Ik weiger niet te betalen toch? Sterker nog... Ik heb dezelfde dag de hoofdsom + rente + 15% incassokosten overgemaakt.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:44 schreef 2good4you het volgende:
Ik heb tijdje bij deurwaarderskantoor gewerkt. Mijn advies; gewoon betalen; ze staan volgens de wet in hun recht en zullen dus nooit akkoord gaan met t bedrag dat je nu hebt betaald. Nu sturen ze nog dreigbrieven, maar als je nog langer weigert te betalen gaan ze allemaal acties uitvoeren die kosten met zich meebrengen. En die komen uiteraard ook voor jou rekening.
ach ja...en de grap is dat het beantwoorden van pak 'm beet twee brieven ze meer kost dan die incassokosten ze opleverenquote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:48 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik dacht dat Univee zo'n bedrijf was zonder winst-oogmerk.
Belachelijk hoge kosten voor een brief![]()
Ja, en daar pluk IK de vruchten vanquote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:48 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik dacht dat Univee zo'n bedrijf was zonder winst-oogmerk. Beetje vreemd dat ze dan zo'n duur incasso-bedrjif op je afsturen. Ze maken altijd reclame dat ze zo goed zijn in alles.
Belachelijk hoge kosten voor een brief![]()
Wat denk je nou zelf? Wat was jouw functie bij dat deurwaarderskantoor dan? Als dat iets met rechten te maken had had je geweten dat zelfs een deurwaarderskantoor niet zomaar absurd hoge kosten in rekening kan brengen.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:44 schreef 2good4you het volgende:
Ik heb tijdje bij deurwaarderskantoor gewerkt. Mijn advies; gewoon betalen; ze staan volgens de wet in hun recht en zullen dus nooit akkoord gaan met t bedrag dat je nu hebt betaald. Nu sturen ze nog dreigbrieven, maar als je nog langer weigert te betalen gaan ze allemaal acties uitvoeren die kosten met zich meebrengen. En die komen uiteraard ook voor jou rekening.
Jazeker, je hebt nu inmiddels al 2 termijnen niet betaald. Jij hebt enkel betaald wat jij redelijk vind, dat is sowieso al niet een erg slimme zet.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:48 schreef Creative1972 het volgende:
[..]
Ik weiger niet te betalen toch? Sterker nog... Ik heb dezelfde dag de hoofdsom + rente + 15% incassokosten overgemaakt.
Ze kunnen wel 500 euro gaan rekenen. Staan ze dan nog steeds in hun recht???
Graydon komt pas in actie nadat er uitspraak is geweest van rechtbank. Ze hebben op dat moment een vonnis die ze ten uitvoer moeten leggen. Het vonnis is aan je betekent. Een of andere 15% regeling is dan helemaal niet van toepassing.. dus je weigert wel degelijk te betalen wat je verschuldigd bent.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:48 schreef Creative1972 het volgende:
[..]
Ik weiger niet te betalen toch? Sterker nog... Ik heb dezelfde dag de hoofdsom + rente + 15% incassokosten overgemaakt.
Ze kunnen wel 500 euro gaan rekenen. Staan ze dan nog steeds in hun recht???
Jij werkt zeker bij zo'n bureauquote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:58 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
Jazeker, je hebt nu inmiddels al 2 termijnen niet betaald. Jij hebt enkel betaald wat jij redelijk vind, dat is sowieso al niet een erg slimme zet.
Eerst betalen, daarna zeuren.
Ik zou daarom graag wel eens willen weten wat die tarieven zijn, zodat ik weet wat ik ze wettelijk verschuldigd ben, voordat ik zo'n hoog bedrag ga betalen waarvan ik bijna wel zeker weet dat ik daar geen cent meer van terug ga zien.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:02 schreef 2good4you het volgende:
[..]
Dat de incassokosten absurd hoog zijn altijd ben ik met je eens, maar nogmaals die tarieven zijn wettelijk vastgesteld.
dus nogmaals betalen voor er kosten bij komen.
Deurwaarders en incassobureaus zijn niet hetzelfde.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:44 schreef 2good4you het volgende:
Dat mogen bedrijven en incasso-bureau's wel willen, maar dat is wel het laatste wat ik in het geval van een geschil zou doen.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:58 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
...
Slecht advies, heb ook wel redelijk wat ervaring met debiteurenadministratie, en dat was bij een organisatie die op het punt staat opsporingsbevoegdheden te krijgen, geen lulbedrijfje dus.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:58 schreef yahtzeehooligan het volgende:
Erg leuk voor je (meen ik echt), maar dat was mijn vraag nietquote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:08 schreef XiChico het volgende:
Ik heb ook een keer een brief moeten ontvangen (vakantie, vergeten te betalen). Maar dat kostte mij helemaal niets
Nee, ik werk niet bij zo'n bureau.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:02 schreef Creative1972 het volgende:
[..]
Jij werkt zeker bij zo'n bureau![]()
Ik heb al eerder aangegeven per direct de hoofdsom + rente te hebben betaald.
Het gaat nu alleen nog om de kosten die zij rekenen voor het versturen van zeggen en schrijve 1 brief.
Ik ben simpelweg niet bereid om zo'n astronomisch bedrag daarvoor te betalen.
Ze hebben tot nu toe 15% van de hoofdsom + rente van me gekregen.
Als er een rechterlijke uitspraak geweest zou zijn wel. Die is er echter kennelijk nog niet, aangezien er maar 1 briefje over is gekomen. Er is ook niets betekent. M.a.w. ik zou me ook wel ff bedenken voordat ik die absurd hoge kosten zou betalen.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:02 schreef 2good4you het volgende:
[..]
Graydon komt pas in actie nadat er uitspraak is geweest van rechtbank. Ze hebben op dat moment een vonnis die ze ten uitvoer moeten leggen. Het vonnis is aan je betekent. Een of andere 15% regeling is dan helemaal niet van toepassing.. dus je weigert wel degelijk te betalen wat je verschuldigd bent.
Dat de incassokosten absurd hoog zijn altijd ben ik met je eens, maar nogmaals die tarieven zijn wettelijk vastgesteld.
Betalen wel dan? Denk je écht dat ie daar nog een cent van terug ziet zonder ze te dagen? Vergeet dat maar. Niet betalen, dan heb je nog enige macht. Zodra je betaalt kun je het ver-ge-ten.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:11 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
Nee, ik werk niet bij zo'n bureau.
Ik weet ook niet welke wettelijke macht ze achter zich hebben. Maar zelf een berekening maken wat het volgens jouw zou moeten kosten en dan de rest maar weigeren te betalen lijkt me niet echt de oplossing.
Die macht wordt wel kleiner naarmate de zaak langer duurt.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:13 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Betalen wel dan? Denk je écht dat ie daar nog een cent van terug ziet zonder ze te dagen? Vergeet dat maar. Niet betalen, dan heb je nog enige macht. Zodra je betaalt kun je het ver-ge-ten.
Kijk, dat is een beter antwoordquote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:11 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
Nee, ik werk niet bij zo'n bureau.
Ik weet ook niet welke wettelijke macht ze achter zich hebben. Maar zelf een berekening maken wat het volgens jouw zou moeten kosten en dan de rest maar weigeren te betalen lijkt me niet echt de oplossing.
Nee hoor.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:15 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
Die macht wordt wel kleiner naarmate de zaak langer duurt.
Overgemaakt naar dat incasssobureau? Meestal beginnen ze dan met de incassokosten te verrekenen om daarna nog een gedeelte hoofdsom te eisen. Je had beter de hoofdsom en rente naar Univé kunnen overschrijven.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:28 schreef Creative1972 het volgende:
Dezelfde dag de hoofdom + rente = ¤ 253.59 overgemaakt + 15% incassokosten over dat bedrag = ¤ 38.04 overgemaakt naar hun rekening.
Dit rekensommetje heb ik ook per brief naar ze verzonden en gevraagd om een uitgebreide specificatie, indien zij het niet met mijn berekeningen eens waren.
Vraag ze eens om een specificatie van wat ze precies gedaan hebben voor die buitengerechtelijke kosten. Een briefje valt daar in ieder geval niet onder.quote:Daarop kreeg ik op 24 juli de volgende reactie:
Alsmede vergoeding van de buitengerechtelijke inningskosten overeenkomstig de staffel bij het raport Voorwerk II van de NVR, incl. 19% BTW welke door eiseres niet verrekend kan worden.
Daarnaast brengt Univé u een bedrag van 50.00 euro aan dossierkosten in rekening.
Oh, excuses!quote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:38 schreef Pappie_Culo het volgende:
met een regeling bedoel ik niet een afbetalingsregeling hoor
Die 15% hebben ze dus reeds de volgende dag na die brief al van me gekregen (Dat is die ¤ 38.04), dus laat ze me maar voor de rechter slepenquote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:40 schreef Senang het volgende:
Een incassobureau kan in beginsel rekenen wat zij wil. Echter, ze hanteren meestal een percentage tussen de 10 en 15% om eventuele rechtzaken niet te verliezen. Als je weigert te betalen, zul je dus ook gang naar rechter moeten maken.
Edit: zoek even uit of Graydon NVI gecertificeerd is (denk het wel) die kennen bepaalde gedragscodes etc. etc. informeer hen ook!
Graydon is een incassobureau. Ze maken gebruik van externe deurwaarders.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:02 schreef 2good4you het volgende:
[..]
Graydon komt pas in actie nadat er uitspraak is geweest van rechtbank. Ze hebben op dat moment een vonnis die ze ten uitvoer moeten leggen. Het vonnis is aan je betekent. Een of andere 15% regeling is dan helemaal niet van toepassing.. dus je weigert wel degelijk te betalen wat je verschuldigd bent.
dus nogmaals betalen voor er kosten bij komen.
Oh sorry, dat had ik even gemist.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:36 schreef Creative1972 het volgende:
En die reactie van 24 juli IS de reactie op mijn verzoek voor een specificatie :|
Ah kijk! Daar zat ik op te wachten! Luid en duidelijk + link naar de bronquote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:46 schreef BladE-l----- het volgende:
Hier kun je de tarieven vinden voor de incassokosten.
Bedragen hoger dan dit worden zeker niet door de kantonrechter toegewezen.
Voor de kantonrechter komen alleen huurzaken, agentuurschapzaken en zaken waarin het belang niet hoger is dan ¤ 5000,-, zoals in jouw geval.
Voor jouw vordering mag maximaal ¤ 89,25 incassokosten worden geheven.
[edit: Laat je niet opjutten over die 15%, dat slaat nl nergens op]
At your service.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:54 schreef Creative1972 het volgende:
[..]
Ah kijk! Daar zat ik op te wachten! Luid en duidelijk + link naar de bron![]()
Ik maak zometeen nog ¤ 89.25 min ¤ 38.04 = ¤ 51.21 over naar die boeven + een briefje en dan is het wat mij betreft afgedaan!
Nee hoor, het is me nu duidelijk. Ik ben ze dus verplicht ¤ 89.25 schuldig en dat krijgen ze dan ook maar.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:50 schreef Zelva het volgende:
[..]
Oh sorry, dat had ik even gemist.
Zolang je geen specificatie hebt gekregen, zou ik in ieder geval geen cent overmaken naar die lui.
gelulquote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:44 schreef 2good4you het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |