abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40576441
Nav. het topic De man betaalt? vraag ik me af hoe jullie het doen als jullie iemand mee vragen en de betalingen.
Enige tijd terug bv. gingen we een dagje naar het strand en aangezien mijn schoonmoeder alleen is en wij zelf het vermoeden hebben dat zij ook vereenzaamd stelde mijn man voor haar ook mee te nemen. Nou is mijn relatie met haar niet je van het , maar ja het blijft zijn moeder , mijn schoonmoeder en de oma van onze dochter. En over een een 1,5 maand verwachten we een 2e kindje en dan zal ze dus niet mee mee kunnen want dan zit de achterbank vol.
Maar goed schoonmoeder ging mee en onderweg wilden we nog even een visje eten , dus stoppen bij een visrestaurantje en gingen naar binnen en toen wij gingen bestellen zei dus dood leuk tegen ons wat zij wel wilde hebben. Waarop we dus zeiden dat ze dat zelf mocht bestellen en betalen. Hierop reageerde ze nogal gepikeerd dat wij haar mee hadden genomen en dus hoorden te betalen. Ik vond het nergens op slaan , zeker als je weet dat we haar met regelmaat wel ophalen of bij haar langs gaan en ze zich zelf ook best vaak voor dingen uitnodigd als we ergens heen gaan.
We hebben het nu zo geregeld dat als we haar ergens mee naar toe nemen het zij door zich zelf uitgenodigd het zij door ons we van te voren al melden dat bij versnaperingen voor eigen rekening zijn , maar ergens vind ik het wel vervelend dat ze zelf vind dat wij horen te betalen voor haar.
Hoe denken jullie daar eigenlijk over?
pi_40576610
Mijn oma hoeft echt niets zelf te betalen hoor, al doet ze dat geregeld, en dan gelijk voor iedereen. Pfff, ik vind dat als je je schoonmoeder dagje meeneemt, wat ook leuk voor je kind is, dat je best haar eten enz. kunt betalen.

Trouwens, als jullie bij haar langs gaan krijgen jullie ook weleens gratis wat te drinken?
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  maandag 7 augustus 2006 @ 16:38:21 #3
146142 PetRabbit
Super Furry Animal
pi_40576686
Ik vind niet dat er van uit mag gaan dat alles wel voor je betaald wordt, lijkt me ook zo netjes om dat geeneens te willen. Maar, in het geval van je verhaal was het wel netter geweest om haar van te voren te waarschuwen dat jullie in een restaurant gingen eten (of dat die kans er in zat). Voor haar misschien minder logisch om dat in te calculeren en daardoor misschien gemakkelijker om de kosten ervan af te schuiven op jullie.
If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
pi_40576712
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:32 schreef Xanthe het volgende:
Nav. het topic De man betaalt? vraag ik me af hoe jullie het doen als jullie iemand mee vragen en de betalingen.
Enige tijd terug bv. gingen we een dagje naar het strand en aangezien mijn schoonmoeder alleen is en wij zelf het vermoeden hebben dat zij ook vereenzaamd stelde mijn man voor haar ook mee te nemen. Nou is mijn relatie met haar niet je van het , maar ja het blijft zijn moeder , mijn schoonmoeder en de oma van onze dochter. En over een een 1,5 maand verwachten we een 2e kindje en dan zal ze dus niet mee mee kunnen want dan zit de achterbank vol.
Maar goed schoonmoeder ging mee en onderweg wilden we nog even een visje eten , dus stoppen bij een visrestaurantje en gingen naar binnen en toen wij gingen bestellen zei dus dood leuk tegen ons wat zij wel wilde hebben. Waarop we dus zeiden dat ze dat zelf mocht bestellen en betalen. Hierop reageerde ze nogal gepikeerd dat wij haar mee hadden genomen en dus hoorden te betalen. Ik vond het nergens op slaan , zeker als je weet dat we haar met regelmaat wel ophalen of bij haar langs gaan en ze zich zelf ook best vaak voor dingen uitnodigd als we ergens heen gaan.
We hebben het nu zo geregeld dat als we haar ergens mee naar toe nemen het zij door zich zelf uitgenodigd het zij door ons we van te voren al melden dat bij versnaperingen voor eigen rekening zijn , maar ergens vind ik het wel vervelend dat ze zelf vind dat wij horen te betalen voor haar.
Beetje zielige houding vind ik dit van jullie. 'T is gvd wel de persoon die je op de wereld heeft gezet, denk daar maar eens over na met je normen en waarden!!
pi_40576721
inderdaad. het is dat ik zelf geen multi miljonair ben, maar ik vind het geen enkel probleem om iets voor iemand te betalen.....vooral niet als het je schoonmoeder, moeder, oma of wat voor familie dan ook is!

Ik vind het zelfs een beetje triest om gezellig met zijn allen een dagje weg te gaan, maar als betaald moet worden, dan krenterig gaan doen......gezellig!!!!
  maandag 7 augustus 2006 @ 16:39:26 #6
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_40576725
quote:

Eerlijk? Ik vind jullie houding nogal onbeschoft. Jullie nemen haar mee en gaan onderweg ergens een hapje eten, bestellen blijkbaar voor jullie tweetjes en zij kan haar eigen zaakjes bestellen en betalen. Je hoeft niet alles voor haar te betalen, maar dit is ook wel het andere uiterste in mijn optiek.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_40576775
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:38 schreef PetRabbit het volgende:
Ik vind niet dat er van uit mag gaan dat alles wel voor je betaald wordt, lijkt me ook zo netjes om dat geeneens te willen. Maar, in het geval van je verhaal was het wel netter geweest om haar van te voren te waarschuwen dat jullie in een restaurant gingen eten (of dat die kans er in zat). Voor haar misschien minder logisch om dat in te calculeren en daardoor misschien gemakkelijker om de kosten ervan af te schuiven op jullie.
Was van te voren aangegeven dat we daar even langs zouden gaan om een visje te eten.
  maandag 7 augustus 2006 @ 16:41:54 #8
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_40576816
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:40 schreef Xanthe het volgende:

Was van te voren aangegeven dat we daar even langs zouden gaan om een visje te eten.
En had je ook van tevoren aangegeven dat de moeder van je man haar eigen kostje moest bestellen en betalen?
  Moderator maandag 7 augustus 2006 @ 16:42:49 #9
18653 crew  D.
pi_40576854
Je schoonmoeder heeft gelijk
  maandag 7 augustus 2006 @ 16:43:36 #10
148795 Punjab
Next Stop...
pi_40576881
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:39 schreef Copycat het volgende:

[..]

Eerlijk? Ik vind jullie houding nogal onbeschoft. Jullie nemen haar mee en gaan onderweg ergens een hapje eten, bestellen blijkbaar voor jullie tweetjes en zij kan haar eigen zaakjes bestellen en betalen. Je hoeft niet alles voor haar te betalen, maar dit is ook wel het andere uiterste in mijn optiek.
Bij aan sluiten doet... WTF kost nou een visje en als ze er een gewoonte van maakt dan neem je haar toch gewoon minder vaak mee?

Beetje verstoorde verhouding vind ik het dat jullie moeilijk doen over een visje en dat zij zichzelf uitnodigt
Tis wat als je niks anders kunt...
Op donderdag 22 juni 2006 20:10 schreef milagro het volgende:
he who dares wins, so go go gadget arms, legs, and leutert.
pi_40576910
Ik zou haar gewoon trakteren, doe ik bij mn eigen moeder ook als we een dagje gaan winkelen en we gaan ergens lunchen, zij heeft al die jaren voor jou gezorgd dus kan er best wel wat van af lijkt mij.
hooooi postbode siemen wij vervelen ons dus jij moet iets verzinnen. maar ik heb geen tijd want ik moet werken daarom!
pi_40576955
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:41 schreef Copycat het volgende:

[..]

En had je ook van tevoren aangegeven dat de moeder van je man haar eigen kostje moest bestellen en betalen?
Ik hoop toch dat dit een uitzonderingsgeval betreft en niet mainstream gedrag wordt in ons landje, sjezus zeg!
  maandag 7 augustus 2006 @ 16:46:27 #13
2735 Aarti
ik kan best aardig zijn hoor
pi_40576983
Als ik mn moeder ergens mee uit vraag betaal ik altijd alles voor haar, vind ik niet meer dan logisch.
You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
pi_40576986
Ik heb echt zo'n hekel aan mensen die over geld gaan mekkere. Ikzelf zou gewoon betalen voor je schoonmoeder. Is geld nou echt zo belangrijk om een discussie/ruzie met je schoonmoeder aan te gaan? pfff bahbah altijd maar dat gezeik over geld in deze samenleving. Der zijn mensen die bijna niks hebben en nogsteeds alles weggeven! verwend nest.

Oja, me hart
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
pi_40576997
quote:

[..]

Mee eens.
Je nodigt haar uit voor een dagje weg, en dan moet ze zelf bestellen en betalen? Z'n eigen moeder?
Best wel sneu.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_40577007
Het gaat mij gewoon om het idee dat ze er dus altijd al vanuit gaat dat alles voor haar betaald word als ze mee genomen word. Ze neemt zelf nooit iemand mee , dus hoeft dus zelf ook nooit iets te betalen?
We hebben in het verleden ook vaak genoeg wel dingen voor haar betaald , maar door omstandigheden hebben wij het op dit moment zeker niet meer zo breed als een tijdje terug. Hierdoor moeten wij zelf ook zuinig aan doen met geld en bij uitstapjes is het dus ook zeker niet zo dat we altijd ergens iets nuttigen , gewoon omdat het geld er niet voor is. In ons geval is het bekend bij haar dat we financieel nogal hebben moeten inleveren.
pi_40577014
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:40 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Een simpel visje is neem ik aan toch niet te duur voor je moeder/schoonmoeder? wat een kut instelling. Nodig haar dan niet uit....
  maandag 7 augustus 2006 @ 16:47:47 #18
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_40577015
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:41 schreef Copycat het volgende:

[..]

Lachwekkend idd.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  Moderator maandag 7 augustus 2006 @ 16:48:23 #19
18653 crew  D.
pi_40577026
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:39 schreef Developersrus het volgende:

[..]

Beetje zielige houding vind ik dit van jullie. 'T is gvd wel de persoon die je op de wereld heeft gezet, denk daar maar eens over na met je normen en waarden!!
Dit staat los van of het je moeder is of niet.
Als je iemand een dagje mee uitneemt moet je die persoon niet laten betalen.
  maandag 7 augustus 2006 @ 16:50:16 #20
2735 Aarti
pi_40577098
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:47 schreef Xanthe het volgende:
Het gaat mij gewoon om het idee dat ze er dus altijd al vanuit gaat dat alles voor haar betaald word als ze mee genomen word. Ze neemt zelf nooit iemand mee , dus hoeft dus zelf ook nooit iets te betalen?
We hebben in het verleden ook vaak genoeg wel dingen voor haar betaald , maar door omstandigheden hebben wij het op dit moment zeker niet meer zo breed als een tijdje terug. Hierdoor moeten wij zelf ook zuinig aan doen met geld en bij uitstapjes is het dus ook zeker niet zo dat we altijd ergens iets nuttigen , gewoon omdat het geld er niet voor is. In ons geval is het bekend bij haar dat we financieel nogal hebben moeten inleveren.
Ik kan me heel goed voorstellen dat ze er van uit gaat dat alles betaald wordt, dat zou ik ook doen.

Als jullie het niet breed hebben, dan is het misschien handiger als je de volgende keer even aangeeft van te voren dat jullie wel je eigen visje kunnen betalen, maar niet haar visje. Dan staat ze tenminste niet voor verrassingen.
pi_40577109
quote:
lekker aso iemand uitnodigen meenemen , een visje gaan eten en dan zelf laten betalen
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_40577111
paupers
Naieviteit is onschuld.
pi_40577127
dit MAG geen serieus topic zijn want als dat het wel is vind ik de TS wel erg sneu, oke de instelling is niet juist van de schoonmama maar dat ze haar eten enzo zelf moet betalen
  maandag 7 augustus 2006 @ 16:51:05 #24
148795 Punjab
Next Stop...
pi_40577133
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:48 schreef D.Rose het volgende:

[..]

Dit staat los van of het je moeder is of niet.
Als je iemand een dagje mee uitneemt moet je die persoon niet laten betalen.
idd...

Hey harry, ga je mee vissen? Koop jij dan pieren en een kratje bier? Goedzo kom ik je zo halen...
Tis wat als je niks anders kunt...
Op donderdag 22 juni 2006 20:10 schreef milagro het volgende:
he who dares wins, so go go gadget arms, legs, and leutert.
pi_40577145
Als je d'r zelf hebt uitgenodigd hoor je wel voor d'r te betalen ja, maar dat zij meteen de bestelling klaarlegt als jullie uitstappen is ook weer overdreven .
  maandag 7 augustus 2006 @ 16:52:31 #26
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_40577191
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:51 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Als je d'r zelf hebt uitgenodigd hoor je wel voor d'r te betalen ja, maar dat zij meteen de bestelling klaarlegt als jullie uitstappen is ook weer overdreven .
Minder overdreven dan alleen voor jou en je man/vrouw te betalen en je (schoon-)moeder het lekker uit te laten zoeken.
  maandag 7 augustus 2006 @ 16:53:30 #27
154880 Bolter
Awesomeness
pi_40577220
't Klinkt alsof jullie nogal geld problemen hebben als je hierover zó moeilijk doet, maar wed dat dit eerder te maken heeft met dat jij die schoonmoeder niet mag. Plus ben je als man een watje dat zo onder de plak zit dat je je eigen moeder haar eten laat betalen.
Vraag me af hoe dit bij juliie gaat als joúw moeder mee wordt genomen...
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  maandag 7 augustus 2006 @ 16:54:44 #28
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_40577259
Damn als jullie haar uitnodigen kunnen jullie toch wel gewoon ff dat visje betalen en niet 'ja betaal dat zelf maar' .. je bent toch met zn 3en weg?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_40577305
Bestaan er dit soort mensen joh ? Ik zou het niet eens ter discussie durven stellen.
pi_40577306
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:50 schreef Aarti het volgende:

[..]

Ik kan me heel goed voorstellen dat ze er van uit gaat dat alles betaald wordt, dat zou ik ook doen.

Als jullie het niet breed hebben, dan is het misschien handiger als je de volgende keer even aangeeft van te voren dat jullie wel je eigen visje kunnen betalen, maar niet haar visje. Dan staat ze tenminste niet voor verrassingen.
Mee eens. Als je het van te voren even meldt dan moet het geen probleem zijn lijkt mij.
  maandag 7 augustus 2006 @ 16:57:27 #31
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_40577359
Ik vind het van allebei een beetje vreemd. Ik begrijp echter niet goed dat jullie haar uitnodigen, maar er vervolgens wel op staan dat ze een visje zelf betaalt..
pi_40577387
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:55 schreef gelly het volgende:
Bestaan er dit soort mensen joh ? Ik zou het niet eens ter discussie durven stellen.
Ik ook niet mijn standpunt is automatisch al dat als ik iemand meeneem ik voor die persoon betaal daar ga ik van uit, wil die persoon zelf betalen ook goed maar ik ga ervan uit dat ik betaal
pi_40577401
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:52 schreef Copycat het volgende:

[..]

Minder overdreven dan alleen voor jou en je man/vrouw te betalen en je (schoon-)moeder het lekker uit te laten zoeken.
True .
  maandag 7 augustus 2006 @ 17:00:55 #34
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_40577502
quote:

[..]

Inderdaad.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_40577523
Pff wat onbeschoft.. je gaat met zn 3tjes weg, stapt uit en bestelt voor 2 personen alsof je schoonmoeder er niet is!

HEb je wel eens nagedacht over wat je man in het verleden allemaal van haar heeft gekregen? (onderdak, eten, school...). En dan nu zeuren over een paar euro?!?!

Als je jong bent (als ik naar mezelf nu kijk) betalen je ouders gewoon veel voor je! (als je uit eten met ze gaat, als hun uitnodigen maar ook als ik ze uinodig betalen ze vaak)... Later als ik werk , hun gepensioneerd zijn zal dat juist andersom zijn! dan ga je juist automatsich voor je ouders betalen! niet zo raar lijkt me, zo gaan die dingen!!!
pi_40577531
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:57 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Ik ook niet mijn standpunt is automatisch al dat als ik iemand meeneem ik voor die persoon betaal daar ga ik van uit, wil die persoon zelf betalen ook goed maar ik ga ervan uit dat ik betaal
Precies, als een ander me uitnodigt om b.v. te komen eten neem ik echt wel een flesje wijn mee ofzo, er wordt me echt niet gevraagd of ik de helft van de boodschappen wil betalen, dat zou ik zelf ook nooit doen. Als ik m'n moeder een dagje mee zou nemen ergens heen dan hoeft die echt niks te betalen, ook al zou ik zelf geen cent hebben om m'n kont te krabben.
  maandag 7 augustus 2006 @ 17:01:42 #37
154950 Henny_Huisman
Mr. Surprise himself!
pi_40577543
Sjonge jonge zeg, waar halen jullie het gore lef vandaan.

Je schoonmoeder heeft jouw man bij zich gedragen tot aan zijn geboorte,
alle dagen en weken voor hem gezorgd en naar hem omgekeken,
Iedere avond de zorgen voor morgen,
Zijn eten klaargemaakt, kleren gewassen, alles betaald.
Zorgen dat hem niks te kort komt,
Ja, je moeder doet alles gratis, voor niets.
Je moeder (en vader) bieden je alles wat je hartje begeert, liefde, warmte, eten, geborgenheid, schoolgeld, een dak boven je hoofd.

En dan zitten zeiken om daar iets voor terug te doen?
Een lullig visje te betalen voor je bloedeigen moeder, die haar hele leven voor je zorgt.

Ga je schamen zeg ik.
Surprise Surprise!!! Het onverwachte is de mooiste prijs.
De verrassing brengt u zomaar van de wijs, pas op. Surprise Surprise!!!
pi_40577582
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:57 schreef Alicey het volgende:
Ik vind het van allebei een beetje vreemd. Ik begrijp echter niet goed dat jullie haar uitnodigen, maar er vervolgens wel op staan dat ze een visje zelf betaalt..
Dat was ook mijn gedachte. Als je het niet breed hebt en je hebt al zo'n schurfthekel aan het feit dat iemand altijd verwacht dat er betaald wordt, dan moet je iemand gewoon niet meenemen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_40577636
Ik lees het nu nog eens goed... en vooral als je haar uitnodigt.. wat denk je dan .. je wordt bij vrienden uitgenodigt maar moet zelf voor de drank en eten zorgen?! als het andersom is en je vindt het misschien ietwat vreemd... dan kan ik me deze discussie nog voorstellen! maar vooral aangezien je zelf iemand uitnodigt voor het dagje... te vreemd voor woorden!
pi_40577638
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 17:01 schreef gelly het volgende:
Als ik m'n moeder een dagje mee zou nemen ergens heen dan hoeft die echt niks te betalen, ook al zou ik zelf geen cent hebben om m'n kont te krabben.
Dat dus.
  maandag 7 augustus 2006 @ 17:04:14 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_40577653
Als 't echt om het geld gaat, had je ook thuis wat boterhammen kunnen smeren en meenemen. Een betaalbare picknick. En niemand beledigd.

Maar ik denk dat 't 'm meer zit in waarom je met je schoonmoeder slecht door één deur kan.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 7 augustus 2006 @ 17:04:45 #42
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40577676
quote:
Dan zeg je dát toch? Bij het naar binnen gaan 'Zullen we de rekening delen? We hebben deze maand even niet zo veel geld meer'.
Ik mag hopen dat het niet zo gegaan is zoals dat in de OpeningsPost staat want dat vind ik echt dieptriest. Het arme mens hoeft nog net niet aan een apart tafeltje te gaan zitten.

Ik snap wel dat de relatie met je schoonmoeder niet al te best is hoor, als dat altijd zo gaat!
  maandag 7 augustus 2006 @ 17:06:09 #43
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_40577735
quote:
je neemt haar mee, dus ze is je gast. voor je gasten hoor je goed te zorgen, en die horen niets tekort te komen.
From feudal serf to spender.
pi_40577740
Ik zou me kapot schamen als ik bij jullie aan tafel zat. Hoe kun je zoiets nou zeggen Als je schoonmoeder nooit iets terugdoet dan moet je haar maar niet meer meenemen. Je kunt haar niet meenemen naar een restaurant en dan zeggen dat ze zelf mag betalen.
pi_40577819
Kom nou zeg ; als je het niet zo breed hebt dan ga je ook heus niet voor jezelf wel vis bestellen dan kan dat andere visje er ook nog wel vanaf

Besides : Als je het echt echt niet breed had dan had je wel een boterham meegenomen ofzo
pi_40577874
Ik krijg altijd ruzie om de rekening om wie hem betaalt omdat we allemaal de rekening willen betalen, omdat het zo hoort (althans binnen onze kring dan). Zodra de bon op tafel komt dan vechten we bij wijze van spreken om de rekening
  maandag 7 augustus 2006 @ 17:09:20 #47
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_40577878
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 17:08 schreef Gebleekte het volgende:
Kom nou zeg ; als je het niet zo breed hebt dan ga je ook heus niet voor jezelf wel vis bestellen dan kan dat andere visje er ook nog wel vanaf
juist, als je echt niets te makken hebt neem je zelf je brood mee.
From feudal serf to spender.
pi_40577905
Als wij mijn vader meenemen voor een dagje uit is dat vanzelfsprekend op onze kosten. Dat hij dan meestal toch aanbiedt het eten te betalen staat daar los van
  maandag 7 augustus 2006 @ 17:11:08 #49
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_40577944
Weinig medestanders voor TS ...
Ben benieuwd of ze iets doet met deze eensgezinde kritiek.
pi_40577968
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 17:06 schreef Bigs het volgende:
Ik zou me kapot schamen als ik bij jullie aan tafel zat. Hoe kun je zoiets nou zeggen Als je schoonmoeder nooit iets terugdoet dan moet je haar maar niet meer meenemen. Je kunt haar niet meenemen naar een restaurant en dan zeggen dat ze zelf mag betalen.
Idd zeg.
quote:
Waarop we dus zeiden dat ze dat zelf mocht bestellen en betalen
Als ik ergens een hekel aan heb, zijn het mensen die krenterig zijn. Je bloedeigen moeder dit vertellen doet hard vermoeden dat jullie totaal geen fatsoen hebben.
pi_40577973
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 17:08 schreef Gebleekte het volgende:

Besides : Als je het echt echt niet breed had dan had je wel een boterham meegenomen ofzo
Het is wel apart dat iemand wel een auto kan onderhouden, zelfs een 2e kind er bij neemt, maar niet een visje kan betalen. Althans, niet voor de schoonmoeder, wel voor zichzelf natuurlijk.
  maandag 7 augustus 2006 @ 17:12:10 #52
2735 Aarti
pi_40577982
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 17:11 schreef Copycat het volgende:
Ik denk dat ze zich helemaal rot is geschrokken over zo weinig bijstand
pi_40577993
quote:
Is ook niet gek toch ? Ik zou mijn schoonmoeder nooit meer durven aankijken als ik zoiets had geflikt.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_40578037
je moet ook niet iemand meenemen "omdat het nou eenmaal zn moeder is"..

niw, ik zou dr zelf nooit van uitgaan dat iemand voor mij betaald.. En als ik met vrienden wat ga doen delen we toch min of meer de kosten, waarom zou dat in de TS' situatie anders moeten zijn Had die moeder het parkeerkaartje dan laten betalen ofzow, en jullie dr visje..?
  maandag 7 augustus 2006 @ 17:13:43 #55
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_40578053
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 17:12 schreef Joene het volgende:
Is ook niet gek toch ? Ik zou mijn schoonmoeder nooit meer durven aankijken als ik zoiets had geflikt.
Nee, is zeker niet gek. Naar mijn mening en die van de rest in dit topic. Behalve dan de TS die het de normaalste zaak van de wereld schijnt te vinden haar schoonmoeder te behandelen als een tweederangsburger.
/chargeer
  † In Memoriam † maandag 7 augustus 2006 @ 17:14:27 #56
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_40578077
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 17:12 schreef Joene het volgende:

[..]

Je schoonmoeder zou jou waarschijnlijk voor rotte vis uitschelden
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  Moderator maandag 7 augustus 2006 @ 17:15:17 #57
18653 crew  D.
pi_40578113
quote:
Ze is nu vast met een bosje bloemen naar schoonmoeder

als dat bloemetje er vanaf kan
pi_40578157
Overigens heb ik een schoonmoeder die de rekening al betaald heeft voordat ik er ergin heb , krijg niet eens de kans te betalen ook niet altijd leuk.
  maandag 7 augustus 2006 @ 17:17:08 #59
11102 knep
Mountainfreak
pi_40578187
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 17:15 schreef D.Rose het volgende:

[..]

Ze is nu vast met een bosje bloemen naar schoonmoeder

als dat bloemetje er vanaf kan
Veldboeketje .
pi_40578191
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 17:14 schreef just me het volgende:

[..]

zoiets ...
pi_40578214
Trouwens: Als je soms wilt dat de situatie tussen jou en je schoonmoeder verbeterd, ben ik bang dat je nu een grote sprong in de tegenovergestelde richting hebt gedaan

Het zou trouwens enorm handig zijn, een goeie relatie met je schoonmoeder. Dan kan ze lekker op de kinderen passen enzo, zodat jullie meer tijd hebben en allebei meer kunnen werken, wat weer zou resulteren in meer geld, zodat je nog 'ns een visje voor je schoonmoeder kan kopen.
  maandag 7 augustus 2006 @ 17:18:24 #62
37841 Moitessier
Vagabond des mers du Sud
pi_40578240
quote:
En over een een 1,5 maand verwachten we een 2e kindje en dan zal ze dus niet mee mee kunnen want dan zit de achterbank vol.
a) hoe kan je zo gierig zijn, ik geloof serieus niet dat je eerst voor jezelf bestelt en daarna boos bent/raar opkijkt als je gasten ook iets willen bestellen
b) de auto zit vol als er een tweede kind gekomen is? Wat voor auto heb je? Een canta LX?
If a retainer will just think about what he is to do for the day at hand,
he wil be able to do anything.
If it is a single day's work, one should be able to put up with it.
Tomorrow, too, is but a single day.
pi_40578286
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 17:14 schreef just me het volgende:

[..]

Ik denk dat TS dan zegt "laat die rotte vis maar zitten, ik heb zelf al een visje gekocht".
  maandag 7 augustus 2006 @ 17:19:37 #64
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_40578290
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 17:16 schreef Joene het volgende:
Overigens heb ik een schoonmoeder die de rekening al betaald heeft voordat ik er ergin heb , krijg niet eens de kans te betalen ook niet altijd leuk.
Zo'n moeder heb ik ook ja.. Maar soms ben ik zelf snel genoeg in mijn knip trekken.
pi_40578301
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de reactie van TS want ineens reageert ze niet meer, wil haar standpunt gewoon wat verduidelijkt hebben
pi_40578320
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 17:19 schreef Alicey het volgende:

[..]

Zo'n moeder heb ik ook ja.. Maar soms ben ik zelf snel genoeg in mijn knip trekken.
Ik heb laatst gezegd ,zitten blijven ik ga betalen
en dan ga je beide naar huis en dan douwt het lieve mens 20 euro in je hand.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 7 augustus 2006 @ 17:20:32 #67
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_40578321
moeilijk.
ja als je iemand meeneemt reageer je niet zo als ts, in mijn ogen dan. of je geeft aan dat je het niet breed hebt en jij de benzine betaald als zij dan t eten betaald of iets dergelijks.
van de andere kant, oma nodigd zichzelf steeds uit, dats ook wel makkelijk gedaan van oma, lekker goedkoop een dagje weg zijn.
en hoe vaak komt dat voor, dat ze zich zo uitnodigd.
maar toch praat dat de manier waarop omgegaan word met t eten niet goed
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_40578330
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 17:16 schreef Joene het volgende:
Kan soms zo uitlopen dat je er bijna ruzie overkrijgt om wie de rekening betaalt en dan is de ander nog beledigd ook vaak
pi_40578340
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 17:19 schreef Lucille het volgende:

[..]

Ik denk dat TS dan zegt "laat die rotte vis maar zitten, ik heb zelf al een visje gekocht".
whahahaha , misschien heeft ze na dit topic door dat ze haar instelling iets zou moeten wijzigen.
pi_40578356
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 17:19 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de reactie van TS want ineens reageert ze niet meer, wil haar standpunt gewoon wat verduidelijkt hebben
Ik denk dat TS haar schoonmoeder heeft gebeld en excuses heeft aangeboden.
pi_40578387
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 17:21 schreef Lucille het volgende:

[..]

Ik denk dat TS haar schoonmoeder heeft gebeld en excuses heeft aangeboden.
Persoonlijk denk ik van niet
  maandag 7 augustus 2006 @ 17:23:27 #72
53267 TC03
pi_40578411
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 17:17 schreef Gebleekte het volgende:
Trouwens: Als je soms wilt dat de situatie tussen jou en je schoonmoeder verbeterd, ben ik bang dat je nu een grote sprong in de tegenovergestelde richting hebt gedaan
Inderdaad, kan goed begrijpen waarom ze het niet zo goed kan vinden met d'r schoonmoeder als het altijd zo gaat.
pi_40578421
Ik denk dat er een reactie komt waarin uitgebreid uit de doeken wordt gedaan hoe verschrikkelijk die schoonmoeder is
  maandag 7 augustus 2006 @ 17:25:12 #74
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_40578473
Aan TS...ik vind het zelfs ronduit schandalig dat jullie als kind en schoondochter op zo'n manier met de moeder omgaan. Het verbaasd me niets dat die relatie niet je van het is.

Heeft dan niemand meer een beetje klasse? Als jij zoiets tegen mij gezegd zou hebben dan had ik die vis daar gestopt waar geen licht komt.
Jij wil zelf een ego trip en dat mens uitnodigen en vervolgens ben je te beroerd om zoals het hoort, een visje te betalen.

Voor mij heeft dat alles te maken met goed fatsoen; allereerst omdat het familie is en als ik familie meeneem of of bezoek krijg dan betaalt niemand iets. Dat zou ik zelfs een belediging vinden.
Allertweetst, lijkt het mij niet meer dan normaal dat wanneer je iemand uitnodigt, je deze persoon dus ook goed verzorgd.
  maandag 7 augustus 2006 @ 17:26:48 #75
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_40578540
Als ik m'n schoonouders meeneem een dagje op stap (omdat ik ergens heenga waar zij niet uit zichzelf zouden komen, maar het wel erg leuk zouden vinden) komt 't niet in me op dat zij ook maar iets betalen. Ik nodig ze toch uit? Dan is de koffie met gebak en 't etentje ook voor mijn rekening.

Het zou echt niet bij me opkomen om te zeggen 'ok, wij gaan nu in een restaurantje eten, jullie zoeken 't zelf maar even uit' Had haar dan eerst thuisgebracht en vervolgens teruggegaan naar dat restaurantje.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 7 augustus 2006 @ 17:27:57 #76
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_40578573
Oh en als je het niet zo breed hebt, dan plan je ook geen uitstapjes..basta

lekker op z'n hollands kosten wat het kost TOCH er lekker tussenuit, maar vervolgens wel te godvergeten krenterig zijn om je schoonmama een visje aan te bieden.

Je kan me oprapen hoor!
  maandag 7 augustus 2006 @ 17:28:09 #77
154950 Henny_Huisman
Mr. Surprise himself!
pi_40578584
TS presenteert haar visite zeker ook de rekening voor het kopje koffie en de glaasjes fris die haar gasten hebben opgedronken, als ze weer gaan.
pi_40578627
De patatboer is ook niet duur trouwens..
  maandag 7 augustus 2006 @ 17:29:18 #79
37841 Moitessier
Vagabond des mers du Sud
pi_40578629
<TSmodus>
Hoe durven jullie zo te oordelen, jullie kennen mijn schoonmoeder/de situatie niet, ik ben extreem zielig
</TSmodus>
If a retainer will just think about what he is to do for the day at hand,
he wil be able to do anything.
If it is a single day's work, one should be able to put up with it.
Tomorrow, too, is but a single day.
  maandag 7 augustus 2006 @ 17:31:38 #80
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_40578706
Trouwens ook een leuke manier om iemand die vereenzaamt achter de geraniums weg te trekken:
"Ja je mag mee, maar je betaalt je eigen natje en droogje".
pi_40578890
Ik kan het bijna nog niet geloven, dat je uberhaupt je vis nog door je keel krijg na zoiets te hebben gezegd
  maandag 7 augustus 2006 @ 17:37:12 #82
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_40578914
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 17:23 schreef thaleia het volgende:
Ik denk dat er een reactie komt waarin uitgebreid uit de doeken wordt gedaan hoe verschrikkelijk die schoonmoeder is
Ik denk dat er een apart topic aan wordt gewijd...is ze nu vast aan het opstellen

Overigens vind ik het idd logisch dat je een visje betaald voor dat mensje. Ben blij dat ze er nog is ipv ruzie maken over zoiets onbenulligs. Ik wordt ook weleens door mijn schoonmoeder uitgenodigd en die betaald dan ook, same met mijn moeder en andersom betaal ik.
Met vriendinnen ligt het wat anders, ik weet bij wie ik kan verwachten dat ik zelf moet betalen en wanneer niet. Maar om je schoonmoeder in een restaurantje zo te kakken te zetten, schandalig!!
Ok, het is misschien niet correct dat ze zichzelf overal voor uitnodigd maar als je dat niet ziet zitten een keer moet je dat gewoon zeggen. Praat daar een keertje met haar over op een fatsoenlijke manier, en vraag d'r niet mee als je er eigenlijk het geld niet voor hebt. En als dit jou manier van duidelijk maken is dat je haar eigenlijk niet mee wilde hebben zit je op de verkeerde weg denk ik.
Daarnaast moet je bij jezelf eens nagaan waar die verstoorde relatie tussen jullie aan ligt, en probeer deze op te lossen. Lijkt me voor beide partijen prettig als je wel met elkaar door 1 deur kan...en geloof me, je kan je schoonmoeder nog best eens hard nodig hebben
To infinity…and beyond!
pi_40578925
ik heb eigenlijk weinig toe te voegen...

als ik mijn schoonmoeder zou uitnodigen kreeg ze de rode loper gespreid, net zoals ik weet dat zij hetzelfde zou doen als ze mij uit zou nodigen, maar zeker niet daarom...
  maandag 7 augustus 2006 @ 17:40:28 #84
154950 Henny_Huisman
Mr. Surprise himself!
pi_40579039
TS heeft waarschijnlijk een hekel aan d'r schoonmoeder. En vind haar nog niet eens de moeite waard om een visje aan het mens te spenderen.
pi_40579151
Ik heb echt zo'n hekel aan zulke krenterige harteloze mensen
Als je iemand uitnodigd of ergens mee naartoe neemt, hoor je te betalen, PUNT.
Als je gasten hebt, moet je hen naar hun zin maken, ook al mag je ze misschien niet zo, dat noemen ze fatsoen hebben. Maar helaas ontbreekt dat bij veel mensen.
Je zegt zelf dat die vrouw aan het vereenzamen is, wat ben jij voor een schoondochter en hij als haar kind?
Ik bedoel als je je zo gaat opstellen kun je beter geen mensen uitnodigen, want dit is echt te triest voor woorden
Enig idee hoe ongemakkelijk zij zich gevoeld zou hebben?

[ Bericht 1% gewijzigd door Brunette op 07-08-2006 18:03:33 ]
4
pi_40579338
Als je het niet breed hebt moet je gewoon niet iemand meenemen, nodig haar anders uit voor een kop koffie thuis, maar iemand meenemen en dan krenterig gaan doen is een beetje asociaal En anders samen van te voren afspreken dat je de rekening splitst, of iets dergelijks. En het is ook vreemd inderdaad dat je met een geldgebrek een auto, 2 kinderen, en een uitje kunt betalen, maar niet de maaltijd van je gast
The world doesn't makes sense, why should we do? ©
pi_40579422
nu nog een reactie van de ts. ik sluit me aan bij de anderen in dit topic
  maandag 7 augustus 2006 @ 18:01:03 #88
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_40579630
quote:

[..]

Helemaal mee eens .
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
pi_40579854
Je zeikt om niks, TS. Sterker nog, ronduit onbeschoft om zelf wel iets te eten, en voor haar niet eens iets bestellen. Neem haar dan niet mee, zeg.
pi_40580010
Jezus wat bekrompen

Je neemt je oma mee naar het strand, maar een paar euro aan eten kan er niet van af?

Er is denk ik geen vuistregel voor wie, wat wanneer betaalt..dat voel je toch wel aan

OF: als je echt krap zit zeg je van te voren dat er geen traktaties in zitten
pi_40580064
En stiekem dacht je dat je veel voorstanders zou hebben in dit topic?
4
pi_40580097
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 18:16 schreef Brunette het volgende:
En stiekem dacht je dat je veel voorstanders zou hebben in dit topic?
Wilde ik net posten...

TS ging er vanuit dat we haar zouden steunen :'')
pi_40580201
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 18:17 schreef Senang het volgende:

[..]

Wilde ik net posten...

TS ging er vanuit dat we haar zouden steunen :'')
Idd

TS doe je dat ook bij je eigen moeder?

Maar goed, ik zou er niet raar van opkijken als zij haar schoonmoeder ook de rit zou verplichten te betalen.
4
pi_40580224
Inderdaad een beetje vreemd dit... Ik sluit me aan bij de mening van het merendeel hier...
pi_40580247
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 18:21 schreef Brunette het volgende:

[..]

Idd

Maar goed, ik zou er niet raar van opkijken als zij haar schoonmoeder ook de rit zou verplichten te betalen.
Ze vermeld subtiel in haar OP dat ze niet goed met haar schoonmoeder overweg kan. Dat zegt al genoeg.
pi_40580341
quote:
. En over een een 1,5 maand verwachten we een 2e kindje en dan zal ze dus niet mee mee kunnen want dan zit de achterbank vol.
quote:
Waarop we dus zeiden dat ze dat zelf mocht bestellen en betalen.
Ik ben nog ff aan het dubben welke van de 2 ik het meest genant vind, ben er nog niet helemaal uit...plaatsvervangende schaamte hier, echt té erg, ongelofelijk
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_40580342
Hier valt mijn bek echt van open, iemand die waarschijnlijk alleen een AOWtje heeft uitnodigen en dan verwachten dat ze haar eigen happie betaald. Jullie stappen de auto uit om te gaan bestellen en dan moet zij er achteraan lopen en haar eigen visje gaan bestellen en betalen, ik zou me helemaal doodschamen.

Je kunt dan zeggen dat jullie financiele situatie minder is, maar je rijd nog wel een auto en neemt er ook nog ff een kind bij, jullie inkomen zal in ieder geval hoger liggen dan dat van je schoonmoeder.

Mijn god, dit is krenterigheid ten top.

Ben wel benieuwd hoe TS gaat reageren op al deze reacties, hopelijk heeft het haar aan het denken gezet.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan.
pi_40580386
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 18:21 schreef Brunette het volgende:

[..]

Idd

Na afloop:

"We hebben 90 kilometer gereden, gemiddeld 1 op 15, ongeveer 12 euro bezine, we krijgen dus 4 euro van u!"
pi_40580388
En je schrijft ook nog dat binnenkort de tweede er is en oma dus niet meer op de achterbank past. Ik weet niet goed hoe ik uit moet drukken hoe in en in treurig ik dat vind. Hup, een beetje proppen, en als de derde er komt, gaat die gewoon bij oma op schoot. Lekker familiegevoel hebben jullie.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_40580447
Als je er nou zelf over nadenkt he, schaam je je dan zelf ook niet gewoon dood?
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_40580495
2de kind van TS is bij voorbaat gedoemd te mislukken in deze maatschappij. Dát is pas echt treurig.
  maandag 7 augustus 2006 @ 18:31:50 #102
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40580505
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 17:29 schreef Moitessier het volgende:
<TSmodus>
Hoe durven jullie zo te oordelen, jullie kennen mijn schoonmoeder/de situatie niet, ik ben extreem zielig
</TSmodus>
Je kent 'r?
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 18:26 schreef milagro het volgende:
Ik ben nog ff aan het dubben welke van de 2 ik het meest genant vind, ben er nog niet helemaal uit...plaatsvervangende schaamte hier, echt té erg, ongelofelijk
Ja, dat van die achterbank is ook best aardig.
Je ziet TS bijna staan juichen: 'Nog even en we zijn van d'r af! '.
pi_40580528
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 18:23 schreef dawg het volgende:

[..]

Ze vermeld subtiel in haar OP dat ze niet goed met haar schoonmoeder overweg kan. Dat zegt al genoeg.
Dat kan.
Maar zo'n opstelling is sowieso niet goed te praten.
Ze vermeldt ook heel subtiel in haar OP dat ze aan het vereenzamen is. Maarjah als je je zo laag gaat gedragen kan ze idd beter vereenzamen dan met zo'n zoon en schoondochter om te gaan.
4
pi_40580587
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 17:04 schreef Lienekien het volgende:
Als 't echt om het geld gaat, had je ook thuis wat boterhammen kunnen smeren en meenemen. Een betaalbare picknick. En niemand beledigd.
Dat doet me denken aan al die fijne zomerdagen op een strandje in Elburg, met de hele familie en een koelbox vol met witte broodjes en pakjes Fristi en Choq ("Did you have your Choq today?"). Het gaat niet om het geld, maar om het familiegevoel. Er breekt een moment aan waarop kinderen hun ouders gaan vertroetelen. En als je het niet voor je schoonmoeder wilt doen, bedenk dan wat voor fijne herinneringen je je kinderen meegeeft.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_40580603
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 18:26 schreef Lunaflame het volgende:

Ben wel benieuwd hoe TS gaat reageren op al deze reacties, hopelijk heeft het haar aan het denken gezet.
Ik denk dat TS zich hier niet meer durft te vertonen eigenlijk
4
pi_40580628
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 18:31 schreef Senang het volgende:
2de kind van TS is bij voorbaat gedoemd te mislukken in deze maatschappij. Dát is pas echt treurig.
Het is ronduit triest dat zulke mislukkelingen zich nog mogen voortplanten
4
  maandag 7 augustus 2006 @ 18:36:53 #107
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_40580647
Ik vind dat je best voor je (schoon)moeder kan betalen. Met vrienden onderling vind ik het dan weer niet vanzelfsprekend, dan deel je de kosten of betaal je ieder voor zich.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_40580666
TTT!
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_40580719
Zo , dat is lekker asociaal van je zeg, buiten dat zaad voor die kinderen heb jij blijkbaar nooit iets gekregen. De achterbank is vol, gadver, om te kotsen zo'n verhaal
pi_40580809
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 18:32 schreef Brunette het volgende:

[..]

Dat kan.
Maar zo'n opstelling is sowieso niet goed te praten.
Ze vermeldt ook heel subtiel in haar OP dat ze aan het vereenzamen is. Maarjah als je je zo laag gaat gedragen kan ze idd beter vereenzamen dan met zo'n zoon en schoondochter om te gaan.
Ach, TS wilde haar ego gewoon even strelen door haar mee te vragen, omdat ze aan het vereenzamen is, terwijl TS haar niet mag.
Ik snap die vent trouwens ook niet, wat een mietje zeg.
pi_40580914
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 18:42 schreef dawg het volgende:

[..]

Ach, TS wilde haar ego gewoon even strelen door haar mee te vragen, omdat ze aan het vereenzamen is, terwijl TS haar niet mag.
Ik snap die vent trouwens ook niet, wat een mietje zeg.
Ze zegt er wel bij: 'maar ja het blijft zijn moeder , mijn schoonmoeder en de oma van onze dochter.'

Dat dan weer wel

Ik vraag me daarom ook af of zij zoiets ook bij de moeder van TS doen?
4
  maandag 7 augustus 2006 @ 18:46:49 #112
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_40580924
Ik ben uit alle macht aan het proberen ergens een verzachtend iets te vinden in het relaas van TS. Maar dat lukt me niet.

Ook als ik aanneem dat de schoonmoeder van TS niet één van de gemakkelijkste of leukste mensen in TS' omgeving is en zich te pas en te onpas opdringt, dan nóg gaat dit gaat mijn verbeeldingskracht finaal te boven.
  maandag 7 augustus 2006 @ 18:50:35 #113
2735 Aarti
pi_40581037
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 18:46 schreef Copycat het volgende:
Ik ben uit alle macht aan het proberen ergens een verzachtend iets te vinden in het relaas van TS. Maar dat lukt me niet.

Ook als ik aanneem dat de schoonmoeder van TS niet één van de gemakkelijkste of leukste mensen in TS' omgeving is en zich te pas en te onpas opdringt, dan nóg gaat dit gaat mijn verbeeldingskracht finaal te boven.
same here

Schoonmoe moet echt een heks zijn, dat kan niet anders. En ze nodigt zichzelf altijd uit, en ze moeten altijd meebetalen, en nu, eindelijk, na 50 jaar alles betalen, had TS eindelijk het lef er wat van te zeggen.
pi_40581042
heeft ze niet eens mee hoeven betalen aan benzine
Tap tap tap
pi_40581084
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 18:46 schreef Brunette het volgende:

[..]

Ze zegt er wel bij: 'maar ja het blijft zijn moeder , mijn schoonmoeder en de oma van onze dochter.'

Dat dan weer wel

Ik vraag me daarom ook af of zij zoiets ook bij de moeder van TS doen?
Ja ok, maar dat toontje wat ik erin lees, zegt me dat dat niets zegt.
pi_40581196
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 18:52 schreef dawg het volgende:

[..]

Ja ok, maar dat toontje wat ik erin lees, zegt me dat dat niets zegt.
Mij ook, maar ik wilde er ff mee spotten
4
pi_40581230
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 18:55 schreef Brunette het volgende:

[..]

Mij ook, maar ik wilde er ff mee spotten
Je bent de eerste in dit topic.
pi_40581454
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 18:36 schreef Brunette het volgende:

[..]

Het is ronduit triest dat zulke mislukkelingen zich nog mogen voortplanten
Ja, ik ken een vrouw die ook het syndroom van Down heeft en die zit zo ongeveer verplicht aan de prikpil.
pi_40581491
quote:

aangezien mijn schoonmoeder alleen is en wij zelf het vermoeden hebben dat zij ook vereenzaamd stelde mijn man voor haar ook mee te nemen. Nou is mijn relatie met haar niet je van het , maar ja het blijft zijn moeder , mijn schoonmoeder en de oma van onze dochter. En over een een 1,5 maand verwachten we een 2e kindje
Jammer genoeg reageert ze zelf niet meer.
Ze had natuurlijk op medeleven gehoopt, maarja dan moet je niet zoiets stoms doen.

Maar even op bovenstaande terugkomen, waar ik nu benieuwd naar ben is wat je gedaan had als het je eigen moeder was geweest ipv je schoonmoeder.

Ook het geklaag over dat je het niet breed heb is gewoon onzin, wat denk je dat een tweede kind kost, je krijgt hem misschien gratis maar daarna kost het je handen vol geld.
Misschien moet je voortaan eerst nadenken voordat je een besluit neemt.

Maar persoonlijk vind ik het ronduit belachelijk dat je niet betaalt voor je schoon- ouders.
pi_40581520
Het zou voor mijn gemoedsrust fijner zijn als TS nu even zou willen posten dat het maar een grapje was. TS? Please?
pi_40581570
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 18:46 schreef Copycat het volgende:

Als ze niet de gemakkelijkste zou zijn, dan hadden ze haar waarschijnlijk geeneens uitgenodigd.
Misschien hadden ze haar wel uitgenodigd in de hoop dat zij alles zou betalen.
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:07:03 #122
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_40581595
kom nou... je kan toch wel voor je eigen [schoon]moeder betalen zeg

[ Bericht 5% gewijzigd door MoChe op 07-08-2006 19:15:12 ]
пусть всегда будет солнце
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:07:17 #123
53267 TC03
pi_40581606
Ik hoop echt dat TS al excuses heeft aangeboden, want het is gewoon zielig voor dat vrouwtje.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 augustus 2006 @ 19:07:24 #124
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_40581609
Dit topic MOET een geintje zijn. Mijn god hoe een kruidenier kan je zijn zeg.
Als ik Oma was had ik dus niets besteld en het eten uit je mond gaan zitten kijken.

'Nee hoor zoon, neem nog maar een toetje, ik heb de tijd'
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:08:25 #125
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_40581645
TS is niet blij met al die reacties.
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:08:48 #126
24188 Belana
kloon van belana
pi_40581667
genant dit...
stormy waters...
sailin'
pi_40581682
Dit topic, lieve kijkbuikindertjes was dus hét voorbeeld van sociale Fok! zelfmoord.
Don't try this at home.

Oh ja, TS wat een naaistreek, wat zegt je vent er eigenlijk van?
ijs_beer fan!
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:09:41 #128
3011 E.T.
pi_40581706
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:04 schreef thaleia het volgende:
Het zou voor mijn gemoedsrust fijner zijn als TS nu even zou willen posten dat het maar een grapje was. TS? Please?
Toen het ik het topic vanmiddag voor het eerst las, dacht ik echt dat het een geintje moest zijn.
Echt zo van 'dit kan je niet menen, dit MOET een geintje zijn'

Helaas is gebleken dat TS het erg serieus meent
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:13:56 #129
154950 Henny_Huisman
Mr. Surprise himself!
pi_40581866
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 18:31 schreef Senang het volgende:
Ik mag hopen dat TS later door haar eigen kinderen precies zo behandeld gaat worden.
Weet ze ook eens hoe het voelt.
pi_40581897
Ik kom er net achter dat ik nog niet de hele OP had gelezen ..
quote:
Heb je ook een opgezette rotweiller in huis ?
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:17:22 #131
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_40581975
Haha, die onthoud ik.
Voortaan lekker mensen uitnodigen en dan zeggen "nee je eigen eten betaal je natuurlijk zelf".

(Het is natuurlijk heel wat anders als jullie samen ergens heen gaan, maar als je echt iemand echt uitnodigt betaal je natuurlijk. Tot op zekere redelijkheid wellicht, maar in principe betaal je natuurlijk.)
[KNE]-Mod
  Moderator maandag 7 augustus 2006 @ 19:19:08 #132
5428 crew  miss_sly
pi_40582014
Hoewel ik het met de meerderheid (of zelfs alle posters) eens ben dat het een vreemde situatie is en TS en man zonder er zelfs maar over na te denken gewoon hadden moeten bestellen en betalen, vind ik de manier waarop TS hier nu wordt afgebrand echt beneden peil. Zeker als er opmerkingen voorbij komen over het 2e kind en dergelijke. Dat heeft er helemaal niets mee te maken. Hou zo'n discussie een beetje fair en geef je mening zonder en masse iemand met de grond gelijk te maken. Dat is toch wel heel erg gemakkelijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:20:29 #133
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_40582046
Ik lees het nog een keer en ik snap het nog steeds niet helemaal.
Zou het toch waar zijn van die OUD users? Ik kan het haast niet geloven.
[KNE]-Mod
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:20:56 #134
101791 dramslag
Beijing 2008
pi_40582065
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:19 schreef miss_sly het volgende:
Hou zo'n discussie een beetje fair en geef je mening zonder en masse iemand met de grond gelijk te maken. Dat is toch wel heel erg gemakkelijk.
Welke discussie?
TS heb ik geen reactie meer zien geven.
Meedoen is belangrijker dan winnen!
  † In Memoriam † maandag 7 augustus 2006 @ 19:21:08 #135
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_40582071
De vis wordt nu eenmaal duur betaald
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:21:50 #136
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_40582092
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:20 schreef ThE_ED het volgende:
Explain?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 augustus 2006 @ 19:22:25 #137
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_40582113
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:20 schreef ThE_ED het volgende:
Ik lees het nog een keer en ik snap het nog steeds niet helemaal.
Ik kom ook in OUD.
  Moderator maandag 7 augustus 2006 @ 19:23:12 #138
5428 crew  miss_sly
pi_40582134
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:20 schreef dramslag het volgende:

[..]

Welke discussie?
TS heb ik geen reactie meer zien geven.
in het begin is TS nog wel teruggeweest, maar ik zou ook niet meer reageren als er op zo'n manier door zoveel mogelijk mensen tegen me tekeer gegaan werd. iedereen vindt het nodig om even in nog hardere bewoording te komen aangeven dat men het eens is met de voorganger die het een botte actie vindt...
pi_40582168
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 18:56 schreef dawg het volgende:

[..]

Je bent de eerste in dit topic.
Dat dacht ik al.
4
pi_40582305
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

in het begin is TS nog wel teruggeweest, maar ik zou ook niet meer reageren als er op zo'n manier door zoveel mogelijk mensen tegen me tekeer gegaan werd. iedereen vindt het nodig om even in nog hardere bewoording te komen aangeven dat men het eens is met de voorganger die het een botte actie vindt...
Misschien is het goed dat iemand op deze manier duidelijk wordt gemaakt dat dit gewoon niet acceptabel is, aan zo'n les heeft de TS juist heel erg veel!
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:28:45 #141
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_40582322
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:22 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik kom ook in OUD.
Dus toch!
[KNE]-Mod
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:29:46 #142
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_40582347
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:21 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Explain?
Dat het wereldvreemde kliekjesmensen zijn.
But serious: voor sommigen, ook voor mensen op andere subfora, geldt dat wel een beetje heb ik het idee. En dat zeg ik dan, ok, maar toch.
[KNE]-Mod
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 augustus 2006 @ 19:34:30 #143
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_40582518
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:28 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Dus toch!
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:35:31 #144
154950 Henny_Huisman
Mr. Surprise himself!
pi_40582554
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:21 schreef just me het volgende:
De vis wordt nu eenmaal duur betaald
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:36:47 #145
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_40582593
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:29 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Dat het wereldvreemde kliekjesmensen zijn.
oohh ja dat wist ik wel.
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:42:16 #146
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_40582785
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind dat 2e kind wel degelijk een heel relevant argument. TS vond het namelijk, als klap op de vuurpijl, noodzakelijk te melden dat schoonmama straks niet meer op de achterbank past. Dat plekje is namelijk gereserveerd voor baby nr 2. Overigens moet dat OF een piepklein autootje zijn, of haar babies zijn van het formaatje reus.
Zelfs in een panda kun je op de achterbank nog wel 1 mens en 2 maxicosi's kwijt.

Anyway, ik had mijn mening al geventileerd. Ik word er alleen maar verdrietig van. Sowieso draait van de 'stop je oma in een tehuis' cultuur mijn maag om.
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:43:53 #147
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_40582846
Ik ken dus nog een leuke (matige) grap voor in een visrestaurant;

Je neemt dus zo je schoonmoeder mee uit eten.
Bestelt wat vis.
En je schoonmoeder wil ook wat.

Dus jij zo "Ja alleen als je het zelf betaald."
En je schoonmoeder dan zo "Ja maar jullie hebben mij toch uitgenodigd?!"

Die kop dan van d'r; priceless!!
(!!einseins11!!one enzo.)
[KNE]-Mod
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:44:07 #148
154950 Henny_Huisman
Mr. Surprise himself!
pi_40582854
Zoals TS met schoonmoeder omgaat, zo ga je nog niet eens met een hond om.
Sorry dat ik het zo zeg.
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:44:38 #149
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_40582875
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:42 schreef SHE het volgende:
TS vond het namelijk, als klap op de vuurpijl, noodzakelijk te melden dat schoonmama straks niet meer op de achterbank past. Dat plekje is namelijk gereserveerd voor baby nr 2. Overigens moet dat OF een piepklein autootje zijn, of haar babies zijn van het formaatje reus.
Zelfs in een panda kun je op de achterbank nog wel 1 mens en 2 maxicosi's kwijt.
Ja, ik zat ook al te bedenken wat voor auto dat kon zijn.
Misschien rijdt TS in een McLaren F1 ?
[KNE]-Mod
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:45:07 #150
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_40582890
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:44 schreef Henny_Huisman het volgende:
Zoals TS met schoonmoeder omgaat, zo ga je nog niet eens met een hond om.
Sorry dat ik het zo zeg.
Stomme vergelijking. Een hond heeft geen zakken en kan derhalve niet eens zijn eigen portomonnaie mee nemen.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 augustus 2006 @ 19:45:55 #151
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_40582917
Die kinderstoeltjes moeten wel in de gordels, dus daar zit nog wel enigzins een argument in....
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:47:17 #152
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_40582967
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:45 schreef Swetsenegger het volgende:
Die kinderstoeltjes moeten wel in de gordels, dus daar zit nog wel enigzins een argument in....
Hmm, ja, daar zeg je zowat, vroeger zaten we nog gewoon met zijn 4-en achterin, maar dat mag tegenwoordig waarschijnlijk niet eens meer. Maartoch, de meeste auto's hebben wel een middenplek tegenwoordig, toch?
[KNE]-Mod
  Moderator maandag 7 augustus 2006 @ 19:48:01 #153
5428 crew  miss_sly
pi_40583000
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:42 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik vind dat 2e kind wel degelijk een heel relevant argument. TS vond het namelijk, als klap op de vuurpijl, noodzakelijk te melden dat schoonmama straks niet meer op de achterbank past. Dat plekje is namelijk gereserveerd voor baby nr 2. Overigens moet dat OF een piepklein autootje zijn, of haar babies zijn van het formaatje reus.

Anyway, ik had mijn mening al geventileerd. Ik word er alleen maar verdrietig van. Sowieso draait van de 'stop je oma in een tehuis' cultuur mijn maag om.
In een gewone auto past er geen volwassene tussen 2 maxi-cosi's, volgens mij.
Maar goed, dat is helemaal niet relevant verder. De vraag was of het in dit geval wel of niet normaal was om te betalen voor iemand die je meegenomen had. Daarop kan men toch normaal antwoord geven, ipv op deze manier iemand de grond in boren?

Daar word ik dan weer verdrietig van...
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 augustus 2006 @ 19:49:59 #154
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_40583068
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:47 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Hmm, ja, daar zeg je zowat, vroeger zaten we nog gewoon met zijn 4-en achterin, maar dat mag tegenwoordig waarschijnlijk niet eens meer. Maartoch, de meeste auto's hebben wel een middenplek tegenwoordig, toch?
Ik heb een redelijke middenklasser (Seat Altea) en daar wil je niet op de achterbank zitten naast of tussen twee kinderstoeltjes.

Maar he.... des te meer reden om oma eens te verwennen nu het nog kan, straks zit ze zachtjes dood te gaan terwijl TS lekker aan een zalmfileetje zit met man en 2 kids
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:50:14 #155
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_40583085
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar goed, dat is helemaal niet relevant verder. De vraag was of het in dit geval wel of niet normaal was om te betalen voor iemand die je meegenomen had. Daarop kan men toch normaal antwoord geven, ipv op deze manier iemand de grond in boren?

Men geeft toch normaal antwoord?

Nergens wordt TS uitgescholden of geschoffeerd. Men spreekt alleen afschuw uit over haar mentaliteit en liefde voor het leven.

Ik had haar het liefst een vrekkig, harteloos, monster genoemd, maar weet dat dat niet aardig is en heb me dus net als iedereen volgens mij in prima bewoordingen geuit.
pi_40583136
En trouwens: kinderen leren van hun ouders,dus dat zegt mij al meer dan genoeg.
4
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:52:59 #157
154950 Henny_Huisman
Mr. Surprise himself!
pi_40583217
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:51 schreef Brunette het volgende:
En trouwens: kinderen leren van hun ouders,dus dat zegt mij al meer dan genoeg.
Hoezo?
pi_40583237
quote:

[..]

Je heb best wel gelijk met je stelling, maar aan de andere kant als je zo`n vraag stelt dan kan je dit soort toestanden verwachten.
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:53:37 #159
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_40583238
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb een redelijke middenklasser (Seat Altea) en daar wil je niet op de achterbank zitten naast of tussen twee kinderstoeltjes.
[..]
Maar he.... des te meer reden om oma eens te verwennen nu het nog kan, straks zit ze zachtjes dood te gaan terwijl TS lekker aan een zalmfileetje zit met man en 2 kids
ok, je kunt zien dat ik nog geen kinderen heb

Maar je voert wel de reden van TS aan, alleen moest de schoonmama dat wel ff zelf betalen.
[KNE]-Mod
pi_40583273
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:52 schreef Henny_Huisman het volgende:

[..]

Hoezo?
Mijn god
4
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:54:31 #161
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_40583285
Als ik iemand meevraag dan ga ik er van uit te betalen. Wil dat iemand dat persé niet dan is dat natuurlijk prima. Of het nu je moeder is, de buurman of je vriend/vriendin dat maakt niet uit.

Zelf zorg ik er altijd voor genoeg geld bij me te hebben als ik uitgenodigd word om pijnlijke toestanden te vermijden. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen.. soms spreek je van te voren af wie er betaalt of dat het ieder voor zich is.

Ik denk dat het dus echt een stukje normen en waarden besef is.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_40583297
Het gaat er niet over of het wel of niet past, het is gewoon het feit dat TS zegt dat ze dan lekker niet meer mee kan, omdat ze dan twee euro kan besparen. Ze heeft zelf ook gratis zaad gekregen en daar hoor je niemand over.
  † In Memoriam † maandag 7 augustus 2006 @ 19:54:49 #163
43556 miss_dynastie
pi_40583299
Uhm.... nou, het is natuurlijk de manier waarop die helemaal fout en blablabla is, en het nogal triest is iemand mee te nemen tot IN het restaurant voor je zoiets bespreekbaar maakt............... maar zelf hebben wij nog (net) geen auto, en als iemand ons meeneemt, ga ik er niet automatisch vanuit dat diegene mij trakteert. Sterker nog, ik ben eerder geneigd die ander op een drankje te trakteren uit dank voor de moeite dan andersom. Dus nee, als iemand mij meeneemt hoeft ie echt niet te betalen.

En als ik tegen iemand zeg 'zullen we ergens een hapje gaan eten' ga ik er ook niet van uit dat ik betaal, maar mochten daar misverstanden over lijken te bestaan, dan maak ik dat nog even duidelijk.

Maar dit vind ik wel heel triest, Xanthe. Haar gedachtengang (jij nodigt me uit, dus jij betaalt) slaat nergens op natuurlijk, maar blijkbaar weet je dat ze zo is, aangezien ze dit soort dingen vaker doet. Neem haar dan gewoon niet mee om dit soort situaties te voorkomen.
pi_40583337
quote:

[..]

Maar als je nueens een maxi-cosy op de voorstoel zet en 1 op de achterbank, dan moeten er toch wel twee mensen naast passen, of het moet een wel erg klein autootje zijn.
pi_40583446
wacht, ff opnieuw
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:59:41 #166
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_40583471
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:53 schreef klipper het volgende:

Je heb best wel gelijk met je stelling, maar aan de andere kant als je zo`n vraag stelt dan kan je dit soort toestanden verwachten.
Plus dat TS er zelf nog steeds voor heeft gekozen dit topic te openen om vervolgens een oorverdovende radiostilte te laten vallen. Dat maakt het gissen en invullen alleen maar makkelijker en harder.
Als je zo stoer bent om je schoonma zo te behandelen, wees dan ook zo stoer om je handelswijze te verdedigen. Alleen zo kan je immers ook nog enigszins begrip kweken.

Maar ik ben het wel met miss_sly eens dat opmerkingen over voortplantingsbevoegdheid van TS te ver gaan. Die kunnen verder dus ook achterwege blijven .
pi_40583483
quote:
Daarop kan men toch normaal antwoord geven, ipv op deze manier iemand de grond in boren?

Ja, de vooroordelen over het OUD-forum kloppen
  † In Memoriam † maandag 7 augustus 2006 @ 20:00:27 #168
43556 miss_dynastie
pi_40583492
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:59 schreef Conflict het volgende:

[..]

Haar is wel ff iets anders dan je moeder. Of je schoonmoeder.
Ik snap nu even niet wat je wil zeggen
  maandag 7 augustus 2006 @ 20:00:38 #169
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_40583503
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:54 schreef miss_dynastie het volgende:
Haar gedachtengang (jij nodigt me uit, dus jij betaalt) slaat nergens op natuurlijk,
De gemiddelde reactie hier duidt op het tegendeel.

Het is niet als vrienden ff een dagje uit, maar je nodigt iemand echt uit heh.
[KNE]-Mod
  maandag 7 augustus 2006 @ 20:01:35 #170
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_40583533
quote:

Daarop kan men toch normaal antwoord geven, ipv op deze manier iemand de grond in boren?
Als dit voor jou al de grond in boren is, dan moet je op sommige delen van fok! echt niet komen.
[KNE]-Mod
pi_40583540
Dit is wel nederlandsheid ten top in de negatieve zin, ga je schamen zeg
  Moderator maandag 7 augustus 2006 @ 20:03:03 #172
5428 crew  miss_sly
pi_40583582
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 20:00 schreef thaleia het volgende:

[..]

Ja, de vooroordelen over het OUD-forum kloppen
Want
  † In Memoriam † maandag 7 augustus 2006 @ 20:03:51 #173
43556 miss_dynastie
pi_40583621
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 20:00 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

De gemiddelde reactie duidt op het tegendeel.

Het is niet als vrienden ff een dagje uit, maar je nodigt iemand echt uit heh.
Ik denk dat de gemiddelde reactie meer slaat op de haat van Xanthe richting schoonmoeder. Dat spat er zo duidelijk van af, dat het moeilijk is het redelijke in de boodschap te zoeken, denk ik.

Maar als ik van mezelf uit ga: als ik met mijn schoonvader mee mag rijden, ben ik hem dankbaar, al weet ik dat hij er toch moest zijn, hij neemt toch de moeite mij mee te nemen, hij had me ook thuis kunnen laten. Ik zal hem eerder een drankje aanbieden dan zeggen 'nou pa, doe maar cola'. Maar misschien ben ik raar
pi_40583652
Echt waar, de tranen springen me gewoon in de ogen. Jullie krijgen een tweede kindje, en kunnen nog niet eens een visje voor je (schoon)moeder kopen?! Wat wil je je tweede kind te eten gaan geven, Bonzo of duivenvoer?

En dan deze zin in de OP:
quote:
En over een een 1,5 maand verwachten we een 2e kindje en dan zal ze dus niet mee mee kunnen want dan zit de achterbank vol.
Dus dan dump je je schoonmoeder maar voor het gemak!?
pi_40583699
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 20:03 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik denk dat de gemiddelde reactie meer slaat op de haat van Xanthe richting schoonmoeder. Dat spat er zo duidelijk van af, dat het moeilijk is het redelijke in de boodschap te zoeken, denk ik.

Maar als ik van mezelf uit ga: als ik met mijn schoonvader mee mag rijden, ben ik hem dankbaar, al weet ik dat hij er toch moest zijn, hij neemt toch de moeite mij mee te nemen, hij had me ook thuis kunnen laten. Ik zal hem eerder een drankje aanbieden dan zeggen 'nou pa, doe maar cola'. Maar misschien ben ik raar
Ik denk niet dat je jouw situatie kunt vergelijken met die van de TS.
  maandag 7 augustus 2006 @ 20:07:22 #176
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_40583767
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 20:03 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]
Je gaat in dit voorbeeld al uit van de omgekeerde situatie (waarin jij waarschijnlijk de beter verdienende bent). Daarnaast is het toch echt gebruikelijk dat de uitnodigende tot op zekere hoogte betaald voor de uitgenodigde hoor. Daarnaast ligt het natuurlijk erg aan de relatie die je hebt met iemand, met iemand met wie je heel vriendschappelijk omgaat zul je meer kosten delen omdat de uitnodiging dan meer een uitnodiging is van "zullen we samen gaan..." in plaats van "wij nodigen jou uit om te gaan eten met ons" oid.
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 20:05 schreef klipper het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je jouw situatie kunt vergelijken met die van de TS.
Dat dus.

Het is een delicaat sociaal spel natuurlijk, maar TS lijkt er niet eens de ruwe basisvormen van door te hebben.
[KNE]-Mod
  Moderator maandag 7 augustus 2006 @ 20:08:38 #177
9859 crew  Karina
Woman
pi_40583825
Zielig hoor, ik zie het al helemaal voor me: ik nodig mijn moeder uit om mee te gaan naar de stad, we gaan ergens wat eten en dan zeg ik "nee, je betaalt zelf maar voor je eten". Dan ga je toch door de grond van schaamte?

Diep triest dit.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_40583894
We hebben het over een alleenstaande (schoon) moeder die zo triest zit weg te kakken dat je d'r meevraagt naar het strand om vervolgens in de vistoko te roepen dat ze d'r eigen vreten maar moet betalen... Wel even de feiten op een rij houden.. We hebben het over de persoon die de kont van je man nog heeft schoongeveegd zonder daar ooit iets voor te vragen.
  † In Memoriam † maandag 7 augustus 2006 @ 20:10:47 #179
43556 miss_dynastie
pi_40583900
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 20:07 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Je gaat in dit voorbeeld al uit van de omgekeerde situatie (waarin jij waarschijnlijk de beter verdienende bent). Daarnaast is het toch echt gebruikelijk dat de uitnodigende tot op zekere hoogte betaald voor de uitgenodigde hoor. Daarnaast ligt het natuurlijk erg aan de relatie die je hebt met iemand, met iemand met wie je heel vriendschappelijk omgaat zul je meer kosten delen omdat de uitnodiging dan meer een uitnodiging is van "zullen we samen gaan..." in plaats van "wij nodigen jou uit om te gaan eten met ons" oid.
Ik meer verdienend dan mijn schoonvader? Nou nee, dat niet, was het maar waar
Maar dan nog, ik ga niet zomaar van gunsten uit. Mijn schoonvader zal dat drankje niet accepteren, hij zegt dat het voor hem een plezier is mij mee te nemen en hij mij graag een drankje aanbiedt omdat hij het gewoon beter heeft. Tja, dat sla ik dan niet af hoor, maar hij voelt zich zeker weten niet gedwongen om dat te doen. Mij zou het visje niet lekker smaken als ik hem zou moeten 'afdwingen'. Maar goed, ik snap sowieso niet waarom je iemand uitnodigt als de verhoudingen zo verstoord zijn. Ellende om een stukkie kibbeling
pi_40584011
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 20:10 schreef gelly het volgende:
We hebben het over de persoon die de kont van je man nog heeft schoongeveegd zonder daar ooit iets voor te vragen.
Dit kun je niet zeker weten of je moest erbij zijn geweest.
pi_40584209
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 20:10 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik meer verdienend dan mijn schoonvader? Nou nee, dat niet, was het maar waar
Maar dan nog, ik ga niet zomaar van gunsten uit. Mijn schoonvader zal dat drankje niet accepteren, hij zegt dat het voor hem een plezier is mij mee te nemen en hij mij graag een drankje aanbiedt omdat hij het gewoon beter heeft. Tja, dat sla ik dan niet af hoor, maar hij voelt zich zeker weten niet gedwongen om dat te doen. Mij zou het visje niet lekker smaken als ik hem zou moeten 'afdwingen'. Maar goed, ik snap sowieso niet waarom je iemand uitnodigt als de verhoudingen zo verstoord zijn. Ellende om een stukkie kibbeling
Maar miss_dynastie jouw situatie wil je toch niet gaan vergelijken met die van de TS?
1 van de grootste verschillen is al dat de TS een auto heeft en jij niet, tuurlijk ben je dan wat afhankelijker van anderen en zou je dus ook eerder kiezen voor delen van de kosten of zelfs betalen voor een drankje zoals je zelf zegt.
Als je naar een feestje moet van familie in een andere stad, en er rijden geen bussen, dan ben je gewoon blij at je met een familielid mee kan rijden.
En natuurlijk is dit iets heel anders dan uitgenodigd worden, tenslotte weten je familie en vrienden dat je geen auto heb.

Je moet wel appels met appels vergelijken en niet met peren.
  † In Memoriam † maandag 7 augustus 2006 @ 20:25:33 #182
43556 miss_dynastie
pi_40584558
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 20:18 schreef klipper het volgende:
Maar miss_dynastie jouw situatie wil je toch niet gaan vergelijken met die van de TS?
Nee, dat niet, ik probeer alleen duidelijk te maken dat ik het standpunt van schoonmoeder net zo slecht begrijp als dat ik het standpunt van TS begrijp. Omdat ik me weinig voor kan stellen bij het standpunt 'jij rijdt, dus jij betaalt'. Dat kan best als je af en toe 'uitgenodigd' bent, maar als een ander zoals TS zegt altijd rijdt, dan vind ik het wat anders. Ook merk je het wel aan de uitnodiging. Ik neem aan dat Xanthe geen hartelijke uitnodiging heeft laten vallen. Als ik ergens uitgenodigd word waar er voor me betaald wordt word ik wél hartelijk uitgenodigd Maar goed, ik word nooit uitgenodigd omdat ik zit te vereenzamen. Dat denk ik in elk geval niet . Als ik iemand om die reden zou uitnodigen betaal ik wel een visje. Of twee of desnoods drie. Maar eerder zou ik dan i.p.v. een restaurantje de auto pakken en er een keertje extra langs. Liever bezoek dan vis tegen eenzaamheid.

Maar goed, het wordt dan een discussie van wie is er fout-fouter-foutst, waarna TS gaat zeggen dat zij en haar man een enorm verleden met schoonmoeder hebben waar wij geen weet van hebben en niemand het recht heeft om te oordelen, waarna iedereen gaat zeggen dat ze dan het hele verhaal maar had moeten vertellen, waarna TS dat doet, waarna iedereen zegt 'neem haar dan niet mee als het zo zit'. Gokje hoor

[ Bericht 12% gewijzigd door miss_dynastie op 07-08-2006 20:30:36 ]
pi_40584588
Nou als ik een dagje uit zou gaan en me schoonma mee zou nemen..dan vind ik het juist leuk om haar te verwennen, en alles te betalen..als ik op geld moet gaan letten tijdens een dagje uit,dan ging ik al helemaal niet,

Trouwens zou het een verschut vinden voor mezelf als ik in dat restaurantje zou zeggen..'je loop zelf maar en betalen natuurlijk ook'..
En dan niet te spreken over mijn vriendje die zou dat al helemaal onbeschoft vinden
Trouwens ik behandel mijn schoonma net zoals ik mijn mams behandeld..met respect
Salsa Española
pi_40584795
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 20:25 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nee, dat niet, ik probeer alleen duidelijk te maken dat ik het standpunt van schoonmoeder net zo slecht begrijp als dat ik het standpunt van TS begrijp. Omdat ik me weinig voor kan stellen bij het standpunt 'jij rijdt, dus jij betaalt'. Dat kan best als je af en toe 'uitgenodigd' bent, maar als een ander zoals TS zegt altijd rijdt, dan vind ik het wat anders. Ook merk je het wel aan de uitnodiging. Ik neem aan dat Xanthe geen hartelijke uitnodiging heeft laten vallen. Als ik ergens uitgenodigd word waar er voor me betaald wordt word ik wél hartelijk uitgenodigd

Maar goed, het wordt dan een discussie van wie is er fout-fouter-foutst, waarna TS gaat zeggen dat zij en haar man een enorm verleden met schoonmoeder hebben waar wij geen weet van hebben en niemand het recht heeft om te oordelen, waarna iedereen gaat zeggen dat ze dan het hele verhaal maar had moeten vertellen, waarna TS dat doet, waarna iedereen zegt 'neem haar dan niet mee als het zo zit'. Gokje hoor
Zou dat het zijn?
Dus misschien dat TS nog reageerd als ze alles op een rijtje heeft, is het alleen de vraag of dat dan ook de waarheid is of de waarheid die ze graag zou zien.

Persoonlijk denk ik dat de relatie tussen haar en haar schoonmoeder nooit optimaal is geweest, maar dat ze d`r accepteert ivm haar man.
Dan blijft de vraag hoe het zou zijn als het ook omgekeerd zou zijn, dus als haar man haar moeder niet accepteert.
  maandag 7 augustus 2006 @ 20:30:32 #185
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_40584809
Wat mij een beetje verbaast is, dat als je geen geld hebt, je toch uit eten kunt gaan. Geen geld=geen geld lijkt mij. En wordt er dan toch een vissie gegeten, dan kan er ook wel een derde vanaf.

Verder: Als ik mensen uitnodig, betaal ik. Dat is heel simpel.

Aan de andere kant: als ik wordt uitgenodigd voor een dagje uit ofzo, dan probeer ik ook altijd (wat) te betalen. Al is het maar een drankje ofzo. Nooit zal ik een hele dag op iemands anders zak teren. Wat dat betreft is de (schoon)moeder ook niet helemaal vrij te pleiten.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_40584869
Ik zat te denken (terwijl ik frituurolie aan het opruimen was nadat ik frituurpan had omgestoten wat een kutwerk ). TS treft hier eigenlijk nog wel de minste blaam. Relaties met schoonmoeder zijn wel vaker krom het is natuurlijk 'maar' je schoonmoeder. MAAR WAT TE DENKEN VAN DE MAN VAN TS. WAT EEN MIET IS DAT ZEG. ONGELOVELIJK. WAT EEN JOSTI, WAT EEN KWIJLJONG, WAT EEN WOLF, WAT EEN RAT.
pi_40584895
Schoonma zal ik het wel gewoon betalen zeker zoiets. Dat zijn van die dingen moet je geen issues over maken. Met vrienden hadk laatst geen geld bij (in de auto laten liggen) en betaalde ie zonder pardon mijn MC donalds. En vice versa betaal ik dan wat. Schoonma een visje kopen vind k niet meer dan normaal. Als ze zeg maar uitgebreid gaat eten terwijl wij een ijsje pakken jah dat vind ik dan anders, maar als ze al aangegeven had honger te hebben dan valt dat ook wel weer mee.

Niet zo 'n problemen mee dus
JOHNNY HEITINGA
pi_40585021
Radio stilte van deze kant kwam omdat het eten gekookt moest worden en daarna de gewone huishoudelijke taken en het naar bed brengen van een kleine meid.

De keuze om mijn schoonmoeder mee te nemen kwam niet van mij. En vanuit mijn man meer omdat ze een paar dagen daarvoor tegen hem had gezegd zo graag die kant eens op te willen gaan , maar dit niet haalbaar was omdat ze zelf geen auto heeft. Van te voren was er gemeld dat we een visje zouden gaan eten , maar omdat daar binnen te direct te zeggen dat ze wel zoveel 3 harinkjes en een portie gebakken vis luste met een jusje dr bij vind IK gewoon weg brutaal.
De opmerkingen dat ze zoveel voor mijn man heeft gedaan en allemaal gratis? Kom je weet niet half wat voor jeugd hij heeft gehad en ik vind ook nog eens dat dat in deze niets met de zaak te maken heeft , maar zo goed hadden de kinderen het niet vroeger waardoor mijn man nu ook de enige is die zich nog regelmatig laat zien en haar ophaalt. We hebben altijd voor haar klaar gestaan , in tijden dat we het financieel niet breed hadden en in tijden dat we het breed genoeg hadden. Maar er is een hoop voor gevallen vorig jaar waarmee ze zelf een hoop kapot heeft gemaakt en waar ze zelf niet over wil praten om het uit te kunnen praten , ze steekt liever dr kop in het zand om vervolgens te doen alsof er niets aan de hand is geweest. Het klopt idd. dat ik dus daardoor geen goede relatie met dr heb gekregen en ik ook helemaal geen behoefte meer heb om hier aan te werken. Ik gedoog haar , ze komt hier of we komen daar en dan komt ze zeker niks te kort. Dat we het financieel nu niet zo breed hebben konden we van te voren niet incalculeren , dit is iets dat ons is overkomen door ziekte , we redden het allemaal best , we klagen er niet over , maar ik wil niet voor telkens voor het feit gezet worden dat zij van ons verwacht dat we voor haar de dingen betalen als we even weg gaan. Net zoals ik ook niet van haar verwacht dat zij dingen voor ons betaald. Mijn schoonmoeder is ook niet van het type dat op onze kindern zal passen , ze ziet de gevaren niet in van bepaalde dingen (laat rustig een schilmesje op tafel liggen terwijl ze zelf ergens staat waar ze de kleine niet eens kan zien , geeft speelgoed waar kleine onderdelen los aan zitten en waar ingestikt kan worden enz.). Toch wil ik wel dat onze kinderen haar leren kennen als een oma. De opmerkingen over dat onze auto wel erg klein moet zijn .... tis gewoon een normaal formaat auto , maar met 2 kinderstoelen achterin is er echt geen ruimte meer voor iemand die zelf ook de slankste niet is. En een kinderstoeltje voorin mag niet eens in onze auto , maar goed dit staat ook los van de situatie.
Ik vind gewoon dat mijn schoonmoeder blij mag zijn dat ze soms eens mee mag.
Al die keren dat we speciaal voor haar km's hebben gereden naar verschillende dierenartsen , de een nog verder weg dan de ander , heeft ze niet eens wat voor hoeven te betalen. We vragen uberhaupt niet eens of ze mee betaald in de reiskosten , maar om standaard te denken dat als je met een ander mee mag ergens naar toe dat alles dus betaald word voor je....

Dat is dus de reden dat ze van mij niet zo nodig ergens mee naar toe hoeft. En omdat ze zich telkens zelf uitnodigt voor dingen en je daarbij dus gewoon voor het blok zet zodat je practisch al geen nee meer kan zeggen (ok niet van toepassing in de OP) , dat is de reden dat ik het niet erg vind als ze straks niet meer mee kan. Dat we ook eens wat ondernemen met ons eigen gezinnetje ipv. dat mijn schoonmoeder er dan ook weer bij is.
En ja we rijden nog een auto , dat heb je in deze omgeving ook zeker nodig als je niet in een stad woont en het openbaarvervoer zeer slecht is , met name in het weekend (dan rijd hier helemaal geen bus meer). We kiezen er dan ook voor om de auto te behouden , maar dat is onze keuze , wat dan dus ook inhoud dat het onze keuze is om op andere dingen te bezuinigen.

Ter verduidelijking van de OP er werden 5 harinkjes besteld voor ons allemaal en vervolgens wilde zij dus gewoon nog 3 stuks , gebakken vis en een jus hebben , dat vind ik wel het andere uiterste en imo ook onbeschoft.
Maar goed het commentaar zal wel weer los barsten nu....
pi_40585107
Misschien kan TS wat meer achtergrondinformatie geven over waarom ze zich zo gedroeg. En hoe haar man reageerde.
Het is al vaker gezegd maar ik vind ook, dat TS best een lekkere picknick had kunnen maken als ze geen geld hebben. Of naar huis rijden en haar schoonmoeder uitnodigen om bij hun thuis mee te eten. Ik zou mijn (schoon)ouders nóóit zo behandelen. Ook al moet ik er wel bij zeggen, dat mijn schoonouders per sé het eten zouden willen betalen. Zo goed ken ik ze ook wel.
Ach, de opmerking over de achterbank zegt ook eigenlijk al genoeg over hoe TS over haar schoonmoeder denkt. Leuk voor de man van TS!
pi_40585131
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 20:34 schreef Xanthe het volgende:
*blaat*
Edit: wat was nou de rol van je man?

Als mijn vriendin zo over mijn moeder zou denken zou ik dat al bedenkelijk vinden, maar als ze dat ook nog eens zo zou uiten naar haar persoonlijk toe zou dat vermoedelijk het einde van onze relatie betekenen. Onze liefde is oneindig, maar een relatie kan om dit soort kleine dingetjes (want dat is het, kom op zeg je bent toch volwassen?) kapot gaan.

[ Bericht 44% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2006 20:39:43 ]
pi_40585232
Sorry, was mijn bericht blijkbaar gelijk met TS aan het typen!
  † In Memoriam † maandag 7 augustus 2006 @ 20:42:11 #192
43556 miss_dynastie
pi_40585319
*Nee, ik vind mijn eigen post bij nader inzien te genuanceerd*

[ Bericht 31% gewijzigd door miss_dynastie op 07-08-2006 20:56:30 ]
pi_40585328
quote:
een hoop gelul, wat in mijn ogen niet rechtvaardigt waarom je je schoonmoeder zou moeten laten betalen. .
arme oma.
pi_40585875
Overigens kan de schoonmoeder altijd wel mee als je naar oplossingen zoekt.

pi_40585920
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 20:42 schreef miss_dynastie het volgende:
Wat er vroeger is gebeurd is gebeurd, mag je het best zo nu en dan met je man over hebben en hem vragen waarom hij het allemaal maar pikt, maar als hij blijkbaar zo groots is dat hij dat kan verdragen moet jij het zeker kunnen.
Imo moet je het dan wel kunnen uitpraten. Ze heeft mij en mijn familie tijdens de ziekte van mijn man een behoorlijke trap nagegeven om zelf in een slachtofferrol te kunnen gaan zitten.
Dat was toen gewoon de druppel die mijn emmer deed overlopen.
Mijn man heeft van dit alles niks bewust meegemaakt. Er is een hele periode geweest dat er zelf geen contact meer is geweest , waarbij ze ook dingen tegen mijn man heeft gezegd (die toen herstellende was) waarbij hij zijn moeder wel duidelijk heeft gemaakt dat wij een gezin vormen waar ze zich niet mee te bemoeien had. Dat heeft er voor gezorgd dat ze weer wat normaler ging doen. De keren dat er weer wat kontakt kwam heb ik geprobeerd over de dingen te praten die er gebeurd zijn , maar ze geeft zelf aan dit niet te willen.
Maar dat mijn man dat dus kan verdragen komt omdat hij er niks van mee heeft gekregen en zich er daarom ook niet echt druk om maakt.
Ik kan dus het verleden in dit geval niet meer het verleden laten zolang er niet over gepraat word , het blijft nu tussen ons in staan omdat zij dit op deze manier wil.
  maandag 7 augustus 2006 @ 20:56:16 #196
3011 E.T.
pi_40585951
quote:

Al die keren dat we speciaal voor haar km's hebben gereden naar verschillende dierenartsen , de een nog verder weg dan de ander , heeft ze niet eens wat voor hoeven te betalen. We vragen uberhaupt niet eens of ze mee betaald in de reiskosten , maar om standaard te denken dat als je met een ander mee mag ergens naar toe dat alles dus betaald word voor je....
Sja, ik vind dat dit gewoon onder je verantwoordelijkheden als kind vallen. Verantwoordelijkheden is niet eens het goede woord.. dat doe je gewoon, daar denk je niet over na.
pi_40585953
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 20:54 schreef Lucille het volgende:
Overigens kan de schoonmoeder altijd wel mee als je naar oplossingen zoekt.

[afbeelding]
Zijn ze er ook nog hoger
pi_40585967
Ik kan me wel voorstellen dat ze jouw niet mag Xanthe.
pi_40586014
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 20:56 schreef Joene het volgende:
Ik kan me wel voorstellen dat ze jouw niet mag Xanthe.
Maakt niet uit , ze mag geen enkele schoondochter.
pi_40586016
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 20:56 schreef E.T. het volgende:

[..]

Sja, ik vind dat dit gewoon onder je verantwoordelijkheden als kind vallen. Verantwoordelijkheden is niet eens het goede woord.. dat doe je gewoon, daar denk je niet over na.
Precies. Sowieso je mag blij zijn als je je ouders nog hebt gezond enzo.
  † In Memoriam † maandag 7 augustus 2006 @ 20:58:38 #201
43556 miss_dynastie
pi_40586033
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 20:55 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Imo moet je het dan wel kunnen uitpraten.
Ik, ik, ik, ik, ik.... het gaat niet alleen om jou.
Je man maakt zich er niet druk om. Dat zou mijn man dan weer wel doen. Het zegt misschien meer over jullie relatie dan over je schoonmoeder.
Maar de wereld draait niet om jou.
En zeker niet in relatie tot je schoonmoeder.
Hoeveel jaar wil je dit tussen jullie in laten hangen?
Laat maar, ik weet het al, zolang 'IK' daar zin in heeft.

Overigens zou je ook je best kunnen doen het uit te praten. 'Ma, we gaan dit uit praten en wel NU!' Desnoods neem je haar mee voor een harinkje en geef je voor de grap eens een euro uit.
pi_40586047
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 20:58 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Die andere is je zusje ?
pi_40586107
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 20:58 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Oh, zijn jullie allemaal zo dan?
pi_40586146
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 20:56 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Zijn ze er ook nog hoger
Maak er maar een grapje over, je zou je ogen uit je kop moeten schamen meid.
  maandag 7 augustus 2006 @ 21:01:41 #205
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_40586159
Xanthe. Ik heb de OP gelezen en ik vind je een kutwijf.
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
  Jubileum moderator maandag 7 augustus 2006 @ 21:02:36 #206
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_40586199
Oi wat een topic
Xanthe, ik weet niet of jouw ouders nog leven maar zou jij je eigen moeder, los van alles wat er in jouw jeugd of in de jeugd van je man is gebeurd, ook zo behandelen?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_40586315
quote:
Ter verduidelijking van de OP er werden 5 harinkjes besteld voor ons allemaal en vervolgens wilde zij dus gewoon nog 3 stuks , gebakken vis en een jus hebben , dat vind ik wel het andere uiterste en imo ook onbeschoft.
Dan snap ik het op zich wel. Als de gastheer voor 5 euro besteld, en jij daarna voor 20 euro is idd onbeschoft. Maar ik denk niet dat ik 't dr dan zelf had laten betalen.
  maandag 7 augustus 2006 @ 21:06:52 #208
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_40586382
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:05 schreef Gebleekte het volgende:

[..]

Dan snap ik het op zich wel. Als de gastheer voor 5 euro besteld, en jij daarna voor 20 euro is idd onbeschoft
Kom op man. Het is de moeder van haar man, zonder haar had ze haar man niet eens gehad.
  † In Memoriam † maandag 7 augustus 2006 @ 21:07:49 #209
43556 miss_dynastie
pi_40586421
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:05 schreef Gebleekte het volgende:

[..]

Dan snap ik het op zich wel. Als de gastheer voor 5 euro besteld, en jij daarna voor 20 euro is idd onbeschoft
Vijf haringen op drie volwassenen he. Dat het er af kon zeg!

En Xanthe, dan is er dus notabene al voor haar betaald. Dan is het niet gek dat ze verwacht dat ze nog iets krijgt als ze nog trek heeft. Ik zie het al voor me zeg, *mag ik een cola* *ja, maaaaaar die betaal je zelf hoor*
pi_40586448
Sowieso, 3x 1,80 extra voor je schoonmoeder

Als je dat niet kan hebben , ga dan ook niet zelf een bak kibbeling vreten.
  maandag 7 augustus 2006 @ 21:08:57 #211
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_40586471
Even los van het feit dat jij je schoonmoeder een loeder vind. Vind je het passen in je eigen beeld van fatsoen, dat je haar in een restaurant gaat melden dat ze maar lekker voor zichzelf moet betalen?
En dat verhaal over haar tekortkomingen als oppas....doe eens niet zo vreselijk, dat mens heeft jouw teerbeminde toch in 1 stuk afgeleverd? Of mist je man een paar essentiele delen ofzo?
Tuurlijk kan het voorkomen dat je een schoonmama niet zo heel leuk vind ( behalve de mijne natuurljk, dat is een heldin ) , maar heb je dan niet zoiets dat je haar uit fatsoen niet anders behandeld dan je ieder ander zou behandelen? Ondanks het feit dat de schoonmoeder in deze in jouw ogen tekort is geschoten?

Ik vind de uitleg een en ander eigenlijk nog pijnlijker maken.
pi_40586542
We gingen niet uit eten , t was gewoon een visje onderweg en voor de duidelijkheid ik lust geen haring dus het waren er 5 voor hun 2. Ik nam zelf al niks. Als het visje op was zouden we gewoon doorrijden naar het strand en ja we hadden zelf nog broodjes en drinken bij ons.
pi_40586547
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:06 schreef arneaux het volgende:

[..]

Kom op man. Het is de moeder van haar man, zonder haar had ze haar man niet eens gehad.
Dat is zo. Maar zo te horen hebben ze al genoeg voor haar gedaan zonder dat zij iets voor hun doet. Maar ik had idd ook gewoon die vis gegeven. Maar ik snap ook wel dat TS sneller geirriteerd raakt door de situatie in z'n algemeen.
  maandag 7 augustus 2006 @ 21:12:27 #214
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_40586610
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:10 schreef Xanthe het volgende:
We gingen niet uit eten , t was gewoon een visje onderweg en voor de duidelijkheid ik lust geen haring dus het waren er 5 voor hun 2. Ik nam zelf al niks. Als het visje op was zouden we gewoon doorrijden naar het strand en ja we hadden zelf nog broodjes en drinken bij ons.
En heb jij geen moment gedacht, dat je schoonmoeder er wellicht helemaal niet vanuit ging dat jij alles zou betalen?

Immers, jullie kwamen aan bij het restaurant, dingen werden besteld en schoonmama bestelde wat ze graag wilde hebben en jullie reageren met: 'ja, maar betalen doe je zelf!'

Je ziet niet in hoe ongepast dat is?
pi_40586614
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 20:30 schreef klipper het volgende:

[..]

Zou dat het zijn?
Dus misschien dat TS nog reageerd als ze alles op een rijtje heeft, is het alleen de vraag of dat dan ook de waarheid is of de waarheid die ze graag zou zien.

Persoonlijk denk ik dat de relatie tussen haar en haar schoonmoeder nooit optimaal is geweest, maar dat ze d`r accepteert ivm haar man.
Dan blijft de vraag hoe het zou zijn als het ook omgekeerd zou zijn, dus als haar man haar moeder niet accepteert.
Ik zat er niet ver vandaan.
Volgende keer voorspel ik het weer.
pi_40586640
quote:
Who cares dat het voor 2 personen is 5 harinkjes , waar kan je je druk om maken.

Ik vreet er elke dag een x aantal.

Niet dat dat er toe doet overigens. Maar waar maak je je druk om , 9 euro uitgeven woei !
  † In Memoriam † maandag 7 augustus 2006 @ 21:13:30 #217
43556 miss_dynastie
pi_40586665
quote:
Ik nam zelf al niks.
Uit je eigen mond gespaard
Verdorie Xanthe, ik doe altijd mijn best om twee kanten te zien, juist omdat ik ook niet de makkelijkste familiebanden heb, maar verdomme, je maakt het me echt onmogelijk hoor.
Je man verdient toch zijn eigen geld? Laat hem zijn moeder trakteren op een visje en doe niet zo moeilijk en verbolgen als een kind van drie.

En jaaaaa, ik weet als geen ander hoe moeilijk en kut familiebanden kunnen zijn. Maar die paar euro voor een hapje en drankje waren wel de minste van mijn zorgen. Hallo zeg!!
  maandag 7 augustus 2006 @ 21:14:50 #218
11458 ivetje
pi_40586718
Ik kan me na het verhaal van TS wel een beetje voorstellen dat je het niet echt gepast zou vinden om daarna nog eens 3 haringen en een jus te bestellen. Maar ik snap weer niet dat TS schoonmoeder nog meeneemt na dit alles. Ok, je man wil haar meenemen maar zoals ik het lees weet hij niets van wat er is gebeurt tijdens zijn ziekte. Zou je dat niet eens een keer met hem bespreken? Misschien snapt hij jou situatie dan ook wat beter? En zoals iemand al eerder aangaf, ik zou idd "eisen" dat het uitgesproken wordt want zo blijft het een issue en dat lijkt me voor niemand leuk. Ook niet voor je kids, die merken echt wel dat mamma het niet kan vinden met oma.
To infinity…and beyond!
pi_40586733
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:12 schreef SHE het volgende:

[..]

En heb jij geen moment gedacht, dat je schoonmoeder er wellicht helemaal niet vanuit ging dat jij alles zou betalen?

Immers, jullie kwamen aan bij het restaurant, dingen werden besteld en schoonmama bestelde wat ze graag wilde hebben en jullie reageren met: 'ja, maar betalen doe je zelf!'

Je ziet niet in hoe ongepast dat is?
Daar ging ze wel vanuit , ze zei nl. toen de dame die de visjes ging kaken in de keuken wat zij dan wel wilde hebben en ging toen rustig aan een tafeltje zitten wachten tot de bestelling kwam.
pi_40586738
Volgens mij kan TS beter niet meer reageren. Bij elke reactie stijg de ontsteltenis
pi_40586776
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:14 schreef ivetje het volgende:
Ik kan me na het verhaal van TS wel een beetje voorstellen dat je het niet echt gepast zou vinden om daarna nog eens 3 haringen en een jus te bestellen. Maar ik snap weer niet dat TS schoonmoeder nog meeneemt na dit alles. Ok, je man wil haar meenemen maar zoals ik het lees weet hij niets van wat er is gebeurt tijdens zijn ziekte. Zou je dat niet eens een keer met hem bespreken? Misschien snapt hij jou situatie dan ook wat beter? En zoals iemand al eerder aangaf, ik zou idd "eisen" dat het uitgesproken wordt want zo blijft het een issue en dat lijkt me voor niemand leuk. Ook niet voor je kids, die merken echt wel dat mamma het niet kan vinden met oma.
Ik zou het als mijn plicht zien mijn arme eenzame schoonmoeder 1s in de zoveeltijd want het is heus niet elke week mee te nemen , en een lekker visje te geven.
pi_40586803
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:15 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Daar ging ze wel vanuit , ze zei nl. toen de dame die de visjes ging kaken in de keuken wat zij dan wel wilde hebben en ging toen rustig aan een tafeltje zitten wachten tot de bestelling kwam.
Deze hele discussie gaat niet over het feit of jij je in dit geval voor je moeder moet betalen. Het gaat erom hoe onvolwassen, bot en respectloos jij over je schoonmoeder denkt en nog erger: met haar omgaat.
  † In Memoriam † maandag 7 augustus 2006 @ 21:17:10 #223
43556 miss_dynastie
pi_40586818
quote:

[..]

Ja, wat doe jij dan in een restaurant? Naar de kassa hobbelen om maar vast te betalen??
Wij eten meestal en daarna komt de rekening. Of was dit Mac Donalds?

Heb je nou ook een voorstelling hoe dat bij jullie zal gaan, later als jij oud bent en je kindjes groot?
pi_40586821
quote:

[..]

Netjes toch ,ze gaat netjes zitten wachten en wilde je ms nog wel aan het tafeltje een paar euro toestoppen en zo niet, als je die 1,80 per haring niet kan missen voor je schoonmoeder mail me je rekeningr , dan stort ik ff 3x1,80.
pi_40586904
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:17 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ja, wat doe jij dan in een restaurant? Naar de kassa hobbelen om maar vast te betalen??
Wij eten meestal en daarna komt de rekening. Of was dit Mac Donalds?

Heb je nou ook een voorstelling hoe dat bij jullie zal gaan, later als jij oud bent en je kindjes groot?
Het was geen restaurant in de zin van een echt restaurant want dan bestel je vanuit de kaart aan tafel. Dit is een counter waar je wat kunt bestellen en aan een tafeltje kunt eten vanaf een plastic schaaltje , dus ja een soort Mac maar dan met vis.
  maandag 7 augustus 2006 @ 21:20:22 #226
11458 ivetje
pi_40586944
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:16 schreef Joene het volgende:

[..]

Ik zou het als mijn plicht zien mijn arme eenzame schoonmoeder 1s in de zoveeltijd want het is heus niet elke week mee te nemen , en een lekker visje te geven.
Dat zeg ik ook niet, maar om iemand mee te moeten gaan nemen als beide er blijkbaar niet optimaal van kunnen genieten en er duidelijk iets tussen hen in staat lijkt me nou ook niet leuk.
Ik zou ook die vis betaald hebben hoor...en wat TS als laatste aangeeft, ze bestelde en ging aan de tafel zitten wachten tot de bestelling kwam snap ik ook niet echt. Je betaald toch altijd nadat je je eten hebt gehad, misschien was schoonmoeder wel van plan wat bij te leggen en was je reactie van "je betaald zelf" wat te voorbarig.
En natuurlijk neem je je schoonmoeder af en toe mee, maar ik denk dat hier veel meer speelt dan alleen dat visje betalen. Iets wat hier niet helemaal duidelijk is uitgelegd (en wat naar mijn mening ook niet hoeft), wij weten niet precies wat er is voorgevallen ooit. Maar het lijkt me duidelijk dat dat eerst eens uitgepraat moet worden, want als dit er zo tussenin blijft hangen wordt de relatie er al helemaal niet beter op

Sorry, volgens mij is dit echt heel onsamenhangend getypt
To infinity…and beyond!
pi_40586964
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:15 schreef Senang het volgende:
Volgens mij kan TS beter niet meer reageren.
Prima dan was dit mijn laatste reactie en wat mij betreft kan dr een slotje op.
  † In Memoriam † maandag 7 augustus 2006 @ 21:21:09 #228
43556 miss_dynastie
pi_40586973
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:19 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Het was geen restaurant in de zin van een echt restaurant want dan bestel je vanuit de kaart aan tafel. Dit is een counter waar je wat kunt bestellen en aan een tafeltje kunt eten vanaf een plastic schaaltje , dus ja een soort Mac maar dan met vis.
Och, sorry, vergeet dan alles maar, dan heb je helemaal gelijk hoor, echt
Wat zal het eten in zo'n ballentent gekost hebben? Vijf euro? Herinner me eraan dat ik nooit inga op jouw 'uitnodiging'.
  † In Memoriam † maandag 7 augustus 2006 @ 21:21:39 #229
43556 miss_dynastie
pi_40586993
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:20 schreef Xanthe het volgende:

[..]

He, ja, da's makkelijk. Mensen zijn het niet met me eens, slotje
  Jubileum moderator maandag 7 augustus 2006 @ 21:23:02 #230
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_40587044
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:21 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik had hem al eerder verwacht eerlijk gezegd...
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 7 augustus 2006 @ 21:23:12 #231
11458 ivetje
pi_40587051
Maar als ik het dus goed begrijp had je schoonmoeder eerst al die 5 visjes op samen met je man. Liep toen zonder het aan te geven naar de balie om nogmaals wat te bestellen, en verwachtte toen van jou dat je achter haar aan zou lopen om het te betalen??
Kijk...dan vind ik het vrij onbeschoft van schoonmams nl
To infinity…and beyond!
pi_40587054
Gaat het je alleen maar om het geld? Of meer het principe dat je haar niet mag en niet voor haar wíl betalen?
Want ik kan me nl met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat het om die 10 Euro gaat. En als het idd is omdat je haar niet mag, was het dan mss een idee om die dag niet mee te gaan? Dat je man en je kind wél met haar omgaan maar dat jij een stapje terug doet?
pi_40587122
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:20 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Misschien dat wij nog verder willen praten.
pi_40587158
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:25 schreef Lucille het volgende:

[..]

Ik vind het wel een leuk topic eigenlijk.
  maandag 7 augustus 2006 @ 21:25:56 #235
11458 ivetje
pi_40587161
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:25 schreef Lucille het volgende:

[..]

Ik heb idd nog een vraag staan
To infinity…and beyond!
  † In Memoriam † maandag 7 augustus 2006 @ 21:26:11 #236
43556 miss_dynastie
pi_40587168
O ja, en ik wil graag mijn eerdere genuanceerde verhaal even intrekken. Gaat misschien voor normale situaties op, maar TS is gewoon een nachtmerrie in haar omgang met haar schoonmoeder. Met elke extra post voel ik weer meer plaatsvervangende schaamte.
Gatver.
  maandag 7 augustus 2006 @ 21:26:17 #237
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_40587172
quote:

[..]

Ja stel je voor dat we doorgaan!
[KNE]-Mod
  maandag 7 augustus 2006 @ 21:26:20 #238
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40587174
Ik dacht dat dit topic een grap was.
Maar dat is dus niet zo?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  maandag 7 augustus 2006 @ 21:26:38 #239
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_40587192
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:19 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Ik vind t eigenlijk helemaal niet gek dat je schoonmoeder je niet mag. Wie gaat er nou toch moelijk doen over 3 van die visjes?! Mag ze jouw kind dan ook geen ijsje geven op t strand? Wel toch?
pi_40587196
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:25 schreef Joene het volgende:

[..]

[..]

Ik vind het wel een leuk topic eigenlijk.
Ik vind het wel een triest onderwerp.
  maandag 7 augustus 2006 @ 21:27:56 #241
11458 ivetje
pi_40587245
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:26 schreef miss_dynastie het volgende:
O ja, en ik wil graag mijn eerdere genuanceerde verhaal even intrekken. Gaat misschien voor normale situaties op, maar TS is gewoon een nachtmerrie in haar omgang met haar schoonmoeder. Met elke extra post voel ik weer meer plaatsvervangende schaamte.
Gatver.
zoals ik al zei denk ik dat er een hele hoop meer aan de hand is dan wij weten...en misschien is jusit schoonmoeder in deze wel the bitch ipv andersom
To infinity…and beyond!
pi_40587257
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:26 schreef Brown-Eyed_Girl het volgende:

[..]

Ik vind het wel een triest onderwerp.
Het is heel raar dat voor deze vraag van de TS een discussie ndoig is.
  maandag 7 augustus 2006 @ 21:28:19 #243
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_40587265
Ik vind t eigenlijk knap dat je überhaubt over zoiets kan subatten.
  maandag 7 augustus 2006 @ 21:28:31 #244
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_40587274
Toegegeven, ik heb wel iets meer begrip voor TS dankzij haar verdere utleg. Maar nog steeds ruim onvoldoende om de actie zoals beschreven in OP ook maar enigszins goed mee te kunnen praten.

De rol van je man in deze snap ik niet helemaal.
Hij heeft niets van het gedoe rondom zijn ziekte meegekregen, maar dit krijgt hij toch wel mee?
Hoe reageert hij hierop?
  maandag 7 augustus 2006 @ 21:29:17 #245
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_40587298
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:27 schreef ivetje het volgende:

[..]

zoals ik al zei denk ik dat er een hele hoop meer aan de hand is dan wij weten...en misschien is jusit schoonmoeder in deze wel the bitch ipv andersom
Als er meer aan de hand is moet ze dat er ff bij vertellen.
pi_40587299
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:26 schreef arneaux het volgende:

[..]

Ik vind t eigenlijk helemaal niet gek dat je schoonmoeder je niet mag. Wie gaat er nou toch moelijk doen over 3 van die visjes?! Mag ze jouw kind dan ook geen ijsje geven op t strand? Wel toch?
Ja, maar zij begon. Nee, zij begon. Nietes, zij begon .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_40587323
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:28 schreef arneaux het volgende:
Ik vind t eigenlijk knap dat je überhaubt over zoiets kan subatten.
Daarom hoop ik ook eigenlijk dat de situatie niet zo zwart/wit is als het lijkt. Want zoals TS haar schoonmoeder behandeld heeft, dat kán toch gewoon niet!
pi_40587462
Misschien legt ze alles wel uit in een nieuw topic: ik mag mijn schoonmoeder niet.
  † In Memoriam † maandag 7 augustus 2006 @ 21:34:15 #249
43556 miss_dynastie
pi_40587498
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:27 schreef ivetje het volgende:

[..]

Misschien. Maar waarom ga je dat dan op deze manier aan de kaak stellen?
Zoals ik al zei, mijn eigen familiebanden zijn gecompliceerd. Die paar euro voor een drankje en hapje zijn de minste van mijn zorgen, echt.

En de manier waarop Xanthe zich nu eruit probeert te lullen vind ik wat triest, sorry hoor. Had al gedacht dat ze zou beginnen over 'je hebt geen idee hoe het vroegah ging'. Hebben we ook niet. Dus als je situatie zo gecompliceerd en afwijkend is van het normale, open dan niet zo'n topic om bijval te krijgen en haal niet ZIJN (zijn he, niet haar) zielige verleden aan om je daden te rechtvaardigen als mensen je niet zieluuuuuug vinden.
  maandag 7 augustus 2006 @ 21:35:28 #250
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40587546
Ik heb al jaren medelijden met jouw schoonmoeder en dit hele verhaal doet mij vermoeden dat dat toch echt wel terecht is...
pi_40587596
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:29 schreef Brown-Eyed_Girl het volgende:

[..]

Daarom hoop ik ook eigenlijk dat de situatie niet zo zwart/wit is als het lijkt. Want zoals TS haar schoonmoeder behandeld heeft, dat kán toch gewoon niet!
Nou weten we natuurlijk niet hoe haar schoonmoeder is.
En ik wil heus wel geloven dat er schoonmoeders op deze aardkloot rondlopen die je het licht in de ogen niet gunt.
Maar daar kun je samen met je partner normaal gesproken wel uitkomen.
Nu lijkt het erop dat alleen de TS haar schoonmoeder niet mag en dat zoonlief nog steeds om zijn moeder geeft.

Misschien dat een relatiedeskundige meer licht kan werpen op jullie situatie.
  maandag 7 augustus 2006 @ 21:37:08 #252
53267 TC03
pi_40587617
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:35 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb al jaren medelijden met jouw schoonmoeder
  † In Memoriam † maandag 7 augustus 2006 @ 21:37:09 #253
43556 miss_dynastie
pi_40587618
Het voordeel is dan weer wel dat je -mocht je alsnog spijt hebben- het allemaal op je zwangerschapshormonen kan gooien. Sorry ma, bloemetje, en weer fijn gezellig spelen allemaal
pi_40587623
quote:
Ik heb al jaren medelijden met jouw schoonmoeder en dit hele verhaal doet mij vermoeden dat dat toch echt wel terecht is...
Je hebt Xanthe altijd al gemogen
  maandag 7 augustus 2006 @ 21:38:00 #255
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40587661
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:37 schreef TC03 het volgende:
Ze komt regelmatig voor in posts.
  Jubileum moderator maandag 7 augustus 2006 @ 21:39:21 #256
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_40587719
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:37 schreef miss_dynastie het volgende:
Het voordeel is dan weer wel dat je -mocht je alsnog spijt hebben- het allemaal op je zwangerschapshormonen kan gooien. Sorry ma, bloemetje, en weer fijn gezellig spelen allemaal
Eva ♥ en Iris ♥
pi_40587744
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:37 schreef miss_dynastie het volgende:
Jammer dat mannen zulks een excuus nooit kunnen gebruiken.
  † In Memoriam † maandag 7 augustus 2006 @ 21:41:10 #258
43556 miss_dynastie
pi_40587784
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:40 schreef Joene het volgende:

[..]

'Sorry ma, mijn vrouw was zwanger en onredelijk, je kent dat wel *vriendelijk schouderklopje* Durfde ook niet tegen haar in te gaan, want je weet hoe moeilijk ze kunnen zijn he' en dan geef je er een chocolaatje bij
  Jubileum moderator maandag 7 augustus 2006 @ 21:41:16 #259
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_40587788
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:40 schreef Joene het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, " mijn vrouw is zwanger, en ik sta onder zeer zeer zware druk"

edit/
Miss D
Eva ♥ en Iris ♥
pi_40587856
Whehehehe, nah als ik ooit is ruzie heb met mn schoonmoeder zal ik eerst mn vriendin zwanger maken
pi_40587858
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:41 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

'Sorry ma, mijn vrouw was zwanger en onredelijk
Onredelijk, ja. Ontoerekeningsvatbaar wordt al lastiger uit te leggen .
  † In Memoriam † maandag 7 augustus 2006 @ 21:44:35 #262
43556 miss_dynastie
pi_40587926
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:43 schreef Joene het volgende:
Whehehehe, nah als ik ooit is ruzie heb met mn schoonmoeder zal ik eerst mn vriendin zwanger maken
En als je ruzie met je schoonmoeder krijgt OMDAT je je vriendin zwanger maakt, dan...................................... weet ik het ook niet meer en moet je dr. Phil maar bellen of zo
  maandag 7 augustus 2006 @ 21:44:48 #263
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_40587935
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:38 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ze komt regelmatig voor in posts.
Dat hebben wij dus al die tijd gemist!
[KNE]-Mod
  maandag 7 augustus 2006 @ 21:45:09 #264
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40587953
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:44 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

En jullie maar denken dat OUD saai is.
pi_40588010
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:44 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

En als je ruzie met je schoonmoeder krijgt OMDAT je je vriendin zwanger maakt, dan...................................... weet ik het ook niet meer en moet je dr. Phil maar bellen of zo
hehehe , nah Zal hopelijk niet zo zijn
pi_40588039
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:45 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

En jullie maar denken dat OUD saai is.
Overigens plaatste je hier net natuurlijk wel een flinke steek onderwater ,maarja wijfennijd
pi_40588041
quote:
Een enkele keer kun je haar toch wel trakteren, helemaal als je haar uitnodigd. Het is ook zo lullig om zelf uitgebreid vis te gaan eten en degene die je hebt uitgenodigd er bij te laten zitten kijken. Bespreek die soort dingen anders van tevoren, ook al is je schoonmoeder niet je favoriet. Dit soort dingen krijg je juist ellende van.
pi_40588081
het gaat allang niet meer dan om een stom visje he
Tap tap tap
  maandag 7 augustus 2006 @ 21:49:09 #269
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40588146
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:46 schreef Joene het volgende:
Overigens plaatste je hier net natuurlijk wel een flinke steek onderwater ,maarja wijfennijd
Ik? Steken onder water? Ik zou niet durven!
Oh wacht... wel!
pi_40588211
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:49 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Oh wacht... wel!
Whehhehehe
pi_40588239
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:49 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Oh wacht... wel!
Dat was dan weer wel bekend buiten OUD .
  † In Memoriam † maandag 7 augustus 2006 @ 21:51:52 #272
43556 miss_dynastie
pi_40588259
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:44 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

*bekenmodus* en ik vond het nog sneu ook, in mijn ikvoelmetjemeetijd. Mijn schoonmoeder is namelijk ook niet de makkelijkste. Ter illustratie: haar laatste stunt is 'per ongeluk' via internet een bedrijf dat een rekening naar haar had gestuurd een automatische incasso uit laten voeren, op onze rekening dan dus he. Ik heb haar telefonisch laten weten dat ze voortaan maar iets beter op moet letten omdat mensen daar best boos om kunnen worden, niet waar? Wat zou jij hebben gedaan Xanthe? Haar de ogen hebben uitgekrabt? Scheelt wel natuurlijk, dan kan ze het niet gauw nog een keer doen .

En o nee, we zijn niet zieluuuuuug of zo, voor iemand denkt dat ik meelij wil
  Moderator maandag 7 augustus 2006 @ 21:52:20 #273
5428 crew  miss_sly
pi_40588275
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:48 schreef CherryLips het volgende:
het gaat allang niet meer dan om een stom visje he
Volgens mij ging het daar van begin af aan niet om. Er zit gewoon teveel scheef tussen TS en schoonmoeder. Hoe dan ook, als haar man met zijn moeder wil blijven omgaan en haar kennelijk kan vergeven voor alle minder goede dingen die ze heeft gedaan, is het toch wel aan de TS om daar zo goed mogelijk in mee te gaan, ook al zal dat echt niet altijd gemakkelijk zijn.

Toch blijf ik een groot gedeelte van de posts een beetje jammer vinden, ook al kan ik ze enigszins begrijpen...
pi_40588359
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:51 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

*bekenmodus* en ik vond het nog sneu ook, in mijn ikvoelmetjemeetijd. Mijn schoonmoeder is namelijk ook niet de makkelijkste. Ter illustratie: haar laatste stunt is 'per ongeluk' via internet een bedrijf dat een rekening naar haar had gestuurd een automatische incasso uit laten voeren, op onze rekening dan dus he. Ik heb haar telefonisch laten weten dat ze voortaan maar iets beter op moet letten omdat mensen daar best boos om kunnen worden, niet waar? Wat zou jij hebben gedaan Xanthe? Haar de ogen hebben uitgekrabt? Scheelt wel natuurlijk, dan kan ze het niet gauw nog een keer doen .
LOL
Daar zou ik overigens wel ff flink pissed off over zijn geweest.
pi_40588510
Hehe, ik moet echt vre-se-lijk lachen om het verhaal van TS. Mijn (schoon)moeder zou me een flinke schop onder mn kont geven als ik zulk gedrag zou vertonen
It is your friends who make your world!
  † In Memoriam † maandag 7 augustus 2006 @ 21:58:51 #276
43556 miss_dynastie
pi_40588555
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:54 schreef Joene het volgende:

[..]

LOL
Daar zou ik overigens wel ff flink pissed off over zijn geweest.
Waren we ook wel hoor, het staat er ietwat overdreven eenvoudig om een punt te maken
pi_40588565
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:57 schreef Ikiskoel het volgende:
Hehe, ik moet echt vre-se-lijk lachen om het verhaal van TS. Mijn (schoon)moeder zou me een flinke schop onder mn kont geven als ik zulk gedrag zou vertonen
En gelijk heeft ze het is gewoon ronduit asociaal. en je moet je ogen uit je kop schamen als je het gore lef hebt zoiets te doen.
pi_40588597
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:58 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Waren we ook wel hoor, het staat er ietwat overdreven eenvoudig om een punt te maken
Kan me goed voorstellen maar goed daar gaat het in dit topic idd niet om
  † In Memoriam † maandag 7 augustus 2006 @ 22:02:07 #279
43556 miss_dynastie
pi_40588683
Toch zit ik wel met die vis in mijn maag hoor
Eerst bestelden Xanthe en lief voor zichzelf en mocht ma het zelf bekijken en toen bleek dat Xanthe haar portie uit haar nederige mond gespaard heeft zodat omi van de vis kon eten en toen wilde omi meer terwijl die vrouw nog vis aan het pakken was
Ik nie snap nie
pi_40588786
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 22:02 schreef miss_dynastie het volgende:
Toch zit ik wel met die vis in mijn maag hoor
Eerst bestelden Xanthe en lief voor zichzelf en mocht ma het zelf bekijken en toen bleek dat Xanthe haar portie uit haar nederige mond gespaard heeft zodat omi van de vis kon eten en toen wilde omi meer terwijl die vrouw nog vis aan het pakken was
Ik nie snap nie
Anders bedenk je even dat oma tussentijds haar beurs heeft gepakt , alle 20ct stukken bijelkaar heeft gezocht om zo nog een haring te bestellen om deze te versmaden met een big smile op haar gezicht voor de ogen van haar armlastige schoondochter wie ze het licht niet in de ogen gunt.
pi_40588828
Wat is sowieso niet snap (en die reactie heb ik hier al vaker gezien) : Wat voor een lamlul is de man van TS? Damn zeg! Loopt hij de hele dag stoned rond en kan niks hem meer boeien ofzo?

Anyway: leuk tijdverdrijf, zo op een saaie maandagavond
It is your friends who make your world!
pi_40590267
Gaan we nog door voor een tweede topic Ik zit hier helemaal te genieten
pi_40590344
Mijn god wat zijn jullie judgemental!

Ik zou ook raar op staan te kijken als ik iemand had meegevraagd en die ging zo brutaal zon hele bestelling neerplempen. Zowel mijn moeder als mijn schoonmoeder zou zoiets niet durven!

Die zouden gewoon genoegen nemen met wat ze aangeboden kregen (en sorry hoor, maar voor gewoon een snackje onderweg vind ik het echt niet klinken alsof TS karig weinig heeft besteld), of als ze echt trek hadden in een volwaardige maaltijd zeggen "joh, ik heb echt honger, zullen we echt gaan eten, ik betaal." En dan zou ik natuurlijk weer zeggen nouuu dan gaan we wel eten en dan betaaal ik wel.

Ik zou zoiets niet verwachten als iemand mij meevroeg ergens heen. Ik zou het niet uit mn mond durven krijgen om zon hele bestelling neer te plempen en dan vervolgens aan mn tafeltje gaan zitten wachten tot het geserveerd werd....

Ik zou idd ook niet zeggen JOH BETAAL HET ZELF, maar ik zou er zeker raar van staan te kijken en met een onprettig gevoel betalen.

Ik hou er van met mensen een relatie op te bouwen/ te hebben waarbij zulke dingen geen issue zijn. Maar blijkbaar zijn er bij TS dingen voorgevallen waardoor dit soort issues wel kunnen ontstaan. Ik vind de reacties echt verwonderend...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_40590515
-daar gaat het niet om-.. ontopic blijven plz.

[ Bericht 48% gewijzigd door Mordreth op 07-08-2006 22:45:25 ]
  † In Memoriam † maandag 7 augustus 2006 @ 23:36:49 #285
43556 miss_dynastie
pi_40592695
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 22:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik zou ook raar op staan te kijken als ik iemand had meegevraagd en die ging zo brutaal zon hele bestelling neerplempen. Zowel mijn moeder als mijn schoonmoeder zou zoiets niet durven!
Het is me nog steeds niet duidelijk hoe dat gegaan is. Eerst kreeg ze niks en moest ze maar voor zichzelf betalen, daarna had ze wat gekregen maar was ze ontevreden en wilde meer. Kortom: TS moet eerst maar eens verzinnen hoe het werkelijk gegaan is, want ik geloof er steeds minder van. Ik denk dat haar schoonmoeder weinig goed kan doen en het haar eigenlijk stoort dat deze dame nog ademt. Begrijp me niet verkeerd, tuurlijk kunnen er dingen voorgevallen zijn, maar om die nu zo verbolgen aan te voeren als 'er is zoveel gebeurd, ik heb gelijk hoor ' is mij iets te simpel. En ook een beetje een 'boehoe, zie eens hoe onaardig jullie zijn terwijl mijn schoonmoeder het monster van loch ness is' vind ik wat uhm..... mja...
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 00:38:23 #286
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_40594635
Maar ze laat het gedeelte dat ze later heeft gepost (''Ik bestelde zelf niks, maar 5 visjes of whatever voor mijn schoonmoeder en man samen'') ook achterwege in haar eerste post, alsof ze het nu wil ''goedpraten''.

Daarbij vind ik het vreemd dat als het daadwerkelijk zo is gegaan, die moeder nog meer vis heeft besteld. Ik kan me dat iig niet voorstellen als ze die vis al van jullie kreeg.

Ik vind het dus een beetje tegenstrijdig . Eerst is het: ze besteld brutaal iets voor zichzelf, dan is het: wij hebben al wat voor haar besteld (en ze moest het toch zelf betalen?), en dan is het: maar dat vond ze niet genoeg en dus bestelde ze méér. Kan het ook mis hebben hoor, maar er klopt iets niet geloof ik.
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 01:19:02 #287
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_40595685
quote:
Gewoon schijt aan hebben, niemand weet precies wat voor type het is en als ze het willen weten, dan lenen ze haar maar voor een weekje. Wedden dat ze al na twee dagen weer op de stoep staan . . . ??
quote:
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 21:26 schreef miss_dynastie het volgende:
Gatver.
Leen haar dan een weekje . . .
quote:
Mooi he, die vlammende OUD mentaliteit. Jullie zijn het er niet mee eens of komen iets tegen wat jullie niet zinnen en gelijk de vlam erin . . .
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
  † In Memoriam † dinsdag 8 augustus 2006 @ 08:27:50 #288
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_40599096
als schoonmama maar niet vaak komt logeren

logees en vis blijven 3 dagen fris
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 09:06:42 #289
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40599599
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 01:19 schreef ThunderChild het volgende:
Gewoon schijt aan hebben, niemand weet precies wat voor type het is en als ze het willen weten, dan lenen ze haar maar voor een weekje. Wedden dat ze al na twee dagen weer op de stoep staan . . . ??
Ach hou nou toch op! Jij hebt toch zeker ook wel dat topic van die kloon gelezen over wat er allemaal aan de hand is! Ook van dat verhaal druipt het zuur en het zelfmedelijden van de TS af!
quote:
Mooi he, die vlammende OUD mentaliteit. Jullie zijn het er niet mee eens of komen iets tegen wat jullie niet zinnen en gelijk de vlam erin . . .
Aggos, kom jij ook nog even je 'OUD' zeer hier spuien omdat je daar niet vond wat je zocht?
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 09:07:41 #290
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_40599613
Jezus wat een krenterigheid, godverdomme zeg.
Ik zou me er bijna over opwinden. Je zou je de ogen uit je kop moeten schamen!
-
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 09:28:55 #291
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_40599971
Tuurlijk wou ze meer vis... daar kon Schoonmoeder wel een goed gesprek mee voeren
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 09:30:25 #292
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_40599995
quote:
Volgens mij heeft dat JUIST niets met OUD te maken, maargoed.
Veel users zoals ik zijn niet eens OUD-users
[KNE]-Mod
pi_40600709
quote:
Mooiste zin van je hele ouvre .

Kindertjes in Afrika blij mogen zijn dat ze nog een korreltje rijst hebben per dag ,
ijs_beer fan!
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 10:09:26 #294
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_40600829
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 10:04 schreef NanKing het volgende:

[..]

Mooiste zin van je hele ouvre .

Kindertjes in Afrika blij mogen zijn dat ze nog een korreltje rijst hebben per dag ,
Het grappige is natuurlijk dat blijkt dat die schoonmoeder weinig heeft om blij over te zijn omdat de relatie niet al te jofel is.
[KNE]-Mod
  † In Memoriam † dinsdag 8 augustus 2006 @ 10:12:32 #295
43556 miss_dynastie
pi_40600898
quote:

Mja, Xanthe opent het topic hier he, niet de reageerders. Een 'ze weten je situatie niet, boehoe ' is gewoon te simpel, zelfs voor jou. Open dan http://mijnschoonmoederiseenkutwijf.web-log.nl en schakel de mogelijkheid tot reageren uit. Of koop een dagboek. Maar op een forum kan je meer verwachten dan 'sterkte'.
quote:
Leen haar dan een weekje . . .
Neuh, hoeft niet. Zoals ik al zei, de mijne is echt wel een tikje erger hoor. En voor de volledigheid: een gebakken visje is echt het minste waar ik me druk om maak. Maar zo heeft vast iedereen zijn prioriteiten, zegt wel wat over mensen he
quote:
Jullie? Beetje gefrustreerd TC omdat ze je daar niet moeten ? Xanthe komt hier om te spuien over dat kutwijf van een schoonmoeder van d'r en uiteindelijk vindt iedereen -zelfs mensen die in eerste instantie begrip voor haar hadden- haar het kutwijf. Draag het als een vrouw, i.p.v. de onbegrepen zielepiet uit te hangen en te vragen om een slotteke. En dan de OUD mentaliteit erbij halen om een zielig vriendinneke een hart onder de riem te steken is nogal... makkelijk. Maar he, wijt het daar maar aan. Tenslotte is iedereen die hier gereageerd heeft een frequente bezoeker van OUD

[ Bericht 9% gewijzigd door miss_dynastie op 08-08-2006 10:25:01 ]
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 10:18:14 #296
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_40601043
Xanthe!
Heel genant verhaal inderdaad.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_40601374
Ik heb dat ook al een tijdje. Medelijden met de schoonmoeder en ook met de man van Xanthe. En eigenlijk ook wel met de moeder van Miss_d.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 10:33:07 #298
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_40601400
Met de moeder van Miss-D?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_40601467
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 10:33 schreef Sugar het volgende:
Met de moeder van Miss-D?
Ja, vroeger werden daar toch ook hele verhalen over geschreven hoe slecht het mens wel was?
Of was dat nog iemand anders?
pi_40601547
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 10:12 schreef miss_dynastie het volgende:

En voor de volledigheid: een gebakken visje is echt het minste waar ik me druk om maak.
Nou, inderdaad, wie heeft er nou niet een paar euro over voor een gebakken vissie

Eeuwig vijfentwintig
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 10:38:51 #301
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_40601559
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 09:06 schreef Brighteyes het volgende:
Ach hou nou toch op! Jij hebt toch zeker ook wel dat topic van die kloon gelezen over wat er allemaal aan de hand is! Ook van dat verhaal druipt het zuur en het zelfmedelijden van de TS af!
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 10:12 schreef miss_dynastie het volgende:
Mja, Xanthe opent het topic hier he, niet de reageerders. Een 'ze weten je situatie niet, boehoe [afbeelding]' is gewoon te simpel, zelfs voor jou. Open dan http://mijnschoonmoederiseenkutwijf.web-log.nl en schakel de mogelijkheid tot reageren uit. Of koop een dagboek. Maar op een forum kan je meer verwachten dan 'sterkte'.

Neuh, hoeft niet. Zoals ik al zei, de mijne is echt wel een tikje erger hoor. En voor de volledigheid: een gebakken visje is echt het minste waar ik me druk om maak. Maar zo heeft vast iedereen zijn prioriteiten, zegt wel wat over mensen he

Jullie? Beetje gefrustreerd TC omdat ze je daar niet moeten ? Xanthe komt hier om te spuien over dat kutwijf van een schoonmoeder van d'r en uiteindelijk vindt iedereen -zelfs mensen die in eerste instantie begrip voor haar hadden- haar het kutwijf. Draag het als een vrouw, i.p.v. de onbegrepen zielepiet uit te hangen en te vragen om een slotteke. En dan de OUD mentaliteit erbij halen om een zielig vriendinneke een hart onder de riem te steken is nogal... makkelijk. Maar he, wijt het daar maar aan. Tenslotte is iedereen die hier gereageerd heeft een frequente bezoeker van OUD
OUD mentaliteit ten top. Wederom bewijzen jullie weer dat ik gelijk heb . . .
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 09:06 schreef Brighteyes het volgende:
Aggos, kom jij ook nog even je 'OUD' zeer hier spuien omdat je daar niet vond wat je zocht?
Goh, dan weet jij meer dan ik
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')