Beetje zielige houding vind ik dit van jullie. 'T is gvd wel de persoon die je op de wereld heeft gezet, denk daar maar eens over na met je normen en waarden!!quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:32 schreef Xanthe het volgende:
Nav. het topic De man betaalt? vraag ik me af hoe jullie het doen als jullie iemand mee vragen en de betalingen.
Enige tijd terug bv. gingen we een dagje naar het strand en aangezien mijn schoonmoeder alleen is en wij zelf het vermoeden hebben dat zij ook vereenzaamd stelde mijn man voor haar ook mee te nemen. Nou is mijn relatie met haar niet je van het , maar ja het blijft zijn moeder , mijn schoonmoeder en de oma van onze dochter. En over een een 1,5 maand verwachten we een 2e kindje en dan zal ze dus niet mee mee kunnen want dan zit de achterbank vol.
Maar goed schoonmoeder ging mee en onderweg wilden we nog even een visje eten , dus stoppen bij een visrestaurantje en gingen naar binnen en toen wij gingen bestellen zei dus dood leuk tegen ons wat zij wel wilde hebben. Waarop we dus zeiden dat ze dat zelf mocht bestellen en betalen. Hierop reageerde ze nogal gepikeerd dat wij haar mee hadden genomen en dus hoorden te betalen. Ik vond het nergens op slaan , zeker als je weet dat we haar met regelmaat wel ophalen of bij haar langs gaan en ze zich zelf ook best vaak voor dingen uitnodigd als we ergens heen gaan.
We hebben het nu zo geregeld dat als we haar ergens mee naar toe nemen het zij door zich zelf uitgenodigd het zij door ons we van te voren al melden dat bij versnaperingen voor eigen rekening zijn , maar ergens vind ik het wel vervelend dat ze zelf vind dat wij horen te betalen voor haar.
Hoe denken jullie daar eigenlijk over?
Eerlijk? Ik vind jullie houding nogal onbeschoft. Jullie nemen haar mee en gaan onderweg ergens een hapje eten, bestellen blijkbaar voor jullie tweetjes en zij kan haar eigen zaakjes bestellen en betalen. Je hoeft niet alles voor haar te betalen, maar dit is ook wel het andere uiterste in mijn optiek.quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:32 schreef Xanthe het volgende:
Maar goed schoonmoeder ging mee en onderweg wilden we nog even een visje eten , dus stoppen bij een visrestaurantje en gingen naar binnen en toen wij gingen bestellen zei dus dood leuk tegen ons wat zij wel wilde hebben. Waarop we dus zeiden dat ze dat zelf mocht bestellen en betalen. Hierop reageerde ze nogal gepikeerd dat wij haar mee hadden genomen en dus hoorden te betalen. Ik vond het nergens op slaan , zeker als je weet dat we haar met regelmaat wel ophalen of bij haar langs gaan en ze zich zelf ook best vaak voor dingen uitnodigd als we ergens heen gaan.
Was van te voren aangegeven dat we daar even langs zouden gaan om een visje te eten.quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:38 schreef PetRabbit het volgende:
Ik vind niet dat er van uit mag gaan dat alles wel voor je betaald wordt, lijkt me ook zo netjes om dat geeneens te willen. Maar, in het geval van je verhaal was het wel netter geweest om haar van te voren te waarschuwen dat jullie in een restaurant gingen eten (of dat die kans er in zat). Voor haar misschien minder logisch om dat in te calculeren en daardoor misschien gemakkelijker om de kosten ervan af te schuiven op jullie.
En had je ook van tevoren aangegeven dat de moeder van je man haar eigen kostje moest bestellen en betalen?quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:40 schreef Xanthe het volgende:
Was van te voren aangegeven dat we daar even langs zouden gaan om een visje te eten.
Bij aan sluiten doet... WTF kost nou een visje en als ze er een gewoonte van maakt dan neem je haar toch gewoon minder vaak mee?quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:39 schreef Copycat het volgende:
[..]
Eerlijk? Ik vind jullie houding nogal onbeschoft. Jullie nemen haar mee en gaan onderweg ergens een hapje eten, bestellen blijkbaar voor jullie tweetjes en zij kan haar eigen zaakjes bestellen en betalen. Je hoeft niet alles voor haar te betalen, maar dit is ook wel het andere uiterste in mijn optiek.
Ik hoop toch dat dit een uitzonderingsgeval betreft en niet mainstream gedrag wordt in ons landje, sjezus zeg!quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:41 schreef Copycat het volgende:
[..]
En had je ook van tevoren aangegeven dat de moeder van je man haar eigen kostje moest bestellen en betalen?
Mee eens.quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:39 schreef Copycat het volgende:
[..]
Eerlijk? Ik vind jullie houding nogal onbeschoft. Jullie nemen haar mee en gaan onderweg ergens een hapje eten, bestellen blijkbaar voor jullie tweetjes en zij kan haar eigen zaakjes bestellen en betalen. Je hoeft niet alles voor haar te betalen, maar dit is ook wel het andere uiterste in mijn optiek.
Een simpel visje is neem ik aan toch niet te duur voor je moeder/schoonmoeder? wat een kut instelling. Nodig haar dan niet uit....quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:40 schreef Xanthe het volgende:
[..]
Was van te voren aangegeven dat we daar even langs zouden gaan om een visje te eten.
Lachwekkend idd.quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:41 schreef Copycat het volgende:
[..]
En had je ook van tevoren aangegeven dat de moeder van je man haar eigen kostje moest bestellen en betalen?
Dit staat los van of het je moeder is of niet.quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:39 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Beetje zielige houding vind ik dit van jullie. 'T is gvd wel de persoon die je op de wereld heeft gezet, denk daar maar eens over na met je normen en waarden!!
Ik kan me heel goed voorstellen dat ze er van uit gaat dat alles betaald wordt, dat zou ik ook doen.quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:47 schreef Xanthe het volgende:
Het gaat mij gewoon om het idee dat ze er dus altijd al vanuit gaat dat alles voor haar betaald word als ze mee genomen word. Ze neemt zelf nooit iemand mee , dus hoeft dus zelf ook nooit iets te betalen?
We hebben in het verleden ook vaak genoeg wel dingen voor haar betaald , maar door omstandigheden hebben wij het op dit moment zeker niet meer zo breed als een tijdje terug. Hierdoor moeten wij zelf ook zuinig aan doen met geld en bij uitstapjes is het dus ook zeker niet zo dat we altijd ergens iets nuttigen , gewoon omdat het geld er niet voor is. In ons geval is het bekend bij haar dat we financieel nogal hebben moeten inleveren.
lekker aso iemand uitnodigen meenemen , een visje gaan eten en dan zelf laten betalenquote:Op maandag 7 augustus 2006 16:32 schreef Xanthe het volgende:
Nav. het topic De man betaalt? vraag ik me af hoe jullie het doen als jullie iemand mee vragen en de betalingen.
Enige tijd terug bv. gingen we een dagje naar het strand en aangezien mijn schoonmoeder alleen is en wij zelf het vermoeden hebben dat zij ook vereenzaamd stelde mijn man voor haar ook mee te nemen. Nou is mijn relatie met haar niet je van het , maar ja het blijft zijn moeder , mijn schoonmoeder en de oma van onze dochter. En over een een 1,5 maand verwachten we een 2e kindje en dan zal ze dus niet mee mee kunnen want dan zit de achterbank vol.
We hebben het nu zo geregeld dat als we haar ergens mee naar toe nemen het zij door zich zelf uitgenodigd het zij door ons we van te voren al melden dat bij versnaperingen voor eigen rekening zijn , maar ergens vind ik het wel vervelend dat ze zelf vind dat wij horen te betalen voor haar.
Hoe denken jullie daar eigenlijk over?
idd...quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:48 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Dit staat los van of het je moeder is of niet.
Als je iemand een dagje mee uitneemt moet je die persoon niet laten betalen.
Minder overdreven dan alleen voor jou en je man/vrouw te betalen en je (schoon-)moeder het lekker uit te laten zoeken.quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:51 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Als je d'r zelf hebt uitgenodigd hoor je wel voor d'r te betalen ja, maar dat zij meteen de bestelling klaarlegt als jullie uitstappen is ook weer overdreven.
Mee eens. Als je het van te voren even meldt dan moet het geen probleem zijn lijkt mij.quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:50 schreef Aarti het volgende:
[..]
Ik kan me heel goed voorstellen dat ze er van uit gaat dat alles betaald wordt, dat zou ik ook doen.
Als jullie het niet breed hebben, dan is het misschien handiger als je de volgende keer even aangeeft van te voren dat jullie wel je eigen visje kunnen betalen, maar niet haar visje. Dan staat ze tenminste niet voor verrassingen.
Ik ook nietquote:Op maandag 7 augustus 2006 16:55 schreef gelly het volgende:
Bestaan er dit soort mensen joh ? Ik zou het niet eens ter discussie durven stellen.
Truequote:Op maandag 7 augustus 2006 16:52 schreef Copycat het volgende:
[..]
Minder overdreven dan alleen voor jou en je man/vrouw te betalen en je (schoon-)moeder het lekker uit te laten zoeken.
quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:39 schreef Copycat het volgende:
[..]
Precies, als een ander me uitnodigt om b.v. te komen eten neem ik echt wel een flesje wijn mee ofzo, er wordt me echt niet gevraagd of ik de helft van de boodschappen wil betalen, dat zou ik zelf ook nooit doen. Als ik m'n moeder een dagje mee zou nemen ergens heen dan hoeft die echt niks te betalen, ook al zou ik zelf geen cent hebben om m'n kont te krabben.quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:57 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Ik ook nietmijn standpunt is automatisch al dat als ik iemand meeneem ik voor die persoon betaal daar ga ik van uit, wil die persoon zelf betalen ook goed maar ik ga ervan uit dat ik betaal
![]()
Dat was ook mijn gedachte. Als je het niet breed hebt en je hebt al zo'n schurfthekel aan het feit dat iemand altijd verwacht dat er betaald wordt, dan moet je iemand gewoon niet meenemen.quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:57 schreef Alicey het volgende:
Ik vind het van allebei een beetje vreemd. Ik begrijp echter niet goed dat jullie haar uitnodigen, maar er vervolgens wel op staan dat ze een visje zelf betaalt..
Dat dus.quote:Op maandag 7 augustus 2006 17:01 schreef gelly het volgende:
Als ik m'n moeder een dagje mee zou nemen ergens heen dan hoeft die echt niks te betalen, ook al zou ik zelf geen cent hebben om m'n kont te krabben.
Dan zeg je dát toch? Bij het naar binnen gaan 'Zullen we de rekening delen? We hebben deze maand even niet zo veel geld meer'.quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:47 schreef Xanthe het volgende:
Het gaat mij gewoon om het idee dat ze er dus altijd al vanuit gaat dat alles voor haar betaald word als ze mee genomen word. Ze neemt zelf nooit iemand mee , dus hoeft dus zelf ook nooit iets te betalen?
We hebben in het verleden ook vaak genoeg wel dingen voor haar betaald , maar door omstandigheden hebben wij het op dit moment zeker niet meer zo breed als een tijdje terug. Hierdoor moeten wij zelf ook zuinig aan doen met geld en bij uitstapjes is het dus ook zeker niet zo dat we altijd ergens iets nuttigen , gewoon omdat het geld er niet voor is. In ons geval is het bekend bij haar dat we financieel nogal hebben moeten inleveren.
je neemt haar mee, dus ze is je gast. voor je gasten hoor je goed te zorgen, en die horen niets tekort te komen.quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:47 schreef Xanthe het volgende:
juist, als je echt niets te makken hebt neem je zelf je brood mee.quote:Op maandag 7 augustus 2006 17:08 schreef Gebleekte het volgende:
Kom nou zeg ; als je het niet zo breed hebt dan ga je ook heus niet voor jezelf wel vis bestellendan kan dat andere visje er ook nog wel vanaf
![]()
Idd zeg.quote:Op maandag 7 augustus 2006 17:06 schreef Bigs het volgende:
Ik zou me kapot schamen als ik bij jullie aan tafel zat. Hoe kun je zoiets nou zeggenAls je schoonmoeder nooit iets terugdoet dan moet je haar maar niet meer meenemen. Je kunt haar niet meenemen naar een restaurant en dan zeggen dat ze zelf mag betalen.
Als ik ergens een hekel aan heb, zijn het mensen die krenterig zijn. Je bloedeigen moeder dit vertellen doet hard vermoeden dat jullie totaal geen fatsoen hebben.quote:Waarop we dus zeiden dat ze dat zelf mocht bestellen en betalen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |