abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40576441
Nav. het topic De man betaalt? vraag ik me af hoe jullie het doen als jullie iemand mee vragen en de betalingen.
Enige tijd terug bv. gingen we een dagje naar het strand en aangezien mijn schoonmoeder alleen is en wij zelf het vermoeden hebben dat zij ook vereenzaamd stelde mijn man voor haar ook mee te nemen. Nou is mijn relatie met haar niet je van het , maar ja het blijft zijn moeder , mijn schoonmoeder en de oma van onze dochter. En over een een 1,5 maand verwachten we een 2e kindje en dan zal ze dus niet mee mee kunnen want dan zit de achterbank vol.
Maar goed schoonmoeder ging mee en onderweg wilden we nog even een visje eten , dus stoppen bij een visrestaurantje en gingen naar binnen en toen wij gingen bestellen zei dus dood leuk tegen ons wat zij wel wilde hebben. Waarop we dus zeiden dat ze dat zelf mocht bestellen en betalen. Hierop reageerde ze nogal gepikeerd dat wij haar mee hadden genomen en dus hoorden te betalen. Ik vond het nergens op slaan , zeker als je weet dat we haar met regelmaat wel ophalen of bij haar langs gaan en ze zich zelf ook best vaak voor dingen uitnodigd als we ergens heen gaan.
We hebben het nu zo geregeld dat als we haar ergens mee naar toe nemen het zij door zich zelf uitgenodigd het zij door ons we van te voren al melden dat bij versnaperingen voor eigen rekening zijn , maar ergens vind ik het wel vervelend dat ze zelf vind dat wij horen te betalen voor haar.
Hoe denken jullie daar eigenlijk over?
pi_40576610
Mijn oma hoeft echt niets zelf te betalen hoor, al doet ze dat geregeld, en dan gelijk voor iedereen. Pfff, ik vind dat als je je schoonmoeder dagje meeneemt, wat ook leuk voor je kind is, dat je best haar eten enz. kunt betalen.

Trouwens, als jullie bij haar langs gaan krijgen jullie ook weleens gratis wat te drinken?
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  maandag 7 augustus 2006 @ 16:38:21 #3
146142 PetRabbit
Super Furry Animal
pi_40576686
Ik vind niet dat er van uit mag gaan dat alles wel voor je betaald wordt, lijkt me ook zo netjes om dat geeneens te willen. Maar, in het geval van je verhaal was het wel netter geweest om haar van te voren te waarschuwen dat jullie in een restaurant gingen eten (of dat die kans er in zat). Voor haar misschien minder logisch om dat in te calculeren en daardoor misschien gemakkelijker om de kosten ervan af te schuiven op jullie.
If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
pi_40576712
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:32 schreef Xanthe het volgende:
Nav. het topic De man betaalt? vraag ik me af hoe jullie het doen als jullie iemand mee vragen en de betalingen.
Enige tijd terug bv. gingen we een dagje naar het strand en aangezien mijn schoonmoeder alleen is en wij zelf het vermoeden hebben dat zij ook vereenzaamd stelde mijn man voor haar ook mee te nemen. Nou is mijn relatie met haar niet je van het , maar ja het blijft zijn moeder , mijn schoonmoeder en de oma van onze dochter. En over een een 1,5 maand verwachten we een 2e kindje en dan zal ze dus niet mee mee kunnen want dan zit de achterbank vol.
Maar goed schoonmoeder ging mee en onderweg wilden we nog even een visje eten , dus stoppen bij een visrestaurantje en gingen naar binnen en toen wij gingen bestellen zei dus dood leuk tegen ons wat zij wel wilde hebben. Waarop we dus zeiden dat ze dat zelf mocht bestellen en betalen. Hierop reageerde ze nogal gepikeerd dat wij haar mee hadden genomen en dus hoorden te betalen. Ik vond het nergens op slaan , zeker als je weet dat we haar met regelmaat wel ophalen of bij haar langs gaan en ze zich zelf ook best vaak voor dingen uitnodigd als we ergens heen gaan.
We hebben het nu zo geregeld dat als we haar ergens mee naar toe nemen het zij door zich zelf uitgenodigd het zij door ons we van te voren al melden dat bij versnaperingen voor eigen rekening zijn , maar ergens vind ik het wel vervelend dat ze zelf vind dat wij horen te betalen voor haar.
Beetje zielige houding vind ik dit van jullie. 'T is gvd wel de persoon die je op de wereld heeft gezet, denk daar maar eens over na met je normen en waarden!!
pi_40576721
inderdaad. het is dat ik zelf geen multi miljonair ben, maar ik vind het geen enkel probleem om iets voor iemand te betalen.....vooral niet als het je schoonmoeder, moeder, oma of wat voor familie dan ook is!

Ik vind het zelfs een beetje triest om gezellig met zijn allen een dagje weg te gaan, maar als betaald moet worden, dan krenterig gaan doen......gezellig!!!!
  maandag 7 augustus 2006 @ 16:39:26 #6
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_40576725
quote:

Eerlijk? Ik vind jullie houding nogal onbeschoft. Jullie nemen haar mee en gaan onderweg ergens een hapje eten, bestellen blijkbaar voor jullie tweetjes en zij kan haar eigen zaakjes bestellen en betalen. Je hoeft niet alles voor haar te betalen, maar dit is ook wel het andere uiterste in mijn optiek.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_40576775
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:38 schreef PetRabbit het volgende:
Ik vind niet dat er van uit mag gaan dat alles wel voor je betaald wordt, lijkt me ook zo netjes om dat geeneens te willen. Maar, in het geval van je verhaal was het wel netter geweest om haar van te voren te waarschuwen dat jullie in een restaurant gingen eten (of dat die kans er in zat). Voor haar misschien minder logisch om dat in te calculeren en daardoor misschien gemakkelijker om de kosten ervan af te schuiven op jullie.
Was van te voren aangegeven dat we daar even langs zouden gaan om een visje te eten.
  maandag 7 augustus 2006 @ 16:41:54 #8
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_40576816
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:40 schreef Xanthe het volgende:

Was van te voren aangegeven dat we daar even langs zouden gaan om een visje te eten.
En had je ook van tevoren aangegeven dat de moeder van je man haar eigen kostje moest bestellen en betalen?
  Moderator maandag 7 augustus 2006 @ 16:42:49 #9
18653 crew  D.
pi_40576854
Je schoonmoeder heeft gelijk
  maandag 7 augustus 2006 @ 16:43:36 #10
148795 Punjab
Next Stop...
pi_40576881
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:39 schreef Copycat het volgende:

[..]

Eerlijk? Ik vind jullie houding nogal onbeschoft. Jullie nemen haar mee en gaan onderweg ergens een hapje eten, bestellen blijkbaar voor jullie tweetjes en zij kan haar eigen zaakjes bestellen en betalen. Je hoeft niet alles voor haar te betalen, maar dit is ook wel het andere uiterste in mijn optiek.
Bij aan sluiten doet... WTF kost nou een visje en als ze er een gewoonte van maakt dan neem je haar toch gewoon minder vaak mee?

Beetje verstoorde verhouding vind ik het dat jullie moeilijk doen over een visje en dat zij zichzelf uitnodigt
Tis wat als je niks anders kunt...
Op donderdag 22 juni 2006 20:10 schreef milagro het volgende:
he who dares wins, so go go gadget arms, legs, and leutert.
pi_40576910
Ik zou haar gewoon trakteren, doe ik bij mn eigen moeder ook als we een dagje gaan winkelen en we gaan ergens lunchen, zij heeft al die jaren voor jou gezorgd dus kan er best wel wat van af lijkt mij.
hooooi postbode siemen wij vervelen ons dus jij moet iets verzinnen. maar ik heb geen tijd want ik moet werken daarom!
pi_40576955
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:41 schreef Copycat het volgende:

[..]

En had je ook van tevoren aangegeven dat de moeder van je man haar eigen kostje moest bestellen en betalen?
Ik hoop toch dat dit een uitzonderingsgeval betreft en niet mainstream gedrag wordt in ons landje, sjezus zeg!
  maandag 7 augustus 2006 @ 16:46:27 #13
2735 Aarti
ik kan best aardig zijn hoor
pi_40576983
Als ik mn moeder ergens mee uit vraag betaal ik altijd alles voor haar, vind ik niet meer dan logisch.
You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
pi_40576986
Ik heb echt zo'n hekel aan mensen die over geld gaan mekkere. Ikzelf zou gewoon betalen voor je schoonmoeder. Is geld nou echt zo belangrijk om een discussie/ruzie met je schoonmoeder aan te gaan? pfff bahbah altijd maar dat gezeik over geld in deze samenleving. Der zijn mensen die bijna niks hebben en nogsteeds alles weggeven! verwend nest.

Oja, me hart
Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
Diepzinnige deepart.
pi_40576997
quote:

[..]

Mee eens.
Je nodigt haar uit voor een dagje weg, en dan moet ze zelf bestellen en betalen? Z'n eigen moeder?
Best wel sneu.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_40577007
Het gaat mij gewoon om het idee dat ze er dus altijd al vanuit gaat dat alles voor haar betaald word als ze mee genomen word. Ze neemt zelf nooit iemand mee , dus hoeft dus zelf ook nooit iets te betalen?
We hebben in het verleden ook vaak genoeg wel dingen voor haar betaald , maar door omstandigheden hebben wij het op dit moment zeker niet meer zo breed als een tijdje terug. Hierdoor moeten wij zelf ook zuinig aan doen met geld en bij uitstapjes is het dus ook zeker niet zo dat we altijd ergens iets nuttigen , gewoon omdat het geld er niet voor is. In ons geval is het bekend bij haar dat we financieel nogal hebben moeten inleveren.
pi_40577014
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:40 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Een simpel visje is neem ik aan toch niet te duur voor je moeder/schoonmoeder? wat een kut instelling. Nodig haar dan niet uit....
  maandag 7 augustus 2006 @ 16:47:47 #18
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_40577015
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:41 schreef Copycat het volgende:

[..]

Lachwekkend idd.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  Moderator maandag 7 augustus 2006 @ 16:48:23 #19
18653 crew  D.
pi_40577026
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:39 schreef Developersrus het volgende:

[..]

Beetje zielige houding vind ik dit van jullie. 'T is gvd wel de persoon die je op de wereld heeft gezet, denk daar maar eens over na met je normen en waarden!!
Dit staat los van of het je moeder is of niet.
Als je iemand een dagje mee uitneemt moet je die persoon niet laten betalen.
  maandag 7 augustus 2006 @ 16:50:16 #20
2735 Aarti
pi_40577098
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:47 schreef Xanthe het volgende:
Het gaat mij gewoon om het idee dat ze er dus altijd al vanuit gaat dat alles voor haar betaald word als ze mee genomen word. Ze neemt zelf nooit iemand mee , dus hoeft dus zelf ook nooit iets te betalen?
We hebben in het verleden ook vaak genoeg wel dingen voor haar betaald , maar door omstandigheden hebben wij het op dit moment zeker niet meer zo breed als een tijdje terug. Hierdoor moeten wij zelf ook zuinig aan doen met geld en bij uitstapjes is het dus ook zeker niet zo dat we altijd ergens iets nuttigen , gewoon omdat het geld er niet voor is. In ons geval is het bekend bij haar dat we financieel nogal hebben moeten inleveren.
Ik kan me heel goed voorstellen dat ze er van uit gaat dat alles betaald wordt, dat zou ik ook doen.

Als jullie het niet breed hebben, dan is het misschien handiger als je de volgende keer even aangeeft van te voren dat jullie wel je eigen visje kunnen betalen, maar niet haar visje. Dan staat ze tenminste niet voor verrassingen.
pi_40577109
quote:
lekker aso iemand uitnodigen meenemen , een visje gaan eten en dan zelf laten betalen
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_40577111
paupers
Naieviteit is onschuld.
pi_40577127
dit MAG geen serieus topic zijn want als dat het wel is vind ik de TS wel erg sneu, oke de instelling is niet juist van de schoonmama maar dat ze haar eten enzo zelf moet betalen
  maandag 7 augustus 2006 @ 16:51:05 #24
148795 Punjab
Next Stop...
pi_40577133
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:48 schreef D.Rose het volgende:

[..]

Dit staat los van of het je moeder is of niet.
Als je iemand een dagje mee uitneemt moet je die persoon niet laten betalen.
idd...

Hey harry, ga je mee vissen? Koop jij dan pieren en een kratje bier? Goedzo kom ik je zo halen...
Tis wat als je niks anders kunt...
Op donderdag 22 juni 2006 20:10 schreef milagro het volgende:
he who dares wins, so go go gadget arms, legs, and leutert.
pi_40577145
Als je d'r zelf hebt uitgenodigd hoor je wel voor d'r te betalen ja, maar dat zij meteen de bestelling klaarlegt als jullie uitstappen is ook weer overdreven .
  maandag 7 augustus 2006 @ 16:52:31 #26
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_40577191
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:51 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Als je d'r zelf hebt uitgenodigd hoor je wel voor d'r te betalen ja, maar dat zij meteen de bestelling klaarlegt als jullie uitstappen is ook weer overdreven .
Minder overdreven dan alleen voor jou en je man/vrouw te betalen en je (schoon-)moeder het lekker uit te laten zoeken.
  maandag 7 augustus 2006 @ 16:53:30 #27
154880 Bolter
Awesomeness
pi_40577220
't Klinkt alsof jullie nogal geld problemen hebben als je hierover zó moeilijk doet, maar wed dat dit eerder te maken heeft met dat jij die schoonmoeder niet mag. Plus ben je als man een watje dat zo onder de plak zit dat je je eigen moeder haar eten laat betalen.
Vraag me af hoe dit bij juliie gaat als joúw moeder mee wordt genomen...
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  maandag 7 augustus 2006 @ 16:54:44 #28
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_40577259
Damn als jullie haar uitnodigen kunnen jullie toch wel gewoon ff dat visje betalen en niet 'ja betaal dat zelf maar' .. je bent toch met zn 3en weg?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_40577305
Bestaan er dit soort mensen joh ? Ik zou het niet eens ter discussie durven stellen.
pi_40577306
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:50 schreef Aarti het volgende:

[..]

Ik kan me heel goed voorstellen dat ze er van uit gaat dat alles betaald wordt, dat zou ik ook doen.

Als jullie het niet breed hebben, dan is het misschien handiger als je de volgende keer even aangeeft van te voren dat jullie wel je eigen visje kunnen betalen, maar niet haar visje. Dan staat ze tenminste niet voor verrassingen.
Mee eens. Als je het van te voren even meldt dan moet het geen probleem zijn lijkt mij.
  maandag 7 augustus 2006 @ 16:57:27 #31
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_40577359
Ik vind het van allebei een beetje vreemd. Ik begrijp echter niet goed dat jullie haar uitnodigen, maar er vervolgens wel op staan dat ze een visje zelf betaalt..
pi_40577387
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:55 schreef gelly het volgende:
Bestaan er dit soort mensen joh ? Ik zou het niet eens ter discussie durven stellen.
Ik ook niet mijn standpunt is automatisch al dat als ik iemand meeneem ik voor die persoon betaal daar ga ik van uit, wil die persoon zelf betalen ook goed maar ik ga ervan uit dat ik betaal
pi_40577401
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:52 schreef Copycat het volgende:

[..]

Minder overdreven dan alleen voor jou en je man/vrouw te betalen en je (schoon-)moeder het lekker uit te laten zoeken.
True .
  maandag 7 augustus 2006 @ 17:00:55 #34
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_40577502
quote:

[..]

Inderdaad.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_40577523
Pff wat onbeschoft.. je gaat met zn 3tjes weg, stapt uit en bestelt voor 2 personen alsof je schoonmoeder er niet is!

HEb je wel eens nagedacht over wat je man in het verleden allemaal van haar heeft gekregen? (onderdak, eten, school...). En dan nu zeuren over een paar euro?!?!

Als je jong bent (als ik naar mezelf nu kijk) betalen je ouders gewoon veel voor je! (als je uit eten met ze gaat, als hun uitnodigen maar ook als ik ze uinodig betalen ze vaak)... Later als ik werk , hun gepensioneerd zijn zal dat juist andersom zijn! dan ga je juist automatsich voor je ouders betalen! niet zo raar lijkt me, zo gaan die dingen!!!
pi_40577531
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:57 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Ik ook niet mijn standpunt is automatisch al dat als ik iemand meeneem ik voor die persoon betaal daar ga ik van uit, wil die persoon zelf betalen ook goed maar ik ga ervan uit dat ik betaal
Precies, als een ander me uitnodigt om b.v. te komen eten neem ik echt wel een flesje wijn mee ofzo, er wordt me echt niet gevraagd of ik de helft van de boodschappen wil betalen, dat zou ik zelf ook nooit doen. Als ik m'n moeder een dagje mee zou nemen ergens heen dan hoeft die echt niks te betalen, ook al zou ik zelf geen cent hebben om m'n kont te krabben.
  maandag 7 augustus 2006 @ 17:01:42 #37
154950 Henny_Huisman
Mr. Surprise himself!
pi_40577543
Sjonge jonge zeg, waar halen jullie het gore lef vandaan.

Je schoonmoeder heeft jouw man bij zich gedragen tot aan zijn geboorte,
alle dagen en weken voor hem gezorgd en naar hem omgekeken,
Iedere avond de zorgen voor morgen,
Zijn eten klaargemaakt, kleren gewassen, alles betaald.
Zorgen dat hem niks te kort komt,
Ja, je moeder doet alles gratis, voor niets.
Je moeder (en vader) bieden je alles wat je hartje begeert, liefde, warmte, eten, geborgenheid, schoolgeld, een dak boven je hoofd.

En dan zitten zeiken om daar iets voor terug te doen?
Een lullig visje te betalen voor je bloedeigen moeder, die haar hele leven voor je zorgt.

Ga je schamen zeg ik.
Surprise Surprise!!! Het onverwachte is de mooiste prijs.
De verrassing brengt u zomaar van de wijs, pas op. Surprise Surprise!!!
pi_40577582
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:57 schreef Alicey het volgende:
Ik vind het van allebei een beetje vreemd. Ik begrijp echter niet goed dat jullie haar uitnodigen, maar er vervolgens wel op staan dat ze een visje zelf betaalt..
Dat was ook mijn gedachte. Als je het niet breed hebt en je hebt al zo'n schurfthekel aan het feit dat iemand altijd verwacht dat er betaald wordt, dan moet je iemand gewoon niet meenemen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_40577636
Ik lees het nu nog eens goed... en vooral als je haar uitnodigt.. wat denk je dan .. je wordt bij vrienden uitgenodigt maar moet zelf voor de drank en eten zorgen?! als het andersom is en je vindt het misschien ietwat vreemd... dan kan ik me deze discussie nog voorstellen! maar vooral aangezien je zelf iemand uitnodigt voor het dagje... te vreemd voor woorden!
pi_40577638
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 17:01 schreef gelly het volgende:
Als ik m'n moeder een dagje mee zou nemen ergens heen dan hoeft die echt niks te betalen, ook al zou ik zelf geen cent hebben om m'n kont te krabben.
Dat dus.
  maandag 7 augustus 2006 @ 17:04:14 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_40577653
Als 't echt om het geld gaat, had je ook thuis wat boterhammen kunnen smeren en meenemen. Een betaalbare picknick. En niemand beledigd.

Maar ik denk dat 't 'm meer zit in waarom je met je schoonmoeder slecht door één deur kan.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 7 augustus 2006 @ 17:04:45 #42
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40577676
quote:
Dan zeg je dát toch? Bij het naar binnen gaan 'Zullen we de rekening delen? We hebben deze maand even niet zo veel geld meer'.
Ik mag hopen dat het niet zo gegaan is zoals dat in de OpeningsPost staat want dat vind ik echt dieptriest. Het arme mens hoeft nog net niet aan een apart tafeltje te gaan zitten.

Ik snap wel dat de relatie met je schoonmoeder niet al te best is hoor, als dat altijd zo gaat!
  maandag 7 augustus 2006 @ 17:06:09 #43
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_40577735
quote:
je neemt haar mee, dus ze is je gast. voor je gasten hoor je goed te zorgen, en die horen niets tekort te komen.
From feudal serf to spender.
pi_40577740
Ik zou me kapot schamen als ik bij jullie aan tafel zat. Hoe kun je zoiets nou zeggen Als je schoonmoeder nooit iets terugdoet dan moet je haar maar niet meer meenemen. Je kunt haar niet meenemen naar een restaurant en dan zeggen dat ze zelf mag betalen.
pi_40577819
Kom nou zeg ; als je het niet zo breed hebt dan ga je ook heus niet voor jezelf wel vis bestellen dan kan dat andere visje er ook nog wel vanaf

Besides : Als je het echt echt niet breed had dan had je wel een boterham meegenomen ofzo
pi_40577874
Ik krijg altijd ruzie om de rekening om wie hem betaalt omdat we allemaal de rekening willen betalen, omdat het zo hoort (althans binnen onze kring dan). Zodra de bon op tafel komt dan vechten we bij wijze van spreken om de rekening
  maandag 7 augustus 2006 @ 17:09:20 #47
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_40577878
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 17:08 schreef Gebleekte het volgende:
Kom nou zeg ; als je het niet zo breed hebt dan ga je ook heus niet voor jezelf wel vis bestellen dan kan dat andere visje er ook nog wel vanaf
juist, als je echt niets te makken hebt neem je zelf je brood mee.
From feudal serf to spender.
pi_40577905
Als wij mijn vader meenemen voor een dagje uit is dat vanzelfsprekend op onze kosten. Dat hij dan meestal toch aanbiedt het eten te betalen staat daar los van
  maandag 7 augustus 2006 @ 17:11:08 #49
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_40577944
Weinig medestanders voor TS ...
Ben benieuwd of ze iets doet met deze eensgezinde kritiek.
pi_40577968
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 17:06 schreef Bigs het volgende:
Ik zou me kapot schamen als ik bij jullie aan tafel zat. Hoe kun je zoiets nou zeggen Als je schoonmoeder nooit iets terugdoet dan moet je haar maar niet meer meenemen. Je kunt haar niet meenemen naar een restaurant en dan zeggen dat ze zelf mag betalen.
Idd zeg.
quote:
Waarop we dus zeiden dat ze dat zelf mocht bestellen en betalen
Als ik ergens een hekel aan heb, zijn het mensen die krenterig zijn. Je bloedeigen moeder dit vertellen doet hard vermoeden dat jullie totaal geen fatsoen hebben.
pi_40577973
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 17:08 schreef Gebleekte het volgende:

Besides : Als je het echt echt niet breed had dan had je wel een boterham meegenomen ofzo
Het is wel apart dat iemand wel een auto kan onderhouden, zelfs een 2e kind er bij neemt, maar niet een visje kan betalen. Althans, niet voor de schoonmoeder, wel voor zichzelf natuurlijk.
  maandag 7 augustus 2006 @ 17:12:10 #52
2735 Aarti
pi_40577982
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 17:11 schreef Copycat het volgende:
Ik denk dat ze zich helemaal rot is geschrokken over zo weinig bijstand
pi_40577993
quote:
Is ook niet gek toch ? Ik zou mijn schoonmoeder nooit meer durven aankijken als ik zoiets had geflikt.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_40578037
je moet ook niet iemand meenemen "omdat het nou eenmaal zn moeder is"..

niw, ik zou dr zelf nooit van uitgaan dat iemand voor mij betaald.. En als ik met vrienden wat ga doen delen we toch min of meer de kosten, waarom zou dat in de TS' situatie anders moeten zijn Had die moeder het parkeerkaartje dan laten betalen ofzow, en jullie dr visje..?
  maandag 7 augustus 2006 @ 17:13:43 #55
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_40578053
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 17:12 schreef Joene het volgende:
Is ook niet gek toch ? Ik zou mijn schoonmoeder nooit meer durven aankijken als ik zoiets had geflikt.
Nee, is zeker niet gek. Naar mijn mening en die van de rest in dit topic. Behalve dan de TS die het de normaalste zaak van de wereld schijnt te vinden haar schoonmoeder te behandelen als een tweederangsburger.
/chargeer
  † In Memoriam † maandag 7 augustus 2006 @ 17:14:27 #56
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_40578077
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 17:12 schreef Joene het volgende:

[..]

Je schoonmoeder zou jou waarschijnlijk voor rotte vis uitschelden
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  Moderator maandag 7 augustus 2006 @ 17:15:17 #57
18653 crew  D.
pi_40578113
quote:
Ze is nu vast met een bosje bloemen naar schoonmoeder

als dat bloemetje er vanaf kan
pi_40578157
Overigens heb ik een schoonmoeder die de rekening al betaald heeft voordat ik er ergin heb , krijg niet eens de kans te betalen ook niet altijd leuk.
  maandag 7 augustus 2006 @ 17:17:08 #59
11102 knep
Mountainfreak
pi_40578187
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 17:15 schreef D.Rose het volgende:

[..]

Ze is nu vast met een bosje bloemen naar schoonmoeder

als dat bloemetje er vanaf kan
Veldboeketje .
pi_40578191
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 17:14 schreef just me het volgende:

[..]

zoiets ...
pi_40578214
Trouwens: Als je soms wilt dat de situatie tussen jou en je schoonmoeder verbeterd, ben ik bang dat je nu een grote sprong in de tegenovergestelde richting hebt gedaan

Het zou trouwens enorm handig zijn, een goeie relatie met je schoonmoeder. Dan kan ze lekker op de kinderen passen enzo, zodat jullie meer tijd hebben en allebei meer kunnen werken, wat weer zou resulteren in meer geld, zodat je nog 'ns een visje voor je schoonmoeder kan kopen.
  maandag 7 augustus 2006 @ 17:18:24 #62
37841 Moitessier
Vagabond des mers du Sud
pi_40578240
quote:
En over een een 1,5 maand verwachten we een 2e kindje en dan zal ze dus niet mee mee kunnen want dan zit de achterbank vol.
a) hoe kan je zo gierig zijn, ik geloof serieus niet dat je eerst voor jezelf bestelt en daarna boos bent/raar opkijkt als je gasten ook iets willen bestellen
b) de auto zit vol als er een tweede kind gekomen is? Wat voor auto heb je? Een canta LX?
If a retainer will just think about what he is to do for the day at hand,
he wil be able to do anything.
If it is a single day's work, one should be able to put up with it.
Tomorrow, too, is but a single day.
pi_40578286
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 17:14 schreef just me het volgende:

[..]

Ik denk dat TS dan zegt "laat die rotte vis maar zitten, ik heb zelf al een visje gekocht".
  maandag 7 augustus 2006 @ 17:19:37 #64
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_40578290
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 17:16 schreef Joene het volgende:
Overigens heb ik een schoonmoeder die de rekening al betaald heeft voordat ik er ergin heb , krijg niet eens de kans te betalen ook niet altijd leuk.
Zo'n moeder heb ik ook ja.. Maar soms ben ik zelf snel genoeg in mijn knip trekken.
pi_40578301
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de reactie van TS want ineens reageert ze niet meer, wil haar standpunt gewoon wat verduidelijkt hebben
pi_40578320
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 17:19 schreef Alicey het volgende:

[..]

Zo'n moeder heb ik ook ja.. Maar soms ben ik zelf snel genoeg in mijn knip trekken.
Ik heb laatst gezegd ,zitten blijven ik ga betalen
en dan ga je beide naar huis en dan douwt het lieve mens 20 euro in je hand.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 7 augustus 2006 @ 17:20:32 #67
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_40578321
moeilijk.
ja als je iemand meeneemt reageer je niet zo als ts, in mijn ogen dan. of je geeft aan dat je het niet breed hebt en jij de benzine betaald als zij dan t eten betaald of iets dergelijks.
van de andere kant, oma nodigd zichzelf steeds uit, dats ook wel makkelijk gedaan van oma, lekker goedkoop een dagje weg zijn.
en hoe vaak komt dat voor, dat ze zich zo uitnodigd.
maar toch praat dat de manier waarop omgegaan word met t eten niet goed
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_40578330
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 17:16 schreef Joene het volgende:
Kan soms zo uitlopen dat je er bijna ruzie overkrijgt om wie de rekening betaalt en dan is de ander nog beledigd ook vaak
pi_40578340
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 17:19 schreef Lucille het volgende:

[..]

Ik denk dat TS dan zegt "laat die rotte vis maar zitten, ik heb zelf al een visje gekocht".
whahahaha , misschien heeft ze na dit topic door dat ze haar instelling iets zou moeten wijzigen.
pi_40578356
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 17:19 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de reactie van TS want ineens reageert ze niet meer, wil haar standpunt gewoon wat verduidelijkt hebben
Ik denk dat TS haar schoonmoeder heeft gebeld en excuses heeft aangeboden.
pi_40578387
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 17:21 schreef Lucille het volgende:

[..]

Ik denk dat TS haar schoonmoeder heeft gebeld en excuses heeft aangeboden.
Persoonlijk denk ik van niet
  maandag 7 augustus 2006 @ 17:23:27 #72
53267 TC03
pi_40578411
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 17:17 schreef Gebleekte het volgende:
Trouwens: Als je soms wilt dat de situatie tussen jou en je schoonmoeder verbeterd, ben ik bang dat je nu een grote sprong in de tegenovergestelde richting hebt gedaan
Inderdaad, kan goed begrijpen waarom ze het niet zo goed kan vinden met d'r schoonmoeder als het altijd zo gaat.
pi_40578421
Ik denk dat er een reactie komt waarin uitgebreid uit de doeken wordt gedaan hoe verschrikkelijk die schoonmoeder is
  maandag 7 augustus 2006 @ 17:25:12 #74
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_40578473
Aan TS...ik vind het zelfs ronduit schandalig dat jullie als kind en schoondochter op zo'n manier met de moeder omgaan. Het verbaasd me niets dat die relatie niet je van het is.

Heeft dan niemand meer een beetje klasse? Als jij zoiets tegen mij gezegd zou hebben dan had ik die vis daar gestopt waar geen licht komt.
Jij wil zelf een ego trip en dat mens uitnodigen en vervolgens ben je te beroerd om zoals het hoort, een visje te betalen.

Voor mij heeft dat alles te maken met goed fatsoen; allereerst omdat het familie is en als ik familie meeneem of of bezoek krijg dan betaalt niemand iets. Dat zou ik zelfs een belediging vinden.
Allertweetst, lijkt het mij niet meer dan normaal dat wanneer je iemand uitnodigt, je deze persoon dus ook goed verzorgd.
  maandag 7 augustus 2006 @ 17:26:48 #75
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_40578540
Als ik m'n schoonouders meeneem een dagje op stap (omdat ik ergens heenga waar zij niet uit zichzelf zouden komen, maar het wel erg leuk zouden vinden) komt 't niet in me op dat zij ook maar iets betalen. Ik nodig ze toch uit? Dan is de koffie met gebak en 't etentje ook voor mijn rekening.

Het zou echt niet bij me opkomen om te zeggen 'ok, wij gaan nu in een restaurantje eten, jullie zoeken 't zelf maar even uit' Had haar dan eerst thuisgebracht en vervolgens teruggegaan naar dat restaurantje.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 7 augustus 2006 @ 17:27:57 #76
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_40578573
Oh en als je het niet zo breed hebt, dan plan je ook geen uitstapjes..basta

lekker op z'n hollands kosten wat het kost TOCH er lekker tussenuit, maar vervolgens wel te godvergeten krenterig zijn om je schoonmama een visje aan te bieden.

Je kan me oprapen hoor!
  maandag 7 augustus 2006 @ 17:28:09 #77
154950 Henny_Huisman
Mr. Surprise himself!
pi_40578584
TS presenteert haar visite zeker ook de rekening voor het kopje koffie en de glaasjes fris die haar gasten hebben opgedronken, als ze weer gaan.
pi_40578627
De patatboer is ook niet duur trouwens..
  maandag 7 augustus 2006 @ 17:29:18 #79
37841 Moitessier
Vagabond des mers du Sud
pi_40578629
<TSmodus>
Hoe durven jullie zo te oordelen, jullie kennen mijn schoonmoeder/de situatie niet, ik ben extreem zielig
</TSmodus>
If a retainer will just think about what he is to do for the day at hand,
he wil be able to do anything.
If it is a single day's work, one should be able to put up with it.
Tomorrow, too, is but a single day.
  maandag 7 augustus 2006 @ 17:31:38 #80
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_40578706
Trouwens ook een leuke manier om iemand die vereenzaamt achter de geraniums weg te trekken:
"Ja je mag mee, maar je betaalt je eigen natje en droogje".
pi_40578890
Ik kan het bijna nog niet geloven, dat je uberhaupt je vis nog door je keel krijg na zoiets te hebben gezegd
  maandag 7 augustus 2006 @ 17:37:12 #82
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_40578914
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 17:23 schreef thaleia het volgende:
Ik denk dat er een reactie komt waarin uitgebreid uit de doeken wordt gedaan hoe verschrikkelijk die schoonmoeder is
Ik denk dat er een apart topic aan wordt gewijd...is ze nu vast aan het opstellen

Overigens vind ik het idd logisch dat je een visje betaald voor dat mensje. Ben blij dat ze er nog is ipv ruzie maken over zoiets onbenulligs. Ik wordt ook weleens door mijn schoonmoeder uitgenodigd en die betaald dan ook, same met mijn moeder en andersom betaal ik.
Met vriendinnen ligt het wat anders, ik weet bij wie ik kan verwachten dat ik zelf moet betalen en wanneer niet. Maar om je schoonmoeder in een restaurantje zo te kakken te zetten, schandalig!!
Ok, het is misschien niet correct dat ze zichzelf overal voor uitnodigd maar als je dat niet ziet zitten een keer moet je dat gewoon zeggen. Praat daar een keertje met haar over op een fatsoenlijke manier, en vraag d'r niet mee als je er eigenlijk het geld niet voor hebt. En als dit jou manier van duidelijk maken is dat je haar eigenlijk niet mee wilde hebben zit je op de verkeerde weg denk ik.
Daarnaast moet je bij jezelf eens nagaan waar die verstoorde relatie tussen jullie aan ligt, en probeer deze op te lossen. Lijkt me voor beide partijen prettig als je wel met elkaar door 1 deur kan...en geloof me, je kan je schoonmoeder nog best eens hard nodig hebben
To infinity…and beyond!
pi_40578925
ik heb eigenlijk weinig toe te voegen...

als ik mijn schoonmoeder zou uitnodigen kreeg ze de rode loper gespreid, net zoals ik weet dat zij hetzelfde zou doen als ze mij uit zou nodigen, maar zeker niet daarom...
  maandag 7 augustus 2006 @ 17:40:28 #84
154950 Henny_Huisman
Mr. Surprise himself!
pi_40579039
TS heeft waarschijnlijk een hekel aan d'r schoonmoeder. En vind haar nog niet eens de moeite waard om een visje aan het mens te spenderen.
pi_40579151
Ik heb echt zo'n hekel aan zulke krenterige harteloze mensen
Als je iemand uitnodigd of ergens mee naartoe neemt, hoor je te betalen, PUNT.
Als je gasten hebt, moet je hen naar hun zin maken, ook al mag je ze misschien niet zo, dat noemen ze fatsoen hebben. Maar helaas ontbreekt dat bij veel mensen.
Je zegt zelf dat die vrouw aan het vereenzamen is, wat ben jij voor een schoondochter en hij als haar kind?
Ik bedoel als je je zo gaat opstellen kun je beter geen mensen uitnodigen, want dit is echt te triest voor woorden
Enig idee hoe ongemakkelijk zij zich gevoeld zou hebben?

[ Bericht 1% gewijzigd door Brunette op 07-08-2006 18:03:33 ]
4
pi_40579338
Als je het niet breed hebt moet je gewoon niet iemand meenemen, nodig haar anders uit voor een kop koffie thuis, maar iemand meenemen en dan krenterig gaan doen is een beetje asociaal En anders samen van te voren afspreken dat je de rekening splitst, of iets dergelijks. En het is ook vreemd inderdaad dat je met een geldgebrek een auto, 2 kinderen, en een uitje kunt betalen, maar niet de maaltijd van je gast
The world doesn't makes sense, why should we do? ©
pi_40579422
nu nog een reactie van de ts. ik sluit me aan bij de anderen in dit topic
  maandag 7 augustus 2006 @ 18:01:03 #88
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_40579630
quote:

[..]

Helemaal mee eens .
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
pi_40579854
Je zeikt om niks, TS. Sterker nog, ronduit onbeschoft om zelf wel iets te eten, en voor haar niet eens iets bestellen. Neem haar dan niet mee, zeg.
pi_40580010
Jezus wat bekrompen

Je neemt je oma mee naar het strand, maar een paar euro aan eten kan er niet van af?

Er is denk ik geen vuistregel voor wie, wat wanneer betaalt..dat voel je toch wel aan

OF: als je echt krap zit zeg je van te voren dat er geen traktaties in zitten
pi_40580064
En stiekem dacht je dat je veel voorstanders zou hebben in dit topic?
4
pi_40580097
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 18:16 schreef Brunette het volgende:
En stiekem dacht je dat je veel voorstanders zou hebben in dit topic?
Wilde ik net posten...

TS ging er vanuit dat we haar zouden steunen :'')
pi_40580201
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 18:17 schreef Senang het volgende:

[..]

Wilde ik net posten...

TS ging er vanuit dat we haar zouden steunen :'')
Idd

TS doe je dat ook bij je eigen moeder?

Maar goed, ik zou er niet raar van opkijken als zij haar schoonmoeder ook de rit zou verplichten te betalen.
4
pi_40580224
Inderdaad een beetje vreemd dit... Ik sluit me aan bij de mening van het merendeel hier...
pi_40580247
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 18:21 schreef Brunette het volgende:

[..]

Idd

Maar goed, ik zou er niet raar van opkijken als zij haar schoonmoeder ook de rit zou verplichten te betalen.
Ze vermeld subtiel in haar OP dat ze niet goed met haar schoonmoeder overweg kan. Dat zegt al genoeg.
pi_40580341
quote:
. En over een een 1,5 maand verwachten we een 2e kindje en dan zal ze dus niet mee mee kunnen want dan zit de achterbank vol.
quote:
Waarop we dus zeiden dat ze dat zelf mocht bestellen en betalen.
Ik ben nog ff aan het dubben welke van de 2 ik het meest genant vind, ben er nog niet helemaal uit...plaatsvervangende schaamte hier, echt té erg, ongelofelijk
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_40580342
Hier valt mijn bek echt van open, iemand die waarschijnlijk alleen een AOWtje heeft uitnodigen en dan verwachten dat ze haar eigen happie betaald. Jullie stappen de auto uit om te gaan bestellen en dan moet zij er achteraan lopen en haar eigen visje gaan bestellen en betalen, ik zou me helemaal doodschamen.

Je kunt dan zeggen dat jullie financiele situatie minder is, maar je rijd nog wel een auto en neemt er ook nog ff een kind bij, jullie inkomen zal in ieder geval hoger liggen dan dat van je schoonmoeder.

Mijn god, dit is krenterigheid ten top.

Ben wel benieuwd hoe TS gaat reageren op al deze reacties, hopelijk heeft het haar aan het denken gezet.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan.
pi_40580386
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 18:21 schreef Brunette het volgende:

[..]

Idd

Na afloop:

"We hebben 90 kilometer gereden, gemiddeld 1 op 15, ongeveer 12 euro bezine, we krijgen dus 4 euro van u!"
pi_40580388
En je schrijft ook nog dat binnenkort de tweede er is en oma dus niet meer op de achterbank past. Ik weet niet goed hoe ik uit moet drukken hoe in en in treurig ik dat vind. Hup, een beetje proppen, en als de derde er komt, gaat die gewoon bij oma op schoot. Lekker familiegevoel hebben jullie.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_40580447
Als je er nou zelf over nadenkt he, schaam je je dan zelf ook niet gewoon dood?
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_40580495
2de kind van TS is bij voorbaat gedoemd te mislukken in deze maatschappij. Dát is pas echt treurig.
  maandag 7 augustus 2006 @ 18:31:50 #102
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40580505
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 17:29 schreef Moitessier het volgende:
<TSmodus>
Hoe durven jullie zo te oordelen, jullie kennen mijn schoonmoeder/de situatie niet, ik ben extreem zielig
</TSmodus>
Je kent 'r?
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 18:26 schreef milagro het volgende:
Ik ben nog ff aan het dubben welke van de 2 ik het meest genant vind, ben er nog niet helemaal uit...plaatsvervangende schaamte hier, echt té erg, ongelofelijk
Ja, dat van die achterbank is ook best aardig.
Je ziet TS bijna staan juichen: 'Nog even en we zijn van d'r af! '.
pi_40580528
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 18:23 schreef dawg het volgende:

[..]

Ze vermeld subtiel in haar OP dat ze niet goed met haar schoonmoeder overweg kan. Dat zegt al genoeg.
Dat kan.
Maar zo'n opstelling is sowieso niet goed te praten.
Ze vermeldt ook heel subtiel in haar OP dat ze aan het vereenzamen is. Maarjah als je je zo laag gaat gedragen kan ze idd beter vereenzamen dan met zo'n zoon en schoondochter om te gaan.
4
pi_40580587
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 17:04 schreef Lienekien het volgende:
Als 't echt om het geld gaat, had je ook thuis wat boterhammen kunnen smeren en meenemen. Een betaalbare picknick. En niemand beledigd.
Dat doet me denken aan al die fijne zomerdagen op een strandje in Elburg, met de hele familie en een koelbox vol met witte broodjes en pakjes Fristi en Choq ("Did you have your Choq today?"). Het gaat niet om het geld, maar om het familiegevoel. Er breekt een moment aan waarop kinderen hun ouders gaan vertroetelen. En als je het niet voor je schoonmoeder wilt doen, bedenk dan wat voor fijne herinneringen je je kinderen meegeeft.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_40580603
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 18:26 schreef Lunaflame het volgende:

Ben wel benieuwd hoe TS gaat reageren op al deze reacties, hopelijk heeft het haar aan het denken gezet.
Ik denk dat TS zich hier niet meer durft te vertonen eigenlijk
4
pi_40580628
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 18:31 schreef Senang het volgende:
2de kind van TS is bij voorbaat gedoemd te mislukken in deze maatschappij. Dát is pas echt treurig.
Het is ronduit triest dat zulke mislukkelingen zich nog mogen voortplanten
4
  maandag 7 augustus 2006 @ 18:36:53 #107
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_40580647
Ik vind dat je best voor je (schoon)moeder kan betalen. Met vrienden onderling vind ik het dan weer niet vanzelfsprekend, dan deel je de kosten of betaal je ieder voor zich.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_40580666
TTT!
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_40580719
Zo , dat is lekker asociaal van je zeg, buiten dat zaad voor die kinderen heb jij blijkbaar nooit iets gekregen. De achterbank is vol, gadver, om te kotsen zo'n verhaal
pi_40580809
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 18:32 schreef Brunette het volgende:

[..]

Dat kan.
Maar zo'n opstelling is sowieso niet goed te praten.
Ze vermeldt ook heel subtiel in haar OP dat ze aan het vereenzamen is. Maarjah als je je zo laag gaat gedragen kan ze idd beter vereenzamen dan met zo'n zoon en schoondochter om te gaan.
Ach, TS wilde haar ego gewoon even strelen door haar mee te vragen, omdat ze aan het vereenzamen is, terwijl TS haar niet mag.
Ik snap die vent trouwens ook niet, wat een mietje zeg.
pi_40580914
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 18:42 schreef dawg het volgende:

[..]

Ach, TS wilde haar ego gewoon even strelen door haar mee te vragen, omdat ze aan het vereenzamen is, terwijl TS haar niet mag.
Ik snap die vent trouwens ook niet, wat een mietje zeg.
Ze zegt er wel bij: 'maar ja het blijft zijn moeder , mijn schoonmoeder en de oma van onze dochter.'

Dat dan weer wel

Ik vraag me daarom ook af of zij zoiets ook bij de moeder van TS doen?
4
  maandag 7 augustus 2006 @ 18:46:49 #112
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_40580924
Ik ben uit alle macht aan het proberen ergens een verzachtend iets te vinden in het relaas van TS. Maar dat lukt me niet.

Ook als ik aanneem dat de schoonmoeder van TS niet één van de gemakkelijkste of leukste mensen in TS' omgeving is en zich te pas en te onpas opdringt, dan nóg gaat dit gaat mijn verbeeldingskracht finaal te boven.
  maandag 7 augustus 2006 @ 18:50:35 #113
2735 Aarti
pi_40581037
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 18:46 schreef Copycat het volgende:
Ik ben uit alle macht aan het proberen ergens een verzachtend iets te vinden in het relaas van TS. Maar dat lukt me niet.

Ook als ik aanneem dat de schoonmoeder van TS niet één van de gemakkelijkste of leukste mensen in TS' omgeving is en zich te pas en te onpas opdringt, dan nóg gaat dit gaat mijn verbeeldingskracht finaal te boven.
same here

Schoonmoe moet echt een heks zijn, dat kan niet anders. En ze nodigt zichzelf altijd uit, en ze moeten altijd meebetalen, en nu, eindelijk, na 50 jaar alles betalen, had TS eindelijk het lef er wat van te zeggen.
pi_40581042
heeft ze niet eens mee hoeven betalen aan benzine
Tap tap tap
pi_40581084
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 18:46 schreef Brunette het volgende:

[..]

Ze zegt er wel bij: 'maar ja het blijft zijn moeder , mijn schoonmoeder en de oma van onze dochter.'

Dat dan weer wel

Ik vraag me daarom ook af of zij zoiets ook bij de moeder van TS doen?
Ja ok, maar dat toontje wat ik erin lees, zegt me dat dat niets zegt.
pi_40581196
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 18:52 schreef dawg het volgende:

[..]

Ja ok, maar dat toontje wat ik erin lees, zegt me dat dat niets zegt.
Mij ook, maar ik wilde er ff mee spotten
4
pi_40581230
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 18:55 schreef Brunette het volgende:

[..]

Mij ook, maar ik wilde er ff mee spotten
Je bent de eerste in dit topic.
pi_40581454
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 18:36 schreef Brunette het volgende:

[..]

Het is ronduit triest dat zulke mislukkelingen zich nog mogen voortplanten
Ja, ik ken een vrouw die ook het syndroom van Down heeft en die zit zo ongeveer verplicht aan de prikpil.
pi_40581491
quote:

aangezien mijn schoonmoeder alleen is en wij zelf het vermoeden hebben dat zij ook vereenzaamd stelde mijn man voor haar ook mee te nemen. Nou is mijn relatie met haar niet je van het , maar ja het blijft zijn moeder , mijn schoonmoeder en de oma van onze dochter. En over een een 1,5 maand verwachten we een 2e kindje
Jammer genoeg reageert ze zelf niet meer.
Ze had natuurlijk op medeleven gehoopt, maarja dan moet je niet zoiets stoms doen.

Maar even op bovenstaande terugkomen, waar ik nu benieuwd naar ben is wat je gedaan had als het je eigen moeder was geweest ipv je schoonmoeder.

Ook het geklaag over dat je het niet breed heb is gewoon onzin, wat denk je dat een tweede kind kost, je krijgt hem misschien gratis maar daarna kost het je handen vol geld.
Misschien moet je voortaan eerst nadenken voordat je een besluit neemt.

Maar persoonlijk vind ik het ronduit belachelijk dat je niet betaalt voor je schoon- ouders.
pi_40581520
Het zou voor mijn gemoedsrust fijner zijn als TS nu even zou willen posten dat het maar een grapje was. TS? Please?
pi_40581570
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 18:46 schreef Copycat het volgende:

Als ze niet de gemakkelijkste zou zijn, dan hadden ze haar waarschijnlijk geeneens uitgenodigd.
Misschien hadden ze haar wel uitgenodigd in de hoop dat zij alles zou betalen.
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:07:03 #122
100164 MoChe
Uncle Joe
pi_40581595
kom nou... je kan toch wel voor je eigen [schoon]moeder betalen zeg

[ Bericht 5% gewijzigd door MoChe op 07-08-2006 19:15:12 ]
пусть всегда будет солнце
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:07:17 #123
53267 TC03
pi_40581606
Ik hoop echt dat TS al excuses heeft aangeboden, want het is gewoon zielig voor dat vrouwtje.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 augustus 2006 @ 19:07:24 #124
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_40581609
Dit topic MOET een geintje zijn. Mijn god hoe een kruidenier kan je zijn zeg.
Als ik Oma was had ik dus niets besteld en het eten uit je mond gaan zitten kijken.

'Nee hoor zoon, neem nog maar een toetje, ik heb de tijd'
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:08:25 #125
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_40581645
TS is niet blij met al die reacties.
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:08:48 #126
24188 Belana
kloon van belana
pi_40581667
genant dit...
stormy waters...
sailin'
pi_40581682
Dit topic, lieve kijkbuikindertjes was dus hét voorbeeld van sociale Fok! zelfmoord.
Don't try this at home.

Oh ja, TS wat een naaistreek, wat zegt je vent er eigenlijk van?
ijs_beer fan!
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:09:41 #128
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_40581706
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:04 schreef thaleia het volgende:
Het zou voor mijn gemoedsrust fijner zijn als TS nu even zou willen posten dat het maar een grapje was. TS? Please?
Toen het ik het topic vanmiddag voor het eerst las, dacht ik echt dat het een geintje moest zijn.
Echt zo van 'dit kan je niet menen, dit MOET een geintje zijn'

Helaas is gebleken dat TS het erg serieus meent
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:13:56 #129
154950 Henny_Huisman
Mr. Surprise himself!
pi_40581866
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 18:31 schreef Senang het volgende:
Ik mag hopen dat TS later door haar eigen kinderen precies zo behandeld gaat worden.
Weet ze ook eens hoe het voelt.
pi_40581897
Ik kom er net achter dat ik nog niet de hele OP had gelezen ..
quote:
Heb je ook een opgezette rotweiller in huis ?
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:17:22 #131
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_40581975
Haha, die onthoud ik.
Voortaan lekker mensen uitnodigen en dan zeggen "nee je eigen eten betaal je natuurlijk zelf".

(Het is natuurlijk heel wat anders als jullie samen ergens heen gaan, maar als je echt iemand echt uitnodigt betaal je natuurlijk. Tot op zekere redelijkheid wellicht, maar in principe betaal je natuurlijk.)
[KNE]-Mod
  Moderator maandag 7 augustus 2006 @ 19:19:08 #132
5428 crew  miss_sly
pi_40582014
Hoewel ik het met de meerderheid (of zelfs alle posters) eens ben dat het een vreemde situatie is en TS en man zonder er zelfs maar over na te denken gewoon hadden moeten bestellen en betalen, vind ik de manier waarop TS hier nu wordt afgebrand echt beneden peil. Zeker als er opmerkingen voorbij komen over het 2e kind en dergelijke. Dat heeft er helemaal niets mee te maken. Hou zo'n discussie een beetje fair en geef je mening zonder en masse iemand met de grond gelijk te maken. Dat is toch wel heel erg gemakkelijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:20:29 #133
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_40582046
Ik lees het nog een keer en ik snap het nog steeds niet helemaal.
Zou het toch waar zijn van die OUD users? Ik kan het haast niet geloven.
[KNE]-Mod
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:20:56 #134
101791 dramslag
Beijing 2008
pi_40582065
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:19 schreef miss_sly het volgende:
Hou zo'n discussie een beetje fair en geef je mening zonder en masse iemand met de grond gelijk te maken. Dat is toch wel heel erg gemakkelijk.
Welke discussie?
TS heb ik geen reactie meer zien geven.
Meedoen is belangrijker dan winnen!
  † In Memoriam † maandag 7 augustus 2006 @ 19:21:08 #135
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_40582071
De vis wordt nu eenmaal duur betaald
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:21:50 #136
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_40582092
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:20 schreef ThE_ED het volgende:
Explain?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 augustus 2006 @ 19:22:25 #137
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_40582113
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:20 schreef ThE_ED het volgende:
Ik lees het nog een keer en ik snap het nog steeds niet helemaal.
Ik kom ook in OUD.
  Moderator maandag 7 augustus 2006 @ 19:23:12 #138
5428 crew  miss_sly
pi_40582134
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:20 schreef dramslag het volgende:

[..]

Welke discussie?
TS heb ik geen reactie meer zien geven.
in het begin is TS nog wel teruggeweest, maar ik zou ook niet meer reageren als er op zo'n manier door zoveel mogelijk mensen tegen me tekeer gegaan werd. iedereen vindt het nodig om even in nog hardere bewoording te komen aangeven dat men het eens is met de voorganger die het een botte actie vindt...
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_40582168
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 18:56 schreef dawg het volgende:

[..]

Je bent de eerste in dit topic.
Dat dacht ik al.
4
pi_40582305
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

in het begin is TS nog wel teruggeweest, maar ik zou ook niet meer reageren als er op zo'n manier door zoveel mogelijk mensen tegen me tekeer gegaan werd. iedereen vindt het nodig om even in nog hardere bewoording te komen aangeven dat men het eens is met de voorganger die het een botte actie vindt...
Misschien is het goed dat iemand op deze manier duidelijk wordt gemaakt dat dit gewoon niet acceptabel is, aan zo'n les heeft de TS juist heel erg veel!
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:28:45 #141
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_40582322
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:22 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik kom ook in OUD.
Dus toch!
[KNE]-Mod
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:29:46 #142
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_40582347
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:21 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:

[..]

Explain?
Dat het wereldvreemde kliekjesmensen zijn.
But serious: voor sommigen, ook voor mensen op andere subfora, geldt dat wel een beetje heb ik het idee. En dat zeg ik dan, ok, maar toch.
[KNE]-Mod
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 augustus 2006 @ 19:34:30 #143
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_40582518
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:28 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Dus toch!
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:35:31 #144
154950 Henny_Huisman
Mr. Surprise himself!
pi_40582554
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:21 schreef just me het volgende:
De vis wordt nu eenmaal duur betaald
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:36:47 #145
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_40582593
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:29 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Dat het wereldvreemde kliekjesmensen zijn.
oohh ja dat wist ik wel.
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:42:16 #146
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_40582785
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind dat 2e kind wel degelijk een heel relevant argument. TS vond het namelijk, als klap op de vuurpijl, noodzakelijk te melden dat schoonmama straks niet meer op de achterbank past. Dat plekje is namelijk gereserveerd voor baby nr 2. Overigens moet dat OF een piepklein autootje zijn, of haar babies zijn van het formaatje reus.
Zelfs in een panda kun je op de achterbank nog wel 1 mens en 2 maxicosi's kwijt.

Anyway, ik had mijn mening al geventileerd. Ik word er alleen maar verdrietig van. Sowieso draait van de 'stop je oma in een tehuis' cultuur mijn maag om.
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:43:53 #147
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_40582846
Ik ken dus nog een leuke (matige) grap voor in een visrestaurant;

Je neemt dus zo je schoonmoeder mee uit eten.
Bestelt wat vis.
En je schoonmoeder wil ook wat.

Dus jij zo "Ja alleen als je het zelf betaald."
En je schoonmoeder dan zo "Ja maar jullie hebben mij toch uitgenodigd?!"

Die kop dan van d'r; priceless!!
(!!einseins11!!one enzo.)
[KNE]-Mod
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:44:07 #148
154950 Henny_Huisman
Mr. Surprise himself!
pi_40582854
Zoals TS met schoonmoeder omgaat, zo ga je nog niet eens met een hond om.
Sorry dat ik het zo zeg.
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:44:38 #149
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_40582875
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:42 schreef SHE het volgende:
TS vond het namelijk, als klap op de vuurpijl, noodzakelijk te melden dat schoonmama straks niet meer op de achterbank past. Dat plekje is namelijk gereserveerd voor baby nr 2. Overigens moet dat OF een piepklein autootje zijn, of haar babies zijn van het formaatje reus.
Zelfs in een panda kun je op de achterbank nog wel 1 mens en 2 maxicosi's kwijt.
Ja, ik zat ook al te bedenken wat voor auto dat kon zijn.
Misschien rijdt TS in een McLaren F1 ?
[KNE]-Mod
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:45:07 #150
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_40582890
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 19:44 schreef Henny_Huisman het volgende:
Zoals TS met schoonmoeder omgaat, zo ga je nog niet eens met een hond om.
Sorry dat ik het zo zeg.
Stomme vergelijking. Een hond heeft geen zakken en kan derhalve niet eens zijn eigen portomonnaie mee nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')