En weer lekker ouderwets negatief afzeiken he HWquote:Op maandag 7 augustus 2006 12:16 schreef HeatWave het volgende:
Ik heb er ook zin in hoor, eindelijk weer echte spanning.
Rot op met dat lelijke wijfquote:Op maandag 7 augustus 2006 12:15 schreef stefmans het volgende:
Trouwens Tymoshuck niet naar 010 mischien iets voor ons![]()
Idd.quote:Op maandag 7 augustus 2006 11:23 schreef Suijk het volgende:
Oei, is de kruistocht van HW tegen Rosales nu al begonnen?
Als het goed gaat niet hoorquote:Op maandag 7 augustus 2006 12:19 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
En weer lekker ouderwets negatief afzeiken he HW
Hij speelde idd prima de tweede helft tegen Inter. Wel weer typisch en opvallend welke mensen nu (voordat het seizoen begonnen is) alweer lopen te zeiken.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:22 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Ach ja, feit blijft dat hij in de voorbereiding weinig gepresteerd heeft, met als dieptepunt de wedstrijd tegen ManU
Boeiend, de voorbereiding boeit mensen teveel hierquote:Op maandag 7 augustus 2006 12:22 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Ach ja, feit blijft dat hij in de voorbereiding weinig gepresteerd heeft, met als dieptepunt de wedstrijd tegen ManU
Als de donder op is moet je nieuwe halen.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:21 schreef Jasza het volgende:
Heatwave donder is op joh, Rosales was in de tweede seizoenshelft juist degene met de meeste assists van het elftal en hij vond KJH goedHet liep goed tussen die 2, dat verwacht ik dit seizoen ook.
Dat is toch een deel van het seizoen waarin je je moet bewijzen voor een basisplaats.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:23 schreef Jasza het volgende:
[..]
Boeiend, de voorbereiding boeit mensen teveel hier![]()
Gloryhunter gedrag komt bovenquote:Op maandag 7 augustus 2006 12:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Als het goed gaat niet hoor.
Maar moet ik dan positief zijn als ze het niet halen? (uiteraard HOOP ik dat niet, voor de duidelijkheid).
Die basis stond al voor dit toernooi. Wacht nou eerst woensdag en zondag maar eens af, daarna mag je een eerste oordeel vellen.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:26 schreef Nega het volgende:
[..]
Dat is toch een deel van het seizoen waarin je je moet bewijzen voor een basisplaats.
Fucking, ongefundeerde bullshit, of jij weet niet wat een gloryhunter is....quote:
Seizoenskaart? je komt altijd?quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Fucking, ongefundeerde bullshit, of jij weet niet wat een gloryhunter is....
Ik sta ALTIJD als supporter achter Ajax, maar ik ben gewoon kritisch... bite me.
Ik vind ook dat je een oordeel mag geven over het AT. Ook al is het maar een oefenwedstrijd, je kan alsnog gewoon het beste geven.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:28 schreef devv05 het volgende:
[..]
Die basis stond al voor dit toernooi. Wacht nou eerst woensdag en zondag maar eens af, daarna mag je een eerste oordeel vellen.
tis weer goed met je hoor, ik had al een seizoenskaart voor de Meer voor jij geboren was jochie.quote:
quote:
Wat heeft dat er nou weer mee te makenquote:Op maandag 7 augustus 2006 12:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
tis weer goed met je hoor, ik had al een seizoenskaart voor de Meer voor jij geboren was jochie.
ongeveer net zoveel als jouw standaard vraag.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:31 schreef Jasza het volgende:
[..]
Wat heeft dat er nou weer mee te maken![]()
NATUURLIJK geef je niet het beste in een stomme oefenwedstrijd als woensdag een superbelangrijke confrontatie wacht.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:30 schreef Nega het volgende:
[..]
Ik vind ook dat je een oordeel mag geven over het AT. Ook al is het maar een oefenwedstrijd, je kan alsnog gewoon het beste geven.
En natuurlijk doen die wedstrijden er nog niet toe. Maar daarin moet je wel je vorm hebben gevonden, en dat heeft Rosales nog niet zo.
Rosales heeft nog nooit bij Ajax het beste gegeven...quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:36 schreef devv05 het volgende:
[..]
NATUURLIJK geef je niet het beste in een stomme oefenwedstrijd als woensdag een superbelangrijke confrontatie wacht.
Ik doe steedsquote:Op maandag 7 augustus 2006 12:37 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Ahh gut, we beginnen weer met Gloryhunters en successuporters-termen te schermen als we niet tegen kritiek kunnen? Mag men hier ook nog een eigen mening hebben?
Hij heeft prima wedstrijden gespeeld, en dat ie volgens jou nog beter kan is dan alleen maar een goed teken. Hij heeft een tijd lang in een niet draaiend team gespeeld en is daarna geblesseerd geraakt. Over het komende half jaar mag je 'm afrekenen, maar bij voorbaat al een speler afschrijven slaat nergens op. Bovendien heb je er helemaal niets aan.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:37 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Rosales heeft nog nooit bij Ajax het beste gegeven...
Ach ja, daar moet je misschien maar eens mee ophoudenquote:Op maandag 7 augustus 2006 12:38 schreef Jasza het volgende:
[..]
Ik doe steedserachter, ik zit maar beetje te focken neem het toch niet zo serieus joh
![]()
Hij word in het ziekenhuis opgenomen omdat iemand wat in zijn drankje heeft gedaan. En hij is gelijk verslaafd aan drank en drugs?quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:40 schreef twi het volgende:
Om nu een aan de drank en drugs verslaafde* heimweelijer die altijd geblesseerd is en de basis van Everton niet eens redt terug te halen (die daarnaast nog eens de enige realistische optie is die eventueel in goede vorm wat meer zou kunnen brengen) voor een paar miljoen. Lijkt me geen goed beleid.
Zo kun je elke speler nog wel een half jaar geven. Rosales heeft zijn geld nog altijd niet waard gemaakt. Ajax had er gewoon meer van verwacht. Zoals hierboven ook al staat het is meer een rechtermiddenvelder. Andy hoeft voor mij niet terug, maar Rosales op recht is ook niets. Dat hij vorig seizoen (aan het einde, laatste 5 wedstrijden ofzo) goed speelde is fijn voor hem en ajax, maar nu bakt ie er weer helemaal niets van. (op een helftje tegen Inter na dan)quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:40 schreef devv05 het volgende:
[..]
Hij heeft prima wedstrijden gespeeld, en dat ie volgens jou nog beter kan is dan alleen maar een goed teken. Hij heeft een tijd lang in een niet draaiend team gespeeld en is daarna geblesseerd geraakt. Over het komende half jaar mag je 'm afrekenen, maar bij voorbaat al een speler afschrijven slaat nergens op. Bovendien heb je er helemaal niets aan.
Goede disclaimerquote:
Pyth gok je nog wel isquote:Op maandag 7 augustus 2006 12:45 schreef PyTh het volgende:
Lekker rellen onderling?
Wordt de spanning jullie nu al teveel?
En dat baseer je op één wedstrijd met een b-elftalquote:Op maandag 7 augustus 2006 12:44 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Zo kun je elke speler nog wel een half jaar geven. Rosales heeft zijn geld nog altijd niet waard gemaakt. Ajax had er gewoon meer van verwacht. Zoals hierboven ook al staat het is meer een rechtermiddenvelder. Andy hoeft voor mij niet terug, maar Rosales op recht is ook niets. Dat hij vorig seizoen (aan het einde, laatste 5 wedstrijden ofzo) goed speelde is fijn voor hem en ajax, maar nu bakt ie er weer helemaal niets van. (op een helftje tegen Inter na dan)
Nog steeds niet geluktquote:Op maandag 7 augustus 2006 12:49 schreef PLAE@ het volgende:
Ik zoek nog ff een omwisselbiljet voor kopenhagen (liefste met clubcard).
20 euro voor de moeite.
rtl 7quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:50 schreef GnAgn het volgende:
Komt de wedstrijd niet op tv? zie het nergens staan
`quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:50 schreef devv05 het volgende:
[..]
En dat baseer je op één wedstrijd met een b-elftal
Dat viel wel mee. En dan nog schat ik het B-elftal van Manchester United een stukje hoger in dan de onze.quote:
Ach, het is natuurlijk een raar verhaal, ook zo kort nadat het verhaal over het overmatige drinken van Andy en z'n bijbehorende depressie naar buiten komt. Mijn stuk is overdreven om wat reacties te ontlokken, maar het punt is duidelijk: Rosales voldoet redelijk en de schreeuw om spelers als Van der Meyde (en Jenner) is overdreven en onzinnig.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:44 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Hij word in het ziekenhuis opgenomen omdat iemand wat in zijn drankje heeft gedaan. En hij is gelijk verslaafd aan drank en drugs?
Als je naar de vorm van Rosales en De Mul kijkt in de voorbereiding lijkt mij de roep om een goede rechterspits niet overdreven en onzinnig.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:53 schreef twi het volgende:
[..]
Ach, het is natuurlijk een raar verhaal, ook zo kort nadat het verhaal over het overmatige drinken van Andy en z'n bijbehorende depressie naar buiten komt. Mijn stuk is overdreven om wat reacties te ontlokken, maar het punt is duidelijk: Rosales voldoet redelijk en de schreeuw om spelers als Van der Meyde (en Jenner) is overdreven en onzinnig.
Manchester was meer een C-elftal eigenlijk, maar dat maakt niet uit. Wat je zegt, die spelers spelen niet voor niets bij SCUM, dus die kunnen best wel wat.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:53 schreef devv05 het volgende:
[..]
Dat viel wel mee. En dan nog schat ik het B-elftal van Manchester United een stukje hoger in dan de onze.
Mij wel, aangezien het al dik vijftien jaar geleden is dat gekochte buitenspelers snel en goed rendeerden.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:57 schreef ub40_bboy het volgende:
Als je naar de vorm van Rosales en De Mul kijkt in de voorbereiding lijkt mij de roep om een goede rechterspits niet overdreven en onzinnig.
Met zo'n selectie heb je geen b-elftal.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:50 schreef devv05 het volgende:
[..]
En dat baseer je op één wedstrijd met een b-elftal
Rosales speelt al 2 jaar voor Ajax en De Mul ook al een aantal jaar. Daarnaast verwacht ik niet veel aanpassingsproblemen voor Van der Meyde.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:58 schreef twi het volgende:
[..]
Mij wel, aangezien het al dik vijftien jaar geleden is dat gekochte buitenspelers snel en goed rendeerden.
Is dat laatste nou een aanmoediging voor de Denen?quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:59 schreef Sethje het volgende:
Rosales voldoet redelijk. Maar in vergelijking met hoe Van Der meyde het zijn laatste jaar deed vind ik Rosales niet zo super.
Andy had gewoon moeten blijven...
Maja fuck that.... KOPENHAGEN!
George, Gronkjaer, Laudrup, vd Meyde, hell even Babangida...quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:58 schreef twi het volgende:
[..]
Mij wel, aangezien het al dik vijftien jaar geleden is dat gekochte buitenspelers snel en goed rendeerden.
Wat een onzin, natuurlijk heeft United een B-elftal.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:58 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Met zo'n selectie heb je geen b-elftal.
Pff, tuurlijk joh...quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:58 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Met zo'n selectie heb je geen b-elftal.
Ik ook niet, maar ik verwacht wel dat 'ie een godsvermogen moet kosten voor de belabberde situatie waarin 'ie verkeert. Een paar miljoen zal 'ie op moeten leveren, en daarbij gaat 'ie op z'n 27e echt niet genoegen nemen met een miljoentje per jaar.quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:00 schreef ub40_bboy het volgende:
Rosales speelt al 2 jaar voor Ajax en De Mul ook al een aantal jaar. Daarnaast verwacht ik niet veel aanpassingsproblemen voor Van der Meyde.
Vooral niet lezenquote:Op maandag 7 augustus 2006 12:50 schreef GnAgn het volgende:
Komt de wedstrijd niet op tv? zie het nergens staan
Nee, Ajax speelde niet met zijn A elftal.quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:06 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Alsof Ajax niet met zijn A elftal speelde...
George en Overmars waren de laatsten. Ik kan Laudrup echt niet zien als de links/rechtsbuiten die we graag zouden willen hebben. Van der Meyde is zelf opgeleid, maar teruggekocht. Babangida heeft nooit gebracht wat er van 'm werd verlangd, en Gronkjaer had ook geen krijt op z'n schoenen.quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:02 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
George, Gronkjaer, Laudrup, vd Meyde, hell even Babangida...
Ze zijn er helaas te laat mee, deadline was 3 augustus. Ze willen het aanvechten, maar ik geef ze niet veel kans.quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:09 schreef Radegast het volgende:
Kopenhagen heeft een paniekaankoop gedaan!
PANIEK!
Ze pissen in de broek!
![]()
waarom speel je dan een voorbereiding als het er toch niet om gaat. Natuurlijk moet je alle wedstrijden willen winnen. Perez speelde op 10, Rosenberg en Manucharyan wisselden veel van positie (waarschijnlijk omdat Rosenberg gewoon liever op links staat).quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:08 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Nee, Ajax speelde niet met zijn A elftal.
Lindenbergh in de verdediging, Perez rechtshalf, Rosenberg in de spits. Hoe duidelijk wil je het hebben?
Bovendien zei ik ook: "in een wedstrijd waar het erom gaat". Dat was zaterdag duidelijk niet het geval.
Ja, spelers als Schilder, Lindenbergh en Vertonghen verwacht ik wel in de basis hoorquote:Op maandag 7 augustus 2006 13:06 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Alsof Ajax niet met zijn A elftal speelde...
Jij bent echt te dom. Ik geef het op.quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:12 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
waarom speel je dan een voorbereiding als het er toch niet om gaat. Natuurlijk moet je alle wedstrijden willen winnen. Perez speelde op 10, Rosenberg en Manucharyan wisselden veel van positie (waarschijnlijk omdat Rosenberg gewoon liever op links staat).
En besides: als je 3 niet basisspelers op steld, speel je gelijk met je b-elftal?![]()
Ok, zullen we het zo stellen:quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:12 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
En besides: als je 3 niet basisspelers op steld, speel je gelijk met je b-elftal?![]()
Of je kan het gewoon niet uitleggen... zoals Ajax in de 2e helft tegen ManU speelde kan ook best een basiselftal zijnquote:Op maandag 7 augustus 2006 13:13 schreef devv05 het volgende:
[..]
Jij bent echt te dom. Ik geef het op.
Nee manquote:Op maandag 7 augustus 2006 13:16 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Of je kan het gewoon niet uitleggen... zoals Ajax in de 2e helft tegen ManU speelde kan ook best een basiselftal zijn
Dan heb je het over de 75e minuut?quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:17 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Stekelenburg
Heitinga - Grygera - Vermaelen - Lindenberg
Garcia - Maduro - Perez
Rosales - Huntelaar - Manucharyan
Toen was stekelenburg en Manucharyan er al uitquote:Op maandag 7 augustus 2006 13:18 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Dan heb je het over de 75e minuut?
Geen vermaelen, geen Maduro, geen huntelaar?quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:18 schreef Jasza het volgende:
[..]
Nee manMisschien dat Heitinga-Rosenberg-Grygera-Rosales in het basiselftal kunnen maar voor de rest niet echt iemand
![]()
Dan hebben we dus helemaal nooit met iets dat op een A-elftal lijkt gespeeld.quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:19 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Toen was stekelenburg en Manucharyan er al uit
Die kwamen er pas 2e helft in.quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:20 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Geen vermaelen, geen Maduro, geen huntelaar?
Opperprutser![]()
en waar heb ik het over.... Juist! Daarbij komt: Maduro speelde ook de eerste helft ook al. Lezen is ook een vak, of wil je alleen lezen van je wilt zien?quote:
Pff, laat ook maar. Laten we ons maar gewoon op woensdag richten.quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:47 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
en waar heb ik het over.... Lezen is ook een vak, of wil je alleen lezen van je wilt zien?
quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:49 schreef devv05 het volgende:
[..]
Pff, laat ook maar. Laten we ons maar gewoon op woensdag richten.
Belangrijkste is om niet te verliezen, dan kan het nog wel eens lastig worden thuis. Bij winst/gelijkspel verwacht ik verder weinig problemen.quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:51 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]lijkt mij ook beter... ik hoop gewoon op een mooie overwinning...
Speelt AZ ook een keertje CL bedoel je?quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:58 schreef koningdavid het volgende:
Laten we hopen dat Ajax en PSV het goed gaan doen in de Champions League en de Portugese ploegen minder (moet wel lukken met Porto denk ik). Dan kunnen we in een paar jaar weer met drie ploegen naar de CL, en hoeft de nummer twee zich niet meer te kwalificeren.
Bijvoorbeeld. En dan hoeft de nummer twee zich niet meer te kwalificeren. Niet dat ik er van uit ga dat we ooit nog tweede worden, want het zal me verbazen als we de komende tien jaar niet elk jaar landskampioen worden en de Champions League winnen.quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:00 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Speelt AZ ook een keertje CL bedoel je?
Uuhm, hij bedoelt geloof ik dat AZ dan tweede wordt.quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:02 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld. En dan hoeft de nummer twee zich niet meer te kwalificeren. Niet dat ik er van uit ga dat we ooit nog tweede worden, want het zal me verbazen als we de komende tien jaar niet elk jaar landskampioen worden en de Champions League winnen.![]()
Dat wordt dan dus Perez of Rosenberg op links. Wie o wie wordt het?quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:27 schreef Urquhart het volgende:
Ajax met Babel naar Kopenhagen
AMSTERDAM - Trainer Henk ten Cate van Ajax kan woensdagavond tijdens de uitwedstrijd in de voorronde van de Champions League tegen FC Kopenhagen over Ryan Babel beschikken. De aanvaller, die afgelopen weekeinde tijdens het Amsterdam Tournament wegens een spierblessure ontbrak, reist dinsdagochtend mee naar Denemarken.
Ajax vertrekt met achttien spelers naar Kopenhagen. Roger hoort niet bij de selectie. De Spanjaard is hersteld van een teenbreuk maar nog niet wedstrijdfit. Ook Jan Verthongen, Tom de Mul, Angelos Charisteas, Nicolae Mitea en Edgar Manucharyan blijven achter in Amsterdam.
Mitea is natuurlijk nog geblesseerd.quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:28 schreef Sethje het volgende:
Godverdomme, waarom geen Mitea en Manucharyan!?
Ik wel. AZ laat zien dat ook andere clubs dan de traditionele top drie sterker worden. Maakt de competitie er een stuk leuker op.quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:24 schreef devv05 het volgende:
Ik kan niet wachten tot AZ de vrije val inzet
quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:28 schreef Sethje het volgende:
Godverdomme, waarom geen Manucharyan!?
AZ is een leuke club, alleen de voorzitter en supporters verzieken het. Moeten nodig weer met hun beide benen op de grond gezet worden.quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:29 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Ik wel. AZ laat zien dat ook andere clubs dan de traditionele top drie sterker worden. Maakt de competitie er een stuk leuker op.
Perezquote:Op maandag 7 augustus 2006 14:28 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Dat wordt dan dus Perez of Rosenberg op links. Wie o wie wordt het?
uiteraard Perez, het is al langer bekend dat Rosenberg niet goed tot zn recht komt op een buitenpositiequote:
Perez is helemaal niet in vorm.quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:56 schreef triphop_war het volgende:
[..]
uiteraard Perez, het is al langer bekend dat Rosenberg niet goed tot zn recht komt op een buitenpositie
Rosenberg doet het volgens jou dus slecht op links?quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:56 schreef triphop_war het volgende:
[..]
uiteraard Perez, het is al langer bekend dat Rosenberg niet goed tot zn recht komt op een buitenpositie
lichte blessure denk ik...quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:36 schreef Da_Sandman het volgende:
Waarom blijft Vertonghen achter?
Of misschien wel oververmoeidheidquote:
Ja. Inderdaad.quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:56 schreef triphop_war het volgende:
[..]
quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:59 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Of misschien wel oververmoeidheid. Die arme jongen is al die topwedstrijden tegen die grote clubs niet gewend, natuurlijk.
![]()
Ten Cate is juist continu lovend over Vertonghen.quote:Op maandag 7 augustus 2006 15:00 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Misschien zit er wel prestatie achter... niet de hele selectie meenemen, maar alleen degene die goed presteren? (om te prikkelen bijv)
Waar is 'hier' dan?quote:Op maandag 7 augustus 2006 15:01 schreef DeTolk het volgende:
ff proberen een tvtje hier te regelen voor woensdag
quote:Op maandag 7 augustus 2006 15:09 schreef DeTolk het volgende:
[..]
TV is stukgegaan. moet nieuwe halen.
Alleen jullie successen zijn nog langer geledenquote:
Wij hebben ook een andere begroting+selectie. kijk jullie vorig jaar met die selectie is nog veel ergerquote:Op maandag 7 augustus 2006 15:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Alleen jullie successen zijn nog langer geleden.
Ik waarschuw jou voor de laatste keer, als je lekker wilt zeiken en zieken ga je naar dat andere topic.quote:Op maandag 7 augustus 2006 15:17 schreef Adothehague het volgende:
[..]
Wij hebben ook een andere begroting+selectie. kijk jullie vorig jaar met die selectie is nog veel erger![]()
![]()
Hij vindt Ajax zoquote:Op maandag 7 augustus 2006 15:17 schreef Suijk het volgende:
Potver, wat was je snel HW.
quote:Op maandag 7 augustus 2006 15:19 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Hij vindt Ajax zo, dat hij de hele dag F5-ed.
Babelquote:Op maandag 7 augustus 2006 14:27 schreef Urquhart het volgende:
Ajax met Babel naar Kopenhagen
AMSTERDAM - Trainer Henk ten Cate van Ajax kan woensdagavond tijdens de uitwedstrijd in de voorronde van de Champions League tegen FC Kopenhagen over Ryan Babel beschikken. De aanvaller, die afgelopen weekeinde tijdens het Amsterdam Tournament wegens een spierblessure ontbrak, reist dinsdagochtend mee naar Denemarken.
Ajax vertrekt met achttien spelers naar Kopenhagen. Roger hoort niet bij de selectie. De Spanjaard is hersteld van een teenbreuk maar nog niet wedstrijdfit. Ook Jan Verthongen, Tom de Mul, Angelos Charisteas, Nicolae Mitea en Edgar Manucharyan blijven achter in Amsterdam.
quote:Nu de meeste competities in Europa op het punt van beginnen staan, begint de tijd te dringen voor Hatem Trabelsi. De Tunesiër zit sinds zijn vertrek bij Ajax zonder club en is in onderhandeling met Manchester City.
'We zijn in gesprek met Trabelsi's zaakwaarnemer', bevestigt manager Stuart Pearce op de website van Man City. 'Er is nog geen overeenstemming, maar ik ben hoopvol gestemd. Hij is duidelijk een speler van topkwaliteit en dus iemand in wie wij interesse hebben.'
Na vijf seizoenen in de Amsterdam Arena besloot Trabelsi zijn aflopende contract bij Ajax niet te verlengen. Hij speelde 99 wedstrijden en scoorde twee keer. Tijdens het afgelopen WK speelde de rechtsback mee in alle drie de groepsduels van Tunesië. Na afloop van het toernooi kondigde hij zijn afscheid van de nationale ploeg aan.
Manchester City is ten opzichte van Ajax een stapje omhoog, dat kan je niet ontkennen.quote:Op maandag 7 augustus 2006 15:47 schreef devv05 het volgende:
Manchester City
Dat is wel een flinke blamage eigenlijk. Had ie beter bij ons kunnen blijven.
Ze spelen niet eens Uefa cup.quote:Op maandag 7 augustus 2006 15:48 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Manchester City is ten opzichte van Ajax een stapje omhoog, dat kan je niet ontkennen.
quote:Van der Meyde belandt in ziekenhuis
Andy van der Meyde is in de nacht van zondag op maandag opgenomen in het ziekenhuis met ademhalingsproblemen. De Nederlander werd tijdens een avond stappen onwel en moest met een ambulance worden afgevoerd.
Volgens de aanvaller van Everton is er drugs in zijn drankje gedaan. De politie onderzoekt het voorval en bekijkt daarbij onder meer video-opnames van bewakingscamera's. De situatie van Van der Meyde is niet levensbedreigend.
Tuurlijk niet manquote:Op maandag 7 augustus 2006 15:48 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Manchester City is ten opzichte van Ajax een stapje omhoog, dat kan je niet ontkennen.
Maar wel in de Premiership. Nu is dat natuurljik niet zaligmakend, maar het is een prima stap in de richting van een van de grote namen in de Premiership.quote:
quote:Op maandag 7 augustus 2006 15:48 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, inderdaad. Kwam ook omdat ik stiekem dacht dat City wel Europees voetbal speelt.quote:Op maandag 7 augustus 2006 15:54 schreef HeatWave het volgende:
Tja, hij heeft zich toch prima in de kijker kunnen spelen de afgelopen jaren, er gaan zoveel spelers van de top 3 naar Chelsea, ManU, Arsenal....
Basis lijkt mij wel duidelijk.quote:Ten Cate kiest voor Ogararu, Rosales en Perez
--------------------------------------------------------------------------------
7 augustus 2006
Het basisteam van Ajax voor het duel van woensdag tegen FC Kopenhagen zal nauwelijks afwijken van de ploeg die vrijdag in de tweede helft startte tegen Internazionale. Dat meldt de Volkskrant. George Ogararu en Urby Emanuelson zullen hoogstwaarschijnlijk de backposities voor hun rekening nemen. Johnny Heitinga en Zdenek Grygera zullen de concurrentie met hen moeten aangaan.
De 26-jarige Ogararu, die deze zomer is overgekomen van Steaua Boekarest, maakte in de wedstrijd tegen Inter een goede indruk. In de defensie zal hij worden bijgestaan door de centrale verdedigers Jaap Stam en Thomas Vermaelen. Van rechts naar links zal het middenveld waarschijnlijk worden gevormd door Hedwiges Maduro, Gabri en Wesley Sneijder.
Volgens de Volkskrant is de kans klein dat Gabri, die transfervrij overkwam van Barcelona, al direct gezelschap zal krijgen van zijn landgenoot Roger. Deze 29-jarige aanwinst van Villarreal brak een teen in de voorbereiding en speelde zaterdag tegen Manchester United alleen de laatste twintig minuten mee. Roger moet eerst volledig herstellen voordat trainer Henk ten Cate hem vanaf het begin zal opstellen.
Spits Klaas-Jan Huntelaar zal in de aanval bediend moeten worden door rechtsbuiten Mauro Rosales en linksbuiten Kenneth Perez. Volgens AT5 is een zwervende rol voor Perez achter de spitsen geen optie meer voor Ten Cate. Hoewel hij niet kan terugkijken op een geslaagde presentatie aan het Amsterdamse publiek, zal Perez op de linkerflank de voorkeur krijgen boven Markus Rosenberg en Edgar Manucharyan.
Op het personele vlak heeft Ten Cate zodoende weinig reden tot klagen. Ryan Babel was het afgelopen weekeinde door een lichte blessure niet beschikbaar. Verder wacht de technische staf alleen nog op Michael Krohn-Dehli en vooral op Nicolae Mitea. Van de Roemeense linkerspits wordt dit seizoen veel verwacht.
Vermoedelijke opstelling Ajax: Stekelenburg; Ogararu, Stam, Vermaelen, Emanuelson; Maduro, Gabri, Sneijder; Rosales, Huntelaar, Perez.
Moet 'ie geen vierjarig contract tekenen, natuurlijk.quote:Op maandag 7 augustus 2006 15:58 schreef HeatWave het volgende:
Maar idd, ik denk dat hij denkt, dan maar een jaartje daar, Chelsea komt wel.
Bron:quote:Een Zweedse krant zegt dat Ajax interesse heeft in een mogelijk verhuur van Zlatan Ibrahimovic van Juventus. Nadat Juventus is gedegradeerd wil Ibrahimovic de club verlaten.
Ibrahimovic houdt voet bij stuk en heeft al meerdere malen aangegeven niet te willen voetballen in de Serie B. Ook kwam hij niet opdagen op de training van Juventus en is hij niet meegereisd voor een oefenwedstrijd.
Het bestuur van Juventus is er helemaal niet van gediend en dreigt met een zware straf voor de 24-jarige Zweed. De zaakwaarnemer van Zlatan Mino Raiola zegt dat Zlatan weg wilt en als dat niet met een transfer zou lukken hij het doet met gerechtelijke stappen.
Ajax heeft wel oren naar een terugkeer van de balvirtuoos nadat Charisteas op de transferlijst werd gezet en waarschijnlijk Poepon word verhuurd.
Ibrahimovic zelf wil nog niets zeggen over deze situatie, wel heeft hij via Raiola laten weten snel opheldering te hebben over zijn toekomst.
We nemen er nog gewoon nog een spits bijquote:Op maandag 7 augustus 2006 16:11 schreef Snake_NL het volgende:
Ibrahimovic in beeld bij Ajax
[..]
Bron:
http://www.voetbalmax.nl/ajax/p2_articleid/4370
Lijkt mij niet waar![]()
Laten we hopen dat alle Fok!boefjes zich gedragen daarquote:Op maandag 7 augustus 2006 16:18 schreef Jasza het volgende:
Lol, heel FOK bij elkaar in de bus naar Kopenhagen
Hehe ja hoorde het net ook, wie gaan er allemaal precies ?quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:18 schreef Jasza het volgende:
Lol, heel FOK bij elkaar in de bus naar Kopenhagen
ey pyth je hebt wel eens bij dpv in utrecht (nouja toen nog vleuten) gepokerd he?quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:22 schreef PyTh het volgende:
Ik denk dat hij nog voor aardig wat miljoenen verkocht is.quote:Op maandag 7 augustus 2006 17:15 schreef koningdavid het volgende:
Over buitenspelers:
Ajax had trouwens Quincy terug moeten halen voordat hij naar Rusland ging. Het zou dan misschien een ettertje zijn buiten het veld, maar hij is wel echt een buitenspeler met een actie.
Die Russen hebben 4 miljoen eruro betaald voor Quincy, dan kan Ajax hem beter over een jaartje halen voor een fractie van dat bedrag als ie doodongelukkig is daar...quote:Op maandag 7 augustus 2006 17:15 schreef koningdavid het volgende:
Over buitenspelers:
Ajax had trouwens Quincy terug moeten halen voordat hij naar Rusland ging. Het zou dan misschien een ettertje zijn buiten het veld, maar hij is wel echt een buitenspeler met een actie.
Inderdaad, eerder bij de tegenstander. Pingeldoos met 0 rendement.quote:Op maandag 7 augustus 2006 17:16 schreef Sethje het volgende:
Alleeen zie je na die actie de bal nooit meer terug bij een mede-ajacied
Inderdaadquote:Op maandag 7 augustus 2006 17:17 schreef Radegast het volgende:
[..]
Die Russen hebben 4 miljoen eruro betaald voor Quincy, dan kan Ajax hem beter over een jaartje halen voor een fractie van dat bedrag als ie doodongelukkig is daar...
Dat is echt onzin. Als je heb aan het werk had gezien bij het Jeugd WK vorig jaar zou je dit niet beweren. Hij heeft iets van 4 assists gegeven dat toernooi ofzo. Het viel mij juist van hem op dat hij een erg goed overzicht had en na een ingewikkelde actie vaak nog de bal bij een medespeler wist te krijgen.quote:Op maandag 7 augustus 2006 17:16 schreef Sethje het volgende:
Alleeen zie je na die actie de bal nooit meer terug bij een mede-ajacied
Dan heb jij een andere Quincy op dat toernooi gezien.Alleen de eerste wedstrijd tegen Japan deed hij het goed..Daarna ging het bergafwaarts met hem.quote:Op maandag 7 augustus 2006 17:20 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Dat is echt onzin. Als je heb aan het werk had gezien bij het Jeugd WK vorig jaar zou je dit niet beweren. Hij heeft iets van 4 assists gegeven dat toernooi ofzo. Het viel mij juist van hem op dat hij een erg goed overzicht had en na een ingewikkelde actie vaak nog de bal bij een medespeler wist te krijgen.
Ik heb in ieder geval liever een Quincy dan een De Mul.
Daar baseer ik het op. 4 assists? als het zo is OK, maar ik kan het me niet voorstellen. Iedereeen zei toen ook van; leuk en aardig die Quincy maar hij doet wel érg veel alleen. Hij was ook niet geselecteerd voor Portugal jeugd-EK. Dan kun je wel zeggen van 'weinig speeltijd in rusland gehad" maar dat is niet zon issue bij jong-oranje. Als hij goed genoeg is was hij echt wel opgeroepen, maar Foppe ergert zich dus ook dood aan zijn ego-tripperij. Ik zie ook liever Quincy als de Mul/Jenner omdat zijn basiskwaliteiten in mijn ogen beter zijn als van die andere 2. Alhoewel jenner wel over een betere voorzet beschikt.quote:Op maandag 7 augustus 2006 17:20 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Dat is echt onzin. Als je heb aan het werk had gezien bij het Jeugd WK vorig jaar zou je dit niet beweren. Hij heeft iets van 4 assists gegeven dat toernooi ofzo. Het viel mij juist van hem op dat hij een erg goed overzicht had en na een ingewikkelde actie vaak nog de bal bij een medespeler wist te krijgen.
Ik heb in ieder geval liever een Quincy dan een De Mul of Jenner.
Ikquote:Op maandag 7 augustus 2006 16:28 schreef Sethje het volgende:
[..]
Hehe ja hoorde het net ook, wie gaan er allemaal precies ?
Inderdaad, tegen Japan was het geweldig maar daarna was het een ramp.quote:Op maandag 7 augustus 2006 17:24 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dan heb jij een andere Quincy op dat toernooi gezien.Alleen de eerste wedstrijd tegen Japan deed hij het goed..Daarna ging het bergafwaarts met hem.
Ok word vet!quote:Op maandag 7 augustus 2006 17:27 schreef Jasza het volgende:
[..]
Ik
Devv
Jij
Plae@
Wij zitten in de bus waar Plae@ ons gaat terroriseren![]()
Ook een eenmalige actie hoorquote:Op maandag 7 augustus 2006 17:15 schreef koningdavid het volgende:
Over buitenspelers:
Eerst maar is fit wordenquote:Op maandag 7 augustus 2006 17:32 schreef stefmans het volgende:
Mitea moet dit seizoen eens gaan presteren, wat ik hem wel zien doen. Anders blijft het een eeuwige belofte![]()
doe je eerst maar even de groeten tijdens het fit worden?quote:
Dat het daarna bergafwaarts ging is logisch. Want zijn prestatie tegen Japan is niet te evenaren. Ik heb bijna nog nooit een hele ploeg zo kapot gespeeld zien worden door een speler als Quincy bij Japan deed toen. De rest van het toernooi was hij wat minder ja, klopt. Maar hij heeft op mij indrukt gemaakt.quote:Op maandag 7 augustus 2006 17:24 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dan heb jij een andere Quincy op dat toernooi gezien.Alleen de eerste wedstrijd tegen Japan deed hij het goed..Daarna ging het bergafwaarts met hem.
quote:Op maandag 7 augustus 2006 17:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
doe je eerst maar even de groeten tijdens het fit worden?
idd, is "eens" nou ZOVEEL meer moeite? Dan kloppen je zinnen tenminste eens...quote:
idd. Mitea moet maar eens een paar wedstrijden achter elkaar spelen. Krijgt ie vertrouwen en kom goede spel vanzelf welquote:Op maandag 7 augustus 2006 17:32 schreef stefmans het volgende:
Mitea moet dit seizoen eens gaan presteren, wat ik hem wel zien doen. Anders blijft het een eeuwige belofte![]()
Tja, daar had Jasza wel gelijk in natuurlijk. Van mij mag ie vaak spelen, maar hij is altijd stuk.....quote:Op maandag 7 augustus 2006 17:39 schreef DeTolk het volgende:
[..]
idd. Mitea moet maar eens een paar wedstrijden achter elkaar spelen. Krijgt ie vertrouwen en kom goede spel vanzelf wel
Ik zeg altijd is, boeiend of het fout is zegquote:Op maandag 7 augustus 2006 17:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
idd, is "eens" nou ZOVEEL meer moeite? Dan kloppen je zinnen tenminste eens...
quote:Geachte heer/mevrouw,
Dit zijn er (zoals elk jaar) rond de 40.000.
Met vriendelijke groet,
AFC Ajax
Supporterszaken
dit was toch allang bekend in de media ?quote:Op maandag 7 augustus 2006 18:05 schreef Max-Westerman het volgende:
Zondag ben ik er bij VAK426
Ohja ik had Ajax vorige week gemailt met de vraag hoeveel seizoenskaarten er vekrocht waren
Omdat er opeens geruchten gingen dat de hele Arena bijna uit verkocht was
[..]
*Ajax heeft wel oren naar een terugkeer van de balvirtuoos nadat Charisteas op de transferlijst werd gezet en waarschijnlijk Poepon word verhuurd.*quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:11 schreef Snake_NL het volgende:
Ibrahimovic in beeld bij Ajax
[..]
Bron:
http://www.voetbalmax.nl/ajax/p2_articleid/4370
Lijkt mij niet waar![]()
Ik las vorige week op verschillende site's iets van 48.000quote:Op maandag 7 augustus 2006 18:12 schreef Sethje het volgende:
[..]
dit was toch allang bekend in de media ?
Ja maar wat is het punt...als je elke week wilt zorg je gewoon dat je een scc hebt en anders zijn er altijd wel losse kaarten....quote:Op maandag 7 augustus 2006 18:14 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Ik las vorige week op verschillende site's iets van 48.000
Leuke voetballer. Ik zou zeggen gelijk kopen als hij het bankzitten in Rusland zat is. Hoe doet hij het trouwens in Rusland? Hoor je ook niks meer over.quote:Op maandag 7 augustus 2006 17:35 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Dat het daarna bergafwaarts ging is logisch. Want zijn prestatie tegen Japan is niet te evenaren. Ik heb bijna nog nooit een hele ploeg zo kapot gespeeld zien worden door een speler als Quincy bij Japan deed toen. De rest van het toernooi was hij wat minder ja, klopt. Maar hij heeft op mij indrukt gemaakt.
Bij Quincy is het volgens mij gewoon een kwestie dat hij omringd moet zijn door de juiste mensen die hem durven aan te pakken. Ajax heeft daar met Ten Cate denk ik een goede aan.
Het blijft natuurlijk een gok met hem, maar nogmaals, ik zie hem veel liever spelen dan wat we nu aan buitenspelers hebben.
Filmpje
Idem hier. Belachelijk, er zijn enorme problemen met de seizoenskaarten maar voor nutteloze vragen (sorry) hebben ze wel tijd om te antwoorden...quote:Op maandag 7 augustus 2006 18:15 schreef Sethje het volgende:
[..]
hoe kan het trouwens dat je binnen een week een reactie hebt gekregenik heb nog steeds geen antwoord van mijn mail van 6 weken geleden ofzo...
Nah, ik heb nog net zoveel vertrouwen als paar weken terugquote:Op maandag 7 augustus 2006 18:34 schreef M0NTANA het volgende:
Paar topics overgeslagen in verband met vakantie, aardig wat gemist? Optimisme getemperd?
Nee niks veranderd, we moeten eerst maar eens zien hoe het gaat met de wedstrijden die echt ergens om gaan.quote:Op maandag 7 augustus 2006 18:34 schreef M0NTANA het volgende:
Paar topics overgeslagen in verband met vakantie, aardig wat gemist? Optimisme getemperd?
Goed planquote:Op maandag 7 augustus 2006 18:46 schreef devv05 het volgende:
Wie zitten er zondag tijdens de JCS allemaal op de 2e ring? Zullen we eens een kleine Fok meeting houden van Ajacieden dan?
428 uiteraard...quote:Op maandag 7 augustus 2006 18:46 schreef devv05 het volgende:
Wie zitten er zondag tijdens de JCS allemaal op de 2e ring? Zullen we eens een kleine Fok meeting houden van Ajacieden dan?
Drank op je kop gooienquote:Op maandag 7 augustus 2006 19:02 schreef Sethje het volgende:
[..]
428 uiteraard...
(heel)kleine meeting in de bus is morgen/woensdag ook mogelijk
Ik ben meer een drank-drinker maar dat merk je vanzelf;) hehequote:Op maandag 7 augustus 2006 19:09 schreef Jasza het volgende:
[..]
Drank op je kop gooien![]()
Martijn ken ik al redelijk van vorig seizoen iig![]()
Hehe, ga je lekker door de bus heen brullenquote:Op maandag 7 augustus 2006 19:12 schreef Sethje het volgende:
[..]
Ik ben meer een drank-drinker maar dat merk je vanzelf;) hehe
quote:Op maandag 7 augustus 2006 19:37 schreef Da_Sandman het volgende:
We hebben gewoon een goede ploeg zo op papier.
Zet er geld op in, kan je veel geld verdienen.quote:Op maandag 7 augustus 2006 20:53 schreef RijstNatie het volgende:
ajax gaat 1-0 verliezen van Kopenhagen
Ik heb altijd een beetje een hekel aan die nietszeggende voorspellingsposts...quote:Op maandag 7 augustus 2006 21:03 schreef Roeni3 het volgende:
Tis geen flame. Hij mag best een voorspelling doen.
Whehe...quote:Op maandag 7 augustus 2006 21:06 schreef Sethje het volgende:
Ik zal hem maar even inkoppen voordat iemand anders het doet ; ik denk...2-0
Hij is Lesbischquote:Op maandag 7 augustus 2006 21:32 schreef ilona-scuderia het volgende:
Is Henk ten Cate eigenlijk getrouwd of is ie misschien homo...
quote:Op maandag 7 augustus 2006 21:32 schreef ilona-scuderia het volgende:
Is Henk ten Cate eigenlijk getrouwd / vriendin of is ie misschien homo...
Denk je nou serieus dat hij op zo'n lelijke trol als jou zit te wachtenquote:Op maandag 7 augustus 2006 21:32 schreef ilona-scuderia het volgende:
Is Henk ten Cate eigenlijk getrouwd / vriendin of is ie misschien homo...
ok okquote:Op maandag 7 augustus 2006 21:05 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik heb altijd een beetje een hekel aan die nietszeggende voorspellingsposts...
Die mag niet eens meedoen want de inschrijving voor CL was al dicht....quote:Op maandag 7 augustus 2006 21:42 schreef RijstNatie het volgende:
[..]
ok ok
omdat ze een nieuwe spits hebben gekocht (brazilliaan ofso)
en die gaat scoren
Die mag niet meedoen vriend.quote:Op maandag 7 augustus 2006 21:42 schreef RijstNatie het volgende:
[..]
ok ok
omdat ze een nieuwe spits hebben gekocht (brazilliaan ofso)
en die gaat scoren
Are you the bundscoach of Samao, ik vraag hem of hij de bondscoach van Samao is..quote:Op maandag 7 augustus 2006 21:06 schreef Sethje het volgende:
Ik zal hem maar even inkoppen voordat iemand anders het doet ; ik denk...2-0
Boudewijn Buch.quote:Op maandag 7 augustus 2006 21:43 schreef Nega het volgende:
[..]
Are you the bundscoach of Samao, ik vraag hem of hij de bondscoach van Samao is..![]()
Hij is gewoon getrouwd, en heeft een dochter.quote:Op maandag 7 augustus 2006 21:37 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Had toch gekund?
Ik vind 'm gewoon een beetje nichterig over komen...![]()
"Ik ben na 9 weken peddelen in mijn rubberboot aangekomen op de Cooke-eilanden, de bezuinigingen van de Vara schuiven ze duidelijk af op mij, want hier aangekomen blijkt er gewoon een vliegveld te zijn."quote:Op maandag 7 augustus 2006 21:43 schreef Nega het volgende:
[..]
Are you the bundscoach of Samao, ik vraag hem of hij de bondscoach van Samao is..![]()
Het gelijkspel bedoel je?quote:Op maandag 7 augustus 2006 21:48 schreef Badabingea het volgende:
Woensdag gaat het gebeuren.
quote:Op maandag 7 augustus 2006 21:50 schreef Sethje het volgende:
[..]
"Ik ben na 9 weken peddelen in mijn rubberboot aangekomen op de Cooke-eilanden, de bezuinigingen van de Vara schuiven ze duidelijk af op mij, want hier aangekomen blijkt er gewoon een vliegveld te zijn."
"Om nou te zeggen dat er een jongensdroom in vervulling gaat is wel wat overdreven want ik ben hier vorige week nog geweest"
"Is that your whole eeh..penis in that eeh..koker..ik vraag hem offee...nouja ik vraag hem gewoon van alles"
?quote:
Ja same here maar ik kan het niet latenquote:Op maandag 7 augustus 2006 22:03 schreef Da_Sandman het volgende:
Nope... Ik heb nog een beetje maand over namelijk...
quote:Op maandag 7 augustus 2006 22:05 schreef Sethje het volgende:
[..]
Ja same here maar ik kan het niet laten
Jou onderschrift is van Anouk of niet ?
Beetje vreemde reactiequote:
Duidelijke uitleg, ook over Vertonghenquote:Ten Cate blikt vooruit op eerste duel om 'echie' tegen FC Kopenhagen
Amsterdam, 7 augustus 2006
Ajax is klaar voor de eerste heenwedstrijd in de derde voorronde van de Champions League tegen FC Kopenhagen. De opponent is in kaart gebracht, trainer Henk ten Cate heeft zijn strijdplan gemaakt. Hoe Ajax de Denen tegemoet treedt, houdt de Ajax-coach voorlopig intern. ,,Maar als je goed hebt gekeken hoe we tegen Inter zijn geëindigd, dan is wel iets duidelijk. We hebben toen goed gespeeld. Woensdag spelen we onze eerste wedstrijd om het ‘echie’.
Ten Cate is, zoals hij het zelf verwoordde, een content man. Vooral omdat zijn selectie er, na een wekenlange pittige voorbereiding, in elk geval fysiek prima voor staat. De enige minpunten tot nu toe zijn de blessures van Nicolae Mitea en Roger. Aan de laatste plaats in het Amsterdam Tournament mag niet te zwaar getild worden.
,,We hebben ons vier weken lang wezenloos getraind’’, blikt Ten Cate terug. Dan is het logisch als sommige spelers wat vermoeid zijn. Tijdens de voorbereiding wil je vooral iedereen fit houden.’’
De ontmoeting met de Ajax-volgers binnen het persgilde stond vanzelfsprekend geheel in het teken van FC Kopenhagen - Ajax. Woensdagavond staan beide partijen voor het eerst tegenover elkaar. Ten Cates assistenten Frank de Boer en Alfons Groenendijk zagen de Denen aan het werk tegen MyPa ’47. Na het door Kopenhagen gewonnen tweeluik bekeek de voltallige technische staf de dvd’s met wedstrijdbeelden van de Deens-Finse onderonsjes in de tweede voorronde.
,,We moeten uit de duels blijven’’, omschrijft Ten Cate een opdracht voor zijn ploeg. ,,Vooral ook omdat Kopenhagen fysiek veel heeft te bieden. Scoren is onze belangrijkste opdracht.’’ De Denen opereren bij voorkeur in een 4-4-2 opstelling. Met Marcus Allbäck en Fredrik Berglünd als meest vooruitgeschoven pionnen. Of de twee spitsen naast elkaar of anders worden opgesteld, zal woensdag pas blijken. Variatie is mogelijk.
Ten Cate heeft zijn basisploeg grotendeels ‘staan’. Een spaarzaam vraagteken is de keuze voor de rechtsback. Wordt het John Heitinga of George Ogararu? De Amsterdammers hebben nog ruim 48 uur om een keuze te maken. ,,Vooraf kende ik Kopenhagen niet echt’’, vervolt Ten Cate. ,,Inmiddels is me duidelijk hoe ze spelen en dat het een ploeg is die heel veel strijd levert. Vandaar dat we ook uit de duels moeten blijven. Ik heb heel veel vertrouwen in. Gewoon omdat wij heel goed kunnen voetballen.’’
Buiten de geblesseerde Mitea en Roger om ontbreken ook Jan Vertonghen, Tom de Mul, Angelos Charisteas en Edgar Manucharyan in de selectie die dinsdag afreist naar de Deense hoofdstad. Reservedoelman Dennis Gentenaar maakt de reis evenmin mee. De nieuwkomer kampt met een rugblessure en mag binnenkort wedstrijdritme opdoen in het beloftenelftal. Ryan Babel is weer volledig hersteld van zijn spierblessure.
Vooral de onverwachte absentie van Vertonghen werd door de Ajax-coach extra toegelicht. De jonge Belg, een van de prettige verrassingen in de voorbereiding, heeft enkele dagen vrijaf gekregen. Ten Cate: ,,Hij hoeft zich vrijdag pas weer te melden. Jan heeft in de voorbereiding misschien wel het meest gespeeld. Er is in de afgelopen weken heel veel op hem afgekomen, er is heel veel aandacht voor hem geweest. Hij werd van hot naar her gesleept. Ook daarom lijkt deze beslissing lijkt me verstandig.
www.ajax.nl
Dramaquote:Op maandag 7 augustus 2006 22:28 schreef Radegast het volgende:
Mejuto Gonzalez is de scheids voor woensdag.
Ik denk dat Ten Cate hem gewoon heel graag aan het werk wilde zien maar op het Amsterdam Tournament heeft gezien dat Vertonghen nog niet helemaal klaar is voor het echte werk.quote:Op maandag 7 augustus 2006 22:29 schreef Da_Sandman het volgende:
Tja, mag je heel de voorbereiding spelen, wordt je daarna om het echie thuisgelaten. Toch best vreemd.
I.p.v. Schilder had gekund. Anders had hij Lindenbergh thuis moeten laten.quote:Op maandag 7 augustus 2006 22:32 schreef Da_Sandman het volgende:
Maar neem em dan gewoon mee, lijkt me een soort van beloning voor zo'n jongen...
OT: Schilder thuislaten is natuurlijk hetzelfde als Vertonghen thuis laten. Waarom is Manucharyan eigenlijk niet mee?quote:Als geen andere Ajacied kent Kenneth Perez de kracht, status, uitstraling en het verleden van Ajax’ komende opponent FC Kopenhagen. Van 1995 tot en met 1997 verdedigde de 31-jarige Deen de sportieve eer van de withemden uit zijn geboortestad. ,,Het wordt oppassen voor dode spelmomenten, vooral omdat Kopenhagen beschikt over ontzettend goede koppers’’, waarschuwt Perez alvast.
Huize Perez beschikt over een schotel waarmee geen enkele aflevering van de Deense versie van Studio Sport gemist hoeft te worden. Het voetbal in de hoogste Deense afdeling wordt daarmee op de voet gevolgd. Perez zag de withemden, misschien wel met het bord op schoot op zondagavond, afgelopen weekeinde nog aan het werk. Flitsen van het door Kopenhagen gewonnen duel tegen Viborg (3-1) trokken voorbij aan de geīnteresseerde Ajacied. De Deen zag daarin bevestigd wat hij al wist. FC Kopenhagen wordt alles behalve een makkie voor de Amsterdamse ploeg.
,,FC Kopenhagen is het Ajax van Denemarken’’, vervolgt de aanvallend ingestelde man op de linkerflank. ,,Het is een club die altijd een groot spanningsveld om zich heen draagt. Een chique en zeer ambitieuze club, die er financieel zeer goed voor staat en grote verwachtingen van de toekomst heeft. In Denemarken ben je voor of tegen de club.’’ Brøndby IF is de grote rivaal van de Kopenhaagse FC. Als Kopenhagen vergeleken kan worden met Ajax, valt Brøndby het best te vergelijken met Feyenoord. Beide ploegen doen weinig voor elkaar onder, weet Perez. De rivaliteit is groot tussen de stadsgenoten.
Perez: ,,Kopenhagen speelt meestal 4-4-2 en zeer fysiek. Ajax had in het verleden nog wel eens problemen met té fysieke tegenstanders. Duels moeten we zoveel mogelijk voorkomen. We moeten gewoon gaan voetballen. Het is vooral van belang goed voor de dag te komen in de uitwedstrijd. Iets wat met AZ vaak wel lukte. Een goed resultaat in Kopenhagen scheelt enorm.’’
Met het treffen tegen de Denen begint Ajax officieel aan het seizoen 2006-2007. Als het aan Perez had gelegen, was het seizoen om het ‘echie’ al weken eerder gestart. De Deense stilist heeft nu eenmaal weinig op met oefenduels. In duels waarin behalve prestige niets op het spel staat, komt de Deen niet tot optimale prestaties. Vindt Perez in elk geval zelf. ,,Ik mis in oefenduels de adrenaline, die nodig is om net die paar procenten beter te presteren. Misschien wil ik ook wel te graag, dat kan ook.’’ Over zijn verrichtingen in het Ajax-shirt tot nu toe, is Perez daarom nog niet echt te spreken.
,,Ik ben nog zoekende. Ontevreden. Het moet zeker beter. Wat beter kan? Onder meer mijn doelgerichtheid. Ik moet meer kansen creëren. In de wedstrijden waarin het er echt om gaat, wordt het beter. Tot nu toe is dat, als het seizoen eenmaal is begonnen, altijd wel gelukt. Oefenwedstrijden, als het nergens om gaat, vind ik nu eenmaal moeilijk te spelen. Die adrenaline komt vanzelf wel.’’
Geen idee, ik vind het ook een domme beslissing.quote:Op maandag 7 augustus 2006 22:43 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
OT: Schilder thuislaten is natuurlijk hetzelfde als Vertonghen thuis laten. Waarom is Manucharyan eigenlijk niet mee?
quote:Gister op de Fin een uur van MyPa-Kopenhagen gezien. Waar de fabel vandaan komt dat Kopenhagen een goede ploeg heeft, is me een raadsel. 2 redelijke spelers: de rechtsachter en de nummer 13 op het middenveld. De rest is werkelijk armoe troef!
Keeper is kwetsbaar bij schoten in de voor hem rechterhoek. Het centrum van de defensie is groot en sterk, maar geeft wel 'gewoon' een kopgoal weg. Linksback is Bergdolmo, dat was in z'n Ajax-tijd ook al z'n beste positie. :nooo:
Linderoth speelt obligaat, Gronkjaer was de zwakste en meest irritante speler van de ploeg, die 13 (Hutchinson heet ie, geloof ik) speelt eenvoudig, maar vrij intelligent. Op rechts staat iemand die Silberbauer ofzo heet. Anoniem.
Voorin Allback en Berglund. Na ja, top is anders. Schat de ploeg qua sterkte in op het niveau Twente, RKC. Niets bijzonders, moet Ajax 2 keer van winnen.
Wat me verder opviel is dat de ploeg veel schietkansen weggeeft. Sneyder kan z'n hart op halen.
Babel, komt terug van een blesure.quote:Op maandag 7 augustus 2006 22:49 schreef koningdavid het volgende:
Wie willen jullie dan dat er thuisblijft? Babel? Rosenberg?
Iddquote:Op maandag 7 augustus 2006 23:18 schreef Nega het volgende:
Lindenbergh mag van mij thuisblijven.
Altijd pret voor 10 met die gast.quote:Op maandag 7 augustus 2006 22:28 schreef Radegast het volgende:
Mejuto Gonzalez is de scheids voor woensdag.
Waar moeten we die scheids van kennen?quote:Op maandag 7 augustus 2006 23:39 schreef -Wolf- het volgende:
[..]
Altijd pret voor 10 met die gast.Kaartje voor AJAX-Kopenhagen in de pocket... Gaan er nog mensen naar de open dag?
Ajax-Arsenal volges mijquote:Op maandag 7 augustus 2006 23:43 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Waar moeten we die scheids van kennen?
open dag is op vrijdag.quote:Op maandag 7 augustus 2006 23:43 schreef koningdavid het volgende:
Wanneer is het?
Is dat leuk, zo'n open dag? Misschien ga ik wel...quote:
Het kon ook internazionale fan zijnquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:03 schreef -Wolf- het volgende:
Hebben er mensen de Metro van vandaag gelezen? Er stond een foto in van de gemiste penalty van Huntelaar. Achter het doel stond volgens mij een gast met in ieder geval 1908 op z'n zwarte vest met rode letters.
Hier een foto van de andere kant genomen:
[afbeelding]
Die gast links met dat petje. Stond daar gewoon een kakkerlak achter het doel te kijken?![]()
Als je graag een handtekening wil van Huntelaar is het wel leuk.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:05 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Is dat leuk, zo'n open dag? Misschien ga ik wel...
quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:32 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Als je graag een handtekening wil van Huntelaar is het wel leuk.
Volgens mij stond er ook FR 1908, maar de letters waren wat onduidelijk. En zwart met rood is nou niet bepaald in de kleuren van de nerazzurri..quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:26 schreef Adothehague het volgende:
[..]
Het kon ook internazionale fan zijn
vijandquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:50 schreef Simmertje het volgende:
[afbeelding]
Het nieuwe Ajax leunt op steunpilaar Jaap Stam.
Ajax liet zijn nieuwe gezicht zien in een handvol seconden. Gabri was vrijdagavond amper tegen het gras gewerkt door Inter-verdediger Iván Cordoba, of een Amsterdamse knokploeg trok ten strijde.
Jaap Stam stormde naar voren, zette zijn gangsterblik op en wees met priemende vinger naar de vijand. 'Met ons valt niet te sollen', dat wilde de aanvoerder er mee zeggen. In zijn kielzog mengden tien teamgenoten zich in het opstootje.
http://www.ad.nl/sport/article526221.ece voor het gehele stukje.
Vond het wel mooi om te lezen!
Dat zou zomaar Keltie kenne wezen, die moest met zijn vriendjes mee naar het ATquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:03 schreef -Wolf- het volgende:
Die gast links met dat petje. Stond daar gewoon een kakkerlak achter het doel te kijken?![]()
quote:Als die grote kale naar voren komt stampvoeten, straalt dat wel iets uit hoor. Daar win je wedstrijden mee.’’
quote:De invloed van Stam op het nieuwe Ajax is al onmiskenbaar groot. Tot voor kort zag het er wat potsierlijk uit als de Amsterdammers zich boos maakten. Alsof een kennel puppies stond te blaffen. ,,Als Jaap een tegenstander aankijkt, maakt dat indruk,’’ vindt Klaas Jan Huntelaar. ,,Dat zie je gewoon.’’
quote:Hij heeft het vermogen om iedereen bij de les te houden. Soms met woorden of zijn uitstraling, maar ook omdat hij de bal altijd op durft te eisen.’’
quote:Jaap is gewoon heel, heel erg goed. In alle opzichten.
quote:Ajax-trainer Henk ten Cate heeft zijn selectie maandag besloten laten trainen. De Amsterdammers deden dat in voorbereiding op het Champions Legue-duel met FC Kopenhagen, dat voor woensdag op de rol staat.
Bij de maandagtraining waren publiek en journalisten niet gewenst, om zo de Deense opponent niet wijzer te maken. Ten Cate liet na afloop wel weten FC Kopenhagen zeker niet te onderschatten: "We hebben echt niet zomaar van ze gewonnen. Zeker niet omdat we pas net zijn begonnen. Gelukkig is de tweede wedstrijd pas over twee weken. Dan zullen we sterker zijn." Bij FC Kopenhagen zijn mogelijk vier bekende gezichten te zien. In de Deense formatie voetballen onder meer Jesper Gronkjaer, Marcus Allbäck, André Bergdolmo en Fredrik Berglund.
Wees er maar trots op, in Amsterdam willen ze nog weleens uitblinken in wanbeleid, maar in Eindhoven doen ze ook leuk mee....quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 09:09 schreef PyTh het volgende:
Toch wel geinig dat het huidige ajax eigenlijk puur en alleen op 2 ex PSV'ers leunt
Mooi om te lezenquote:Gabri was vrijdagavond amper tegen het gras gewerkt door Inter-verdediger Iván Cordoba, of een Amsterdamse knokploeg trok ten strijde.
Net zoals de halve jeugd van Ajax door Nederland en Europa zwerft. Dat lijkt me niet echt meetellen he.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 09:09 schreef PyTh het volgende:
Toch wel geinig dat het huidige ajax eigenlijk puur en alleen op 2 ex PSV'ers leunt
Hopen dat hij dan heel blijft dit seizoen.....quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 09:16 schreef Roeni3 het volgende:
Goed punt van het AD stuk is wel dat Ajax nu behoorlijk op Stam leunt. Zonder hem gingen we tegen Spakenburg en ManU ten onder.
Niet helemaal vind ik.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 09:14 schreef BoNi het volgende:
Overigens is het pure BS en dat weet je zelf ook.......
En dat baart me juist zoveel zorgen. Maar goed, we zullen zien.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 09:19 schreef PyTh het volgende:
[..]
En ben eerlijk, als deze 2 er niet zouden zijn is het een heeeeeeel stuk minder.
Ik snap niet dat je zo ronduit de 'credits' voor Huntelaar opstrijktquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 09:19 schreef PyTh het volgende:
[..]
Niet helemaal vind ik.
Als ik iedereen hier (en niet alleen hier) zo hoor is iedereen toch wel zo lyrisch over en Huntelaar en Stam...
En ben eerlijk, als deze 2 er niet zouden zijn is het een heeeeeeel stuk minder.
Jeugd eruit gekickt?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 09:23 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Ik snap niet dat je zo ronduit de 'credits' voor Huntelaar opstrijkt. Hij is er bij jullie al in de jeugd uitgekickt.
Ik bedoel, dat hij nooit als een volwaardige selectiespeler is gebruikt, maar als jeugdig talent is weggedaan.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 09:27 schreef PyTh het volgende:
[..]
Jeugd eruit gekickt?
Wat een bullshit man.....laat je eerst goed informeren voor je wat post..
Hij heeft de volledige C, B en A selectie bij PSV doorlopen, daarna gewoon vrijwel een heel jaar bij de selectie gezeten tot Februari, toen verhuurd geweest aan De Graafschap en het jaar daarop aan AGOVV..
Dat klopt maar hoezo is het dan vreemd om er niet de credits voor op te strijken zoals je straks post?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 09:32 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Ik bedoel, dat hij nooit als een volwaardige selectiespeler is gebruikt, maar als jeugdig talent is weggedaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |