I.p.v. Schilder had gekund. Anders had hij Lindenbergh thuis moeten laten.quote:Op maandag 7 augustus 2006 22:32 schreef Da_Sandman het volgende:
Maar neem em dan gewoon mee, lijkt me een soort van beloning voor zo'n jongen...

OT: Schilder thuislaten is natuurlijk hetzelfde als Vertonghen thuis laten. Waarom is Manucharyan eigenlijk niet mee?quote:Als geen andere Ajacied kent Kenneth Perez de kracht, status, uitstraling en het verleden van Ajax’ komende opponent FC Kopenhagen. Van 1995 tot en met 1997 verdedigde de 31-jarige Deen de sportieve eer van de withemden uit zijn geboortestad. ,,Het wordt oppassen voor dode spelmomenten, vooral omdat Kopenhagen beschikt over ontzettend goede koppers’’, waarschuwt Perez alvast.
Huize Perez beschikt over een schotel waarmee geen enkele aflevering van de Deense versie van Studio Sport gemist hoeft te worden. Het voetbal in de hoogste Deense afdeling wordt daarmee op de voet gevolgd. Perez zag de withemden, misschien wel met het bord op schoot op zondagavond, afgelopen weekeinde nog aan het werk. Flitsen van het door Kopenhagen gewonnen duel tegen Viborg (3-1) trokken voorbij aan de geïnteresseerde Ajacied. De Deen zag daarin bevestigd wat hij al wist. FC Kopenhagen wordt alles behalve een makkie voor de Amsterdamse ploeg.
,,FC Kopenhagen is het Ajax van Denemarken’’, vervolgt de aanvallend ingestelde man op de linkerflank. ,,Het is een club die altijd een groot spanningsveld om zich heen draagt. Een chique en zeer ambitieuze club, die er financieel zeer goed voor staat en grote verwachtingen van de toekomst heeft. In Denemarken ben je voor of tegen de club.’’ Brøndby IF is de grote rivaal van de Kopenhaagse FC. Als Kopenhagen vergeleken kan worden met Ajax, valt Brøndby het best te vergelijken met Feyenoord. Beide ploegen doen weinig voor elkaar onder, weet Perez. De rivaliteit is groot tussen de stadsgenoten.
Perez: ,,Kopenhagen speelt meestal 4-4-2 en zeer fysiek. Ajax had in het verleden nog wel eens problemen met té fysieke tegenstanders. Duels moeten we zoveel mogelijk voorkomen. We moeten gewoon gaan voetballen. Het is vooral van belang goed voor de dag te komen in de uitwedstrijd. Iets wat met AZ vaak wel lukte. Een goed resultaat in Kopenhagen scheelt enorm.’’
Met het treffen tegen de Denen begint Ajax officieel aan het seizoen 2006-2007. Als het aan Perez had gelegen, was het seizoen om het ‘echie’ al weken eerder gestart. De Deense stilist heeft nu eenmaal weinig op met oefenduels. In duels waarin behalve prestige niets op het spel staat, komt de Deen niet tot optimale prestaties. Vindt Perez in elk geval zelf. ,,Ik mis in oefenduels de adrenaline, die nodig is om net die paar procenten beter te presteren. Misschien wil ik ook wel te graag, dat kan ook.’’ Over zijn verrichtingen in het Ajax-shirt tot nu toe, is Perez daarom nog niet echt te spreken.
,,Ik ben nog zoekende. Ontevreden. Het moet zeker beter. Wat beter kan? Onder meer mijn doelgerichtheid. Ik moet meer kansen creëren. In de wedstrijden waarin het er echt om gaat, wordt het beter. Tot nu toe is dat, als het seizoen eenmaal is begonnen, altijd wel gelukt. Oefenwedstrijden, als het nergens om gaat, vind ik nu eenmaal moeilijk te spelen. Die adrenaline komt vanzelf wel.’’

Geen idee, ik vind het ook een domme beslissing.quote:Op maandag 7 augustus 2006 22:43 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
OT: Schilder thuislaten is natuurlijk hetzelfde als Vertonghen thuis laten. Waarom is Manucharyan eigenlijk niet mee?

quote:Gister op de Fin een uur van MyPa-Kopenhagen gezien. Waar de fabel vandaan komt dat Kopenhagen een goede ploeg heeft, is me een raadsel. 2 redelijke spelers: de rechtsachter en de nummer 13 op het middenveld. De rest is werkelijk armoe troef!
Keeper is kwetsbaar bij schoten in de voor hem rechterhoek. Het centrum van de defensie is groot en sterk, maar geeft wel 'gewoon' een kopgoal weg. Linksback is Bergdolmo, dat was in z'n Ajax-tijd ook al z'n beste positie. :nooo:
Linderoth speelt obligaat, Gronkjaer was de zwakste en meest irritante speler van de ploeg, die 13 (Hutchinson heet ie, geloof ik) speelt eenvoudig, maar vrij intelligent. Op rechts staat iemand die Silberbauer ofzo heet. Anoniem.
Voorin Allback en Berglund. Na ja, top is anders. Schat de ploeg qua sterkte in op het niveau Twente, RKC. Niets bijzonders, moet Ajax 2 keer van winnen.
Wat me verder opviel is dat de ploeg veel schietkansen weggeeft. Sneyder kan z'n hart op halen.

Babel, komt terug van een blesure.quote:Op maandag 7 augustus 2006 22:49 schreef koningdavid het volgende:
Wie willen jullie dan dat er thuisblijft? Babel? Rosenberg?

Iddquote:Op maandag 7 augustus 2006 23:18 schreef Nega het volgende:
Lindenbergh mag van mij thuisblijven.

Altijd pret voor 10 met die gast.quote:Op maandag 7 augustus 2006 22:28 schreef Radegast het volgende:
Mejuto Gonzalez is de scheids voor woensdag.

Waar moeten we die scheids van kennen?quote:Op maandag 7 augustus 2006 23:39 schreef -Wolf- het volgende:
[..]
Altijd pret voor 10 met die gast.Kaartje voor AJAX-Kopenhagen in de pocket... Gaan er nog mensen naar de open dag?

Ajax-Arsenal volges mijquote:Op maandag 7 augustus 2006 23:43 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Waar moeten we die scheids van kennen?

open dag is op vrijdag.quote:Op maandag 7 augustus 2006 23:43 schreef koningdavid het volgende:
Wanneer is het?

Is dat leuk, zo'n open dag? Misschien ga ik wel...quote:

Het kon ook internazionale fan zijnquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:03 schreef -Wolf- het volgende:
Hebben er mensen de Metro van vandaag gelezen? Er stond een foto in van de gemiste penalty van Huntelaar. Achter het doel stond volgens mij een gast met in ieder geval 1908 op z'n zwarte vest met rode letters.
Hier een foto van de andere kant genomen:
[afbeelding]
Die gast links met dat petje. Stond daar gewoon een kakkerlak achter het doel te kijken?![]()

Als je graag een handtekening wil van Huntelaar is het wel leuk.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:05 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Is dat leuk, zo'n open dag? Misschien ga ik wel...

quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:32 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Als je graag een handtekening wil van Huntelaar is het wel leuk.

Volgens mij stond er ook FR 1908, maar de letters waren wat onduidelijk. En zwart met rood is nou niet bepaald in de kleuren van de nerazzurri..quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:26 schreef Adothehague het volgende:
[..]
Het kon ook internazionale fan zijn

vijandquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:50 schreef Simmertje het volgende:
[afbeelding]
Het nieuwe Ajax leunt op steunpilaar Jaap Stam.
Ajax liet zijn nieuwe gezicht zien in een handvol seconden. Gabri was vrijdagavond amper tegen het gras gewerkt door Inter-verdediger Iván Cordoba, of een Amsterdamse knokploeg trok ten strijde.
Jaap Stam stormde naar voren, zette zijn gangsterblik op en wees met priemende vinger naar de vijand. 'Met ons valt niet te sollen', dat wilde de aanvoerder er mee zeggen. In zijn kielzog mengden tien teamgenoten zich in het opstootje.
http://www.ad.nl/sport/article526221.ece voor het gehele stukje.
Vond het wel mooi om te lezen!

Dat zou zomaar Keltie kenne wezen, die moest met zijn vriendjes mee naar het ATquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:03 schreef -Wolf- het volgende:
Die gast links met dat petje. Stond daar gewoon een kakkerlak achter het doel te kijken?![]()

quote:Als die grote kale naar voren komt stampvoeten, straalt dat wel iets uit hoor. Daar win je wedstrijden mee.’’
quote:De invloed van Stam op het nieuwe Ajax is al onmiskenbaar groot. Tot voor kort zag het er wat potsierlijk uit als de Amsterdammers zich boos maakten. Alsof een kennel puppies stond te blaffen. ,,Als Jaap een tegenstander aankijkt, maakt dat indruk,’’ vindt Klaas Jan Huntelaar. ,,Dat zie je gewoon.’’
quote:Hij heeft het vermogen om iedereen bij de les te houden. Soms met woorden of zijn uitstraling, maar ook omdat hij de bal altijd op durft te eisen.’’
quote:Jaap is gewoon heel, heel erg goed. In alle opzichten.

quote:Ajax-trainer Henk ten Cate heeft zijn selectie maandag besloten laten trainen. De Amsterdammers deden dat in voorbereiding op het Champions Legue-duel met FC Kopenhagen, dat voor woensdag op de rol staat.
Bij de maandagtraining waren publiek en journalisten niet gewenst, om zo de Deense opponent niet wijzer te maken. Ten Cate liet na afloop wel weten FC Kopenhagen zeker niet te onderschatten: "We hebben echt niet zomaar van ze gewonnen. Zeker niet omdat we pas net zijn begonnen. Gelukkig is de tweede wedstrijd pas over twee weken. Dan zullen we sterker zijn." Bij FC Kopenhagen zijn mogelijk vier bekende gezichten te zien. In de Deense formatie voetballen onder meer Jesper Gronkjaer, Marcus Allbäck, André Bergdolmo en Fredrik Berglund.

Wees er maar trots op, in Amsterdam willen ze nog weleens uitblinken in wanbeleid, maar in Eindhoven doen ze ook leuk mee....quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 09:09 schreef PyTh het volgende:
Toch wel geinig dat het huidige ajax eigenlijk puur en alleen op 2 ex PSV'ers leunt

Mooi om te lezenquote:Gabri was vrijdagavond amper tegen het gras gewerkt door Inter-verdediger Iván Cordoba, of een Amsterdamse knokploeg trok ten strijde.

Net zoals de halve jeugd van Ajax door Nederland en Europa zwerft. Dat lijkt me niet echt meetellen he.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 09:09 schreef PyTh het volgende:
Toch wel geinig dat het huidige ajax eigenlijk puur en alleen op 2 ex PSV'ers leunt

Hopen dat hij dan heel blijft dit seizoen.....quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 09:16 schreef Roeni3 het volgende:
Goed punt van het AD stuk is wel dat Ajax nu behoorlijk op Stam leunt. Zonder hem gingen we tegen Spakenburg en ManU ten onder.

Niet helemaal vind ik.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 09:14 schreef BoNi het volgende:
Overigens is het pure BS en dat weet je zelf ook.......

En dat baart me juist zoveel zorgen. Maar goed, we zullen zien.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 09:19 schreef PyTh het volgende:
[..]
En ben eerlijk, als deze 2 er niet zouden zijn is het een heeeeeeel stuk minder.

Ik snap niet dat je zo ronduit de 'credits' voor Huntelaar opstrijktquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 09:19 schreef PyTh het volgende:
[..]
Niet helemaal vind ik.
Als ik iedereen hier (en niet alleen hier) zo hoor is iedereen toch wel zo lyrisch over en Huntelaar en Stam...
En ben eerlijk, als deze 2 er niet zouden zijn is het een heeeeeeel stuk minder.

Jeugd eruit gekickt?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 09:23 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Ik snap niet dat je zo ronduit de 'credits' voor Huntelaar opstrijkt. Hij is er bij jullie al in de jeugd uitgekickt.

Ik bedoel, dat hij nooit als een volwaardige selectiespeler is gebruikt, maar als jeugdig talent is weggedaan.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 09:27 schreef PyTh het volgende:
[..]
Jeugd eruit gekickt?
Wat een bullshit man.....laat je eerst goed informeren voor je wat post..
Hij heeft de volledige C, B en A selectie bij PSV doorlopen, daarna gewoon vrijwel een heel jaar bij de selectie gezeten tot Februari, toen verhuurd geweest aan De Graafschap en het jaar daarop aan AGOVV..

Dat klopt maar hoezo is het dan vreemd om er niet de credits voor op te strijken zoals je straks post?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 09:32 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Ik bedoel, dat hij nooit als een volwaardige selectiespeler is gebruikt, maar als jeugdig talent is weggedaan.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |