Het omgekeerde is net zo waar.....Propaganda is zo oud als de mens bestaat, dat je denkt dat het maar van een kant komt/of dat er maar een kant de waarheid spreekt zegt meer over jouw....quote:Op maandag 7 augustus 2006 02:14 schreef Refragmental het volgende:
Het komt erop neer dat veel van het nieuws over het leed dat de Palestijnen wordt aangedaan door Israel vaak overdreven of zelfs in scene gezet blijkt te zijn.
Jammer dat dit niet uitgebreid in het nieuws komt.
Toon me eens duidelijk pro-israelisch news dat in scene gezet is of zo is verdraaid om Israel er goed uit te laten komen.quote:
Ik bekijk het nieuws altijd kritisch, in tegenstelling tot veel van de israel-bashers die fok en de wereld rijk is. Dezelfde mensen die meteen schande riepen bij het gaza strand incident, dezelfde mensen die schande riepen bij het qana incident. En dat allemaal zonder ook maar 1!!!! moment kritisch naar het nieuws te kijken.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 13:22 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Het omgekeerde is net zo waar.....Propaganda is zo oud als de mens bestaat, dat je denkt dat het maar van een kant komt/of dat er maar een kant de waarheid spreekt zegt meer over jouw....
Israël heeft ook ander 'handig gereedschap'.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 16:27 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Toon me eens duidelijk pro-israelisch news dat in scene gezet is of zo is verdraaid om Israel er goed uit te laten komen.
Ik heb israel daar nog niet op kunnen betrappen... de internationale pers daarentegen wordt constant betrapt op anti-israelisch news en zelfs de hezbollah en palestijnen zetten hun eigen leed in scene om sympathie op te wekken bij mensen zoals jij, mensen die zeer makkelijk beinvloedbaar zijn en alles wat ook maar een beetje anti-israel is voor zoete koek slikken.
Is dat zo?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 16:45 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Israël heeft ook ander 'handig gereedschap'.
Bijvoorbeeld: Wat is er waar van de 'machtige joodse lobby'?
Hezbollah heeft dát weer niet.
En als het politiek niet lukt, dan maar via de media. Het lijkt Godfather wel.
Ik gok zo, uit m'n losse pols, dat je beter de US en de halve wereld achter je kan hebben staan, dan 2 pislanden als Syrië en Iran.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 16:48 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Is dat zo?
De Hezbollah heeft sterke banden met bijvoorbeeld Syrië en Iran. Je kunt het misschien niet echt een lobby noemen... maar Israel is zeker niet de enige die z'n zaak sterk probeert te maken in andere landen.
Pislanden zoals Syrië en Iran vormen wel een gigantische bedreiging voor Israel.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 16:50 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik gok zo, uit m'n losse pols, dat je beter de US en de halve wereld achte je kan hebben staan, dan 2 pislanden als Syrië en Iran.
Tuurlijk, daarom dat alle westerse landen vliegtuiglandingen toestaan om wapens aan de zionisten te brengen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 16:56 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Pislanden zoals Syrië en Iran vormen wel een gigantische bedreiging voor Israel.
En de halve wereld? Volgens mij staat alleen de VS 100% achter israel. De rest probeert zo politiek correct te blijven en andere westerse landen kiezen bijna zelfs ronduit de kant van de Hezbollah
Wat is daar mis mee dan ???quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 16:56 schreef Refragmental het volgende:
[..]
en andere westerse landen kiezen bijna zelfs ronduit de kant van de Hezbollah
Refragmental kotst op deze Arabische varkens, zegt-ie.quote:
Bijna.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 17:23 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Refragmental kotst op deze Arabische varkens, zegt-ie.
Hij vindt mensen die begrip voor hen kunnen opbrengen kutventjes.
De Israëlische helden daarentegen kunnen rekenen op zijn onvoorwaardelijke steun.
Zoiets.
Waarin is Israel medeschudlig?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 17:35 schreef Kiegie het volgende:
En van de medeschuldige aan al dit vreselijke geweld (Israël) hoef je niet te kotsen?
Ja, wat Joden uitmoorden is tof.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 17:49 schreef Kiegie het volgende:
Bah, Refragmental, je bent een eng mannetje.
Als ik een even gevoelig maagje zou hebben als jij, zou ik ervan moeten overgeven.
Maar gelukkig ben ik een échte bikkel.
![]()
Joden uitmoorden is nergens voor nodig, de Zionisten vernietigen wel.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 17:51 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ja, wat Joden uitmoorden is tof.
Iedereen maakt gebruik van propaganda. Palestijn, jood, amerikaan... allemaal.quote:Op maandag 7 augustus 2006 04:23 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Dit soort propaganda is overigens heel gewoon in dit soort conflicten. Geen enkel soort misbruik van dode lichamen gaat moslims te ver.
Ja, helden zijn het die JordanezenPalestijnenquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 17:49 schreef Kiegie het volgende:
Jij bent er met je onvolwassen en bijna vertederende kortzichtigheid medeschuldig aan dat ik op dit moment meer sympathiseer met het Palestijnse volk dan met het Israëlische.
Nou, fraaie quote is dat.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 17:51 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ja, wat Joden uitmoorden is tof.
Moet het er nou nog duiderlijker bovenop liggen dat zoiets sarcastisch bedoeld was?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 21:16 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Nou, fraaie quote is dat.
![]()
Laat Refragmental het maar niet horen, want die kotst je helemaal onder.
Because, MidEastTruth.com, at home they die by the Israelic bombing. Besides, these fights you pictured are staged and do not take place at all. It is as safe there as in a common theater. At least, so we're told.quote:Why do parents, unlike any sensible parents in a healthy society, allow them to be in harm's way, and not safe at home?
En waar is je sarcasme op gebaseerd dan? Heb ik ergens gezegd dat ik vind dat Joden dood moeten?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 21:19 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Moet het er nou nog duiderlijker bovenop liggen dat zoiets sarcastisch bedoeld was?
Nergens, maar zoiets is wel de uiterste consequentie van je mening.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 21:24 schreef Kiegie het volgende:
[..]
En waar is je sarcasme op gebaseerd dan? Heb ik ergens gezegd dat ik vind dat Joden dood moeten?
Ok "bikkel".quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 17:49 schreef Kiegie het volgende:
Jij bent er met je onvolwassen en bijna vertederende kortzichtigheid medeschuldig aan dat ik op dit moment meer sympathiseer met het Palestijnse volk dan met het Israëlische. Je noemt jezelf een kritisch kijker, maar je slikt alle Israëlische propaganda blijkbaar voor zoete koek. Sterker nog, je doet er vrolijk aan mee.
Je spreekt over 'eye-openers' en dat je nu 'werkelijk geen enkele sympathie meer voor de Palestijnen hebt', terwijl inmiddels overduidelijk is dat je allang een zeer vooringemomen standpunt had in de kwestie.
Bah, Refragmental, je bent een eng mannetje.
Als ik een even gevoelig maagje zou hebben als jij, zou ik ervan moeten overgeven.
Maar gelukkig ben ik een échte bikkel.
![]()
Toch vreemd dat er tot nu toe nog geen pro-israel propaganda te vinden is. Je zou namelijk denken dat de talloze hezbollah liefhebbers die fok rijk is dan massaal topics aan gaan maken om te laten zien hoe vuil de zionisten wel niet zijn.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 20:22 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Iedereen maakt gebruik van propaganda. Palestijn, jood, amerikaan... allemaal.
De Israëli zijn in techniek en pr natuurlijk verder ontwikkeld dan de Palestijnen. Zij zitten niet wolkjes te plakken met Photoshop, zij hoeven niet met kinderlijkjes te zeulen. De Israëli werken, net als vele andere landen overigens, met selectieve nieuwsberichten, genuanceerde formuleringen, afgewogen beeldvorming, doelgerichte desinformatie. Daar zit een hele marketingstrategie achter.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 22:45 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ok "bikkel".
Waarom regeer je niet inhoudelijk? Komt dat omdat je weet dat ik gelijk heb. Dat de hezbollah bestaat uit vieze varkens die m'n stront nog niet eens waard zijn?
Medemensen?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 23:18 schreef Kiegie het volgende:
[..]
De Israëli zijn in techniek en pr natuurlijk verder ontwikkeld dan de Palestijnen. Zij zitten niet wolkjes te plakken met Photoshop, zij hoeven niet met kinderlijkjes te zeulen. De Israëli werken, net als vele andere landen overigens, met selectieve nieuwsberichten, genuanceerde formuleringen, afgewogen beeldvorming, doelgerichte desinformatie. Daar zit een hele marketingstrategie achter.
Overigens schei ik er nu echt mee uit, want ik praat eigenlijk niet met sujetten die hun medemensen omschrijven als 'vieze varkens die m'n stront nog niet eens waard zijn'. Je zoekt het maar uit met je frustraties.
![]()
het enige wat je "de moslims" kwalijk kan nemen is dat ze de media zo knullig manipuleren. kijk eens een docu als outfoxed, dan krijg je een idee hoe zoiets in de westerse wereld gebeurt. dan snap je ook meteen waarom je geen "joodse propaganda" vind.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 23:44 schreef Refragmental het volgende:
Hier nog meer mediamanipulatie, dit heeft echter betrekking op Bosnie. Ook hier weer zijn het de moslims die maar weer eens onterecht zielig worden afgebeeld.
http://www.whatreallyhapp(...)IA_PHOTO/bosnia.html
Je gaat ervan uit dat Israel niet het plan had aan te vallen voor de ontvoeringen. Maar laten we voor de discussie aannemen dat het niet zo was.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 00:27 schreef Tikorev het volgende:Echt een succes die Hezbollah van je, heel Libanon ligt in puin. Hezbollah plukt de wrange vruchten van hun eenzijdige oorlogsverklaring tegen Israël. Al die doden, al die gewonden en al die schade was allemaal te voorkomen geweest als Hezbollah niet de door niemand betwiste grens tussen Israël en Libanon was overgestoken. Wat zullen ze achteraf spijt hebben. Ben je daar echt trots op?
Israël en Libanon leefde al jaren in relatieve vrede. Libanon maakte een enorme ontwikkeling door en nu, dankzij de oorlogsverklaring van Hezbollah (ontvoering twee soldaten) is het land weer compleet terug bij af. En nu zit jij hier makkelijk vanachter je veilige computertje dat 'het moreel juiste' te noemen. Ik denk dat heel wat mensen in Libanon daar anders over denken:quote:Op woensdag 9 augustus 2006 00:35 schreef razzberry het volgende:
[..]
Je probeert de schuld te leggen bij Hezbollah terwijl het de Zionisten zijn die de aanvallen plegen.
Die foto is fakequote:Op woensdag 9 augustus 2006 00:44 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Israël en Libanon leefde al jaren in relatieve vrede. Libanon maakte een enorme ontwikkeling door en nu, dankzij de oorlogsverklaring van Hezbollah (ontvoering twee soldaten) is het land weer compleet terug bij af. En nu zit jij hier makkelijk vanachter je veilige computertje dat 'het moreel juiste' te noemen. Ik denk dat heel wat mensen in Libanon daar anders over denken:
[afbeelding]
Met dank aan 'de moreel juiste' Hezbollah agressie
Veilig achter mijn computertje. Alsjeblieft. Ik ben in Libanon geweest. Ik weet hoe het was en ik weet hoe het nu is. En dat dode kind is door Zionisten vermoord niet door Hezbollah. Niet de zaak omdraaien. Israel heeft gekozen om zo te reageren, hun verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 00:44 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Israël en Libanon leefde al jaren in relatieve vrede. Libanon maakte een enorme ontwikkeling door en nu, dankzij de oorlogsverklaring van Hezbollah (ontvoering twee soldaten) is het land weer compleet terug bij af. En nu zit jij hier makkelijk vanachter je veilige computertje dat 'het moreel juiste' te noemen. Ik denk dat heel wat mensen in Libanon daar anders over denken:
[afbeelding]
Naast dat is die foto ook nog eens een voorbeeld van hizbollah-propaganda.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 00:44 schreef Tikorev het volgende:
[..]
[afbeelding]
quote:Op woensdag 9 augustus 2006 00:15 schreef razzberry het volgende:
Waarom ik de Hezbollah een warm hart toedraag.
Een opstel van Razzberry.
verhaal*
Laten we allemaal Finder_elf_towns aanwijzen en uitlachen vanwege zijn bizar slechte propaganda. Let op de vlag in zijn avatar. Om nog maar te zwijgen over al dat stof dat zeer duidelijk te zien is op al die lichamen op de foto.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 01:37 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[afbeelding]
Laten we allemaal Hizbollah aanwijzen en uitlachen vanwege hun bizar slechte propaganda. Let op het laatste "lijk", dat zijn knie buigt en beter probeerd te gaan liggen, om nog maar te zwijgen over de totale afwezigheid van bloed en zelfs stof op de lichamen.
Welke stof? Of bedoel je soms die schone kleren die het eerste "lijk" aan heeft.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 02:23 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Laten we allemaal Finder_elf_towns aanwijzen en uitlachen vanwege zijn bizar slechte propaganda. Let op de vlag in zijn avatar. Om nog maar te zwijgen over al dat stof dat zeer duidelijk te zien is op al die lichamen op de foto.
JA, dat bruin-witte kleedje ja, dat bedoel ik. Blij dat je het begrijpt.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 03:10 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Welke stof? Of bedoel je soms die schone kleren die het eerste "lijk" aan heeft.
ik mis de aanwezigheid van de mickey mouse deken.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 01:37 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[afbeelding]
Laten we allemaal Hizbollah aanwijzen en uitlachen vanwege hun bizar slechte propaganda. Let op het laatste "lijk", dat zijn knie buigt en beter probeerd te gaan liggen, om nog maar te zwijgen over de totale afwezigheid van bloed en zelfs stof op de lichamen.
Wat]http://www.whatreallyhappened.com/RANCHO/LIE/BOSNIA_PHOTO/bosnia.html[/quote]Wat[/url] ik wel zo apart vind... nou ja, apart, eigenlijk is het niet zo verbazingwekkend, is dat je een paar gevallen neemt van mediamanipulatie, en dat daardoor wat jou betreft alle werkelijke ellende niet bestaat.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 23:44 schreef Refragmental het volgende:
Hier nog meer mediamanipulatie, dit heeft echter betrekking op Bosnie. Ook hier weer zijn het de moslims die maar weer eens onterecht zielig worden afgebeeld.
[url=http://www.whatreallyhappened.com/RANCHO/LIE/BOSNIA_PHOTO/bosnia.html
Dat wordt niet gezegd, maar het is wel frappant dat de bekendste voorbeelden niet lijken te kloppen.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 08:45 schreef Verbal het volgende:
[..]
Wat ik wel zo apart vind... nou ja, apart, eigenlijk is het niet zo verbazingwekkend, is dat je een paar gevallen neemt van mediamanipulatie, en dat daardoor wat jou betreft alle werkelijke ellende niet bestaat.
Wat betreft de Serviers is er een verschrikkelijk eenzijdig beeld geschetst door de Westerse media, en echt niet per ongeluk.quote:Waarom is dat? Ik denk dat dat is omdat het jou beter uitkomt.
Zoals in het geval van dat Servië... 'o jee, wat een schandalige manipulatie', maar het vervolgens dus nooit meer hebben over de vele duizenden doden, tientallen massagraven etcetera die de Serviërs op hun geweten hebben.
Spiegel.quote:Dat maakt het voor mij erg moeilijk om serieus met jou (en anderen in dit topic) een discussie aan te gaan.
Om nog maar niet te spreken over de tegenmanipulatie die veel professioneler kan plaatsvinden en waar jij het voor je gemak ook maar niet over praat.
Echt, een pijnlijke eenzijdigheid.
V.
Net als miljoenen toeristen, toen deze hele toestand nog niet aan de gang was.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 01:16 schreef razzberry het volgende:
[..]
Veilig achter mijn computertje. Alsjeblieft. Ik ben in Libanon geweest.
Dat kind is dood dankzij een door Hezbollah uitgelokte oorlog.quote:En dat dode kind is door Zionisten vermoord niet door Hezbollah.
ik denk dat je even bij moet lezen .. ga maar eens googelen op wazzini river en je hebt de ware oorzaak van deze inval in libanonquote:Op woensdag 9 augustus 2006 00:27 schreef Tikorev het volgende:Echt een succes die Hezbollah van je, heel Libanon ligt in puin. Hezbollah plukt de wrange vruchten van hun eenzijdige oorlogsverklaring tegen Israël. Al die doden, al die gewonden en al die schade was allemaal te voorkomen geweest als Hezbollah niet de door niemand betwiste grens tussen Israël en Libanon was overgestoken. Wat zullen ze achteraf spijt hebben. Ben je daar echt trots op?
debka filesquote:Perhaps the most important gain from the crisis is Israel’s recovery of control over its main sources of water, the Wazani springs in the divided Ghajar village. This was achieved in the early hours of the IDF push in the east. Israel will not cede this asset in a hurry. Worth citing in this regard is defense minister Amir Peretz’s statement Tuesday, 25, after US secretary of state Condoleezza Rice left the Middle East, that Israel would retain control of a security belt in southern Lebanon until a multinational force takes over.
moshe dayan centerquote:Following a brief period of calm on Israel's northern border, the drums of war have begun to beat again in recent weeks. This time, the background to what thus far remains only verbal escalation is not Hizbullah actions against Israel. Instead, it is the Lebanese Government's intention to begin pumping water from the Wazzani River, one of the tributaries of the Jordan.
Israel has warned Beirut that if it goes ahead with its plans, Israel will treat the project as a casus belli. And Hizbullah has predictably weighed in with its own demands that the Government of Lebanon proceed as planned and ignore Israeli warnings. Hizbullah spokesmen have added that if Israel acts against Lebanon, Hizbullah will respond by attacking targets in Israel.
Lebanese plans to pump water from the Wazzani [which flows into the Jordan River], as well as from other sources in the area, are not new. Immediately after the Israeli withdrawal from south Lebanon in May 2000, the Lebanese began to pump small quantities to villages in the vicinity. However, Lebanon has now decided to increase substantially the amounts it will divert. To make that possible, it has constructed a pumping station over the Wazzani and also laid a pipeline to villages as far as 10 kilometers away from the course of the stream.
Wow, dat je dat uit je bek kunt krijgen zeg.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 09:09 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Net als miljoenen toeristen, toen deze hele toestand nog niet aan de gang was.
[..]
Dat kind is dood dankzij een door Hezbollah uitgelokte oorlog.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |