abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40514938
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:18 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Zouden de makers van The life of Brian ook massaal bedreigd zijn door christenen omdat ze het niet pikten dat Jezus belachelijk werd gemaakt.
Tijdsgeest ...
quote:
On its initial release in the UK, the film was banned by several town councils (some of which had no cinemas within their boundaries). The film was also banned for eight years in the Republic of Ireland and for a year in Norway (it was marketed in Sweden as 'the movie that is so funny, it was banned in Norway!'). The film was not released in Italy until 1990, eleven years after it was made. The film was not shown in Jersey until 2001. The Bailiff of Jersey, Frank Ereaut's government, wanted it to be watched only by adults, even though the BBFC rated it suitable for those aged 14 or over.
Bovendien is de film van een heel andere aard dan zeg, submission.
pi_40514940
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:24 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je WILT het gewoon niet begrijpen, dat valt mij altijd op van je
Wablief? Dat is het letterlijk gegeven voorbeeld. Het ging niet over spierballentaal in het algemeen.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_40514947
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:25 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Wou je het ontkennen dan?
Ja.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40514957
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:26 schreef Apropos het volgende:

[..]

Wablief? Dat is het letterlijk gegeven voorbeeld. Het ging niet over spierballentaal in het algemeen.
Ik ken je als user wel langer dan vandaag jongen
Allah Al Watan Al Malik
pi_40514983
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja.
Jij wilt ontkennen dat jouw profeet Mohammed vele mensen heeft vermoord?
pi_40514991
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:26 schreef gelly het volgende:
Hoe bepaal jij dat?
pi_40515017
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:27 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Jij wilt ontkennen dat jouw profeet Mohammed vele mensen heeft vermoord?
Mijn profeet heeft in je ogen toch nooit bestaan? Er is toch helemaal geen bewijs dat hij bestond?

Heerlijk selectief ben je weer Iks.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40515018
quote:

[..]

Tijdsgeest ...
30 jaar geleden: en geen enkele bedreiging kunnen vinden? Alleen een paar tokos die de film niet vertoonden? Dit pleit niet echt voor je zaak.
quote:
Nee, dat is hij niet, sterker nog, hij is vele malen beledigender. En Life of Brian is slechts 1 van de vele voorbeelden.
pi_40515024
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:21 schreef Apropos het volgende:

[..]

En da's van hetzelfde laken een pak als ''Mohammed pedofiel!'' ?
Ik zou me als moslim beledigd voelen, natuurlijk is het van een andere orde. Wilders spreekt over moslims/marokkanen alsof het tweede rangs volk is, en wil via de wet ze ook als 2e rangs kunnen behandelen. Dan is het toch niet gek dat mensen daartegen in opstand komen en Wilders bedreigen ? Ik vind van niet tenminste.
pi_40515032
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:10 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]

Schiphol op zee .
quote:
Macau's well-to-do economy has remained one of the most open in the world since its reversion to China in 1999. Apparel exports and tourism are mainstays of the economy. Although the territory was hit hard by the 1997-98 Asian financial crisis and the global downturn in 2001, its economy grew 10.1% in 2002, 14.2% in 2003, and 28.6% in 2004.
Sick bitches.
pi_40515042
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik ken je als user wel langer dan vandaag jongen
We worden familiair?
pi_40515065
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:29 schreef Apropos het volgende:

[..]

We worden familiair?
Mensenkennis.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40515066
quote:
Tijdsgeest ...
Ik lees niets over bedreigingen en de makers zijn geen van allen vermoord.
quote:
Oh dus het gaat om de verpakking. Dus een film als Life of Brian maar dan over Mohammed zou gewaardeerd worden door moslims?
pi_40515082
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:30 schreef MrX1982 het volgende:
Oh dus het gaat om de verpakking. Dus een film als Life of Brian maar dan over Mohammed zou gewaardeerd worden door moslims?
Wil je zeggen dat de verpakking er niet toe doet
Allah Al Watan Al Malik
pi_40515083
Maar is nu ooit in de berichtgeving naar voren gekomen dat de bedreigingen aan Wilders' adres ook uit gematigde hoek kwamen?
pi_40515096
Een bedreiger kan nooit gematigd zijn, dat zijn twee tegenstrijdige zaken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40515125
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:31 schreef Mutant01 het volgende:
Wil je zeggen dat de verpakking er niet toe doet
Hmm prentjes in een krant van Mohammed leiden al tot rellen. Dat is de papieren versie van Life of Brian.
pi_40515132
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:31 schreef Mutant01 het volgende:
Een bedreiger kan nooit gematigd zijn, dat zijn twee tegenstrijdige zaken.
Dat beweer ik nu al ruim een bladzij lang.
pi_40515172
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:33 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Hmm prentjes in een krant van Mohammed leiden al tot rellen. Dat is de papieren versie van Life of Brian.
Ja hoor, goeie vergelijking. Vooral gezien de context, de periode e.d. waarin het zich allemaal plaatsvind, de spanningen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40515178
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:33 schreef Apropos het volgende:

[..]

Dat beweer ik nu al ruim een bladzij lang.
Doormiddel van suggestieve vraagstellingen, je kan het ook gewoon zeggen zoals ik het zeg dus
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 17:35:37 #221
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40515195
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja hoor, goeie vergelijking. Vooral gezien de context, de periode e.d. waarin het zich allemaal plaatsvind, de spanningen.
toch zou ik een life of mohamed zeer op prijs stellen!
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_40515222
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:35 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

toch zou ik een life of mohamed zeer op prijs stellen!
Oh wellicht, dat boeit mij geen ene zak.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40515228
quote:
Maar je vindt Life of Brian verwerpelijk?
Zou je dat waarderen als ze zoiets zouden maken over Mohammed?
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 17:37:33 #224
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40515242
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:36 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Oh wellicht, dat boeit mij geen ene zak.
heb jij niet kleihard gelachen om life of brian?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_40515263
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:37 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Maar je vindt Life of Brian verwerpelijk?
Zou je dat waarderen als ze zoiets zouden maken over Mohammed?
Twee uitersten "waarderen en verwerpelijk". Wat is het toch met jullie en extremen? Is het echt zo zwart wit? Het zou mij geen reet schelen, iedereen moet maar doen wat ie wil doen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40515267
Een life of mohammed gemaakt door arabieren zou ook niet voor veel ophef zorgen, als ie net zo gemaakt wordt als Life of Brian. Punt is een beetje dat wij, als niet-moslim, wel even bepalen wat men moet tolereren of accepteren.
pi_40515308
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:38 schreef Mutant01 het volgende:
Twee uitersten "waarderen en verwerpelijk". Wat is het toch met jullie en extremen? Is het echt zo zwart wit? Het zou mij geen reet schelen, iedereen moet maar doen wat ie wil doen.
Dus Submission en de prentjes in een Deense krant moeten ook kunnen?
pi_40515316
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:38 schreef gelly het volgende:
Punt is een beetje dat wij, als niet-moslim, wel even bepalen wat men moet tolereren of accepteren.
Maar waarom bepaal jij dan dat Life of Brian van een heel andere aard is dan Submission? Ben jij soms Christen?
pi_40515319
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:29 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik zou me als moslim beledigd voelen, natuurlijk is het van een andere orde. Wilders spreekt over moslims/marokkanen alsof het tweede rangs volk is, en wil via de wet ze ook als 2e rangs kunnen behandelen.
Geef eens voorbeelden dan. Wat je nu opvoert is echt aardig mild en komt niet eens in de buurt van wat je eerst zei.
quote:
Dan is het toch niet gek dat mensen daartegen in opstand komen en Wilders bedreigen ? Ik vind van niet tenminste.
Okay dan vind je het vast ook niet gek dat ik Imam Fawaz Jneiz met de dood ga bedreigen en Jan Marijnissen ook: zij spreken over mij (danwel ongelovige westerling dan wel vuile niet solidaire) alsof ik 2e rangs volk ben en dan is het niet gek dat ik daartegen in opstand kom.
pi_40515333
Het lijkt alsof mensen vergeten zijn dat wij hier in de Westerse wereld ook een heel lang proces hebben doorgemaakt voordat we dit soort zaken accepteerden. We kennen dit ook maar pas enkele deccenia, niet eens een halve eeuw. En dan gaan wij nu wel even bepalen wanneer andere gebieden er wel klaar voor zijn?
Allah Al Watan Al Malik
pi_40515343
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:39 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dus Submission en de prentjes in een Deense krant moeten ook kunnen?
Het is smakeloos, beide overigens, maar ik trek me er niets van aan.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40515358
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:40 schreef Mutant01 het volgende:
Het lijkt alsof mensen vergeten zijn dat wij hier in de Westerse wereld ook een heel lang proces hebben doorgemaakt voordat we dit soort zaken accepteerden. We kennen dit ook maar pas enkele deccenia, niet eens een halve eeuw. En dan gaan wij nu wel even bepalen wanneer andere gebieden er wel klaar voor zijn?
De islamitische wereld loopt dus achter op het Westen?
pi_40515365
quote:

[..]

Oh kom op. Dat gelde dan zeker ook voor toen Salman Rushdies boek uitkwam? En welke context? Die paar stripjes die niets voorstelden? Submission die echt NIETS voorstelde?

Dat is gewoon een smoes van je.
pi_40515397
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:41 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

De islamitische wereld loopt dus achter op het Westen?
Wie ben jij om te bepalen wat achter of voor is?
Allah Al Watan Al Malik
pi_40515405
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:41 schreef Mutant01 het volgende:
Het is smakeloos, beide overigens, maar ik trek me er niets van aan.
South Park, Life of Brian, Kanye West als Jezus zijn ook smakeloos?
pi_40515410
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:40 schreef Apropos het volgende:

[..]

Maar waarom bepaal jij dan dat Life of Brian van een heel andere aard is dan Submission? Ben jij soms Christen?
Zo ben ik wel opgevoed ja, en die film was bij ons verboden.
pi_40515419
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:38 schreef gelly het volgende:
Een life of mohammed gemaakt door arabieren zou ook niet voor veel ophef zorgen, als ie net zo gemaakt wordt als Life of Brian. Punt is een beetje dat wij, als niet-moslim, wel even bepalen wat men moet tolereren of accepteren.
Dus omdat Life of Brian door Britse atheisten gemaakt werd heeft dat ervoor gezorgd dat Katholieke Zuid-Amerikanen geen moorden gepleegd hebben?
pi_40515421
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:41 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Oh kom op. Dat gelde dan zeker ook voor toen Salman Rushdies boek uitkwam? En welke context? Die paar stripjes die niets voorstelden? Submission die echt NIETS voorstelde?

Dat is gewoon een smoes van je.
Nee Iksree, context is niet belangrijk, verpakking ook niet. Wat jij wil
Allah Al Watan Al Malik
pi_40515449
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee Iksree, context is niet belangrijk, verpakking ook niet. Wat jij wil
Context is wel belangrijk maar in deze zaak geeft het absoluut geen doorslag naar de andere kant. Hoe je het ook wendt of keert: Life of Brian is vele, vele malen blasfemischer als die stripjes en toch geen rellen doden etc.

En waarom sla je Salman Rushdies voorbeeld over? Komt dat niet goed uit?
pi_40515454
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:42 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

South Park, Life of Brian, Kanye West als Jezus zijn ook smakeloos?
Southpark heeft soms erg smakeloze grappen ja, Life of Brian is niet mijn humor en Kanye West heb ik nog niet gezien als Jezus.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40515465
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 16:48 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Iran en Irak vormen onderdeel van het China beleid. Zo heeft de VS redelijk dichtbij militairen zitten. Niet op eigen grond gebied, dus ook een buffer. China onder controle houden en er druk op kunnen uitvoeren, dat is het doel.
Daar is overigens niks conspiracy aan. Een bases op land hebben is vele malen makkelijker dan jaren boten in de buurt hebben. Zeker als het jaren duurt. Plus dat ze gelijk meer controle op het MO hebben.
Een ex-cia agent zei gister bij netwerk ook dat de argumenten die Bush aanvoert inprincipe nergens op slaan. Hij zegt niet dat wat ze doen verkeerd is, de uitleg klopt niet. Iran is omringt met VS bases. De moslim landen eromheen hangen het andere gedeelte geloof aan. Geografisch is de afstand zo dat de VS er geen angst voor directe burgerslachtoffers hoeven te hebben. Israel loopt wel direct een gevaar. Maar het doel van oa de CIA is om belangen van de VS te behartigen.
Symposium 9/11 - Prelude to World War III
pi_40515469
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wie ben jij om te bepalen wat achter of voor is?
quote:
Dan suggereer je dus dat de islamitische wereld achterloopt omdat ze die zaken niet accepteren en wij wel na een heel lang proces. Dus blijkbaar zit de islamitische wereld in dat proces of moeten ze er nog aan beginnen.
pi_40515474
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:44 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Context is wel belangrijk maar in deze zaak geeft het absoluut geen doorslag naar de andere kant. Hoe je het ook wendt of keert: Life of Brian is vele, vele malen blasfemischer als die stripjes en toch geen rellen doden etc.
Hier geldt Apropos zijn vraag. Wie ben jij om te bepalen of Life of Brian vele male Blasfemischer is als bijvoorbeeld Submission.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40515487
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:44 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

[..]

Dan suggereer je dus dat de islamitische wereld achterloopt omdat ze die zaken niet accepteren en wij wel na een heel lang proces. Dus blijkbaar zit de islamitische wereld in dat proces of moeten ze er nog aan beginnen.
Nee, ik suggereer niets. Dat is wat jij uit mijn text haalt. Misschien hebben ze dat proces al wel gehad, of willen ze dat proces niet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40515515
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:44 schreef Mutant01 het volgende:
Southpark heeft soms erg smakeloze grappen ja, Life of Brian is niet mijn humor en Kanye West heb ik nog niet gezien als Jezus.
Maar het moet wel kunnen zonder te gaan rellen?

Hierbij Kanye West als Jezus
pi_40515543
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:46 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Maar het moet wel kunnen zonder te gaan rellen?

Hierbij Kanye West als Jezus
[afbeelding]
Nou leuk voor Kanye dat hij dat zo wil doen, er zullen zeker mensen zijn die er aanstoot aan nemen. Maar zoals ik al zei, boeit het mij geen ene fuck.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40515650
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:45 schreef Mutant01 het volgende:
Nee, ik suggereer niets. Dat is wat jij uit mijn text haalt. Misschien hebben ze dat proces al wel gehad, of willen ze dat proces niet.
Je rept over ook een heel lang proces hebben doorgemaakt voordat we dit soort zaken accepteerden.

Dan is het toch logisch om te suggeren dat ik hieruit op kan maken dat de islamitische wereld achterloopt. Let ook op het woordje ookin jouw tekst.
pi_40515683
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:51 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Je rept over ook een heel lang proces hebben doorgemaakt voordat we dit soort zaken accepteerden.

Dan is het toch logisch om te suggeren dat ik hieruit op kan maken dat de islamitische wereld achterloopt. Let ook op het woordje ookin jouw tekst.
Zo kan je het ook uitleggen. Maar het is niet logisch. Misschien vind je dat, maar dat is wat anders. Ik denk dat ze in de islamitische wereld er nu helemaal geen behoefte aan hebben, ze hebben nu iets anders aan hun hoofd.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40515694
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:47 schreef Mutant01 het volgende:
Nou leuk voor Kanye dat hij dat zo wil doen, er zullen zeker mensen zijn die er aanstoot aan nemen. Maar zoals ik al zei, boeit het mij geen ene fuck.
Maar als het over de islam of Mohammed gaat boeit het je wel getuige je reply's op -IksRee-.
pi_40515722
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 17:52 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Maar als het over de islam of Mohammed gaat boeit het je wel getuige je reply's op -IksRee-.
Jazeker, daar gaat het namelijk niet om satire of iets anders. Zijn reply's zijn serieus bedoeld om een bepaalde bevolking zwart te maken. Erg groot verschil dus.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')