donequote:Op vrijdag 4 augustus 2006 21:56 schreef AlohaXa het volgende:
Doe ook eens wat tutorials in de ts over pixelarten
kan je ook in perspectief maken?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 22:47 schreef arucard het volgende:
Ik wil ook wel meehelpen, aleen ik ben niet zo heel goed in pixelen.
Hier iets wat ik al ooit eens heb gemaakt:
[afbeelding]
Is dat van jouquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 02:00 schreef MaxPowered het volgende:
Kost tijd, maar dan heb je ook een plaatje:
http://www.pixelfreak.com/v3/img/poster.png
Is dat niet die van albert heijn?quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 02:00 schreef MaxPowered het volgende:
quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 10:35 schreef AlohaXa het volgende:
[..]
Is dat niet die van albert heijn?
Die is stoer!quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 02:00 schreef MaxPowered het volgende:
nicequote:Op zaterdag 5 augustus 2006 14:20 schreef arucard het volgende:
[..]
Ik heb ooit een kamer gemaakt:
[afbeelding]
ok ik doe wel straten en miss wat huizen, is er iemand die mensen/voertuigen kan?quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 17:16 schreef AlohaXa het volgende:
Ik heb de tutorials nog niet bekeken, maar ik wil wel helpen met straatvuiltjes, zoals poep, oude kranten, blikjes, scherven enzo.
ok gaafquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 17:52 schreef arucard het volgende:
Ik kan gebouwen, en ik kan wel voertuigen/mensen proberen.
maak er maar wat ls voorbeeldquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 17:52 schreef arucard het volgende:
Ik kan gebouwen, en ik kan wel voertuigen/mensen proberen.
O RLY?quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 20:38 schreef arucard het volgende:
Maak jij dan ook wat ? Ik heb nog niks van jou gezien.
quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 10:32 schreef KaMo het volgende:
[afbeelding]
Een Kustweggetje
[afbeelding]
De Blokhut los
GoTquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 20:54 schreef AlohaXa het volgende:
Dit is doomed to fail
probeer eens op tweakers
ow, no problemquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 21:00 schreef arucard het volgende:
[..]
O sorry,![]()
En de auto wil niet echt lukken zonder tut![]()
Oh dat is ook wel een idee. Ipv van een hele stad gewoon een klein lief huisje maken. Dan heb je ook niet zoveel mensen nodigquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 21:33 schreef faberic het volgende:
http://www.pixelfreak.com/v3/b2/ah.html
mooi
quote:Op zondag 6 augustus 2006 01:36 schreef Ridocar het volgende:
M'n eerste pixel-art.![]()
Gemaakt in een uurtje:
[afbeelding]
ik maak wel een soort van raster waarop we kunnen gaan 'bouwen'quote:Op zondag 6 augustus 2006 12:55 schreef faberic het volgende:
idd.
Als iemand begint met een stratenblok te maken, kunnen we die blokjes zelf verder invullen, net als de straten. Schaduw op bollen en cilinders kan je het beste doen met gradients in the gimp enzo, als je dat zelf wil gaan doen is dat gepruts.
Dat is dat standaard huisje van een tutorialquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 10:32 schreef KaMo het volgende:
[afbeelding]
Een Kustweggetje
[afbeelding]
De Blokhut los
Maak jij dan iets inplaats van over anderen te zeuren.quote:Op zondag 6 augustus 2006 13:03 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Dat is dat standaard huisje van een tutorial![]()
.
en?quote:Op zondag 6 augustus 2006 13:03 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Dat is dat standaard huisje van een tutorial![]()
.
quote:Op zondag 6 augustus 2006 13:07 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Maak jij dan iets inplaats van over anderen te zeuren.
OK, die is cool.quote:
Helemaal mee eens.quote:Op zondag 6 augustus 2006 12:47 schreef dikkedorus het volgende:
Als je samen gaat werken moet je even maten afspreken van bijvoorbeeld gebouwen/mensen etc.
Het makkelijkste is als iemand een simpel framework voorbeeldje maakt (alleen outlines, geen kleuren), die dan door meerdere mensen wordt "afgewerkt". Zo krijg je een gevoel voor de grootte en kan je de stad uitbreiden vanaf dat voorbeeld.
Kleurgebruik is ook belangrijk, de verzadigingswaarden van je hoofdkleuren moet overeenkomen om de stijl constant te houden
Doe je mee of niet? Volgens mij kan je het wel aardig.quote:
ja sorry ze zijn oud, toe wist ik dat nog nietquote:Op zondag 6 augustus 2006 18:22 schreef dikkedorus het volgende:
KaMO, je kan dingen beter niet in JPG plaatsen, dan worden ze lelijk en korzelig, probeer PNG of GIF.
De verhoudingen kloppen idd niet helemaal, maarja, debuut he.quote:Op zondag 6 augustus 2006 18:22 schreef dikkedorus het volgende:
Faberic, je hek is vetvooral de stenen. Als ik zo die bakteen-grootte zie,is het ook en aardig hek geworden
quote:Op zondag 6 augustus 2006 19:12 schreef Yeahinho het volgende:
Kheb effe geprobeerd, maar ik kan het dus echt niet.
[afbeelding]
quote:Op zondag 6 augustus 2006 19:12 schreef Yeahinho het volgende:
Kheb effe geprobeerd, maar ik kan het dus echt niet.
[afbeelding]
mooiquote:
Tsjsieb!quote:Op maandag 7 augustus 2006 19:42 schreef tsjsieb het volgende:
Is het niet makkelijker om bijvoorbeeld gezamenlijk een flat / wolkenkrabber te maken, waarbij een iemand even een lege verdieping maakt, die iedereen verder zelf in-pixelt. Dan kun je ze later gemakkelijk samenvoegen tot een flat en heb je minder last met verschil in verhoudingen en overlappende stukkin in een stad.
Hoe kijk je dan de kamers (verdiepingen) binnen als alles op elkaar gestapeld is?quote:Op maandag 7 augustus 2006 19:42 schreef tsjsieb het volgende:
Is het niet makkelijker om bijvoorbeeld gezamenlijk een flat / wolkenkrabber te maken, waarbij een iemand even een lege verdieping maakt, die iedereen verder zelf in-pixelt. Dan kun je ze later gemakkelijk samenvoegen tot een flat en heb je minder last met verschil in verhoudingen en overlappende stukkin in een stad.
geen muur ervoor?quote:Op maandag 7 augustus 2006 19:51 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Hoe kijk je dan de kamers (verdiepingen) binnen als alles op elkaar gestapeld is?![]()
Dan heb je toch altijd nog de overlapping van de bovenstaande verdieping (de vloer die als plafond gaat dienen voor de verdieping eronder, en zo verbergt wat eronder zit).quote:
quote:Op maandag 7 augustus 2006 20:04 schreef Yeahinho het volgende:
Ik hoop dat ik het fout heb, maar heb zo'n gevoel dat dit op niets gaat uitdraaien![]()
.
Dat stuk zal idd overlappen, dus hoef je dat niet te makenquote:Op maandag 7 augustus 2006 20:00 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Dan heb je toch altijd nog de overlapping van de bovenstaande verdieping (de vloer die als plafond gaat dienen voor de verdieping eronder, en zo verbergt wat eronder zit).![]()
Op deze manier krijg je natuurlijk wel een overlapping, wanneer je verdieping op elkaar zal stapellen, of is dat niet je bedoeling hiermee?quote:Op maandag 7 augustus 2006 20:43 schreef dikkedorus het volgende:
[afbeelding]
Ik ben er zelf niet zo blij mee, vooral de kleuren niet. Maar mensen kunnen iig aan de slag.
Ik heb een relatief kleine schaal gekozen zodat mensen geen kunstenaar hoeven te zijn om bijv. een mannetje te kenen. (De kamer heeft geen lift oid. Moeten we later maar over nadenken.)
Hier staan m'n eerdere dingetjes als je keukenspulletjes wilt jatten oid: http://s27.photobucket.com/albums/c152/Japigeman/
@Yeahinho: ik heb hetzelfde gevoel. Zo lang je er maar plezier in hebt maakt het toch niet uit.
Hier kwam ook mijn idee vandaan, alleen kon ik zo snel geen link of iets vinden. Dus bedankt voor de link ookquote:Op maandag 7 augustus 2006 20:47 schreef -aad- het volgende:
Lijkt me opzich ook wel leuk om mee te doen, ben alleen nog een beetje aan het vogelen met wat voorbeelden en tutorials...
Het idee van een flat/wolkenkrabber is al eerder gedaan: http://www.mrwong.de/myhouse/index.htm Was ook een beetje m'n eerste kennismaking met isometrische pixel art. Voor een beetje inspiratie kan je daar kijken...
Zoiets krijg je dan inderdaad, eventueel iets hoger, wat je als invulling doet, mag je dan gewoon zelf weten buitenkant: muren/ramen e.d. of echte open kamer (zonder muren). wil je hoger, dan neem je 2 verdiepingen, lijkt me dan geen probleem.quote:Op maandag 7 augustus 2006 21:07 schreef Yeahinho het volgende:
Dus als ik me niet vergis moet dan dus eigenlijk gewoon onderstaande 'verdieping' ingevuld worden, omdat de rest er toch overheen valt.
En om een soort trapvormige flat te stapelen?quote:Op maandag 7 augustus 2006 21:09 schreef dikkedorus het volgende:
Ik zat te denken om gewoon volledige kamers te maken. Alleen raampjes lijkt me saai. Desnoods gooien we er "lege" kamers tussen die dus wel mogen worden "overschreven"
stoerquote:Op maandag 7 augustus 2006 21:42 schreef dikkedorus het volgende:
Een heel goed idee! Dan kunnen we dus evt ook terassen enzo maken! toppie!
[afbeelding]
evt voor de jat ook. Ik stop voor vandaag. *gaap*
misluktquote:Op maandag 7 augustus 2006 22:19 schreef KaMo het volgende:
ik met een rode hoekbank
Mooi vuurquote:
Nee, ik trek de grotere lijnen met de line-tool en inkleuren gaat natuurlijk ook automatisch.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:55 schreef AlohaXa het volgende:
Doe je echt puntje voor puntje?
Goed werkquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 01:58 schreef dikkedorus het volgende:
[..]
Nee, ik trek de grotere lijnen met de line-tool en inkleuren gaat natuurlijk ook automatisch.
De meeste tijd zit hem in het wire-framen van de grotere objecten, die moeten precies in het juiste grid vallen om pixelvlekken te voorkomen.
Oh en arucard ik heb je schoorsteen "gepimpt".
[afbeelding]
Wat ik had gedaan is:De lijnen opnieuw getrokken zodat je mooie strakke lijnen hebt die op de hoeken geen rare pixelklonten maken.
De vlakken herkleurd voor een "beter" schaduweffect en de lijnen ge-highlight
Baksteenmotiefje er in gefrut en de achtergrond van het vuur wat aangepast
Daarna heb ik nog zo'n grote koker erop gezet.
mijn hoekbank, wat doe je!quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 01:58 schreef dikkedorus het volgende:
[..]
Nee, ik trek de grotere lijnen met de line-tool en inkleuren gaat natuurlijk ook automatisch.
De meeste tijd zit hem in het wire-framen van de grotere objecten, die moeten precies in het juiste grid vallen om pixelvlekken te voorkomen.
[afbeelding]
Wat ik had gedaan is:De lijnen opnieuw getrokken zodat je mooie strakke lijnen hebt die op de hoeken geen rare pixelklonten maken.
Mooi, zou ik die ook mogen gebruiken ?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 01:58 schreef dikkedorus het volgende:
[..]
[afbeelding]
lol, het gaat er natuurlijk ook wel om dat je het pixel voor pixel opbouwt, en niet dmv een tool gaat inkleuren of lijnen/figuren gaat trekken.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 01:58 schreef dikkedorus het volgende:
je moet je houden aan isometrische lijnen, anders ziet het er niet uit, dat komt er ook bij kijken.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 12:32 schreef haaahaha het volgende:
[..]
lol, het gaat er natuurlijk ook wel om dat je het pixel voor pixel opbouwt, en niet dmv een tool gaat inkleuren of lijnen/figuren gaat trekken.
lol, niet per se. Het is een vorm van, maar niet de vorm.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 12:45 schreef faberic het volgende:
[..]
je moet je houden aan isometrische lijnen, anders ziet het er niet uit, dat komt er ook bij kijken.
quote:Op zondag 6 augustus 2006 01:11 schreef SuperRembo het volgende:
Die lui van eboy.com zijn echt goed:
[[url=http://hello.eboy.com/eboy/wp-content/uploads/2006/03/MCS_singapore_19.1t_tm.jpg]afbeelding][/url]
Uiteraard, het is jouw idee, ik had er alleen een beetje aan gefrut.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 12:17 schreef arucard het volgende:
[..]
Mooi, zou ik die ook mogen gebruiken ?
Ik weet niet wat jij voor je plezier doet, maar tientallen pixels in een rijtje 1-voor-1 tekenen en dan een vak van 30x30=900 pixels inkleuren met de hand is niet mijn idee van een leuk tijdverdrijf.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 12:32 schreef haaahaha het volgende:
lol, het gaat er natuurlijk ook wel om dat je het pixel voor pixel opbouwt, en niet dmv een tool gaat inkleuren of lijnen/figuren gaat trekken.
quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 13:18 schreef haaahaha het volgende:
[..]
lol, niet per se. Het is een vorm van, maar niet de vorm.
http://en.wikipedia.org/wiki/Pixel_artquote:Pixel art is a form of digital art, created on the computer through the use of raster graphics software, where images are edited on the pixel level. Graphics in most old (or relatively limited) computer and video games, Game Boy games, graphing calculator games, and many mobile phone games are mostly pixel art.
Vriend van me, waarvan je de naam onderaan het wiki paginaatje kunt vinden, is bezig met een mega pixel plaat. non-isometric wel te verstaan. Als je dat ding ziet sla je achterover, zo kicken is ie.quote:Generally, "pure" pixel art must be created by manual pixel-level editing, without the use of any automatic filters. In the pure form, it is generally said that "each pixel was placed carefully". Purists within the pixel art scene say that pixel artists should only use tools that place individual pixels (usually the pencil tool), and no tools that automatically create shapes for you (like circle, square and line tools).
Die gast van pixelfreak.com doet het ook. Om mooie lijnen te maken moet je met de line tool ook al behoorlijk kloten.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 13:55 schreef haaahaha het volgende:
lol, het is toch juist inhoudelijk advies/commentaar als ik aangeef dat je geen tools moet gebruiken? Niet voor niks is dit een 'pixelart' topic? Het is simpelweg een beetje valsspelen als je toch tools gaat gebruiken.
Gnegne, ik zit ook te dobberen in een pixelbootje: http://www.ll0ll.comquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 14:13 schreef faberic het volgende:
[..]
Die gast van pixelfreak.com doet het ook. Om mooie lijnen te maken moet je met de line tool ook al behoorlijk kloten.
Maarja, de beste stuurlui staan aan wal![]()
Ik gebruik Paint Shop. Vooral voor het maken van glas vind ik lagen handig, kan je mooi doorzichtig glas mee maken. (Nu even aan het porberen om een tafel met glasplaat te maken...)quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 14:12 schreef arucard het volgende:
Ik gebruik Photoshop, ik vind het wel handig om meerdere lagen te gebruiken.
Ik ben wat dat betreft blijkbaar ook geen "purist", Alhoewel lijnen trekken regelmatig net niet uitkomt zoals je wil. Invullen en kopiëren van vlakken gebruik ik ook regelmatig.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 14:13 schreef faberic het volgende:
[..]
Die gast van pixelfreak.com doet het ook. Om mooie lijnen te maken moet je met de line tool ook al behoorlijk kloten.
Maarja, de beste stuurlui staan aan wal![]()
Maar wanneer het gebruik van tools voortkomt uit ontwetendheid, dan is een opmerking als ik die ik plaatste van harte welkom. Stel he, stel dat je het zo leuk vindt en je een jaar later dit nog doet maar dan in veel grotere vorm. Je bent bezig met enorme grote en complexe pixelplaten en je hebt er lol in. Tot iemand een collega pixelarter tegen je zegt dat het gebruik van dergelijke tools helemaal not-done is in de pixel-art wereld, dan sla je toch een enorme flater? Best dat je nu even leuk dit en leuk dat wil doen, maar het meteen goed doen is toch altijd beter?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 14:14 schreef dikkedorus het volgende:
Veel pixel-artiesten gebruiken zelfs PS om transparantie te maken. Wat maakt het nou uit. Het is nog steeds pixel-art. Hetzij geen "pure" pixel-art, aldus Wikipedia.
Ik geloof dat jij de enige bent die er een probleem van maakt, en je doet nieteens mee.
Zoals ik al zei, probeer het zelf eens. Hoe meer zielen.....nouja, misschien geldt dat niet altijd.
Als je het echt niet aan kan zien hoe wij* amateurs de pixel-art cultuur grofzinnig besmeuren met onze haast onheilige werkwijze, moet je misschien dit topic maar overslaan.
Of beter, start je eigen topic, maak je eigen regels, who cares. Go nuts. Maar het liefst zien we natuurlijk meer mede-artiesten die leuk meedoen.
* Ik zeg wij, hoewel ik natuurlijk niet voor de anderen spreek
Oh ik heb niets weggehaald, ik was gewoon doorgegaan op m'n eigen oude dingetje. Kijken of ik een mannetje kon makenquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 16:38 schreef faberic het volgende:
waarom haal je mijn mooie poppetje weg
mooi, van huidskleur heb ik nooit wat begrepenquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 16:45 schreef dikkedorus het volgende:
Ik heb even de kleuren wat aangepast zodat hij niet zo geel afstak tegen de rest
We proppen een aantal kamers bij elkaar en dat is een huis, nog een paar huizen en je hebt een huizenblok. Daarna een flat of wat dan ook. Samenvoegen met een weg ertussen, dat is best leuk.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 21:50 schreef dikkedorus het volgende:
Wow, dat aquarium is echt geweldig! Ja misschien is dat ook best. Laten we eerst wat huizen vullen en dan samenvoegen. Het "gezamelijke hus" dat we nu hebben is zoiezo een zooitje ongeregeld. (Hoewel, even die twee tafels weg en het is een huiskamer)
Mooie ramen ook zeg!
waarom komt hij zelf niet postenquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 23:26 schreef dikkedorus het volgende:
[afbeelding]
Deze ligstoel en xbox 360 zijn geschonken door mijn Fok!games collega Fliepke.
kut KaMo, ik dacht, het lijkt wel leuk.. dus ik klik op zo een tutorial, waar ze in 3 stappen een auto laten maken. Ik ben al een half uur bezigquote:
quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 23:28 schreef zarGon het volgende:
[..]
kut KaMo, ik dacht, het lijkt wel leuk.. dus ik klik op zo een tutorial, waar ze in 3 stappen een auto laten maken. Ik ben al een half uur bezig, en dan nog alleen de bovenkant klaar, geen wielen enzo...
![]()
Of een nieuw FOK! logo te maken, maar dan in pixel-artquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 23:29 schreef dikkedorus het volgende:
Omdat ik het op mijn photobucket had staan en omdat het voor mij 3 seconden werk was om het even te postenMooi fok kantoor!
Ik zou alleen het fok-logo in een schilderijframe doen ofzo, aangezien de "zachte" graphics vreemd aftekenen tegen de "scherpe" pixelart.
was ik aa vanplanquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 23:37 schreef classpc het volgende:
[..]
Of een nieuw FOK! logo te maken, maar dan in pixel-art
Ook cool toch?
quote:
quote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:33 schreef -aad- het volgende:
In de muur heb ik een mooi Prince of Persia next level trapje gezet...
Ja, díe moet op de plaats van die andere trapquote:Op woensdag 9 augustus 2006 17:03 schreef faberic het volgende:
Ik heb hier een kale trap die precies hoog genoeg is.
[afbeelding]
Even erin gebouwd:quote:Op woensdag 9 augustus 2006 17:10 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Ja, díe moet op de plaats van die andere trap.
Die trap ziet er helemaal cool uit... Ziet er wel geinig uit zo die verhoogde extra kamer.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 17:53 schreef Bot13 het volgende:
Vandaag lekker gepixelt. Bovenstaande trap zag ik net pas, anders had ik die wel gebruikt.
Maar ik had m'n 1337 glazen trap al af.
[afbeelding]
Bij dat rondje is de hoogte toch niet de helft van de breedtequote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:11 schreef Fliepke het volgende:
[afbeelding]
Piel piel piel en nog is het kut
Nu dus wel goed gegaan, kon het toch niet laten:quote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:04 schreef -aad- het volgende:
[..]
Even erin gebouwd:
-edit:kut-zooi verkeerde afbeelding overschreven...-
Heb nou ff geen zin om het weer helemaal te gaan doen..
Muurtje rechts ook even aangepast.
"context om het ergens in te plaatsen"quote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:25 schreef Fliepke het volgende:
die vloer heb ik gekaapt van dikke dorus
/care
gaat mij puur om de context om het ergens in te plaatsen.
Ik weet geen fuck van pixelart, dus dat is gewoon een mooie tip voor dat rondje. Bedankt voor je enorm constructieve feedback.
ideequote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:11 schreef Fliepke het volgende:
[afbeelding]
Piel piel piel en nog is het kut
Vind het trouwens wel een beetje ziek dat er bepaalde spelregels zijnquote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:42 schreef Yeahinho het volgende:
En nu zie ik inderdaad dat je de vloer e.d. hebt overgenomen van dikkedorus. Het viel me nu (bij het inzoomen) pas op dat dat volgens mij geen legale pixelart-methode is, dus dikkedorus:.
Die trap is cool!quote:Op woensdag 9 augustus 2006 17:53 schreef Bot13 het volgende:
Vandaag lekker gepixelt. Bovenstaande trap zag ik net pas, anders had ik die wel gebruikt.
Maar ik had m'n 1337 glazen trap al af.
[afbeelding]
Tuurlijk zijn er 'regels'. Die zijn er alleen maar zodat alles goed op elkaar aansluit. Jij gebruikte een heel andere techniek, dus paste die buis niet in het geheel. Je kunt ook wel een competitie gaan voetballen, en bij elke wedstrijd andere regels bedenken... zal me een lekker zooitje wordenquote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:52 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Vind het trouwens wel een beetje ziek dat er bepaalde spelregels zijn.
Staan die ook nog ergens in een of andere bijbel?
Die regels zijn er omdat meerdere mensen aan één project werken. Zo kun je makkelijk andere objecten toevoegen in je eigen tekening. Lees de tutorials in de startpost maar na.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:52 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Vind het trouwens wel een beetje ziek dat er bepaalde spelregels zijn.
Staan die ook nog ergens in een of andere bijbel?
Lol, ik mocht er niks van zeggen.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:42 schreef Yeahinho het volgende:
En nu zie ik inderdaad dat je de vloer e.d. hebt overgenomen van dikkedorus. Het viel me nu (bij het inzoomen) pas op dat dat volgens mij geen legale pixelart-methode is, dus dikkedorus:.
Daarom vraag ik dus ook naar de regels, zodat ik vanuit daar iets zou kunnen bouwen. Ik krijg hier nu voor een probeerseltje op mn dak. Terwijl ik bij god niet weet wat ik fout doequote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:40 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Tuurlijk zijn er 'regels'. Die zijn er alleen maar zodat alles goed op elkaar aansluit. Jij gebruikte een heel andere techniek, dus paste die buis niet in het geheel. Je kunt ook wel een competitie gaan voetballen, en bij elke wedstrijd andere regels bedenken... zal me een lekker zooitje worden.
Mooi werk trouwens Ridocar![]()
.
Belangrijkste regel: Gebruik alleen onderstaande lijnen:quote:Op woensdag 9 augustus 2006 20:01 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Daarom vraag ik dus ook naar de regels, zodat ik vanuit daar iets zou kunnen bouwen. Ik krijg hier nu voor een probeerseltje op mn dak. Terwijl ik bij god niet weet wat ik fout doe
Ik zou dus graag de spelregels leren
Blamequote:Op woensdag 9 augustus 2006 20:05 schreef Blame het volgende:
even een tvp.
Dit is wel leuk om eens mee te spelen
Misschien handig om dit soort dingetjes in een wiki te zetten en als basis te gebruiken voor een openingspost?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 20:06 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Belangrijkste regel: Gebruik alleen onderstaande lijnen:
[afbeelding]
Verder zit er op geen enkele manier een perspectief in de pixelart platen, keep that in mind, zodat je geen fouten maakt zoals een cylinder die aan de onderkant 50% de hoogte is van de breedte. (Klinkt echt té moeilijk, maar ik hoop dat je me snapt)
kan iedereen een wiki aanmaken dan?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 20:27 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Misschien handig om dit soort dingetjes in een wiki te zetten en als basis te gebruiken voor een openingspost?
We kunnen aan de wiki nog andere paginas hangen en daar plaatsen we dan de OP in.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 20:46 schreef KaMo het volgende:
of als OP
hmmm... waarom ?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 21:03 schreef Zombine het volgende:
TVP... als ik me verveel ook maar eens proberen.
Is het trouwens niet handig om eerst een normale tekening te maken en vervolgens over te trekken met pixelart?
Omdat autos behoorlijk lastig zijn om direct in pixelart te tekenen. Als je eerst de auto normaal tekent dan heb je ongeveer een idee hoe de pixellijnen moeten komen te staan.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 21:08 schreef KaMo het volgende:
[..]
hmmm... waarom ?
en de Wiki maken lukt niet, ik kan geen goede artikels schrijven over pixelart
ja maar hoe teken je hem dan 'normaal'quote:Op woensdag 9 augustus 2006 21:13 schreef Zombine het volgende:
[..]
Omdat autos behoorlijk lastig zijn om direct in pixelart te tekenen. Als je eerst de auto normaal tekent dan heb je ongeveer een idee hoe de pixellijnen moeten komen te staan.
Dat is wel héél klein.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 23:25 schreef Marc3l het volgende:
Heb dit ook al een keer gedaan met een ander forum, alleen nooit echt iets geworden.
Heb toen de tennisbaan gemaakt.
[[url=http://img90.imageshack.us/img90/2461/tennisbaancs8.gif]afbeelding][/URL]
Fok! is ten eindequote:Op woensdag 9 augustus 2006 23:27 schreef Blame het volgende:
Fok! serverruimte onderweg
[afbeelding]
pssssssssst kom naar mijn forum zie profiel( en drop meteen nog wat kudos)quote:
zit je in tropisch landje?quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 19:52 schreef dikkedorus het volgende:
Hallo piepels, even een korte post tijdens mijn vakantie
WurM: Je hebt het goed gedaan met die schuine, ik weet niet wat er fout aan is.
Als ik terug kom zal ik naar de wikidingen kijken, misschien dat ik er wijs uit word.
Creepyquote:Op donderdag 10 augustus 2006 17:23 schreef AlohaXa het volgende:
[..]
Doet me een beetje denken aan little big adventure 2. Damn I miss that game![]()
creepyquote:Op zaterdag 12 augustus 2006 21:31 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Creepy![]()
Het kan namelijk best dat er zonder dat ik het wilde wat van de LBA2 stijl is doorgekomen.
Ik ben zelf een ongelovelijke LBA fan, zit op meerdere forums over LBA, werk aan een filmproject van LBA1, en maak een LBA 3d remake met een paar mensen.![]()
Toffe Wikiquote:Op woensdag 16 augustus 2006 17:10 schreef -aad- het volgende:
Heb even linkje toegevoegd (als iemand nog meer (isometrische) pixel art topics weet zet er meer bij, ikzelf kon alleen de niet-isometrische hier vinden)
De uitleg heb ik ook nog wat verder uitgewerkt. Enige "regels" zijn nu de verhoudingen en lijnengebruik (meer is er toch ook eigenlijk niet?) De rest kan denk gewoon allemaal als tips worden toegevoegd. Nogmaals als iemand nog wat kan toevoegen ga je gang
, ik zit het nu toch ook maar uit m'n blote hoofd een beetje toe te voegen.
http://wiki.fok.nl/index.php/Pixel_Art
![]()
wow, love your workquote:Op woensdag 23 augustus 2006 22:16 schreef dikkedorus het volgende:
[afbeelding]
Keuken nu + stellingkast. Uitiendelijk wordt het de hele benedenverdieping. Ik had nu even geen zin om in het template te werken. (net terug van vakantie)
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 14:20 schreef s1mon het volgende:
Ik heb ook maar eens wat gemaakt, een balkon:
[afbeelding]
Het zal wel niet helemaal perfect zijn, het is m'n eerste pixel art..
Ik ben niet echt tevreden over de ruiten in de deur maar een andere mooie manier kon ik met paint niet krijgen.
Coolquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 01:03 schreef Ridocar het volgende:
Ik ben even aan het oefenen geweest met een spiegel.
[afbeelding]
Kun je gebruiken om een kamer te vullen.
Of een combinatie.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:04 schreef KaMo het volgende:
We kunnen ook allekamers als 'huizen' in een soort straten zetten![]()
Ik had al iets gemaakt met 3 kamers. 't Is maar een schetsje.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 21:55 schreef s1mon het volgende:
Een combo lijkt me inderdaad ook leuk, bijvoorbeeld een paar huizen van 4 kamers per stuk, allemaal 1 verdieping.
quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 21:59 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik had al iets gemaakt met 3 kamers. 't Is maar een schetsje.
Het achterste kamertje is dus verdieping 1. Dan kan er nog een trap in gefabriekt worden. (of een lift)
Iemand andere ideeën cq aanvullingen?
[afbeelding]
quote:Op zondag 27 augustus 2006 10:15 schreef KaMo het volgende:
I need tiki for my budhole[/i]"
ow!quote:Op zondag 27 augustus 2006 10:41 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
I need TP (Toilet Paper) for my bunghole!
ja nintendo is Sprite héquote:Op zondag 27 augustus 2006 11:19 schreef doppelgänger het volgende:
beetje offtopic maar..
doet me denken aan die GTA port voor de Nintendo 8bit
http://www.grandtheftendo.com/
alleen kan jij een mooie tv/tafel voor me maken?quote:Op zondag 27 augustus 2006 12:07 schreef dikkedorus het volgende:
Ik vind hem goed lijken KaMo. Ik herkende het al zodra ik het zag.
@rd4: Idereen is al bezig met "het project". Maar probeer het zelf eens.
Het moet goed te doen zijn als je het klein houdt.
wowquote:Op zondag 27 augustus 2006 12:46 schreef dikkedorus het volgende:
Ik heb een TV gemaakt. Ik hoop dat het wat is. Misschien moet je even resizen :/
[afbeelding]
dat waterquote:Op zondag 27 augustus 2006 10:04 schreef KaMo het volgende:
dit is ook super gaaf
http://doctordoom.phpnet.org/portfolio/pixel/medievalcastle.jpg
jaquote:Op zondag 27 augustus 2006 13:04 schreef dikkedorus het volgende:
Wat bedoel je? zo'n hele oude TV?
Klein punt, bij je TV linksboven (met straling zegmaar) moet je het begin van die straal breder maken. Een TV geeft immers over het hele scherm licht.quote:Op zondag 27 augustus 2006 12:46 schreef dikkedorus het volgende:
Ik heb een TV gemaakt. Ik hoop dat het wat is. Misschien moet je even resizen :/
[afbeelding]
die was van mijquote:Op zondag 27 augustus 2006 13:59 schreef Goldboy het volgende:
[..]
Klein punt, bij je TV linksboven (met straling zegmaar) moet je het begin van die straal breder maken. Een TV geeft immers over het hele scherm licht.
het is goed zoquote:Op zondag 27 augustus 2006 15:15 schreef dikkedorus het volgende:
[afbeelding]
Niet echt geweldig, best moeilijk zo'n oude tv.
De kleuren zijn misschien te licht, maar dat moet je dan maar met color-replace van Paint even donkerder maken. Ik neem aan dat je een donkere kamer wilt maken, waar alleen de TV licht geeft.
Ik zou dan wel aanraden om het licht dan ook echt lichter te maken, ipv donkerder
ik ban ook al verklaar met b-bquote:Op maandag 28 augustus 2006 11:39 schreef dikkedorus het volgende:
Ik zal proberen vandaag een volledige kamer op te leveren.
Kan, maar ik zat zelf te denken aan zo'n kantoor.quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:09 schreef s1mon het volgende:
Ziet er erg leuk uit! Op de bovenste verdieping de DJ?
Ik zal vandaag ook weer eens wat gaan maken
Moet ik geanimeerde ventjes (dansend) maken?quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:23 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Kan, maar ik zat zelf te denken aan zo'n kantoor.
Zoals in de film, allemaal gangsters in nette pakken die door de ruit heen kijken, zo'n dikke sigaarrokende vent op een bureaustoel, en een berg poen op het bureau. Misschien een chick erbij.
Ik zie het al voor me, nu nog uitwerken.![]()
Iedereen mag meehelpen trouwens.
Wordt een beetje moeilijk, dan moet je een gif-bestand maken. En bij het samenvoegen moet er dan ook rekening gehouden worden met animaties. Je kunt het proberen maar ik zou het niet aanraden. Of iemand moet een programma hebben die zoiets eenvoudig kan invoegen. Met m'n Gimp is het sowieso een crime om geanimeerde delen te creëren.quote:Op maandag 28 augustus 2006 16:29 schreef KaMo het volgende:
[..]
Moet ik geanimeerde ventjes (dansend) maken?
Imagereadyquote:Op maandag 28 augustus 2006 16:41 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Wordt een beetje moeilijk, dan moet je een gif-bestand maken. En bij het samenvoegen moet er dan ook rekening gehouden worden met animaties. Je kunt het proberen maar ik zou het niet aanraden. Of iemand moet een programma hebben die zoiets eenvoudig kan invoegen. Met m'n Gimp is het sowieso een crime om geanimeerde delen te creëren.
ja maar we kunnen ze ook in een html ztten naast erlaarquote:Op maandag 28 augustus 2006 16:50 schreef s1mon het volgende:
Met Ulead gif animator is het simpel dansende mensen te maken, je maakt gewoon 2 plaatjes, 1 met de handen naar beneden en 1 met de handen naar boven, en die voeg je samen, en dan heb je een gifje van 2 frames..
Het enige nadeel is dan dat uiteindelijk alle 'huizen' gif afbeeldingen moeten zijn, wil je het totaal-plaatje geanimeerd maken.. :|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |