OK, die is cool.quote:
Helemaal mee eens.quote:Op zondag 6 augustus 2006 12:47 schreef dikkedorus het volgende:
Als je samen gaat werken moet je even maten afspreken van bijvoorbeeld gebouwen/mensen etc.
Het makkelijkste is als iemand een simpel framework voorbeeldje maakt (alleen outlines, geen kleuren), die dan door meerdere mensen wordt "afgewerkt". Zo krijg je een gevoel voor de grootte en kan je de stad uitbreiden vanaf dat voorbeeld.
Kleurgebruik is ook belangrijk, de verzadigingswaarden van je hoofdkleuren moet overeenkomen om de stijl constant te houden
Doe je mee of niet? Volgens mij kan je het wel aardig.quote:
ja sorry ze zijn oud, toe wist ik dat nog nietquote:Op zondag 6 augustus 2006 18:22 schreef dikkedorus het volgende:
KaMO, je kan dingen beter niet in JPG plaatsen, dan worden ze lelijk en korzelig, probeer PNG of GIF.
De verhoudingen kloppen idd niet helemaal, maarja, debuut he.quote:Op zondag 6 augustus 2006 18:22 schreef dikkedorus het volgende:
Faberic, je hek is vetvooral de stenen. Als ik zo die bakteen-grootte zie,is het ook en aardig hek geworden
quote:Op zondag 6 augustus 2006 19:12 schreef Yeahinho het volgende:
Kheb effe geprobeerd, maar ik kan het dus echt niet.
[afbeelding]
quote:Op zondag 6 augustus 2006 19:12 schreef Yeahinho het volgende:
Kheb effe geprobeerd, maar ik kan het dus echt niet.
[afbeelding]
mooiquote:
Tsjsieb!quote:Op maandag 7 augustus 2006 19:42 schreef tsjsieb het volgende:
Is het niet makkelijker om bijvoorbeeld gezamenlijk een flat / wolkenkrabber te maken, waarbij een iemand even een lege verdieping maakt, die iedereen verder zelf in-pixelt. Dan kun je ze later gemakkelijk samenvoegen tot een flat en heb je minder last met verschil in verhoudingen en overlappende stukkin in een stad.
Hoe kijk je dan de kamers (verdiepingen) binnen als alles op elkaar gestapeld is?quote:Op maandag 7 augustus 2006 19:42 schreef tsjsieb het volgende:
Is het niet makkelijker om bijvoorbeeld gezamenlijk een flat / wolkenkrabber te maken, waarbij een iemand even een lege verdieping maakt, die iedereen verder zelf in-pixelt. Dan kun je ze later gemakkelijk samenvoegen tot een flat en heb je minder last met verschil in verhoudingen en overlappende stukkin in een stad.
geen muur ervoor?quote:Op maandag 7 augustus 2006 19:51 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Hoe kijk je dan de kamers (verdiepingen) binnen als alles op elkaar gestapeld is?![]()
Dan heb je toch altijd nog de overlapping van de bovenstaande verdieping (de vloer die als plafond gaat dienen voor de verdieping eronder, en zo verbergt wat eronder zit).quote:
quote:Op maandag 7 augustus 2006 20:04 schreef Yeahinho het volgende:
Ik hoop dat ik het fout heb, maar heb zo'n gevoel dat dit op niets gaat uitdraaien![]()
.
Dat stuk zal idd overlappen, dus hoef je dat niet te makenquote:Op maandag 7 augustus 2006 20:00 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Dan heb je toch altijd nog de overlapping van de bovenstaande verdieping (de vloer die als plafond gaat dienen voor de verdieping eronder, en zo verbergt wat eronder zit).![]()
Op deze manier krijg je natuurlijk wel een overlapping, wanneer je verdieping op elkaar zal stapellen, of is dat niet je bedoeling hiermee?quote:Op maandag 7 augustus 2006 20:43 schreef dikkedorus het volgende:
[afbeelding]
Ik ben er zelf niet zo blij mee, vooral de kleuren niet. Maar mensen kunnen iig aan de slag.
Ik heb een relatief kleine schaal gekozen zodat mensen geen kunstenaar hoeven te zijn om bijv. een mannetje te kenen. (De kamer heeft geen lift oid. Moeten we later maar over nadenken.)
Hier staan m'n eerdere dingetjes als je keukenspulletjes wilt jatten oid: http://s27.photobucket.com/albums/c152/Japigeman/
@Yeahinho: ik heb hetzelfde gevoel. Zo lang je er maar plezier in hebt maakt het toch niet uit.
Hier kwam ook mijn idee vandaan, alleen kon ik zo snel geen link of iets vinden. Dus bedankt voor de link ookquote:Op maandag 7 augustus 2006 20:47 schreef -aad- het volgende:
Lijkt me opzich ook wel leuk om mee te doen, ben alleen nog een beetje aan het vogelen met wat voorbeelden en tutorials...
Het idee van een flat/wolkenkrabber is al eerder gedaan: http://www.mrwong.de/myhouse/index.htm Was ook een beetje m'n eerste kennismaking met isometrische pixel art. Voor een beetje inspiratie kan je daar kijken...
Zoiets krijg je dan inderdaad, eventueel iets hoger, wat je als invulling doet, mag je dan gewoon zelf weten buitenkant: muren/ramen e.d. of echte open kamer (zonder muren). wil je hoger, dan neem je 2 verdiepingen, lijkt me dan geen probleem.quote:Op maandag 7 augustus 2006 21:07 schreef Yeahinho het volgende:
Dus als ik me niet vergis moet dan dus eigenlijk gewoon onderstaande 'verdieping' ingevuld worden, omdat de rest er toch overheen valt.
En om een soort trapvormige flat te stapelen?quote:Op maandag 7 augustus 2006 21:09 schreef dikkedorus het volgende:
Ik zat te denken om gewoon volledige kamers te maken. Alleen raampjes lijkt me saai. Desnoods gooien we er "lege" kamers tussen die dus wel mogen worden "overschreven"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |