Ik ga wel weer.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:37 schreef Apropos het volgende:
.Niet iedereen is welkom.
WTF ?quote:
Rebels...quote:
volgens mij heet het rode wijnquote:
Dat is nou een veel te kleurig plaatje voor in POL.quote:
ok, doeiquote:
Slaap lekkerquote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:50 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
[..]
schatje
![]()
![]()
maar ik hoop om een uur of 3.30 toch lekker te ronken, heb ook wat in te halen.![]()
De schaapjes vinden er niks aan, die vinden het het fijnst al het droog en zo'n 15graden is. Nu hebben ze een maand overdag in de schaduw liggen puffen om nu bij iedere bui hun hok in te rennen. Er gaan veel makke schapen in een hok, desnoods 17quote:zit me overigens net af te vragen of de herfst soms begonnen is, wat een raar klimaat hebben we toch. Ik hoop dat de schaapjes niet eerst zijn gesmolten, en vervolgens weggespoeld! Is dat allemaal een beetje te harden geweest daar in de binnenlanden?
Het kan wel. maar van teveel slaap wordt ik sloom en het bed is nu niet erg uitnodigend, een paar kampeermatjes. En maar één dekentje hier in huis, als liefste weg is heb ik een extra deken nodigquote:Trouwens, kun je niet gewoon weer je bed in kruipen als je vrindje op pad is? 3.30 is toch wel erg .......... erg.
Hier mag wel eens een keer wat slingers opgehangen worden. Anders durf ik te wedden dat de dress-code zwart is als we bij deeltje 1000 zijn. En de dodenmars op de achtergrond gaat klinken.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 01:18 schreef ondeugend het volgende:
Dat is nou een veel te kleurig plaatje voor in POL.![]()
bron volkskrantquote:Mobiel bellen in verkeer kost jaarlijks honderden slachtoffers
ANP
RIJSWIJK - Mobiel bellen tijdens het rijden kost jaarlijks honderden doden en gewonden. In 2004 zouden er ongeveer 600 minder verkeersslachtoffers zijn gevallen als er tijdens het rijden niet mobiel was gebeld.
Dit concludeert de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV) op basis van buitenlands onderzoek.
quote:Buitenlands onderzoek toont aan dat
bestuurders die een telefoongesprek voeren
onder het rijden een vier maal hogere kans hebben
op een ongeval. Buitenlands onderzoek geeft
ook aan dat 3 tot 8% van de kilometers bellend
worden afgelegd. Als we uitgaan van het laagste
percentage dan betekent dit voor Nederland
3 miljard kilometer. Als we aannemen dat de verhoogde
kans op een ongeval ook voor Nederlandse
bestuurders geldt, dan betekent dit in
aantallen slachtoffers dat er in Nederland in 2004
bijna 600 verkeersslachtoffers minder zouden
zijn gevallen als er tijdens het rijden niet mobiel
gebeld zou zijn.
Die 600 slachtoffers minder, die genoemd worden, specificeert niet nader in doden of gewonden, waarnaar wel verwezen wordt. Kan bijv 1 dode en 599 (zwaar)gewonden zijn. Dan is er geen gebrek aan slachtoffers.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 09:00 schreef sigme het volgende:
In de cetegorie leugens en statistiek:
[..]
bron volkskrant
Even wat cijfertjes erbij gezocht:
881 verkeersdoden in 2004. bron 3vo
Oftewel, volgens deze 'wetenschappelijk' stichting is 68% van alle verkeersdoden in Nederland rechtstreeks te wijten aan mobiel bellen. Jaja. Reuze waarschijnlijk.
De gebruikte berekening van SWOV:
[..]
Guttegut, met zulke berekeningsmethoden kan je zelfs op een hóger aan mobiel bellen te wijten aantal verkeersdoden komen dan dat er mensen ómkomen in het verkeer. Dan heb je een slachtoffertekort
.
Ik neem aan van wel, dat zou typisch Nederlands zijn. Automobilisten die flauwvallen door een gebrek aan etenquote:Op donderdag 3 augustus 2006 10:36 schreef Mutant01 het volgende:
Ik eet ook vaak in de auto, is er eigenlijk een eetverbod? Ik bedoel je hebt maar 1 hand aan het stuur enzo, en de verpakking open zien te krijgen.
Ik kan prima rijden met 1 vinger in mijn neus. 2 zou ook nog wel lukken.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 10:36 schreef Mutant01 het volgende:
Ik eet ook vaak in de auto, is er eigenlijk een eetverbod? Ik bedoel je hebt maar 1 hand aan het stuur enzo, en de verpakking open zien te krijgen.
Dat klopt. Dat doet niet af aan de kritiek dat met een dergelijke berekeningsmethode er méér slachtoffers (dood of niet) verwacht kunnen worden dan er feitenlijk zijn.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 10:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die 600 slachtoffers minder, die genoemd worden, specificeert niet nader in doden of gewonden, waarnaar wel verwezen wordt. Kan bijv 1 dode en 599 (zwaar)gewonden zijn. Dan is er geen gebrek aan slachtoffers.
Dit is echt les één van modern HBO: wij van onderzoeks/adviesbureau adviseren meer (pardon: nader) onderzoekquote:Aanbevelingen
De SWOV-studie heeft geleid tot de volgende
aanbevelingen:
• Het is noodzakelijk te kunnen beschikken over
betrouwbaarder cijfers over de mate van mobiel
bellen door de bestuurder. Deze zijn nodig om
het gevaar van mobiel telefoongebruik tijdens het
rijden preciezer vast te stellen.
• Het eventuele mobiele telefoongebruik moet
worden opgenomen in ongevalsverslagen. Zo
ontstaat een duidelijker beeld van het aantal
ongevallen waarbij mobiel telefoongebruik een
rol speelt.
• De bedieningsfuncties van de telefoon moeten
zo ergonomisch mogelijk zijn zolang handsfree
bellen is toegestaan,.
• Het is noodzakelijk vaste criteria en methoden
te ontwikkelen om de veiligheidseffecten vast
te stellen van allerlei informatiesystemen in de
auto, mobiele telefoons inbegrepen.
• Bedrijfsmaatregelen die een bijdrage leveren
aan een veiligheidscultuur, zoals een totaalverbod
op mobiel bellen tijdens het rijden in
diensttijd, verdienen ondersteuning.
• Toepassing van het principe 'technologie tegen
technologie' kan wellicht de oplossing bieden
voor het probleem van de afgeleide bestuurder
(bijvoorbeeld: de telefoon schakelt automatisch
naar de voice mail als het autocontact
aanstaat).
Daarnaast zou ook gekeken kunnen worden naar
het mobiele telefoongebruik bij andere weggebruikers,
zoals fietsers en voetgangers. Gelet op
de aard van de effecten van mobiel telefoneren is
te verwachten dat ook het weggedrag van deze
gebruikers negatief wordt beïnvloed. De SWOV
ontraadt daarom het gebruik van een mobiele
telefoon in het verkeer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |