Klinkt ook wel leuk in het Engels, die naam.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 18:22 schreef -Vaduz- het volgende:
Hij heeft een opvallende naam, komt mooi uit. Verder is het natuurlijk mooi dat hij zich op jonge leeftijd al zo goed staande houdt.
Die rode kaart aan Loval is wel een risico op te vroeg pieken inderdaad.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 20:59 schreef MaxPower het volgende:
Piekt Danny niet te vroeg?
quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 12:10 schreef Cheiron het volgende:
Wow.. een James van der Beek look-alike!
nee dat niet, maar in de samenvatting was ie ook wel in beeld.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 12:04 schreef methodmich het volgende:
Ben je bij de match geweest?
Niet gekquote:Op donderdag 31 augustus 2006 23:48 schreef DRD het volgende:
Wist niet dat die jongen al z'n eigen topic had. Hoor de laatste tijd steeds "zomaar" berichten over hem, begint haast het gesprek van de dag te worden. Mag helaas nooit officiele wedstrijden van Dordrecht fluiten.........
Ja, hij wint langzaam aan bekendheid. Ik help hem met dit topic een beetje.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 23:48 schreef DRD het volgende:
Wist niet dat die jongen al z'n eigen topic had. Hoor de laatste tijd steeds "zomaar" berichten over hem, begint haast het gesprek van de dag te worden. Mag helaas nooit officiele wedstrijden van Dordrecht fluiten.........
Whehe iddquote:
Daar was BV Veendam gewoon te goed voorquote:
quote:Op donderdag 9 november 2006 19:48 schreef methodmich het volgende:
Danny Danny Danny
Ga je zo met trouwe fans om? Niet eens een klein strafschopje in de slotfase?
Slotje.
Hij heeft door Loval nog altijd een hekel aan GAE. Zie de OP.quote:Op zondag 18 februari 2007 12:13 schreef -Vaduz- het volgende:
Vrijdag floot hij trouwens GAE - Helmond. Dat deed hij behoorlijk pietluttig, hij gaf met z'n gefluit niet de kans om de wedstrijd een leuke wedstrijd te laten worden. Beide kampen ergerden zich eraan.
Uh, jawelquote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:27 schreef Catch22- het volgende:
Hij heeft toch al 2 Eagles wedstrijden gefloten lees ik hier.. Zijn geen wedstrijden in de marge
quote:
Rubbereend, heb jij die foto van Ascot al in de OP gezet?quote:Bij Heerjansdam - Capelle (hoofdklasse) is scheidsrechter Heins in de rust geblesseerd uitgevallen. Hij werd vervangen door arbiter Makkelie uit de betaalde sector, die toevallig aanwezig was. De tweede helft begon een half uur later.
Netjes van m.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 18:57 schreef methodmich het volgende:
Wat een aardige kerel is het toch ook. Nooit te beroerd om een handje te helpen. Ook vandaag weer:
[..]
Dat zou dan de eerste echte beroemdheid in VBL zijnquote:Op donderdag 17 mei 2007 16:54 schreef methodmich het volgende:
Kom je ook uit Dordrecht dan of ken je hem op een andere manier? Zeg maar dat hij eens in zijn fantopic moet posten.
quote:Op donderdag 17 mei 2007 03:23 schreef LoveProfusion het volgende:
werkt of werkte bij de politie. Erg sociale jongen.
Ken Danny via het uitgaanscircuit al een paar jaar..Als ik hem zie zal ik het hem zeggen, maar heb hem al een tijdje niet gesproken. Ik denk nu met de zomer dat ik hem wel weer tegenkom.quote:Op donderdag 17 mei 2007 16:54 schreef methodmich het volgende:
Kom je ook uit Dordrecht dan of ken je hem op een andere manier? Zeg maar dat hij eens in zijn fantopic moet posten.
Ik zal hem er eens naar vragen:) misschien heb ik zijn msn nog ergens en anders kan ik daar viavia wel weer aankomen. Ik denk alleen niet dat scheidsrechters zich mogen uitspreken over het voetbal (favo club, beslissingen) en dergelijke omdat ze objectief moeten zijn. Maar ik neem aan dat hij hier wel mag posten welke wedstrijden enzo hij fluit. Wat ik erg tof vind is dat hij zo jong is en al op het hoogste niveau fluit en hij heeft er echt passie voor, dat merk je gewoon als je er met hem over praat.quote:Op maandag 21 mei 2007 13:45 schreef Ascot het volgende:
Ik heb wel is gehoord dat scheidsrechters uit het betaalde voetbal niet mogen reageren op forums of het geven van interviews. De KNVB is daar zeer alert op en laat door bepaalde mensen controleren of deze regels ook in acht worden genomen. Mogelijk dat dit Dannie belet om te kunnen reageren op zijn eigen fan-topic???
![]()
Vorig weekend ook niks geflotenquote:Op maandag 13 augustus 2007 17:29 schreef methodmich het volgende:
4e man in de JL? Hij heeft afgelopen jaar zat duels gefloten hoor!
Zal alleen maar meer worden normaliter.
Hij zit in de Masterclass, dus jaquote:Op maandag 13 augustus 2007 17:00 schreef EnGCatjuh het volgende:
Hoe gaat het met de doorbraak van deze topper? Is hij alweer een groep opgeschoven of blijft hij 4e man in de JL?
Dat is wel kortzichtig hoor en te makkelijk bovendien.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 13:53 schreef Ascot het volgende:
Als een team verliest is dat in hun ogen vaak door toedoen van de scheidsrechter.
Jezus wat een triest persoontje ben jij, iedereen heeft wel is zijn mindere wedstrijden.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 21:26 schreef AlwaysSCC het volgende:
en heeft makkelie zijn gratis mandemakers keuken al besteld?
Het zit je wel diep he...quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 14:31 schreef AlwaysSCC het volgende:
ff logisch redeneren dan, volendam is de afgelopen jaren hoger geeindigd dan zwolle, dus volendam zal wel een penalty kado krijgen.
feyenoord is ook een grote club natuurlijk, dus die zullen wel een buitenspelgoal scoren zonder dat makkelie daarvoor vlagt...
quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 18:45 schreef Pjotter1 het volgende:
wordt hoognodig tijd dat de mogelijkheid bestaat om een scheidsrechter te wisselen na arbitrale fouten!!!!!
quote:Geregistreerd op: zaterdag 18 augustus 2007 @ 18:41
Laatste bezoek: 2 dagen, 18 uur geleden.
Aantal posts: 1 (gemiddeld 1 per dag)
quote:Op zondag 19 augustus 2007 22:57 schreef Cambuur4life het volgende:
wat een dikke mongool die vent ju
als dit de nederlandse scheidsregters binne ken je beter stoppen met voetbal hier
quote:Geregistreerd op: zondag 19 augustus 2007 @ 22:46
Laatste bezoek: 1 dag, 4 uur geleden.
Aantal posts: 1 (gemiddeld 1 per dag)
ja ik zei toch: het gaat om betaald voetbal, niet om een 3e klasse zondag... iedereen heeft als doelstelling de play offs/ promotie, de spelers trainen keihard voor zo'n wedstrijd, supporters kijken er wekenlang naar uit, en als dat op zo'n manier verpest wordt kan ik me daar aardig kwaad over maken. wat als het aan het eind op 1 punt aankomt? of wat denk je wat het met de toeschouwers van vrijdag a.s. had gedaan als we minimaal gelijk hadden gespeeld bij rkc?quote:
De vierde official heeft doorgaans geen vlag.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 14:31 schreef AlwaysSCC het volgende:
ff logisch redeneren dan, volendam is de afgelopen jaren hoger geeindigd dan zwolle, dus volendam zal wel een penalty kado krijgen.
feyenoord is ook een grote club natuurlijk, dus die zullen wel een buitenspelgoal scoren zonder dat makkelie daarvoor vlagt...
Dan zouden ze bij deze wedstrijd een 3 hebben gegeven, afgaande op de mening van de Cambuur-gasten hier.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:28 schreef -Vaduz- het volgende:
Die cijfers heb ik al lang m'n twijfels bij, me afvragende of er daadwerkelijk een rapporteur bij iedere wedstrijd zit, of dat men afgaat op meningen van derden.
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:34 schreef TerroRobbie het volgende:
Het schijnt dat MM de VI-redactie blackmailed.
Alleen hoe doen ze dat met de spelers dan? Ook maar wat gokken? Lijkt er soms wel op.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:28 schreef -Vaduz- het volgende:
Die cijfers heb ik al lang m'n twijfels bij, me afvragende of er daadwerkelijk een rapporteur bij iedere wedstrijd zit, of dat men afgaat op meningen van derden.
Misschien een deling van de beide trainers ofzo.. of mss van de regionale dagbladen/ media.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 20:28 schreef methodmich het volgende:
[..]
Alleen hoe doen ze dat met de spelers dan? Ook maar wat gokken? Lijkt er soms wel op.
Prima cijfer. Welke wedstrijd heeft hij gefloten?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 13:26 schreef Ascot het volgende:
Danny heeft een 7 in de VI.
Die is niet mooi genoeg.quote:Op woensdag 12 september 2007 00:19 schreef BonJovi het volgende:
Ik dacht dit een makelele topic was
Idd dat is weer een nieuwe Rolex voor Danny.. Ik zoek ook nog een bijbaan, dus wat dat aangaat.quote:Op vrijdag 28 september 2007 00:53 schreef TerroRobbie het volgende:
Wel makkelijk knaken verdienen als 4e man.
En hij mocht voor de camera verschijnen n.a.v. die rode kaartquote:Op vrijdag 28 september 2007 21:55 schreef borisz het volgende:
Hij trok drie keer geel en 1x rood vandaag.
Als je de commentator mocht geloven was de rode kaart terecht, dus is het een goede zaak. Alleen de camera stond verkeerd om het te beoordelenquote:Op zaterdag 29 september 2007 11:54 schreef methodmich het volgende:
Verdorie Danny, hou die kaarten nou eens op zak. Zal wel een KNVB-rapporteur hebben gezeten dan.
Hij is dan ook geen man voor de marge.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 17:43 schreef methodmich het volgende:
Man van de wedstrijd dus, want de spelers hadden alleen maar vijven en zessen.
quote:Jeugd heeft de toekomst, ook in de scheidsrechterswereld
De jeugd heeft de toekomst. Dit geldt zeker ook in de scheidsrechterswereld. De regio Drechtsteden/Gorinchem kent een aantal talentvolle jonge arbiters, met Danny Makkelie (voorlopig) als bekendste exponent. Vier twintigers over de passie voor het vak, het maken van ’vrienden’ en de weg naar hun persoonlijke top.
JAN-DIRK VERHEY
REGIO
Ze bevinden zich alle vier in een totaal andere fase van hun scheidsrechterscarrière. Dordtenaar Danny Makkelie (25) mag als betaald-voetbalarbiter (op de B-lijst) al voorzichtig ruiken aan de eredivisie, Nieuw-Lekkerlander Sebastian van Wijk (26) heeft als nieuweling in groep 1 net zijn hoofdklasse-debuut gemaakt (afgelopen zaterdag floot hij de bollenstreekderby Rijnsburgse Boys - FC Lisse), terwijl Zwijndrechter Christaan Bax (20) en Henk Bovekerk junior uit Noordeloos ( 22) hun kunsten op zaterdagmiddag voorlopig nog vertonen in respectievelijk groep 2 en 3.
De gemene deler is de bijna loodrechte opwaartse lijn die hun prille loopbaan voorlopig kenmerkt. Danny Makkelie floot op zijn zeventiende al standaardelftallen in de vierde klasse, promoveerde jaarlijks minimaal eenmaal om eind 2005 op zijn 21ste in het betaalde voetbal te debuteren. Sinds een klein jaar staat hij op de B-lijst van de KNVB, wat inhoudt dat hij vooral duels fluit in de Jupiler League. Overmorgen is hij vierde official bij de topper Ajax - FC Groningen. ,,Afhankelijk van je prestaties mag je ook een wedstrijd in de eredivisie leiden en ik heb afgelopen zondag nog FC Antwerp - ROC Charleroi gefloten, in de één na hoogste Belgische divisie,’’ verklaart Makkelie, naast het fluiten wekelijks nog 24 uur werkzaam als agent bij het politiekorps Zuid-Holland-Zuid. Sebastian van Wijk draait pas vanaf seizoen 2006-2007 volledig mee in het seniorenvoetbal, maar trad dit seizoen al toe tot het selecte gezelschap dat wedstrijden mag leiden in de amateurtop. ,,Het gaat inderdaad snel, maar ik heb niet de brandende ambitie om ten koste van alles het betaalde voetbal te halen. Al zal ik er ook niet voor weglopen,’’ aldus de belasting- adviseur van professie. Christiaan Bax is pas aan zijn vijfde jaargang begonnen als man in black. In die korte tijd werkte de derdejaars student fysiotherapie in Leiden zich via de laagste groep bij de jeugd op naar groep 2 van het zaterdag-seniorenvoetbal. Henk Bovekerk, student liberal arts in Tilburg, promoveerde twee keer en is nu voor het tweede seizoen actief in groep 3.
Van Wijk en Bax - beiden staan met nog twee jonge collega’s op de scoutingslijst om naar het betaalde voetbal te gaan - namen de voorliefde voor het fluiten over van hun vaders. ,,Mijn vader Kees heeft vijftien jaar jeugd gefloten, ik vond het ook al snel leuk,’’ verklaart Van Wijk, die in 1998 voor het eerst een jeugdwedstrijdje leidde. ,,Via mijn vader Cees wist ik al wat bij het scheidsrechter-zijn kwam kijken,’’ vertelt Bax. ,,Toen het vriendenteam waarin ik bij Groote Lindt speelde uit elkaar viel, ben ik het ook gaan proberen. Vanaf de eerste dag heeft het me gegrepen. Het is een heerlijke hobby. Of ik straks zal doorstromen naar het betaalde voetbal? Ik heb echt geen idee, het is niet een specifiek doel op zich. Al lijkt het me wel een enorme uitdaging.’’ Bovekerk besloot te gaan arbitreren nadat hij vanwege schoolverplichtingen niet meer zelf kon voetballen bij Noordeloos. ,,En omdat ik een ontzettend groot liefhebber ben van het spelletje.’’ Makkelie had maar één doel voor ogen toen hij besloot om te gaan fluiten: zo snel mogelijk naar het betaalde voetbal. Als (nog jonger) broekie verklaarde hij in 2003 in deze krant het WK-eindronde van 2010 als doelstelling te hebben. ,,Dat was wat voorbarig,’’ beaamt hij nu. ,,Maar fluiten op een WK blijft wel mijn droom. Dat is voor spelers én arbiters het hoogste internationale podium.’’
Christiaan Bax ziet zijn jeugdigheid niet als handicap. ,,Bij de senioren is het eerder een voordeel,’’ beweert hij zelfs. ,,Vaak wordt een jonge scheidsrechter toch leuk gevonden. Bij de jeugd ligt dat anders: leeftijdsgenoten hebben vaak wat meer moeite om je serieus te nemen.’’ Henk Bovekerk: ,,Ook al ben je een jonge gozer, het gaat slechts om het juist hanteren van de spelregels. Al is het natuurlijk een feit dat leidinggeven je gemakkelijker afgaat naarmate je ouder wordt.’’ Met zijn meest recente promotie is het fluiten voor Van Wijk de status van hobby haast gepasseerd. ,,Maandag ga ik naar Helmond voor een wedstrijd in de beloftencompetitie, volgend weekeinde fluit ik bij Harkemase Boys in Friesland. Dat is 226 kilometer rijden, dan ben ik van ’s ochtend tien tot ’s avonds een uur of negen van huis.’’ De opbrengst: negentien euro (!) plus een kilometervergoeding. ,,Maar je gaat ook niet fluiten om rijk te worden, al vind ik dat de vergoeding voor scheidsrechters in groep 1 best wat omhoog zou mogen.’’ Makkelie vindt dat alle ’ontberingen’ erbij horen. ,,Als je de top wilt bereiken, moet je er sommige dingen voor opzij zetten.’’
Over één ding zijn de youngsters het zeker eens: ze fluiten niet om vrienden te maken. ,,Ik ben er niet om er voor te zorgen dat de 22 spelers met een tevreden gevoel van het veld stappen,’’ aldus Bovekerk. ,,Het gaat erom dat je de juiste beslissingen neemt.’’ Van Wijk: ,,Het gebeurt regelmatig dat alles en iedereen boos op je is, maar dat je zelf weet dat je een goede wedstrijd hebt gefloten. Een mooi voorbeeld is de wedstrijd Achilles Veen - Wilhelmina’26, die ik vorig jaar leidde. Iedereen viel over me heen, maar ik kreeg wel een 9,7 als beoordeling.’’
Dat is bij Makkelie nog wel eens vaker het geval, rood geven wat niks is en andersom. Zo is hij ook in de bierdivisie.quote:Op donderdag 13 november 2008 20:50 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat een blunder. Dat was gewoon rood, maar hij geeft niet eens een kaart.
Waarom zetten ze zo'n slechte scheids dan op zo'n wedstrijd?quote:Op donderdag 13 november 2008 20:57 schreef borisz het volgende:
[..]
Dat is bij Makkelie nog wel eens vaker het geval, rood geven wat niks is en andersom. Zo is hij ook in de bierdivisie.
Methodmich heeft goede contactenquote:Op donderdag 13 november 2008 20:58 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Waarom zetten ze zo'n slechte scheids dan op zo'n wedstrijd?
Na vanavond zal hij wel niet veel meer fluiten.quote:Op donderdag 13 november 2008 21:22 schreef borisz het volgende:
[..]
Methodmich heeft goede contacten
neuh. Tja Makkelie wordt gezien als talent bij de knvb en zal daarom dit duel hebben gekregen. Maar goed fluiten doet hij weinig dit seizoen.
quote:De zes talenten Mario Diks (31), Ed Janssen (38), Danny Makkelie (26), Raymond van Meenen (34), Michel Winter (30) en Bas de Groot (32) die in aanmerking kunnen komen om wedstrijden op het hoogste niveau te leiden, ontkwamen niet aan een streng tussenrapport.
De Groot toont te weinig progressie en zijn aflopende contract wordt eerdaags niet verlengd ‘tenzij er op korte termijn aanzienlijke verbetering waarneembaar is’. De rest krijgt vooralsnog wel de kans om door te groeien. Voor Winter, die eind december van zijn debuut in de eredivisie bij Willem II-Sparta een mislukte avond maakte, was het oordeel mild. ,,Hij floot één ongelukkige wedstrijd in de eredivisie.’’
Alleen De Groot heeft grote kans aan het einde van het seizoen zijn contract niet verlengd te zien worden. De rest mag gewoon doorgaan.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 19:55 schreef methodmich het volgende:
Zouden dan wel al snel afgeschreven worden, als ze weg moeten. Al is iemand als Janssen volgens mij al langer bezig dan Makkelie.
Hij kreeg een veer van Hugoquote:
Leuke wedstrijd voor hem.quote:Op zondag 20 september 2009 22:51 schreef borisz het volgende:
[..]
Hij kreeg een veer van Hugo. Trouwens hij fluit AZ - Jong Ajax in de beker, ook live op de buis
.
Heb alleen de samenvatting gezien, maar vond hem vrij krampachtig overkomen eigenlijk. Maargoed hij gaf de kaarten in ieder geval aan de juiste personen. Dat is al een vooruitgang.quote:Op zondag 20 september 2009 22:51 schreef borisz het volgende:
Hij kreeg een veer van Hugo. Trouwens hij fluit AZ - Jong Ajax in de beker, ook live op de buis
.
Hij vergat wel een penalty te gevenquote:Op maandag 21 september 2009 18:19 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Heb alleen de samenvatting gezien, maar vond hem vrij krampachtig overkomen eigenlijk. Maargoed hij gaf de kaarten in ieder geval aan de juiste personen. Dat is al een vooruitgang.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |