abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54342856
Wel weer een rode gegeven gisteren. Scoort toch hoog qua prenten, geen idee hoe ie floot verder.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_55273817
Promotie!

Dordtse arbiter Danny Makkelie naar B-lijst

De naam van de Dordtse betaald voetbal-scheidsrechter Danny Makkelie prijkt per 1 januari 2008 op de B-lijst.

DORDRECHT

Ook zijn collega Mario Diks maakte deze promotie. Beide arbiters maken nu nog deel uit van de zogenaamde Masterclass (tussen C- en B-lijst), die uit vijf scheidsrechters bestaat. Danny Makkelie (24) floot als zestienjarige voor het eerst bij de amateurs. Vier jaar later leidde hij - voor meer dan zevenduizend toeschouwers - reeds de wedstrijd tussen Quick Boys en DOVO om het algeheel zaterdagkampioenschap. Makkelie debuteerde op 16 december 2005 als 22-jarige in het betaalde voetbal bij Fortuna Sittard - Stormvogels Telstar.

Bron: AD / De Dordtenaar
www.thuisuiteten.nl
pi_55273892
Vorige week floot ie bij Den Bosch, deed ie niet onaardig.
pi_55277340
Zullen we hem nu vaker in de eredivisie aanschouwen of is daar enkel de A-lijst voor bedoeld?
"If you want to present to be different from the past, study the past." - Spinoza
pi_55287519
B-lijst is volgens mij met mannen als Van Meenen. Dus ik denk voorlopig nog vooral Jupiler League.

Al weet ik niet of Senior-scheidsrechters Internationaal alleen de A-lijst is of samen de A-lijst vormt met Senior-scheidsrechters Nationaal.
www.thuisuiteten.nl
pi_62439131
Artikel uit de Dordtenaar over jonge arbiters, waarin ook Makkelie aan het woord komt. Overigens opmerkelijk dat een scheids in de hoofdklasse, buiten de onkostenvergoeding, slechts 19 (!!!) euro krijgt. Masochisten...
quote:
Jeugd heeft de toekomst, ook in de scheidsrechterswereld

De jeugd heeft de toekomst. Dit geldt zeker ook in de scheidsrechterswereld. De regio Drechtsteden/Gorinchem kent een aantal talentvolle jonge arbiters, met Danny Makkelie (voorlopig) als bekendste exponent. Vier twintigers over de passie voor het vak, het maken van ’vrienden’ en de weg naar hun persoonlijke top.

JAN-DIRK VERHEY

REGIO

Ze bevinden zich alle vier in een totaal andere fase van hun scheidsrechterscarrière. Dordtenaar Danny Makkelie (25) mag als betaald-voetbalarbiter (op de B-lijst) al voorzichtig ruiken aan de eredivisie, Nieuw-Lekkerlander Sebastian van Wijk (26) heeft als nieuweling in groep 1 net zijn hoofdklasse-debuut gemaakt (afgelopen zaterdag floot hij de bollenstreekderby Rijnsburgse Boys - FC Lisse), terwijl Zwijndrechter Christaan Bax (20) en Henk Bovekerk junior uit Noordeloos ( 22) hun kunsten op zaterdagmiddag voorlopig nog vertonen in respectievelijk groep 2 en 3.

De gemene deler is de bijna loodrechte opwaartse lijn die hun prille loopbaan voorlopig kenmerkt. Danny Makkelie floot op zijn zeventiende al standaardelftallen in de vierde klasse, promoveerde jaarlijks minimaal eenmaal om eind 2005 op zijn 21ste in het betaalde voetbal te debuteren. Sinds een klein jaar staat hij op de B-lijst van de KNVB, wat inhoudt dat hij vooral duels fluit in de Jupiler League. Overmorgen is hij vierde official bij de topper Ajax - FC Groningen. ,,Afhankelijk van je prestaties mag je ook een wedstrijd in de eredivisie leiden en ik heb afgelopen zondag nog FC Antwerp - ROC Charleroi gefloten, in de één na hoogste Belgische divisie,’’ verklaart Makkelie, naast het fluiten wekelijks nog 24 uur werkzaam als agent bij het politiekorps Zuid-Holland-Zuid. Sebastian van Wijk draait pas vanaf seizoen 2006-2007 volledig mee in het seniorenvoetbal, maar trad dit seizoen al toe tot het selecte gezelschap dat wedstrijden mag leiden in de amateurtop. ,,Het gaat inderdaad snel, maar ik heb niet de brandende ambitie om ten koste van alles het betaalde voetbal te halen. Al zal ik er ook niet voor weglopen,’’ aldus de belasting- adviseur van professie. Christiaan Bax is pas aan zijn vijfde jaargang begonnen als man in black. In die korte tijd werkte de derdejaars student fysiotherapie in Leiden zich via de laagste groep bij de jeugd op naar groep 2 van het zaterdag-seniorenvoetbal. Henk Bovekerk, student liberal arts in Tilburg, promoveerde twee keer en is nu voor het tweede seizoen actief in groep 3.

Van Wijk en Bax - beiden staan met nog twee jonge collega’s op de scoutingslijst om naar het betaalde voetbal te gaan - namen de voorliefde voor het fluiten over van hun vaders. ,,Mijn vader Kees heeft vijftien jaar jeugd gefloten, ik vond het ook al snel leuk,’’ verklaart Van Wijk, die in 1998 voor het eerst een jeugdwedstrijdje leidde. ,,Via mijn vader Cees wist ik al wat bij het scheidsrechter-zijn kwam kijken,’’ vertelt Bax. ,,Toen het vriendenteam waarin ik bij Groote Lindt speelde uit elkaar viel, ben ik het ook gaan proberen. Vanaf de eerste dag heeft het me gegrepen. Het is een heerlijke hobby. Of ik straks zal doorstromen naar het betaalde voetbal? Ik heb echt geen idee, het is niet een specifiek doel op zich. Al lijkt het me wel een enorme uitdaging.’’ Bovekerk besloot te gaan arbitreren nadat hij vanwege schoolverplichtingen niet meer zelf kon voetballen bij Noordeloos. ,,En omdat ik een ontzettend groot liefhebber ben van het spelletje.’’ Makkelie had maar één doel voor ogen toen hij besloot om te gaan fluiten: zo snel mogelijk naar het betaalde voetbal. Als (nog jonger) broekie verklaarde hij in 2003 in deze krant het WK-eindronde van 2010 als doelstelling te hebben. ,,Dat was wat voorbarig,’’ beaamt hij nu. ,,Maar fluiten op een WK blijft wel mijn droom. Dat is voor spelers én arbiters het hoogste internationale podium.’’

Christiaan Bax ziet zijn jeugdigheid niet als handicap. ,,Bij de senioren is het eerder een voordeel,’’ beweert hij zelfs. ,,Vaak wordt een jonge scheidsrechter toch leuk gevonden. Bij de jeugd ligt dat anders: leeftijdsgenoten hebben vaak wat meer moeite om je serieus te nemen.’’ Henk Bovekerk: ,,Ook al ben je een jonge gozer, het gaat slechts om het juist hanteren van de spelregels. Al is het natuurlijk een feit dat leidinggeven je gemakkelijker afgaat naarmate je ouder wordt.’’ Met zijn meest recente promotie is het fluiten voor Van Wijk de status van hobby haast gepasseerd. ,,Maandag ga ik naar Helmond voor een wedstrijd in de beloftencompetitie, volgend weekeinde fluit ik bij Harkemase Boys in Friesland. Dat is 226 kilometer rijden, dan ben ik van ’s ochtend tien tot ’s avonds een uur of negen van huis.’’ De opbrengst: negentien euro (!) plus een kilometervergoeding. ,,Maar je gaat ook niet fluiten om rijk te worden, al vind ik dat de vergoeding voor scheidsrechters in groep 1 best wat omhoog zou mogen.’’ Makkelie vindt dat alle ’ontberingen’ erbij horen. ,,Als je de top wilt bereiken, moet je er sommige dingen voor opzij zetten.’’

Over één ding zijn de youngsters het zeker eens: ze fluiten niet om vrienden te maken. ,,Ik ben er niet om er voor te zorgen dat de 22 spelers met een tevreden gevoel van het veld stappen,’’ aldus Bovekerk. ,,Het gaat erom dat je de juiste beslissingen neemt.’’ Van Wijk: ,,Het gebeurt regelmatig dat alles en iedereen boos op je is, maar dat je zelf weet dat je een goede wedstrijd hebt gefloten. Een mooi voorbeeld is de wedstrijd Achilles Veen - Wilhelmina’26, die ik vorig jaar leidde. Iedereen viel over me heen, maar ik kreeg wel een 9,7 als beoordeling.’’
www.thuisuiteten.nl
pi_62439776
19 euro.
That's all folks!
pi_63196283
Vanavond fluit Makkelie de wedstrijd HHC - Feyenoord. Op zich opvallend, als Dordtenaar. Toch vlakbij Rotterdam.

Direct ook zijn debuut live op televisie. Eens kijken of hij vanavond goed fluit of toch opvallende beslissingen gaat nemen, zoals hij de laatste tijd helaas ook regelmatig doet.
www.thuisuiteten.nl
pi_63200952
Wat een blunder. Dat was gewoon rood, maar hij geeft niet eens een kaart.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 13 november 2008 @ 20:57:54 #210
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_63201179
quote:
Op donderdag 13 november 2008 20:50 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat een blunder. Dat was gewoon rood, maar hij geeft niet eens een kaart.
Dat is bij Makkelie nog wel eens vaker het geval, rood geven wat niks is en andersom. Zo is hij ook in de bierdivisie.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_63201215
quote:
Op donderdag 13 november 2008 20:57 schreef borisz het volgende:

[..]

Dat is bij Makkelie nog wel eens vaker het geval, rood geven wat niks is en andersom. Zo is hij ook in de bierdivisie.
Waarom zetten ze zo'n slechte scheids dan op zo'n wedstrijd?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 13 november 2008 @ 21:22:34 #212
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_63202156
quote:
Op donderdag 13 november 2008 20:58 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Waarom zetten ze zo'n slechte scheids dan op zo'n wedstrijd?
Methodmich heeft goede contacten

neuh. Tja Makkelie wordt gezien als talent bij de knvb en zal daarom dit duel hebben gekregen. Maar goed fluiten doet hij weinig dit seizoen.
pi_63202644
quote:
Op donderdag 13 november 2008 21:22 schreef borisz het volgende:

[..]

Methodmich heeft goede contacten

neuh. Tja Makkelie wordt gezien als talent bij de knvb en zal daarom dit duel hebben gekregen. Maar goed fluiten doet hij weinig dit seizoen.
Na vanavond zal hij wel niet veel meer fluiten.
Zo'n dramatische scheids al vanavond heb ik in jaren niet meer gezien. Die aanvoerder had er al 2x af gemoeten.
pi_63203019
Degraderen die vent. Voorlopig 4e man in de Jupiler League ofzo.
pi_63204282
En nu weer een overtreding op een doorgebroken speler bestraffen met geel.
pi_63206123
Dramatische wedstrijd kunnen we concluderen
pi_63206145
Ja zeg, wat een prutser. Hij kan dan wel een leuk talent zijn, laat hem eerst nog maar de amateurs fluiten de komende jaren.
pi_63206221
Gemiste kans.
Money won is twice as sweet as money earned.
  donderdag 13 november 2008 @ 23:58:34 #219
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_63208383
Dramatisch
pi_63224463
Volgens de Snor kan Makkelie zijn carriere vergeten na de wedstrijd van gister!

http://www.vi.nl/WebTV/We(...)eerdInEredivisie.htm
pi_63224663
We hadden het er in de kantine nog over gisteren, dat ie juist met sprongen achteruit lijkt te gaan. Paar jaar terug floot hij erg goed, maar is sindsdien te zeer beland in het "regeltjesfluiten" voor een goed cijfer. Bovendien bevoordeelt hij ook regelmatig de thuisploeg, aldus enkele spelers bij ons die vorig seizoen in de JL wel eens gefloten werden door hem. Gisteren was dat ook min of meer het geval natuurlijk, want HHC had binnen de minuut met tien man moeten staan.

Serdar Gözübüyük zal nu wel de nieuwe coming man worden van het arbiterskorps, als het aan de KNVB ligt.

Danny zal zich voorlopig op de JL moeten richten denk ik zo.
www.thuisuiteten.nl
pi_65303529
Weer niet zo'n beste wedstrijd vanavond. Tenminste van wat ik er in de samenvatting van kan zien.
pi_65304885
Volgens mij was dat moment met Pelle een penalty.
pi_66279591
Ah de opvolger van John Blankenstein
pi_66280845
Uit het gelekte rapport:
quote:
De zes talenten Mario Diks (31), Ed Janssen (38), Danny Makkelie (26), Raymond van Meenen (34), Michel Winter (30) en Bas de Groot (32) die in aanmerking kunnen komen om wedstrijden op het hoogste niveau te leiden, ontkwamen niet aan een streng tussenrapport.

De Groot toont te weinig progressie en zijn aflopende contract wordt eerdaags niet verlengd ‘tenzij er op korte termijn aanzienlijke verbetering waarneembaar is’. De rest krijgt vooralsnog wel de kans om door te groeien. Voor Winter, die eind december van zijn debuut in de eredivisie bij Willem II-Sparta een mislukte avond maakte, was het oordeel mild. ,,Hij floot één ongelukkige wedstrijd in de eredivisie.’’
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_66289466
Zouden dan wel al snel afgeschreven worden, als ze weg moeten. Al is iemand als Janssen volgens mij al langer bezig dan Makkelie.
www.thuisuiteten.nl
pi_66290067
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 19:55 schreef methodmich het volgende:
Zouden dan wel al snel afgeschreven worden, als ze weg moeten. Al is iemand als Janssen volgens mij al langer bezig dan Makkelie.
Alleen De Groot heeft grote kans aan het einde van het seizoen zijn contract niet verlengd te zien worden. De rest mag gewoon doorgaan.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  vrijdag 20 februari 2009 @ 23:49:45 #228
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_66300503
Ik mag toch hopen dat die Makkelie nu eens een keer gaat fluiten ipv die misplaatste arrogantie toont op het veld. Wat een drama scheidsrechter is dat toch
Neerkomen wel!
pi_69776716
Wel grappig.

Vandaag was Danny Makkelie aanwezig op het HDO-toernooi voor spelers onder 23 jaar van Heerjansdam. Hij floot diverse potjes en hanteerde ook de vlag. Keurig pronkend in zijn KNVB-scheidsrechterstenue.

Wel was hij kennelijk slechts gestrikt tot uiterlijk vijf uur 's middags, want in de finale gaf hij Barendrecht in de slotminuut wel een zeer makkelijke strafschop, waardoor de wedstrijd keurig om vijf uur kon worden afgefloten met een 1-0 zege voor de Barendrechters.
www.thuisuiteten.nl
pi_70753285
Danny heeft gisteravond een oefenduel gestaakt. Niet wegens onweer of invallende duisternis, maar vanwege wangedrag van Brazilianen die oefenden tegen FC Den Bosch. Opmerkelijk. Een terechte beslissing, begreep ik uit enkele reacties in het Den Bosch-topic.
www.thuisuiteten.nl
pi_72928579
Gisteren debuut in de Eredivisie, bij Heracles - Sparta. Gertjan Verbeek sprak hem nog even toe, dat Danny zich liet opnaaien door de Sparta-bank. Verder niet echt opvallende dingen gedaan volgens mij, terecht twee keer geel voor Boakye.

Uiteindelijk toch redelijk snel de Eredivisie gehaald dus!
www.thuisuiteten.nl
  Moderator / Redactie Sport zondag 20 september 2009 @ 12:28:47 #232
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_72928718
Danny had de laatste weken veel tv-wedstrijden. De Jupilerleague duels die hij floot werden ook op tv uitgezonden. Hij floot aardig, haalde nu de voldoendes. Hij floot beter als toen in de beker .
pi_72928749
26 jaar bij zijn debuut in de Eredivisie, denk wel één van de jongere arbiters ooit op het hoogste niveau dus. Jan Wegereef was ook rond die leeftijd dacht ik.
www.thuisuiteten.nl
  zondag 20 september 2009 @ 12:33:57 #234
67174 Dos37
Come on Twente
pi_72928886
Jan Wegereef was ook 26
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  Trouwste user 2022 zondag 20 september 2009 @ 22:48:48 #235
7889 tong80
Spleenheup
pi_72952668
Net een item over hem in SV.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator / Redactie Sport zondag 20 september 2009 @ 22:51:28 #236
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_72952795
quote:
Op zondag 20 september 2009 22:48 schreef tong80 het volgende:
Net een item over hem in SV.

Hij kreeg een veer van Hugo . Trouwens hij fluit AZ - Jong Ajax in de beker, ook live op de buis .

[ Bericht 6% gewijzigd door borisz op 20-09-2009 23:12:46 ]
pi_72972230
Hugo denkt ook, beetje de regio steunen.

Boakye was het zelf in elk geval ook eens met zijn rode kaart.
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 maandag 21 september 2009 @ 18:09:18 #238
7889 tong80
Spleenheup
pi_72973958
quote:
Op zondag 20 september 2009 22:51 schreef borisz het volgende:

[..]

Hij kreeg een veer van Hugo . Trouwens hij fluit AZ - Jong Ajax in de beker, ook live op de buis .
Leuke wedstrijd voor hem.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_72974225
quote:
Op zondag 20 september 2009 22:51 schreef borisz het volgende:
Heb alleen de samenvatting gezien, maar vond hem vrij krampachtig overkomen eigenlijk. Maargoed hij gaf de kaarten in ieder geval aan de juiste personen. Dat is al een vooruitgang.
pi_73134039
quote:
Op maandag 21 september 2009 18:19 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Heb alleen de samenvatting gezien, maar vond hem vrij krampachtig overkomen eigenlijk. Maargoed hij gaf de kaarten in ieder geval aan de juiste personen. Dat is al een vooruitgang.
Hij vergat wel een penalty te geven

Nu doet ie Twente - Amazing honda show

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2009 20:53:43 ]
pi_73134076
Vandaag in De Dordtenaar een heel stuk over Makkelie. Hij is niet de jongste arbiter ooit in de Eredivisie. Dat was Jan Keizer, op basis van de gegevens die bekend zijn bij de bond. Voor een bepaald jaar is het niet meer te achterhalen.

Zal morgen het lijstje nog even plaatsen, Wegereef was 28 volgens dit stuk.
www.thuisuiteten.nl
  zondag 27 september 2009 @ 23:42:57 #242
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_73168431
Ik vind hem niet tegenvallen, beter dan het gemiddelde iig...
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_81081299
Vanavond fluit hij Eagles -cambuur, ben benieuwd..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')