abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 00:00:17 #1
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_40371207
Welkom in Fotografie!
Welkom op het forum over fotografie en (video-)beeldbewerking!
We nemen aan dat je de Fok FAQ al gelezen hebt


Heb je een vraag?

Voor de vragen die vaak gesteld worden hebben centrale topics:
  • Het vragen van advies over je foto Help mijn foto te verbeteren deel 5
  • Het laten zien van je fotobewerkingen Beoordeel mijn bewerking - deel 1
  • Vragen over het bewerken van je foto's [centraal] Fotobewerking/Photoshop! deeltje 3
  • Het aanschaffen van een digitale camera [CENTRAAL] Wie helpt me een nieuwe fotocamera vinden, deel 6
  • Flitsers en flitstechnieken: [Centraal] Flitsers en flitstechnieken
  • Algemene fotovraagjes: Heb je een fotografische vraag, vraag het de expert, deel 3

    En anders open je zelf een topic of vraag je het even in het feedback topic of de slowchat. (Dat topic met [FOT SC] ervoor Er zijn daar wel regels, zegt shmoopy:
    quote:
    Op maandag 17 april 2006 12:18 schreef shmoopy in het FOT-crewtopic het volgende:
    (...)
    Slowchat-topics zijn in principe bedoeld om dingen die offtopic zijn in andere topics neer te gooien, maar als er alleen maar gepost wordt over het weer of hoe lekker de koffie smaakt en zo'n topic in no-time vol is, dan is dat niet de bedoeling (...)
    Zie ook het topic Slowchattopic is niet bedoeld om te slowchatten?

    FOT Wiki
    Een groot aantal vragen wordt ook beantwoord op onze FOT Wiki.
    Voor algemene vragen over de Wiki zelf kan je terecht in het Feedback forum.

    Meetings
    quote:
    Op vrijdag 29 september 2006 00:05 schreef nikky het volgende:
    Mag ik even melden dat het niet de bedoeling is op FOK! om mensen te weigeren op een meet? Als je dan toch zo graag goede modellen wilt hebben is FOK! eigenlijk niet de juiste plaats en zul je je modellen ergens anders vandaan moeten halen. Kan me herinneren dat dit soort meets bedoeld waren om als fotograaf je lekker te kunnen uitleven op mensen die model wilden staan en iemand die wilde leren poseren of mooie foto's wilden hebben.
    Maar we gaan niet selecteren.

    Het is hier geen castingbureau
    Lijkt me erg duidelijk en hoeft geen aanvulling te hebben. FOK! meets zijn openbaar en toegankelijk voor iedereen. Showcases zijn anders, daar is het veelal 1 op 1 meets. Gaat er trouwens wat fout tijdens een meeting of showcase, helaas FOK! kan daar niets aan doen , het valt onder de eigen verantwoording van de mensen die naar een Meet /Showcase gaan. Klagen/mailen naar Mod's / FA's en A's heeft dan ook totaal geen zin.


    Foto's plaatsen
    Zie de FAQ hoe dat precies moet.
    Hou bij het posten van werk dat niet van jou is wel rekening met copyrights. Het veiligst zit je met een simpel weblinkje.

    Let op
    De bekende Imagehost "imageshack" werkt niet samen met FOK. Plaatsen daar gehost en vervolgens geplaatst op FOK! zullen verschijnen als de gele kikker. Kies daarom voor een andere site zoals bijvoorbeeld photobucket.


    Foto Grootte
    We bevelen aan om je plaatje niet groter dan 610 pixels breed te laten zijn. Het forum zal automatisch te grote afbeeldingen verkleinen en het vervormt verschrikkelijk. Je foto's zien er dus ook nog eens beter uit wanneer je ze zelf verkleint!

    Handleidingen
    Nederlandse importeurs zijn niet blij als hun handleidingen worden gekopieerd en verspreid. Indien je camera geen Nederlandstalige handleiding heeft, weet je waarom hij zo goedkoop is. Vraag er hier niet naar, ga naar de nederlandse of belgische website van je camera fabrikant, bestel er daar één, of volg een cursus in de taal die er wel bij zit .

    De moderators van FOT zijn

    Xilantof
    Tha_Erik
    HMaster-II

    [ Bericht 1% gewijzigd door HMaster-II op 11-01-2008 21:21:45 ]
  • - "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
    - Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
    - Privacy Matters
      Admin woensdag 3 oktober 2007 @ 01:28:13 #2
    1 crew  Danny
    Ik mis m'n grote vriend..
    pi_53658867
    Vanaf heden is het mogelijk foto's met een breedte van 610 pixels te plaatsen zonder dat deze resizen. Maak hier vooral gebruik van aangezien het je foto duidelijker maakt. (de oude limiet van 580 pixels, maar de nieuwe layout is iets breder).
    - Oh hi Mark!
    - Cool... Cool, cool, cool.
    Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
    Zie wat ik kijk: trakt.tv
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')