Nee, het is hetzelfde script en gebaseerd op dezelfde telenovela uit Zuid Amerika.quote:Op zondag 30 juli 2006 22:40 schreef Cee het volgende:
Ik heb de Talpa-serie 'Lotte' nooit gekeken maar volgens mij heeft 'Ugly Betty' erg veel weg daarvan. Is dat toeval?
Hij is van eind lente dit jaar?quote:Op maandag 31 juli 2006 00:55 schreef neggix het volgende:
Hoe oud is die Pilot van Studio 60Wil die serie ook wel zien, maar ben nu al benieuwd
Ik zag het net.. Tis van 29-7-06.. Ik bedoelde de pilotquote:Op maandag 31 juli 2006 00:56 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Hij is van eind lente dit jaar?
Lotte is meer gericht op drama, met zo nu en dan een beetje humor, maar minimaal, echt nederlandsquote:Op zondag 30 juli 2006 22:40 schreef Cee het volgende:
Ik heb de Talpa-serie 'Lotte' nooit gekeken maar volgens mij heeft 'Ugly Betty' erg veel weg daarvan. Is dat toeval?
Gek hč, als een derde van de bevolking niet blank isquote:Op maandag 31 juli 2006 15:59 schreef Haruhi het volgende:
Valt me wel op hoeveel excuusnegers/latino's etc. er overal tussen zitten.
Dat zeg ik als excuusneger zijnde hoor, doe maar rustig. En je weet zelf ook wel dat die erin zitten zodat het 'politiek correct' is.quote:Op maandag 31 juli 2006 16:19 schreef Plastic_Power het volgende:
[..]
Gek hč, als een derde van de bevolking niet blank is![]()
Jericho lijkt me ook wel wat, maar de enige pilot die ik kon vinden had het geluid gi-gan-tisch out of sync.. dus dat was absoluut niet kijkbaar.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 02:57 schreef Mr.Noodle het volgende:
De Pilot van Studio 60 in the Sunset Strip, heeft me niet kunnen boeien. Ik weet eerlijk gezegd niet waar het verhaal naar toe moet leiden...geen verwachtingspatroon.
Jericho daarentegen vond ik dan wel weer oke, straalt wat mysterie uit en laat je achter dat er iets vreselijks is gebeurd, maar de oorzaak, wat de reden er precies van is en door wie het gedaan is blijft open.
helemaal goed gezegd, vond ik dus ook!quote:Op dinsdag 19 september 2006 23:26 schreef Miguel het volgende:
Studio 60 OSS vandaag zitten kijken en ik denk dat het potentie heeft, maar dan moet het in de tweede ep toch wel een heel stuk leuker worden.
Na 5 eps bedoel jequote:Op vrijdag 22 september 2006 05:44 schreef Patvs het volgende:
Smith net gezien. Zag er degelijk uit. Wordt hopelijk niet net als Heist OOK na 1 seizoen gecancelled.
Over excuusnegers gesproken.quote:Op maandag 31 juli 2006 15:59 schreef Haruhi het volgende:
Valt me wel op hoeveel excuusnegers/latino's etc. er overal tussen zitten.
Dan kun je wel geen enkele serie volgen, soms slaat het nergens op waarom een serie gecancelled wordt. En alle series lijken toch wel heel erg op elkaar. Bovendien Liota speelt mee, dus dat moet toch wel iets doen lijkt me. Kan me de slechte ratings touwens niet voorstellen, maar goed.quote:Op zondag 24 september 2006 10:08 schreef BliksemSchigt het volgende:
Smith had toch geen goede ratings? Ik wacht even met volgen, straks wordt ie gecanceld
dat vond ik nou juist van Standoff, die hoofdpersonen lijken wel gewoon secretaresses die doen alsof ze bij de pliesie/efbieaai zittenquote:Op vrijdag 22 september 2006 18:10 schreef s0k het volgende:
Justice (wel onrealistisch zeg)
En als iedereen dat nou doet heb je vanzelf een self-fulfilling prophecy.quote:Op zondag 24 september 2006 10:08 schreef BliksemSchigt het volgende:
Smith had toch geen goede ratings? Ik wacht even met volgen, straks wordt ie gecanceld
Bron: LA Timesquote:"Smith" got into a rumble with Dick Wolf on Tuesday night, and Wolf won.
A new CBS drama starring Ray Liotta as a criminal antihero, "Smith" opened with a soft 10.7 million viewers, according to early data from Nielsen Media Research. That lagged behind the eighth-season debut of NBC's "Law & Order: SVU" (14.4 million), from executive producer Wolf, as well as the third season roll-out of ABC's "Boston Legal" (11.6 million), which benefited from a two-hour "Dancing With the Stars" lead-in (18.1 million).
Additionally, "Smith" lost 9% of its audience from the first to second half-hour, while the number of "SVU" viewers grew slightly.
But on the bright side, "Smith" tied for second place with "Boston Legal" among viewers ages 18 to 49, and the show performed a bit more strongly than the drama "Close to Home" did when it premiered in the time slot last year.
Overall, ABC won the night in total viewers and among the 18-to-49 group.
Bron: Nielsen Media Research dataquote:Capping off this first Tuesday of the season for CBS was the debut of crime drama Smith at a well-sampled 7.8/12 in the overnights (#3), 10.71 million viewers (#3) and a 3.5/ 9 among adults 18-49 (#2t) at 10 p.m. Comparably, retention for Smith out of The Unit was a solid 88 percent in total viewers and 100 percent among adults 18-49. That's a positive start.
Brong: Mediaweek nieuwsbriefquote:Despite the star-strutted opener for "Studio 60", most people chose Howie Mandel over Matthew Perry, tuning in to watch "Deal or No Deal." The two-hour game show earned an 8.9 rating and a 14 share in the 8:00 p.m. hour, then rise to a 10.2/15 in the 9:00 p.m. "Studio 60", by comparison, earned a 8.6 with a 14 share - but declined in the second half-hour.
Brong: Nielsen Media Research dataquote:... But the big surprise in the time period was the unexpected sampling for the debut of CBS drama Jericho. Jericho finished a solid second with a 7.7/12 in the overnights, 11.40 million viewers and a 3.2/10 among adults 18-49.
Inderdaad, ook al kun je pas na een paar afleveringen zeggen of het een goeie serie is en hoe het zit met de kijkcijfers.quote:Op zondag 24 september 2006 12:28 schreef RobertoCarlos het volgende:
is toch best positief over Smith!![]()
als je de stip vermenigvuldigt met hoogte vd staaf kom je al weer verder. goed werk btwquote:Op zondag 24 september 2006 13:00 schreef Symer het volgende:
Ik moet voor m'n studie nu met grafieken in Excel oefenen en in het kader van constructief SOG ben ik de kijkcijfers maar gaan plotten.
[afbeelding]
Dit zijn de nieuwe shows die tot nu toe op tv verschenen zijn. De blauwe staven zeggen op zich vrij weinig natuurlijk als je niet weet hoe goed de shows die op dezelfde avond te zien waren het gedaan hebben. Daar is 'programmascore' voor, die stip wil zeggen dat dat de plaats is waar dat programma geëindigd is. Happy Hour staat bijvoorbeeld op plaats 12 wat wil zeggen dat er 11 programma's waren die het beter deden qua kijkcijfers. Je ziet hier dus dat Six Degrees en Studio 60 het erg goed doen, terwijl Happy Hour, Justice en Vanished erg slecht gescoord hebben.
Je kunt hier verder natuurlijk niks mee qua voorspellen wat gecanceld gaat worden en wat niet, maar het geeft een aardig beeld van hoe de nieuwe series het doen t.o.v. elkaar.
Ik heb de cijfers van afgelopen week gebruikt, dus het beeld is een beetje vertekenend (je ziet hier bijvoorbeeld de premiere van Kidnapped tegenover de vijfde aflevering van Vanished), verder heb ik de ruwe cijfers gebruikt en gekeken naar de doelgroep waar de adverteerders in geďntreseerd zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kijk uit naar meer.Nu nog even Jericho bekijken.
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
goed zo, was ff een test.quote:Op zondag 24 september 2006 14:38 schreef Symer het volgende:
Thx, maar als je wil vermenigvuldigen moet je de scores van de stippen wel eerst omdraaien (13 wordt 1, 12 wordt 2, enz). Goede kijkcijfers wil namelijk zeggen dat de staaf zo hoog mogelijk is en de stip zo laag mogelijk.
Ik wilde het berekenen van betrouwbaarheidsintervallen van tweeweg ANOVA's en het plotten van de standaard deviaties middels Excel oefenen.quote:Op zondag 24 september 2006 15:13 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
goed zo, was ff een test.
Maarrre heb je het nou al gedaan? Je wilde toch met Excel oefenen?
nou, ik weet niet hoor, maar volgens mij moet je dan eerst de scorepunten omdraaienquote:
Eensch! En Smith blijf ik ook nog wel even volgen denk ik..quote:Op maandag 25 september 2006 17:44 schreef BliksemSchigt het volgende:
Six Degrees was erg cool en onderhoudend zeg. Ik heb echt de hele aflevering geboeid zitten kijken en ben erg nieuwsgierig wat er nog allemaal achter de verschillende personages schuilt.
Briljante serie
Men in Trees ook gezien dankzij een tipje van een vriend van me. Leuke vrouwen seriequote:Op dinsdag 19 september 2006 19:34 schreef blaaatkipje het volgende:
Heb men in trees al gezien, leuke (vrouwen)serie
Zal ik wel blijven volgen.
Respectable ook gekeken (engels), ook tof :d
Geldt voor alle series hoor!quote:Op dinsdag 26 september 2006 23:34 schreef BliksemSchigt het volgende:
Totaal off-topic, maar zoals ze hier met The Sopranos omgaan is echt te triest
idd.. als je kijkt hoe SBS/Veronica het voor elkaar krijgt om Amerikaanse hitseries op zondagmiddag om 15:00u. te plaatsenquote:Op woensdag 27 september 2006 07:19 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Geldt voor alle series hoor!
quote:'Kidnapped' eerste slachtoffer nieuwe seizoen VS
Elk jaar kun je er de klok op gelijk zetten: binnen drie weken na het starten van het nieuwe seizoen is er op zijn minst 1 serie afbesteld. Dit jaar heeft NBC de twijfelachtige eer de eerste te mogen zijn. Het gaat om 'Kidnapped', een serie over een ontvoerde jongen uit een welgestelde familie.
De ontvoering zou in 22 afleveringen (= 1 seizoen) opgelost moeten worden, maar de zender heeft de producenten verzocht de ontvoering nu in aflevering 13 te laten oplossen. De zender garandeert dat die 13 afleveringen ook worden uitgezonden zodat de kijker niet wordt opgezadeld met een onopgelosd verhaal, maar weet niet of de resterende afleveringen binnenkort zullen worden uitgezonden of er doorheengedraaid zullen worden in de zomer. FOX zendt een vergelijkbare serie uit (Vanished) en ook met die serie gaat het op zijn zachtst gezegd niet best.
Een andere serie van FOX 'Happy Hour' - een comedy - staat ook op de nominatie geschrapt te worden, maar de zender gaat de serie binnenkort testen op een nieuw tijdstip, alvorens te beslissen tot het eventueel stoppen van de serie. Waar Kidnapped over het algemeen vrij goede recensies kreeg, was dit bij 'Happy Hour' omgekeerd: de comedy werd volledig afgebrand door de critici. (TVtoekomst).
Er is niet bijgezegd wanneer die afleveringen worden uitgezondenquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 14:23 schreef -Mo- het volgende:
[..]
Wow...Das wel erg netjes van NBC.
Erg on-Amerikaans.
Daar adverteren ze natuurlijk wel mee, maar de makers van Friends bestaan uit 3 personen. slechts één daarvan heb mee gewerkt aan The Class.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 14:31 schreef Dos37 het volgende:
Ga straks the class even kijken van de makers van Friends dus dat lijkt me best tof.
Meestal cancellen ze gewoon meteen de serie. Vaak worden zelfs al opgenomen aflevering geeneens meer uitgezonden. Dat de kijkers dan met een unsolved mystery zitten, maakt ze normaliter geen fuck uit.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 15:31 schreef Kokstra het volgende:
[..]
Er is niet bijgezegd wanneer die afleveringen worden uitgezonden![]()
quote:Before the season began, more than a few critics wondered if too many of the new network shows were highly serialized dramas that might require too much of a commitment for viewers, viewers already burnt by the truncated ends to shows like "Reunion" and "Invasion."
The answer appears to be a qualified yes. With "Smith" in limbo, "Kidnapped" shipped to Friday, "Vanished" moved to Friday and shows like "Studio 60," "Runaway," "Friday Night Lights" and "Six Degrees" struggling, there will be some high-priced casualties. On the other hand, the future looks brighter for shows like "Heroes" and "Jericho," with the jury still out on "The Nine" and others.
daar snap ik ook idd niets van, en dat geldt ook voor Studio 60. Allebei kwaliteitseries met echt goeie acteurs. Kennelijk zijn de amerikanen net zulk barbaars tv-volk als de nederlandersquote:
ja of er staat 1 of ander programma zoals CSI tegen over, probeer dan maar als beginnende serie een goede start te maken.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 10:26 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
daar snap ik ook idd niets van, en dat geldt ook voor Studio 60. Allebei kwaliteitseries met echt goeie acteurs. Kennelijk zijn de amerikanen net zulk barbaars tv-volk als de nederlanders![]()
Te verwachten? Bedoel je qua kijkcijfers of qua verhaal ofzo?quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 12:55 schreef blaaatkipje het volgende:
[..]
ja of er staat 1 of ander programma zoals CSI tegen over, probeer dan maar als beginnende serie een goede start te maken.
Smith was te verwachten, helaas pindakaas.
Kijkcijfers vooral, maar dan nog als ik naar een satc of will&grace kijk die toch een paar seizoenen hebben gelopen dan is het begin ook nog niet geweldig/nog zoekende naar juiste weg. Ik vind dat je een tvprogramma iig 7 afleveringen moet gunnen... maar ok dat ben ikquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 13:19 schreef Kokstra het volgende:
[..]
Te verwachten? Bedoel je qua kijkcijfers of qua verhaal ofzo?
Scheelt me weer een serie danquote:Op zaterdag 7 oktober 2006 12:48 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Here's something Ray Liotta and Virginia Madsen won't be putting on their resumes: stars of the first new TV show to bite the dust this fall. "Smith," the Tuesday night CBS drama with Liotta leading a band of high-stakes thieves, is off the schedule, the network said Friday. It will be replaced temporarily by reruns of "CSI: Crime Scene Investigation" and "Criminal Minds."
Inderdaad, Studio 60 en Six Degrees zijn toch wel mijn favo nieuwe series.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 10:26 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
daar snap ik ook idd niets van, en dat geldt ook voor Studio 60. Allebei kwaliteitseries met echt goeie acteurs. Kennelijk zijn de amerikanen net zulk barbaars tv-volk als de nederlanders![]()
Idd, ik vreesde het al een beetje aangezien er geen uitzenddata voor ep 4 en 5 werden vermeldquote:
En beide series vind ik dan weer minder, niet om je te dissen natuurlijk. Bij Heroes vind ik de Japanner grappig, hopelijk blijft ie erin.quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 17:33 schreef Geqxon het volgende:
Zo, ik ga nu Jericho volgenIk hoop dat hij, samen met Heroes, blijft draaien
Ziet er voorlopig goed uit voor beide series, Jericho is stabiel in de kijkcijfers en voor Heroes is afgelopen week een volledig seizoen besteld!quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 17:33 schreef Geqxon het volgende:
Zo, ik ga nu Jericho volgenIk hoop dat hij, samen met Heroes, blijft draaien
smith is leuk maar al gecancelled, dus die hoef je nie meer te zien!quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 18:41 schreef jeldrik het volgende:
Vooral Smith lijkt me leuk :-) Heroes ben ik nu ook mee bezig, ff afwachten dus
quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 18:43 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
smith is leuk maar al gecancelled, dus die hoef je nie meer te zien!
Heh, positief gedacht, maar ondertussen is op CBS.com geen spoortje van deze serie meer terug te vinden... dus ik zou er niet op gaan zitten wachten.quote:
The Wire!!!!quote:Op woensdag 11 oktober 2006 00:05 schreef NX het volgende:
// Iemand nog serie tips aan de hand van "Mijn Series" lijst?![]()
btw: tvp...![]()
Thanx!quote:
Één seizoen van The Wire is maar een half seizoen eigenlijk. Heeft maar 12 afleveringen namelijk.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 16:25 schreef NX het volgende:
//EDIT wooohooo! zie al dat ze bij sezioen 4 zijn... dat is niet echt in te halen
Dan doe ik met je meequote:Op woensdag 11 oktober 2006 17:32 schreef Merkie het volgende:
Six Degrees "struggling". Ik ga tompoucen tegen de TV gooien als die wordt gecancelled
!
Dat is gewoon een volledig seizoen hoor. Gewoon minder afleveringen.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 16:55 schreef -Mo- het volgende:
[..]
Één seizoen van The Wire is maar een half seizoen eigenlijk. Heeft maar 12 afleveringen namelijk.
Sorry maar ik snap er geen ruk van, de serie ziet er goed uit en is goed in elkaar gezet... acting is ook goed, maar is het nu komedie, drama, actie, what the fuck is it?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 17:57 schreef -Mo- het volgende:
1. Studio 60 on the Sunset Strip. By far
Dat weet ik, maar aangezien hij wel Veronica Mars nog wil zien, die al bij seizoen 3 is, bedoelde ik te stellen dat het daarmee vergeleken maar een half seizoen is, en dus raar zou zijn dat hij wel Veronica Mars zou willen zien, maar The Wire niet vanwege het feit dat die al bij seizoen 4 is. Capisci?quote:Op woensdag 11 oktober 2006 18:06 schreef Kokstra het volgende:
[..]
Dat is gewoon een volledig seizoen hoor. Gewoon minder afleveringen.
Jaquote:Op woensdag 11 oktober 2006 22:29 schreef -Mo- het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar aangezien hij wel Veronica Mars nog wil zien, die al bij seizoen 3 is, bedoelde ik te stellen dat het daarmee vergeleken maar een half seizoen is, en dus raar zou zijn dat hij wel Veronica Mars zou willen zien, maar The Wire niet vanwege het feit dat die al bij seizoen 4 is. Capisci?
Die pilot had kicke actie manquote:Op woensdag 11 oktober 2006 17:32 schreef Merkie het volgende:
Smith gecancelled, hoera. Wat een bagger was dat.
Damian is stoere negertquote:Op woensdag 11 oktober 2006 23:10 schreef NX het volgende:
Jericho is zeer goed maar Six Degrees is beter en zelfs beter dan Studio 60!
Six Degrees heeft een leuke begin en goed in elkaar gezet! 'T is een "Happy Feeling" serie
Nouja, toch gedaan :-Pquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 18:43 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
smith is leuk maar al gecancelled, dus die hoef je nie meer te zien!
Sorry NS, no offence, maar je snapt idd nog niet zo heel veel van series. Het boeiende aan Studio 60 is dat je ziet wat er allemaal speelt bij het maken van een tvserie, de druk, de spelletjes die gespeeld worden, de macht etcquote:Op woensdag 11 oktober 2006 19:15 schreef NX het volgende:
[..]
Sorry maar ik snap er geen ruk van, de serie ziet er goed uit en is goed in elkaar gezet... acting is ook goed, maar is het nu komedie, drama, actie, what the fuck is it?
Ik vond het niet grappig in de 3/4 afleveringen die ik heb gezien en ik moest er ook niet van janken...
De enige die ik erg goed vind is Mathew Perry, eigenlijk beide hoofdacteurs maar voor de rest, ik begrijp de serie niet, kan iemand mij aub in de juiste richting helpen en in godsnaam vertellen waar ze het over hebben!
THANX
En wat je hier stelt geeft ook aan dat je niet echt snapt wat de serie inhoudt. Deze serie is juist veel meer drama. Over hoe het leven (in de stad) in elkaar zit, sommige hebben geluk sommigen niet, sommigen komen elkaar tegen anderen missen elkaar.quote:Op woensdag 11 oktober 2006 23:10 schreef NX het volgende:
Six Degrees heeft een leuke begin en goed in elkaar gezet! 'T is een "Happy Feeling" serie
Dat had ik al gemerkt bij de PILOT, bedankt voor de uitleg...quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 15:34 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
En wat je hier stelt geeft ook aan dat je niet echt snapt wat de serie inhoudt. Deze serie is juist veel meer drama. Over hoe het leven (in de stad) in elkaar zit, sommige hebben geluk sommigen niet, sommigen komen elkaar tegen anderen missen elkaar.
Prima als er een happy feel van krijgt, maar er zit veel meer (goeds) in!![]()
Euuuhm, 't is toch echt NX... De druk, de spelletjes, etc, dat had ik ook begrepen maar ik denk dat ik de clue miste, dat is waarom ik het vroegquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 15:31 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Sorry NS, no offence, maar je snapt idd nog niet zo heel veel van series. Het boeiende aan Studio 60 is dat je ziet wat er allemaal speelt bij het maken van een tvserie, de druk, de spelletjes die gespeeld worden, de macht etc
En dan: wat boeit het wat voor genre het is??Het kan toch ook gewoon van alles iets zijn? Niet zo beperkt denken kerel
![]()
Hmm, heeft niets met smaak te maken, maar als je een serie met een aardig portie ellende en drama een happy feel serie noemt en als je een serie in een hokje wilt indelen dan klopt er duidelijk ietsquote:Op vrijdag 13 oktober 2006 21:59 schreef NX het volgende:
[..]
Dat had ik al gemerkt bij de PILOT, bedankt voor de uitleg...Maar wat ik ermee bedoelde, was dat het, dus zoals jij dat bedoelt, een dieper aspect aangeeft in de levens van de personages en hoe deze verbonden zijn... Het is grappig om te zien wat we in het dagelijkse leven eigenlijk mee maken, zo mooi in elkaar is gezet in de serie...
[..]
Euuuhm, 't is toch echt NX... De druk, de spelletjes, etc, dat had ik ook begrepen maar ik denk dat ik de clue miste, dat is waarom ik het vroeg
Het is een leuke serie, en vooral de spelletjes (macht spelletjes, botsingen en dergelijke) die de karakters hebben, zijn leuk om te zien, maar naar mijn gevoel mist(e) het toch wat...
Het is jammer dat je aangeeft dat ik niets van series snap... Hmm, hoe zal ik dat nou eens beargumenteren?
Ieder heeft zo zijn eigen smaak en voorkeur...![]()
Hehequote:Op vrijdag 13 oktober 2006 23:22 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Hmm, heeft niets met smaak te maken, maar als je een serie met een aardig portie ellende en drama een happy feel serie noemt en als je een serie in een hokje wilt indelen dan klopt er duidelijk iets
niet.
Anyway, het kan trouwens best dat ik Studio 60 op een gegeven moment minder ga vinden wanneer ze iedere keer dezelfde thema's (deadline van een uitzending halen, etc.) gaan herhalen, maar op dit moment vind ik het eigenlijk wel verfrissend om een serie te zien over het tv-bedrijf, een beetje en combinatie tussen een toneelstuk/musical (zonder veel zingen) en een tvserie.
En er word redelijk goed geacteerd, en de decors en het camerawerk (mooie lange shots) is mooi.
Het concept van Six Degrees is trouwens niet echt origineel, het doet me denken aan Crash, maar wel weer nieuw dat het in een serie verwerkt is.
Alhoewel mij inmiddels niet meer duidelijk is wat je in tvseries zoekt, misschien nog 2 tips die niet op je lijstje staan:
- The War at Home:familie sit-com met redelijk harde en directe/eerlijke humor. Moet je wel van houden.
Zijn inmiddels bij S02E04, maar het zijn losse afleveringen dus je kunt gewoon bij S02 starten.
- Men at trees: beetje vrouwenserie van de schrijvers van Sex and the city. Schrijfster beland in dorpje in Alaska en merkt dat ze in the big apple eigenlijk niet zo veel voorstelde. Leuke hoofdrolspeelster.
Inmiddels bij S01E05, dus zou nog moeten lukken.
Ikzelf vind The Wire nog steeds briljant, maar die moet je denk ik toch vanaf S01 oppakken en da's alweer een tijdje terug.
Hopelijk is het iets![]()
O ja, en Boston Legal blijft briljant, erg goeie dialogen en Spader is geniaal.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 03:31 schreef NX het volgende:
[..]
Moet het wel rustig aan doen, de helft van elke dag aan series opmaken is ook beetje te veel...
Was me niet echt opgevallen... maar een goeie pr stuntquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 08:20 schreef Retarded het volgende:
Smith al gestopt?? Dan kan ik die alvast van mn lijst halen..
Ik heb gister de eerste aflevering van Shark zitten kijken... Wist helemaal niet dat het van Spike Lee was!
Hehe, meer dan genoegquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 10:01 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
O ja, en Boston Legal blijft briljant, erg goeie dialogen en Spader is geniaal.
Moet je cker ook kijken!![]()
Genoeg tips zo?![]()
Djeez.. wegens tijdgebrek is Kidnapped tot nu toe de enige nieuwe serie die ik probeer te volgen, wordt hij nu al ingekort tot 13 afleveringenquote:
Thanks, die gaat als bookmark de kast in.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 20:26 schreef -Mo- het volgende:
En bij http://www.pogdesign.co.uk/cat/ hoef je geeneens te registreren.
Heroes en Six Degrees moet je zeker kijkenquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 21:32 schreef ImPrEzA het volgende:
[..]
Djeez.. wegens tijdgebrek is Kidnapped tot nu toe de enige nieuwe serie die ik probeer te volgen, wordt hij nu al ingekort tot 13 afleveringenMén.
Maar eens wat andere nieuwe series uit de OP checken
quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 22:54 schreef Merkie het volgende:
[..]
Studio 60 en Six Degrees moet je zeker kijken.
Ik vond het een beetje tegenvallen. Alec Baldwin is trouwens echt geweldig in sitcoms...dat was 'ie ook in Will & Grace.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 22:17 schreef Symer het volgende:
Iemand de eerste aflevering van 30 Rock al gezien? Ik vond hem geweldig. Lekker vlot en grappig![]()
Ja, inderdaad...Vond hem echt hilarisch in W&G. 30 Rock nog niet gezien, wel van plan.quote:Op zondag 15 oktober 2006 00:21 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik vond het een beetje tegenvallen. Alec Baldwin is trouwens echt geweldig in sitcoms...dat was 'ie ook in Will & Grace.
Sinds een weekje lid!quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 19:15 schreef NX het volgende:
[..]
Hehe, meer dan genoeg, thanx!
BTW: ken je www.myepisodes.com? Super website om alles (series, etc) bij te houden, registiratie is gratis!
Ga ik ook ff checken. Ben benieuwd hoe Baldwin het doet. Ik zag hem bij Conan en daar lieten ze een klein stukje zien.quote:Op zondag 15 oktober 2006 00:21 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik vond het een beetje tegenvallen. Alec Baldwin is trouwens echt geweldig in sitcoms...dat was 'ie ook in Will & Grace.
Afgelopen dinsdag inderdaad. Demetri Martin later in de show was echt goedquote:Op zondag 15 oktober 2006 09:15 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik zag hem bij Conan en daar lieten ze een klein stukje zien.
Hmmm, na Baldwin was al weer op weg naar iets anders. Maar eens binnenslurpen danquote:Op zondag 15 oktober 2006 20:44 schreef Miguel het volgende:
[..]
Afgelopen dinsdag inderdaad. Demetri Martin later in de show was echt goed![]()
Idd, twee eps gezien, vage vage vage vage serie is het...quote:Op woensdag 11 oktober 2006 19:15 schreef NX het volgende:
kan iemand mij aub in de juiste richting helpen en in godsnaam vertellen waar ze het over hebben!
THANX
Ideaal die filters .quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 20:26 schreef -Mo- het volgende:
Het enige nadeel natuurlijk is dat je telkens een dag vooruit moet denken.quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 20:26 schreef -Mo- het volgende:
Als je het niet kent download dan wat van saturday night live en volg the daily show een tijdje. Verdiep je een beetje in hoe kijkcijfers werken en reclame inkomsten.quote:Op maandag 16 oktober 2006 08:19 schreef matthijst het volgende:
[..]
Idd, twee eps gezien, vage vage vage vage serie is het...
Wat willen ze ermee? En dat 50 minuten lang![]()
Oehhh...lastig.quote:Op maandag 16 oktober 2006 23:46 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Het enige nadeel natuurlijk is dat je telkens een dag vooruit moet denken.
Mja, onderwerp ligt me niet, vind het totaal niet interessant en het lukt ze na 2 eps ook niet om mij te overtuigen dat het wel leuk is, dus de overige maar weggegooid...quote:Op maandag 16 oktober 2006 23:53 schreef Tweek het volgende:
Verdiep je een beetje in hoe kijkcijfers werken en reclame inkomsten.
Dan heb je iig goed door tegen welke achtergrond het zich allemaal afspeelt.
Vervolgens neem je in ogenschauw dat zo'n programma maken met grote stress en tijdsdruk gepaard gaat en dan heb je nog een beter idee wat er zich allemaal afspeelt.
En dan kan ik je nog vertellen dat het gewoon drama is, niet al het drama hoeft tot janken te leiden, de term is dan ook niet bedoeld als zijnde "oh, god wat een drama!".
Als je het dan nog vaag vind en er niks aan vind is dat je goed recht.
Aan de ene kant heb je gelijk maar aan de andere kant, hoe langer je kijkt, hoe interessanter het wordt. Het is een goede serie maar geen super serie (zoals 24, Lost, etc...)quote:Op dinsdag 17 oktober 2006 07:31 schreef matthijst het volgende:
[..]
Mja, onderwerp ligt me niet, vind het totaal niet interessant en het lukt ze na 2 eps ook niet om mij te overtuigen dat het wel leuk is, dus de overige maar weggegooid...
Had door die kop van Perry verwacht dat er humor in zou zitten...
Genept![]()
Heroesquote:Heroes is helping the peacock fly.
The freshman show, about regular folks the world over who discover they have superpowers, has seen its audience grow each of its three weeks on the air. Last night's episode grew 7 percent from the previous week in adults 18-49.
The episode, which featured the introduction of effectively creepy arch-villain Sylar, scored a 5.9 rating, 14 share in adults 18-49, with 13.3 million viewers overall, making it the number one new show of the fall season.
Ik hoop echt dat ze op hetzelfde niveau blijven, want dit is een geweldige serie.quote:The premiere episode on NBC attracted 14.3 million viewers overall and received the highest rating for any NBC drama premiere in five years.
Ik weet niet of die vlieger op zal gaan, aangezien Studio 60 toch wel een ander publiek zal hebben dan Heroes. Bovendien staat Studio 60 tegenover CSI Miami, de serie die eenzaam aan de top staat.quote:maar ik blijf hopen dat NBC Studio 60 een kans blijft gunnen. Hoe beter Heroes het gaat doen, hoe beter de kansen dat Studio 60 het goed blijft doen.
Studio 60 gaat waarschijnlijk naar een andere tijd las ik ergens. Dat had weer verband met het succes van Friday Night Lights. Maar algemeen wordt verwacht dat Studio 60 gewoon een vol seizoen wordt uitgezonden vanwege de grote investeringen die er in de ontwikkeling is gestoken. Blijft het op hetzelfde niveau hangen, dan komt er echter geen tweede seizoen meer.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 14:28 schreef -Franktastic- het volgende:
[..]
Ik weet niet of die vlieger op zal gaan, aangezien Studio 60 toch wel een ander publiek zal hebben dan Heroes. Bovendien staat Studio 60 tegenover CSI Miami, de serie die eenzaam aan de top staat.
Nee, Friday Night Lights wordt eenmalig naar het tijdstip van Studio 60 op maandag verschoven omdat ze zo beter reclame voor die serie kunnen maken (vanwege football op zondag). Zoiets, want het gaat helemaal niet zo goed met FNL...quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 23:00 schreef mbn het volgende:
[..]
Studio 60 gaat waarschijnlijk naar een andere tijd las ik ergens. Dat had weer verband met het succes van Friday Night Lights.
Alleen de eerste aflevering...het kon me weinig boeien.quote:Op zondag 22 oktober 2006 13:38 schreef Ology het volgende:
Iemand al de serie Eureka gezien? is volgens mij ook nieuw dit seizoen?
vond het een b-tje kinderachtigquote:Op zondag 22 oktober 2006 13:38 schreef Ology het volgende:
Iemand al de serie Eureka gezien? is volgens mij ook nieuw dit seizoen?
Klopt ja. Na 3 afleveringen al volgens mijquote:Op zondag 22 oktober 2006 18:52 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik kan ff niet zoeken aangezien de zoekfunctie het niet 'doet', maar ik lees dat Kidnapped ook gecancelled is. Klopt dit?
Ja, maar de resterende afleveringen worden nog wel uitgezonden (afl. 4 was gisteren). Totaal zijn er 13quote:Op zondag 22 oktober 2006 18:52 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik kan ff niet zoeken aangezien de zoekfunctie het niet 'doet', maar ik lees dat Kidnapped ook gecancelled is. Klopt dit?
Oke dan, thx. Ik zie wel nog ep 4 binnenkomen en t/m ep 6 staat ie nog geprogrameerd, maar daarna zal het wel over zijn.quote:Op zondag 22 oktober 2006 18:53 schreef Merkie het volgende:
[..]
Klopt ja. Na 3 afleveringen al volgens mij.
Dat klopt niet helemaal, de serie Kidnapped was in het eerste instantie cancelled... maar NBC wou de kijkers/fans niet in steek laten en heeft de producers gevraagd om de serie in 13 aflevering af te maken....quote:Op zondag 22 oktober 2006 19:01 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Oke dan, thx. Ik zie wel nog ep 4 binnenkomen en t/m ep 6 staat ie nog geprogrameerd, maar daarna zal het wel over zijn.
Alweer een serie van mijn lijstje.....![]()
Mijn top 3 op dit moment (van het nieuwe tv-sezioen):quote:04-Oct-2006 Kidnapped 01x03 Sorry, Wrong Number
21-Oct-2006 Kidnapped 01x04 Number One with a Bullet
28-Oct-2006 Kidnapped 01x05 Burn, Baby, Burn
04-Nov-2006 Kidnapped 01x06 My Heart Belongs To Daddy
11-Nov-2006 Kidnapped 01x07 Front Page
ik was bij aflevering 2 vond het wel aardig, beter dan vanished en sommige andere nieuwe series die niet gecanceled zijnquote:Op woensdag 18 oktober 2006 20:54 schreef Kokstra het volgende:
Runaway is ook gecancelled... niet dat het veel mensen iets zal schelenhttp://www.thefutoncritic.com/news.aspx?id=7220
quote:Write Stuff for 'Studio 60,' 'The Nine'
'Men in Trees,' 'Help Me' also get orders for more scripts
October 27, 2006
Bradley Whitford, Matthew Perry and Amanda Peet on 'Studio 60'LOS ANGELES -- ABC and NBC have given small votes of confidence to some new series, asking for extra scripts on four different shows.
NBC's "Studio 60 on the Sunset Strip" received an order for three more scripts, while ABC has requested four stories from the writers of "The Nine," "Help Me Help You" and "Men in Trees," the showbiz trade papers say. They join a host of other series on the big four networks that have earned script orders but not full-season pickups.
The cautious strategy by the networks illustrates the relative dearth of high-performing new shows this season. Only six freshman series -- ABC's "Brothers & Sisters" and "Ugly Betty," NBC's "Heroes," CBS' "Shark" and "Jericho" and The CW comedy "The Game" -- have earned pickups so far.
The first four are the most-watched new shows of the season. "Jericho" has been a solid self-starter for CBS on Wednesdays, and "The Game" has done a decent job holding the audience from its lead-in, "Girlfriends" (it's also one of only two new shows on The CW schedule, and the new network has already canned the other, "Runaway").
All four of the latest extra-script club members have earned generally favorable reviews but have not set the ratings aflame. The heavily hyped "Studio 60" has settled in at around 8 million viewers in the past few weeks, well below that of its lead-in, "Heroes" (13 million-plus). The Aaron Sorkin-created series is, however, among the top shows on TV among "upscale" viewers -- those with incomes above $75,000.
"Help Me Help You" and "The Nine" are also bleeding lead-in viewers. Each is retaining only a little more than half the audience from, respectively, "Dancing with the Stars" and "Lost."
"Men in Trees," meanwhile, has drawn an average of 7.5 million viewers per week, a decent number for ABC on Friday nights.
// Dexter toegevoegd aan de lijst! Gewoonweg ziek, maar een toffe en een goede serie om te zien...quote:Op woensdag 25 oktober 2006 15:06 schreef NX het volgende:
Mijn top 4 op dit moment (van het nieuwe tv-sezioen):
- HEROES (ongelooflijk goed, ik kan gewoon niet wachten tot de volgende aflevering)
- Six Degrees
- Jericho
- DEXTER
shark is nu ook op rtl4, gisteren was de 1e uitzending. Treurig dat ze bij de aankondigingen niet melden dat het ene James Woods is die de hoofdrol speelt...quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 22:58 schreef nljohndoe het volgende:
heroes, justice, shark en the class blijf ik volgen. de rest weet ik nog niet
Nee? Volgens mij heb ik het wel een paar keer gehoord.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 07:28 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
shark is nu ook op rtl4, gisteren was de 1e uitzending. Treurig dat ze bij de aankondigingen niet melden dat het ene James Woods is die de hoofdrol speelt...
Ik heb het 1 keer niet gehoord.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:34 schreef Kokstra het volgende:
[..]
Nee? Volgens mij heb ik het wel een paar keer gehoord.
Haha jah heb laatst de eerste ep gedownload. Het freaked me out. Maar was echt zwaar amusant. Leuk altijd dat "zwarte" gedeelte in series. Ga zeker verder kijken.quote:Op maandag 30 oktober 2006 00:19 schreef NX het volgende:
[..]
// Dexter toegevoegd aan de lijst! Gewoonweg ziek, maar een toffe en een goede serie om te zien...
Heb zoiets niet eerder gezien en vind het origineel, creepy, grappig, ziek, zelf reflecterend, etc...
quote:LOS ANGELES (thefutoncritic.com) -- It's official: NBC has pulled the plug on "Kidnapped."
Repeats of "Law & Order: Criminal Intent" will take over the show's Saturday, 9:00/8:00c home beginning November 4.
Just 3.7 million viewers, including a paltry 1.2 rating/4 share among adults 18-49, tuned into the show's most-recent broadcast, making it the least-watched program on the night.
The series had widely been considered dead by various industry insiders upon the announcement that it would wrap its storyline after its initial 13-episode run (read the story).
In total just five of the 13 ordered episodes have aired, although it's not clear if production has been or will be completed on the remaining installments.
Alleen dat er maar een bepaald aantal afleveringen zouden komen. Nu is het dus niet eens zeker of die wel allemaal gemaakt gaan worden.quote:Op woensdag 1 november 2006 18:52 schreef Merkie het volgende:
Was toch al een tijdje bekend?
Ik vind het zo gek dat ze een relatief onbekende serie in Nederland uitzenden, waarom niet Heroes ofzo. Maarja.quote:Op woensdag 1 november 2006 07:31 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik heb het 1 keer niet gehoord.![]()
Maar dan nog, je weet hoe het in NL werkt met goede series, echt gepromoot als iets bijzonders wordt het over het algemeen niet.
Voor de gemiddelde tv-kijker is deze serie niet onbekender dan Heroes.quote:Op woensdag 1 november 2006 18:56 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ik vind het zo gek dat ze een relatief onbekende serie in Nederland uitzenden, waarom niet Heroes ofzo. Maarja.
Ander dingetje waar ik nu aan denk is dat, voor zover ik weetquote:Op woensdag 1 november 2006 07:31 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik heb het 1 keer niet gehoord.![]()
Maar dan nog, je weet hoe het in NL werkt met goede series, echt gepromoot als iets bijzonders wordt het over het algemeen niet.
Dat vermoeden had ik ook al, tussen ep 4 en ep 5 zit een maand. Da's toch wel lang zo kort na de start als je kijkers aan je wilt binden. Lijkt wel een soort evaluatie.quote:Op donderdag 2 november 2006 00:03 schreef wolfrolf het volgende:
Ik vermoed dat FOX Standoff niet veel langer nog gaat uitzenden. De kijkcijfers zijn nu het weer met House van uitzendtijdstip heeft gewisseld zowat gehalveerd.. jammer... vind het wel een leuke serie.
ff duimen dan maar.
Nee, dat komt door de World Series die ze elk jaar uitzenden, elke serie op FOX gaat er dan een maandje tussenuit.quote:Op vrijdag 3 november 2006 09:30 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat vermoeden had ik ook al, tussen ep 4 en ep 5 zit een maand. Da's toch wel lang zo kort na de start als je kijkers aan je wilt binden. Lijkt wel een soort evaluatie.
er schijnt een contract afgesloten te zijn dat tv-stations van Eu-landen direct vs-series mogen overnemen, dit vanwege de shows op internetquote:Op woensdag 1 november 2006 19:50 schreef -Franktastic- het volgende:
Ook opvallend dat Shark al zo vlug na de Amerikaanse uitzendingen hier op televisie is, terwijl we op andere series op z'n minst vaak 1 seizoen moeten wachten. Kan iemand me vertellen hoe het komt dat Shark nu wel zo snel hier te zien is?
behalve Prison Break. Anyway, voor de iets mindere/groeiende series is zo'n break fataalquote:Op vrijdag 3 november 2006 12:06 schreef Kokstra het volgende:
[..]
Nee, dat komt door de World Series die ze elk jaar uitzenden, elke serie op FOX gaat er dan een maandje tussenuit.
Prison break ook hoorquote:Op vrijdag 3 november 2006 16:33 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
behalve Prison Break. Anyway, voor de iets mindere/groeiende series is zo'n break fataal
02-Oct-2006 Prison Break 02x07 Buriedquote:
Zag net een nieuwe promo. Daarna werd wél duidelijk gemaakt dat het door Spike Lee geregisseerd werd. Maar dat klopt dus niet, aangezien dat alleen met de pilot het geval was.quote:Op vrijdag 3 november 2006 09:24 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ander dingetje waar ik nu aan denk is dat, voor zover ik weet, RTL4 dan niet aangekondigt dat Spike Lee de eerste aflevering heeft geregisseerd. Ik bedoel, voor mij zou dat een extra reden zijn om te kijken.
beetje slordig idd.... alsof Spikey niets anders te doen heeft...quote:Op zaterdag 4 november 2006 21:26 schreef -Mo- het volgende:
[..]
Zag net een nieuwe promo. Daarna werd wél duidelijk gemaakt dat het door Spike Lee geregisseerd werd. Maar dat klopt dus niet, aangezien dat alleen met de pilot het geval was.
Nog niet helemaal. Maar voorlopig is Men in Trees naar de plaats van Six Degrees verhuisd en worden nieuwe afleveringen van six degrees pas weer in januari uitgezonden.quote:Op zaterdag 11 november 2006 10:58 schreef RobertoCarlos het volgende:
deze week ineens geen ep voor Six Degrees........
Is deze nu ook al gecancelled?
hmmm, dus er is nog een kans........quote:Op zaterdag 11 november 2006 11:18 schreef mbn het volgende:
[..]
Nog niet helemaal. Maar voorlopig is Men in Trees naar de plaats van Six Degrees verhuisd en worden nieuwe afleveringen van six degrees pas weer in januari uitgezonden.
Studio 60quote:NBC GIVES FULL SEASON ORDER TO CRITICALLY ACCLAIMED NEW DRAMA 'STUDIO 60 ON THE SUNSET STRIP' FOR 2006-07
BURBANK November 9, 2006 NBC has renewed its critically acclaimed, first-year drama "Studio 60 on the Sunset Strip" (Mondays, 10-11 p.m. ET) for the remainder of the 2006-07 season, it was announced today by Kevin Reilly, President, NBC Entertainment.
"I am pleased to show our support for this outstanding and ambitious effort from executive producers Aaron Sorkin and Thomas Schlamme," said Reilly. "From the start, they have delivered the superb show that we wanted. The critical support has been rock-solid and there is a passionate core audience. We can't wait for what's going to come in the remainder of the season."
"Studio 60 on the Sunset Strip" is averaging a 4.0 rating, 9 share in adults 18-49 and 9.8 million viewers overall (through November 6) and has increased its rating week-to-week in 18-49 with each of its last two telecasts. "Studio 60" has consistently delivered some of the highest audience concentrations among all primetime network series in such key upscale categories as adults 18-49 living in homes with $75,000-plus and $100,000-plus incomes and in homes where the head of household has four or more years of college.
Emmy Award-winning executive producer-writer (NBC's "The West Wing") Sorkin and Emmy-winning executive producer-director ("The West Wing") Schlamme returned to television this Fall with this crackling take on the drama behind the humor of producing a popular, late-night comedy sketch show, "Studio 60 on the Sunset Strip."
Sorkin lays bare the backstage politics, romances and delicate balance between creative talent, on-air personalities and network executives in an instant text-messaging world. Prominent are Jordan McDeere (Amanda Peet, "Syriana"), a savvy new network entertainment chief who inherits a massive public relations disaster on the series -- even before she starts her first day -- and Matt Albie (Matthew Perry, "Friends") and Danny Tripp (Bradley Whitford, "The West Wing"), a brilliant creative team that she wants to resurrect the program.
Also playing crucial roles are the sketch-comedy series stars Harriet Hayes (Sarah Paulson, "Down With Love"), Simon Stiles (D.L. Hughley, "The Hughleys") and Tom Jeter (Nathan Corddry, "The Daily Show with Jon Stewart"), their normally cool-headed director, Cal Shanley (Timothy Busfield, "thirtysomething") as well as supreme network honcho Jack Rudolph (Steven Weber, "Wings").
The Futon Critic
Shark doet het best aardig dus. Ik volg het verder niet, maar meende te horen dat RTL4 deze serie nu uitzendt dan wel gaat uitzenden? Dat zouden ze niet doen als het na een paar eps gecancelled is/wordtquote:October 20th, 2006
CBS has ordered the back-nine of the freshman lawyer drama “Shark”, starring James Woods.
It becomes the second of four new series by the network to have been given a full season order (the other being “Jericho”). “Smith” was canceled and no decision has yet been made on the comedy “The Class”.
The series is averaging a 14.36M viewers and a 4.1/11 A18-49 rating. It is among the most highly rated new series this fall.
Thanx, effe de pilot dan maar eens bekijken...quote:Op zaterdag 11 november 2006 20:24 schreef Miguel het volgende:
Shark doet het best aardig dus. Ik volg het verder niet, maar meende te horen dat RTL4 deze serie nu uitzendt dan wel gaat uitzenden? Dat zouden ze niet doen als het na een paar eps gecancelled is/wordt
circuleert inmiddels op usenet...quote:Op donderdag 16 november 2006 09:26 schreef Miguel het volgende:
Als het een beetje kwaliteit is verwacht ik wel dat die aflevering door iemand gecapped zullen worden, dus daar valt altijd wel aan te komen
Is dat die serie met het groundhogday principe?quote:Op donderdag 16 november 2006 09:26 schreef Miguel het volgende:
Day Break is gisteren trouwens begonnen met een dubbele ep van 9 tot 11! Het bespreken daarvan of ander leuk nieuws over de serie kun je hier kwijt:
Day Break (USA) #1 - Nieuwe serie in het 'Lost'-time slot!
Wat doe jij hier nou weer?! This is my turf!quote:
Your turf?quote:Op zaterdag 18 november 2006 00:36 schreef Maeksy het volgende:
[..]
Wat doe jij hier nou weer?! This is my turf!
Nietquote:Op zaterdag 18 november 2006 00:41 schreef Lefkos het volgende:
[..]
Youre turf?
Hahahahaha, ik liep al op forum's rond toen jij nog in je luiertje rond liep en dacht dat poep en pies de meest grappige woordjes aller tijden waren, lummeltje![]()
Wehehe, goed bezig! Welkom en veel plezierquote:Op zaterdag 18 november 2006 00:48 schreef Lefkos het volgende:
Oke niet echt, maar ik ben van een ander forum gedeporteerd en zag hoeveel lol mijn broertje hier had, dus dacht kom laat ik hier eens het 1 en ander gaan posten![]()
Hehe, ongelooflijk goed serie, in 2 weken tijd alle 4 seasons gezienquote:
Goed op te horen!quote:Op zaterdag 18 november 2006 06:37 schreef NX het volgende:
[..]
Hehe, ongelooflijk goed serie, in 2 weken tijd alle 4 seasons gezien![]()
Nogmaal thanx voor de tip, nu is het afwachten op sezioen 5!![]()
Levensecht, zeer realistisch, ja dat maakt The Wire een ongelooflijk goed serie, en het acteerwerk,quote:Op zaterdag 18 november 2006 09:18 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Goed op te horen!Graag gedaan
![]()
Altijd goed om iemand enthousiast te maken voor deze erg goede serie: rauw, vol humor, goed geacteerd (of goed getypcast...), levensecht en een goed verhaal, wat tenminste echt doorloopt over alle seasons.
Maar dat had ik allemaal al gezegd geloof ik....![]()
Nieuwe comedy, gebaseerd op het 24 real time aspect. Ik ga het wel eens proberen denk ik.quote:
Wedding Woes Beset ABC's 'Big Day'
It might not be as important as what transpires on '24,' but ABC's comedy is to be taken seriously
By John Crook
November 28, 2006
Agent Jack Bauer of FOX's "24" may be able to stop a nuclear catastrophe, but could he cope with salad-based subterfuge?
"Big Day," the promising new ABC sitcom premiering Tuesday, Nov. 28, uses the real-time format of "24" to chronicle the mounting conflicts and crises of an overblown wedding that teeters on the brink of disaster.
Alice (Marla Sokoloff) and her groom-to-be, Danny (Josh Cooke), just want to tie the knot, but as the show opens, things don't look too promising for the couple.
For starters, Alice's dad, Steve (Kurt Fuller), thinks Danny is a doofus. Danny's best man, Skobo (Stephen Rannazzisi), isn't able to offer much support, since Alice's older sister (Miriam Shor) accidentally swallowed his contact lenses, effectively blinding him. As for the two other groomsmen, one has a covert crush on Danny, while the other once had a torrid fling with Alice.
Meanwhile, Alice's control-freak mom, Jane (Wendie Malick), is engaged in a battle of wills with her daughter over which salad to serve (Alice's choice, Caesar, is simply not to be borne).
"You're arguing about salad, but you're not really arguing about 'salad'; you're arguing about control," explains executive producer Josh Goldsmith, who created "Big Day" with his wife, Cathy Yuspa. "You're arguing about dynamics. You're arguing about letting go. ... The stakes are high, and it's not just silly stakes. It's real stakes, and it comes out in silly ways."
Malick, a two-time Emmy nominee who scores some of the show's biggest laughs as the "motherzilla" of the bride, says overblown weddings like Alice and Danny's are comic catastrophes waiting to happen.
"It's the seminal ritual, that celebration that you so want to pull off without a hitch, and the more you try to pull something off without a hitch, the more you are destined to fulfill that prophecy [for disaster]," she says, laughing. "People overproduce these weddings out the wazoo, and you're just walking such a fine line between celebration and mourning."
Best known for her memorably over-the-top work as neurotic ex-model Nina Van Horn on "Just Shoot Me," Malick says she finds "Big Day" both funny and smart, and she especially likes how the absence of a studio audience lets the cast explore the human aspects of their tightly wound characters.
"There are some lovely scenes that are not about the joke," Malick says. "It's about 'How did these people get to this point?' Hopefully we're holding up a mirror to the people who watch it, and they say, 'Oh, I recognize that in myself.' " Jane sees her daughter's wedding as a much-needed creative outlet, Malick says.
"It's one of those typical things where a mother lives out her fantasies through her daughter, and this is the culmination of all of that," she says. "So the wedding day is her chance to show the world how successful she has been at raising this perfect child and having the perfect day and showing off her perfect house and fabulous family -- all of which is sort of an illusion.
"I think Jane is one of those really creative women who never found a calling, an outlet. She has this kind of faux crafts store, but I think if she had found a real cause, she wouldn't need to be pulling off a wedding like this. Instead, she kind of went down the rabbit hole."
Six Degrees, Neeeeeeeeeequote:Op dinsdag 28 november 2006 14:20 schreef matthijst het volgende:
Six Degrees en The Nine beiden ook voorlopig gestopt
De toegevoegde waarde van het real-time aspect komt nog niet echt naar voren vind ik, alleen voor en na de reclame laten ze even zien hoe laat het isquote:Op woensdag 29 november 2006 12:14 schreef BliksemSchigt het volgende:
De timeline effect van 24 is wel aardig. De grappen zijn nog niet hilarisch. Het scheelt wel dat er geen publiek bij zit noch een lachband. Het zou misschien wel redelijk kunnen worden.
Is een topic over, wat een topserie is dat zegquote:Op dinsdag 26 december 2006 09:40 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ben nu het 2e seizoen van Sleeper Cell aan het bijhalen. Is toch erg interessant, alhoewel het een beetje lijkt op het 1e season.
Het vette is dat het, als US serie, nou eens niet de amerikanen verheerlijkt en ook hun fouten laat zien.
En dan natuurlijk onze eigen Thekla!!!![]()
Mocht iemand zich vervelen.....gewoon kijken dus!![]()
Is dat echt het kijken waard? Ik heb er weleens over gelezen maar kijk nu zo veel series (meer dan 20, zie plaatjequote:Op dinsdag 26 december 2006 13:15 schreef Merkie het volgende:
[..]
Is een topic over, wat een topserie is dat zeg. Ik zou snel verder kijken, het einde van seizoen is geweldig.
Wat jank jequote:Op dinsdag 26 december 2006 16:50 schreef Geqxon het volgende:
Heb je daar nou serieus een plaatje voor nodig, of zit je nou te pimpen
Geqxon, je blijft een klein, irritant puber hé...quote:Op dinsdag 26 december 2006 16:50 schreef Geqxon het volgende:
Heb je daar nou serieus een plaatje voor nodig, of zit je nou te pimpen
Ik vroeg mij gewoon af of je serieus niet uit je hoofd wist welke series je aan het volgen was, of dat je wou pimpen met je myepisodes.comquote:Op dinsdag 26 december 2006 17:05 schreef NX het volgende:
[..]
Geqxon, je blijft een klein, irritant puber hé...![]()
Kom je nou ooit nog eens met opmerkingen waar we wat aan hebben of euuuh, blijf je een irritant zeur kleuter... ?
Ja maar sommige mensen moeten altijd wat te zeiken hebbenquote:Op dinsdag 26 december 2006 18:15 schreef Miguel het volgende:
Dat is gewoon een handig plaatje dat die site voor je genereert, hoef je niets voor te doen. Verder kun je bv. in een kalender zien welke series met een nieuwe ep komen, erg praktisch
Helaas moet ik je teleurstellen mijn lieve homotje, ik had gewoonweg geen zin om alle series die ik volg op te schrijven wanneer ik dat met één klik kan weergeven...quote:Op dinsdag 26 december 2006 18:07 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik vroeg mij gewoon af of je serieus niet uit je hoofd wist welke series je aan het volgen was, of dat je wou pimpen met je myepisodes.com
Ik zie nu dat je het plaatje gecentreerd hebt, om het meer op te laten vallen. Ik zet mijn geld op "pimpen" in.
Maar waarom is hij dan gecentreerd?quote:Op dinsdag 26 december 2006 18:28 schreef NX het volgende:
[..]
Helaas moet ik je teleurstellen mijn lieve homotje, ik had gewoonweg geen zin om alle series die ik volg op te schrijven wanneer ik dat met één klik kan weergeven...
En hierboven, helemaal gelijk...
Als je een beetje betrokken bent wat series betreft heb je dat helemaal niet nodig zienquote:Op dinsdag 26 december 2006 18:15 schreef Miguel het volgende:
Dat is gewoon een handig plaatje dat die site voor je genereert, hoef je niets voor te doen. Verder kun je bv. in een kalender zien welke series met een nieuwe ep komen, erg praktisch
Nadat jij dat ene opmerking plaatste, heb ik het gecentreerd, zodat het daadwerkelijk een gepimpte post werd... en ja, je kunt het instellen dat hij rekening houdt met tijdzones... tis een super site...quote:Op dinsdag 26 december 2006 18:34 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Maar waarom is hij dan gecentreerd?
[..]
Als je een beetje betrokken bent wat series betreft heb je dat helemaal niet nodig zien
Houdt hij daarnaast wel rekening met tijdzones?
Nee, want als ik hier zit neemt mijn PVR alles automatisch op zodat ik niets kan missen, maar als ik in NL ben en geen 'herinneringen' krijg op tv en m'n tvgids niet zo snel bij de hand heb vind ik het toch wel ideaal.quote:Op dinsdag 26 december 2006 18:34 schreef Geqxon het volgende:
Als je een beetje betrokken bent wat series betreft heb je dat helemaal niet nodig zien
www.epguides.com/naamvanserie (bv. http://www.epguides.com/prisonbreak ) voor een snel en handig overzicht, is het enige hulpmiddel dat ik nodig hebquote:Op woensdag 27 december 2006 01:50 schreef Miguel het volgende:
[..]
Nee, want als ik hier zit neemt mijn PVR alles automatisch op zodat ik niets kan missen, maar als ik in NL ben en geen 'herinneringen' krijg op tv en m'n tvgids niet zo snel bij de hand heb vind ik het toch wel ideaal.
Vooral als je ook nog een leven hebt naast tv series volgen![]()
Held.quote:Op woensdag 27 december 2006 03:33 schreef Geqxon het volgende:
[..]
www.epguides.com/naamvanserie (bv. http://www.epguides.com/prisonbreak ) voor een snel en handig overzicht, is het enige hulpmiddel dat ik nodig heb
Zo jij bent echt zooo stoer.quote:Op woensdag 27 december 2006 03:33 schreef Geqxon het volgende:
[..]
www.epguides.com/naamvanserie (bv. http://www.epguides.com/prisonbreak ) voor een snel en handig overzicht, is het enige hulpmiddel dat ik nodig heb
Ach, 20 valt nog wel mee....quote:Op dinsdag 26 december 2006 16:47 schreef NX het volgende:
[..]
Ik heb er weleens over gelezen maar kijk nu zo veel series (meer dan 20, zie plaatje(en sommigen series staan er niet tussen)) dat ik dacht ik kijk al actie series, nog een is te veel...
[afbeelding]
Season 2 van Sleeper Cell heeft 8 eps, season 1 heeft 10 eps.quote:Op donderdag 28 december 2006 07:39 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ach, 20 valt nog wel mee....![]()
Bovendien zitten er een paar tussen die inmiddels gecancelled zijn en zitten we nu in een pauze in het seiizoen. Dus er kan best een goeie serie bij!!![]()
Season 2 van Sleeper Cell heeft zo'n 12 eps van elk 1 uur, dus het valt mee.
Maar goed er is dus al een ander topic over!
(ik kijk trouwens 22 series, maar moet de lijst ook nog opschonen)
RobertoCarlos, thanx voor de tip, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik het niet een "super" serie vond...quote:Op donderdag 28 december 2006 14:29 schreef Merkie het volgende:
[..]
Season 2 van Sleeper Cell heeft 8 eps, season 1 heeft 10 eps.
Hoeft ook niet, het is maar een idquote:RobertoCarlos, thanx voor de tip, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik het niet een "super" serie vond...
Tja, ieder zijn smaak.... 24 en PB heb ik qua idee en acteren wel een beetje gezien heb na 1 season eerlijk gezegd, alhoewel ik PB nog wil proberen in te halen.quote:Hij is wel goed, maar niet zoals mijn favoriet 24 of tja het gevoel van prison break, dat had hij helaas niet...
Wat mij betreft zijn er echt heel weinig series die ik super vind en ik ben al blij als ik een serie goed vind. Het mooie van Sleeper Cel vind ik dat het terrorisme en islam van alle kanten laat zien en niet alleen van die saaie, beetje arrogante amerikaanse kant. Zo zie je dus bijv ook allerlei dillema's qua aanpak van terrorisme (moet je verdachten martelen om info te krijgen? etc). Dat maakt het een stuk interessanter vind ik dan wat stoere mannetjes en vrouwtjes die een beetje rondrennen met pistooltjes.quote:Ik ben wel benieuwd naar sezioen 2...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |