abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40410332
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 09:16 schreef mariatrepp het volgende:

[..]

De hele column van Wim de Jong Heilige oorlog is hier te lezen.
Als je zegt , dat je niet uitsluit dat Bolkestein zich zorgen maakt over de samenleving formuleer je positief. Ik van mijn kant kan zeker niet uitsluiten, dat een intellectueel, die het op de televisie over een “heilige oorlog” heeft, en alle moslims ( NIET de terroristen) met de “Duitse bezetter” vergelijkt, in de dagen waar massaal moskeeën worden aangestoken, dat deze intellectueel bewust bezig is obevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten.
Ik vind dat een kwaadwillende lezing. Zoals ik weiger om woorden van pak 'm beet moslims op z'n slechts mogelijk uit te leggen, zo weiger ik dat ook bij een Bolkestein te doen.
quote:
Bolkesteins opmerkingen komen ook niet uit de lucht vallen. Hij is de Nederlandse anti-islamist van het eerste uur geweest, bij hem zijn de Burkianen en rechtspopulisten Kinneging en Wilders opgeleid ( het zogenoemde ‘klasje van Bolkestein’) , die allebei speeches voor hem hebben geschreven.
Bolkestein heeft zich ook wel eens opgewonden over de (ex)communisten in Nederland (of de Nederlandse politiek). Ook toen liet hij zich wat meeslepen. En wat mij betreft heeft hij wel een punt. Dat hij zich iets laat meeslepen in dergelijke zaken vind ik een reden om niet zijn woorden nóg zwaarder aan te zetten, maar wel de kern serieus te nemen.
quote:
Zich zorgen maken mag en moet. Bevolkingsgroepen tegen elkaar opjagen mag niet, zeker niet als je een hoog betaalde en geprivilegieerde intellectueel bent.
Ik ben geen voorstander van het opjagen van bevolkingsgroepen tegen elkaar en ik verwacht ook niet dat Bolkestein dat is. Maar ik wil de politieke vrijheden van iemand niet laten afhangen van iemand inkomenspositie of privileges als intellectueel (welke privileges?).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 2 augustus 2006 @ 10:18:39 #102
146018 mariatrepp
wetenschap, politiek EN kunst!
pi_40410969
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 09:45 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik vind dat een kwaadwillende lezing. Zoals ik weiger om woorden van pak 'm beet moslims op z'n slechts mogelijk uit te leggen, zo weiger ik dat ook bij een Bolkestein te doen.
[..]

[..]

Ik ben geen voorstander van het opjagen van bevolkingsgroepen tegen elkaar en ik verwacht ook niet dat Bolkestein dat is. Maar ik wil de politieke vrijheden van iemand niet laten afhangen van iemand inkomenspositie of privileges als intellectueel (welke privileges?).
Ik zeg niet en heb nooit gezegd dat Bolkestein alleen maar onzin verkoopt ( volgens kennissen van mij ben ik jarenlang veel te naief over meneer B. geweest) . Ik keer me tegen de dingen die hij 2004 in het programma Buitenhof en in de Leidse Pieterskerk heeft gezegd ( ik stond toen met mijn dwars(!) fluit voor de Pieterskerk te dwarsfluiten).
Bolkestein is erg duidelijk over wat hij bedoelt, daar is geen kwaadwillige uitleg voor nodig. Hij heeft het over een "heilige oorlog", hij heeft het over de moslims, die vogens hem op de 'Duitse bezetter ' lijken.
Natuurlijk wil ook ik de politieke vrijheden van iemand niet laten afhangen van iemands inkomenspositie of privileges als intellectueel. Hij kletst maar, en ik schrijf het op, en heb iets leuks om over te publiceren.
Ik bedoel alleen maar, dat ik de mensen van mijn eigen maatschappelijke groep ( de intellectuelen) scherp onder de loep neem.
Bolkestein, Spruyt, Ellian, Cliteur, Kinneging: ga alsjeblieft zo door, mijn werk wordt alleen maar interessanter van!!! Ik ben een parasiet!!
Olie op het vuur, mijne heren!
pi_40411459
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 10:18 schreef mariatrepp het volgende:

[..]

Ik zeg niet en heb nooit gezegd dat Bolkestein alleen maar onzin verkoopt ( volgens kennissen van mij ben ik jarenlang veel te naief over meneer B. geweest) . Ik keer me tegen de dingen die hij 2004 in het programma Buitenhof en in de Leidse Pieterskerk heeft gezegd ( ik stond toen met mijn dwars(!) fluit voor de Pieterskerk te dwarsfluiten).
Bolkestein is erg duidelijk over wat hij bedoelt, daar is geen kwaadwillige uitleg voor nodig. Hij heeft het over een "heilige oorlog", hij heeft het over de moslims, die vogens hem op de 'Duitse bezetter ' lijken.
Toch is dat niet Bokesteins dagelijkse standpunt. Hij roept niet op tot heilige oorlog, maar laat zich in het vuur van de strijd wel eens geëmotioneerd uit. Tenminste, zo zie ik het. Ik kan Bolkestein met de beste wil van de wereld niet zien als een opruiende haatzaaier.
quote:
Natuurlijk wil ook ik de politieke vrijheden van iemand niet laten afhangen van iemands inkomenspositie of privileges als intellectueel. Hij kletst maar, en ik schrijf het op, en heb iets leuks om over te publiceren.
Ik bedoel alleen maar, dat ik de mensen van mijn eigen maatschappelijke groep ( de intellectuelen) scherp onder de loep neem.
Bolkestein, Spruyt, Ellian, Cliteur, Kinneging: ga alsjeblieft zo door, mijn werk wordt alleen maar interessanter van!!!
Zijn we het daar over eens.
quote:
Olie op het vuur, mijne heren!
En dat is mij op het lijf geschreven natuurlijk..

[ Bericht 1% gewijzigd door sigme op 02-08-2006 10:57:16 ]
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 2 augustus 2006 @ 10:55:17 #104
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_40411877
quote:
Ik vind jouw verontwaardiging erg selectief. Nooit hoor ik je over de demonisering door een Kok of Thom de Graaf &cs.. Maar als Bolkestein, een rechts politicus wat zegt dan moet het op een goudschaaltje afgewogen zijn.

edit: vind

[ Bericht 4% gewijzigd door Napalm op 02-08-2006 20:37:48 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 20:31:46 #105
146018 mariatrepp
pi_40429058
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 10:39 schreef sigme het volgende:

[..]

[quote]Toch is dat niet Bokesteins dagelijkse standpunt. Hij roept niet op tot heilige oorlog, maar laat zich in het vuur van de strijd wel eens geëmotioneerd uit. Tenminste, zo zie ik het. Ik kan Bolkestein met de beste wil van de wereld niet zien als een opruiende haatzaaier.
[..]

Nee , ik wil niet beweren dat hij overwegend of vaak een opruiende haatzaaier is, echt niet. Maar de dingen die ik geciteerd heb zijn niet triviaal en kunnen absoluut niet door de beugel, daar blijif bij. En ik blijf er ook bij, dat Bolkestein een uiterst discutabele rol heeft gespeeld bij het ontstaan van het anti-islamisme in Nederland en medeverantwoordeljk is voor het feit dat het total bon ton is om op de moslims af te geven.

Het probleem met al mijn tegenstanders is, dat zij natuurlijk 90% gewone dingen zeggen. Zijn ze daarom aardige ongevaarlijke heren?? O nee.
IK ben ook niet aardig, natuurlijk. In de terminologie van mijn tegenstanders ben ik ( om het oordeel van Ellian over de door mij zeer hoog gewaardeerde Frits Abrahams te gebruiken) een "morele terrorist".
  woensdag 2 augustus 2006 @ 20:37:09 #106
146018 mariatrepp
pi_40429245
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 10:55 schreef Napalm het volgende:

[..]

Ik jouw verontwaardiging erg selectief. Nooit hoor ik je over de demonisering door een Kok of Thom de Graaf &cs.. Maar als Bolkestein, een rechts politicus wat zegt dan moet het op een goudschaaltje afgewogen zijn.
Ja , je hebt helemaal gelijk, dat ik selectief ben, en ik vind ook dat men mij terecht kan verwijten, dat ik oogkleppen op heb. Ik houd me gewoon aan wat voor mijn voeten ligt, en dat is het Leidse volk. Ik ben bezig met onderzoekers in Leiden, en hun politieke uitspraken en politieke relaties. Dat is willekeurig en selectief, en er zijn zeker veel belangrijkere problemen. Als de Leidse proffen me geen materiaal meer bezorgen, dan beloof ik dat ik de rest van Nederland zal pakken.
pi_40431876
quote:
Op zondag 30 juli 2006 20:15 schreef pberends het volgende:
Tot het eind van Tweede Wereldoorlog was de bevolkingsgroei van Frankrijk een van de laagste van Europa
Toch is dit vreemd: toen was de pil er nog niet dus dit kan niet aan de invloed van de pil worden toegeschreven, zoals bv de kerk doet.

Hoe zou het toch komen dat de laatste decennia de bevolkingsgroei in Europa laag is?
pi_40431963
quote:

[..]Ik bedoel alleen maar, dat ik de mensen van mijn eigen maatschappelijke groep ( de intellectuelen) scherp onder de loep neem.
Je bent geen intellectueel, je bent een geschifte universiteitsdrop-out die gezakt is en dat hysterisch probeert te ontkennen door een kruistocht tegen je mentoren te beginnen.
Met je middelbare school-opleiding.
pi_40431987
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 21:49 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Toch is dit vreemd: toen was de pil er nog niet dus dit kan niet aan de invloed van de pil worden toegeschreven, zoals bv de kerk doet.

Hoe zou het toch komen dat de laatste decennia de bevolkingsgroei in Europa laag is?
Toename van het percentage homo's en Lesbos? Zou kunnen toch?
Allah Al Watan Al Malik
pi_40432012
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 21:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Toename van het percentage homo's? Zou kunnen toch?
Nou nee. Als er ergens veel homosexualiteit voorkomt is het wel in bv Noord-Afrika, en daar groeien ze nog als kool.
pi_40432034
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 21:49 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Mensen nemen minder kinderen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Islamitische landen. 8 kinderen was in de jaren 50 en 60 normaal, maar tegenwoordig houdt het bij 2 of 3 meestal wel op.
Amerika kent nog een hoge bevolkingsgroei door enorme immigratie van Mexicanen, en andere centraal Amerikanen. Spanje kent dat probleem ook, waar steden groeien als kool.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_40432069
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 21:53 schreef highway101 het volgende:

[..]

Mensen nemen minder kinderen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Islamitische landen. 8 kinderen was in de jaren 50 en 60 normaal, maar tegenwoordig houdt het bij 2 of 3 meestal wel op.
Amerika kent nog een hoge bevolkingsgroei door enorme immigratie van Mexicanen, en andere centraal Amerikanen. Spanje kent dat probleem ook, waar steden groeien als kool.
NEMEN minder kinderen... dankzij de pil gaat dat gemakkelijk, maar die kwam er pas in de jaren '60 en in Frankrijk was dus zo rond de jaren 30/40 de bevolkingsgroei al laag.
pi_40432071
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 21:53 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Nou nee. Als er ergens veel homosexualiteit voorkomt is het wel in bv Noord-Afrika, en daar groeien ze nog als kool.
Groeien homo's als kool? Dat wist ik niet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40432177
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 21:54 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

NEMEN minder kinderen... dankzij de pil gaat dat gemakkelijk, maar die kwam er pas in de jaren '60 en in Frankrijk was dus zo rond de jaren 30/40 de bevolkingsgroei al laag.
Omdat er toen nog niet massaal immigranten uit de koloniën kwamen, zoals de afgelopen 50 jaar?
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_40432215
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 21:57 schreef highway101 het volgende:

[..]

Omdat er toen nog niet massaal immigranten uit de koloniën kwamen, zoals de afgelopen 50 jaar?
Hoe deden ze dan aan geboortebeperking?????

Het hele leven met condoom naaien? Dacht het niet.

Begrijp je mijn vraag nu echt niet?
  woensdag 2 augustus 2006 @ 22:26:37 #116
146018 mariatrepp
pi_40433424
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 21:52 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Je bent geen intellectueel, je bent een geschifte universiteitsdrop-out die gezakt is en dat hysterisch probeert te ontkennen door een kruistocht tegen je mentoren te beginnen.
Met je middelbare school-opleiding.
Ik ben niet gezakt, ik ben twee keer cum laude afgestudeerd( een keer daarvan in Leiden, Duitse taal en letterkunde ) , en nu bezig met een promotie over het Nederlandse neoconservatisme, onder begeleiding van prof.dr. Abu Zayd, die prof is in Leiden en aan de UvH in Utrecht, en die kort geleden een rapport voor de WRR heeft geschreven.
De neoconservatieve professoren in Leiden zijn niet mijn mentoren geweest, en behalve Paul Cliteur, met wie ik trouwens op mijn website een debat heb gevoerd, ken ik geen van hen persoonlijk. Ik heb geen persoonlijke afkeer van hen, in tegendeel- ik parasiteer op hen!
pi_40433775
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 22:26 schreef mariatrepp het volgende:

[..]

Ik ben niet gezakt, ik ben twee keer cum laude afgestudeerd( een keer daarvan in Leiden, Duitse taal en letterkunde ) , en nu bezig met een promotie over het Nederlandse neoconservatisme, onder begeleiding van prod.dr. Abu Zayd, die prof is in Leiden en aan de UvH in Utrecht, en die kort geleden een rapport voor de WRR heeft geschreven.
De neoconservatieve professoren in Leiden zijn niet mijn mentoren geweest, en behalve Paul Cliteur, met wie ik trouwens op mijn website een debat heb gevoerd, ken ik geen van hen persoonlijk. Ik heb geen persoonlijke afkeer van hen, in tegendeel- ik parasiteer op hen!
Psychopaat die je bent, ga lekker mensen bij de strot grijpen en dichtknijpen joh: http://www.passagenproject.com/proces.html

Ga lekker blokfluit spelen op straathoeken joh, psycho

PS. Over obsessief gedrag gesproken: http://www.damoclash.nl/forum/viewtopic.php?p=6609
  woensdag 2 augustus 2006 @ 22:45:08 #118
146018 mariatrepp
pi_40434070
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 22:36 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

[quote]Psychopaat die je bent, ga lekker mensen bij de strot grijpen en dichtknijpen joh: http://www.passagenproject.com/proces.html

PS. Over obsessief gedrag gesproken: [url=http://www.damoclash.nl/forum/viewtopic.php?p=6609
]http://www.damoclash.nl/forum/viewtopic.php?p=6609[/quote][/url]

Dank je voor de link, dat is de bedoeling, deze link heb ik zelf al vaak genoeg op Fok! gelegd. Ik ga inderdaad lekker door met fluitspelen, en met promoveren, en met debatteren op Fok! en met het schrijven van mijn dada-tekstcollage, angemoedigd door veel wetenschappers en publicisten. De zaak in Leiden is nog lang niet af.
pi_40434343
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 22:45 schreef mariatrepp het volgende:

[..]

Dank je voor de link, dat is de bedoeling, deze link heb ik zelf al vaak genoeg op Fok! gelegd. Ik ga inderdaad lekker door met fluitspelen, en met promoveren, en met debatteren op Fok! en met het schrijven van mijn dada-tekstcollage, angemoedigd door veel wetenschappers en publicisten. De zaak in Leiden is nog lang niet af.
Nee, ga je ze nog een keer letterlijk bij de strot pakken?
  woensdag 2 augustus 2006 @ 22:54:15 #120
146018 mariatrepp
pi_40434392
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 22:52 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Nee, ga je ze nog een keer letterlijk bij de strot pakken?
Figuurlijk...
  woensdag 2 augustus 2006 @ 22:58:00 #121
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_40434521
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 22:36 schreef -IksRee- het volgende:

Psychopaat die je bent, ga lekker mensen bij de strot grijpen en dichtknijpen joh: http://www.passagenproject.com/proces.html

PS. Over obsessief gedrag gesproken: http://www.damoclash.nl/forum/viewtopic.php?p=6609
Wil jemensen niet zo op de kast jagen? Je hebt natuurlijk wel een puntje met het obsessieve en ze staat bekend als gevaarlijk dus doe een beetje voorzichtig anders lig je zo naast Pim en Theo.

You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_40440481
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 21:58 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Hoe deden ze dan aan geboortebeperking?????

Het hele leven met condoom naaien? Dacht het niet.

Begrijp je mijn vraag nu echt niet?
Condooms zijn er ook nog geen eeuwigheid, terwijl ook vroeger elites gewoonlijk een laag geboortecijfer hadden, minstens vanaf de oude Romeinen. Volgens mij hebben de protestanten ook al ver vóór de anticonceptiemiddelen een laag geboortecijfer. Beheersing?

De elite greep misschien de dienstmeid (en de dames hebben gewoon pech ), maar de protestanten zullen het toch echt van onthouding, beheersing en voorzichtig neuken gehad moeten hebben.

Voor de elite geldt in elk geval, en dat is misschien gelijk aan de Fransen vanaf jaren '30, dat het voordeliger was om het vergaarde kapitaal niet aan teveel kinderen te vererven. Bij onvoldoende bezit maakt dat niet uit, en heb je al snel een handvol kinderen nodig om te arbeiden voor je oude dag.
pi_40441367
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 05:03 schreef sigme het volgende:

[..]

Condooms zijn er ook nog geen eeuwigheid, terwijl ook vroeger elites gewoonlijk een laag geboortecijfer hadden, minstens vanaf de oude Romeinen. Volgens mij hebben de protestanten ook al ver vóór de anticonceptiemiddelen een laag geboortecijfer. Beheersing?

De elite greep misschien de dienstmeid (en de dames hebben gewoon pech ), maar de protestanten zullen het toch echt van onthouding, beheersing en voorzichtig neuken gehad moeten hebben.

Voor de elite geldt in elk geval, en dat is misschien gelijk aan de Fransen vanaf jaren '30, dat het voordeliger was om het vergaarde kapitaal niet aan teveel kinderen te vererven. Bij onvoldoende bezit maakt dat niet uit, en heb je al snel een handvol kinderen nodig om te arbeiden voor je oude dag.
Ik vind het wel in interessante vraag eigenlijk.
pi_40441406
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 09:15 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Ik vind het wel in interessante vraag eigenlijk.
Ik ook , ik vraag het me al jaren af, hoe men dat precies deed. Want het kan blijkbaar vrij effectief, zonder kunstmatige geboortebeperking.
pi_40441540
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 09:18 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik ook , ik vraag het me al jaren af, hoe men dat precies deed. Want het kan blijkbaar vrij effectief, zonder kunstmatige geboortebeperking.
Als je de verhoudingen ziet tussen de geboortecijfers buiten en in Europa dan is dat verschil enorm. Ik dacht dat dat door de pil kwam maar als dit bv al voor WOII zo was dan is er blijkbaar een andere oorzaak.
pi_40441606
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 22:45 schreef mariatrepp het volgende:

[..]

Zullen we niet eens een topic openen over jouw passage-project?
I´m back.
pi_40441622
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 09:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zullen we niet eens een topic openen over jouw passage-project?
Zullen we dat eens niet doen?
pi_40441673
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 09:36 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Zullen we dat eens niet doen?
Het lijkt me juist erg handig, dan hoeft ze er niet in ieder ander topic mee aan te komen. Daarnaast kun je haar dan centraal vragen stellen, kritiek geven (of in jouw geval haar persoonlijk aanvallen). Ik heb bijv. ook punten van kritiek.
I´m back.
pi_40441704
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 09:39 schreef Ryan3 het volgende:

Ik heb bijv. ook punten van kritiek.
Ik ook, de lay-out (welke lay-out?) is verschrikkelijk.
pi_40441723
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 09:41 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Ik ook, de lay-out (welke lay-out?) is verschrikkelijk.
Dat is dada-isme, schijnt.
I´m back.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 10:12:18 #131
146018 mariatrepp
pi_40442289
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 09:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat is dada-isme, schijnt.
Nee de lay-out is zo omdat ik het niet beter kan ( wie mij wil helpen: daar heb een paar centjes voor over; heb trouwens ook een paar technische problemen) , en omdat mijn message bij de meeste mensen toch over komt.
Wat betreft een topic over mijn project: maakt me niet uit. Maar ik zal toch vanuit mijn eigen kennis en ervaring ook op andere topics blijven reageren, als ik van mening ben dat ik iets te zeggen heb, dat bij het thema hoort. De citaten van Bolkestein, waar ik hier met kwam, gingen bijvoorbeeld over de toekomst van de grote steden en het aandeel islamitische bevolking in de toekomst. Ik wilde aantonen, dat dit thema door bepaalde leiden misbruikt wordt, en ik vind dit relevant voor het topic waar we nu in zitten. Tot nu toe heb ik van geen moderator gehoord, dat mijn bijdragen niet gewenst zijn, dus het lijkt erop dat het allemaal formeel in orde is.
pi_40442400
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 10:12 schreef mariatrepp het volgende:

[..]

Nee de lay-out is zo omdat ik het niet beter kan ( wie mij wil helpen: daar heb een paar centjes voor over; heb trouwens ook een paar technische problemen) , en omdat mijn message bij de meeste mensen toch over komt.
Wat betreft een topic over mijn project: maakt me niet uit. Maar ik zal toch vanuit mijn eigen kennis en ervaring ook op andere topics blijven reageren, als ik van mening ben dat ik iets te zeggen heb, dat bij het thema hoort. De citaten van Bolkestein, waar ik hier met kwam, gingen bijvoorbeeld over de toekomst van de grote steden en het aandeel islamitische bevolking in de toekomst. Ik wilde aantonen, dat dit thema door bepaalde leiden misbruikt wordt, en ik vind dit relevant voor het topic waar we nu in zitten. Tot nu toe heb ik van geen moderator gehoord, dat mijn bijdragen niet gewenst zijn, dus het lijkt erop dat het allemaal formeel in orde is.
Je bijdragen zijn gewenst want on-topic . Maar verwijzing naar je grotere project is dat niet altijd.

Een apart topic voor je passagenproject lijkt me wel de moeite waard, dan kan het geheel wat breder becommentarieerd worden.
pi_40442431
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 10:12 schreef mariatrepp het volgende:

[..]

Akkoord, punt alleen is dat over het geheel van je project zo niets kan worden gezegd, omdat dat dan offtopic zou zijn.
I´m back.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 11:29:59 #134
146018 mariatrepp
pi_40444469
Ik doe mee aan alle discussies waar ik iets zinnigs kan zeggen, of het nu een topic over mijn project zou zijn of andere topics waar ik iets kan bijdragen.
Wat opvalt: het democratisch karakter van Fok! . Daar ben ik echt helemal weg van. Ik zal in mijn proefschrift ook uitvoerig ingaan op Fok! en ook aantonen welke ideeen ik van Fok-discussies heb gehaald.
Ik zal me ervoor inzetten dat meer wetenschappers , kunstenaars en politici gebruik maken van Fok!.
Het leuke is: ook al zou ik vanuit de bajes of vanuit en TBS-kliniek mailen, dan nog zou men op mijn argumenten moeten ingaan. Lang leve Fok!
pi_40444645
Dames en heren denken jullie er even aan dat dit topic zou moeten gaan over de toekomst van de Europese steden?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 12:54:22 #136
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_40447123
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 11:36 schreef du_ke het volgende:
Dames en heren denken jullie er even aan dat dit topic zou moeten gaan over de toekomst van de Europese steden?
Ik vind het wel typisch; ook de steden verzanden in politiek correct gewauwel en onnozel geneuzel in plaats van dat het gesprek gaat om de dingen die echt belangrijk zijn.

Wellicht dat een gekozen burgemeester de boel kan redden.
pi_40447282
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 12:54 schreef Napalm het volgende:

[..]

Ik vind het wel typisch; ook de steden verzanden in politiek correct gewauwel en onnozel geneuzel in plaats van dat het gesprek gaat om de dingen die echt belangrijk zijn.
Vind het minstens zo typisch dat het elke keer weer op gezeur over problemen met allochtonen uitkomt. Terwijl dat echt niet de enige problemen zijn.
quote:
Wellicht dat een gekozen burgemeester de boel kan redden.
Ik weet het niet. Verwacht niet zoveel heil van gekozen burgermeesters eigenlijk. Vooral ook omdat je die dan eigenlijk ook meer macht zou moeten geven en je daarmee een populistischer beleid in de hand werkt.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 13:11:18 #138
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_40447755
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 12:58 schreef du_ke het volgende:

Vind het minstens zo typisch dat het elke keer weer op gezeur over problemen met allochtonen uitkomt. Terwijl dat echt niet de enige problemen zijn.
Ik ben van mening dat dat veruit de grootste uitdaging is die NL heeft. Daarmee is het logisch dat ik dat steeds aanhaal.
Honger, oorlog, watersnood, armoede, kinderarbeid, grote ziekten, allemaal al verbannen. Wat blijft erover? Zeiken of de koopkracht van de bijstand nu -0,4 is of +0,2?
De verkleuring van met name de grote steden en de daarmee gepaarde problematiek zet op veel gebieden de klok 150 jaar terug. Dat is het probleem van NL! Ik woonde in Rotterdam-Zuid, spreek met mensen die les gaven op scholen waar kinderen zonder ontbijt of lunch in de klas zitten, die amper Nederlands spreken op hun 10e waarvan de halve vrouwelijke familie tienermoeder werd. Culturen waar het hebben van een strafblad stoer is ipv schandalig, waar het normaal is dat je als man bij 3 vershcillende meisjes een kind hebt waarnaar je niet omkijkt, dat het normaal is dat je school niet afmaakt.. Dan hoef je bij mij niet aan te komen met een parkeerprobleem of de correctheid der straatnamen als belangrijke punten.
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 12:58 schreef du_ke het volgende:
Ik weet het niet. Verwacht niet zoveel heil van gekozen burgermeesters eigenlijk. Vooral ook omdat je die dan eigenlijk ook meer macht zou moeten geven en je daarmee een populistischer beleid in de hand werkt.
Meer macht zal een noodzakelijk gevolg moeten zijn. Populisme, heb je geen vertrouwen in het NL volk? Een ezel stoot zich geen 2 keer toch?

[ Bericht 11% gewijzigd door Napalm op 03-08-2006 13:16:36 ]
pi_40447909
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 13:11 schreef Napalm het volgende:
-knip-
Ik zal niets lopen bagetalliseren hoor, maar mijn zus werkt bij het min. van justitie als raadsonderzoeker voor de raad v/d kinderbescherming. Uit nieuwsgierigheid vraag ik me altijd af of allochtonen echt vele male vaker "probleemgevallen zijn" dan autochtonen. Ze werkt in de regio Rotterdam, en de helf tis hier notabene allochtoon. Volgens haar is dat totaal niet het geval (het verbaast haar zelf ook enigszins trouwens), ze wist mij te melden dat haar meeste clienten een autochtoonse of antilliaanse achtergrond hadden.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 3 augustus 2006 @ 13:22:25 #140
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_40448129
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 13:15 schreef Mutant01 het volgende:
Ik zal niets lopen bagetalliseren hoor, maar mijn zus werkt bij het min. van justitie als raadsonderzoeker voor de raad v/d kinderbescherming. Uit nieuwsgierigheid vraag ik me altijd af of allochtonen echt vele male vaker "probleemgevallen zijn" dan autochtonen. Ze werkt in de regio Rotterdam, en de helf tis hier notabene allochtoon. Volgens haar is dat totaal niet het geval (het verbaast haar zelf ook enigszins trouwens), ze wist mij te melden dat haar meeste clienten een autochtoonse of antilliaanse achtergrond hadden.
De Antillianen had ik ook een beetje in mijn hoofd met bovenstaand stuk. Ik dnek niet dat er onder Marokkanen veel alleenstaande tienermoeders zijn? Rotterdam en Den Helder hebben de grootste concentraties Antillianen. Uiteraard zijn er genoeg Nederlandse tokkies. Zelfs in de provincie hebben ze taalachterstanden. Echter, niet in proportionele verhouding. Maar aangezien dit topic over de grote steden over 30 jaar gaat en de meest significante verschillen die zijn die samenhangen met de verkleuring van de stad. Andere verschillen zoals technologische ontwikkelingen zijn veel moeilijker te voorspellen en al helemaal moeilijk te beinvloeden met stedelijk beleid.

Overigens van je zus, speelt daarin geen rol dat sommige culturen de vuile was niet buiten hangen? In het SC-topic kwam Goeree aanbod waar ze de problemen ook onder de pet houden.
pi_40448255
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 13:22 schreef Napalm het volgende:
Overigens van je zus, speelt daarin geen rol dat sommige culturen de vuile was niet buiten hangen? In het SC-topic kwam Goeree aanbod waar ze de problemen ook onder de pet houden.
Nee want 90% van de probleemgevallen die ze behandeld komen aan het licht via Justitie. (Buurman/Buurvrouw belt politie omdat hij/zij hoort dat het kind geslagen wordt oid. )
Allah Al Watan Al Malik
pi_40448492
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 13:11 schreef Napalm het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat dat veruit de grootste uitdaging is die NL heeft. Daarmee is het logisch dat ik dat steeds aanhaal.
Honger, oorlog, watersnood, armoede, kinderarbeid, grote ziekten, allemaal al verbannen. Wat blijft erover? Zeiken of de koopkracht van de bijstand nu -0,4 is of +0,2?
De verkleuring van met name de grote steden en de daarmee gepaarde problematiek zet op veel gebieden de klok 150 jaar terug. Dat is het probleem van NL! Ik woonde in Rotterdam-Zuid, spreek met mensen die les gaven op scholen waar kinderen zonder ontbijt of lunch in de klas zitten, die amper Nederlands spreken op hun 10e waarvan de halve vrouwelijke familie tienermoeder werd. Culturen waar het hebben van een strafblad stoer is ipv schandalig, waar het normaal is dat je als man bij 3 vershcillende meisjes een kind hebt waarnaar je niet omkijkt, dat het normaal is dat je school niet afmaakt.. Dan hoef je bij mij niet aan te komen met een parkeerprobleem of de correctheid der straatnamen als belangrijke punten.
[..]
Natuurlijk is het een groot probleem. Maar je moet het ook niet overdrijven. Slechte wijken zijn val alle tijden. En problemen met de sociale onderklasse ook. Maar elke keer worden daar weer oplossingen voor gevonden of beter nog de problemen lossen zichzelf wel weer op. Ook de Marokkaanse gezinnen worden kleiner en hun opleidingsniveau hoger, de surianaams en antilliaanse gezinnen zijn nu al kleiner zelfs dan de Nederlandse geloof ik.. Straatschoffies willen op een bepaald moment ook met hun vriendin op de bank een dvdtje kijken ipv van rondhangen in de kou. Onder b.v. de Turken zie je een hele grote ondernemingslust.
Ok er zijn problemen maar je moet ook niet doen alsof die onoverkomelijk zijn en de steden in hoog tempo in ghetto's veranderen.
quote:
Meer macht zal een noodzakelijk gevolg moeten zijn. Populisme, heb je geen vertrouwen in het NL volk? Een ezel stoot zich geen 2 keer toch?
Nee veel vertrouwen in goedkope retoriek heb ik niet. Als je ziet hoeveel mensen er als een blinde achter Fortuyn aanhuppelden en waarvan velen zelfs op een lijk gestemd hebben! Nee dan wordt mijn vertrouwen in het populisme er niet groter op.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 13:51:43 #143
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_40449201
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 13:32 schreef du_ke het volgende:
Slechte wijken zijn val alle tijden. En problemen met de sociale onderklasse ook. Maar elke keer worden daar weer oplossingen voor gevonden of beter nog de problemen lossen zichzelf wel weer op.
Echter de huidige problematiek is wel significant anders dan die van vroeger, ook in de VS is er geen oplossing voor de Ghetto`s en die lopen al tig jaar voor met de kans tot het komen van een oplossing..
Bovendien is de "blanke"/ welgestelde vlucht uit de steden historisch gezien nieuw. Niet langer zijn de steden het toppunt waar je wonen wil.
quote:
Ook de Marokkaanse gezinnen worden kleiner en hun opleidingsniveau hoger, de surianaams en antilliaanse gezinnen zijn nu al kleiner zelfs dan de Nederlandse geloof ik.. Straatschoffies willen op een bepaald moment ook met hun vriendin op de bank een dvdtje kijken ipv van rondhangen in de kou. Onder b.v. de Turken zie je een hele grote ondernemingslust.
Ok er zijn problemen maar je moet ook niet doen alsof die onoverkomelijk zijn en de steden in hoog tempo in ghetto's veranderen.
Ik hoop het. Echter vooral de import van de niet-aangepaste partner uit het thuisland strooit hier roet in het eten. En ook die alleenstaande tienermoeder zonder opleiding, dat kind heeft een hele kleine kans om goed terecht te komen en een grote kans om over 16 jaar de volgende tienermoeder te zijn.. En dat terwijl die succesvolle Marokkaan ook niet bij de Tokkies wil wonen omdat hij alweer een nieuwe autoradio moet kopen. Die pakt zn koffers en gaat ook in de suburbs wonen. Dus wie blijven er achter in de stad als het zo doorgaat?
De steden hebben een groot probleem.
pi_40450878
quote:

[..]
Nou, dat is dus wel zo he. Waar vroeger alleen de Schilderswijk en Transvaal achterbuurten waren is het nu minimaal de halve stad Den Haag geworden. De problemen groeien ipv kleiner te worden.
pi_40451368
Er is heel lang veel migratie naar de steden geweest, maar ook dat was ook ooit een nieuwe ontwikkeling. Misschien zijn de steden als aantrekkelijke woonplaatsen wel gewoon 'uit'. Achterhaald door de ontwikkelingen. Vooraan arme sloebers (en bijbehorende problemen) in de grote stad en wie het zich kan veroorloven: in de provincie.
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:42:25 #146
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40582794
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:30 schreef JohnDope het volgende:
met alle respect, maar over een jaartje of 50 zijn wij nederlanders volwassen genoeg om op onze eigen benen te staan en hebben we de EU niet meer nodig, dus wat mij betreft is de EU over 50 jaar in rook op gegaan, wij zijn er in ieder geval niet meer bij dan
We konden in 1970 ook prima op onze eigen benen staan. Men heeft er juist voor gekozen een veel diepere samenwerking met de EU aan te gaan. Over 50 jaar zal de EU nog best bestaan, en Nederland zal er gewoon deel van uit maken.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:57:37 #147
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_40583392
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 13:51 schreef Napalm het volgende:
Echter de huidige problematiek is wel significant anders dan die van vroeger, ook in de VS is er geen oplossing voor de Ghetto`s en die lopen al tig jaar voor met de kans tot het komen van een oplossing..
Dit komt denk ik voor een groot deel door de politieke en economische samenstelling van de Verenigde Staten. Er zijn geen sociale vangnetten, geen uitkeringen, en opleidingen na Highschool zijn relatief duur, en niet iedereen komt zomaar in aanmerking voor een beurs en/of studentenlening. Het recht van de sterkste geld, en de zwarten in dergelijke wijken zullen dus echt keihard moeten werken om uit hun situatie te komen, en daarmee hebben ze het dus een heel stuk moeilijker dan de gemiddelde blanke die in de gemiddelde blanke Amerikaanse wijk opgroeid.

De geweldadige rassenrellen in 1992 in Los Angeles kwamen niet door Rodney King. Rodney King was slechts de druppel die de emmer deed overstromen, want al jarenlang werden de zwarte wijken compleet genegeerd door de overheid. Toen er weer een Democraat gekozen werd (Clinton was in 1994 de eerste sinds 12 jaar) zijn er weer een hoop overheidsprojecten gestart, met de rassenrellen als aanleiding, om de zwarte wijken erbovenop te helpen. Banen projecten, studieleningen, etc, etc.... Helaas heeft de Bush Administration in 2002 de meeste projecten weer de nek omgedraaid omdat ie geld nodig had voor andere doeleinden.

Voor Nederland staan een aantal dingen keihard vast.

1) De Surinamers en Antillianen zijn de grootste veroorzakers van criminaltieit. Marokkanen en Turken zijn vaker niet-westers, maar minder vaak crimineel.

2) Surinamers en Antilianen zijn allemaal Nederlanders, en blijven dus hier. Onder de Marokkanen en Turken is ongeveer 60% (schatting gebaseerd op cijfers CBS) Nederlander al-dan-niet met twee paspoorten. Iedereen die een Nederlands paspoort heeft blijft in Nederland, en kun je nooit meer wegsturen.

3) De oplossing moet dus IN Nederland worden gevonden, en die simpele oplossingen "gewoon terugsturen" etc, zijn dus echt niet mogelijk. Als dat echt zo makkelijk was, dan hadden we dat namelijk allang gedaan.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 1 november 2006 @ 11:19:53 #148
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43131177
quote:
105 Teletekst wo 01 nov
Winsemius:40 wijken in gevarenzone

` Minister Winsemius slaat alarm over probleemwijken.Hij zegt dat 140 wijken dreigen af te glijden en dat 40 daarvan echt in de gevarenzone zitten.Bewoners verarmen,jongeren ontsporen en mensen komen met de rug naar elkaar te staan.
Het kabinet moet volgens Winsemius één tot anderhalf miljard euro investeren in stedelijke vernieuwing en nieuwbouw. Als het rijk dat doet,zullen andere bedrijven en organisaties in tien jaar tijd 160 miljard investeren.

In de Volkskrant zegt de minister dat in veel buurten sprake is van een 'witte vlucht'.Van de blanke bewoners blijven alleen de bejaarden achter.
Wat een multiplier; 1 miljard van het rijk wordt aangevuld door 160 miljard privaat.... Eerst zien..
pi_43131206
quote:
Op woensdag 1 november 2006 11:19 schreef Napalm het volgende:

[..]

Wat een multiplier; 1 miljard van het rijk wordt aangevuld door 160 miljard privaat.... Eerst zien..
Eerst zien maar het is wel zo dat aansprekende projecten goed als vliegwiel kunnen dienen voor ontwikkelingen in een gebied.
  woensdag 1 november 2006 @ 11:47:21 #150
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_43131859
De steden zullen net als in Zuid Afrika meer closed communities gaan worden, de rijkere buitenwijken worden ommuurd/hekt en zwaar beveiligd en hebben eigen bewapende beveiligers.
Alleen met een pas kom je door de slagboom.
Daarnaast ontstaan er arme anarchystisch criminele buurten zoals in Zuid-afrika en brazilie waar het geweld regeert.
http://www.ad.nl/amsterdam/article760118.ece
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_43140099
Weet het niet hoor lijkt me voor Nederland niet echt realistisch. Het zou kunnen dat er meer afscheiding komt maar echte gated communities neuh zie ik niet gebeuren.
pi_43178257
quote:
DE DERDE WERELDOORLOG VOLGENS GUILLAUME FAYE

Integratie is gedoemd te mislukken

“Generaal De Gaulle zei: om een Kir te maken heb je witte wijn en Cassis nodig. Als je er teveel Cassis bijvoegt is het geen Kir meer. Wat hij bedoelde is: je kunt slechts beperkte groepen integreren.”

“Op dit ogenblik vormen niet-Franse bevolkingsgroepen in Seine-Saint-Denis en andere plaatsen in Île-de-France, maar ook in Roubaix en vele andere grote steden in Frankrijk, de meerderheid. En meerderheidsgroepen kun je niet integreren.”

Etnische burgeroorlog

“Deze evolutie zal er finaal toe leiden dat de verzorgingsstaat in elkaar klapt.”

“De rellen die we nu meegemaakt hebben, zijn maar de prelude van een echte catastrofe die naar mijn gevoel rond 2010 zal losbarsten. De Canadese Wright-foundation in Vancouver heeft de datum waarop etnische conflicten uitbreken die de vorm van een burgeroorlog zullen aannemen, voorspeld in de vork 2007-2010.”

Het discriminatie-verhaal is een mythe

“Altijd gaat men de oorzaken in het sociaal-economische zoeken. Dat is niet alleen een marxistische manier van denken maar vooral: ze klopt niet.”

“Het is grote onzin om te beweren dat de allochtonen in de banlieues aan hun lot worden overgelaten. Het omgekeerde is waar. Clichy-sous-Bois, waar de rellen zijn begonnen, krijgt op zijn eentje bijna de helft van de gelden die bedoeld zijn om ‘moeilijke’ steden te helpen.
Ik heb stellig de indruk dat de aanstokers van de rellen gewoon op een aanleiding wachtten, die ze dan vonden in de dood van twee allochtonen die in een elektriciteitscabine waren gekropen.”

100.000 euro per migrant

“Economist en professor Loland, ooit winnaar van de Franse prijs economie en een uiterst betrouwbare bron, meent dat de kost van alles wat direct of indirect met immigratie te maken heeft op 36 miljard euro (!) per jaar (!) moet geschat worden. Dat is 80% van het deficit (tekort) van de Franse staat, of 13,5% van de jaarlijkse uitgaven of 3,5 keer het gat in de sociale zekerheid. Let wel, het is niet Le Pen die dat zegt, maar een gerespecteerd wetenschapper. Hij schat de kost van elke migrant die de grens oversteekt op 100.000 euro.”
http://nl.novopress.info/?p=140

Staat de derde wereldoorlog voor de deur?
  donderdag 2 november 2006 @ 18:46:48 #153
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_43179310
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:58 schreef reem het volgende:
De Brabantse Stedenrij zie ik nog wel aan elkaar groeien (iig Breda - Tilburg).
Liggen toch her en der nog wat natuurgebeiden tussen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_43179383
quote:
Op donderdag 2 november 2006 18:46 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Liggen toch her en der nog wat natuurgebeiden tussen
Oh maar dat zijn praktische bezwaren. Het zal niet 1 aaneengesloten woonwijk worden. Maar je kan er vanuit gaan dat ze elkaar nog wel een stuk dichter naderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')