abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40331255

Voorbeeld:
quote:
Frankrijk - Bevolking

Tegen het einde van de jaren '90 waren er 40 Franse steden die meer dan 100.000 inwoners hadden, maar slechts Parijs had er meer dan één miljoen. Ongeveer 75% van de bevolking woont in stedelijke gebieden. Tot het eind van Tweede Wereldoorlog was de bevolkingsgroei van Frankrijk een van de laagste van Europa, maar in naoorlogse decennia kwam daar verandering in. Frankrijk heeft net als andere Europese landen door de immigratie uit armere landen een grote etnische diversiteit gekregen. Een grote toevloed van hoofdzakelijk Noord-Afrikaanse immigranten heeft een groot effect gehad op diverse Franse steden, in het bijzonder Parijs en Marseille.
Bron

En in de toekomst zal het zeker niet minder worden. Hoe zien grote Europese steden er over 25-50 jaar uit, waar nu al vaak de helft immigrant is, met name door invloed van moslims? Worden het Islamitische staatjes waar symbolisch een native-Europese wet heerst?
  zondag 30 juli 2006 @ 20:36:28 #2
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_40331909
Ach, vrijwillige segregatie moet een kans krijgen .

Zolang ik in mijn eigen wijk niet teveel met kansloze (immigrante)n te maken heb vind ik het allemaal wel best. En zo zullen de meeste mensen er denk ik over denken.
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_40333650
met alle respect, maar over een jaartje of 50 zijn wij nederlanders volwassen genoeg om op onze eigen benen te staan en hebben we de EU niet meer nodig, dus wat mij betreft is de EU over 50 jaar in rook op gegaan, wij zijn er in ieder geval niet meer bij dan
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_40333724
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:30 schreef JohnDope het volgende:
met alle respect, maar over een jaartje of 50 zijn wij nederlanders volwassen genoeg om op onze eigen benen te staan en hebben we de EU niet meer nodig, dus wat mij betreft is de EU over 50 jaar in rook op gegaan, wij zijn er in ieder geval niet meer bij dan
Dit is een "probleem" dat los staat van wel of niet in de EU te zitten.
pi_40333844
Tja dat is erg moeilijk te voorspellen. Maar ik denk niet dat het wezenlijk anders zal zijn dan nu eigenlijk. Al kan er in 25 jaar natuurlijk erg veel gebeuren.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_40334277
De groei onder de moslimbevolking is dalende, en behoorlijk rap ook.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40334337
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:49 schreef Mutant01 het volgende:
De groei onder de moslimbevolking is dalende, en behoorlijk rap ook.
Ja, mede dankzij verminderde immigratie niet (het was wel even genoeg)

Maar onder autochtonen is dat ook nog dalende. Misschien gaat het niet zo snel als de afgelopen 20 jaar, maar het gaat nog steeds rap.
  zondag 30 juli 2006 @ 21:52:22 #8
104871 remlof
Europees federalist
pi_40334360
UIteindelijk zullen alle rassen ter wereld in een ras opgaan... Was het maar vast zo ver want de weg ernaartoe geeft nogal wat strubbelingen.
pi_40334368
Denk dat veel steden aan elkaar gegroeid zijn in Nederland, en dan met name in de Randstad dmv Vinexlocaties. Denk dat de grootste problemen in de binnensteden dan ook wel voorbij zijn, als er niet al te rare dingen gebeuren dan.
pi_40334404
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:52 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Denk dat veel steden aan elkaar gegroeid zijn in Nederland, en dan met name in de Randstad dmv Vinexlocaties. Denk dat de grootste problemen in de binnensteden dan ook wel voorbij zijn, als er niet al te rare dingen gebeuren dan.
Wat een crap. De bevolkingsgroei neemt misschien nog 3 miljoen toe de komende 100 jaar, en dat is in no way genoeg om steden aan elkaar te verbinden.
pi_40334415
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:51 schreef pberends het volgende:

[..]

De immigratie is nog sterker dalende
quote:
Maar onder autochtonen is dat ook nog dalende. Misschien gaat het niet zo snel als de afgelopen 20 jaar, maar het gaat nog steeds rap.
Ja maar onder de allochtonen ook, en rap, zoals ik al zei!
Allah Al Watan Al Malik
pi_40334449
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:53 schreef pberends het volgende:

[..]

Wat een crap. De bevolkingsgroei neemt misschien nog 3 miljoen toe de komende 100 jaar, en dat is in no way genoeg om steden aan elkaar te verbinden.
Kan je nagaan hoe traag de komende 100 jaar onze bevolking gaat groeien
Allah Al Watan Al Malik
pi_40334516
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De immigratie is nog sterker dalende
[..]

Ja maar onder de allochtonen ook, en rap, zoals ik al zei!
Dankzij Fortuyn z'n legacy ja. Anders kwamen er nog elk jaar jaarlijks 100k Afrikaanse asielzoekers bij.
pi_40334529
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Kan je nagaan hoe traag de komende 100 jaar onze bevolking gaat groeien
Autochtonen gaan meer dood, en die worden "vervangen" door allochtonen.
  zondag 30 juli 2006 @ 21:58:22 #15
14509 reem
pi_40334548
De Brabantse Stedenrij zie ik nog wel aan elkaar groeien (iig Breda - Tilburg).
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_40334617
quote:

[..]

Ik bedoel in de Randstad tussen plaatsen die nu al tegen elkaar aanliggen. Den Haag met Delft en Rotterdam, Utrecht wellicht met de voorsteden van Amsterdam.. Almere niet te vergeten met Amsterdam... ik denk trouwens dat 3 miljoen te hoog geschat is. Ik geloof dat we nooit meer dan 18 miljoen inwoners krijgen.
  zondag 30 juli 2006 @ 22:04:32 #17
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_40334755
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:52 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Als er íets in Nederland al bij voorbaat klaar is voor de sloop, zijn het die Vinexwijken wel, wat een belachelijk idee van een 2e jaars bouwkunde-studentje is dat zeg.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_40334759
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:57 schreef pberends het volgende:

[..]

Ja, maar lang niet in het tempo dat jij voorstelt (denk ik).
Allah Al Watan Al Malik
pi_40334891
quote:
Op zondag 30 juli 2006 22:04 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Als er íets in Nederland al bij voorbaat klaar is voor de sloop, zijn het die Vinexwijken wel, wat een belachelijk idee van een 2e jaars bouwkunde-studentje is dat zeg.
De mensen wel inderdaad, al zie ik soms aardige dingen uit de grond schieten. Snap ook niet zo goed waarom mensen daar gaan wonen. De stad zit vol en de wegen daarom heen al helemaal, denk dat het ook erger wordt. Zou verstandig zijn als mensen zich eens gingen spreiden over het land. Buiten de Randstad zijn de huizen over het algemeen duurder en als industrie en bedrijfsleven nu een kapt met zich te vestigen rond Schiphol en de hoofdstad dan hoeven daar ook geen nieuwe snelwegen gelegd te worden. Gewoon spreiden
  zondag 30 juli 2006 @ 22:18:37 #20
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_40335294
quote:

[..]

Als mensen meer ruimte willen, dan kan ook een zeer geringe bevolkingsgroei zorgen voor meer bebouwing.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_40335371
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:51 schreef pberends het volgende:

[..]

Het trekt gewoon naar elkaar toe. Over pakweg een generatie zullen de deomgrafische cijfers niet meer serieus verschillen.
pi_40335666
quote:

[..]

Oh in de randstad zal nog een hoop aan elkaar groeien hoor. Want naast een groeiende bevolking hebben we ook kleiner wordende huishoudens. Dus meer woonruimte per persoon nodig.
  zondag 30 juli 2006 @ 23:56:33 #23
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_40338947
quote:
Op zondag 30 juli 2006 22:28 schreef du_ke het volgende:
Oh in de randstad zal nog een hoop aan elkaar groeien hoor. Want naast een groeiende bevolking hebben we ook kleiner wordende huishoudens. Dus meer woonruimte per persoon nodig.
Zeker en iedereen wil in de randstad wonen want daar is werk itt Limburg of Groningen.
Het groene hart-infarct zal nog wel voortzetten. De steden zullen steeds groter worden en tegelijkertijd zal de groeiende "blanke vlucht" gevolgd worden door een "vlucht" van de welgestelde allochtonen die ook de vrede en rust van de "suburbs' op zullen zoeken. Ik ben bang dat de grote steden daarmee (nog) veel meer zullen verwoorden tot gettho`s. Tevens zie je nu al dat steeds meer uniekere winkels uit de steden zich op winkelcentra langs de grote (snel)wegen vestigen (het gevluchte welvarende publiek achterna?). Daarmee raakt de stad een grote/ de laatste trekker kwijt.
quote:
Op zondag 30 juli 2006 22:00 schreef Toffe_Ellende het volgende:
ik denk trouwens dat 3 miljoen te hoog geschat is. Ik geloof dat we nooit meer dan 18 miljoen inwoners krijgen.
Dat zal 100% van het immigratiebeleid en het voortplantingsgedrag van de immigranten afhangen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Napalm op 31-07-2006 00:11:12 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_40339648
quote:
Op zondag 30 juli 2006 23:56 schreef Napalm het volgende:

[..]

Zeker en iedereen wil in de randstad wonen want daar is werk itt Limburg of Groningen.
Het groene hart-infarct zal nog wel voortzetten. De steden zullen steeds groter worden en tegelijkertijd zal de groeiende "blanke vlucht" gevolgd worden door een "vlucht" van de welgestelde allochtonen die ook de vrede en rust van de "suburbs' op zullen zoeken. Ik ben bang dat de grote steden daarmee (nog) veel meer zullen verwoorden tot gettho`s. Tevens zie je nu al dat steeds meer uniekere winkels uit de steden zich op winkelcentra langs de grote (snel)wegen vestigen (het gevluchte welvarende publiek achterna?). Daarmee raakt de stad een grote/ de laatste trekker kwijt.
[..]
Denk dat dit in Nederland nog wel mee zal vallen. Vanwege de grote hoeveelheid voorzieningen zullen de grote steden ook altijd welvarende mensen blijven trekken. Daarnaast zijn ze ook veel aantrekkelijker voor de creatieve klasse. En smaak kan in korte tijd veranderen grote kans dat de nu vrij verloederde jaren 50 wijken met wat aanpassingen weer populair kunnen worden onder jonge koppels met kinderen vanwege de ruime opzet met veel groen.

Overigens is de blanke/rijke vlucht hier lang niet zo groot als in b.v. de VS en valt dit proces hier ook beter af te stoppen of om te keren.
quote:
Dat zal 100% van het immigratiebeleid en het voortplantingsgedrag van de immigranten afhangen.
Neuh.
pi_40339735
quote:
Op zondag 30 juli 2006 23:56 schreef Napalm het volgende:

[..]

Nee dus. De gemiddelde allochtoon krijgt 2.1 kind wat iets meer is dan de autochtoon, ik meen iets van 1.8 of zo..
pi_40339769
Gelukkig kennen wij geen bevolkingsgroei zoals in het zuidwesten van de Verenigde Staten. Dat is pas booming. Veel steden zitten daar qua groeicijfers in de dubbele cijfers (met name Las Vegas, en voorsteden van Phoenix, San Diego en Los Angeles).
Dat geeft ook problemen in het sociale kader, evenals de immigratie van Mexicanen.

Wat ik wel verwacht, is dat Spaanse steden met het huidige toelatingsbeleid van Spanje enorm zullen stijgen in inwonertal. Wat dat betreft zijn Spaanse steden wel enigzinds vergelijkbaar met Amerikaanse steden.

Madrid kent enorme voorsteden van 100.000 á 250.000 inwoners, en dat kennen we verder in Europa niet echt.
De stad kent enorme hoeveelheden minderheden; 84.000 Ecuadorianen, 51.000 Marokkanen, 49.000 Chinezen, 37.000 Colombianen, en 33.000 Peruanen.
quote:
The population of Madrid has experienced increase ever since the city became the national capital. This demographic boom was notorious in the 20th century due to domestic and international immigration. However, the city experienced a growth slump during the 1970s. This phenomenon, which also affected Barcelona, was caused mainly by the growth of satellite suburbs at the expense of the downtown.

A new immigration wave has allowed Madrid not only to recover its old numbers, but to reach new historical heights. According to census data, the population of the city grew by 271,856 between 2001 and 2005.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  maandag 31 juli 2006 @ 00:38:46 #27
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_40339965
quote:
Op maandag 31 juli 2006 00:23 schreef du_ke het volgende:

Denk dat dit in Nederland nog wel mee zal vallen. Vanwege de grote hoeveelheid voorzieningen zullen de grote steden ook altijd welvarende mensen blijven trekken.
Nou, je ziet dus dat de voorzieningen steeds meer de grote stadcentra verlaten voor of winkelcentra aan de rand van de stad of naar kleinere steden. En dan heb ik het nog niet eens over de opkomst van internet, ebay en andere ICT ontwikkelingen die werk- en woonplaats minder belangrijk maken.
quote:
Op maandag 31 juli 2006 00:23 schreef du_ke het volgende:grote kans dat de nu vrij verloederde jaren 50 wijken met wat aanpassingen weer populair kunnen worden onder jonge koppels met kinderen vanwege de ruime opzet met veel groen.
Ruimte groen? De bevolking groeit en de steden zijn nu al superkrap. Dat kan dus nooit gebeuren.
quote:
Overigens is de blanke/rijke vlucht hier lang niet zo groot als in b.v. de VS en valt dit proces hier ook beter af te stoppen of om te keren.
Hoe dan?
quote:
Op maandag 31 juli 2006 00:27 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Nee dus. De gemiddelde allochtoon krijgt 2.1 kind wat iets meer is dan de autochtoon, ik meen iets van 1.8 of zo..
&
quote:
Neuh.
Volgt logischerwijs uit de cijfers die laten zien dat de autochtone bevolking niet meer groeit maar krimpt. Ergo, een bevolkingsgroei van 3 miljoen hangt volledig af van de immigranten. (ok, een ramp ala vloedgolf of meteorietinslag daargelaten)
Edit : is zelfs een apart topic over met CBS statistiek dus ontkennen heeft verder geen zin
Autochtone bevolkingsgroei komt tot stilstand

[ Bericht 5% gewijzigd door Napalm op 31-07-2006 12:34:31 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_40345619
Ik zie veel grote Europese steden veranderen in ghetto's waar geen mens meer wil wonen. Er zijn nu al mensen die de grote steden ontvluchten en zich elders in het land vestigen. De economie schuift uiteindelijk vanzelf mee, de welvaart ook.
  maandag 31 juli 2006 @ 11:34:05 #29
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_40347121
quote:
Op maandag 31 juli 2006 10:45 schreef dVTB het volgende:
Ik zie veel grote Europese steden veranderen in ghetto's waar geen mens meer wil wonen. Er zijn nu al mensen die de grote steden ontvluchten en zich elders in het land vestigen. De economie schuift uiteindelijk vanzelf mee, de welvaart ook.
Wanneer je naar de VS kijkt kun je dit al aardig zien. Die lopen in dit opzicht een jaar of 15 op ons voor.
Daar heb je inderdaad enorm verpauperde binnensteden, met in een ruime rand daaromheen de groene suburbs. Gewinkeld wordt in de outlet-centra.

Zuid-Afrika loopt daar weer op ons voor. Daar hebben de welvarenden zich verschanst in zogenaamde gated communities. Wie het zich kan veroorloven woont daar, bewaakt door particuliere diensten. Buiten deze communities heerst de wet van de jungle.
The End Times are wild
pi_40347356
quote:
Op maandag 31 juli 2006 11:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wanneer je naar de VS kijkt kun je dit al aardig zien. Die lopen in dit opzicht een jaar of 15 op ons voor.
Daar heb je inderdaad enorm verpauperde binnensteden, met in een ruime rand daaromheen de groene suburbs. Gewinkeld wordt in de outlet-centra.
de voorsteden zijn daar verpauperd ja.
  maandag 31 juli 2006 @ 11:43:50 #31
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_40347401
quote:
Ruim helft jeugd in grote steden allochtoon

Uitgegeven: 31 juli 2006 11:02

VOORBURG - Meer dan de helft van het aantal jongeren in Amsterdam en Rotterdam heeft een niet-westerse achtergrond. Hoewel het aandeel niet-westerse allochtonen van de eerste generatie in die steden sinds 2004 langzaam afneemt, blijft de tweede generatie groeien. Dat bleek maandag uit cijfers van het Centraal Bureau voor Statistiek (CBS).
Bron: http://nu.nl/news/791921/(...)eden_allochtoon.html
The End Times are wild
  maandag 31 juli 2006 @ 11:44:13 #32
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_40347411
quote:
Op maandag 31 juli 2006 11:42 schreef PimpNLimp het volgende:

[..]

de voorsteden zijn daar verpauperd ja.
L-E-Z-E-N!
The End Times are wild
pi_40350562
quote:
Op maandag 31 juli 2006 00:38 schreef Napalm het volgende:

[..]

Nou, je ziet dus dat de voorzieningen steeds meer de grote stadcentra verlaten voor of winkelcentra aan de rand van de stad of naar kleinere steden. En dan heb ik het nog niet eens over de opkomst van internet, ebay en andere ICT ontwikkelingen die werk- en woonplaats minder belangrijk maken.
[..]
Vind je in een plattelandsdorpje een universiteit of hogeschool? Een theater met groot aanbod? Of leuke winkeltjes? Veel voorzieningen zijn nu eenmaal afhankelijk van een groot publiek. En andersom.
quote:
Ruimte groen? De bevolking groeit en de steden zijn nu al superkrap. Dat kan dus nooit gebeuren.
[..]
Ik had het over die wijken die zijn indertijd ruim en groen opgezet. Dat de kwaliteit van de woningen te wensen overlaat is wat aan te doen.
quote:
Hoe dan?
[..]
Door er voor te zorgen dat de steden aantrekkelijk blijven. b.v. door een aanbod van betaalbare woningen en goede voorzieningen.
quote:
&
[..]

Volgt logischerwijs uit de cijfers die laten zien dat de autochtone bevolking niet meer groeit maar krimpt. Ergo, een bevolkingsgroei van 3 miljoen hangt volledig af van de immigranten. (ok, een ramp ala vloedgolf of meteorietinslag daargelaten)
Edit : is zelfs een apart topic over met CBS statistiek dus ontkennen heeft verder geen zin
Autochtone bevolkingsgroei komt tot stilstand
We hebben het hier over over 25 jaar. Dan is de allochtone bevolkingsgroei ook ongeveer tot stilstand gekomen. Staat ook in het topic waar je naar verwijst. En een uitspraak als volledig is natuurlijk nooit waar te maken..
pi_40350589
quote:
Op maandag 31 juli 2006 10:45 schreef dVTB het volgende:
Dat weet ik niet. De ontwikkeling van welvaart is eigenlijk altijd afhankelijk geweest van stedelijke gebieden. Dat zie ik ook niet zo snel veranderen.
pi_40350641
De binnensteden zullen wel verpauperen denk ik, en het meerendeel van de welvarende inwoners zullen verkassen naar de VINEX-lokaties. Enorme stedelijke gebieden krijg je dan.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_40350774
quote:
Op maandag 31 juli 2006 13:36 schreef highway101 het volgende:
De binnensteden zullen wel verpauperen denk ik, en het meerendeel van de welvarende inwoners zullen verkassen naar de VINEX-lokaties. Enorme stedelijke gebieden krijg je dan.
Waarom de binnensteden? De naoorlogse wijken kan ik me wel goed voorstellen. Maar de binnensteden?
  maandag 31 juli 2006 @ 14:18:26 #38
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_40352001
quote:
Op maandag 31 juli 2006 13:33 schreef du_ke het volgende:
Vind je in een plattelandsdorpje een universiteit of hogeschool?
Hogescholen zie je steeds meer opduiken in de kleinere gebieden. Uni`s zijn een goed punt, ziekenhuizen zijn een tweede. Echter als je naar Rotterdam, onze multiculturele voorpost, kijkt zie je dat de studenten snel na hun studie de stad verlaten. Dat ze er een paar jaar studeren zet natuurlijk geen zoden aan de dijk, enkel wat leuk uitzicht op de terrasjes.
quote:
Een theater met groot aanbod? Of leuke winkeltjes? Veel voorzieningen zijn nu eenmaal afhankelijk van een groot publiek. En andersom.
Geen groot publiek. Kopers. En dat kapitaalkrachtige koperspubliek trekt steeds meer weg uit de steden en weigert zich er nog te begeven. De winkels volgen het publiek. De specialitische winkels trekken hun klanten toch wel, of die nu uit de omgeving naar de stad moeten ofnaar een ander omgevingsdorp..Je gaat toch ook naar de Efteling, of die nu in Amsterdam ligt of in e.o.a. Brabants gehucht..Bovendien zie je de grote winkels zich steeds meer begeven naar de centra aan de rand van de stad.
Natuurlijk, in de steden zal er bijna per definitie meer zijn dan in de randgemeenten maar de grootstedelijke problemen wegen voor velen zwaarder.
quote:
Ik had het over die wijken die zijn indertijd ruim en groen opgezet. Dat de kwaliteit van de woningen te wensen overlaat is wat aan te doen.
Ah, oke. Ik ken die wijken niet maar ik kom er dan ook nooit. Als er een groep is waarvan het jammer is dat die wegtrekt dan zijn het wel de goed opgeleiden die kinderen gaan krijgen. Die hou je niet vast met een paar boompjes, ze vertrekken om andere redenen.
quote:
Door er voor te zorgen dat de steden aantrekkelijk blijven. b.v. door een aanbod van betaalbare woningen en goede voorzieningen.
Tsja, die voorzieningen zie je dus steeds meer elders ook opduiken. Wou je dat verbieden dan? Kuthuppelscha mag geen zwembad want dan is Groothuppel-city zijn trekker kwijt?
En die betaalbare woningen, die trekken " armoedzaaiers" aan. Ze zijn niet voor niets bezig met het bouwen voor de midden- en bovenklasse. En dat doen ze randgemeenten ook want die willen het geteisem uit de stad niet krijgen.
quote:
We hebben het hier over over 25 jaar. Dan is de allochtone bevolkingsgroei ook ongeveer tot stilstand gekomen. Staat ook in het topic waar je naar verwijst. En een uitspraak als volledig is natuurlijk nooit waar te maken..
Ik hoop het maar eerst zien, dan geloven. Overigens past die 25 jaar natuurlijk wel precies in mijn stelling.
quote:
Op maandag 31 juli 2006 13:34 schreef du_ke het volgende:
Dat weet ik niet. De ontwikkeling van welvaart is eigenlijk altijd afhankelijk geweest van stedelijke gebieden. Dat zie ik ook niet zo snel veranderen.
Vroeger waren de steden het toppunt van de ontwikkeling en de rest moerasland met wat boeren. ICT, Internet de wereld staat niet stil.
quote:
Op maandag 31 juli 2006 13:41 schreef du_ke het volgende:
Waarom de binnensteden? De naoorlogse wijken kan ik me wel goed voorstellen. Maar de binnensteden?
Ga eens op koopavond naar Rotterdam centrum. Zie je je antwoord zo rondlopen.

Nee, ik heb weinig hoop voor onze grote steden. De redding ligt in het integratie/normen&waarden geheel en het zeer succesvol (banen, opleiding, inkomen) worden van de allochtonen in de grote steden. Dusdanig succesvol op grote schaal dat ze hun eigen dynamiek krijgen ipv zich aan te sluitenbij de ""blanke vlucht". Helaas is dit succes vooralsnog een grote utopie.
pi_40356899
quote:
Op maandag 31 juli 2006 13:41 schreef du_ke het volgende:

[..]

Mensen trekken weg uit de centra. Hier in Zwolle wonen 113.000 mensen, waarvan een stunning 2000 in het centrum....
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_40362910
quote:
Op maandag 31 juli 2006 17:09 schreef highway101 het volgende:

[..]

Mensen trekken weg uit de centra. Hier in Zwolle wonen 113.000 mensen, waarvan een stunning 2000 in het centrum....
Dat is meer een ontwikkeling van 20-30 jaar geleden toen de geveloppervlakte in de winkelstraten zo belangrijk werd dat de opgangen naar de bovengelegen woningen werden weggehaald.
In veel steden zijn ze succesvol in het terugdraaien daarvan. Er zijn diverse wonen boven winkels projecten. En in veel steden worden gebouwen buiten het centrale winkelapparaat omgebouwd tot (luxe) appartementen.
pi_40363775
quote:
Op maandag 31 juli 2006 11:44 schreef LXIV het volgende:

[..]

L-E-Z-E-N!
Nee, JIJ L-e-Z-e-N . Sommige 'voorsteden' van Los Angeles zijn erger dan de stad zelf.
pi_40364379
quote:
Op maandag 31 juli 2006 20:56 schreef PimpNLimp het volgende:

[..]

Nee, JIJ L-e-Z-e-N . Sommige 'voorsteden' van Los Angeles zijn erger dan de stad zelf.
De problemen in de VS zijn natuurlijk ook van heel andere aard. ook door hun terretoriale indeling (met counties en city's enzo)
pi_40366575
Wat zijn nou echt beroemde pauperbuurten in Los Angeles? In New York heb je natuurlijk beruchte plekken als The Bronx en Harlem of Brooklyn. Van L.A. zou ik er niet zo een op kunnen noemen...
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_40377717
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:57 schreef pberends het volgende:

[..]

Je vergeet dat allochtonen worden 'vervangen' door autochtonen .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 10:24:17 #45
14509 reem
pi_40378296
quote:
Op maandag 31 juli 2006 22:10 schreef highway101 het volgende:
Wat zijn nou echt beroemde pauperbuurten in Los Angeles? In New York heb je natuurlijk beruchte plekken als The Bronx en Harlem of Brooklyn. Van L.A. zou ik er niet zo een op kunnen noemen...
Compton
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_40379214
quote:
Op maandag 31 juli 2006 22:10 schreef highway101 het volgende:
Brooklyn is bepaald geen pauperbuurt, Harlem ook nauwelijks meer.

De oorzaak van het ontstaan van pauperbuurten is overigens het instellen van minimumlonen en bijstandsuitkeringen.
pi_40379266
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 11:06 schreef HenriOsewoudt het volgende:

De oorzaak van het ontstaan van pauperbuurten is overigens het instellen van minimumlonen en bijstandsuitkeringen.
Ik dacht dat er vóór invoering daarvan ook pauperwijken waren, en in landen waar minimumloon noch bijstandsuitkering is, ook pauperwijken zijn. Als noem je het dan meer krottenwijken.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_40379400
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 11:08 schreef sigme het volgende:
Ik dacht dat er vóór invoering daarvan ook pauperwijken waren, en in landen waar minimumloon noch bijstandsuitkering is, ook pauperwijken zijn. Als noem je het dan meer krottenwijken.
Armere buurten zijn er inderdaad altijd geweest en zullen er altijd zijn. Maar typische pauperbuurten met hoge werkeloosheid en hoge criminialiteit (zoals de Parijse voorsteden) zijn rechtstreeks te danken aan genoemde oorzaken.
pi_40379480
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 11:14 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Armere buurten zijn er inderdaad altijd geweest en zullen er altijd zijn. Maar typische pauperbuurten met hoge werkeloosheid en hoge criminialiteit (zoals de Parijse voorsteden) zijn rechtstreeks te danken aan genoemde oorzaken.
Volgens mij zijn er vele als zéér crimineel bekend staande krottenwijken, neem even de flavella's (als mijn splelling juist is). Die zijn toch niet aan die oorzaken te wijten?

Dat bijstand bijdraagt aan werkloosheid kan ik volgen, minimumloon is volgens mij invloedloos, maar hoe bijstand bijdraagt aan criminaliteit ontgaat me.
pi_40379616
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 11:17 schreef sigme het volgende:
Volgens mij zijn er vele als zéér crimineel bekend staande krottenwijken, neem even de flavella's (als mijn splelling juist is). Die zijn toch niet aan die oorzaken te wijten?
Het gaat in dit topic over pauperbuurten in welvarende Westerse landen dacht ik. De krottenwijken in 3e-wereldlanden hebben weer andere oorzaken. Meestal een dictatoriaal socialistisch/fascistisch regime die iedere vorm van eigendom en vrije markt met geweld bestrijdt.
quote:
Dat bijstand bijdraagt aan werkloosheid kan ik volgen, minimumloon is volgens mij invloedloos, maar hoe bijstand bijdraagt aan criminaliteit ontgaat me.
Het minimumloon zorgt ervoor dat veel mensen wiens marginale nut lager ligt dan het minimumloon niet aan het werk komen. Bijstand is te weinig om van te leven en te veel om van te sterven en bovendien hoef je er helemaal niets voor te doen en heb je dus heel veel tijd om handen. Tel daarbij op de mogelijkheid die de overheid je biedt om met drugshandel heel veel geld te verdienen en de voedingsbodem voor een crimineel bestaan is gelegd. Ik zeg niet dat het in alle gevallen automatisch tot criminaliteit leidt, wel dat je kunt verwachten dat het toe zal nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')