allo het is een plank >>> en daarvoor wil je in de schulden komenquote:op zondag 30 juli 2006 18:11 schreef roderik2288 het volgende:
heb een mooie surfplank gezien die ik perse wil hebben. ik wil het dan ook liefst morgen kopen maar heb geen geld.wel een baan en vast dienstverband. mensen verklaren me voor gek om zoveel te betalen voor plank + zeil maar ik wil dat perse hebben.
probleem is dat ik niet bij m'nh eigen bank waar ik m'n lopende rekening heb lopen wil gaan voor een lening. (rabo)
vraag is: kan ik morgen bij abn of fortis binnenlopen en met 3000 euro de weer naar buiten gaanof iemand andere idee.
eerst sparen en dan kopen is beter, maar voor dit maak ik een uitzondering
dat is een kwestie van secondes voor een bank.quote:op zondag 30 juli 2006 18:14 schreef gottegottegott het volgende:
ik hoop voor je dat je door die bank een beetje tegen jezelf beschermd wordt.
in ieder geval ze zullen eerst je gegeven moeten natrekken, of je nog andere schulden hebt en of er geen failissementsaanvragen e.d. lopen voor je die 3000 in je handen hebt.
dat geeft niet, want ik moet dat ding hebben. ik betaal het binnen 4 maanden terug 4 x 750 + een paar tientjes rente denk ik.quote:op zondag 30 juli 2006 18:16 schreef godlike02 het volgende:
dat is een kwestie van secondes voor een bank.
gegevens invoeren en sturen richting bkr.
binnen enkele seconde hebben ze antwoord.
ik blijf het ook niet verstandig vinden overigens.
ik ga het ook zeker proberen. die plank gaat trouwens bijna harder dan een gemiddelde autoquote:op zondag 30 juli 2006 18:49 schreef quinn_dexter het volgende:
gewoon doen, laat je niet gek maken door de reacties hier. let wel op of je voldoende aflossingscapaciteit hebt. ga voor een doorlopend krediet, kun je vrij aflossen en opnemen tot het afgesproken maximum.
de meeste fokkers zijn je voorgegaan door met geleend geld auto's te kopen, of computers, of homecinemasets
pcies, en je betaald het op je gemakkie in 5 jaar af. gaan met die banaan!quote:op zondag 30 juli 2006 18:18 schreef cynix ® het volgende:
ach, slim of niet, je leeft maar één keer en we doen allemaal wel eens iets geks.
een persoonlijke lening is vrij simpel af te sluiten bij alle grote banken, of je daar nu wel of niet je salaris laat storten. salarisstrookje mee, verklaring op je werk halen dat je daar echt een vaste baan hebt en gaan met die banaan. ik denk niet dat ze je ter plekke dat geld meegeven, maar het is dan hooguit een kwestie van dagen.
jawel, ik ga overmogen op dit forum klagen dat ik schulden heb, okequote:op zondag 30 juli 2006 19:02 schreef irisvrede het volgende:
doen doen
maar strax niet klagen dat je 'n bkr hebt of in de schulden zit enzo....
hahah 5 jaarquote:op zondag 30 juli 2006 19:07 schreef snakey het volgende:
pcies, en je betaald het op je gemakkie in 5 jaar af. gaan met die banaan!
kan veel sneller natuurlijk, maar waarom zou je? over 5 jaar wil je waarschijnlijk een nieuwe plank.quote:
hier heb ik tenminste iets aan. maar denk je dan niet dat ze het even direkt op mijn rekening kunnen overboeken. of zou ik daar een rekeningetje kunnen openen waar het heen kan en dat ik het dan gelijk aan de balie afhaalquote:op zondag 30 juli 2006 18:18 schreef cynix ® het volgende:
ach, slim of niet, je leeft maar één keer en we doen allemaal wel eens iets geks.
een persoonlijke lening is vrij simpel af te sluiten bij alle grote banken, of je daar nu wel of niet je salaris laat storten. salarisstrookje mee, verklaring op je werk halen dat je daar echt een vaste baan hebt en gaan met die banaan. ik denk niet dat ze je ter plekke dat geld meegeven, maar het is dan hooguit een kwestie van dagen.
tsja domme vragen bestaan niet domme antwoorden welquote:op zondag 30 juli 2006 19:09 schreef roderik2288 het volgende:
[..]
jawel, ik ga overmogen op dit forum klagen dat ik schulden heb, oke![]()
post dan niks als je geen antwoord kunt geven op mijn vraag. ik ben bereid om 100 of 150 euro aan rente te betalen ........... dat heb ik toch gezegd. dat geld gun ik de bank van harte.
omdat ik maar over 4 maanden rente wil betalen natuurlijk. dan betaal ik dus iets van 75 euro rente in totaal, dat is 1 avondje stappen. waar hebben we het over. en deze plank is for life, die gaat nooit meer weg.quote:op zondag 30 juli 2006 19:14 schreef snakey het volgende:
kan veel sneller natuurlijk, maar waarom zou je?
ach, ik heb ook wel eens een dk-tje of een pl-etje afgesloten in mijn leven en ik herinner me dat dat nooit een probleem was. die "snelle" jongens (frisia, postkrediet, vola, waar ik overigens zelf geen zaken mee zou doen) adverteren vaak dat je het geld binnen 24 uur in huis kunt hebben of dat ze het desgewenst zelfs cash komen brengen. dan moet een gewone bank het, na een snelle check bij de bkr, toch ook snel kunnen leveren zou je denken.quote:op zondag 30 juli 2006 19:16 schreef roderik2288 het volgende:
hier heb ik tenminste iets aan. maar denk je dan niet dat ze het even direkt op mijn rekening kunnen overboeken. of zou ik daar een rekeningetje kunnen openen waar het heen kan en dat ik het dan gelijk aan de balie afhaal
quote:op zondag 30 juli 2006 19:09 schreef roderik2288 het volgende:
[..]
jawel, ik ga overmogen op dit forum klagen dat ik schulden heb, oke![]()
post dan niks als je geen antwoord kunt geven op mijn vraag. ik ben bereid om 100 of 150 euro aan rente te betalen ........... dat heb ik toch gezegd. dat geld gun ik de bank van harte.
dan ook niej klagen als je schulden heb jij wil ff 3.000 euro hebben
nou als je dat voor een plank over hebt met zeil
dan ben je echt knetter gek !!![]()
het lenen is absuluut niet het probleem, ik kan onderhand het 10-voudige lenen mocht ik dat willen. het gaat nu even om de snelheid waarmee ik het moet hebben. online aanvragen en de papieren heen en weer sturen duurt veel te lang. ik wil ergens binnenlopen bij een bank, dat moet toch te regelen zijn dezelfde dagquote:op zondag 30 juli 2006 19:22 schreef sungamsunitram het volgende:
met een vaste baan zal lenen.nl of iets anders van onze vriend uit wognum vast geen probleem zijn.
ik hoop het.....................iets heel anders jij bent toch admin he? zou je me een plezier kunnen doen en al die onzin reacties dat het dom is weg kunnen halen. ik ben dom, wat kan mij dat schelen........als ik die plank maar heb. ik zal er m'n hele leven voor moeten pleoteren om het terug te betalen, tja jammer voor mijquote:op zondag 30 juli 2006 19:24 schreef cynix ® het volgende:
[..]
ach, ik heb ook wel eens een dk-tje of een pl-etje afgesloten in mijn leven en ik herinner me dat dat nooit een probleem was. die "snelle" jongens (frisia, postkrediet, vola, waar ik overigens zelf geen zaken mee zou doen) adverteren vaak dat je het geld binnen 24 uur in huis kunt hebben of dat ze het desgewenst zelfs cash komen brengen. dan moet een gewone bank het, na een snelle check bij de bkr, toch ook snel kunnen leveren zou je denken.
ben ik inmiddels ook achterquote:op zondag 30 juli 2006 19:31 schreef plae@ het volgende:
voor reacties die alleen in jouw straatje vallen moet je ergens anders een topic openen ben ik bang![]()
heeft te maken met een ex die daar bij de afdeling klantenadvies werkt. zij behandelt ook van dit soort dingen, straks zit ik tegenoor haar, of de balie ernaast, daar pas ik voor. en om eerst te bellen en te vragen of e.s dienst heeft is ook zo watquote:op zondag 30 juli 2006 19:41 schreef plae@ het volgende:
doorlopend krediet bij de rabo....waarom wil je dat niet?
tadaa, een bankmedewerkerquote:op zondag 30 juli 2006 19:39 schreef roderik2288 het volgende:
[..]
ben ik inmiddels ook achterer komt vast wel een reactie die mij definief het antwoord kan geven, dan ben ik een beetje voorbereid hoe ik het morgen kan aanpakken. misschien is een van de users bankmedewerker (geweest) en weet hoe het in elkaar steekt
![]()
quote:op zondag 30 juli 2006 19:53 schreef i_are_rudeboy het volgende:
tadaa, een bankmedewerker
alleen ben ik een vakantiekracht en kan ik het je ook niet met 100% zekerheid zeggen
wanneer je een krediet afsluit is het eigenlijk al binnen een paar uur gereed voor gebruik. het wordt ingevoerd, een tweede medewerker keurt het goed en het is klaar! de rest wordt gewoon ter administratie opgestuurd, hoef je niet op te wachten.
ik weet het alleen niet zekervraag het morgen en je zult het weten
waarom wil je eigenlijk niet bij je eigen bank een krediet aanvragen? niet dat ik je niet bij de abn wil hebben hoor
dan is je wil om die lening af te sluiten zodat je een surfplank kunt kopen niet zo groot. wat is nou belangrijker? die surfplank waar je over droomt of een half uurtje met tegenzin babbelen?quote:op zondag 30 juli 2006 19:45 schreef roderik2288 het volgende:
[..]
heeft te maken met een ex die daar bij de afdeling klantenadvies werkt. zij behandelt ook van dit soort dingen, straks zit ik tegenoor haar, of de balie ernaast, daar pas ik voor. en om eerst te bellen en te vragen of e.s dienst heeft is ook zo wat![]()
ik ben tegenwoordig mod en we passen geen reacties aan omdat ze iemand niet aanstaan. ik begrijp je wel, maar je vraagt tips en daar horen nu eenmaal ook waarschuwingen bij dat lenen voor iets luxe als een surfplank volgens sommigen niet verstandig is. als je écht voor iets gaat en het zeker weet, moet je daar boven kunnen staan.quote:op zondag 30 juli 2006 19:30 schreef roderik2288 het volgende:
ik hoop het.....................iets heel anders jij bent toch admin he? zou je me een plezier kunnen doen en al die onzin reacties dat het dom is weg kunnen halen. ik ben dom, wat kan mij dat schelen........als ik die plank maar heb.
mistral beast 75 liter voor 1349 euro, met zeil + alle accessoires komt er zo'n 1000 bij. eind september gaat ie mee het vliegtuig in naar bonairequote:
dacht dat fok stond voor vrijheid enzo binnen de fatsoensnormen natuurlijkquote:op zondag 30 juli 2006 22:42 schreef sjeen het volgende:
ts heeft vrij duidelijk gevraagd of en hoe snel een flex krediet of een pl geregeld kan worden. en niet of jullie 'm even allemaal willen vertellen hoe dom jullie 'm vinden... je hoeft niet te reageren![]()
heb je al aan leen gedacht van de tv?quote:op zondag 30 juli 2006 18:11 schreef roderik2288 het volgende:
heb een mooie surfplank gezien die ik perse wil hebben. ik wil het dan ook liefst morgen kopen maar heb geen geld.wel een baan en vast dienstverband. mensen verklaren me voor gek om zoveel te betalen voor plank + zeil maar ik wil dat perse hebben.
probleem is dat ik niet bij m'nh eigen bank waar ik m'n lopende rekening heb lopen wil gaan voor een lening. (rabo)
vraag is: kan ik morgen bij abn of fortis binnenlopen en met 3000 euro de weer naar buiten gaanof iemand andere idee.
hij wilt het geloof ik binnen 4 a 5 maanden aflossen>>>dussuh dan zal die rente nog wel loslopenquote:op maandag 31 juli 2006 00:11 schreef klipper het volgende:
[..]
heb je al aan leen gedacht van de tv?
maar persoonlijk en velen met mij verklaren je voor gek dat je je voor zoiets in de schulden steekt.
nu is het een surfplank, morgen een tv, overmorgen een computer en voor je het weet werk je alleen nog maar om de rente op je schulden te betalen.
als je spaart, dan krijg je er nog rente op ook en dat is beter dan rente te betalen.
voorbeeldje:
3000 euro lenen
looptijd 24 maanden
rente 6,5 %
aflossing per maand 134 euro
totaal betaald na 2 jaar 3216 euro
meerprijs 216 euro + misgelopen rentevergoeding op u spaarrekening.
na 2 jaar afbetaald en met een beetje pech is je plank kapot en ben je nog aan het afbetalen.
dan had hij inderdaad beter in het verleden al met sparen begonnen.quote:op maandag 31 juli 2006 00:25 schreef irisvrede het volgende:
[..]
hij wilt het geloof ik binnen 4 a 5 maanden aflossen>>>dussuh dan zal die rente nog wel loslopen
alleen volgens mij vallen een aantal leenvormen al af omdat hij het zo snel wil aflossen.
verder blijft wel het probleem dat bij zo'n snelle aflossing de aflosbedragen vrij hoog zijn dus niet de 134 die jij uitgerekend hebt. zou dan eerder boven de 600 komen>>>>> alleen bij een hoog bedrag als dat vraag ik mezelf af waarom ie dan wil lenen >>> als ik 600 euro elke maand overhad dan had ik dus allang een vette spaarrekening..... en is lenen dus overbodig.
ach morgen ligt er weer een betere plank in de winkel en wat dan?, weer een nieuwe lening?quote:op zondag 30 juli 2006 19:02 schreef roderik2288 het volgende:
[..]
liefst sta ik morgenmiddag al op die plank namelijk en het is bovendien de laatste die ze hebben. al;s een ander hem koopt baal ik goed
hahaha, ik moest lachenquote:op zondag 30 juli 2006 20:50 schreef mrspliffy het volgende:
net geld geleend, snel t water op en dan...............
thedeeh thedeeh teddetedetedtetdtetetdtetetedtetdtdteeeee
[afbeelding]
ach, laat die jongen toch!quote:op maandag 31 juli 2006 00:33 schreef klipper het volgende:
[..]
ach morgen ligt er weer een betere plank in de winkel en wat dan?, weer een nieuwe lening?
je moet de dingen leren te relativeren.
je zegt het zelf al, eerst sparen, dan kopen.quote:op zondag 30 juli 2006 18:11 schreef roderik2288 het volgende:
zeg het zelf al? niets mis mee hoor lenen, je moet je alleen realiseren dat je nog blijft betalen voor iets wat kapot kan gaan maar dat heb je met sparen ook.... het blijft 1 pot nat, je moet alleen even goed kijken of je de maandlasten kan dragen en niet alles op afbetaling/lening kopen. eén lening moet makkelijk kunnen hoor, vooral als het maar een bedrag van ¤3000 is (is ¤40 tot ¤60 per maand aflossen, wel voor heel lang, maar toch...)quote:op maandag 31 juli 2006 09:25 schreef metro2005 het volgende:
[..]
je zegt het zelf al, eerst sparen, dan kopen.
lenen = niet slim en al helemaal niet voor zo'n luxe artikel als dit wat ook nog eens best aan de prijs is.
ach ieder zijn hobby cq sport.quote:op maandag 31 juli 2006 09:18 schreef gluckskafer het volgende:
mag ik vragen wat er zou leuk is aan een surfplank?
hij wilde het aflossen in 4 maanden, vrij kort dus.quote:op maandag 31 juli 2006 09:29 schreef herkauwer het volgende:
[..]
zeg het zelf al? niets mis mee hoor lenen, je moet je alleen realiseren dat je nog blijft betalen voor iets wat kapot kan gaan maar dat heb je met sparen ook.... het blijft 1 pot nat, je moet alleen even goed kijken of je de maandlasten kan dragen en niet alles op afbetaling/lening kopen. eén lening moet makkelijk kunnen hoor, vooral als het maar een bedrag van ¤3000 is (is ¤40 tot ¤60 per maand aflossen, wel voor heel lang, maar toch...)
pfff... dat is alles? als hij zo snel die ¤3000 kan ophoesten dan moet hij het meteen doen! koop die plankquote:op maandag 31 juli 2006 09:31 schreef klipper het volgende:
[..]
hij wilde het aflossen in 4 maanden, vrij kort dus.
als je er inderdaad 7 jaar over zou doen, dan moet je uitkijken naar een beter betaalde baan.quote:op maandag 31 juli 2006 09:33 schreef metro2005 het volgende:
waarom doet iedereen hier alsof 3000 euro zo weinig geld is![]()
of ben ik nou zo'n arme sloeberik vind 3000 euro een hoop geld.
40 euro per maand aflossen betekent dat je over 7 jaar pas afgelost hebt. lijkt me niet helemaal de bedoeling![]()
ik heb ook een dure hobby (auto) maar als ik ergens geen geld voor heb koop ik het ook niet.
ga het er zeker niet voor lenen.
ben blij dat ik geen schulden heb en dat wil ik graag zo houden.
aan de andere kant kan ik niet in de zakken van de ts kijken, als hij een goed salaris heeft kan een lening weinig kwaad denk ik.
dat schreef herkauwerquote:op maandag 31 juli 2006 09:48 schreef klipper het volgende:
[..]
als je er inderdaad 7 jaar over zou doen, dan moet je uitkijken naar een beter betaalde baan.![]()
nee daar moet je nooit heengaan, zit je er gelijk 30 jaar aan vast.quote:op maandag 31 juli 2006 10:17 schreef dromer het volgende:
voor ts: ik denk dat je niet bij becam/lenen.nl/frisia dinges.
lol , een dk kun altijd boetvrij aflossen, waar en wanneer je maar wilt. al los je het de dag erna al helemaal af.quote:op maandag 31 juli 2006 10:33 schreef klipper het volgende:
nee daar moet je nooit heengaan, zit je er gelijk 30 jaar aan vast.
frisia probeert het standaard op een hypothecaire lening af te sluiten, gemiddeld 30 jaar.quote:op maandag 31 juli 2006 10:40 schreef roderik2288 het volgende:
[..]
lol , een dk kun altijd boetvrij aflossen, waar en wanneer je maar wilt. al los je het de dag erna al helemaal af.
ik zal aan je denken goser, als ik over het water spring en jij thuis achter je 2de hands pc zit
maarghoed, ik heb de abn gebeld en ik kan komen met een paar salarisstroken en m'n laatste afschrift waar loon gestort is. kan direkt geregeld wordenniemand die mij van m'n beslissing af kan houden
quote:
hoe kom je erbij dat er reply's weggehaald zijnquote:op zondag 30 juli 2006 23:58 schreef irisvrede het volgende:
[..]
dacht dat fok stond voor vrijheid enzo binnen de fatsoensnormen natuurlijk
en niet voor censuur
dus om reply's weg te halen (pffff)
hmm ik miste iets wat ik getypt had (of ik moet het alleen gedacht hebben dat kan ook nog)quote:op maandag 31 juli 2006 12:55 schreef sjeen het volgende:
[..]
hoe kom je erbij dat er reply's weggehaald zijn![]()
ik vraag alleen maar of er ontopic gereageerd kan worden...
hoi!quote:op maandag 31 juli 2006 13:06 schreef irisvrede het volgende:
[..]
hmm ik miste iets wat ik getypt had (of ik moet het alleen gedacht hebben dat kan ook nog)
zou je dat wel doen? de 2007 uitvoering gaat nogquote:op zondag 30 juli 2006 23:41 schreef roderik2288 het volgende:
dat is ie inderdaad.........oooooh die 2006 uitvoering moet ik hebben, al kost het morgen opeens 5000 euro, ik koop
![]()
hoezo bij de buurjongen?quote:op maandag 31 juli 2006 17:08 schreef roderik2288 het volgende:
de plank ligt nu bij de buurjoinghen ind e schap.........., helemaal gek toen hij het zag. alleen het zeil krijg ik vrijdag.
hij heeft het geld bij de abn geleend hoor en niet bij de maffiaquote:op maandag 31 juli 2006 18:02 schreef rihago het volgende:
de bank zal blij met je zijn... uiteindelijk betaal je niet 3000 euro voor die plank... maar minimaal 3x zoveel
quote:op maandag 31 juli 2006 18:04 schreef klipper het volgende:
[..]
hij heeft het geld bij de abn geleend hoor en niet bij de maffia![]()
![]()
quote:op maandag 31 juli 2006 18:02 schreef rihago het volgende:
de bank zal blij met je zijn... uiteindelijk betaal je niet 3000 euro voor die plank... maar minimaal 3x zoveel
quote:op maandag 31 juli 2006 18:04 schreef klipper het volgende:
[..]
hij heeft het geld bij de abn geleend hoor en niet bij de maffia![]()
![]()
ik begrijp je frustratie best, maar jij kunt de komende maanden niet eens een broek meer kopen omdat je gaat aflossen. en wat als er iets stuk gaat?quote:op maandag 31 juli 2006 17:08 schreef roderik2288 het volgende:
hebbes hebbes hebbes...................................dat vrouwtje zei dat het morgen pas op m'n rekening zou staan..........ik llop de abn uit, direkt richting de pin-bak en zie m'n saldso met 3000 geuploadde plank ligt nu bij de buurjoinghen ind e schap.........., helemaal gek toen hij het zag
. alleen het zeil krijg ik vrijdag.
bedankt voor alle reacties en tips, en ook in het bijzonder alle zielenknijpers die nu met 35*c binnen hun spaarcentjes aan het tellen zijn voor een nieuwe broek. spaarze zou ik zeggen, ik vouw een hoedje van m'n bankafschriften en ga de oceaan in
![]()
voor mij is het klaar...............slotje mag maar hoeft niet![]()
[afbeelding]
ja de bank leent vast iemand 3000 euro die niet eens een broek kan kopen de volgende maand.quote:op maandag 31 juli 2006 18:31 schreef s1nn3rz het volgende:
[..]
ik begrijp je frustratie best, maar jij kunt de komende maanden niet eens een broek meer kopen omdat je gaat aflossen. en wat als er iets stuk gaat?
ga je dan weer lenen?![]()
je wilt niet weten hoe vaak banken mensen te veel geld geeft.quote:op maandag 31 juli 2006 21:46 schreef dementor het volgende:
[..]
ja de bank leent vast iemand 3000 euro die niet eens een broek kan kopen de volgende maand.
het lijkt me opgelost inmiddels! waarom gaat ie niet dicht dan? offtopic werk je zo in de hand lijkt me.quote:op maandag 31 juli 2006 22:15 schreef sjeen het volgende:
hoi... de discussie of het verstandig is om te lenen voor consumptieve artikelen hoort niet in dit topic. wil je het er graag over hebben, neem dan de vrijheid een eigen topic te openen![]()
omdat we in principe niet met slotjes gooien, topic zakt vanzelf weg na verloop van tijd. maar kan dan wel door iemand anders die het nodig zou kunnen hebben, weer gekickt wordenquote:op maandag 31 juli 2006 22:20 schreef s1nn3rz het volgende:
[..]
het lijkt me opgelost inmiddels! waarom gaat ie niet dicht dan? offtopic werk je zo in de hand lijkt me.![]()
..of anders mensen die zich in de schulden steken voor een vacantie.....lekker ontspannend...quote:op zondag 30 juli 2006 18:14 schreef irisvrede het volgende:
[..]
allo het is een plank >>> en daarvoor wil je in de schulden komen(hartstikke gek
)
kleuter ga sparen en dan pas kopen >> dan geniet je er langer van en weet je dat het iets is wat je echt wil en niet voor de heb...![]()
zoals ts!quote:op dinsdag 1 augustus 2006 13:04 schreef make-yourself het volgende:
[..]
..of anders mensen die zich in de schulden steken voor een vacantie.....lekker ontspannend...![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |