jij hebt lekker gegeten!quote:Op zondag 30 juli 2006 17:17 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Opgebakken nieuwe aardappeltjes, met champignons spekjes en lenteui
Biefstuk en zelfgemaakte appelmoes!
We hebben bij BastiJan gegeten in Haarlem. Best te doen, en prima bediening, meisje in der uppie, kok in zijn uppie, best knapquote:Op zondag 30 juli 2006 17:42 schreef golfer het volgende:
Straks maar even ergens een hapje uit eten doen, want we hebben niets meer in huis.
Straks weer. mijn huisgenoot kwam niet thuis eten. Helemaal niet ergquote:Op zondag 30 juli 2006 18:44 schreef Ole het volgende:
Salade met mozzarella en pijnboompitjes, kogelbiefstuk en ciabatta. ;9~
Hmm, vandaag wordt het of spaghetti-restje, of pizzarestje of aardappeltjes met sateschnitzel en groenten...quote:Op maandag 31 juli 2006 16:56 schreef De Wouzeraar het volgende:
Vanavond bami met Chinese roerbakgroente, cashewnoten en zoetzure saus![]()
En het is uiteindelijk een broodje hamburger geworden...quote:Op maandag 31 juli 2006 16:59 schreef Kauki het volgende:
[..]
Hmm, vandaag wordt het of spaghetti-restje, of pizzarestje of aardappeltjes met sateschnitzel en groenten...
Vooralsnog denk ik het laatste![]()
Wraps en knoflooksaus vergeten te kopenquote:Op maandag 31 juli 2006 13:45 schreef Bluezz het volgende:
We hebben bij BastiJan gegeten in Haarlem. Best te doen, en prima bediening, meisje in der uppie, kok in zijn uppie, best knap
Vanavond maak ik zelf turkse pizza's denk ik
quote:1 zakje panklare tafelaardappelen (800 g)
2-3 eetlepels olijfolie
2 schaaltjes Catalaanse braadworstjes (a 6 stuks)
2 zakken verse spinazie (a 300 g)
1/2 teentje knoflook, geperst
125 ml crème fraîche
Bereiden
Breng water met zout aan de kook en kook de aardappels hierin met de deksel op de pan in 10-12 minuten gaar. Verhit 1 eetlepel olie in een koekenpan met antiaanbaklaag en bak de worstjes op laag vuur in 7-8 minuten gaar, keer ze regelmatig om. Houd de worstjes tot gebruik warm (bijv. in aluminiumfolie). Verhit intussen in een wok 1 eetlepel olie en roerbak in gedeelten de spinazie. Breng op smaak met knoflook, zout en peper, voeg eventueel meer olie toe. Doe de spinazie over in een vergiet en druk zo veel mogelijk overtollig vocht eruit. Stamp de gekookte aardappels fijn met de crème fraîche en schep de uitgelekte spinazie erdoor. Serveer het stamppotje met de worstjes
Toen ik het las vond ik het een erg heftigsoepje om te maken iddquote:Op maandag 31 juli 2006 18:59 schreef ondeugend het volgende:
Ik heb net de knoflooksoep uit de allerhande gemaakt.
Ik heb al even voorgeproefd en is ook ten zeerste aan te raden.
Zoenen kan ik wel vergeten vanavond.
Dittuh:quote:Op maandag 31 juli 2006 20:18 schreef a-child-in-chains het volgende:
"fruit toffees"?
[edit: oh, wacht. tsssss..
*ACIC. traag van begrip is...]
Nu de derde dusquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 08:23 schreef PdeHoog het volgende:
Mijn tweede dubbele espresso....wakker worden is moeilijk
En dit was het geworden (andere worstjes)quote:Op maandag 31 juli 2006 18:56 schreef Bluezz het volgende:
Maar ik had voor 2 dagen eten gekocht, dus golfer is nu bezig om dit te maken uit de Allerhande :
[afbeelding]
[..]
Bedankt voor je tip, maar ik kan kokenquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 18:32 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Kijk maar goed uit met bakken. Ik had laatst van die krengen uit de vriezer gehaald, en kennelijk te lang laten ontdooien. Was de hele panering er zo ongeveer af gevallen. Ze gingen de pan in met de helft van de panering over. Dat ging dus helemaal fout met bakken, die dingen heb ik weg kunnen gooien.
Ik ga overigens nu ff een wrap eten van de AH, met iets van groente ofzoVerslag volgt
Dat is veel te veel voor mij man...quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 18:37 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Owh. Ik vreet er altijd gewoon twee op
Het was erg lekker. Zeker voor herhaling vatbaar.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 17:51 schreef Bluezz het volgende:
Zometeen ga ik dit maken :
[afbeelding]
2 eetlepels olijfolie
1 ui, gesnipperd
300 g rundergehakt
1 blik tomatenblokjes (400 g)
1 theelepel paprikapoeder
8 wraptortilla's
1 krop ijsbergsla, in reepjes
1 komkommer, in plakjes
250 ml knoflooksaus
Verwarm de oven voor op 225 °C. Verhit de olie in een koekenpan, fruit de ui tot deze glazig ziet. Voeg het gehakt toe en bak het al omscheppend rul. Zet het vuur laag, schep de tomatenblokjes erdoor en breng de gehaktsaus op smaak met paprikapoeder, zout en peper. Bestrijk de tortilla's dun met de gehaktsaus en bak ze op de bakplaat 2 minuten in de hete oven. Beleg de Turkse pizza met ijsbergsla en plakjes komkommer en verdeel er wat knoflooksaus over. Rol de pizza op en serveer direct.
Je had beter mijn receppie kunnen maken danquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 18:37 schreef Mikkie het volgende:
Verslag van de wrap: op zich goed te eten, ware het niet dat het laatste stuk veel te veel deeg bevat en amper vulling. Dit was ook nog eens knetterdroog geworden in de magnetron.
Wel okay voor tussendoor, maar voor 2 euro mag je meer verwachten.
Tiramisu vind ik persoonlijk echt ranzig, maar misschien ga jij het zelf errug lekker vindenquote:Op donderdag 3 augustus 2006 15:15 schreef Kauki het volgende:
Ik ga vanavond bij m'n oma eten. We zouden eigenlijk naar de Griek gaan, maar het plan is gewijzigd.
Ze gaat nu andijviestamppot maken, met tiramisu als toetje. Ik ben benieuwd wat het gaat worden, ik heb het geen van beide ooit op
En wat is het geworden?quote:Op donderdag 3 augustus 2006 17:38 schreef Double-U het volgende:
Gisteren Zweedse balletjes met patat. (Ikea)
Vandaag ligt het er nog aan wat vriendjelief strax gaat kopen. Wat mij betreft aardappeltjes in roomsaus, vissticks en worteltjes.
Haha, spareribs van de grill, patat en worteltjes. Altijd heel verrassend als hij de boodschappen doet!quote:
Klint goedquote:Op donderdag 3 augustus 2006 19:30 schreef Double-U het volgende:
[..]
Haha, spareribs van de grill, patat en worteltjes. Altijd heel verrassend als hij de boodschappen doet!![]()
De tiramisu vond ik niet echt lekker, en de andijviestamppot is ook niet iets wat ik zelf ooit klaar zou maken. Maar ach, oma vond het wel lekker en was blij dat ze met iemand kon eten; dat maakt al een hoop goedquote:Op donderdag 3 augustus 2006 15:54 schreef Brunette het volgende:
[..]
Tiramisu vind ik persoonlijk echt ranzig, maar misschien ga jij het zelf errug lekker vinden
OT: Vanavond moet ik zelf koken, dus dat wordt wat![]()
Morgen ga ik het restje van dat gerecht, dat ik in de vriezer had bewaard, nog even op eten.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 00:47 schreef Day het volgende:
Morgen ga ik dat spinaziegerecht dat Bluezz een aantal dagen terug posten proberen. Zag er lekker uit!Alleen doe ik het met draadjesvlees.
Ik ben gek op spinazie, dus twijfel er niet aan dat ik het lekker zal vinden.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 00:49 schreef golfer het volgende:
[..]
Morgen ga ik het restje van dat gerecht, dat ik in de vriezer had bewaard, nog even op eten.
En ik maar denken dat ik eetgestoord bezig benquote:Op vrijdag 4 augustus 2006 15:33 schreef Mikkie het volgende:
Vanavond aan de lasagne denk ik. Maar eerst maar eens ontbijten zo.
Het wordt panne(n)koeken bakken, ik krijg mensen over de vloer die mee willen eten...quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:49 schreef Kauki het volgende:
[..]
En ik maar denken dat ik eetgestoord bezig ben![]()
Vanavond de keuze uit een salade, een spekpanne(n)koek of vlees met wat groente...
Hoezo dat?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 16:49 schreef Kauki het volgende:
[..]
En ik maar denken dat ik eetgestoord bezig ben![]()
Maaltijden overslaan enzo. Al is het bij mij nog niet zo dat ik pas om half 4 's middags ga eten...quote:
Day, je bent niet lief!quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 00:56 schreef Day het volgende:
Het resultaat van het spinaziegerecht!
En het was heerlijk!!!!
[afbeelding]
Wij hadden ook andere worstjesquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 02:11 schreef uniekhoorn het volgende:
Weet je wat, ga het morgen ook maken, als ik het recept even kan vinden![]()
En gevonden.
Ga voor de versie van Day, heb geen idee wat die catalaanse (?? of zoiets) worstjes zijn![]()
quote:Op zondag 6 augustus 2006 09:47 schreef Nembrionic het volgende:
Hey..ik heb vanavond ook risotte op het menu staan
Met kip in een groentensausje
quote:
Dit schuiven we door naar morgen...quote:Op zondag 6 augustus 2006 13:23 schreef Bluezz het volgende:
Vanavond gebakken tilapia, gegrilde tijgergarnaaltjes , roomsausje met sjalotjes en tagliatelle en gewokte paksoi... zoiets ga ik in elkaar flansen
Jaloers isquote:Op maandag 7 augustus 2006 06:04 schreef Walrik het volgende:
India'se buffet voor $7,95 op Fillmore street.
Das altijd link, met honger boodschappen doenquote:Op maandag 7 augustus 2006 14:43 schreef Whoho het volgende:
ik ga me zo tegoed doen in de supermarkt. heb niets in huis en honger als een paard
quote:1 komkommer
3 eetlepels citroensap
6 eetlepels olijfolie extra vierge
8 tomaten, in blokjes
1/2 ciabattabrood (oud), in kleine blokjes
1 zakje verse basilicum (15 g), in reepjes
Schil de komkommer, halveer hem in de lengte en schep met behulp van een theelepeltje de zaadlijsten eruit. Snijd de komkommer vervolgens in blokjes. Klop een dressing van het citroensap met de olie, breng met zout en peper op smaak. Schep de komkommer om met de tomatenblokjes, het brood, de basilicum en de dressing. De salade wordt het lekkerst als alle smaken even de tijd krijgen om in het brood te trekken.
Tip
Oud brood is droger en daardoor neemt het beter de lekkere smaken op van de groenten en de dressing. Geen oud brood? Droog het brood dan even in een lauwwarme oven of in de broodrooster.
Wat zijn grillfackels? gegrilde fakkelsquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 17:19 schreef Curiosity het volgende:
Grillfackels met frieten.
Dat zijn spiezen van mager gemarineerd varkensvlees.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 17:20 schreef Bluezz het volgende:
Grillfackels?????
Ik doe het ook noooooit meer.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:24 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ik heb zojuist een voorverpakt broodje kip/kerry bij de Texaco gehaald.
Echt zoiets smerigs heb ik nog nooit gegeten![]()
*weg gooit![]()
en,w at was het?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:14 schreef iamredleader het volgende:
Mijn vrouw is iets lekkers aan het klaarmaken, het heeft met kip, eieren, meel, uien en nog veel meer ingredienten te maken... maar ze wil niet zeggen wat!
Nou, t was nog best lekker. Vreemde stamppot, dat wel. Courgette en boontjes uit eigen tuin, en kerrie enzo..Opzich best lekkerquote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:08 schreef Moragh_DaughterofSune het volgende:
Een of ander stamppotgeval van een vriend van me die voor 't eerst in vijf jaar kookt. Ik ben beniewd
8quote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:05 schreef Jaguarized het volgende:
8 boterhammen met filet americain.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |