quote:1 komkommer
3 eetlepels citroensap
6 eetlepels olijfolie extra vierge
8 tomaten, in blokjes
1/2 ciabattabrood (oud), in kleine blokjes
1 zakje verse basilicum (15 g), in reepjes
Schil de komkommer, halveer hem in de lengte en schep met behulp van een theelepeltje de zaadlijsten eruit. Snijd de komkommer vervolgens in blokjes. Klop een dressing van het citroensap met de olie, breng met zout en peper op smaak. Schep de komkommer om met de tomatenblokjes, het brood, de basilicum en de dressing. De salade wordt het lekkerst als alle smaken even de tijd krijgen om in het brood te trekken.
Tip
Oud brood is droger en daardoor neemt het beter de lekkere smaken op van de groenten en de dressing. Geen oud brood? Droog het brood dan even in een lauwwarme oven of in de broodrooster.
Wat zijn grillfackels? gegrilde fakkelsquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 17:19 schreef Curiosity het volgende:
Grillfackels met frieten.
Dat zijn spiezen van mager gemarineerd varkensvlees.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 17:20 schreef Bluezz het volgende:
Grillfackels?????
Ik doe het ook noooooit meer.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:24 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ik heb zojuist een voorverpakt broodje kip/kerry bij de Texaco gehaald.
Echt zoiets smerigs heb ik nog nooit gegeten![]()
*weg gooit![]()
en,w at was het?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:14 schreef iamredleader het volgende:
Mijn vrouw is iets lekkers aan het klaarmaken, het heeft met kip, eieren, meel, uien en nog veel meer ingredienten te maken... maar ze wil niet zeggen wat!
Nou, t was nog best lekker. Vreemde stamppot, dat wel. Courgette en boontjes uit eigen tuin, en kerrie enzo..Opzich best lekkerquote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:08 schreef Moragh_DaughterofSune het volgende:
Een of ander stamppotgeval van een vriend van me die voor 't eerst in vijf jaar kookt. Ik ben beniewd
8quote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:05 schreef Jaguarized het volgende:
8 boterhammen met filet americain.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |