Ik vind dat er ook veel mooie nieuwbouw in R'dam staat...quote:Op zaterdag 29 juli 2006 22:59 schreef PLAE@ het volgende:
Zie de post boven je en alle saaie nieuwbouw die ze daarna hebben gebwoud?
quote:Op zaterdag 29 juli 2006 22:55 schreef misantropia het volgende:
Rotterdam, leuke stad als die immigranten er niet zaten.
rotterdam was op zijn best aan het begin van de vorige eeuw.
Of een persbericht van de Bijenkorf uit 1931.quote:De Nenijto van Rotterdam
Voor het Lunapark geldt de waarschuwing: wees op uw hoede!
De matige entree-prijs tot de Nenijto nodigt tot een bezoek uit. Maar wee degenen, die zich willen amuseren in het Lunapark. De prijzen daar schijnen zacht gesproken lichtelijk overdreven.
De massa van onze bevolking is gewoon op de kermis wel wat geld kwijt te raken, maar hier worden prijzen gevraagd, die belachelijk zijn.
Om een negerdorpje te mogen zien, betaalt men f. 1,-
Voor een ritje in de opel-baan met entree mee f. 1,05, in 't grote Ober Bayern, waar Beieren jodelen en spelen en bier gedronken wordt, werd op de eerste zaterdag geen entree gerekend, later wel.
De prijzen van 't bier mogen in verband met de kosten van de gehele Beierse troep en Beierse bediening niet te hoog zijn, aan de uniformiteit ontbrak nogal eens iets, f. 0,50 voor een potje bier, f. 1,20 voor een grote, zondag ook f. 1,35.
Ik moet zeggen dat ik dat het eerste jaar van mijn studie hier ook zo gezien heb hoor. Ik was heel erg gewend aan Amsterdam en vond (vind!) de kleine drukke straatjes met alle grachten en aparte toko's echt super; Lopen over van Amsterdam CS naar Leidseplein of van Rotterdam CS naar Oostplein oid is echt een wereld van verschil. De lijnbaan straalt de gezelligheid niet vanaf.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 22:59 schreef Isegrim het volgende:
Veel mensen die ik ken en die niet in Rotterdam wonen, noemen het een 'kille stad'. Ik ervaar dat totaal niet. Waar komt dat idee vandaan?
Daar ga ik wonenquote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:16 schreef bas-beest het volgende:
Oja, nog ff wat eigen foto's spammen
[afbeelding]
quote:Op zaterdag 29 juli 2006 22:57 schreef PLAE@ het volgende:
laten we nou vooral de mooie historie niet vergeten
[afbeelding]
quote:Op zondag 30 juli 2006 13:36 schreef jorienvdherik het volgende:
12-08 FFWD Heineken Dance Parade
geweldig,
gister was er een kut feest alleen voor buitenlanders, 12-8 komt de nerderlandse jeugd weer los
Bedoel je het zomercarnaval?quote:Op zondag 30 juli 2006 13:36 schreef jorienvdherik het volgende:
12-08 FFWD Heineken Dance Parade
geweldig,
gister was er een kut feest alleen voor buitenlanders, 12-8 komt de nerderlandse jeugd weer los
Eng he, gekleurde mensenquote:
Ik ben er een keertje geweest, maar vond het niet echt bijzonder eigenlijk. Wat heb je gegeten dan?quote:Op zondag 30 juli 2006 22:50 schreef junkiexp het volgende:
Vanavond weer bij Dino's wezen eten op de Karel Doormanstraat,iemand daar al geweest?
Is echt een aanrader.
Kipsalade met cashewnoten,daarna de mixed grill,tussendoor wat biertjes en als achterafje koffie met ammaretto.quote:Op zondag 30 juli 2006 22:59 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Ik ben er een keertje geweest, maar vond het niet echt bijzonder eigenlijk. Wat heb je gegeten dan?
Is dat gewoon een soort eetcafé ofzo?quote:Op zondag 30 juli 2006 23:02 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Kipsalade met cashewnoten,daarna de mixed grill,tussendoor wat biertjes en als achterafje koffie met ammaretto.
Als ik mixed grill lees, denlk ik al snel aan eetcaféquote:
quote:
quote:Woonplaats Schiedam
en weer een geert wilders noob erbij... ga lekker in zweden wonen ofsoquote:Op zaterdag 29 juli 2006 22:55 schreef misantropia het volgende:
Rotterdam, leuke stad als die immigranten er niet zaten.
rotterdam was op zijn best aan het begin van de vorige eeuw.
Hey! Maar k'ben wel een echte Rotterdamse hoor! Dus....quote:
Ik vind Kralingen zelf zo leuk. Ik fiets altijd vanuit het centrum over de lusthofstraat en de slotlaan naar de uni, net een dorp daar. Juist die tegenstellingen maakt Rotterdam waarschijnlijk zo mooi.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:20 schreef BliksemSchigt het volgende:
Maar langzaamaan moet ik zeggen dat het me wel steeds beter bevalt. Fietsen vanaf Kralingen over de Maasboulevard richting de Willemsbrug en dan kijkend over het water richting de stad met al die hoge gebouwen is toch wel erg gaaf. En er is echt een redelijke hoeveelheid aan evenementen wat het ook wel weer aantrekkelijk maakt.
Simpel restaurant idd.quote:Op maandag 31 juli 2006 00:21 schreef Shirley het volgende:
[..]
Als ik mixed grill lees, denlk ik al snel aan eetcaféMaar goed, een simpel restaurantje dus. Beetje redelijke prijzen?
Kijk, daar hou ik van. Niet van die opgedirkte tenten met dure shit die negen van de tien keer niet te vreten is. Onthouden dus, Dino's.quote:Op maandag 31 juli 2006 22:53 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Simpel restaurant idd.
Ik vind de prijzen redelijk,salade met kip en cashewnoten was 8 euro,en de mixed grill was 18 euro.
Ik vind het persoonlijk niet duur,zeker gezien de kwaliteit.
Valt toch wel mee?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 22:03 schreef XcUZ_Me het volgende:
Er hangt hier echt een inktzwarte freaky lucht boven de straat... Binnen die lucht zie ik weerlichten, maar het slaat nog niet naar beneden.... Echt eng gewoon.
Ik vind het wel geil.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 22:03 schreef XcUZ_Me het volgende:
Er hangt hier echt een inktzwarte freaky lucht boven de straat... Binnen die lucht zie ik weerlichten, maar het slaat nog niet naar beneden.... Echt eng gewoon.
Vind je? Regen barst hier ook weer los intussen.quote:
Vind het ook wel spannend, maar heb beetje angst voor onweer overgehouden door het huis waar ik opgegroeid ben... Platteland, grote antenne in de tuin = veel inslagen. Ben dus nogal vaak geschrokken van keiharde klappen en wegvallende stroom.quote:
Hier is al heel wat gevallen. Heb zelden echt flink onweer gezien eik..quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 22:04 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Vind je? Regen barst hier ook weer los intussen.
Ik dus welquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 22:08 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hier is al heel wat gevallen. Heb zelden echt flink onweer gezien eik..
Een bang boerinnetje, wat schattig.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 22:05 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Vind het ook wel spannend, maar heb beetje angst voor onweer overgehouden door het huis waar ik opgegroeid ben... Platteland, grote antenne in de tuin = veel inslagen. Ben dus nogal vaak geschrokken van keiharde klappen en wegvallende stroom.
Kiek moar uut, straks hoal ik oe met 'n klompe over de kopquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 22:31 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Een bang boerinnetje, wat schattig.![]()
quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 22:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Kiek moar uut, straks hoal ik oe met 'n klompe over de kop.
Eens!quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 22:31 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Een bang boerinnetje, wat schattig.![]()
Ikheb geen idee eigenlijk.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 13:13 schreef Isegrim het volgende:
Morgen eindelijk weer naar R'dam.
Enneh, wordt het nog wat met die meet, of wordt het een micro-meet?
Mooi uitzicht heb je daar,Capelle a/d IJsel ?quote:Op donderdag 3 augustus 2006 13:15 schreef Pinball het volgende:
Donkere wolken boven de kuip. Mijn crappy telefooncam doet dat beeld niet echt eer aan, in werkelijkheid was alles minder blauw, en die wolken bijna zwart.
De Esch, thanks. Maar met een beetje verrekijker zou ik de bordjes "Capelle" moeten kunnen zien ja.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 18:38 schreef junkiexp het volgende:
Mooi uitzicht heb je daar,Capelle a/d IJsel ?
Tuurlijk! Standaard!!quote:Op zondag 6 augustus 2006 21:23 schreef junkiexp het volgende:
Mensen volgende week naar de parade?
Dat zijn toch die drie torens bij de Brienoordbrug in de buurt?quote:Op donderdag 3 augustus 2006 20:15 schreef Pinball het volgende:
[..]
De Esch, thanks. Maar met een beetje verrekijker zou ik de bordjes "Capelle" moeten kunnen zien ja.
Die ja.quote:Op maandag 7 augustus 2006 02:48 schreef TC03 het volgende:
Dat zijn toch die drie torens bij de Brienoordbrug in de buurt?Deze dus.
Tof.quote:Op maandag 7 augustus 2006 10:24 schreef Pinball het volgende:
[..]
Die ja.
Ik woon in de meest rechtse.
Nee, want ik ben niet thuis.quote:Op maandag 7 augustus 2006 15:12 schreef TC03 het volgende:
Tof.Kan je ook een foto richting centrum maken? Van de skyline?
Sterkte.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:09 schreef Knoekie het volgende:
Zo.. overmorgen veruil ik Rotterdam 14 dagen voor Las Palmas
Waar vandaan en waarom?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:11 schreef R81 het volgende:
In september ga ik terug verhuizen naar Rotterdam![]()
* kijkt somber naar buitenquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:14 schreef Isegrim het volgende:
Hoe zit het met de BBQ?Just the three of us?
Heb je nog andere ideeen dan een BBQ?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:14 schreef Isegrim het volgende:
Hoe zit het met de BBQ?Just the three of us?
Over een week zal het prachtig mooi weer zijn.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:20 schreef Alicey het volgende:
[..]
Heb je nog andere ideeen dan een BBQ?
Zijn er nog anderen dan ons drie?quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:21 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Over een week zal het prachtig mooi weer zijn.En anders gaan we gourmetten ofzo.
Erg praktisch met >4 manquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:21 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Over een week zal het prachtig mooi weer zijn.En anders gaan we gourmetten ofzo.
Volgens mij komt er niemand.quote:
Misschien is het handiger om iets ná de zomerperiode te organiserenquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:24 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Volgens mij komt er niemand.En anders gooien we het vlees in de pan of in de grill.
Het gaat om de gezelligheid.
Nou ja, ook goed. Ik ga in die week toch sowieso wel bij Alicey langs een keer denk ik.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Misschien is het handiger om iets ná de zomerperiode te organiseren. Veel mensen zijn op vakantie denk ik zo...
Het was maar een suggestie hoorquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:26 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nou ja, ook goed. Ik ga toch sowieso wel bij Alicey langs in die week een keer denk ik.
Kunnen we samen hardnekkig een BBQ opzetten in de regen.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:26 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nou ja, ook goed. Ik ga toch sowieso wel bij Alicey langs in die week een keer denk ik.
Ga waterfonduënquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:27 schreef Alicey het volgende:
[..]
Kunnen we samen hardnekkig een BBQ opzetten in de regen.
Oh, nee, zo begreep ik dat ook niet.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:27 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Het was maar een suggestie hoor. Geen "opdracht"
.
Mij maakt het ook niet uit, als ik maar weet waar ik aan toe ben. Niet dat er opeens nietsvermoedend een zooi ongeregeld bij me op de stoep staat "Hoi, wij zijn van FOK!" of dat je een BBQ hebt staan en er komt niemand.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:28 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Oh, nee, zo begreep ik dat ook niet.Maar het maakt mij niet zo heel veel uit.
Ik denk dat je er gevoeglijk van uit kunt gaan dat er aanstaand weekend niemand komt.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:37 schreef Alicey het volgende:
[..]
Mij maakt het ook niet uit, als ik maar weet waar ik aan toe ben. Niet dat er opeens nietsvermoedend een zooi ongeregeld bij me op de stoep staat "Hoi, wij zijn van FOK!" of dat je een BBQ hebt staan en er komt niemand.
Denk het ook.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:43 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik denk dat je er gevoeglijk van uit kunt gaan dat er aanstaand weekend niemand komt.
Ja, maar jullie heb ik het verteld.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:51 schreef Isegrim het volgende:
Ik weet wel waar jouw huis woont en mijnweet dat ook.
In januari 2005 verhuisden mn ouders en mn broertje vanuit Rotterdam naar Zeeland. Ik woonde toen nog in Rotterdam maar ik kwam vaak in Zeeland omdat ik daar lessen volgde. Gelukkig maar, anders had ik mn vriendin misschien nooit gevondenquote:
Ik heb in je kelder gestaan, ik ben niet iedereenquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:59 schreef Alicey het volgende:
[..]
Iedereen lijkt het tegenwoordig wel te weten.
Idd. Ik ken die kelder.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:59 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik heb in je kelder gestaan, ik ben niet iedereen.
omg wat klinkt dit dubieus![]()
Alsof iedereen in mijn kelder zou kunnen staan.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 14:59 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik heb in je kelder gestaan, ik ben niet iedereen.
omg wat klinkt dit dubieus![]()
Nou iddquote:
De belangrijkste vraag is:quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:03 schreef Alicey het volgende:
Alsof iedereen in mijn kelder zou kunnen staan.
Ik raad het niet aan.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:16 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
De belangrijkste vraag is:
Kun je BBQ'en in die kelder?
Als in: achter het beton?quote:
quote:11-08-2006 Ja, je leest wel eens: “Bij regen verplaatsen we de geplande activiteiten naar binnen.” En nee, dat werkt natuurlijk niet met een parade van veertig trucks. Maar wie de weergoden morgen vreest hoeft niet bang te zijn: een groot deel van het partyterrein is overdekt!
De festivalorganisatie van de FFWD Heineken Dance Parade heeft speciale maatregelen genomen vanwege de regenbuien. Op Katendrecht, waar het eindfeest plaatsvindt, is een overdekt terrein ingericht voor maar liefst 10.000 bezoekers! Wie zichzelf al verzopen in de blubber zag wegzakken, kan dus opgelucht adem halen.
Het is duidelijk: de weergoden zijn ons wel eens gunstiger gestemd geweest. Maar toch een lichtpuntje; volgens de laatste berichten zou het morgen wel eens mee kunnen vallen met de regen in Rotterdam. Toch is het volgens ons geen slecht idee om een regenjasje mee te nemen. Maar wie morgen van plan is ook een paraplu van huis mee te nemen, moet rekening houden met een paar voorschriften van de security. En dat zijn er twee:
1)Alleen inklapbare (korte) paraplu’s zijn toegestaan op het festivalterrein
2)Parapalu’s die een scherpe punt hebben, worden ingenomen. Alleen stompe exemplaren mogen mee naar binnen.
Koop morgen bij de Blokker dus gewoon even een goedkoop klik-klak weggooi pluutje (met een stompe punt) en je staat de hele dag droog. Want het mag dan misschien wel regenen, maar we zijn toch geen watjes?! Hup: feesten!
Ik zit als een rat in de val op de uniquote:Op maandag 14 augustus 2006 13:14 schreef BliksemSchigt het volgende:
Mocht iemand nog over de maasboulevard gaan fietsen, ik raad het ten zeerste af
Tot op mijn boxershort was ik doorweekt, mijn schoenen hadden een behoorlijk deel water opgevangen
Zeer verhelderend, ik was het van plan, maar nu zie ik ervan af!quote:Op maandag 14 augustus 2006 13:14 schreef BliksemSchigt het volgende:
Op dat stukje bij Blits op de Boompjes liggen van die enorme plassen op de weg, als daar net een auto voorbij komt kan je net zo goed ín de Maas gaan fietsen.quote:Op maandag 14 augustus 2006 13:14 schreef BliksemSchigt het volgende:
quote:Op maandag 14 augustus 2006 13:14 schreef BliksemSchigt het volgende:
Tot op mijn boxershort was ik doorweekt, mijn schoenen hadden een behoorlijk deel water opgevangen
Lopend door de Dordtselaan volstaat ook inderdaadquote:Op maandag 14 augustus 2006 17:13 schreef Isegrim het volgende:
Om zo nat te worden, hoef je niet per se over de Maasboulevard te fietsen.
Wat doe jij daar nou weer?quote:Op maandag 14 augustus 2006 13:17 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Ik zit als een rat in de val op de uni![]()
Nu nog tentamens?quote:Op maandag 14 augustus 2006 17:45 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
's ochtends tentamen gemaakt. In mn tshirtje...
Had m al gehaaldquote:Op maandag 14 augustus 2006 17:46 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Nu nog tentamens?
Sukkeltje.![]()
Ik zag em ook.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 11:29 schreef DutchTrain het volgende:
Er komt zojuist een hele grote formule 1 auto over de rivier gevaren langs mijn kantoor![]()
Zevenhuizerplas?quote:Op woensdag 16 augustus 2006 16:01 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Deze foto heb ik zelf gemaakt..
Ik denk dat jullie wel weten waar ik toen ben geweest he : !![]()
[afbeelding]
Het is echt Rotterdam !!![]()
Hebben ze de EUREKA week hernoemd dan?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 14:27 schreef jorienvdherik het volgende:
Iemand bekend met de EWEKA week van de erasmus universiteit ?
Mjah, ik ook ongeveer zo'n afstand.. Hier en daar, zoals op de Coolsingel, was het helemaal overstroomd.quote:Op maandag 21 augustus 2006 23:08 schreef Isegrim het volgende:
Ik ben vanmiddag tijdens die superheftige bui van Schiedam Centrum naar Schiebroek gefietst.
die bedoel ik, kansloos zuipen hoorde ik savonds ?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 15:58 schreef Pinball het volgende:
[..]
Hebben ze de EUREKA week hernoemd dan?
Als je wil kom je overal wel binnen. Gewoon even aanpappen met wat aangeschoten verenigingsstudentenquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 16:27 schreef wimpie-bosboom het volgende:
Als je eerste jaars student bent wel ja. Of je moet lid zijn van een studentenvereniging.
www.pleinbioscoop.nl ook sinds dit jaar. Het is van Film1 en niet meer van Ben en Jerry's. Staat ook in OPquote:Op donderdag 24 augustus 2006 23:55 schreef Erasmusch het volgende:
Ik weet nooit wat ze uitzenden.kutsite dat pleinbios.nl
Ah vandaarquote:Op donderdag 24 augustus 2006 23:58 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
www.pleinbioscoop.nl ook sinds dit jaar. Het is van Film1 en niet meer van Ben en Jerry's. Staat ook in OP
Ja, daar is deze voor in de plaats gekomenquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 03:31 schreef BliksemSchigt het volgende:
Eerst was er toch ook een bios in het Museumpark?
Kamer zoeken in Rdam is een fluitje van een cent...quote:Op zondag 27 augustus 2006 00:04 schreef UnrealMarc het volgende:
Ben net terug van de EUREKAweek en het was m'n eerste keer in Rotterdam (ja best dom ik weet het). Maar wat een prachtstad zeg, ik voel me gelijk al thuis! Nu nog even een kamer zoeken en dan kan ik Rotterdam nog meer gaan verkennen.
Rotterdam![]()
Ja maar je moet wel een goede locatie zien te krijgen... Ik moet per 1 jan. uit mijn kamer, en ik denk dat ik geen betere locatie ga vindenquote:Op zondag 27 augustus 2006 00:23 schreef Doezelhaar het volgende:
[..]
Kamer zoeken in Rdam is een fluitje van een cent...
I got connections.quote:Op zondag 27 augustus 2006 00:27 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ja maar je moet wel een goede locatie zien te krijgen... Ik moet per 1 jan. uit mijn kamer, en ik denk dat ik geen betere locatie ga vinden(zit nu op Meent, 150m v/d Coolsingel)
Nog ergens lid van geworden? Wat vond je van de studentenverenigingen?quote:Op zondag 27 augustus 2006 00:04 schreef UnrealMarc het volgende:
Ben net terug van de EUREKAweek en het was m'n eerste keer in Rotterdam (ja best dom ik weet het). Maar wat een prachtstad zeg, ik voel me gelijk al thuis! Nu nog even een kamer zoeken en dan kan ik Rotterdam nog meer gaan verkennen.
Rotterdam![]()
Inderdaad een mooie locatie. Is toch vlakbij die ijsboerquote:Op zondag 27 augustus 2006 00:27 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ja maar je moet wel een goede locatie zien te krijgen... Ik moet per 1 jan. uit mijn kamer, en ik denk dat ik geen betere locatie ga vinden(zit nu op Meent, 150m v/d Coolsingel)
Daar woon ik schuin boven, echt nog geen 10mquote:Op zondag 27 augustus 2006 03:33 schreef Merkie het volgende:
[..]
Inderdaad een mooie locatie. Is toch vlakbij die ijsboer?
Lijkt me eerder een gevaarlijke locatie dan.quote:Op zondag 27 augustus 2006 11:43 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Daar woon ik schuin boven, echt nog geen 10m
Ja het is idd erg lekker. Vooral oma's appeltaartquote:Op zondag 27 augustus 2006 11:55 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Lijkt me eerder een gevaarlijke locatie dan.Ik zou vrij snel dichtgroeien.
Lekker 's zomersquote:Op zondag 27 augustus 2006 11:43 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Daar woon ik schuin boven, echt nog geen 10m
Nee ben nergens lid geworden, al vond ik S.S.R-R wel relaxte lui. Maar dat hele studentenvereniging gedoe trekt me niet echt, heb geen clubje nodig om mensen tegen te komen, en die verplichtingen aan de vereniging trekt me ook niet echt.quote:Op zondag 27 augustus 2006 02:01 schreef wimpie-bosboom het volgende:
[..]
Nog ergens lid van geworden? Wat vond je van de studentenverenigingen?
Nog ergens lid van geworden?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 03:26 schreef Bolkesteijn het volgende:
Toffe stad hoorheb me goed vermaakt met de EURekaweek.
Goed om te horen dat je de mensen van S.S.R relax vond, ben er zelf namelijk ook lid van. ik bedoelde inderdaad studentenvereniging, ben zelf ook lid van Cedo Nulli. Maarja het enige wat ik daar doe is boeken afhalen.quote:Op zondag 27 augustus 2006 16:28 schreef UnrealMarc het volgende:
[..]
Nee ben nergens lid geworden, al vond ik S.S.R-R wel relaxte lui. Maar dat hele studentenvereniging gedoe trekt me niet echt, heb geen clubje nodig om mensen tegen te komen, en die verplichtingen aan de vereniging trekt me ook niet echt.
Ben jij ergens lid ?
Edit: Ben trouwens wel lid geworden van Criminologie In Actie (CIA) maar das een studievereniging, ik neem aan dat je alleen studentenverenigingen bedoelt.
Ik sliep ook bij lui van SSR in de abraham kuyperlaan erg chille lui! 6 september een after-eurekaweek party, daar ga k ook zeker wel heen.quote:Op zondag 27 augustus 2006 18:25 schreef wimpie-bosboom het volgende:
[..]
Goed om te horen dat je de mensen van S.S.R relax vond, ben er zelf namelijk ook lid van. ik bedoelde inderdaad studentenvereniging, ben zelf ook lid van Cedo Nulli. Maarja het enige wat ik daar doe is boeken afhalen.
verwacht maar een vet harde ontgroening, de verhalen die ik heb gehoordquote:Op zondag 27 augustus 2006 21:03 schreef ChRoNiC het volgende:
Ik heb me overigens bij Laurentius aangemeld (als 2e jaars, ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken).
Mwa, ik hoor het juist andersomquote:Op zondag 27 augustus 2006 21:25 schreef UnrealMarc het volgende:
[..]
verwacht maar een vet harde ontgroening, de verhalen die ik heb gehoord![]()
quote:Op zondag 27 augustus 2006 21:25 schreef UnrealMarc het volgende:
[..]
Dat is wat ik overweegend ook hoor (ook van kennissen bij ssr)quote:Op maandag 28 augustus 2006 00:02 schreef wimpie-bosboom het volgende:
[..]
Nu ben ik toch zeer benieuwd van wie en welke verhalen je gehoord hebt. Natuurlijk ervaart iedereen een ontgroening anders, ikzelf vond het erg meevallen.
Ik vond SSR-R ook wel leuk, ook omdat ik daar met wat maten was. (meesten zijn al 3-4jr lid) Ik zou best lid willen worden, maar dat is voor mij niet echt de moeite meer...quote:Op zondag 27 augustus 2006 18:25 schreef wimpie-bosboom het volgende:
[..]
Goed om te horen dat je de mensen van S.S.R relax vond, ben er zelf namelijk ook lid van. ik bedoelde inderdaad studentenvereniging
Nou ik hoorde het dus van 1 persoon die het als heel erg had ervaren, dus misschien overdreef hij wel.quote:Op maandag 28 augustus 2006 00:02 schreef wimpie-bosboom het volgende:
[..]
Nu ben ik toch zeer benieuwd van wie en welke verhalen je gehoord hebt. Natuurlijk ervaart iedereen een ontgroening anders, ikzelf vond het erg meevallen.
2 jr op Zuid gewoond en slechts één incidentje.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 17:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik geloof niet dat ik zin heb om deze discussie voor de 50.000e keer aan te gaan.
Notedop: 5 jr op zuid, nooit noemenswaardige problemen persoonlijk meegemaakt.
Hangt er vooral vanaf waar in zuid. Heb zelf voor een jaartje in Zuidwijk (achter Ahoy) gewoond en vaak ook 's nachts door half zuid gefietst met mijn zatte kop en nooit iets meegemaakt. Op kop van Zuid is het volgens mij zelfs prima wonen. Maar ik kan me voorstellen dat je in Charlois en dan met name oud-charlois liever niet wil wonen.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 17:18 schreef UnrealMarc het volgende:
Is Rotterdam Zuid of Rotterdam Oost nou echt zo erg als gezegd word? Ik ben namelijk van plan te verhuizen, en in Rotterdam Zuid vind ik veel appartementen die goed te doen zijn, maar m'n toekomstige huisgenoten zijn van mening dat Rotterdam Zuid te crimineel is.
Ja maar jij bent een negert, en mensen zijn bang voor negerts.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 22:09 schreef Koewam het volgende:
Op zuid echt nog NIKS meegemaakt... Ow ja gestolen fiets maar da's alles
Ik heb juist altijd het omgekeerde gevoel gehad. Dat Zuidwijk / Pendrecht slechter waren dan (oud-) Charlois. Ik zou niet weten waar in Charlois er echt onveilige straten nog zijn. Er zijn natuurlijk nog wel wat matrasjespanden en wat anti-kraak, maar dat heb je overal in Rotterdam en wordt nu goed aangepakt in de probleemwijken.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 19:25 schreef wimpie-bosboom het volgende:
Maar ik kan me voorstellen dat je in Charlois en dan met name oud-charlois liever niet wil wonen.
Ik zag laatst weer het filmpje voorbijkomen over de rellen op het Afrikaanderplein. Scary stuffquote:Op woensdag 30 augustus 2006 07:29 schreef Alicey het volgende:
Maar vroeeeeeger, toen was het nog spannend op Zuid. Ja, toen kon je je nergens onbewapend begeven.
Waren het niet gewoon beelden van de wekelijkse markt?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 07:40 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ik zag laatst weer het filmpje voorbijkomen over de rellen op het Afrikaanderplein. Scary stuff![]()
Is die eigenlijk al weer terug op het Afrikaanderplein. En is er al wat terecht gekomen van het EETplein?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 10:22 schreef XcUZ_Me het volgende:
Waren het niet gewoon beelden van de wekelijkse markt?
Ja van het RSG. Heb erg getwijfeld tussen SSR en RSG, vond beide verenigingen erg gezellig. SSR heeft wat meer verplichtingen en ik denk niet dat ik daar allemaal aan mee kan doen, wil stevig door studeren en ook nog een baantje enzo, RSG is daar wat vrijer in dus zodoende mijn keus. Heb overigens wel in een SSR-huis geslapen, was echt wel tof.quote:Op zondag 27 augustus 2006 16:59 schreef ChRoNiC het volgende:
Nog ergens lid van geworden?
Succes, ontgroening is even kut denk ik, maar dat hoort erbij.quote:Op zondag 27 augustus 2006 21:03 schreef ChRoNiC het volgende:
Ik heb me overigens bij Laurentius aangemeld (als 2e jaars, ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken).
Naakt over de bar lopen, gut wat erg.quote:Op zondag 27 augustus 2006 21:25 schreef UnrealMarc het volgende:
Net te laat.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 02:12 schreef Bolkesteijn het volgende:
Nog mensen die een huisgenoot zoeken trouwens?Ik ben drastisch op zoek naar een kamer.
Rotterdam Oost?? Welke erge dingen worden daarover verteld dan?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 17:18 schreef UnrealMarc het volgende:
Is Rotterdam Zuid of Rotterdam Oost nou echt zo erg als gezegd word? Ik ben namelijk van plan te verhuizen, en in Rotterdam Zuid vind ik veel appartementen die goed te doen zijn, maar m'n toekomstige huisgenoten zijn van mening dat Rotterdam Zuid te crimineel is.
Rotterdam-Oost slecht?!quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 17:18 schreef UnrealMarc het volgende:
Zou wel willen, maar na 2 knie operaties kreeg ik het dringende advies niet meer te voetballen van de doctor...quote:Op vrijdag 1 september 2006 11:34 schreef Stpan het volgende:
[..]
Enne, gaan de nieuwe studenten in dit topic nog ergens voetballen?![]()
Jij woont ook in Oost? waar als ik vragen mag? Ik Ommoordquote:Op vrijdag 1 september 2006 11:34 schreef Stpan het volgende:
[..]
Rotterdam-Oost slecht?!Ja voordat je het weet wordt je beroofd door bejaarden uit een verzorgingsflat voor welgestelden of van je fiets gereden door iemand in een Jaguar.
Enne, gaan de nieuwe studenten in dit topic nog ergens voetballen?![]()
Nee ik niet. M'n oma en oom wonen in Prinsenland, en ik heb tot m'n 20ste in Capelle a/d IJssel gewoond met m'n ouders, en had dus middelbare klasgenootjes uit Ommoord en Zevenkamp.quote:Op vrijdag 1 september 2006 12:46 schreef kezza01 het volgende:
[..]
Jij woont ook in Oost? waar als ik vragen mag? Ik Ommoorden je moet veel moeite doen om me daar ooit weg te krijgen
![]()
Mogelijkheden : Wilhelminaplein, Rijnhaven, Maashaven, Zuidplein, Slinge. Geen een vind ik nu echt bijzonder slecht ofzo..quote:
Nee, ik ook niet...quote:Op vrijdag 1 september 2006 19:41 schreef Alicey het volgende:
[..]
Mogelijkheden : Wilhelminaplein, Rijnhaven, Maashaven, Zuidplein, Slinge. Geen een vind ik nu echt bijzonder slecht ofzo..
Wat, negerts? In rotterdam?quote:Op vrijdag 1 september 2006 19:47 schreef Alicey het volgende:
Hij zag waarschijnlijk 2 negers lopen ofzo..
*kopt in*quote:Op zaterdag 2 september 2006 01:00 schreef TC03 het volgende:
Ik zat vandaag in een coupé met slechts 1 negert.
Ik wil bij deze mijn oprechte medeleven met je kenbaar maken.quote:Op vrijdag 1 september 2006 19:21 schreef ReneH83 het volgende:
ik woon aan de rand van rotterdam *hoogvliet*![]()
Maashaven.quote:
Hou er wel rekening mee dat ik uit Friesland kom hequote:Op vrijdag 1 september 2006 19:47 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hij zag waarschijnlijk 2 negers lopen ofzo..
Daar woon ik vlakbijquote:
Ja daar moest ik inderdaad ook even langs.quote:Op zaterdag 2 september 2006 14:08 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Daar woon ik vlakbij.
geef maar toe, je bent gewoon weggewaaid voor het Arte Hotel en op het Afrikaanderplein terecht
gekomen.
Hoog in de Montevideoquote:Op zaterdag 2 september 2006 19:50 schreef R81 het volgende:
Ik was van 13 tot 25 augustus in Barcelona, ik liep al pratende (Rotterdams accent) het hotel uit samen met mn vriendin totdat iemand achter me zei; Hey Rotterdam? Waren 4 Rotterdammers, zaten in hetzelfde hotel, 2 kamers verder. Best toevallig dus
Leuke mensen
Binnenkort een huis kopen op de Kop van Zuid
Zal wel bij de Wereld Haven Dagen horen, gok ik.quote:Op zaterdag 2 september 2006 22:32 schreef BliksemSchigt het volgende:
Wat is dat vuurwerk gedoe?
Dat had een mooie show moeten zijn. Helaas hadden ze er een amateuristisch licht- en geluidsbureautje voor ingehuurdquote:Op zaterdag 2 september 2006 22:32 schreef BliksemSchigt het volgende:
Wat is dat vuurwerk gedoe?
Net iets te duurquote:
Ja, erg duurquote:Op zondag 3 september 2006 21:27 schreef R81 het volgende:
[..]
Net iets te duur![]()
We hebben daar wel zo'n City Appartement bekeken, ¤480.000
Ik kwam er vroeger wel eens. Ziet er nu wel erg hip en strak uit. Misschien maar eens bekijken.quote:Op zaterdag 2 september 2006 23:33 schreef junkiexp het volgende:
Is er al iemand bij Riva in de Oude Haven geweest?
Erg leuke tent,en erg in stijl ingericht,ronde leren banken en kroonluchters.
Was voorheen de Heeren,een aanrader als je het mij vraagt.
Enige minpunt zou kunnen zijn dat er veel hockeydozen en kakkers rondlopen,but i dont care.
Aan de Nieuwe Binnenweg toch ?quote:Op dinsdag 5 september 2006 00:42 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ik kwam er vroeger wel eens. Ziet er nu wel erg hip en strak uit. Misschien maar eens bekijken.
Ben gisteren voor de 2e keer wezen eten in de Boudewijn. Echt een heel tof restaurant..
Yes.quote:
quote:Op woensdag 6 september 2006 18:30 schreef junkiexp het volgende:
Grappig,die gasten zijn begonnen onder de naam 'de sluipschutters' ,maakten pro-feyenoordnummers.
Klopt,ik ga er ook heen,is hier om de hoek.quote:Op woensdag 6 september 2006 18:33 schreef Isegrim het volgende:
Komend weekend een leuk festival in R'dam, De Wereld van Witte de With.
Ik ga ook wel even langs denk ik.quote:Op woensdag 6 september 2006 18:44 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Klopt,ik ga er ook heen,is hier om de hoek.
Ze hebben alle panden in de Witte de With beplakt met rozer stickers,en ze zijn nu in de zijstraten bezig,toevallig hier voor de deur.
Wordt erg leuk.
Uniq enzo zijn De Sluipschutters?quote:Op woensdag 6 september 2006 18:30 schreef junkiexp het volgende:
Grappig,die gasten zijn begonnen onder de naam 'de sluipschutters' ,maakten pro-feyenoordnummers.
Nee.quote:Op woensdag 6 september 2006 18:30 schreef junkiexp het volgende:
Oh, wat moet jij leuk wonen danquote:Op woensdag 6 september 2006 18:44 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Klopt,ik ga er ook heen,is hier om de hoek.
Ze hebben alle panden in de Witte de With beplakt met rozer stickers,en ze zijn nu in de zijstraten bezig,toevallig hier voor de deur.
Wordt erg leuk.
Ja, zo'n beetje wel. Alleen de ontwerpen kunnen nog veranderen. Voor NO en De Rotterdam staan ze alvast. Het mooie aan deze foto vind ik vooral ook de noordkant van Rotterdam die subtiel erg aanwezig is. De Maasboulevard is over 10 jaar de meest indrukwekkende/stedelijke weg van Nederland en misschien wel Europa. Moet echt heel mooi worden. Vergelijk Rotterdam van 10 jaar geleden maar eens met nu. Rotterdam wordt de mooiste stad van Nederland.quote:
Tevens de enige echte wereldstad die Nederland rijk is.quote:Op zaterdag 9 september 2006 22:32 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja, zo'n beetje wel. Alleen de ontwerpen kunnen nog veranderen. Voor NO en De Rotterdam staan ze alvast. Het mooie aan deze foto vind ik vooral ook de noordkant van Rotterdam die subtiel erg aanwezig is. De Maasboulevard is over 10 jaar de meest indrukwekkende/stedelijke weg van Nederland en misschien wel Europa. Moet echt heel mooi worden. Vergelijk Rotterdam van 10 jaar geleden maar eens met nu. Rotterdam wordt de mooiste stad van Nederland.
Coopvaert, de hele? Ik vind hem erg mooi, alleen dat marmer is niet echt geslaagd vind ik.quote:Op zaterdag 9 september 2006 22:37 schreef Erasmusch het volgende:
Die nieuwe toren bij Beurs vind ik nu al lelijk trouwens. Met dat marmer en die 'verdiepte' ramen.
Jup. Mooiste autoroute is overigens de A16 richting het noorden, en dan naar de Maasboulevard. Op de Brienenoordbrug zie je prachtig Rotterdam liggen, en op de Maasboulevard zie je beetje bij beetje de skyline tevoorschijn komen, echt heel mooi. Vooral 's avonds in de schemering. In de winter is dat altijd leuk, als het vroeg donker wordt. Branden alle lichtjes nog.quote:Op zaterdag 9 september 2006 22:38 schreef parselmouth het volgende:
[..]
Tevens de enige echte wereldstad die Nederland rijk is.
Laatst kwam ik uit CS 's avonds en dan is alles zo prachtig verlicht, dat NN-gebouw links, Groothandelsgebouw rechts en dat hotel recht voor je *zucht* Geweldige stad, Rotterdam.
Behalve dat marmer is er weinig bijzonders aanquote:Op zaterdag 9 september 2006 22:39 schreef TC03 het volgende:
[..]
Coopvaert, de hele? Ik vind hem erg mooi, alleen dat marmer is niet echt geslaagd vind ik.
Naja, meningen verschillen. Ik snap hoe je hem niet zo kan vinden. Ik vind hem heel statig en chique. De Rotterdamse skyline is zo lekker kleurrijk nu.quote:Op zaterdag 9 september 2006 22:42 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Behalve dat marmer is er weinig bijzonders aan
Ja, dat stuk heb ik eergisteren ook voor het eerst gereden. Erg mooi ja. Bij Blaak zijn ze ook bezig ja, komt een woontoren van 70 meter. Ter vergelijking, de Coopvaert is 106 meter.quote:Op zaterdag 9 september 2006 22:43 schreef parselmouth het volgende:
Ja, 's winters vind ik het ook altijd leuk om met de metro dat Erasmuslijn stuk tussen Wilhelminaplein en Zuidplein te rijden, langs de havens
http://www.coopvaert.nl/
Heb ik alleen nog maar van ver af gezien, maar het ziet er wel tof uit als ik het zo bekijk.
Ik zit zelf aan de Wijnhaven op school en daar zijn ze ook flink aan het bouwen. De Red Apple komt pal tegenover onze school te staan en op de plek waar vroeger wel eens die ijsbaan is geweest naast de Kubuswoningen zijn ze ook al bezig met appartementen geloof ik.
Ja, een overdekte markt met woningen erin. Erg vet. Dat plein is nu echt verschrikkelijk als er geen markt staat. Alsof de bommen net zijn komen vallen.quote:Op zaterdag 9 september 2006 22:47 schreef Erasmusch het volgende:
Ook mooi dat ze eindelijk wat aan het CS doen. Bij Blaak kwam er toch ook een overdekte markt ofzo? Dan moeten ze alleen nog ff het Stadhuisplein platgooien.
Superirritant ja, en dan te bedenken dat ik dat de komende jaren nog honderden keren zal lopen.quote:Op zaterdag 9 september 2006 22:50 schreef parselmouth het volgende:
Dat CS duurt wel fucking lang zeg. In 2009 zijn ze er toch een keer klaar mee ofzo?.
Ben benieuwd hoe dat nou gaat worden, vind het in elk geval wel irritant dat ik telkens naar buiten moet voordat ik bij de treinen ben (of wanneer ik naar de metro's moet andersom natuurlijk). Is er al ergens een duidelijk voorbeeld van?
Maar dat plein blijft dus leeg?quote:Op zaterdag 9 september 2006 22:49 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja, een overdekte markt met woningen erin. Erg vet. Dat plein is nu echt verschrikkelijk als er geen markt staat. Alsof de bommen net zijn komen vallen.Website.
Dat zie ik ook ja. Jammer.quote:Op zaterdag 9 september 2006 22:54 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Maar dat plein blijft dus leeg?Die fotos van passages van voor de oorlog
![]()
Ja. Ik kijk er op uit. Je hoeft alleen ff de brug over en vlak na de rotonde staat dat gebouw.quote:Op zaterdag 9 september 2006 23:01 schreef parselmouth het volgende:
[afbeelding]
Wordt het nieuwe gebouw voor mijn cluster, ze zijn hard bezig om het van binnen flink op te knappen naar het schijnt (cluster werkt veel met multimedia en laptops enzo, dus veel stopcontacten en dergelijke zijn heeeeeeel hard nodig).
Iemand enig idee welk metrostation vanaf dit gebouw het dichtstbij is? Coolhaven toch?
coolhaven, en tramlijn acht, uitstappen halte pieter de hooghweg. hmm werk er ook in de buurtquote:Op zaterdag 9 september 2006 23:01 schreef parselmouth het volgende:
CS wordt echt geweldig mooi dus. Ik zal er aan denken wanneer ik door de regen naar de trappen richting de metro ren.
Wel jammer dat ik volgend schooljaar van Wijnhaven naar de Pieter de Hoochsweg verhuis gezien al die toffe dingen die er in de buurt gebouwd worden (nog even een bom op de Kubuswoningen trouwens, die dingen zijn van binnen echt afschuwelijk).
[afbeelding]
Wordt het nieuwe gebouw voor mijn cluster, ze zijn hard bezig om het van binnen flink op te knappen naar het schijnt (cluster werkt veel met multimedia en laptops enzo, dus veel stopcontacten en dergelijke zijn heeeeeeel hard nodig).
Iemand enig idee welk metrostation vanaf dit gebouw het dichtstbij is? Coolhaven toch?
Kunnen we zwaaienquote:Op zaterdag 9 september 2006 23:14 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
coolhaven, en tramlijn acht, uitstappen halte pieter de hooghweg. hmm werk er ook in de buurtpak alleen altijd de tram, die is dichter bij mijn werk dan de metro (werk op de westzeedijk), en voor je vraagt: reclassering of belasting/douane, bij de reclassering
En dan wordt er nu nog gebouwd aan:quote:Op zaterdag 9 september 2006 22:45 schreef TC03 het volgende:
Ja, dat stuk heb ik eergisteren ook voor het eerst gereden. Erg mooi ja. Bij Blaak zijn ze ook bezig ja, komt een woontoren van 70 meter. Ter vergelijking, de Coopvaert is 106 meter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |