FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Peijs wil met extra lange trucks de grens over
Stakkertjezaterdag 29 juli 2006 @ 15:13
Peijs wil met extra lange trucks de grens over

De Nederlandse proef met extra lange en zware vrachtwagens (LZV’s) moet uitgebreid worden naar Duitsland en België. Minister Peijs (Verkeer) wil hiervoor akkoorden sluiten met haar collega's uit de buurlanden.

De opvallend grote vrachtwagencombinaties zijn 25,25 meter lang en wegen tot 60 ton. Normale wagens gaan tot 18,75 meter en 50 ton. Nederland test de zogeheten ecocombi’s of LZV’s (Lange Zware Vrachtauto’s) sinds 2000 met succes op rijkswegen. “Ik wil nu graag een grensoverschrijdende proef'', zei Peijs dinsdag tijdens een bezoek aan Brussel. “Maar Duitsland vreest dat de zware wagens hun kleine bruggetjes doen instorten. Onterecht natuurlijk. In Nederland is er nog nooit ook maar het kleinste ongeluk gebeurd met deze Lange Zware Vrachtauto’s (LZV’s).'' De Europese Commissie werkt momenteel aan een voorstel voor een Europese proef. Peijs wil echter liever een rechtstreeks akoord met de buurlanden. “Ik wil aantonen dat het kan, voordat de Europese Commissie over pakweg drie jaar de wetgeving klaar heeft.''

Een alternatief voor de LZV, met als belangrijkste voordeel het feit dat men niet aan allerlei beperkingen onderhevig is, is de zogenaamde dubbeldekstrailer.

Bron: ANP


Nu zijn er al wat problemen met vrachtwagens op de snelwegen, van die sleuven op de rechter rijbaan waar met je panda in valt en chauffeurs die al slapend hun vrachtwagen in bedwang moeten houden. Dan wilt Peijs de vrachtwagens alleen maar langer en zwaarder maken, is dat niet vragen om nog meer problemen?

Het is leuk dat er minder uitstoot voor het milieu is en per saldo meer vervoerd kan worden met minder, maar het lijkt me dat er toch wel wat strikte regelgeving moet komen voordat deze vrachtwagens standaard op de wegen van Europa komen te rijden. Al is het alleen al omdat de proef dat ik weet tot nu toe alleen in Nederland is gehouden en de rest van de wegen in Europa nou niet echt vergelijkbaar is met het wegennet wat we hier hebben!

Dr_Flashzaterdag 29 juli 2006 @ 15:19
ja hoor, hier zijn ze al 6 jaar aan het testen, en nou moet er NOG meer *getest* worden in het buitenland? over 30 jaar zijn we NOG aan het testen

Hoe ziet zo'n "dubbeldekstrailer" er trouwens uit? Kan me daar niets bij voorstellen
longinuszaterdag 29 juli 2006 @ 15:20
Maar, we hebben toch een betuwelijn voor dit soort vervoer.
verzameldirkzaterdag 29 juli 2006 @ 15:21
tvp
Rnejzaterdag 29 juli 2006 @ 15:23
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 15:19 schreef Dr_Flash het volgende:
ja hoor, hier zijn ze al 6 jaar aan het testen, en nou moet er NOG meer *getest* worden in het buitenland? over 30 jaar zijn we NOG aan het testen

Hoe ziet zo'n "dubbeldekstrailer" er trouwens uit? Kan me daar niets bij voorstellen


google enzo
Klonkzaterdag 29 juli 2006 @ 15:24
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 15:20 schreef longinus het volgende:
Maar, we hebben toch een betuwelijn voor dit soort vervoer.
ja en nee.

betuwelijn kan een heleboel maar niet van deur tot deur leveren.

en het lijkt mij niet meer dan logisch, om een voorbeeld te geven:

Ik woon in de regio Venlo, daar hebben we een grote bloemenveiling in Nederland en een andere hele grote net 1 km over de grens.

Een aantal bloementransporteurs rijden met LZV's en die mogen dus bijvoorbeeld dat laatste stukje niet de grens over, afkoppelen, naar de veiling rijden, eerste trailer afkoppelen en weer terug om de tweede op te halen.

dat is natuurlijk een absurde situatie.

zo snel mogelijk met de LZV's door heel Europa.
Its-Jojo-4youzaterdag 29 juli 2006 @ 15:24
Zie:

http://nl.wikipedia.org/w(...)Vrachtautocombinatie

Dat ze zwaarder zijn wil niet zeggen dat de belasting per as hoger is (en daar gaat het om).
Flex82zaterdag 29 juli 2006 @ 15:25
Je hebt ze blijkbaar in 2 en 3 delen.
Namelijk, deze: KLIK
En deze: KLIK

Ziet er wel apart uit. Doet me een beetje denken aan die "road trains" in Australië.
Klonkzaterdag 29 juli 2006 @ 15:25
In Zweden, Finland en Noorwegen rijden ze trouwens al sinds een eeuwigheid met met lange vrachtwagens.

en het flauwkul argument dat vrachtwagenchauffeurs brokken maken en dat ze daardoor ook maar geen langere auto's moeten besturen slaat nergens op, luxewagenchauffeurs maken ook brokken, geschaarde caravans enz...
Klonkzaterdag 29 juli 2006 @ 15:27
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 15:25 schreef Flex82 het volgende:
Je hebt ze blijkbaar in 2 en 3 delen.
Namelijk, deze: KLIK
En deze: KLIK

Ziet er wel apart uit. Doet me een beetje denken aan die "road trains" in Australië.
het zijn er meer:

Stakkertjezaterdag 29 juli 2006 @ 15:36
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 15:25 schreef Klonk het volgende:
In Zweden, Finland en Noorwegen rijden ze trouwens al sinds een eeuwigheid met met lange vrachtwagens.

en het flauwkul argument dat vrachtwagenchauffeurs brokken maken en dat ze daardoor ook maar geen langere auto's moeten besturen slaat nergens op, luxewagenchauffeurs maken ook brokken, geschaarde caravans enz...
In Scandinavië kan ik het nog begrijpen aangezien het daar wat rustiger op de weg is naarmate je verder naar het noorden gaat. Maar omdat andere weggebruikers brokken maken maakt het niet zoveel uit dat chauffeurs ook effe hun vrachtwagen op de vangrail hangen?

Die sleurhutten mogen ze van mij ook in elkaar stampen, op een hele grote berg gooien en in de fik zetten. Als je ziet hoe mensen daar mee rijden, en dan vooral in het buitenland waar ze met zo'n multiplex kot met 130+ je van de weg drukken.
DJKosterzaterdag 29 juli 2006 @ 15:40
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 15:27 schreef Klonk het volgende:

[..]

het zijn er meer:

[afbeelding]
Stakkertjezaterdag 29 juli 2006 @ 15:41
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 15:40 schreef DJKoster het volgende:

[..]

[afbeelding]
Dat is pas een Road Train..
Dr_Flashzaterdag 29 juli 2006 @ 15:45
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 15:23 schreef Rnej het volgende:

[..]

[afbeelding]

google enzo
en daar moet meer in kunnen of zo? Dan moet je alles toch eerst over die achterassen heen tillen? Da's toch helemaal niet handig?
Rnejzaterdag 29 juli 2006 @ 15:45
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 15:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

en daar moet meer in kunnen of zo? Dan moet je alles toch eerst over die achterassen heen tillen? Da's toch helemaal niet handig?
kweetook niet precies hoe t zit, maar je kan die dingen helemaal volstouwen vanwege de 2 verdiepingen...
Dr_Flashzaterdag 29 juli 2006 @ 15:47
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 15:27 schreef Klonk het volgende:

[..]

het zijn er meer:

[afbeelding]
Met bussen gebeurt het allang trouwens.



Ik zit dagelijks in de opvolger van dit ding
Stakkertjezaterdag 29 juli 2006 @ 15:53
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 15:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Met bussen gebeurt het allang trouwens.

[afbeelding]

Ik zit dagelijks in de opvolger van dit ding
Ja lijn 12(s) en 11 in Utrecht naar de Uithof.. zit ik ook dagelijks in op weg naar de UU maar die rijden op speciale busbanen. Heb op de middelbare school een paar maanden naast dat gehakt in het asfalt mogen zitten.

Kijk, als ze speciale vrachtwagenbanen maken op de snelweg zodat de rest van het verkeer er niet tussendoor hoeft te rijden zie ik geen problemen. Alleen zie ik Peijs daar nog niet zo snel geld voor uittrekken en al helemaal niet de rest van Europa
Klonkzaterdag 29 juli 2006 @ 15:54
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 15:36 schreef Stakkertje het volgende:

[..]

In Scandinavië kan ik het nog begrijpen aangezien het daar wat rustiger op de weg is naarmate je verder naar het noorden gaat. Maar omdat andere weggebruikers brokken maken maakt het niet zoveel uit dat chauffeurs ook effe hun vrachtwagen op de vangrail hangen?

Die sleurhutten mogen ze van mij ook in elkaar stampen, op een hele grote berg gooien en in de fik zetten. Als je ziet hoe mensen daar mee rijden, en dan vooral in het buitenland waar ze met zo'n multiplex kot met 130+ je van de weg drukken.
kortzichtig geneuzel, waar gewerkt worden fouten gemaakt
Klonkzaterdag 29 juli 2006 @ 15:55
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 15:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

en daar moet meer in kunnen of zo? Dan moet je alles toch eerst over die achterassen heen tillen? Da's toch helemaal niet handig?
die trailers hebben geen doorlopende assen.

Stakkertjezaterdag 29 juli 2006 @ 15:56
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 15:54 schreef Klonk het volgende:

[..]

kortzichtig geneuzel.
Sterke onderbouwing..
Dr_Flashzaterdag 29 juli 2006 @ 15:57
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 15:53 schreef Stakkertje het volgende:
Ja lijn 12(s) en 11 in Utrecht naar de Uithof.. zit ik ook dagelijks in op weg naar de UU maar die rijden op speciale busbanen.
Niet overal hoor en zelfs dat hele bochtige stuk tussen Sterrenwijk en het gemeentehuis gaat prima met die dingen
quote:
Kijk, als ze speciale vrachtwagenbanen maken op de snelweg zodat de rest van het verkeer er niet tussendoor hoeft te rijden zie ik geen problemen. Alleen zie ik Peijs daar nog niet zo snel geld voor uittrekken en al helemaal niet de rest van Europa
Ik had begrepen dat er sprake van was dat vrachtwagens danook op busbanen mochten gaan rijden en zo, als tegemoetkoming voor een verplicht roetfilter of iets dergelijks (jaja, klokje-klepeltje ) Weet iemand hier meer van?
Klonkzaterdag 29 juli 2006 @ 15:58
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 15:56 schreef Stakkertje het volgende:

[..]

Sterke onderbouwing..
ja

maar om een antwoord op je vraag te geven:

- de meeste weggebruikers merken de extra lengte niet op.
- de chauffeurs die met een lzv op pad gaan moeten een extra opleiding doen (en die is niet makkelijk)
- en als je naar de verhouding kilometers/ongevallen kijkt dan komen vrachtwagens er best wel goed vanaf, het is alleen jammer dat als het misgaat dat er heel droog word vermeld: ongeluk door/met vrachtwagen, tja waar komt dat ongeluk door, werd ie gesneden ? of was het een stuurfout ?
Dr_Flashzaterdag 29 juli 2006 @ 15:58
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 15:55 schreef Klonk het volgende:

[..]

die trailers hebben geen doorlopende assen.

[afbeelding]
En je kan minstens met een CHEP pallet tussen de wielkasten door? Dan begint het ergens op te lijken namelijk
Klonkzaterdag 29 juli 2006 @ 16:00
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 15:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En je kan minstens met een CHEP pallet tussen de wielkasten door? Dan begint het ergens op te lijken namelijk
ja, je kunt je dus voorstellen wat een combinatie uit 2 van die trailers oplevert, dat scheelt 3 vrachtwagens.
Stakkertjezaterdag 29 juli 2006 @ 16:00
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 15:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Niet overal hoor en zelfs dat hele bochtige stuk tussen Sterrenwijk en het gemeentehuis gaat prima met die dingen
Puntje..
Klonkzaterdag 29 juli 2006 @ 16:01
nou niet helemaal ja, de wielkuipen steken net als bij een personenwagen een stuk naar binnen, daar is de laadruimte dus minder
BazzieKzaterdag 29 juli 2006 @ 16:03
Tov en dan normale vrachtwagens die die hokken weer gaan inhalen. verkeersdoorstroming
Dr_Flashzaterdag 29 juli 2006 @ 16:05
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 16:00 schreef Klonk het volgende:

[..]

ja, je kunt je dus voorstellen wat een combinatie uit 2 van die trailers oplevert, dat scheelt 4 vrachtwagens.
Nouwww geen 4

In dubbeldeks treinstellen gaan ook niet 2 keer zoveel mensen als in enkeldeks van dezelfde lengte Voor treinstellen is de dubbeldeksfactor 1,4. Sowieso zijn die verdiepingen in een dubbeldekstrailer een stuk lager dan een enkele, plus dat je aan de onderverdieping gewoon stukken minder hebt. Niet alleen is hij een stuk korter dan de bovenverdieping vanwege de opleggerplaat, maar je verliest ook die wielkasten. Plus dat je de resterende ruimte niet helemaal vol kan stouwen omdat je moet kunnen rangeren om tussen die wielkasten door te kunnen. In een dubbeldekstrailer kan je hooguit 50-60 % meer kwijt dan in een enkeldeks, lijkt me
Dr_Flashzaterdag 29 juli 2006 @ 16:05
Gauw editten he stiekemerd
Stakkertjezaterdag 29 juli 2006 @ 16:09
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 16:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nouwww geen 4

In dubbeldeks treinstellen gaan ook niet 2 keer zoveel mensen als in enkeldeks van dezelfde lengte Voor treinstellen is de dubbeldeksfactor 1,4. Sowieso zijn die verdiepingen in een dubbeldekstrailer een stuk lager dan een enkele, plus dat je aan de onderverdieping gewoon stukken minder hebt. Niet alleen is hij een stuk korter dan de bovenverdieping vanwege de opleggerplaat, maar je verliest ook die wielkasten. Plus dat je de resterende ruimte niet helemaal vol kan stouwen omdat je moet kunnen rangeren om tussen die wielkasten door te kunnen. In een dubbeldekstrailer kan je hooguit 50-60 % meer kwijt dan in een enkeldeks, lijkt me
Maar dan houdt je dus meer gewicht over terwijl je wel maar met 3 assen blijft rijden, of althans 6 wielen aan de trailer.
Dr_Flashzaterdag 29 juli 2006 @ 16:10
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 16:09 schreef Stakkertje het volgende:

[..]

Maar dan houdt je dus meer gewicht over terwijl je wel maar met 3 assen blijft rijden, of althans 6 wielen aan de trailer.
ja, dat wel op zich lijkt me. Qua spoorvorming door asdruk zal het wel ietsje erger worden denk ik idd.
Alexxxxxzaterdag 29 juli 2006 @ 16:19
Beetje raar artikel, de Lzvs rijden al op bepaalde trajecten in Duitsland en België....
worldpimberzaterdag 29 juli 2006 @ 16:26
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 16:03 schreef BazzieK het volgende:
Tov en dan normale vrachtwagens die die hokken weer gaan inhalen. verkeersdoorstroming
Ze rijden allemaal gewoon 80 hoor, alleen het optrekken gaat misschien iets langzamer...maar dat heeft meer met gewicht te maken. Ze zijn heus niet allemaal altijd 60 ton
Stakkertjezaterdag 29 juli 2006 @ 16:36
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 16:26 schreef worldpimber het volgende:

[..]

Ze rijden allemaal gewoon 80 hoor, alleen het optrekken gaat misschien iets langzamer...maar dat heeft meer met gewicht te maken. Ze zijn heus niet allemaal altijd 60 ton
Daarom juist, de andere vrachtwagens zitten vaker tegen de 90/100 aan en dat zou met die LZV's niet moeten kunnen waardoor je nog vaker inhalen zal krijgen.
Alexxxxxzaterdag 29 juli 2006 @ 16:39
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 16:26 schreef worldpimber het volgende:

[..]

Ze rijden allemaal gewoon 80 hoor, alleen het optrekken gaat misschien iets langzamer...maar dat heeft meer met gewicht te maken. Ze zijn heus niet allemaal altijd 60 ton
Vaak gata het optrekken zelfs sneller, een reguliere vrachtwagen heeft geen verplicht aantal PK's, of leeftijd... dus voor hetzelfde held trekt een oldtimer met 100 pk een 40-tons combinatie... Een lzv moet een minimaal aantal pk's hebben (430 dacht ik, maar de meeste hebben (veel) meer), en een lzv truck moet ook vrij nieuw zijn.
worldpimberzaterdag 29 juli 2006 @ 16:45
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 16:36 schreef Stakkertje het volgende:
Daarom juist, de andere vrachtwagens zitten vaker tegen de 90/100 aan en dat zou met die LZV's niet moeten kunnen waardoor je nog vaker inhalen zal krijgen.
Wat Alexxxxxxxxxxx zegt

En nagenoeg alle vrachtauto's zijn begrenst op iets minder dan 90 km/u op de teller, dat inhalen zit hem alleen in het verschil tussen de chauffeurs die niet allemaal max. snelheid op de cruise control zetten. De 1 zet hem op 83 de ander op 87.

Ah wel, boeiend, het inhaalprobleem is in ieder geval helemaal geen issue bij de LZV's
dedeurzaterdag 29 juli 2006 @ 16:48
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 15:13 schreef Stakkertje het volgende:
“Maar Duitsland vreest dat de zware wagens hun kleine bruggetjes doen instorten. Onterecht natuurlijk. In Nederland is er nog nooit ook maar het kleinste ongeluk gebeurd met deze Lange Zware Vrachtauto’s (LZV’s).''
Wat is dit voor kut-argument?
Stakkertjezaterdag 29 juli 2006 @ 16:48
Ik heb het niet over het inhalen door de LZV's maar andere vrachtwagens die de LZV's inhalen. Ik denk juist dat LZV's meer aan banden worden gelegd waardoor andere vrachtwagens die het niet zo nauw nemen met de regels en snelheidslimiet de LZV-colonne op de rechterbaan in gaan lopen halen.
Bartholomeuszaterdag 29 juli 2006 @ 16:55
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 16:36 schreef Stakkertje het volgende:

[..]

Daarom juist, de andere vrachtwagens zitten vaker tegen de 90/100 aan en dat zou met die LZV's niet moeten kunnen waardoor je nog vaker inhalen zal krijgen.
Iedere vrachtwagen die in nederland rondrijdt (en boven 7,5 ton totaalgewicht op kenteken heeft) moet beschikken over een tachograaf en snelheidsbegrenzer, en die moeten iedere 2 jaar geeikt worden. Als jij er met je personenwagentje achter rijdt, zie jij 90 tot 100 op je teller, omdat de jouwe níet geijkt is, en standaard zowat 10% teveel aangeeft. De begrenzer dient trouwens op max 88km/h afgesteld te worden.

Bovendien, het hele spulletje mag sowieso maar 80, en met de huidige verkeersdrukte en malloten op de weg die vinden dat ze het beter weten kun je toch al vaak niet anders
Bartholomeuszaterdag 29 juli 2006 @ 16:59
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 16:48 schreef Stakkertje het volgende:
Ik heb het niet over het inhalen door de LZV's maar andere vrachtwagens die de LZV's inhalen. Ik denk juist dat LZV's meer aan banden worden gelegd waardoor andere vrachtwagens die het niet zo nauw nemen met de regels en snelheidslimiet de LZV-colonne op de rechterbaan in gaan lopen halen.
Door de vele inhaalverboden is het toch al 1 grote colonne tegenwoordig, dus waar doe je moeilijk over
Stakkertjezaterdag 29 juli 2006 @ 17:01
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 16:59 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Door de vele inhaalverboden is het toch al 1 grote colonne tegenwoordig, dus waar doe je moeilijk over
Dat er een tweede colonne naast gaat komen?
MewBiezaterdag 29 juli 2006 @ 17:23
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 16:01 schreef Klonk het volgende:
nou niet helemaal ja, de wielkuipen steken net als bij een personenwagen een stuk naar binnen, daar is de laadruimte dus minder
Klopt idd, vroeger bij AH hadden ze roro's rondrijden. Die hebben dezelfde opbouw en zijn volgens mij precies even lang als diegene eerder op het plaatje in dit topic, maar goed.
Die dingen zijn uiteindelijk afgeschaft omdat er te weinig in gaat in verhouding tot een normale trailer en dus "te duur" zijn.
Voordeel is wel weer dat je met een kwartiertje klaar bent met lossen en weer laden

Tussen de wielen passen trouwens 2 rolcontainers naast elkaar. Je verliest dus zo'n 6 tot 8 containers aan ruimte in zo'n trailer. En ze zijn trouwens niet dubbeldeks aan de binnenkant zoals iemand al eerder beweerde
worldpimberzaterdag 29 juli 2006 @ 17:29
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 17:23 schreef MewBie het volgende:
Zoals eerder gepost



Jij hebt het weer over iets anders.
Klonkzaterdag 29 juli 2006 @ 17:31
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 17:23 schreef MewBie het volgende:

[..]

Klopt idd, vroeger bij AH hadden ze roro's rondrijden. Die hebben dezelfde opbouw en zijn volgens mij precies even lang als diegene eerder op het plaatje in dit topic, maar goed.
Die dingen zijn uiteindelijk afgeschaft omdat er te weinig in gaat in verhouding tot een normale trailer en dus "te duur" zijn.
Voordeel is wel weer dat je met een kwartiertje klaar bent met lossen en weer laden

Tussen de wielen passen trouwens 2 rolcontainers naast elkaar. Je verliest dus zo'n 6 tot 8 containers aan ruimte in zo'n trailer. En ze zijn trouwens niet dubbeldeks aan de binnenkant zoals iemand al eerder beweerde
die AH bakken zijn niet dubbeldeks nee, de 2Win van Emons Cargocare wel
Alexxxxxzaterdag 29 juli 2006 @ 17:34
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 17:01 schreef Stakkertje het volgende:

[..]

Dat er een tweede colonne naast gaat komen?
Ja, met personenwagens, simpele sjappie
Bartholomeuszaterdag 29 juli 2006 @ 17:34
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 17:01 schreef Stakkertje het volgende:

[..]

Dat er een tweede colonne naast gaat komen?
I N H A A L V E R B O D

Dat je dus niet in mag halen. Dat je dus niet naast elkaar mag rijden.

AAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaight?

Ik begin me trouwens, gezien het blijkende gebrek aan verkeersinzicht, af te vragen of je überhaupt een rijbewijs hebt, dánwel een stuur in handen hebt gehad?
Stakkertjezaterdag 29 juli 2006 @ 17:41
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 17:34 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

I N H A A L V E R B O D

Dat je dus niet in mag halen. Dat je dus niet naast elkaar mag rijden.

AAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaight?

Ik begin me trouwens, gezien het blijkende gebrek aan verkeersinzicht, af te vragen of je überhaupt een rijbewijs hebt, dánwel een stuur in handen hebt gehad?
Inhaalverbod voor de LZV ja.. maar niet voor de andere vrachtwagens.

En ja hoor, ik heb mijn rijbewijs..
Klonkzaterdag 29 juli 2006 @ 17:42
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 17:41 schreef Stakkertje het volgende:

[..]

Inhaalverbod voor de LZV ja.. maar niet voor de andere vrachtwagens.

En ja hoor, ik heb mijn rijbewijs..
hoe lang
worldpimberzaterdag 29 juli 2006 @ 17:42
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 17:41 schreef Stakkertje het volgende:

Inhaalverbod voor de LZV ja.. maar niet voor de andere vrachtwagens.

En ja hoor, ik heb mijn rijbewijs..
Hoe zien die borden eruit dan?
Alexxxxxzaterdag 29 juli 2006 @ 17:42
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 17:41 schreef Stakkertje het volgende:

[..]

Inhaalverbod voor de LZV ja.. maar niet voor de andere vrachtwagens.

En ja hoor, ik heb mijn rijbewijs..


Ik ga er gewoon niet meer op in
Bartholomeuszaterdag 29 juli 2006 @ 17:43
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 17:41 schreef Stakkertje het volgende:

[..]

Inhaalverbod voor de LZV ja.. maar niet voor de andere vrachtwagens.

En ja hoor, ik heb mijn rijbewijs..
Dan moet je toch eens beter gaan opletten, want op alle wat drukkere snelwegen in nederland gelden danwel alleen in de spits, danwel de gehele dag, inhaalverboden voor alles boven de 7,5 ton.

3 dagen zeker, gefeliciteerd nog
Klonkzaterdag 29 juli 2006 @ 17:45
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 17:41 schreef Stakkertje het volgende:

[..]

Inhaalverbod voor de LZV ja.. maar niet voor de andere vrachtwagens.

En ja hoor, ik heb mijn rijbewijs..
als je inhaalt merk je het verschil nauwlijks tussen een lzv en een gewone vrachtwagen
Stakkertjezaterdag 29 juli 2006 @ 17:47
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 17:42 schreef worldpimber het volgende:

[..]

Hoe zien die borden eruit dan?
Gewoon een algeheel inhaalverbod voor LZV.. lastig he?

En aangezien je al vraagt hoe die borden eruit zien geef je al aan dat het inhaalverbod voor vrachtwagens geldt wanneer het aan is gegeven en daarnaast niet. Ken genoeg situaties bij snelwegen waar het tweebaans is maar er door vrachtwagens mag worden ingehaald.
Alexxxxxzaterdag 29 juli 2006 @ 17:48
ben ik nou de enige persoon die nog nooit heeft gezien dat een Lzv werd ingehaald door een reguliere vrachtwagen?
Stakkertjezaterdag 29 juli 2006 @ 17:48
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 17:45 schreef Klonk het volgende:

[..]

als je inhaalt merk je het verschil nauwlijks tussen een lzv en een gewone vrachtwagen
Ik bedoel ook helemaal niet het inhalen van LZV's door personenauto's maar door andere vrachtwagens en dan ook niet eens zozeer doordat ze langer zijn maar omdat de LZV's aan strengere regels moeten voldoen.

Stakkertjezaterdag 29 juli 2006 @ 17:49
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 17:48 schreef Alexxxxx het volgende:
ben ik nou de enige persoon die nog nooit heeft gezien dat een Lzv werd ingehaald door een reguliere vrachtwagen?
Je ziet ook zo ontzettend veel LZV's op de weg nu he?
Alexxxxxzaterdag 29 juli 2006 @ 17:51
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 17:49 schreef Stakkertje het volgende:

[..]

Je ziet ook zo ontzettend veel LZV's op de weg nu he?
Ik zie ze regelmatig ja
Bartholomeuszaterdag 29 juli 2006 @ 17:52
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 17:47 schreef Stakkertje het volgende:

[..]

Gewoon een algeheel inhaalverbod voor LZV.. lastig he?

En aangezien je al vraagt hoe die borden eruit zien geef je al aan dat het inhaalverbod voor vrachtwagens geldt wanneer het aan is gegeven en daarnaast niet. Ken genoeg situaties bij snelwegen waar het tweebaans is maar er door vrachtwagens mag worden ingehaald.
Ja die zijn er, en nee dat zijn er niet veel, en inderdaad dat is alleen op stukken waar sowieso al geen of amper files voorkomen.

Maar dan nog, als we nou gewoon alleen máár LZV's op de weg sturen, dan mag er vanzelf al geeneen meer inhalen, jij blij, peijs blij, probleem opgelost.

En verder ga ik er niet meer op in ook, ga eerst eens gewoon een dagje met een chauffeur mee (beetje transportbedrijf werkt daar best aan mee, en anders de kennis van de maat van de vader van je ex, weet ik veel) en bekijk de praktijk eens van de andere kant. Jij hebt duidelijk de ballen verstand van alles waar je een groot rijbewijs voor nodig hebt, en je ontbeert het aan intelligentie om dat in te zien. Is niet erg hoor, hele volksstammen hebben daar last van.

Oh en ja, ik heb ook een rijbewijs. Wat heet, ik ben vrachtwagenchauffeur
Stakkertjezaterdag 29 juli 2006 @ 17:52
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 17:43 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Dan moet je toch eens beter gaan opletten, want op alle wat drukkere snelwegen in nederland gelden danwel alleen in de spits, danwel de gehele dag, inhaalverboden voor alles boven de 7,5 ton.

3 dagen zeker, gefeliciteerd nog
Grapjas met je fopsnor...

Maak er maar 3 jaar van, en ja je zal em veel langer hebben... ik ben trots op je!
Dr_Flashzaterdag 29 juli 2006 @ 17:59
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 17:51 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ik zie ze regelmatig ja
Ik heb er ooit EEN gezien
Bartholomeuszaterdag 29 juli 2006 @ 17:59
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 17:52 schreef Stakkertje het volgende:

[..]

Grapjas met je fopsnor...

Maak er maar 3 jaar van, en ja je zal em veel langer hebben... ik ben trots op je!
*zucht*

Goed, voor eens en voor altijd:

1. Vrachtwagens mogen, LZV of niet, maar 80km per uur rijden.
2. De begrenzer moet, LZV of niet, op 88km/h staan.
3. Statistisch bewezen is dat de LZV verkeersveiliger is dan een conventionele vrachtwagen.
4. Een LZV mag helemáál niet inhalen, een gewone vrachtwagen alleen als er geen inhaalverbod geldt. Gezien de huidige hoeveelheid inhaalverboden en de strenge controle erop kun je dat gerust interpreteren als: algeheel inhaalverbod.
5. De fysieke belasting van het wegdek is eerder láger dan hóger bij een LZV, ten opzichte van een conventionele vrachtwagen.
6. Twee LZV's zijn korter dan drie conventionele vrachtwagens (denk ook aan de tussenliggende afstand) maar nemen toch evenveel vracht mee. Dus feitelijk gezien kun je met een derde minder vrachtwagenlengte op de weg toe. Wat voor invloed heeft dat op de files denk je?

Ergo: LZV's zijn zeker niet benadeeld door strengere regelgeving. Die regelgeving ís er wel, maar in praktijk doet dat er niet of amper toe. Ze mogen niet van de toegewezen trajecten af, ok. Alleen maar prima, hoef je ook niet met (te) groot spul door (te) kleine dorpjes te knallen, hetgeen van mij door mijn baas wel regelmatig verwacht wordt.

Is het klaar nu?

Mooi.

PS: Dat er hordes zijn die harder dan 80 rijden, inhalen ook als dat niet mag, etc etc, zijn niet andere regels maar overtredingen van de chauffeur in kwestie. Het probleem is niet het beleid, maar de handhaving ervan.
worldpimberzaterdag 29 juli 2006 @ 18:07
Ik ben wel een keer ingehaald door een LZV ja

En ik had ook een LZV die ingehaald door een gewone vrachtwagen pic voor Alexxxx, maar nu ff niet. Wat was die opvolger van dafworld ook alweer?
Dr_Flashzaterdag 29 juli 2006 @ 18:08
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 18:07 schreef worldpimber het volgende:
Ik ben wel een keer ingehaald door een LZV ja
BAN the fucker
Klonkzaterdag 29 juli 2006 @ 18:11
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 17:48 schreef Stakkertje het volgende:

[..]

Ik bedoel ook helemaal niet het inhalen van LZV's door personenauto's maar door andere vrachtwagens en dan ook niet eens zozeer doordat ze langer zijn maar omdat de LZV's aan strengere regels moeten voldoen.

nog grotere flauwekul, die paar meter extra inhalen

maar jij gaat er helemaal komen met je 3 jaar rijervaring

oww ja, ook ik weet waar ik het over heb, ook ik ben vrachtwagenchauffeur
Bartholomeuszaterdag 29 juli 2006 @ 18:13
*geeft klonk maar weeres de 5*

Nogsteeds die ster?
Dr_Flashzaterdag 29 juli 2006 @ 18:13
Ik ga Henk Wijngaard opzetten
Klonkzaterdag 29 juli 2006 @ 18:15
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 18:13 schreef Bartholomeus het volgende:
*geeft klonk maar weeres de 5*

Nogsteeds die ster?
ik had als laatste een diamant, maar ben nu om gezondheidsredenen even niet achter het stuur te vinden.
Bartholomeuszaterdag 29 juli 2006 @ 18:15
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 18:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga Henk Wijngaard opzetten
Klonkzaterdag 29 juli 2006 @ 18:16
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 18:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga Henk Wijngaard opzetten
vind je het erg als ik even een kotszakje pak
Bartholomeuszaterdag 29 juli 2006 @ 18:16
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 18:15 schreef Klonk het volgende:

[..]

ik had als laatste een diamant, maar ben nu om gezondheidsredenen even niet achter het stuur te vinden.
Ohjee, zo'n paturainboot? Moet je daar nou weer mee

Ik rijd alleen de weekenden en de vakantieperiode's nog, ga weer studeren

Vraag me niet wat me bezielt
Klonkzaterdag 29 juli 2006 @ 18:18
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 18:16 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Ohjee, zo'n paturainboot? Moet je daar nou weer mee

Ik rijd alleen de weekenden en de vakantieperiode's nog, ga weer studeren

Vraag me niet wat me bezielt
m'n baas is nu op sterretjes over gegaan, lelijke bakken....
Dr_Flashzaterdag 29 juli 2006 @ 18:19
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 18:16 schreef Klonk het volgende:

[..]

vind je het erg als ik even een kotszakje pak
ah joh lachen man
Bartholomeuszaterdag 29 juli 2006 @ 18:20
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 18:18 schreef Klonk het volgende:

[..]

m'n baas is nu op sterretjes over gegaan, lelijke bakken....
Aangezien ik ook geen vaste auto meer heb, wilde m'n baas me laatst ook met zo'n apparaat wegsturen. Een van de eerste generatie Actros. Ik tegen hem: euh, je had het over vrachtwagen. Hij: ja die. Ik: wij begrijpen elkaar niet, ik zie geen vrachtwagen.

Nouja, toen mocht ik toch een daf meenemen
Dr_Flashzaterdag 29 juli 2006 @ 18:21
Is er al een [centraal] vrachtwagen topic?
Bartholomeuszaterdag 29 juli 2006 @ 18:21
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 18:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Is er al een [centraal] vrachtwagen topic?
Ja, zie search.
worldpimberzaterdag 29 juli 2006 @ 18:25
[Centraal] Vrachtwagen Topic Deel 5
Grotezwanszaterdag 29 juli 2006 @ 18:27
Gaat niet meer door hoor ik net op het nieuws......


Slotjuh!!
BaraCudazaterdag 29 juli 2006 @ 18:46
Als het aan mij ligt mogen die vrachtwagens gewoon helemaal NIET meer inhalen.

Laatste weken heb ik echt al mijn respect dat ik had voor vrachtwagenchaufeurs verloren.
Zelfs als er borden staan dat ze niet mogen inhalen flikkeren ze hem er toch nog ineens voor.

Vrachtwagens
Klonkzaterdag 29 juli 2006 @ 18:48
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 18:46 schreef BaraCuda het volgende:
Als het aan mij ligt mogen die vrachtwagens gewoon helemaal NIET meer inhalen.

Laatste weken heb ik echt al mijn respect dat ik had voor vrachtwagenchaufeurs verloren.
Zelfs als er borden staan dat ze niet mogen inhalen flikkeren ze hem er toch nog ineens voor.

Vrachtwagens
2 dagen zonder vrachtwagens die je supermarkt bevoorraden en dan ?
Bartholomeuszaterdag 29 juli 2006 @ 18:49
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 18:46 schreef BaraCuda het volgende:
Als het aan mij ligt mogen die vrachtwagens gewoon helemaal NIET meer inhalen.

Laatste weken heb ik echt al mijn respect dat ik had voor vrachtwagenchaufeurs verloren.
Zelfs als er borden staan dat ze niet mogen inhalen flikkeren ze hem er toch nog ineens voor.

Vrachtwagens
Let ook even op de kentekens op dergelijke auto's. In iedere mand zitten rotte appels, maar over het algemeen zijn het toch de 'collega's' uit het oosten en zuiden die er een potje van maken.
Klonkzaterdag 29 juli 2006 @ 18:50
en dan niet op de oplegger letten maar op de trekker
Bartholomeuszaterdag 29 juli 2006 @ 19:02
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 18:50 schreef Klonk het volgende:
en dan niet op de oplegger letten maar op de trekker
Wat hij zegt
BaraCudazaterdag 29 juli 2006 @ 19:05
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 18:49 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Let ook even op de kentekens op dergelijke auto's. In iedere mand zitten rotte appels, maar over het algemeen zijn het toch de 'collega's' uit het oosten en zuiden die er een potje van maken.
Moest afgelopen 2 weken door belgie omdat ze aan de a58 aan het werken waren.
En ook nederlanders maken er een potje van.

En dan gaat het vaak op de manier waarop, gewoon knipper uit ineens naar links en iedereen en alles wat achterop komt kan vol in de ankers.
Terwijl in 70% van de gevallen ze 20 seconden moeten wachten zodat er helemaal niemand achterop komt.
worldpimberzaterdag 29 juli 2006 @ 19:13
Vet topicnummer

Verder wel naïef om te denken dat een vrachtwagen een x aantal km niet gaat inhalen omdat er aan het begin van de oprit 2 kutbordjes stonden dat het niet mag. Zeker als je anticipeert op de rest van het verkeer maakt die inhaal actie van minder dan een minuut geen drol uit

De manier waarop is natuurlijk bespreekbaar.
BaraCudazaterdag 29 juli 2006 @ 19:18
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 19:13 schreef worldpimber het volgende:
Vet topicnummer

Verder wel naïef om te denken dat een vrachtwagen een x aantal km niet gaat inhalen omdat er aan het begin van de oprit 2 kutbordjes stonden dat het niet mag. Zeker als je anticipeert op de rest van het verkeer maakt die inhaal actie van minder dan een minuut geen drol uit

De manier waarop is natuurlijk bespreekbaar.
Op een motor kun je er natuurlijk ook tussendoor

Verder is die inhaal actie en het inhalen met 1km/h verschil het hoogtepunt van de dag voor zo'n eikel dus tja wat doe je er aan
Stakkertjezaterdag 29 juli 2006 @ 19:27
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 18:11 schreef Klonk het volgende:

[..]

nog grotere flauwekul, die paar meter extra inhalen

maar jij gaat er helemaal komen met je 3 jaar rijervaring

oww ja, ook ik weet waar ik het over heb, ook ik ben vrachtwagenchauffeur
Ik ben zooooo trots op je, net als je moeder.. die zal ook zo ontzettend trots op je zijn
Stakkertjezaterdag 29 juli 2006 @ 19:32
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 19:02 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Wat hij zegt
Gast, je bent 1 jaar ouder dan dat ik ben.. gaan we er vanuit dat je je rijbewijs ook in 1 keer gehaald hebt in de week nadat je 18 bent geworden heb je em bijna 4 jaar.

WOJOOOOO..

quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 18:11 schreef Klonk het volgende:

[..]

nog grotere flauwekul, die paar meter extra inhalen

maar jij gaat er helemaal komen met je 4 jaar rijervaring

oww ja, ook ik weet waar ik het over heb, ook ik ben vrachtwagenchauffeur


[ Bericht 29% gewijzigd door Stakkertje op 29-07-2006 19:45:22 ]
JosvGzaterdag 29 juli 2006 @ 19:46
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 15:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

en daar moet meer in kunnen of zo? Dan moet je alles toch eerst over die achterassen heen tillen? Da's toch helemaal niet handig?
Onafhankelijke asophanging, dat ziet er zo uit:



Dan heb je die dingen 2 of 3 in een rijtje in een wielkast hangen, en dat dan aan beide kanten. Daarmee heb je dus én een sterke ophanging, én geen as door de oplegger lopen. Het creëert een hoop laadruimte extra:

Linkje
worldpimberzaterdag 29 juli 2006 @ 20:12
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 19:18 schreef BaraCuda het volgende:

Op een motor kun je er natuurlijk ook tussendoor

Verder is die inhaal actie en het inhalen met 1km/h verschil het hoogtepunt van de dag voor zo'n eikel dus tja wat doe je er aan
Ja, jij blijft achter iemand plakken als je op hem inloopt Zeker als je daardoor geen reet meer voor je kan zien, of diegene voor je geen cruisecontrol gebruikt en jij wel

Ik heb zelf geen cruiscontrol gehad in mijn vorige auto en met cruisecontrol stel ik hem in op 83 km/u. Ik word dus wel redelijk vaak ingehaald door andere vrachtauto's die wel "voluit planken" en dat is in een handomdraai gebeurd, geen 1 km/u verschil en weinig mensen die er last van hadden.

Dat er nu een paar zijn die hem ervoor rammen is jammer voor je Soms is het wel leuk om gebruik te maken van je grootte/gewicht.
Bartholomeuszaterdag 29 juli 2006 @ 20:13
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 19:32 schreef Stakkertje het volgende:

[..]

Gast, je bent 1 jaar ouder dan dat ik ben.. gaan we er vanuit dat je je rijbewijs ook in 1 keer gehaald hebt in de week nadat je 18 bent geworden heb je em bijna 4 jaar.

WOJOOOOO..


[..]
Goedzo, en niet alleen een stempeltje bij categorie B, maar ook een stel bij BE, C en CE. Daarnaast doe ik een kilometer of 140.000 per jaar door de hele benelux, frankrijk en belgie duitsland . Beroepschauffeur noemen ze dat, inclusief dingen als een chauffeursdiploma en een bergje praktijkervaring waar menig 21-jarig arrogant balletje een puntje aan kan zuigen. Ergo: ik weet wél waar ik het over heb in deze materie, waar jij klaarblijkelijk nog het een en ander te leren hebt.

Anders nog iets?

Ohja, prive in de personenwagen doe ik er nog een kilometer of 15.000 per jaar bij, voor het geval je alleen dat interessant genoeg vindt.
worldpimberzaterdag 29 juli 2006 @ 20:14
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 20:13 schreef Bartholomeus het volgende:
door de hele benelux, frankrijk en belgie
Ha, ja, de beroepchauffeurs pik je er inderdaad zo uit

Bartholomeuszaterdag 29 juli 2006 @ 20:16
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 20:14 schreef worldpimber het volgende:

[..]

Ha, ja, de beroepchauffeurs pik je er inderdaad zo uit

Euhm ja, daar had ik duitsland willen typen
Alexxxxxzaterdag 29 juli 2006 @ 21:02
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 18:07 schreef worldpimber het volgende:
Wat was die opvolger van dafworld ook alweer?
http://www.dafplace.nl
Stakkertjezaterdag 29 juli 2006 @ 21:36
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 20:13 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Goedzo, en niet alleen een stempeltje bij categorie B, maar ook een stel bij BE, C en CE. Daarnaast doe ik een kilometer of 140.000 per jaar door de hele benelux, frankrijk en belgie duitsland . Beroepschauffeur noemen ze dat, inclusief dingen als een chauffeursdiploma en een bergje praktijkervaring waar menig 21-jarig arrogant balletje een puntje aan kan zuigen. Ergo: ik weet wél waar ik het over heb in deze materie, waar jij klaarblijkelijk nog het een en ander te leren hebt.

Anders nog iets?

Ohja, prive in de personenwagen doe ik er nog een kilometer of 15.000 per jaar bij, voor het geval je alleen dat interessant genoeg vindt.
Ik ben blij voor je.. nog vele jaren in je fijne leven toegewenst



Bartholomeuszaterdag 29 juli 2006 @ 22:37
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 21:36 schreef Stakkertje het volgende:

[..]

Ik ben blij voor je.. nog vele jaren in je fijne leven toegewenst



Een typische reactie van een typische vwo-er die de discussie met een typische havist verloren heeft. Ik vind het altijd zo jammer dat jullie zó vreselijk overtuigd zijn van jullie eigen gelijk en expertise, met als enige onderbouwing een papiertje dat slechts een beperkt percentage van de bevolking gegund is, dat je er bij het beginnen van een discussie en het aannemen van een standpunt of stelling ook meteen vanuit gaat dat dat de enige juiste is en kan zijn. Probleem is alleen dat je wat dit betreft in je stellingname de plank flink mis slaat, uit pure onwetendheid. Dat is helemaal niet raar en zeker geen schande. Immers, op de middelbare school is het onderwijsaanbod inzake verkeerstheorie dermate beperkt dat het ondenkbaar is dat de gemiddelde vwo-er zonder verdere opleiding of studie op de hoogte is van dit soort uitzonderingsgevallen.
Andersom zijn er vast tal van dingen op gebied van vakken als wiskunde, scheikunde, natuurkunde en noem het maar op, waarin jij mij nog het nodige kan uitleggen, simpelweg om dat ik ten eerste die vakken nooit of slechts beperkt heb gevolgd, ten tweede omdat mijn aanleg meer naar de alpha kant neigt. Ook dat is niet raar, en ook dat is zeker geen schande.
Het verschil: als ik over iets in een grijs gebied of het duister tast, laat ik mij inlichten door mensen die wel goed weten waar ze over praten, en baseer daar vervolgens mijn standpunt op, in plaats van slechts de melk hebben horen klotsen, en dus maar beweren te weten waar de tepel hangt.
Als jij dit topic had geopend met een stel vragen over dit bewuste artikel, en aan de hand van de antwoorden je mening had gevormd, had je ook hele andere reacties gekregen.

Verder ben ik blij voor jou dat je door het openen van dit topic weer wat bijgeleerd hebt in zowel de bewuste materie alswel in de omgang met qua toegekend niveau minder gediplomeerde mensen, en wens ik ook jou nog vele fijne jaren in jouw leven toe.



en welterusten...
yupzaterdag 29 juli 2006 @ 23:01
Heb die dingen af en toe gezien, best vreemd als je op een vrachtwagen 25,nogwat meter ziet. Dacht al in mezelf "max 18 meter toch "

Blijkbaar mogen die dingen langer zijn, en dat zijn dus LZV's

En is er echt een minimum vermogen voor die dingen

Lijkt me wel lachen mogen ze ook voor personenauto's doen verboden voor minder dan 100 pk per ton
Bartholomeuszaterdag 29 juli 2006 @ 23:04
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 23:01 schreef yup het volgende:
Heb die dingen af en toe gezien, best vreemd als je op een vrachtwagen 25,nogwat meter ziet. Dacht al in mezelf "max 18 meter toch "

Blijkbaar mogen die dingen langer zijn, en dat zijn dus LZV's
Maximaal 25,25m lengte, 60 ton totaalgewicht en maximaal 3 draaipunten. Dus een motorwagen met 2 conventionele schamelaanhangers mag nogsteeds de weg niet op

Maar zeg eens, afgezien van het bordje, viel je nou werkelijk op dat ie ook echt een stukje langer was dan normaal?

Edit: gauw editten he, vlegel

Jup, er is een minimum aan vermogen ingesteld. Dit is om te voorkomen dat de LZV's zó langzaam zouden optrekken dat ze het overige (vracht-)verkeer zouden hinderen, en zo ook onnodige inhaalacties te voorkomen. Voor normale vrachtwagens geldt dat overigens niet, zo heb ik eens 45 ton totaalgewicht gereden met een dafje 75 er voor. Bikkelen met 270pk en een kale 8-bak
yupzaterdag 29 juli 2006 @ 23:32
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 23:04 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Maximaal 25,25m lengte, 60 ton totaalgewicht en maximaal 3 draaipunten. Dus een motorwagen met 2 conventionele schamelaanhangers mag nogsteeds de weg niet op

Maar zeg eens, afgezien van het bordje, viel je nou werkelijk op dat ie ook echt een stukje langer was dan normaal?

Edit: gauw editten he, vlegel

Jup, er is een minimum aan vermogen ingesteld. Dit is om te voorkomen dat de LZV's zó langzaam zouden optrekken dat ze het overige (vracht-)verkeer zouden hinderen, en zo ook onnodige inhaalacties te voorkomen. Voor normale vrachtwagens geldt dat overigens niet, zo heb ik eens 45 ton totaalgewicht gereden met een dafje 75 er voor. Bikkelen met 270pk en een kale 8-bak
Eerlijk gezegd viel het me pas op NA het bordje.

Heb niet eens opgelet op de vrachtwagen zelf. Het bordje priemde in me ogen zeg maar

En die 270 pk vrachtwagen met 45 ton is echt Eerlijk gezegd is het niks vergeleken met andere knakenlanden (rijden ze met meer gewicht met auto's uit de jaren 70 ofzo :/
Bartholomeuszaterdag 29 juli 2006 @ 23:43
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 23:32 schreef yup het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd viel het me pas op NA het bordje.

Heb niet eens opgelet op de vrachtwagen zelf. Het bordje priemde in me ogen zeg maar

En die 270 pk vrachtwagen met 45 ton is echt Eerlijk gezegd is het niks vergeleken met andere knakenlanden (rijden ze met meer gewicht met auto's uit de jaren 70 ofzo :/
Mwah het gaat best hoor, alleen is het niet vooruit te schíjten en eenmaal op gang ook niet te stoppen En bij Arnhem richting Utrecht de bult op, vanaf het velperbroek We hebben dat ding als rangeertrekkertje, maar als de nood aan de man is moet ie de weg op. Het arme ding
Maksterzaterdag 29 juli 2006 @ 23:57
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 22:37 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Een typische reactie van een typische vwo-er die de discussie met een typische havist verloren heeft. Ik vind het altijd zo jammer dat jullie zó vreselijk overtuigd zijn van jullie eigen gelijk en expertise, met als enige onderbouwing een papiertje dat slechts een beperkt percentage van de bevolking gegund is, dat je er bij het beginnen van een discussie en het aannemen van een standpunt of stelling ook meteen vanuit gaat dat dat de enige juiste is en kan zijn. Probleem is alleen dat je wat dit betreft in je stellingname de plank flink mis slaat, uit pure onwetendheid. Dat is helemaal niet raar en zeker geen schande. Immers, op de middelbare school is het onderwijsaanbod inzake verkeerstheorie dermate beperkt dat het ondenkbaar is dat de gemiddelde vwo-er zonder verdere opleiding of studie op de hoogte is van dit soort uitzonderingsgevallen.
Andersom zijn er vast tal van dingen op gebied van vakken als wiskunde, scheikunde, natuurkunde en noem het maar op, waarin jij mij nog het nodige kan uitleggen, simpelweg om dat ik ten eerste die vakken nooit of slechts beperkt heb gevolgd, ten tweede omdat mijn aanleg meer naar de alpha kant neigt. Ook dat is niet raar, en ook dat is zeker geen schande.
Het verschil: als ik over iets in een grijs gebied of het duister tast, laat ik mij inlichten door mensen die wel goed weten waar ze over praten, en baseer daar vervolgens mijn standpunt op, in plaats van slechts de melk hebben horen klotsen, en dus maar beweren te weten waar de tepel hangt.
Als jij dit topic had geopend met een stel vragen over dit bewuste artikel, en aan de hand van de antwoorden je mening had gevormd, had je ook hele andere reacties gekregen.

Verder ben ik blij voor jou dat je door het openen van dit topic weer wat bijgeleerd hebt in zowel de bewuste materie alswel in de omgang met qua toegekend niveau minder gediplomeerde mensen, en wens ik ook jou nog vele fijne jaren in jouw leven toe.



en welterusten...
Jij doet me denken aan een van mijn chauffeurs, die praat ook zo ( veel moeilijke woorden, weinig inhoudt etc etc.) en maak graag overal een probleem van.

Want een semi interresant triest gelul.....

Zo dat moest ik ff kwijt, mzzl
Bartholomeuszondag 30 juli 2006 @ 00:09
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 23:57 schreef Makster het volgende:

[..]

Jij doet me denken aan een van mijn chauffeurs, die praat ook zo ( veel moeilijke woorden, weinig inhoudt etc etc.) en maak graag overal een probleem van.

Want een semi interresant triest gelul.....

Zo dat moest ik ff kwijt, mzzl
Jij doet mij denken aan 'mijn' planner, die heeft ook zo'n moeite met de nederlandse taal, en bij gebrek aan fatsoenlijke argumenten probeert hij een ander ook altijd zo triest op de man te pakken. Meng je fatsoenlijk in de discussie, of zeg gewoon niets
Maksterzondag 30 juli 2006 @ 00:13
quote:
Op zondag 30 juli 2006 00:09 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Jij doet mij denken aan 'mijn' planner, die heeft ook zo'n moeite met de nederlandse taal, en bij gebrek aan fatsoenlijke argumenten probeert hij een ander ook altijd zo triest op de man te pakken. Meng je fatsoenlijk in de discussie, of zeg gewoon niets
Ben geen planner
Alexxxxxzondag 30 juli 2006 @ 00:17
Lzv's kinders
Maksterzondag 30 juli 2006 @ 00:19
quote:
Op zondag 30 juli 2006 00:17 schreef Alexxxxx het volgende:
Lzv's kinders
Alexxxxxzondag 30 juli 2006 @ 00:20
quote:
Op zondag 30 juli 2006 00:19 schreef Makster het volgende:

[..]

Bartholomeuszondag 30 juli 2006 @ 00:20
quote:
Op zondag 30 juli 2006 00:13 schreef Makster het volgende:

[..]

Ben geen planner
Dat impliceer ik ook niet toch? Ik zeg alleen dat jij mij aan hem doet denken. Nou gewoon weer vriendjes? Ja? Mooi
area51zondag 30 juli 2006 @ 01:19
Ik zie best veel LZV rijden, en eigenlijk alleen maar van het type D, afgelopen vrijdag 2x Cheetos op de A9, Satter en Steenbergen en van de Wiel op de A2, Vos met bulkoplegger op de A10 en eerder van de week bij Cheratte eentje van G Snel/Deinze met B kenteken op de aanhanger en NL op de motorwagen. Jumbo (van de supermarkt) heb ik vorige week gezien op de A12 in Belgie", dus ze rijden er wel.
Dat ze niet in mogen halen, wist ik niet, want ik heb het ze wel zien doen, in principe mogen ze overigens niet verder dan 5 km van de snelweg af komen.
Mijn snelheidsbegrenzer staat op 89 en eigenlijk komt er zelden iemand voorbij behalve een idioot met een oude 143 en een oude Remij**** oplegger, die zit een stuk boven de 100.
Wat er wel zou moeten komen is een inhaalverbod voor Nederlanders met een caravan, ik heb daar weer een paar vrijdagnachten van mogen "genieten" op de E19 en de E40 dat ze er kilometers over doen om je voorbij te komen en vervolgens de snelheid helemaal in te laten storten, zodat ik er weer voorbij moet, want mijn auto begint op het vals plat alleen maar boos te grommen, maar blijft wel op snelheid
JB100-pluszondag 30 juli 2006 @ 12:19
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 15:45 schreef Rnej het volgende:

[..]

kweetook niet precies hoe t zit, maar je kan die dingen helemaal volstouwen vanwege de 2 verdiepingen...
Nou ja, voorin ben je een stuk laadvloer kwijt (de zwanehals) en tussen de assen kan je volgens mij 6 Europallets kwijt i.p.v. 9. Twee maanden terug heb ik nog een paar van deze auto's geladen, althans ik zette de pallets op de lift en de chauffeur ging vervolgens naar boven of beneden en reed de pallets verder de trailer in (de auto stond gewoon voor het dock). Ik kan me wel voorstellen dat ze bij Emons een maximale lengte hebben voor de chauffeur Dit waren allebei kleine Polen trouwens.

Gisteren op het Truckstarfestival stonden ook nog een aantal LZV's oa. van De Groot, Jumbo supermarkten, Zandbergen en de DAF promotietruck. Blijft indrukwekkend om te zien!!!
Begin juni zag ik voor het eerst de DAF LZV op de snelweg in vol ornaat, heel erg mooi. Groot, geel en DAF