abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 juli 2006 @ 16:01:21 #26
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_40299370
nou niet helemaal ja, de wielkuipen steken net als bij een personenwagen een stuk naar binnen, daar is de laadruimte dus minder
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_40299434
Tov en dan normale vrachtwagens die die hokken weer gaan inhalen. verkeersdoorstroming
  zaterdag 29 juli 2006 @ 16:05:14 #28
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_40299474
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 16:00 schreef Klonk het volgende:

[..]

ja, je kunt je dus voorstellen wat een combinatie uit 2 van die trailers oplevert, dat scheelt 4 vrachtwagens.
Nouwww geen 4

In dubbeldeks treinstellen gaan ook niet 2 keer zoveel mensen als in enkeldeks van dezelfde lengte Voor treinstellen is de dubbeldeksfactor 1,4. Sowieso zijn die verdiepingen in een dubbeldekstrailer een stuk lager dan een enkele, plus dat je aan de onderverdieping gewoon stukken minder hebt. Niet alleen is hij een stuk korter dan de bovenverdieping vanwege de opleggerplaat, maar je verliest ook die wielkasten. Plus dat je de resterende ruimte niet helemaal vol kan stouwen omdat je moet kunnen rangeren om tussen die wielkasten door te kunnen. In een dubbeldekstrailer kan je hooguit 50-60 % meer kwijt dan in een enkeldeks, lijkt me
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 29 juli 2006 @ 16:05:56 #29
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_40299490
Gauw editten he stiekemerd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 29 juli 2006 @ 16:09:24 #30
76248 Stakkertje
Saus voor over de pasta!
pi_40299559
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 16:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nouwww geen 4

In dubbeldeks treinstellen gaan ook niet 2 keer zoveel mensen als in enkeldeks van dezelfde lengte Voor treinstellen is de dubbeldeksfactor 1,4. Sowieso zijn die verdiepingen in een dubbeldekstrailer een stuk lager dan een enkele, plus dat je aan de onderverdieping gewoon stukken minder hebt. Niet alleen is hij een stuk korter dan de bovenverdieping vanwege de opleggerplaat, maar je verliest ook die wielkasten. Plus dat je de resterende ruimte niet helemaal vol kan stouwen omdat je moet kunnen rangeren om tussen die wielkasten door te kunnen. In een dubbeldekstrailer kan je hooguit 50-60 % meer kwijt dan in een enkeldeks, lijkt me
Maar dan houdt je dus meer gewicht over terwijl je wel maar met 3 assen blijft rijden, of althans 6 wielen aan de trailer.
Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine!
  zaterdag 29 juli 2006 @ 16:10:41 #31
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_40299585
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 16:09 schreef Stakkertje het volgende:

[..]

Maar dan houdt je dus meer gewicht over terwijl je wel maar met 3 assen blijft rijden, of althans 6 wielen aan de trailer.
ja, dat wel op zich lijkt me. Qua spoorvorming door asdruk zal het wel ietsje erger worden denk ik idd.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_40299800
Beetje raar artikel, de Lzvs rijden al op bepaalde trajecten in Duitsland en België....
pi_40299918
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 16:03 schreef BazzieK het volgende:
Tov en dan normale vrachtwagens die die hokken weer gaan inhalen. verkeersdoorstroming
Ze rijden allemaal gewoon 80 hoor, alleen het optrekken gaat misschien iets langzamer...maar dat heeft meer met gewicht te maken. Ze zijn heus niet allemaal altijd 60 ton
  zaterdag 29 juli 2006 @ 16:36:04 #34
76248 Stakkertje
Saus voor over de pasta!
pi_40300167
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 16:26 schreef worldpimber het volgende:

[..]

Ze rijden allemaal gewoon 80 hoor, alleen het optrekken gaat misschien iets langzamer...maar dat heeft meer met gewicht te maken. Ze zijn heus niet allemaal altijd 60 ton
Daarom juist, de andere vrachtwagens zitten vaker tegen de 90/100 aan en dat zou met die LZV's niet moeten kunnen waardoor je nog vaker inhalen zal krijgen.
Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine!
pi_40300289
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 16:26 schreef worldpimber het volgende:

[..]

Ze rijden allemaal gewoon 80 hoor, alleen het optrekken gaat misschien iets langzamer...maar dat heeft meer met gewicht te maken. Ze zijn heus niet allemaal altijd 60 ton
Vaak gata het optrekken zelfs sneller, een reguliere vrachtwagen heeft geen verplicht aantal PK's, of leeftijd... dus voor hetzelfde held trekt een oldtimer met 100 pk een 40-tons combinatie... Een lzv moet een minimaal aantal pk's hebben (430 dacht ik, maar de meeste hebben (veel) meer), en een lzv truck moet ook vrij nieuw zijn.
pi_40300432
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 16:36 schreef Stakkertje het volgende:
Daarom juist, de andere vrachtwagens zitten vaker tegen de 90/100 aan en dat zou met die LZV's niet moeten kunnen waardoor je nog vaker inhalen zal krijgen.
Wat Alexxxxxxxxxxx zegt

En nagenoeg alle vrachtauto's zijn begrenst op iets minder dan 90 km/u op de teller, dat inhalen zit hem alleen in het verschil tussen de chauffeurs die niet allemaal max. snelheid op de cruise control zetten. De 1 zet hem op 83 de ander op 87.

Ah wel, boeiend, het inhaalprobleem is in ieder geval helemaal geen issue bij de LZV's
  zaterdag 29 juli 2006 @ 16:48:19 #37
145741 dedeur
opendichtopendicht
pi_40300530
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 15:13 schreef Stakkertje het volgende:
“Maar Duitsland vreest dat de zware wagens hun kleine bruggetjes doen instorten. Onterecht natuurlijk. In Nederland is er nog nooit ook maar het kleinste ongeluk gebeurd met deze Lange Zware Vrachtauto’s (LZV’s).''
Wat is dit voor kut-argument?
Op slot!
  zaterdag 29 juli 2006 @ 16:48:23 #38
76248 Stakkertje
Saus voor over de pasta!
pi_40300532
Ik heb het niet over het inhalen door de LZV's maar andere vrachtwagens die de LZV's inhalen. Ik denk juist dat LZV's meer aan banden worden gelegd waardoor andere vrachtwagens die het niet zo nauw nemen met de regels en snelheidslimiet de LZV-colonne op de rechterbaan in gaan lopen halen.
Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine!
pi_40300736
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 16:36 schreef Stakkertje het volgende:

[..]

Daarom juist, de andere vrachtwagens zitten vaker tegen de 90/100 aan en dat zou met die LZV's niet moeten kunnen waardoor je nog vaker inhalen zal krijgen.
Iedere vrachtwagen die in nederland rondrijdt (en boven 7,5 ton totaalgewicht op kenteken heeft) moet beschikken over een tachograaf en snelheidsbegrenzer, en die moeten iedere 2 jaar geeikt worden. Als jij er met je personenwagentje achter rijdt, zie jij 90 tot 100 op je teller, omdat de jouwe níet geijkt is, en standaard zowat 10% teveel aangeeft. De begrenzer dient trouwens op max 88km/h afgesteld te worden.

Bovendien, het hele spulletje mag sowieso maar 80, en met de huidige verkeersdrukte en malloten op de weg die vinden dat ze het beter weten kun je toch al vaak niet anders
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_40300816
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 16:48 schreef Stakkertje het volgende:
Ik heb het niet over het inhalen door de LZV's maar andere vrachtwagens die de LZV's inhalen. Ik denk juist dat LZV's meer aan banden worden gelegd waardoor andere vrachtwagens die het niet zo nauw nemen met de regels en snelheidslimiet de LZV-colonne op de rechterbaan in gaan lopen halen.
Door de vele inhaalverboden is het toch al 1 grote colonne tegenwoordig, dus waar doe je moeilijk over
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 17:01:59 #41
76248 Stakkertje
Saus voor over de pasta!
pi_40300879
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 16:59 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Door de vele inhaalverboden is het toch al 1 grote colonne tegenwoordig, dus waar doe je moeilijk over
Dat er een tweede colonne naast gaat komen?
Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine!
  zaterdag 29 juli 2006 @ 17:23:43 #42
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_40301357
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 16:01 schreef Klonk het volgende:
nou niet helemaal ja, de wielkuipen steken net als bij een personenwagen een stuk naar binnen, daar is de laadruimte dus minder
Klopt idd, vroeger bij AH hadden ze roro's rondrijden. Die hebben dezelfde opbouw en zijn volgens mij precies even lang als diegene eerder op het plaatje in dit topic, maar goed.
Die dingen zijn uiteindelijk afgeschaft omdat er te weinig in gaat in verhouding tot een normale trailer en dus "te duur" zijn.
Voordeel is wel weer dat je met een kwartiertje klaar bent met lossen en weer laden

Tussen de wielen passen trouwens 2 rolcontainers naast elkaar. Je verliest dus zo'n 6 tot 8 containers aan ruimte in zo'n trailer. En ze zijn trouwens niet dubbeldeks aan de binnenkant zoals iemand al eerder beweerde
pi_40301481
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 17:23 schreef MewBie het volgende:
Zoals eerder gepost



Jij hebt het weer over iets anders.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 17:31:44 #44
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_40301531
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 17:23 schreef MewBie het volgende:

[..]

Klopt idd, vroeger bij AH hadden ze roro's rondrijden. Die hebben dezelfde opbouw en zijn volgens mij precies even lang als diegene eerder op het plaatje in dit topic, maar goed.
Die dingen zijn uiteindelijk afgeschaft omdat er te weinig in gaat in verhouding tot een normale trailer en dus "te duur" zijn.
Voordeel is wel weer dat je met een kwartiertje klaar bent met lossen en weer laden

Tussen de wielen passen trouwens 2 rolcontainers naast elkaar. Je verliest dus zo'n 6 tot 8 containers aan ruimte in zo'n trailer. En ze zijn trouwens niet dubbeldeks aan de binnenkant zoals iemand al eerder beweerde
die AH bakken zijn niet dubbeldeks nee, de 2Win van Emons Cargocare wel
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_40301579
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 17:01 schreef Stakkertje het volgende:

[..]

Dat er een tweede colonne naast gaat komen?
Ja, met personenwagens, simpele sjappie
pi_40301592
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 17:01 schreef Stakkertje het volgende:

[..]

Dat er een tweede colonne naast gaat komen?
I N H A A L V E R B O D

Dat je dus niet in mag halen. Dat je dus niet naast elkaar mag rijden.

AAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaight?

Ik begin me trouwens, gezien het blijkende gebrek aan verkeersinzicht, af te vragen of je überhaupt een rijbewijs hebt, dánwel een stuur in handen hebt gehad?
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 17:41:33 #47
76248 Stakkertje
Saus voor over de pasta!
pi_40301732
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 17:34 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

I N H A A L V E R B O D

Dat je dus niet in mag halen. Dat je dus niet naast elkaar mag rijden.

AAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaight?

Ik begin me trouwens, gezien het blijkende gebrek aan verkeersinzicht, af te vragen of je überhaupt een rijbewijs hebt, dánwel een stuur in handen hebt gehad?
Inhaalverbod voor de LZV ja.. maar niet voor de andere vrachtwagens.

En ja hoor, ik heb mijn rijbewijs..
Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine!
  zaterdag 29 juli 2006 @ 17:42:03 #48
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_40301744
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 17:41 schreef Stakkertje het volgende:

[..]

Inhaalverbod voor de LZV ja.. maar niet voor de andere vrachtwagens.

En ja hoor, ik heb mijn rijbewijs..
hoe lang
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_40301751
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 17:41 schreef Stakkertje het volgende:

Inhaalverbod voor de LZV ja.. maar niet voor de andere vrachtwagens.

En ja hoor, ik heb mijn rijbewijs..
Hoe zien die borden eruit dan?
pi_40301753
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 17:41 schreef Stakkertje het volgende:

[..]

Inhaalverbod voor de LZV ja.. maar niet voor de andere vrachtwagens.

En ja hoor, ik heb mijn rijbewijs..


Ik ga er gewoon niet meer op in
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')