quote:Op zaterdag 29 juli 2006 15:19 schreef Dr_Flash het volgende:
ja hoor, hier zijn ze al 6 jaar aan het testen, en nou moet er NOG meer *getest* worden in het buitenland? over 30 jaar zijn we NOG aan het testen
Hoe ziet zo'n "dubbeldekstrailer" er trouwens uit? Kan me daar niets bij voorstellen
ja en nee.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 15:20 schreef longinus het volgende:
Maar, we hebben toch een betuwelijn voor dit soort vervoer.
het zijn er meer:quote:Op zaterdag 29 juli 2006 15:25 schreef Flex82 het volgende:
Je hebt ze blijkbaar in 2 en 3 delen.
Namelijk, deze: KLIK
En deze: KLIK
Ziet er wel apart uit. Doet me een beetje denken aan die "road trains" in Australië.
In Scandinavië kan ik het nog begrijpen aangezien het daar wat rustiger op de weg is naarmate je verder naar het noorden gaat. Maar omdat andere weggebruikers brokken maken maakt het niet zoveel uit dat chauffeurs ook effe hun vrachtwagen op de vangrail hangen?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 15:25 schreef Klonk het volgende:
In Zweden, Finland en Noorwegen rijden ze trouwens al sinds een eeuwigheid met met lange vrachtwagens.
en het flauwkul argument dat vrachtwagenchauffeurs brokken maken en dat ze daardoor ook maar geen langere auto's moeten besturen slaat nergens op, luxewagenchauffeurs maken ook brokken, geschaarde caravans enz...
Dat is pas een Road Train..quote:
quote:
kweetook niet precies hoe t zit, maar je kan die dingen helemaal volstouwen vanwege de 2 verdiepingen...quote:Op zaterdag 29 juli 2006 15:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]en daar moet meer in kunnen of zo? Dan moet je alles toch eerst over die achterassen heen tillen? Da's toch helemaal niet handig?
Met bussen gebeurt het allang trouwens.quote:
Ja lijn 12(s) en 11 in Utrecht naar de Uithof.. zit ik ook dagelijks in op weg naar de UU maar die rijden op speciale busbanen. Heb op de middelbare school een paar maanden naast dat gehakt in het asfalt mogen zitten.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 15:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Met bussen gebeurt het allang trouwens.
[afbeelding]
Ik zit dagelijks in de opvolger van dit ding
kortzichtig geneuzel, waar gewerkt worden fouten gemaaktquote:Op zaterdag 29 juli 2006 15:36 schreef Stakkertje het volgende:
[..]
In Scandinavië kan ik het nog begrijpen aangezien het daar wat rustiger op de weg is naarmate je verder naar het noorden gaat. Maar omdat andere weggebruikers brokken maken maakt het niet zoveel uit dat chauffeurs ook effe hun vrachtwagen op de vangrail hangen?
Die sleurhutten mogen ze van mij ook in elkaar stampen, op een hele grote berg gooien en in de fik zetten. Als je ziet hoe mensen daar mee rijden, en dan vooral in het buitenland waar ze met zo'n multiplex kot met 130+ je van de weg drukken.
die trailers hebben geen doorlopende assen.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 15:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]en daar moet meer in kunnen of zo? Dan moet je alles toch eerst over die achterassen heen tillen? Da's toch helemaal niet handig?
Sterke onderbouwing..quote:
Niet overal hoorquote:Op zaterdag 29 juli 2006 15:53 schreef Stakkertje het volgende:
Ja lijn 12(s) en 11 in Utrecht naar de Uithof.. zit ik ook dagelijks in op weg naar de UU maar die rijden op speciale busbanen.
Ik had begrepen dat er sprake van was dat vrachtwagens danook op busbanen mochten gaan rijden en zo, als tegemoetkoming voor een verplicht roetfilter of iets dergelijks (jaja, klokje-klepeltjequote:Kijk, als ze speciale vrachtwagenbanen maken op de snelweg zodat de rest van het verkeer er niet tussendoor hoeft te rijden zie ik geen problemen. Alleen zie ik Peijs daar nog niet zo snel geld voor uittrekken en al helemaal niet de rest van Europa
jaquote:
En je kan minstens met een CHEP pallet tussen de wielkasten door? Dan begint het ergens op te lijken namelijkquote:Op zaterdag 29 juli 2006 15:55 schreef Klonk het volgende:
[..]
die trailers hebben geen doorlopende assen.
[afbeelding]
ja, je kunt je dus voorstellen wat een combinatie uit 2 van die trailers oplevert, dat scheelt 3 vrachtwagens.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 15:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En je kan minstens met een CHEP pallet tussen de wielkasten door? Dan begint het ergens op te lijken namelijk
Puntje..quote:Op zaterdag 29 juli 2006 15:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet overal hooren zelfs dat hele bochtige stuk tussen Sterrenwijk en het gemeentehuis gaat prima met die dingen
Nouwww geen 4quote:Op zaterdag 29 juli 2006 16:00 schreef Klonk het volgende:
[..]
ja, je kunt je dus voorstellen wat een combinatie uit 2 van die trailers oplevert, dat scheelt 4 vrachtwagens.
Maar dan houdt je dus meer gewicht over terwijl je wel maar met 3 assen blijft rijden, of althans 6 wielen aan de trailer.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 16:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nouwww geen 4
In dubbeldeks treinstellen gaan ook niet 2 keer zoveel mensen als in enkeldeks van dezelfde lengteVoor treinstellen is de dubbeldeksfactor 1,4. Sowieso zijn die verdiepingen in een dubbeldekstrailer een stuk lager dan een enkele, plus dat je aan de onderverdieping gewoon stukken minder hebt. Niet alleen is hij een stuk korter dan de bovenverdieping vanwege de opleggerplaat, maar je verliest ook die wielkasten. Plus dat je de resterende ruimte niet helemaal vol kan stouwen omdat je moet kunnen rangeren om tussen die wielkasten door te kunnen. In een dubbeldekstrailer kan je hooguit 50-60 % meer kwijt dan in een enkeldeks, lijkt me
ja, dat wel op zich lijkt me. Qua spoorvorming door asdruk zal het wel ietsje erger worden denk ik idd.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 16:09 schreef Stakkertje het volgende:
[..]
Maar dan houdt je dus meer gewicht over terwijl je wel maar met 3 assen blijft rijden, of althans 6 wielen aan de trailer.
Ze rijden allemaal gewoon 80 hoor, alleen het optrekken gaat misschien iets langzamer...maar dat heeft meer met gewicht te maken. Ze zijn heus niet allemaal altijd 60 tonquote:Op zaterdag 29 juli 2006 16:03 schreef BazzieK het volgende:
Tov en dan normale vrachtwagens die die hokken weer gaan inhalen.verkeersdoorstroming
Daarom juist, de andere vrachtwagens zitten vaker tegen de 90/100 aan en dat zou met die LZV's niet moeten kunnen waardoor je nog vaker inhalen zal krijgen.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 16:26 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Ze rijden allemaal gewoon 80 hoor, alleen het optrekken gaat misschien iets langzamer...maar dat heeft meer met gewicht te maken. Ze zijn heus niet allemaal altijd 60 ton![]()
Vaak gata het optrekken zelfs sneller, een reguliere vrachtwagen heeft geen verplicht aantal PK's, of leeftijd... dus voor hetzelfde held trekt een oldtimer met 100 pk een 40-tons combinatie... Een lzv moet een minimaal aantal pk's hebben (430 dacht ik, maar de meeste hebben (veel) meer), en een lzv truck moet ook vrij nieuw zijn.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 16:26 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Ze rijden allemaal gewoon 80 hoor, alleen het optrekken gaat misschien iets langzamer...maar dat heeft meer met gewicht te maken. Ze zijn heus niet allemaal altijd 60 ton![]()
Wat Alexxxxxxxxxxx zegtquote:Op zaterdag 29 juli 2006 16:36 schreef Stakkertje het volgende:
Daarom juist, de andere vrachtwagens zitten vaker tegen de 90/100 aan en dat zou met die LZV's niet moeten kunnen waardoor je nog vaker inhalen zal krijgen.
Wat is dit voor kut-argument?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 15:13 schreef Stakkertje het volgende:
“Maar Duitsland vreest dat de zware wagens hun kleine bruggetjes doen instorten. Onterecht natuurlijk. In Nederland is er nog nooit ook maar het kleinste ongeluk gebeurd met deze Lange Zware Vrachtauto’s (LZV’s).''
Iedere vrachtwagen die in nederland rondrijdt (en boven 7,5 ton totaalgewicht op kenteken heeft) moet beschikken over een tachograaf en snelheidsbegrenzer, en die moeten iedere 2 jaar geeikt worden. Als jij er met je personenwagentje achter rijdt, zie jij 90 tot 100 op je teller, omdat de jouwe níet geijkt is, en standaard zowat 10% teveel aangeeft. De begrenzer dient trouwens op max 88km/h afgesteld te worden.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 16:36 schreef Stakkertje het volgende:
[..]
Daarom juist, de andere vrachtwagens zitten vaker tegen de 90/100 aan en dat zou met die LZV's niet moeten kunnen waardoor je nog vaker inhalen zal krijgen.
Door de vele inhaalverboden is het toch al 1 grote colonne tegenwoordig, dus waar doe je moeilijk overquote:Op zaterdag 29 juli 2006 16:48 schreef Stakkertje het volgende:
Ik heb het niet over het inhalen door de LZV's maar andere vrachtwagens die de LZV's inhalen. Ik denk juist dat LZV's meer aan banden worden gelegd waardoor andere vrachtwagens die het niet zo nauw nemen met de regels en snelheidslimiet de LZV-colonne op de rechterbaan in gaan lopen halen.
Dat er een tweede colonne naast gaat komen?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 16:59 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Door de vele inhaalverboden is het toch al 1 grote colonne tegenwoordig, dus waar doe je moeilijk over
Klopt idd, vroeger bij AH hadden ze roro's rondrijden. Die hebben dezelfde opbouw en zijn volgens mij precies even lang als diegene eerder op het plaatje in dit topic, maar goed.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 16:01 schreef Klonk het volgende:
nou niet helemaal ja, de wielkuipen steken net als bij een personenwagen een stuk naar binnen, daar is de laadruimte dus minder
die AH bakken zijn niet dubbeldeks nee, de 2Win van Emons Cargocare welquote:Op zaterdag 29 juli 2006 17:23 schreef MewBie het volgende:
[..]
Klopt idd, vroeger bij AH hadden ze roro's rondrijden. Die hebben dezelfde opbouw en zijn volgens mij precies even lang als diegene eerder op het plaatje in dit topic, maar goed.
Die dingen zijn uiteindelijk afgeschaft omdat er te weinig in gaat in verhouding tot een normale trailer en dus "te duur" zijn.
Voordeel is wel weer dat je met een kwartiertje klaar bent met lossen en weer laden![]()
Tussen de wielen passen trouwens 2 rolcontainers naast elkaar. Je verliest dus zo'n 6 tot 8 containers aan ruimte in zo'n trailer. En ze zijn trouwens niet dubbeldeks aan de binnenkant zoals iemand al eerder beweerde
Ja, met personenwagens, simpele sjappiequote:Op zaterdag 29 juli 2006 17:01 schreef Stakkertje het volgende:
[..]
Dat er een tweede colonne naast gaat komen?
I N H A A L V E R B O Dquote:Op zaterdag 29 juli 2006 17:01 schreef Stakkertje het volgende:
[..]
Dat er een tweede colonne naast gaat komen?
Inhaalverbod voor de LZV ja.. maar niet voor de andere vrachtwagens.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 17:34 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
I N H A A L V E R B O D
Dat je dus niet in mag halen. Dat je dus niet naast elkaar mag rijden.
AAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaight?![]()
Ik begin me trouwens, gezien het blijkende gebrek aan verkeersinzicht, af te vragen of je überhaupt een rijbewijs hebt, dánwel een stuur in handen hebt gehad?
hoe langquote:Op zaterdag 29 juli 2006 17:41 schreef Stakkertje het volgende:
[..]
Inhaalverbod voor de LZV ja.. maar niet voor de andere vrachtwagens.
En ja hoor, ik heb mijn rijbewijs..
Hoe zien die borden eruit dan?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 17:41 schreef Stakkertje het volgende:
Inhaalverbod voor de LZV ja.. maar niet voor de andere vrachtwagens.
En ja hoor, ik heb mijn rijbewijs..
quote:Op zaterdag 29 juli 2006 17:41 schreef Stakkertje het volgende:
[..]
Inhaalverbod voor de LZV ja.. maar niet voor de andere vrachtwagens.
En ja hoor, ik heb mijn rijbewijs..
Dan moet je toch eens beter gaan opletten, want op alle wat drukkere snelwegen in nederland gelden danwel alleen in de spits, danwel de gehele dag, inhaalverboden voor alles boven de 7,5 ton.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 17:41 schreef Stakkertje het volgende:
[..]
Inhaalverbod voor de LZV ja.. maar niet voor de andere vrachtwagens.
En ja hoor, ik heb mijn rijbewijs..
als je inhaalt merk je het verschil nauwlijks tussen een lzv en een gewone vrachtwagenquote:Op zaterdag 29 juli 2006 17:41 schreef Stakkertje het volgende:
[..]
Inhaalverbod voor de LZV ja.. maar niet voor de andere vrachtwagens.
En ja hoor, ik heb mijn rijbewijs..
Gewoon een algeheel inhaalverbod voor LZV.. lastig he?quote:
Ik bedoel ook helemaal niet het inhalen van LZV's door personenauto's maar door andere vrachtwagens en dan ook niet eens zozeer doordat ze langer zijn maar omdat de LZV's aan strengere regels moeten voldoen.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 17:45 schreef Klonk het volgende:
[..]
als je inhaalt merk je het verschil nauwlijks tussen een lzv en een gewone vrachtwagen![]()
Je ziet ook zo ontzettend veel LZV's op de weg nu he?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 17:48 schreef Alexxxxx het volgende:
ben ik nou de enige persoon die nog nooit heeft gezien dat een Lzv werd ingehaald door een reguliere vrachtwagen?
Ik zie ze regelmatig jaquote:Op zaterdag 29 juli 2006 17:49 schreef Stakkertje het volgende:
[..]
Je ziet ook zo ontzettend veel LZV's op de weg nu he?
Ja die zijn er, en nee dat zijn er niet veel, en inderdaad dat is alleen op stukken waar sowieso al geen of amper files voorkomen.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 17:47 schreef Stakkertje het volgende:
[..]
Gewoon een algeheel inhaalverbod voor LZV.. lastig he?
En aangezien je al vraagt hoe die borden eruit zien geef je al aan dat het inhaalverbod voor vrachtwagens geldt wanneer het aan is gegeven en daarnaast niet. Ken genoeg situaties bij snelwegen waar het tweebaans is maar er door vrachtwagens mag worden ingehaald.
Grapjas met je fopsnor...quote:Op zaterdag 29 juli 2006 17:43 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Dan moet je toch eens beter gaan opletten, want op alle wat drukkere snelwegen in nederland gelden danwel alleen in de spits, danwel de gehele dag, inhaalverboden voor alles boven de 7,5 ton.
3 dagen zeker, gefeliciteerd nog
*zucht*quote:Op zaterdag 29 juli 2006 17:52 schreef Stakkertje het volgende:
[..]
Grapjas met je fopsnor...
Maak er maar 3 jaar van, en ja je zal em veel langer hebben... ik ben trots op je!![]()
BAN the fuckerquote:Op zaterdag 29 juli 2006 18:07 schreef worldpimber het volgende:
Ik ben wel een keer ingehaald door een LZV ja
nog grotere flauwekul, die paar meter extra inhalenquote:Op zaterdag 29 juli 2006 17:48 schreef Stakkertje het volgende:
[..]
Ik bedoel ook helemaal niet het inhalen van LZV's door personenauto's maar door andere vrachtwagens en dan ook niet eens zozeer doordat ze langer zijn maar omdat de LZV's aan strengere regels moeten voldoen.
![]()
ik had als laatste een diamant, maar ben nu om gezondheidsredenen even niet achter het stuur te vinden.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 18:13 schreef Bartholomeus het volgende:
*geeft klonk maar weeres de 5*
Nogsteeds die ster?
quote:
Ohjee, zo'n paturainboot? Moet je daar nou weer meequote:Op zaterdag 29 juli 2006 18:15 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik had als laatste een diamant, maar ben nu om gezondheidsredenen even niet achter het stuur te vinden.
m'n baas is nu op sterretjes over gegaan, lelijke bakken....quote:Op zaterdag 29 juli 2006 18:16 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ohjee, zo'n paturainboot? Moet je daar nou weer mee![]()
Ik rijd alleen de weekenden en de vakantieperiode's nog, ga weer studeren
Vraag me niet wat me bezielt
ah joh lachen manquote:Op zaterdag 29 juli 2006 18:16 schreef Klonk het volgende:
[..]
vind je het erg als ik even een kotszakje pak![]()
Aangezien ik ook geen vaste auto meer heb, wilde m'n baas me laatst ook met zo'n apparaat wegsturen. Een van de eerste generatie Actros. Ik tegen hem: euh, je had het over vrachtwagen. Hij: ja die. Ik: wij begrijpen elkaar niet, ik zie geen vrachtwagen.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 18:18 schreef Klonk het volgende:
[..]
m'n baas is nu op sterretjes over gegaan, lelijke bakken....
Ja, zie search.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 18:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Is er al een [centraal] vrachtwagen topic?
2 dagen zonder vrachtwagens die je supermarkt bevoorraden en dan ?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 18:46 schreef BaraCuda het volgende:
Als het aan mij ligt mogen die vrachtwagens gewoon helemaal NIET meer inhalen.
Laatste weken heb ik echt al mijn respect dat ik had voor vrachtwagenchaufeurs verloren.
Zelfs als er borden staan dat ze niet mogen inhalen flikkeren ze hem er toch nog ineens voor.
Vrachtwagens
Let ook even op de kentekens op dergelijke auto's. In iedere mand zitten rotte appels, maar over het algemeen zijn het toch de 'collega's' uit het oosten en zuiden die er een potje van maken.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 18:46 schreef BaraCuda het volgende:
Als het aan mij ligt mogen die vrachtwagens gewoon helemaal NIET meer inhalen.
Laatste weken heb ik echt al mijn respect dat ik had voor vrachtwagenchaufeurs verloren.
Zelfs als er borden staan dat ze niet mogen inhalen flikkeren ze hem er toch nog ineens voor.
Vrachtwagens
Wat hij zegtquote:Op zaterdag 29 juli 2006 18:50 schreef Klonk het volgende:
en dan niet op de oplegger letten maar op de trekker
Moest afgelopen 2 weken door belgie omdat ze aan de a58 aan het werken waren.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 18:49 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Let ook even op de kentekens op dergelijke auto's. In iedere mand zitten rotte appels, maar over het algemeen zijn het toch de 'collega's' uit het oosten en zuiden die er een potje van maken.
Op een motor kun je er natuurlijk ook tussendoorquote:Op zaterdag 29 juli 2006 19:13 schreef worldpimber het volgende:
Vet topicnummer
Verder wel naďef om te denken dat een vrachtwagen een x aantal km niet gaat inhalen omdat er aan het begin van de oprit 2 kutbordjes stonden dat het niet mag. Zeker als je anticipeert op de rest van het verkeer maakt die inhaal actie van minder dan een minuut geen drol uit![]()
De manier waarop is natuurlijk bespreekbaar.![]()
Ik ben zooooo trots op je, net als je moeder.. die zal ook zo ontzettend trots op je zijnquote:Op zaterdag 29 juli 2006 18:11 schreef Klonk het volgende:
[..]
nog grotere flauwekul, die paar meter extra inhalen
maar jij gaat er helemaal komen met je 3 jaar rijervaring
oww ja, ook ik weet waar ik het over heb, ook ik ben vrachtwagenchauffeur![]()
Gast, je bent 1 jaar ouder dan dat ik ben.. gaan we er vanuit dat je je rijbewijs ook in 1 keer gehaald hebt in de week nadat je 18 bent geworden heb je em bijna 4 jaar.quote:
quote:Op zaterdag 29 juli 2006 18:11 schreef Klonk het volgende:
[..]
nog grotere flauwekul, die paar meter extra inhalen
maar jij gaat er helemaal komen met je 4 jaar rijervaring
oww ja, ook ik weet waar ik het over heb, ook ik ben vrachtwagenchauffeur![]()
Onafhankelijke asophanging, dat ziet er zo uit:quote:Op zaterdag 29 juli 2006 15:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]en daar moet meer in kunnen of zo? Dan moet je alles toch eerst over die achterassen heen tillen? Da's toch helemaal niet handig?
Ja, jij blijft achter iemand plakken als je op hem inlooptquote:Op zaterdag 29 juli 2006 19:18 schreef BaraCuda het volgende:
Op een motor kun je er natuurlijk ook tussendoor![]()
Verder is die inhaal actie en het inhalen met 1km/h verschil het hoogtepunt van de dag voor zo'n eikel dus tja wat doe je er aan
Goedzo, en niet alleen een stempeltje bij categorie B, maar ook een stel bij BE, C en CE. Daarnaast doe ik een kilometer of 140.000 per jaar door de hele benelux, frankrijk en belgie duitslandquote:Op zaterdag 29 juli 2006 19:32 schreef Stakkertje het volgende:
[..]
Gast, je bent 1 jaar ouder dan dat ik ben.. gaan we er vanuit dat je je rijbewijs ook in 1 keer gehaald hebt in de week nadat je 18 bent geworden heb je em bijna 4 jaar.
WOJOOOOO..![]()
![]()
[..]
Ha, ja, de beroepchauffeurs pik je er inderdaad zo uitquote:Op zaterdag 29 juli 2006 20:13 schreef Bartholomeus het volgende:
door de hele benelux, frankrijk en belgie
Euhm ja, daar had ik duitsland willen typenquote:Op zaterdag 29 juli 2006 20:14 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Ha, ja, de beroepchauffeurs pik je er inderdaad zo uit![]()
![]()
http://www.dafplace.nlquote:Op zaterdag 29 juli 2006 18:07 schreef worldpimber het volgende:
Wat was die opvolger van dafworld ook alweer?
Ik ben blij voor je.. nog vele jaren in je fijne leven toegewenstquote:Op zaterdag 29 juli 2006 20:13 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Goedzo, en niet alleen een stempeltje bij categorie B, maar ook een stel bij BE, C en CE. Daarnaast doe ik een kilometer of 140.000 per jaar door de hele benelux, frankrijk en belgie duitsland. Beroepschauffeur noemen ze dat, inclusief dingen als een chauffeursdiploma en een bergje praktijkervaring waar menig 21-jarig arrogant balletje een puntje aan kan zuigen. Ergo: ik weet wél waar ik het over heb in deze materie, waar jij klaarblijkelijk nog het een en ander te leren hebt.
Anders nog iets?
Ohja, prive in de personenwagen doe ik er nog een kilometer of 15.000 per jaar bij, voor het geval je alleen dat interessant genoeg vindt.
Een typische reactie van een typische vwo-er die de discussie met een typische havist verloren heeft. Ik vind het altijd zo jammer dat jullie zó vreselijk overtuigd zijn van jullie eigen gelijk en expertise, met als enige onderbouwing een papiertje dat slechts een beperkt percentage van de bevolking gegund is, dat je er bij het beginnen van een discussie en het aannemen van een standpunt of stelling ook meteen vanuit gaat dat dat de enige juiste is en kan zijn. Probleem is alleen dat je wat dit betreft in je stellingname de plank flink mis slaat, uit pure onwetendheid. Dat is helemaal niet raar en zeker geen schande. Immers, op de middelbare school is het onderwijsaanbod inzake verkeerstheorie dermate beperkt dat het ondenkbaar is dat de gemiddelde vwo-er zonder verdere opleiding of studie op de hoogte is van dit soort uitzonderingsgevallen.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 21:36 schreef Stakkertje het volgende:
[..]
Ik ben blij voor je.. nog vele jaren in je fijne leven toegewenst
![]()
![]()
![]()
Maximaal 25,25m lengte, 60 ton totaalgewicht en maximaal 3 draaipunten. Dus een motorwagen met 2 conventionele schamelaanhangers mag nogsteeds de weg niet opquote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:01 schreef yup het volgende:
Heb die dingen af en toe gezien, best vreemd als je op een vrachtwagen 25,nogwat meter ziet. Dacht al in mezelf "max 18 meter toch"
Blijkbaar mogen die dingen langer zijn, en dat zijn dus LZV's
Eerlijk gezegd viel het me pas op NA het bordje.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:04 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Maximaal 25,25m lengte, 60 ton totaalgewicht en maximaal 3 draaipunten. Dus een motorwagen met 2 conventionele schamelaanhangers mag nogsteeds de weg niet op
Maar zeg eens, afgezien van het bordje, viel je nou werkelijk op dat ie ook echt een stukje langer was dan normaal?
Edit: gauw editten he, vlegel![]()
Jup, er is een minimum aan vermogen ingesteld. Dit is om te voorkomen dat de LZV's zó langzaam zouden optrekken dat ze het overige (vracht-)verkeer zouden hinderen, en zo ook onnodige inhaalacties te voorkomen. Voor normale vrachtwagens geldt dat overigens niet, zo heb ik eens 45 ton totaalgewicht gereden met een dafje 75 er voor. Bikkelen met 270pk en een kale 8-bak![]()
Mwah het gaat best hoor, alleen is het niet vooruit te schíjten en eenmaal op gang ook niet te stoppenquote:Op zaterdag 29 juli 2006 23:32 schreef yup het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd viel het me pas op NA het bordje.
Heb niet eens opgelet op de vrachtwagen zelf. Het bordje priemde in me ogen zeg maar
En die 270 pk vrachtwagen met 45 ton is echtEerlijk gezegd is het niks vergeleken met andere knakenlanden (rijden ze met meer gewicht met auto's uit de jaren 70 ofzo :/
Jij doet me denken aan een van mijn chauffeurs, die praat ook zo ( veel moeilijke woorden, weinig inhoudt etc etc.) en maak graag overal een probleem van.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 22:37 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Een typische reactie van een typische vwo-er die de discussie met een typische havist verloren heeft. Ik vind het altijd zo jammer dat jullie zó vreselijk overtuigd zijn van jullie eigen gelijk en expertise, met als enige onderbouwing een papiertje dat slechts een beperkt percentage van de bevolking gegund is, dat je er bij het beginnen van een discussie en het aannemen van een standpunt of stelling ook meteen vanuit gaat dat dat de enige juiste is en kan zijn. Probleem is alleen dat je wat dit betreft in je stellingname de plank flink mis slaat, uit pure onwetendheid. Dat is helemaal niet raar en zeker geen schande. Immers, op de middelbare school is het onderwijsaanbod inzake verkeerstheorie dermate beperkt dat het ondenkbaar is dat de gemiddelde vwo-er zonder verdere opleiding of studie op de hoogte is van dit soort uitzonderingsgevallen.
Andersom zijn er vast tal van dingen op gebied van vakken als wiskunde, scheikunde, natuurkunde en noem het maar op, waarin jij mij nog het nodige kan uitleggen, simpelweg om dat ik ten eerste die vakken nooit of slechts beperkt heb gevolgd, ten tweede omdat mijn aanleg meer naar de alpha kant neigt. Ook dat is niet raar, en ook dat is zeker geen schande.
Het verschil: als ik over iets in een grijs gebied of het duister tast, laat ik mij inlichten door mensen die wel goed weten waar ze over praten, en baseer daar vervolgens mijn standpunt op, in plaats van slechts de melk hebben horen klotsen, en dus maar beweren te weten waar de tepel hangt.
Als jij dit topic had geopend met een stel vragen over dit bewuste artikel, en aan de hand van de antwoorden je mening had gevormd, had je ook hele andere reacties gekregen.
Verder ben ik blij voor jou dat je door het openen van dit topic weer wat bijgeleerd hebt in zowel de bewuste materie alswel in de omgang met qua toegekend niveau minder gediplomeerde mensen, en wens ik ook jou nog vele fijne jaren in jouw leven toe.
en welterusten...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |