abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 juli 2006 @ 15:13:07 #1
76248 Stakkertje
Saus voor over de pasta!
pi_40298412
Peijs wil met extra lange trucks de grens over

De Nederlandse proef met extra lange en zware vrachtwagens (LZV’s) moet uitgebreid worden naar Duitsland en België. Minister Peijs (Verkeer) wil hiervoor akkoorden sluiten met haar collega's uit de buurlanden.

De opvallend grote vrachtwagencombinaties zijn 25,25 meter lang en wegen tot 60 ton. Normale wagens gaan tot 18,75 meter en 50 ton. Nederland test de zogeheten ecocombi’s of LZV’s (Lange Zware Vrachtauto’s) sinds 2000 met succes op rijkswegen. “Ik wil nu graag een grensoverschrijdende proef'', zei Peijs dinsdag tijdens een bezoek aan Brussel. “Maar Duitsland vreest dat de zware wagens hun kleine bruggetjes doen instorten. Onterecht natuurlijk. In Nederland is er nog nooit ook maar het kleinste ongeluk gebeurd met deze Lange Zware Vrachtauto’s (LZV’s).'' De Europese Commissie werkt momenteel aan een voorstel voor een Europese proef. Peijs wil echter liever een rechtstreeks akoord met de buurlanden. “Ik wil aantonen dat het kan, voordat de Europese Commissie over pakweg drie jaar de wetgeving klaar heeft.''

Een alternatief voor de LZV, met als belangrijkste voordeel het feit dat men niet aan allerlei beperkingen onderhevig is, is de zogenaamde dubbeldekstrailer.

Bron: ANP


Nu zijn er al wat problemen met vrachtwagens op de snelwegen, van die sleuven op de rechter rijbaan waar met je panda in valt en chauffeurs die al slapend hun vrachtwagen in bedwang moeten houden. Dan wilt Peijs de vrachtwagens alleen maar langer en zwaarder maken, is dat niet vragen om nog meer problemen?

Het is leuk dat er minder uitstoot voor het milieu is en per saldo meer vervoerd kan worden met minder, maar het lijkt me dat er toch wel wat strikte regelgeving moet komen voordat deze vrachtwagens standaard op de wegen van Europa komen te rijden. Al is het alleen al omdat de proef dat ik weet tot nu toe alleen in Nederland is gehouden en de rest van de wegen in Europa nou niet echt vergelijkbaar is met het wegennet wat we hier hebben!

Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine!
pi_40298521
ja hoor, hier zijn ze al 6 jaar aan het testen, en nou moet er NOG meer *getest* worden in het buitenland? over 30 jaar zijn we NOG aan het testen

Hoe ziet zo'n "dubbeldekstrailer" er trouwens uit? Kan me daar niets bij voorstellen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_40298543
Maar, we hebben toch een betuwelijn voor dit soort vervoer.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_40298561
tvp
ware woorden zijn niet mooi en mooie woorden zijn niet waar
  zaterdag 29 juli 2006 @ 15:23:33 #5
71115 Rnej
I walk the line
pi_40298601
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 15:19 schreef Dr_Flash het volgende:
ja hoor, hier zijn ze al 6 jaar aan het testen, en nou moet er NOG meer *getest* worden in het buitenland? over 30 jaar zijn we NOG aan het testen

Hoe ziet zo'n "dubbeldekstrailer" er trouwens uit? Kan me daar niets bij voorstellen


google enzo
  zaterdag 29 juli 2006 @ 15:24:04 #6
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_40298608
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 15:20 schreef longinus het volgende:
Maar, we hebben toch een betuwelijn voor dit soort vervoer.
ja en nee.

betuwelijn kan een heleboel maar niet van deur tot deur leveren.

en het lijkt mij niet meer dan logisch, om een voorbeeld te geven:

Ik woon in de regio Venlo, daar hebben we een grote bloemenveiling in Nederland en een andere hele grote net 1 km over de grens.

Een aantal bloementransporteurs rijden met LZV's en die mogen dus bijvoorbeeld dat laatste stukje niet de grens over, afkoppelen, naar de veiling rijden, eerste trailer afkoppelen en weer terug om de tweede op te halen.

dat is natuurlijk een absurde situatie.

zo snel mogelijk met de LZV's door heel Europa.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_40298623
Zie:

http://nl.wikipedia.org/w(...)Vrachtautocombinatie

Dat ze zwaarder zijn wil niet zeggen dat de belasting per as hoger is (en daar gaat het om).
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_40298626
Je hebt ze blijkbaar in 2 en 3 delen.
Namelijk, deze: KLIK
En deze: KLIK

Ziet er wel apart uit. Doet me een beetje denken aan die "road trains" in Australië.
Dura lex sed Lex
  zaterdag 29 juli 2006 @ 15:25:45 #9
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_40298631
In Zweden, Finland en Noorwegen rijden ze trouwens al sinds een eeuwigheid met met lange vrachtwagens.

en het flauwkul argument dat vrachtwagenchauffeurs brokken maken en dat ze daardoor ook maar geen langere auto's moeten besturen slaat nergens op, luxewagenchauffeurs maken ook brokken, geschaarde caravans enz...
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zaterdag 29 juli 2006 @ 15:27:05 #10
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_40298654
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 15:25 schreef Flex82 het volgende:
Je hebt ze blijkbaar in 2 en 3 delen.
Namelijk, deze: KLIK
En deze: KLIK

Ziet er wel apart uit. Doet me een beetje denken aan die "road trains" in Australië.
het zijn er meer:

Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zaterdag 29 juli 2006 @ 15:36:43 #11
76248 Stakkertje
Saus voor over de pasta!
pi_40298820
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 15:25 schreef Klonk het volgende:
In Zweden, Finland en Noorwegen rijden ze trouwens al sinds een eeuwigheid met met lange vrachtwagens.

en het flauwkul argument dat vrachtwagenchauffeurs brokken maken en dat ze daardoor ook maar geen langere auto's moeten besturen slaat nergens op, luxewagenchauffeurs maken ook brokken, geschaarde caravans enz...
In Scandinavië kan ik het nog begrijpen aangezien het daar wat rustiger op de weg is naarmate je verder naar het noorden gaat. Maar omdat andere weggebruikers brokken maken maakt het niet zoveel uit dat chauffeurs ook effe hun vrachtwagen op de vangrail hangen?

Die sleurhutten mogen ze van mij ook in elkaar stampen, op een hele grote berg gooien en in de fik zetten. Als je ziet hoe mensen daar mee rijden, en dan vooral in het buitenland waar ze met zo'n multiplex kot met 130+ je van de weg drukken.
Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine!
pi_40298899
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 15:27 schreef Klonk het volgende:

[..]

het zijn er meer:

[afbeelding]
  zaterdag 29 juli 2006 @ 15:41:25 #13
76248 Stakkertje
Saus voor over de pasta!
pi_40298914
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 15:40 schreef DJKoster het volgende:

[..]

[afbeelding]
Dat is pas een Road Train..
Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine!
  zaterdag 29 juli 2006 @ 15:45:00 #14
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_40298983
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 15:23 schreef Rnej het volgende:

[..]

[afbeelding]

google enzo
en daar moet meer in kunnen of zo? Dan moet je alles toch eerst over die achterassen heen tillen? Da's toch helemaal niet handig?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 29 juli 2006 @ 15:45:53 #15
71115 Rnej
I walk the line
pi_40299004
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 15:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

en daar moet meer in kunnen of zo? Dan moet je alles toch eerst over die achterassen heen tillen? Da's toch helemaal niet handig?
kweetook niet precies hoe t zit, maar je kan die dingen helemaal volstouwen vanwege de 2 verdiepingen...
  zaterdag 29 juli 2006 @ 15:47:23 #16
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_40299044
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 15:27 schreef Klonk het volgende:

[..]

het zijn er meer:

[afbeelding]
Met bussen gebeurt het allang trouwens.



Ik zit dagelijks in de opvolger van dit ding
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 29 juli 2006 @ 15:53:55 #17
76248 Stakkertje
Saus voor over de pasta!
pi_40299201
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 15:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Met bussen gebeurt het allang trouwens.

[afbeelding]

Ik zit dagelijks in de opvolger van dit ding
Ja lijn 12(s) en 11 in Utrecht naar de Uithof.. zit ik ook dagelijks in op weg naar de UU maar die rijden op speciale busbanen. Heb op de middelbare school een paar maanden naast dat gehakt in het asfalt mogen zitten.

Kijk, als ze speciale vrachtwagenbanen maken op de snelweg zodat de rest van het verkeer er niet tussendoor hoeft te rijden zie ik geen problemen. Alleen zie ik Peijs daar nog niet zo snel geld voor uittrekken en al helemaal niet de rest van Europa
Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine!
  zaterdag 29 juli 2006 @ 15:54:40 #18
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_40299221
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 15:36 schreef Stakkertje het volgende:

[..]

In Scandinavië kan ik het nog begrijpen aangezien het daar wat rustiger op de weg is naarmate je verder naar het noorden gaat. Maar omdat andere weggebruikers brokken maken maakt het niet zoveel uit dat chauffeurs ook effe hun vrachtwagen op de vangrail hangen?

Die sleurhutten mogen ze van mij ook in elkaar stampen, op een hele grote berg gooien en in de fik zetten. Als je ziet hoe mensen daar mee rijden, en dan vooral in het buitenland waar ze met zo'n multiplex kot met 130+ je van de weg drukken.
kortzichtig geneuzel, waar gewerkt worden fouten gemaakt
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zaterdag 29 juli 2006 @ 15:55:47 #19
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_40299240
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 15:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

en daar moet meer in kunnen of zo? Dan moet je alles toch eerst over die achterassen heen tillen? Da's toch helemaal niet handig?
die trailers hebben geen doorlopende assen.

Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zaterdag 29 juli 2006 @ 15:56:11 #20
76248 Stakkertje
Saus voor over de pasta!
pi_40299250
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 15:54 schreef Klonk het volgende:

[..]

kortzichtig geneuzel.
Sterke onderbouwing..
Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine!
  zaterdag 29 juli 2006 @ 15:57:54 #21
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_40299286
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 15:53 schreef Stakkertje het volgende:
Ja lijn 12(s) en 11 in Utrecht naar de Uithof.. zit ik ook dagelijks in op weg naar de UU maar die rijden op speciale busbanen.
Niet overal hoor en zelfs dat hele bochtige stuk tussen Sterrenwijk en het gemeentehuis gaat prima met die dingen
quote:
Kijk, als ze speciale vrachtwagenbanen maken op de snelweg zodat de rest van het verkeer er niet tussendoor hoeft te rijden zie ik geen problemen. Alleen zie ik Peijs daar nog niet zo snel geld voor uittrekken en al helemaal niet de rest van Europa
Ik had begrepen dat er sprake van was dat vrachtwagens danook op busbanen mochten gaan rijden en zo, als tegemoetkoming voor een verplicht roetfilter of iets dergelijks (jaja, klokje-klepeltje ) Weet iemand hier meer van?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 29 juli 2006 @ 15:58:24 #22
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_40299298
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 15:56 schreef Stakkertje het volgende:

[..]

Sterke onderbouwing..
ja

maar om een antwoord op je vraag te geven:

- de meeste weggebruikers merken de extra lengte niet op.
- de chauffeurs die met een lzv op pad gaan moeten een extra opleiding doen (en die is niet makkelijk)
- en als je naar de verhouding kilometers/ongevallen kijkt dan komen vrachtwagens er best wel goed vanaf, het is alleen jammer dat als het misgaat dat er heel droog word vermeld: ongeluk door/met vrachtwagen, tja waar komt dat ongeluk door, werd ie gesneden ? of was het een stuurfout ?
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zaterdag 29 juli 2006 @ 15:58:50 #23
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_40299313
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 15:55 schreef Klonk het volgende:

[..]

die trailers hebben geen doorlopende assen.

[afbeelding]
En je kan minstens met een CHEP pallet tussen de wielkasten door? Dan begint het ergens op te lijken namelijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 29 juli 2006 @ 16:00:31 #24
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_40299351
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 15:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En je kan minstens met een CHEP pallet tussen de wielkasten door? Dan begint het ergens op te lijken namelijk
ja, je kunt je dus voorstellen wat een combinatie uit 2 van die trailers oplevert, dat scheelt 3 vrachtwagens.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zaterdag 29 juli 2006 @ 16:00:33 #25
76248 Stakkertje
Saus voor over de pasta!
pi_40299353
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 15:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Niet overal hoor en zelfs dat hele bochtige stuk tussen Sterrenwijk en het gemeentehuis gaat prima met die dingen
Puntje..
Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine!
  zaterdag 29 juli 2006 @ 16:01:21 #26
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_40299370
nou niet helemaal ja, de wielkuipen steken net als bij een personenwagen een stuk naar binnen, daar is de laadruimte dus minder
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_40299434
Tov en dan normale vrachtwagens die die hokken weer gaan inhalen. verkeersdoorstroming
  zaterdag 29 juli 2006 @ 16:05:14 #28
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_40299474
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 16:00 schreef Klonk het volgende:

[..]

ja, je kunt je dus voorstellen wat een combinatie uit 2 van die trailers oplevert, dat scheelt 4 vrachtwagens.
Nouwww geen 4

In dubbeldeks treinstellen gaan ook niet 2 keer zoveel mensen als in enkeldeks van dezelfde lengte Voor treinstellen is de dubbeldeksfactor 1,4. Sowieso zijn die verdiepingen in een dubbeldekstrailer een stuk lager dan een enkele, plus dat je aan de onderverdieping gewoon stukken minder hebt. Niet alleen is hij een stuk korter dan de bovenverdieping vanwege de opleggerplaat, maar je verliest ook die wielkasten. Plus dat je de resterende ruimte niet helemaal vol kan stouwen omdat je moet kunnen rangeren om tussen die wielkasten door te kunnen. In een dubbeldekstrailer kan je hooguit 50-60 % meer kwijt dan in een enkeldeks, lijkt me
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 29 juli 2006 @ 16:05:56 #29
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_40299490
Gauw editten he stiekemerd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 29 juli 2006 @ 16:09:24 #30
76248 Stakkertje
Saus voor over de pasta!
pi_40299559
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 16:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nouwww geen 4

In dubbeldeks treinstellen gaan ook niet 2 keer zoveel mensen als in enkeldeks van dezelfde lengte Voor treinstellen is de dubbeldeksfactor 1,4. Sowieso zijn die verdiepingen in een dubbeldekstrailer een stuk lager dan een enkele, plus dat je aan de onderverdieping gewoon stukken minder hebt. Niet alleen is hij een stuk korter dan de bovenverdieping vanwege de opleggerplaat, maar je verliest ook die wielkasten. Plus dat je de resterende ruimte niet helemaal vol kan stouwen omdat je moet kunnen rangeren om tussen die wielkasten door te kunnen. In een dubbeldekstrailer kan je hooguit 50-60 % meer kwijt dan in een enkeldeks, lijkt me
Maar dan houdt je dus meer gewicht over terwijl je wel maar met 3 assen blijft rijden, of althans 6 wielen aan de trailer.
Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine!
  zaterdag 29 juli 2006 @ 16:10:41 #31
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_40299585
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 16:09 schreef Stakkertje het volgende:

[..]

Maar dan houdt je dus meer gewicht over terwijl je wel maar met 3 assen blijft rijden, of althans 6 wielen aan de trailer.
ja, dat wel op zich lijkt me. Qua spoorvorming door asdruk zal het wel ietsje erger worden denk ik idd.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_40299800
Beetje raar artikel, de Lzvs rijden al op bepaalde trajecten in Duitsland en België....
pi_40299918
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 16:03 schreef BazzieK het volgende:
Tov en dan normale vrachtwagens die die hokken weer gaan inhalen. verkeersdoorstroming
Ze rijden allemaal gewoon 80 hoor, alleen het optrekken gaat misschien iets langzamer...maar dat heeft meer met gewicht te maken. Ze zijn heus niet allemaal altijd 60 ton
  zaterdag 29 juli 2006 @ 16:36:04 #34
76248 Stakkertje
Saus voor over de pasta!
pi_40300167
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 16:26 schreef worldpimber het volgende:

[..]

Ze rijden allemaal gewoon 80 hoor, alleen het optrekken gaat misschien iets langzamer...maar dat heeft meer met gewicht te maken. Ze zijn heus niet allemaal altijd 60 ton
Daarom juist, de andere vrachtwagens zitten vaker tegen de 90/100 aan en dat zou met die LZV's niet moeten kunnen waardoor je nog vaker inhalen zal krijgen.
Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine!
pi_40300289
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 16:26 schreef worldpimber het volgende:

[..]

Ze rijden allemaal gewoon 80 hoor, alleen het optrekken gaat misschien iets langzamer...maar dat heeft meer met gewicht te maken. Ze zijn heus niet allemaal altijd 60 ton
Vaak gata het optrekken zelfs sneller, een reguliere vrachtwagen heeft geen verplicht aantal PK's, of leeftijd... dus voor hetzelfde held trekt een oldtimer met 100 pk een 40-tons combinatie... Een lzv moet een minimaal aantal pk's hebben (430 dacht ik, maar de meeste hebben (veel) meer), en een lzv truck moet ook vrij nieuw zijn.
pi_40300432
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 16:36 schreef Stakkertje het volgende:
Daarom juist, de andere vrachtwagens zitten vaker tegen de 90/100 aan en dat zou met die LZV's niet moeten kunnen waardoor je nog vaker inhalen zal krijgen.
Wat Alexxxxxxxxxxx zegt

En nagenoeg alle vrachtauto's zijn begrenst op iets minder dan 90 km/u op de teller, dat inhalen zit hem alleen in het verschil tussen de chauffeurs die niet allemaal max. snelheid op de cruise control zetten. De 1 zet hem op 83 de ander op 87.

Ah wel, boeiend, het inhaalprobleem is in ieder geval helemaal geen issue bij de LZV's
  zaterdag 29 juli 2006 @ 16:48:19 #37
145741 dedeur
opendichtopendicht
pi_40300530
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 15:13 schreef Stakkertje het volgende:
“Maar Duitsland vreest dat de zware wagens hun kleine bruggetjes doen instorten. Onterecht natuurlijk. In Nederland is er nog nooit ook maar het kleinste ongeluk gebeurd met deze Lange Zware Vrachtauto’s (LZV’s).''
Wat is dit voor kut-argument?
Op slot!
  zaterdag 29 juli 2006 @ 16:48:23 #38
76248 Stakkertje
Saus voor over de pasta!
pi_40300532
Ik heb het niet over het inhalen door de LZV's maar andere vrachtwagens die de LZV's inhalen. Ik denk juist dat LZV's meer aan banden worden gelegd waardoor andere vrachtwagens die het niet zo nauw nemen met de regels en snelheidslimiet de LZV-colonne op de rechterbaan in gaan lopen halen.
Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine!
pi_40300736
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 16:36 schreef Stakkertje het volgende:

[..]

Daarom juist, de andere vrachtwagens zitten vaker tegen de 90/100 aan en dat zou met die LZV's niet moeten kunnen waardoor je nog vaker inhalen zal krijgen.
Iedere vrachtwagen die in nederland rondrijdt (en boven 7,5 ton totaalgewicht op kenteken heeft) moet beschikken over een tachograaf en snelheidsbegrenzer, en die moeten iedere 2 jaar geeikt worden. Als jij er met je personenwagentje achter rijdt, zie jij 90 tot 100 op je teller, omdat de jouwe níet geijkt is, en standaard zowat 10% teveel aangeeft. De begrenzer dient trouwens op max 88km/h afgesteld te worden.

Bovendien, het hele spulletje mag sowieso maar 80, en met de huidige verkeersdrukte en malloten op de weg die vinden dat ze het beter weten kun je toch al vaak niet anders
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_40300816
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 16:48 schreef Stakkertje het volgende:
Ik heb het niet over het inhalen door de LZV's maar andere vrachtwagens die de LZV's inhalen. Ik denk juist dat LZV's meer aan banden worden gelegd waardoor andere vrachtwagens die het niet zo nauw nemen met de regels en snelheidslimiet de LZV-colonne op de rechterbaan in gaan lopen halen.
Door de vele inhaalverboden is het toch al 1 grote colonne tegenwoordig, dus waar doe je moeilijk over
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 17:01:59 #41
76248 Stakkertje
Saus voor over de pasta!
pi_40300879
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 16:59 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Door de vele inhaalverboden is het toch al 1 grote colonne tegenwoordig, dus waar doe je moeilijk over
Dat er een tweede colonne naast gaat komen?
Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine!
  zaterdag 29 juli 2006 @ 17:23:43 #42
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_40301357
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 16:01 schreef Klonk het volgende:
nou niet helemaal ja, de wielkuipen steken net als bij een personenwagen een stuk naar binnen, daar is de laadruimte dus minder
Klopt idd, vroeger bij AH hadden ze roro's rondrijden. Die hebben dezelfde opbouw en zijn volgens mij precies even lang als diegene eerder op het plaatje in dit topic, maar goed.
Die dingen zijn uiteindelijk afgeschaft omdat er te weinig in gaat in verhouding tot een normale trailer en dus "te duur" zijn.
Voordeel is wel weer dat je met een kwartiertje klaar bent met lossen en weer laden

Tussen de wielen passen trouwens 2 rolcontainers naast elkaar. Je verliest dus zo'n 6 tot 8 containers aan ruimte in zo'n trailer. En ze zijn trouwens niet dubbeldeks aan de binnenkant zoals iemand al eerder beweerde
pi_40301481
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 17:23 schreef MewBie het volgende:
Zoals eerder gepost



Jij hebt het weer over iets anders.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 17:31:44 #44
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_40301531
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 17:23 schreef MewBie het volgende:

[..]

Klopt idd, vroeger bij AH hadden ze roro's rondrijden. Die hebben dezelfde opbouw en zijn volgens mij precies even lang als diegene eerder op het plaatje in dit topic, maar goed.
Die dingen zijn uiteindelijk afgeschaft omdat er te weinig in gaat in verhouding tot een normale trailer en dus "te duur" zijn.
Voordeel is wel weer dat je met een kwartiertje klaar bent met lossen en weer laden

Tussen de wielen passen trouwens 2 rolcontainers naast elkaar. Je verliest dus zo'n 6 tot 8 containers aan ruimte in zo'n trailer. En ze zijn trouwens niet dubbeldeks aan de binnenkant zoals iemand al eerder beweerde
die AH bakken zijn niet dubbeldeks nee, de 2Win van Emons Cargocare wel
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_40301579
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 17:01 schreef Stakkertje het volgende:

[..]

Dat er een tweede colonne naast gaat komen?
Ja, met personenwagens, simpele sjappie
pi_40301592
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 17:01 schreef Stakkertje het volgende:

[..]

Dat er een tweede colonne naast gaat komen?
I N H A A L V E R B O D

Dat je dus niet in mag halen. Dat je dus niet naast elkaar mag rijden.

AAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaight?

Ik begin me trouwens, gezien het blijkende gebrek aan verkeersinzicht, af te vragen of je überhaupt een rijbewijs hebt, dánwel een stuur in handen hebt gehad?
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 17:41:33 #47
76248 Stakkertje
Saus voor over de pasta!
pi_40301732
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 17:34 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

I N H A A L V E R B O D

Dat je dus niet in mag halen. Dat je dus niet naast elkaar mag rijden.

AAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaight?

Ik begin me trouwens, gezien het blijkende gebrek aan verkeersinzicht, af te vragen of je überhaupt een rijbewijs hebt, dánwel een stuur in handen hebt gehad?
Inhaalverbod voor de LZV ja.. maar niet voor de andere vrachtwagens.

En ja hoor, ik heb mijn rijbewijs..
Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine! Mine!
  zaterdag 29 juli 2006 @ 17:42:03 #48
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_40301744
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 17:41 schreef Stakkertje het volgende:

[..]

Inhaalverbod voor de LZV ja.. maar niet voor de andere vrachtwagens.

En ja hoor, ik heb mijn rijbewijs..
hoe lang
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_40301751
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 17:41 schreef Stakkertje het volgende:

Inhaalverbod voor de LZV ja.. maar niet voor de andere vrachtwagens.

En ja hoor, ik heb mijn rijbewijs..
Hoe zien die borden eruit dan?
pi_40301753
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 17:41 schreef Stakkertje het volgende:

[..]

Inhaalverbod voor de LZV ja.. maar niet voor de andere vrachtwagens.

En ja hoor, ik heb mijn rijbewijs..


Ik ga er gewoon niet meer op in
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')