quote:Op zaterdag 29 juli 2006 15:19 schreef Dr_Flash het volgende:
ja hoor, hier zijn ze al 6 jaar aan het testen, en nou moet er NOG meer *getest* worden in het buitenland? over 30 jaar zijn we NOG aan het testen
Hoe ziet zo'n "dubbeldekstrailer" er trouwens uit? Kan me daar niets bij voorstellen
ja en nee.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 15:20 schreef longinus het volgende:
Maar, we hebben toch een betuwelijn voor dit soort vervoer.
het zijn er meer:quote:Op zaterdag 29 juli 2006 15:25 schreef Flex82 het volgende:
Je hebt ze blijkbaar in 2 en 3 delen.
Namelijk, deze: KLIK
En deze: KLIK
Ziet er wel apart uit. Doet me een beetje denken aan die "road trains" in Australië.
In Scandinavië kan ik het nog begrijpen aangezien het daar wat rustiger op de weg is naarmate je verder naar het noorden gaat. Maar omdat andere weggebruikers brokken maken maakt het niet zoveel uit dat chauffeurs ook effe hun vrachtwagen op de vangrail hangen?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 15:25 schreef Klonk het volgende:
In Zweden, Finland en Noorwegen rijden ze trouwens al sinds een eeuwigheid met met lange vrachtwagens.
en het flauwkul argument dat vrachtwagenchauffeurs brokken maken en dat ze daardoor ook maar geen langere auto's moeten besturen slaat nergens op, luxewagenchauffeurs maken ook brokken, geschaarde caravans enz...
Dat is pas een Road Train..quote:
quote:
kweetook niet precies hoe t zit, maar je kan die dingen helemaal volstouwen vanwege de 2 verdiepingen...quote:Op zaterdag 29 juli 2006 15:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]en daar moet meer in kunnen of zo? Dan moet je alles toch eerst over die achterassen heen tillen? Da's toch helemaal niet handig?
Met bussen gebeurt het allang trouwens.quote:
Ja lijn 12(s) en 11 in Utrecht naar de Uithof.. zit ik ook dagelijks in op weg naar de UU maar die rijden op speciale busbanen. Heb op de middelbare school een paar maanden naast dat gehakt in het asfalt mogen zitten.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 15:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Met bussen gebeurt het allang trouwens.
[afbeelding]
Ik zit dagelijks in de opvolger van dit ding
kortzichtig geneuzel, waar gewerkt worden fouten gemaaktquote:Op zaterdag 29 juli 2006 15:36 schreef Stakkertje het volgende:
[..]
In Scandinavië kan ik het nog begrijpen aangezien het daar wat rustiger op de weg is naarmate je verder naar het noorden gaat. Maar omdat andere weggebruikers brokken maken maakt het niet zoveel uit dat chauffeurs ook effe hun vrachtwagen op de vangrail hangen?
Die sleurhutten mogen ze van mij ook in elkaar stampen, op een hele grote berg gooien en in de fik zetten. Als je ziet hoe mensen daar mee rijden, en dan vooral in het buitenland waar ze met zo'n multiplex kot met 130+ je van de weg drukken.
die trailers hebben geen doorlopende assen.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 15:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]en daar moet meer in kunnen of zo? Dan moet je alles toch eerst over die achterassen heen tillen? Da's toch helemaal niet handig?
Sterke onderbouwing..quote:
Niet overal hoorquote:Op zaterdag 29 juli 2006 15:53 schreef Stakkertje het volgende:
Ja lijn 12(s) en 11 in Utrecht naar de Uithof.. zit ik ook dagelijks in op weg naar de UU maar die rijden op speciale busbanen.
Ik had begrepen dat er sprake van was dat vrachtwagens danook op busbanen mochten gaan rijden en zo, als tegemoetkoming voor een verplicht roetfilter of iets dergelijks (jaja, klokje-klepeltjequote:Kijk, als ze speciale vrachtwagenbanen maken op de snelweg zodat de rest van het verkeer er niet tussendoor hoeft te rijden zie ik geen problemen. Alleen zie ik Peijs daar nog niet zo snel geld voor uittrekken en al helemaal niet de rest van Europa
jaquote:
En je kan minstens met een CHEP pallet tussen de wielkasten door? Dan begint het ergens op te lijken namelijkquote:Op zaterdag 29 juli 2006 15:55 schreef Klonk het volgende:
[..]
die trailers hebben geen doorlopende assen.
[afbeelding]
ja, je kunt je dus voorstellen wat een combinatie uit 2 van die trailers oplevert, dat scheelt 3 vrachtwagens.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 15:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En je kan minstens met een CHEP pallet tussen de wielkasten door? Dan begint het ergens op te lijken namelijk
Puntje..quote:Op zaterdag 29 juli 2006 15:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet overal hooren zelfs dat hele bochtige stuk tussen Sterrenwijk en het gemeentehuis gaat prima met die dingen
Nouwww geen 4quote:Op zaterdag 29 juli 2006 16:00 schreef Klonk het volgende:
[..]
ja, je kunt je dus voorstellen wat een combinatie uit 2 van die trailers oplevert, dat scheelt 4 vrachtwagens.
Maar dan houdt je dus meer gewicht over terwijl je wel maar met 3 assen blijft rijden, of althans 6 wielen aan de trailer.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 16:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nouwww geen 4
In dubbeldeks treinstellen gaan ook niet 2 keer zoveel mensen als in enkeldeks van dezelfde lengteVoor treinstellen is de dubbeldeksfactor 1,4. Sowieso zijn die verdiepingen in een dubbeldekstrailer een stuk lager dan een enkele, plus dat je aan de onderverdieping gewoon stukken minder hebt. Niet alleen is hij een stuk korter dan de bovenverdieping vanwege de opleggerplaat, maar je verliest ook die wielkasten. Plus dat je de resterende ruimte niet helemaal vol kan stouwen omdat je moet kunnen rangeren om tussen die wielkasten door te kunnen. In een dubbeldekstrailer kan je hooguit 50-60 % meer kwijt dan in een enkeldeks, lijkt me
ja, dat wel op zich lijkt me. Qua spoorvorming door asdruk zal het wel ietsje erger worden denk ik idd.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 16:09 schreef Stakkertje het volgende:
[..]
Maar dan houdt je dus meer gewicht over terwijl je wel maar met 3 assen blijft rijden, of althans 6 wielen aan de trailer.
Ze rijden allemaal gewoon 80 hoor, alleen het optrekken gaat misschien iets langzamer...maar dat heeft meer met gewicht te maken. Ze zijn heus niet allemaal altijd 60 tonquote:Op zaterdag 29 juli 2006 16:03 schreef BazzieK het volgende:
Tov en dan normale vrachtwagens die die hokken weer gaan inhalen.verkeersdoorstroming
Daarom juist, de andere vrachtwagens zitten vaker tegen de 90/100 aan en dat zou met die LZV's niet moeten kunnen waardoor je nog vaker inhalen zal krijgen.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 16:26 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Ze rijden allemaal gewoon 80 hoor, alleen het optrekken gaat misschien iets langzamer...maar dat heeft meer met gewicht te maken. Ze zijn heus niet allemaal altijd 60 ton![]()
Vaak gata het optrekken zelfs sneller, een reguliere vrachtwagen heeft geen verplicht aantal PK's, of leeftijd... dus voor hetzelfde held trekt een oldtimer met 100 pk een 40-tons combinatie... Een lzv moet een minimaal aantal pk's hebben (430 dacht ik, maar de meeste hebben (veel) meer), en een lzv truck moet ook vrij nieuw zijn.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 16:26 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Ze rijden allemaal gewoon 80 hoor, alleen het optrekken gaat misschien iets langzamer...maar dat heeft meer met gewicht te maken. Ze zijn heus niet allemaal altijd 60 ton![]()
Wat Alexxxxxxxxxxx zegtquote:Op zaterdag 29 juli 2006 16:36 schreef Stakkertje het volgende:
Daarom juist, de andere vrachtwagens zitten vaker tegen de 90/100 aan en dat zou met die LZV's niet moeten kunnen waardoor je nog vaker inhalen zal krijgen.
Wat is dit voor kut-argument?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 15:13 schreef Stakkertje het volgende:
“Maar Duitsland vreest dat de zware wagens hun kleine bruggetjes doen instorten. Onterecht natuurlijk. In Nederland is er nog nooit ook maar het kleinste ongeluk gebeurd met deze Lange Zware Vrachtauto’s (LZV’s).''
Iedere vrachtwagen die in nederland rondrijdt (en boven 7,5 ton totaalgewicht op kenteken heeft) moet beschikken over een tachograaf en snelheidsbegrenzer, en die moeten iedere 2 jaar geeikt worden. Als jij er met je personenwagentje achter rijdt, zie jij 90 tot 100 op je teller, omdat de jouwe níet geijkt is, en standaard zowat 10% teveel aangeeft. De begrenzer dient trouwens op max 88km/h afgesteld te worden.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 16:36 schreef Stakkertje het volgende:
[..]
Daarom juist, de andere vrachtwagens zitten vaker tegen de 90/100 aan en dat zou met die LZV's niet moeten kunnen waardoor je nog vaker inhalen zal krijgen.
Door de vele inhaalverboden is het toch al 1 grote colonne tegenwoordig, dus waar doe je moeilijk overquote:Op zaterdag 29 juli 2006 16:48 schreef Stakkertje het volgende:
Ik heb het niet over het inhalen door de LZV's maar andere vrachtwagens die de LZV's inhalen. Ik denk juist dat LZV's meer aan banden worden gelegd waardoor andere vrachtwagens die het niet zo nauw nemen met de regels en snelheidslimiet de LZV-colonne op de rechterbaan in gaan lopen halen.
Dat er een tweede colonne naast gaat komen?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 16:59 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Door de vele inhaalverboden is het toch al 1 grote colonne tegenwoordig, dus waar doe je moeilijk over
Klopt idd, vroeger bij AH hadden ze roro's rondrijden. Die hebben dezelfde opbouw en zijn volgens mij precies even lang als diegene eerder op het plaatje in dit topic, maar goed.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 16:01 schreef Klonk het volgende:
nou niet helemaal ja, de wielkuipen steken net als bij een personenwagen een stuk naar binnen, daar is de laadruimte dus minder
die AH bakken zijn niet dubbeldeks nee, de 2Win van Emons Cargocare welquote:Op zaterdag 29 juli 2006 17:23 schreef MewBie het volgende:
[..]
Klopt idd, vroeger bij AH hadden ze roro's rondrijden. Die hebben dezelfde opbouw en zijn volgens mij precies even lang als diegene eerder op het plaatje in dit topic, maar goed.
Die dingen zijn uiteindelijk afgeschaft omdat er te weinig in gaat in verhouding tot een normale trailer en dus "te duur" zijn.
Voordeel is wel weer dat je met een kwartiertje klaar bent met lossen en weer laden![]()
Tussen de wielen passen trouwens 2 rolcontainers naast elkaar. Je verliest dus zo'n 6 tot 8 containers aan ruimte in zo'n trailer. En ze zijn trouwens niet dubbeldeks aan de binnenkant zoals iemand al eerder beweerde
Ja, met personenwagens, simpele sjappiequote:Op zaterdag 29 juli 2006 17:01 schreef Stakkertje het volgende:
[..]
Dat er een tweede colonne naast gaat komen?
I N H A A L V E R B O Dquote:Op zaterdag 29 juli 2006 17:01 schreef Stakkertje het volgende:
[..]
Dat er een tweede colonne naast gaat komen?
Inhaalverbod voor de LZV ja.. maar niet voor de andere vrachtwagens.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 17:34 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
I N H A A L V E R B O D
Dat je dus niet in mag halen. Dat je dus niet naast elkaar mag rijden.
AAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaight?![]()
Ik begin me trouwens, gezien het blijkende gebrek aan verkeersinzicht, af te vragen of je überhaupt een rijbewijs hebt, dánwel een stuur in handen hebt gehad?
hoe langquote:Op zaterdag 29 juli 2006 17:41 schreef Stakkertje het volgende:
[..]
Inhaalverbod voor de LZV ja.. maar niet voor de andere vrachtwagens.
En ja hoor, ik heb mijn rijbewijs..
Hoe zien die borden eruit dan?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 17:41 schreef Stakkertje het volgende:
Inhaalverbod voor de LZV ja.. maar niet voor de andere vrachtwagens.
En ja hoor, ik heb mijn rijbewijs..
quote:Op zaterdag 29 juli 2006 17:41 schreef Stakkertje het volgende:
[..]
Inhaalverbod voor de LZV ja.. maar niet voor de andere vrachtwagens.
En ja hoor, ik heb mijn rijbewijs..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |