HDR? die gitaar met lichtknopquote:
ja HDR inderdaadquote:Op zaterdag 29 juli 2006 00:42 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
HDR? die gitaar met lichtknopgaaf!
580? Wat is er gebeurd met 550?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 00:35 schreef pindapeller het volgende:
je foto is veel te groot, zou je em willen resizen naar 580 pixels breed en de link willen aanpassen? dank je
typfoutquote:
Dan wil ik tzt daar een voor/na foto van zienquote:Op zaterdag 29 juli 2006 00:45 schreef MotionMan0 het volgende:
edit: wc-figuurtjes heb k ook zelf gespoten, zat er nog aan te denken om aan de binnenkant van het glas een rode cirkel met een streep te spuiten die je dus alleen ziet als het licht aan is (dus er iemand op zit)
Is te zien, vind het eerlijk gezegd niet echt een geweldige foto ...quote:Op zaterdag 29 juli 2006 00:56 schreef pindapeller het volgende:
[afbeelding]
paar dagen geleden gemaakt op vakantie.
met me telefoon (w800i)
prachtige foto!!quote:Op zaterdag 29 juli 2006 01:39 schreef djowij het volgende:
[afbeelding]
Vakantie een paar weken terug.
Heb je die ook hi-res?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 01:39 schreef djowij het volgende:
[afbeelding]
Vakantie een paar weken terug.
Thnx!quote:
nicequote:
Dat is al een stuk beter dan die van de meetquote:
Jazeker hierquote:
Geweldig.quote:Op zondag 30 juli 2006 16:03 schreef KristianT het volgende:
[afbeelding]
Van de week in Zweden gemaakt, vlakbij het plaatsje Nor.
Zo van de camera, niet bewerkt.
Thx man.quote:
Wat heeft hij dan?quote:Op maandag 31 juli 2006 12:56 schreef Schanulleke het volgende:
De meeste mensen zullen waarschijnlijk vinden dat deze foto mislukt is, maar ik vind hem zeker wel wat hebben.
[afbeelding]
Ik denk dat het de beweging is, de dynamiek.quote:Op maandag 31 juli 2006 19:07 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Wat heeft hij dan?
niet om te zeuren hoor, maar ik zie het zo vaak staan... Kun je het eens beschrijven?
Ik vind 'm ook mooi Schanullekequote:Op maandag 31 juli 2006 12:56 schreef Schanulleke het volgende:
De meeste mensen zullen waarschijnlijk vinden dat deze foto mislukt is, maar ik vind hem zeker wel wat hebben.
[afbeelding]
Zn snavel is ook n beetje kapotquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 16:50 schreef _Fonz het volgende:
Klopt. Ik weet niet wat die wrede Spanjaarden deze vogel hebben aangedaan(foto gemaakt in Maro (55 km ten oosten van Malaga)). Ennuh 550? Wat bedoel je daarmee?
Liefquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 21:27 schreef Schanulleke het volgende:
Een variatie op een bekend thema
[afbeelding]
En ja, ik had mijn nagels moeten schoonmaken![]()
Geen, Imageshack en Fok! gaan niet goed samen. Imageshack heeft direct linken naar Fok! verboden, omdat het hun (waarschijnlijk) veel te veel bandbreedte kost.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 23:13 schreef Nieuwskijker het volgende:
1e foto gemaakt op strand bij Makkum, met Sony Cybershot in 6 Megapixelformaat.
http://img310.imageshack.us/my.php?image=dsc00023rq5.jpg
(Wil ook graag dat de foto hier staat maar het lukt niet, welke optie van Imageshack moet ik nemen?)
OP lezenquote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:41 schreef ableton het volgende:
hmpfokey dacht dat dit gewoon weer een soort vervolg was op ik heb vandaag een mooie foto gemaakt deel 100. ga nu kiezen
donequote:
Je bent er alquote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:43 schreef ableton het volgende:
[..]
donekomen er geen "ik heb vandaag een mooie foto gemaäkt" topics?
Die maak je zelf, en dan zet je er [Showcase] of [Testcase] voorquote:
Dat vind ik juist iets extra's geven!quote:Op woensdag 2 augustus 2006 19:39 schreef snakelady het volgende:
Alleen jammer van de ring maar die wilde ze graag zelf omhouden.
[afbeelding]
Daar ben ik alleen maar blij meequote:Op woensdag 2 augustus 2006 19:40 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Dat vind ik juist iets extra's geven!![]()
leuke foto, op zich wel erg krap onderaan, maar toch blijft mijn oog kijken ernaar, want het wordt er wel naartoe getrokkenquote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:23 schreef Elefes het volgende:
Iets eerder deze week, maar vandaag bewerkt:
[afbeelding]
Ik heb 'm expres krap gedaan onderin, omdat het meer om de lucht gaat (en ik die mooier vind dan de gebouwen). Wel geprobeerd nog een beetje acceptabele onderkant te krijgen...quote:Op woensdag 2 augustus 2006 22:14 schreef sgoldie het volgende:
[..]
leuke foto, op zich wel erg krap onderaan, maar toch blijft mijn oog kijken ernaar, want het wordt er wel naartoe getrokken
De zee loopt leeg!quote:
Hey een zelfportret. Leuk!quote:Op donderdag 3 augustus 2006 17:36 schreef Gaoxing het volgende:
*diepe zucht* M'n eerste post-met-foto op FOT
[afbeelding]
WESTERPARK!!!!quote:
quote:Op vrijdag 28 juli 2006 23:29 schreef Shark.Bait het volgende:
Wat is de Bedoeling?
Als je een mooie foto vandaag (of recentelijk) gemaakt hebt waar je gewoon trots op bent en die je aan anderen wilt laten zien kan dat in dit topic
Het is de bedoeling dat je hier maar 1 foto per post neerzet, optioneel met wat info.
En ook maar 1 keer per dag posten.
Eén foto, doe aan zelfkritiek!
Heb je er meerdere, schroom dan niet om een showcase te openen!
Deel van de bedoeling van dit topic is ook dat je als fotograaf zelf kritisch leert kiezen welke foto je de mooiste vind van de dag (of week oid). Daar ga je nu aan voorbij. Welke vind jij de mooiste van de drie?quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 20:23 schreef Vjenne_kloet het volgende:
[afbeelding]
edit Shark.Bait: ff aangepast
Zelfkritiek zou ook kunnen betekenen dat je kritisch naar je foto's kijkt en de beste hier plaatstquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 11:01 schreef ableton het volgende:
water + zon + bomen = geil
zelfkritiek? moet ik een foto laten zien waar ik trots op ben en dan er zelf kritiek opgeven![]()
vooruit, had de witte stukken uit het water kunnen slopen, misschien USM toe moeten passen, en er een warme kleurlaag overheen moeten asfalteren, maar dat doe ik niet want zo zag het eruit dus zo wil ik de foto![]()
[afbeelding]
Nee, je moet zodanig kritisch op jezelf zijn dat je maar 1(einz one één) foto post die JIJ mooi vind. Sommige mensen kunnen/willen niet kiezen en flikkeren hun hele hebben en houwen neer. In dat geval mogen ze van mij een showcase openen.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 11:01 schreef ableton het volgende:
zelfkritiek? moet ik een foto laten zien waar ik trots op ben en dan er zelf kritiek opgeven![]()
dankuquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 12:32 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Die laatste foto vind ik persoonlijk wat minder. Die witte vlokken, wat is dat?
Minolta die foto van jouw is heel mooi![]()
Laptop loopt steeds vast als ik foto's wil draaien.... En ik heb hier verder geen bewerk programma's op zitten, die zitten op de gewone pc...quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 14:40 schreef WurM het volgende:
Als je m draait, is-ie mooier denk ik... Dan is-ie ook niet meer te groot
Mooi Marjoquote:
Sigma 70-300 F4-5.6 APOquote:Op zondag 6 augustus 2006 20:41 schreef Elefes het volgende:
[..]
Mooi Marjo! Wat voor lens heb je gebruikt?
Die is errug gaafquote:
Leuk portretjequote:
Mjah.. kon 'm zo gauw niet ff wegjagenquote:Op zondag 6 augustus 2006 22:41 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Leuk portretjeJammer van die kale knakker erachter
![]()
Wow... camera type en foto specs graagquote:
Joh, iedereen is welkom en in dit subforum zijn mensen nog vrij serieus. (Als je maar oppast in ONZquote:Op maandag 7 augustus 2006 12:24 schreef HighwayStar het volgende:
=Knip=
[[url=http://img521.imageshack.us/img521/5882/img9815resizedsb2.th.jpg]afbeelding][/URL]
Castlefest in Lisse?quote:
Moment erg goed gevangen, wat ik jammer vind is de achtergrond.. Als die onscherper was geweest had ik de foto (nog) mooier gevonden.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:24 schreef HighwayStar het volgende:
De eerste foto die ik hier post.
Ik ben meer een forumlezer,vandaar de weinige posts van mij.
Ik heb al eens gereageerd in een topic waarbij (amateur)fotografen en modellen elkaar ontmoeten.
Mijn werkwijze is dat ik gewoon bekenden of onbekenden aanspreek,of verzoeken krijg via m'n website.
Op een forum stel ik mij liever wat terughoudend op,aangezien (denk ik) er over het algemeen meer jongeren op dit forum zitten,en ik niet de reputatie wil krijgen van "ouwe viespeuk" die even meeloopt met een fotomeeting,ben zelf 43,vader van een dochter van 14 en een zoon van 16.
Als buschauffeur op de lijndienst ben ik gewend om met jonge mensen om te gaan,wat ik ook met veel plezier doe.
Maar nu ff on-topic,gisteren met Ilse(29) naar het strand bij slot Loevestein geweest,ik heb eens zo'n foto gezien waarbij en vrouw met haar lange haren zo'n mooie waterboog produceerde,en dat wilde ik ook eens fotografisch vastleggen,we hebben de actie zo'n 6 a 7 keer gedaan met dit als resultaat>
[afbeelding]
Dat van die onscherpe achtergrond ben ik met je eens,heb ik ook geprobeerd,maar dan moest ik het diafragma verder openzetten(lager f-getal),wat tot gevolg heeft dat je dan weer een snellere sluitertijd moet gebruiken,en dan mis je de beweging in het beeld.quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:29 schreef Elefes het volgende:
[..]
Castlefest in Lisse?Leuk portret!
[..]
Moment erg goed gevangen, wat ik jammer vind is de achtergrond.. Als die onscherper was geweest had ik de foto (nog) mooier gevonden.
Oh enne, er zitten hier zeker niet alleen jonge mensen hoorZelfs vrij weinig onder de 20 gok ik...
LOL, goed gezienquote:Op maandag 7 augustus 2006 21:28 schreef wonderer het volgende:
[afbeelding]
Niet mijn mooiste foto van gisteren, maar wel de leukste
Maak je niet druk: ik ben bijna 40, en vader van twee kinderen. Verschillende andere fotografen zijn ongeveer even oud, ook met kinderen. De gemiddelde leeftijd ligt hier rond de 30 denk ik zo ongeveer. Er lopen op de rest van Fok nog meer dan genoeg 30ers en 40ers, ze zitten zelfs in de crew.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:24 schreef HighwayStar het volgende:
De eerste foto die ik hier post.
Ik ben meer een forumlezer,vandaar de weinige posts van mij.
Ik heb al eens gereageerd in een topic waarbij (amateur)fotografen en modellen elkaar ontmoeten.
Mijn werkwijze is dat ik gewoon bekenden of onbekenden aanspreek,of verzoeken krijg via m'n website.
Op een forum stel ik mij liever wat terughoudend op,aangezien (denk ik) er over het algemeen meer jongeren op dit forum zitten,en ik niet de reputatie wil krijgen van "ouwe viespeuk" die even meeloopt met een fotomeeting,ben zelf 43,vader van een dochter van 14 en een zoon van 16.
Als buschauffeur op de lijndienst ben ik gewend om met jonge mensen om te gaan,wat ik ook met veel plezier doe.
Leuke foto. Nu ik deze zie begrijp ik plots waarom het bij mij steeds net niet smoelt: ik schiet letterlijk van opzij, en jij ietsje schuin van voren. Volgende keer moet ik daar dus even op letten.quote:Maar nu ff on-topic,gisteren met Ilse(29) naar het strand bij slot Loevestein geweest,ik heb eens zo'n foto gezien waarbij en vrouw met haar lange haren zo'n mooie waterboog produceerde,en dat wilde ik ook eens fotografisch vastleggen,we hebben de actie zo'n 6 a 7 keer gedaan met dit als resultaat>
[afbeelding]
quote:Op maandag 7 augustus 2006 22:25 schreef WurM het volgende:
[..]
"THIS IMAGE OR VIDEO HAS BEEN MOVED OR DELETED"
ofzo iets...
Nee hij is er weer!!
ik ben 20 btw
ik vind het een hele leuke. lekkere kleurtjes.. trekt de hele foto bij elkaar...quote:Op maandag 7 augustus 2006 23:33 schreef Yeahinho het volgende:
Niet zo'n heel erg fantastisch-super-mooie foto, maar aangezien ik pas zojuist heb ontdekt hoe ik de sluitertijd kan bepalen, vind ik het wel een aardig plaatje.
[afbeelding]
Echt supernetjes Elefesquote:
Leuk gedaan, al die lampjes!quote:
Leuke plaat, je proeft de gezellige sfeer.quote:
Ik vond die vorige beter, deze lijkt niet scherp.quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:06 schreef minolta het volgende:
[[url=http://xs104.xs.to/xs104/06321/frppp.JPG]afbeelding][/url]
ik vond deze foto wel mooi
Je hebt gelijk! Dat zal het inderdaad zijn, volgende keer toch nog eens proberen.quote:Op maandag 7 augustus 2006 21:38 schreef RonaldV het volgende:
Leuke foto. Nu ik deze zie begrijp ik plots waarom het bij mij steeds net niet smoelt: ik schiet letterlijk van opzij, en jij ietsje schuin van voren. Volgende keer moet ik daar dus even op letten.
Nee, die heb ik nietquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 00:54 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Echt supernetjes ElefesMet de 70-300 gemaakt vermoed ik
Ik hou het ook allemaal niet bij johquote:
Die 70-300 is ideaal om van wat afstand dit soort foto's te makenquote:Dit is met mijn 18-125 van Sigma, absoluut geen lens met macromogelijkheden (maximale vergroting 1:4,5 ofzo) maar gelukkig maakt ie naar mijn mening erg lekker scherpe foto's, en dus kan ik vrij krap bijsnijden, met dit dus als resultaat
.
Ik zit wel te denken over de 70-300.. Of een "echte" macrolens, maar ik ben er nog niet uit.
Het is zo leuk om te doen vind ik, macro.. Alleen die Canon 100mm is vrij prijzig (voor een student)quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 13:12 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik hou het ook allemaal niet bij joh
[..]
Die 70-300 is ideaal om van wat afstand dit soort foto's te makenMet een echte macrolens moet je toch lekker dicht op je onderwerp gaan zitten
niet dat het geen leuk speelgoed is hoor
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |