koningingquote:Op vrijdag 28 juli 2006 01:22 schreef k_man het volgende:
Willem de eerste?
ik heb enkel [ /b] erbij geeditquote:Op vrijdag 28 juli 2006 01:23 schreef Daffodil31LE het volgende:
Sonden die haakjes al om (in) in de eerste versie van de vraag? Zo ja, dan heb ik verkeerd gelezen.
Okee. Helder. Ik ga tellen.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 01:24 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
ik heb enkel [ /b] erbij geedit
Volgens mij wel, alleen de tags van bold stonden niet goed..quote:Op vrijdag 28 juli 2006 01:23 schreef Daffodil31LE het volgende:
Sonden die haakjes al om (in) in de eerste versie van de vraag? Zo ja, dan heb ik verkeerd gelezen.
naam en jaar beide nog niet genoemd?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 01:25 schreef the_disheaver het volgende:
nope
In 1813 werd hij vorst, in 1815 nam hij de titel Koning der Nederlanden aan, na een toezegging van Napoleon.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 01:27 schreef Irakeez het volgende:
w8 ff.. misschien heeft hij gelijk.. na de republiek der 7 staten was willem 1 .. toch?
ik gok willem 3.. dat komt ergens tevoorschijn van me examen :p
Dude, zoek het op.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 01:28 schreef the_disheaver het volgende:
nee, volgens mij toch echt niet. jaar en naam niet gelezen hier
Nee, wat was er voor het koninkrijk der nederlanden, en na de republiekquote:Op vrijdag 28 juli 2006 01:30 schreef Haruhi het volgende:
Zucht, bedoel je dan Willem V, zijn vader? Die was stadhouder.. Vanaf 1751 volgens mij
Hé, als hij zegt dat je antwoord fout is, dan is het fout.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 01:30 schreef Haruhi het volgende:
Maar toen was het nog een republiek.. je vraagstelling klopt niet denk ik
Toen maakte 'we' deel uit van het Franse Keizerrijk...quote:Op vrijdag 28 juli 2006 01:31 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Nee, wat was er voor het koninkrijk der nederlanden, en na de republiek
kloptquote:Op vrijdag 28 juli 2006 01:36 schreef Haruhi het volgende:
1806?
phoeiquote:Op vrijdag 28 juli 2006 01:37 schreef Haruhi het volgende:
Je vraag klopt wel trouwens, sorry. Ik was het Koninkrijk Holland vergeten. Had ook maar een 6.8 op mijn examen
Nee, ik heb gewoon een hekel aan dat soort "kijk mij stoer zijn met stoppels"-look. Dat had ik al bij de zanger van BZN, vroeger.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 01:42 schreef Haruhi het volgende:
Ben jij ongeveer net zo oud als tong80 Daf? Je maakt wel dezelfde soort gedateerde grapjes![]()
.
quote:Op vrijdag 28 juli 2006 01:43 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Nee, ik heb gewoon een hekel aan dat soort "kijk mij stoer zijn met stoppels"-look. Dat had ik al bij de zanger van BZN, vroeger.
En bij Ferry Mingelen?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 01:43 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Nee, ik heb gewoon een hekel aan dat soort "kijk mij stoer zijn met stoppels"-look. Dat had ik al bij de zanger van BZN, vroeger.
Hij is tof!quote:
komt me wel bekend voor...quote:Op vrijdag 28 juli 2006 01:47 schreef Haruhi het volgende:
Zijn jullie allemaal oud ofzo?
Ik doe wel een andere vraag.
neej, die kijkt niet zo.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 01:48 schreef Daffodil31LE het volgende:
Maar goed; ik heb dus geen enkel idee. Is dat nou die DJ? Hoe heet-ie ook alweer Triesto ofzo?
Nou misschien met wat hints dan.quote:
Daffodil31LE +1quote:Op vrijdag 28 juli 2006 02:04 schreef Daffodil31LE het volgende:
Wim T Scchippers en Paul Haenen
Tja, ben je zwaar aan t torrent-abusen ofzo?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 02:05 schreef the_disheaver het volgende:
100 mbits zou toch voldoene moeten zijn?
Mag ik het land en de taal van dit volkslied?quote:Wou d'Uelzecht duerch d'Wisen zeit,
Durch d'Fielzen d'Sauer brëcht,
Wo' d'Rief länscht d'Musel dofteg bleit,
Den Himmel Wein ons mëcht:
Dat ass onst Land, fir dat mer geif
Heinidden alles won,
Ons Hemëschtsland dat mir sou dêif
An onsen Hierzer dron.
An sengem donkle Bëscherkranz,
Vum Fridde stëll bewaacht,
Sou unne Pronk an deire Glanz
Gemittlech leif et laacht;
Sei Vollek fro sech soe kann,
An 't si keng eidel Dran:
Wei wunnt et sech sou hemlech dran,
Wei ass' t sou gutt dohem!
Gesank, Gesank vu Bierg an Dall
Der Ierd, dei ons gedron;
D'Leift huet en treie Widderhall
A jidder Broscht gedon;
Fir, d'Hemecht ass keng Weis ze schein;
All Würt, dat vun er klënkt,
Greift ons an d' Seil wei Himmelstein
An dan wei Feier blënkt.
O Du do uewen, dem seng Hand
Durch d'Welt Natioine let,
Behitt du d'Land
Vum frieme Joch a Led;
Du hues ons all als Kanner schon
De freie Gescht jo ginn,
Loss viru blënken d'Freihetsonn,
Dei mir sou laang gesinn.
Nee, niet echt.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 02:07 schreef Haruhi het volgende:
Duits, Duitsland zal wel niet he
En de taal?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 02:07 schreef Ghostbuster het volgende:
Luxemburg
Ja, Luxemburgs (Lëtzebuergesch) is een officiële taal. In de begintijd van RTL (toen nog RTL Veronique) noot "Hei elei, kuck elei" gezien?quote:
Wiehoe.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 02:10 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ja, Luxemburgs (Letzebuergs) is een officiële taal. In de begintijd van RTL (toen nog RTL Veronique) noot "Hei elei, kuck elei" gezien?
Maar aangezien jij de taal in je post meldt, ben jij de winnaar van het punt.
Haruhi +1
Wie isquote:is a striking and somewhat boyishly handsome looking (often with ponytail) and usually impeccably dressed action star who burst onto the martial arts film scene in 1988 in the fast-paced Warner Bros. production Above the Law (1988). The enigmatic
commenced his martial arts training at the age of seven under the tutelage of well known karate instructor and author Fumio Demura, and in the 1960s commenced his aikido training in Orange County, California, under the instruction of Harry Ishisaka.
received his first dan accreditation in 1974, after he had moved to Japan to further his martial arts training. After spending many years there honing his skills, he achieved the ranking of a 7th dan in the Japanese martial art "aikido" and was instructing wealthy clients in Los Angeles when he came to the attention of Hollywood power broker Michael Ovitz.
Ja. Hoewel Duits en Frans in principe louter administratieve officiële talen zijn. Sterker nog: Als je een echte Letzeburger aan zou spreken in het Nederlands, heb je grote kans dat-ie je verstaat.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 02:11 schreef the_disheaver het volgende:
zoveel in zo'n landje?
Seagal!quote:Op vrijdag 28 juli 2006 02:13 schreef Daffodil31LE het volgende:
Steven Segal?
Ja dat dacht ik al, van Willy Vandersteen..quote:Op vrijdag 28 juli 2006 02:20 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ach kom... "Silly Wandelpeen" is overigens een parodie. Het boek ook.
Nee, ze heten gewoon Suske en Wiske. Maar de titel?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 02:22 schreef Haruhi het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik al, van Willy Vandersteen..
Suckse en Whizzke?
glurende graaf?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 02:28 schreef Haruhi het volgende:
De Geile Graaf Tel!
DAT duurde!quote:Op vrijdag 28 juli 2006 02:35 schreef Haruhi het volgende:
De Glunderende Gluurder!
Haha Jezusquote:Op vrijdag 28 juli 2006 02:37 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
DAT duurde!
[afbeelding]
Lees het hele verhaal hier.
Haruhi +1
Willem de Zwijgerquote:Op vrijdag 28 juli 2006 08:54 schreef Soempie het volgende:
ik doe even een vraag:
Hoe werd Willem van Oranje-Nassau ook wel genoemd?
Nee, de naam is bekender.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:25 schreef Soempie het volgende:
ne, weet wel dat dat het niet is. Curie dan?
Wilhelm Conrad Röntgenquote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:34 schreef dartfanaat het volgende:
Ach, wat maakt het ook uit. Ik ga het gewoon gokken. Dacht aan Rontgen
Yesquote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:36 schreef Berkery het volgende:
[..]
Wilhelm Conrad Röntgen![]()
dartfanaat + 1
quote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:47 schreef Soempie het volgende:
bertrand russel?
...omdat ik 'm in muziektrivia niet meer kan vragenquote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:57 schreef LangeTabbetje het volgende:
Elvis Costello
quote:Op vrijdag 28 juli 2006 10:48 schreef macondo het volgende:
Goedemorgen zwemsters, wetenschappers, kantoorslaafjes en andere uitwassen van de westerse samenleving..![]()
dan snap ik de 'I Wish' nietquote:Op vrijdag 28 juli 2006 11:11 schreef dartfanaat het volgende:
Bruce Springsteen?
dankquote:Op vrijdag 28 juli 2006 11:36 schreef macondo het volgende:
Duurt te lang, gegoogled en het is inderdaad the Boss met Born to run!
Ewan McGregor mag er ook zijnquote:Op vrijdag 28 juli 2006 11:44 schreef macondo het volgende:
Ik gok zo maar eens dat Wendy die Kevin Spacy van jou helemaal niets vindt..![]()
quote:Op vrijdag 28 juli 2006 11:49 schreef Soempie het volgende:
de Boer maar voornaam weet ik niet.
quote:Op vrijdag 28 juli 2006 11:47 schreef macondo het volgende:
Speciaal voor jou laat ik'm staan...
Ik zag Neelie zo voor me, maar wist haar naam niet meer.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 11:56 schreef Soempie het volgende:
vosje 505 +1
sorrie voor m'n geklooi met de vraag.
Maar dart had smit kroes niet en peys wel, dus toch maar naar vosje![]()
sorry, moest ff voor de kids zorgen...quote:Op vrijdag 28 juli 2006 11:36 schreef macondo het volgende:
Duurt te lang, gegoogled en het is inderdaad the Boss met Born to run!
Dartfanaat +1
I wish... dat zou ik wensenquote:Op vrijdag 28 juli 2006 11:12 schreef Soempie het volgende:
[..]
dan snap ik de 'I Wish' niet![]()
volgens mij is het nog goed ook
dat snap ik...quote:
quote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:28 schreef dartfanaat het volgende:
Zit helemaal fout te denken
Ik wilde het verhaal wel wat uitgebreider eigenlijk.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:37 schreef Oxyligen het volgende:
Iets met roven van Sabijnse maagden imo. (schilderij van David?)
Geen probleem. Wat was het verhaall?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:38 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik wilde het verhaal wel wat uitgebreider eigenlijk.
Het is inderdaad van Jacques Louis David.
Maargoed, nieuwe vraag staat er, sorrie.
Stierenvechten.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:41 schreef slaveloos het volgende:
wat was de favoriete "sport" van Pablo Picasso
deed ie waarschijnlijk ook graagquote:
Oxyligen +1quote:
les demoiselles d'avignon hequote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:43 schreef slaveloos het volgende:
[..]
deed ie waarschijnlijk ook graag, maar ik bedoel passief
ja, maar dat noem ik toch meer een hoby dan en sportquote:
't is maar net hoe fanatiek je bentquote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:50 schreef slaveloos het volgende:
[..]
ja, maar dat noem ik toch meer een hoby dan en sport![]()
Haha, had ik heel niet gezien. Dacht origineel te zijnquote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:48 schreef Soempie het volgende:
curie
weer te laat
geen nobelprijsvragen meer vandaag hoor![]()
Berkery +1quote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:51 schreef Berkery het volgende:
Egon Krenz?
Ik zal eens kijken, mijn vriendin heeft t er al langer over dat ik eens moet gaan sporten, ik zal eens een balletje opgooienquote:
Die naam onthoud ik doordat Kees van Kooten ooit riep dat het een anagram is van 'Zoenkreng'quote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:52 schreef slaveloos het volgende:
[..]
Berkery +1
keurig hoor, zelfs de voornaam erbij!
Begrijp ik je goed dat de eerste vraag die morgen (dus ook direct na 12) gesteld wordt, ook een Nobelprijs-vraag mag zijn?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:48 schreef Soempie het volgende:
curie
weer te laat
geen nobelprijsvragen meer vandaag hoor![]()
1 per week lijkt me voldoendequote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:54 schreef dartfanaat het volgende:
[..]
Begrijp ik je goed dat de eerste vraag die morgen (dus ook direct na 12) gesteld wordt, ook een Nobelprijs-vraag mag zijn?
Ook als die week op zaterdag begint?quote:
Ik ben er pas na het weekend weer, dus als je hem morgen stelt vind ik 't primaquote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:57 schreef dartfanaat het volgende:
[..]
Ook als die week op zaterdag begint?
Sorry, kon het niet laten
Nee joh, ik geinde maar wat.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:58 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik ben er pas na het weekend weer, dus als je hem morgen stelt vind ik 't prima![]()
mooi he, de werking van het geheugen is echt schitterendquote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:54 schreef Berkery het volgende:
[..]
Die naam onthoud ik doordat Kees van Kooten ooit riep dat het een anagram is van 'Zoenkreng'![]()
quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:03 schreef dartfanaat het volgende:
Churchill![]()
Koningin Elizabeth (niet volledig)
Die ook jaquote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:04 schreef Soempie het volgende:
en als er een foute tussen zit: shakespeare![]()
shit,quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:04 schreef dartfanaat het volgende:
Koningin Elizabeth II
Zo heb je er wel 5.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:04 schreef Soempie het volgende:
en als er een foute tussen zit: shakespeare![]()
Nee, Brunel zit er wel in maar ik kwam maar tot 4 namenquote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:06 schreef Soempie het volgende:
en brunel niet? want dat zei maybach..en dan heeft hij gelijk![]()
Ja maar hij noemde er maar drie, ik vroeg er vijf.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:06 schreef Soempie het volgende:
en brunel niet? want dat zei maybach..en dan heeft hij gelijk![]()
quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:08 schreef Soempie het volgende:
in de OP staat: wie het antwoord volledig maakt..maargoed, maakt mij niet uit
eigenlijk vind ik dat hij dus het puntje moet krijgen..toch wel
dankjequote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:11 schreef Maybach het volgende:
[..]
Das lief, maar ik had zelf die regel ook niet gelezen hoor, dus laat het maar gewoon zo.
quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:20 schreef Oxyligen het volgende:
Freek de Jonge??
Tot later Soempiequote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:27 schreef Soempie het volgende:
ik moet weg. Ik stel voor dat iemand anders een vraag stelt.![]()
antwoord was Rawie, Jean Pierre
quote:Gedicht bij mijn vijftigste verjaardag
God, wat is het leven prachtig
Nog dertig jaar dan ben ik tachtig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |