Dat wordt dan nog hard zoekenquote:
Ik durf het er niet op te wagen om mijn zolderraam open te laten dus schat de kans aanwezig dat het mogelijk gaat regenenquote:Op donderdag 27 juli 2006 22:14 schreef E.T. het volgende:
Zou 't nog gaan gebeuren vandaag/vannacht?
volgens buienradar zit er wel iets vlak onder R'dam.. en ik zie dat de wind aantrekt buiten..
Maar eerst maar 'ns zien, dan geloven..
http://www.knmi.nl/waarsc(...)n/extra/guidance.phpquote:donderdag 27 juli 2006 19.52 uur, geldig tot zaterdag 29 juli 2006, 00 UTC.
Geen van de beschikbare modellen geeft de neerslag tussen 12 en 18 UTC goed weer. De intensiteit van de buien boven Duitsland wordt onderschat (hir12, EC00 en GFS) of de buien worden te westelijk gegeven, deels boven het oosten van het land (ukrm12). Wat de buien boven Frankrijk betreft ook grote missers: ukrm12 en EC00 geven veel te veel neerslag met name boven Normandie, GFS overschat deze neerslag ook wat en hir12 geeft weer te weinig neerslag en mist het neerslagbandje boven het Kanaal. Wat de neerslagprognoses betreft zijn we dus aangewezen op nowcasten en meteorologische ervaring. Buiengebieden boven Limburg en bij Zeeland (lichte neerslag) lijken wat aan elkaar te groeien (ontwikkeling boven Belgie). Van het zuiden uit dus enkele lichte buien. Hagel en windstoten zitten er niet in, de kans op onweer lijkt me klein (kanskaartjes geven overigens voor 15-21 UTC nog een kans van rond 50% voor het zuiden van het land en voor 21-03 UTC rond 90% voor het zuidwesten van het land (waar ik in die periode geen neerslag verwacht omdat de buien vanuit het Kanaal een koers over zee lijken te volgen). Ook voor vannacht nog een enkele bui met een kleine kans op onweer. Morgen overdag lijkt het frontale systeem in de hoogtrog (met actueel (onweers)buien boven ZO-Engeland) dichterbij te komen en in de middag ons land te gaan passeren (thetaw850 van ongeveer 16 graden). De opbouw wordt daardoor, maar ook door de dagelijkse gang weer onstabieler. In de loop van de dag neemt de kans op pittigere buien, onweer, hagel en windstoten daarom weer toe.
Ik hoopte op wat beters. Hier in Venlo hadden we 3 druppels.quote:Op donderdag 27 juli 2006 22:27 schreef Prowl het volgende:
Er zijn wel 5 druppels gevallen in limburg, als het er 6 waren geweest had het de krant gehaald
Ik zag het al op de buienradarquote:Op donderdag 27 juli 2006 22:38 schreef E.T. het volgende:
echte regen hierdikke droppen
![]()
ik werd er serieus nat van toen ik mijn fiets binnenzette.. Nu maar hopen dat 't even doorzet
Editquote:Op donderdag 27 juli 2006 22:25 schreef kree het volgende:
Nóg geen regen hierzo.
In elk geval regen.......quote:Op vrijdag 28 juli 2006 00:07 schreef Grimli het volgende:
iemand een idee of we nog onweer krijgen vannacht ?
Waar is hier?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 08:23 schreef IkWilbert het volgende:
HIer nu flinke regen, en af en toe een rommel in de verte.
Regen krijg je wel, maar het onweer is er wel zo'n beetje uit.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 08:15 schreef teigan het volgende:
hier nog niks(Groningen).....
![]()
Ik wil ook regen en onweer......
Hier ook. De bomen staat ROERLOOS, letterlijk. Zelfs de haven is spiegelglad.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:13 schreef firecow het volgende:
Noordholland en zuidholland melden beide wind 0 meter/s
Kan best kloppen want het is echt windstil hier... En als ik naar de hemweg centrale kijk gaat de rook ook echt kaars recht omhoog![]()
maja ff foto's doen !
Hier is in Raalte, begint nu trouwens weer donker te worden.quote:
Bij ons hebben ze dat gister al gedaan?! En vanmorgen.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 10:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wel maken alle boeren in de omgeving gelijk van de gelegenheid gebruik om hun mest uit te rijden.
Wow!quote:Op vrijdag 28 juli 2006 10:16 schreef firecow het volgende:
Foto's van vanochtend....
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Het was hier gister nog hartstikke zonnig en 0,0 regen. Nu zijn ze dus hartstikke druk!quote:Op vrijdag 28 juli 2006 10:15 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Bij ons hebben ze dat gister al gedaan?! En vanmorgen.
Mensen zijn helemaal hysterisch aan de slagOok wel logisch, de weilanden zien er écht niet uit!
quote:Op vrijdag 28 juli 2006 10:16 schreef firecow het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
quote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:28 schreef Againzender het volgende:
En de eerste onweersbui lijkt ontstaan te zijn ten oosten van Rotterdam.
ja, dat ding ontstaat net. Altijd leuk om te zienquote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:32 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Ik zie hem hier achter boven alles uittorenen! Jammer dat hij omhoog trekt, dan komt hij dus nieet hier overheen. Bleuh. Is trouwens wel snel gegaan, die ontwikkeling.
Mogen er van mij wel meer worden! Er ontstaat er op dit moment eentje boven mijn hoofd en dat wordt me een flinke bui hoor! Figuurlijkquote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:34 schreef Againzender het volgende:
[..]
ja, dat ding ontstaat net. Altijd leuk om te zien
eens kijken of het bij deze ene bui blijft, of dat er nog meer volgen.
stuur ook even wat naar friesland, wij lopen een beetje achter met regenquote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:39 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Mogen er van mij wel meer worden! Er ontstaat er op dit moment eentje boven mijn hoofd en dat wordt me een flinke bui hoor! Figuurlijk![]()
Maar ja, als ze ontstaan, dan gaat het snel dus. Goed om te weteen. Denk ik..
Mooi!quote:Op vrijdag 28 juli 2006 10:16 schreef firecow het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
het komt indedraad heeeeeel langzaam deze kant opquote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:52 schreef firecow het volgende:
Hmm die bui boven rotterdam op de radar die hangt al bijna 1 uur op de zelfde plaats....
En zie dat hij heel traag richting adam kruipt ! grin grin
had je vrorige week naar de havy-onweer-meet in het vondelpark moeten komen!quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:55 schreef Morwen het volgende:
Het is hier (Leiden) erg benauwd, windstil en vochtig. Klam dus, geen regen, geen onweerIk wil noodweer en afkoeling, verdeurie!
Mooie foto's hierboven trouwens![]()
en de grootste pluk slaat weer rechtsaf Duitsland inquote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:02 schreef Againzender het volgende:
[..]
het komt indedraad heeeeeel langzaam deze kant op
Ook onweer boven zuid Limburg nu.
inderdaad, alles stort in in het westenquote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:30 schreef Evil-Cherry het volgende:
Die bui richting Amsterdam is volledig ingezakt als een brood met veul te veul gist![]()
Mazaru, rustig aan, in de lóóp van de dag meer káns op zware buien. Je moet wel weten hoe je weerberichten leest he.
Niemand heeft jou iets belooft hoor. Daarbij zijn er vandaag al hele pittige buien gevallen.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:30 schreef nomen_nescio het volgende:
Waar blijft dat beloofde noodweer, nog geen drup regen, geen wind of onweer gezien![]()
Vies klam en benauwd dus en nog steeds veel te warm.
Bah, ben het beu, wil verkoeling![]()
27.1 is het hoogste in ZH.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:35 schreef kree het volgende:
32 graden alweer na wat regen vanochtend in ZH
de grootste pluk trekt weer door duitsland....quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:46 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Niemand heeft jou iets belooft hoor. Daarbij zijn er vandaag al hele pittige buien gevallen.
Het is hier warm en vreselijk vochtigVooral die vochtigheid mogen ze van mij in hun reet steken, maar het helpt weer wel bij het ontstaan van buien. Hmm. Onbeslist.
En er ontstaat en buienlijntje in de kop van Noord-Holland. Zal wel uitdoven boven water. En Limburg heeft lol![]()
Boeie, al trekt hij door Nederland, dan heb ík er toch nix aan!quote:Op vrijdag 28 juli 2006 14:50 schreef Klonk het volgende:
[..]
de grootste pluk trekt weer door duitsland....
waar dat dan, zeker in het zuidenquote:Op vrijdag 28 juli 2006 15:10 schreef Evil-Cherry het volgende:
Blijkbaar op de verkeerde plek in Limbo, want het regent er wel! En dat een behoorlijk tijdje.
Haha, wel klagen maar niet kijkenquote:Op vrijdag 28 juli 2006 15:11 schreef Klonk het volgende:
[..]
waar dat dan, zeker in het zuiden
* Klonk gaat ff op de site van het knmi kijken
Weet je wat zo'n klein tubetje al kost?quote:
ik zit niet vastgekluisterd aan die sitequote:Op vrijdag 28 juli 2006 15:16 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Haha, wel klagen maar niet kijken:d
Dat kan je verwachten.. onweer in Nederland? Ben je gekquote:Op vrijdag 28 juli 2006 16:45 schreef flugeltje het volgende:
Het is alweer rustig hier, geen gerommel meer en de regen is alweer gestopt.
Is onderwegquote:Op vrijdag 28 juli 2006 16:51 schreef DemonRage het volgende:
Hier in Eindhoven droog, klein beetje zon en gewoon 29°C...
Tijd voor onweer vind ik.
Slim om erbij te zetten waar het om gaat: Tornado!quote:Op vrijdag 28 juli 2006 16:51 schreef tweakdsl het volgende:
Duitsland.
Omgeving Welcherod bei Frielendorf im Schwalm-Eder-Kreis. Er zijn ooggetuigen
groeit aardig daarquote:
Mwja, het groeit aardig, maar stel jezelf er niets van voor. Minimale regen en wat donders. Het enige wat het bewerkstelligd heeft is dat het nu nóg benauwder is. Het is nog wel donker, maar ik zie er niet veel meer mee gebeuren....quote:Op vrijdag 28 juli 2006 16:56 schreef Againzender het volgende:
[..]
groeit aardig daar
Amsterdam krijgt niets denk ik
http://www.medialimburg.be/weerinlimburg/quote:Op vrijdag 28 juli 2006 16:58 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Mwja, het groeit aardig, maar stel jezelf er niets van voor. Minimale regen en wat donders. Het enige wat het bewerkstelligd heeft is dat het nu nóg benauwder is. Het is nog wel donker, maar ik zie er niet veel meer mee gebeuren....
quote:Op vrijdag 28 juli 2006 17:30 schreef DemonRage het volgende:
In EIndhoven groeien de wolken wel hard.
Nu nog sloten regen, hopelijk is de berenkuil straks nog begaanbaar, en stort het dak van dat restaurant niet weer in, hoe heette dat ook weer?quote:
*Blaast heel hard richting Roosendaal*quote:Op vrijdag 28 juli 2006 17:37 schreef Ambrosius het volgende:
Wolken? Onweer? Regen?
Hier in Roosendaal al bijna heel de dag zonnig en tegen de 30 graden en ontzettend benauwd.
quote:Op vrijdag 28 juli 2006 17:37 schreef Prowl het volgende:
Een onweersbui trekt hier 1km verderop langs, hier schijnt de zon gewoon
Wij zitten in dezelfde buiquote:Op vrijdag 28 juli 2006 17:49 schreef Daffodil31LE het volgende:
Hier zitten er flinke hagelkorrels bij !![]()
In de achste barrier is het enkel grijsquote:Op vrijdag 28 juli 2006 17:40 schreef DemonRage het volgende:
Volgens de buienradar ontploft het een beetje boven Eindhoven.
Foto waard?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 17:44 schreef -skippybal- het volgende:
Ten zuiden van mij echt pikzwarte lucht. Als dat niet hierheen komt ga ik kinderen in de straat schoppen![]()
Dat kan nog leuk worden als je naar het centrum wil. Dan staan die tunnels vast weer blank. Ik wacht op een foto/film-verslag waarin je weer wanhopigen ziet proberen erdoorheen te rijden.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 17:56 schreef DuchessX het volgende:
[..]
In de achste barrier is het enkel grijs
In vlokhoven ook, de wind is helemaal gan liggen en de temp lijkt wel omhoog te schieten, stilte voor de storm?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 18:02 schreef hellmondunited het volgende:
Aalsterweg in Eindhoven is een boom op de weg gewaaid meldt 112brabant.nl
Hier bij het philipsstadion alleen maar donker, maar verder geen drup en waaien doet het ook amper
Is het bij jou ook al zeker een uur grijs?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 18:07 schreef kahaarin het volgende:
[..]
In vlokhoven ook, de wind is helemaal gan liggen en de temp lijkt wel omhoog te schieten, stilte voor de storm?
Alleen verre lange aanhoudende donderslagen en zelfs de topjes van de bomen bewegen niet meer.
Ja, maar nu wordt het wel heel donker en de donder wordt ook weer harder, heb je daar al onweer?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 18:09 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
Is het bij jou ook al zeker een uur grijs?
Hier zijn net 3 druppels gevallen, that´s it
Dat houdt niet op bij de landsgrenzen... In Baarle-Hertog staat "onze" straat nu helemaal blank, inclusief de stoep. Ik ga maar eens een handdoek tegen de voordeur leggen geloof ik.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 18:04 schreef flugeltje het volgende:
Op P2000 meldingen van wateroverlast in Baarle Nassau en Ulicoten.
Nu de hemelsluizen nog open en ik ben helemaal blij!quote:Op vrijdag 28 juli 2006 18:11 schreef flugeltje het volgende:
Moet je de onweer op die bui eens zien
[afbeelding]
Is hier ook al tijden te horen, maar niet echt noemenswaardigquote:Op vrijdag 28 juli 2006 18:12 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ja, maar nu wordt het wel heel donker en de donder wordt ook weer harder, heb je daar al onweer?
Nee niet echtquote:
Wat is het lekker koel buiten hè?quote:
Vergis je niet; ook jij komt aan de beurt. Hier staat onze koperen vriend weer volop warmte af te geven.quote:
Waar in Arnhem?? Hier namelijk niet echt veel....quote:Op vrijdag 28 juli 2006 18:36 schreef Barcelona het volgende:
in arnhem komt het toch wel met bakken uit de lucht nu
Net gestopt met regenen geloof ik. Rommelt wel hele tijdquote:Op vrijdag 28 juli 2006 19:17 schreef DemonRage het volgende:
21,7°C in Eindhoven... nu nog die temperatuur binnen zien te krijgen.
Prachtige foto's en volgens mij was er net 1 te zien bij RTL weerquote:Op vrijdag 28 juli 2006 10:16 schreef firecow het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Ook alles tegen elkaar open staan nu? Heerlijk ruikt het als er een flinke bui is gevallen!quote:Op vrijdag 28 juli 2006 19:23 schreef DemonRage het volgende:
In Eindhoven regent het, én de zon schijnt weer best fel.
Nog geen regenboog gezien btw.
quote:Op vrijdag 28 juli 2006 20:06 schreef uniekhoorn het volgende:
Zonnetje schijnt, tis nog erg warm.. vanmiddag een paar drupjes gevallen...
Jeetje wat een noodweer!!
Ow Firecow, dat zijn mooie foto's!!!
Wel blij dat het hier niet is geweest, ik haat onweer.
yepz... alles staat hier open.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 20:08 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ook alles tegen elkaar open staan nu? Heerlijk ruikt het als er een flinke bui is gevallen!![]()
Vannacht kans op nog een bui of een mistbank, de wind gaat zich koest houden, we laten vannacht dus alles mooi open staan.quote:
Ja druppels, nu maar hopen dat het doorzet.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 20:42 schreef firecow het volgende:
amsterdam beetje regen en wat licht gerommel
niet in Slotervaartquote:Op vrijdag 28 juli 2006 20:42 schreef firecow het volgende:
amsterdam beetje regen en wat licht gerommel
Rivierenbuurt ook weer droog. Hoor wel gerommel.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 20:56 schreef Againzender het volgende:
[..]
niet in Slotervaart
Maar ik zie de bui hangen net ten oosten en hoor vaag gerommel, en vanuit het westen trekt het nu ook dicht. Zal het dan toch nog gaan gebeuren?
quote:Momenteel ontwikkelt zich in de vochtige lucht een lijn van O-Brabant richting Veluwe en Achterhoek met stevige (onweers)buien. West ervan is de kans erop gering maar niet nul. De buien trekken niet snel zodat lokaal veel regen kan vallen met wateroverlast tot gevolg. Er is weinig wind. Bij een buiencom-plex in de omgeving van Amersfoort zijn in de vooravond windvlagen van ongeveer 88 km/uur voorgekomen en op meerdere plaatsen hagelstenen met een diameter van ca 4 cm gevallen. Op de Utrechtse Heuvelrug zijn lokaal hoeveelheden neerslag van 20-40 mm afgetapt.
quote:Op vrijdag 28 juli 2006 21:11 schreef kree het volgende:
Als ik richting het oosten kijk zie ik een enorme wolk.
Zal de onweer wel zijn in het midden van het land. Zal is kijken of ik er een foto van kan maken
Oeh, actief onweer!quote:Op vrijdag 28 juli 2006 21:17 schreef Klonk het volgende:
harder en harder gaat de regen, lucht is helemaal geel
foto's?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 21:17 schreef Klonk het volgende:
*checkt profiel*quote:Op vrijdag 28 juli 2006 21:20 schreef Simmertje het volgende:
BLijft maar regenen hier..
Het ziet er raar uit buiten... Er is iemand diealles met 1 donker oranje kleur geverfd heeftquote:Op vrijdag 28 juli 2006 21:17 schreef Klonk het volgende:
erg lokaal dus, ik woon in Belfeld net onder Venlo en wij hebben flink wat nattigheid gehad.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 21:34 schreef meami het volgende:
Vreemde lucht hier - Wessem (Midden Limburg).. gelig-rozig ofzo.. beetje regen gehad, maar meer ook niet.
Volgens de weerradar meer da 30 mm per uur aan het vallen bij jullie!quote:Op vrijdag 28 juli 2006 21:43 schreef Roel_Jewel het volgende:
Of het hier in Maastricht en omstreken de laatste 2 uur even los ging. Tering!
Mooi welkom-thuis-cadeautje(na 4 dagen Salzburg (uitgebreide weersamenvatting: heel heet en droog). Kwam vanuit België (na het vliegveld) de grens bij Eijsden over gereden: de lucht was pikzwart
. Kwam Maastricht binnenngereden en daar was niets gevallen (leek erop alsof het al voorbij was). Nou, rond kwart over acht begon het
. Veel onweer en forse maar heeeerlijke regenval met een mooie gele lucht
![]()
. Algemene melding op P2000 zegt genoeg: BRAN in dienst komen noodweer
1004691 BRW Zuid Limburg ( Alarmcentrale ).
En nu naar het noorden kijkend een aantal mooi rood verlichte wolkenquote:Op vrijdag 28 juli 2006 21:44 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Het ziet er raar uit buiten... Er is iemand diealles met 1 donker oranje kleur geverfd heeft
Dat kan goed kloppen ja. Mooie rode vlekken op de radarquote:Op vrijdag 28 juli 2006 21:46 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Volgens de weerradar meer da 30 mm per uur aan het vallen bij jullie!![]()
Hier ook ja, maar iets minder dan in het zuidenquote:Op vrijdag 28 juli 2006 21:44 schreef Klonk het volgende:
[..]
erg lokaal dus, ik woon in Belfeld net onder Venlo en wij hebben flink wat nattigheid gehad.
Voornamelijk water.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 21:50 schreef Roel_Jewel het volgende:
Overigens heb ik onderweg vanuit Salzburg naar Charleroi ook wel wat wolken zien hangen natuurlijk, maar het is lastig in te schatten wat er in die wolken zit (onweer niet gezien).
quote:
Klopt, maar omdat ik op de radio in oostenrijk al hoorde dat in Duitsland en Oostenrijk veel en zwaar onweer mogelijk was, hoopte ik daar onderweg vanaf de bovenkant nog wat te zien. Maar helaas.quote:Maar je weet nooit wat ze waar en wanneer laten vallen!![]()
Op de weerradar te zien mag je voor de herkansing in je eigen regio, er drijft daar nogal wat rond aan wolken zo te zien!quote:Op vrijdag 28 juli 2006 21:52 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..].
[..]
Klopt, maar omdat ik op de radio in oostenrijk al hoorde dat in Duitsland en Oostenrijk veel en zwaar onweer mogelijk was, hoopte ik daar onderweg vanaf de bovenkant nog wat te zien. Maar helaas.
Hmm die zag ik dus ook.. ik verbaasde me erover omdat ie zo groot was..quote:Op vrijdag 28 juli 2006 21:17 schreef kree het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
gemaakt vanuit Katwijk ZH richting oosten
Zelfde comlplex waar ik naar keek volgens mijquote:Op vrijdag 28 juli 2006 21:17 schreef kree het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
gemaakt vanuit Katwijk ZH richting oosten
Als ik de waarnemingen van Lelystad kan doortrekken, dan moeten jullie een flinke bui hebben gehadquote:Op vrijdag 28 juli 2006 21:21 schreef miss_bleu het volgende:
volgens de radar beelden moet het zo hier los gaan knallen bij Walibi World.
het is al wel heel erg geel die lucht maar echt regen enzo nog niet.
ik mag hopen voor de apparatuur dat er geen inslagen zijnquote:Op vrijdag 28 juli 2006 22:33 schreef MissHobje het volgende:
Campzone.. krijgt nu een lekker knetterbuitje
onweert wel maar alleen bliksem, regen valt nu nog wel mee zover ik kan zienquote:Op vrijdag 28 juli 2006 22:33 schreef MissHobje het volgende:
Campzone.. krijgt nu een lekker knetterbuitje
het zaakje lijkt te verpieteren ondertussen, dus het zal wel meevallen verder denk ik...quote:Op vrijdag 28 juli 2006 22:41 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
onweert wel maar alleen bliksem, regen valt nu nog wel mee zover ik kan zien
Bliksem is natuurlijk de gemeenste van het stel.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 22:41 schreef miss_bleu het volgende:
[..]
onweert wel maar alleen bliksem, regen valt nu nog wel mee zover ik kan zien
Maar de afgelopen weken welquote:Op vrijdag 28 juli 2006 23:46 schreef Vava het volgende:
Hier in Zeeland is nog steeds geen regen gevallen![]()
Ja, een beetje regen, niet noemenswaardigquote:
Ja zo zag het er echt uit! Een beetje hetzelfde prutje wat na sneeuwval wel eens langs wegen achterblijft.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 00:35 schreef highway101 het volgende:
pakken ijs? zoveel hagel?
Er waren wel meldingen van 4cm grote hagelstenen
Ik zat in het oosten van Breda, de lucht werd even wat donkerder en het ging wat harder waaien. Iedereen blij maar het ging weer zo snel als het kwamquote:Op zaterdag 29 juli 2006 00:33 schreef JDude het volgende:
Sodeju zeg! Ik was begin van de avond in Tilburg.
- Straten onder water, zo hoog dat zelfs de verkeersdrempels "weg" waren
- Pakken ijs in de wegberm, zag er uit als grote klonten hagelsteentjes
- Putdeksels losgeslagen
- Temperatuur in de bui nog slechts 13 graden
20 kilometer verderop, in Breda, was niets aan de hand.
Dat is dan de bui geweest waar wij middenin reden... we zagen 'm ter hoogte van Dorst inderdaad al aankomen.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 00:38 schreef Vava het volgende:
Ik zat in het oosten van Breda, de lucht werd even wat donkerder en het ging wat harder waaien. Iedereen blij maar het ging weer zo snel als het kwamgeen regen
Het is elke keer weer raak in Tilburgquote:Op zaterdag 29 juli 2006 00:39 schreef JDude het volgende:
[..]
Dat is dan de bui geweest waar wij middenin reden... we zagen 'm ter hoogte van Dorst inderdaad al aankomen.
Klopt ja, middenin de bui was het 13 graden, in Breda minstens 25.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 00:45 schreef Vava het volgende:
Het is elke keer weer raak in TilburgIk hoorde het al van een conducteur, hij had het al over een enorm verschil in temperatuur tussen Tilburg en Breda
![]()
Mijn hoop op onweer in Zeeland was ook meteen verdwenenquote:Op zaterdag 29 juli 2006 00:46 schreef JDude het volgende:
[..]
Klopt ja, middenin de bui was het 13 graden, in Breda minstens 25.
JPEG Resizerquote:Op zaterdag 29 juli 2006 13:18 schreef Weerman het volgende:
[afbeelding]
Beetje grote foto, deze heb ik gister gemaakt, 't was toen noodweer boven Amsterdam.
De storing die morgen verwacht wordt is een echte klassieker.quote:zaterdag 29 juli en zondag 30 juli 2006
Perioden met zon en op de meeste plaatsen droog, morgenmiddag buien.
Onder invloed van een rug van hogedruk blijft het vandaag op de meeste plaatsen droog, alleen in het noordoosten komt een enkele bui voor. Geleidelijk breekt op steeds meer plaatsen de zon door. De maximumtemperatuur ligt tussen 23 graden in het Waddengebied en 30 graden in het oosten. Er waait een zwakke tot matige westelijke wind, kracht 2 tot 4. Komende nacht is er wat sluierbewolking en koelt het landinwaarts af naar een graad of 15, bij het water is het met 19 graden nog steeds zeer warm. Morgenochtend schijnt de zon en warmt het snel op. De temperatuur loopt weer op richting 30 graden. Tegen het middag neemt vanuit het westen de bewolking (snel) toe. De bewolking hangt samen met een storing die in de loop van de middag en avond met enkele regen- of onweersbuien ons land passeert. Daarbij kan het ook hagelen en zijn zware windstoten mogelijk. De zuidelijke wind is overwegend matig, langs de kust later af en toe vrij krachtig, 5.
zaterdag 29 juli 2006 15.10 uur
Twee keer nul is nog steeds nul hoorquote:Op zaterdag 29 juli 2006 17:43 schreef DemonRage het volgende:
[..]
De storing die morgen verwacht wordt is een echte klassieker.
Die is tricky.quote:De bewolking hangt samen met een storing die in de loop van de middag en avond met enkele regen- of onweersbuien ons land passeert.
Ik vind "enkele regen of onweersbuien" trickier. Dat betekend dat het er dus hier gewoon nix gaat vallen.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 19:04 schreef DemonRage het volgende:
Jij gelooft er niet zo in?
Ff een stukje eruit lichten dan:
[..]
Die is tricky.
Reken er nou niet teveel op..quote:Op zondag 30 juli 2006 00:07 schreef Morwen het volgende:
Geen zuchtje wind hier en nog steeds 26 graden binnen. Morgen onweer en regen vanuit het ZW. Yay![]()
Jaquote:Op zondag 30 juli 2006 00:15 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Reken er nou niet teveel op..
De laatste tijd worden wij juist overgeslagen
Regen betwijfel ik niet zo heel erg, maar dat onweer wel. En regen ken ik inmiddels wel, dat boeit me niet zoveel.quote:
Ja zeker. Ziet er beter uit als ik had verwacht iig. Nu nog hopen dat 't ook zo uitpakt.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:45 schreef AcidTrance het volgende:
http://www.estofex.org/
Belgium, Netherlands, NWrn Germany
A shortwave trough initially over the English Channel moves eastward during the day. The air-mass ahead, is destabilised as a result of DCVA-related upward motion and insolation. Scattered thunderstorms are expected to form over Belgium and the Netherlands as a result. Given the forecast moderately strong low-level shear, linear organization of storms is likely, that will bring mostly subsevere (i.e. <25 m/s)gusts in many places. Shear magnitude may prove to be sufficient for some updrafts to rotate, enhancing the otherwise low threat of large hail. As LCL's are low, and 0-1 shear values may exceed 10 m/s in places, an isolated tornado or two cannot be excluded either.
Positief
quote:
Ja maar het is wel Estofex hé... Die gooien het liefst heel Europa dag en nacht in onweersstormen en tornadosquote:Op zondag 30 juli 2006 12:08 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Ja zeker. Ziet er beter uit als ik had verwacht iig. Nu nog hopen dat 't ook zo uitpakt.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |