Dat wordt dan nog hard zoekenquote:
Ik durf het er niet op te wagen om mijn zolderraam open te laten dus schat de kans aanwezig dat het mogelijk gaat regenenquote:Op donderdag 27 juli 2006 22:14 schreef E.T. het volgende:
Zou 't nog gaan gebeuren vandaag/vannacht?
volgens buienradar zit er wel iets vlak onder R'dam.. en ik zie dat de wind aantrekt buiten..
Maar eerst maar 'ns zien, dan geloven..
http://www.knmi.nl/waarsc(...)n/extra/guidance.phpquote:donderdag 27 juli 2006 19.52 uur, geldig tot zaterdag 29 juli 2006, 00 UTC.
Geen van de beschikbare modellen geeft de neerslag tussen 12 en 18 UTC goed weer. De intensiteit van de buien boven Duitsland wordt onderschat (hir12, EC00 en GFS) of de buien worden te westelijk gegeven, deels boven het oosten van het land (ukrm12). Wat de buien boven Frankrijk betreft ook grote missers: ukrm12 en EC00 geven veel te veel neerslag met name boven Normandie, GFS overschat deze neerslag ook wat en hir12 geeft weer te weinig neerslag en mist het neerslagbandje boven het Kanaal. Wat de neerslagprognoses betreft zijn we dus aangewezen op nowcasten en meteorologische ervaring. Buiengebieden boven Limburg en bij Zeeland (lichte neerslag) lijken wat aan elkaar te groeien (ontwikkeling boven Belgie). Van het zuiden uit dus enkele lichte buien. Hagel en windstoten zitten er niet in, de kans op onweer lijkt me klein (kanskaartjes geven overigens voor 15-21 UTC nog een kans van rond 50% voor het zuiden van het land en voor 21-03 UTC rond 90% voor het zuidwesten van het land (waar ik in die periode geen neerslag verwacht omdat de buien vanuit het Kanaal een koers over zee lijken te volgen). Ook voor vannacht nog een enkele bui met een kleine kans op onweer. Morgen overdag lijkt het frontale systeem in de hoogtrog (met actueel (onweers)buien boven ZO-Engeland) dichterbij te komen en in de middag ons land te gaan passeren (thetaw850 van ongeveer 16 graden). De opbouw wordt daardoor, maar ook door de dagelijkse gang weer onstabieler. In de loop van de dag neemt de kans op pittigere buien, onweer, hagel en windstoten daarom weer toe.
Ik hoopte op wat beters. Hier in Venlo hadden we 3 druppels.quote:Op donderdag 27 juli 2006 22:27 schreef Prowl het volgende:
Er zijn wel 5 druppels gevallen in limburg, als het er 6 waren geweest had het de krant gehaald
Ik zag het al op de buienradarquote:Op donderdag 27 juli 2006 22:38 schreef E.T. het volgende:
echte regen hierdikke droppen
![]()
ik werd er serieus nat van toen ik mijn fiets binnenzette.. Nu maar hopen dat 't even doorzet
Editquote:Op donderdag 27 juli 2006 22:25 schreef kree het volgende:
Nķg geen regen hierzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |