abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40267250
Alle nieuwe zwangeren van harte en appelsap een wijze beslissing van jou, je partner en je familie... Ook wij hebben een babykamertje maar in het begin komt het kleintje ook bij ons op de kamer slapen in een wiegje!

Karin veel sterkte en hopen dat het niet ernstig wordt!

Het hoost hier nu overigens met onweer hagel en alles tegelijk... Moest even rennen om de was af te halen!
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  vrijdag 28 juli 2006 @ 12:39:20 #152
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_40267352
karin, ik moet meteen denken aan obstipatie De eerste weken van mijn zwangerschappen zat ik ook helemaal verstopt en had ik ook af en toe van die afgrijselijke krampen, heel scherp en geen idee hoe je moet zitten, staan of liggen.
De eerste keer zat ik ook meteen bij de gyn en die vroeg me toen 'wanneer ben je voor het laatst goed naar het toilet geweest?" Ik wist niet wanneer maar wel dat 't al een paar dagen (minimaal) geleden was.
Veel beweging, veel havermout, evt. vezels van de huisarts, veel drinken, zo weinig mogelijk 'vochtabsorberend' voedsel.. en daarmee ging het een stuk beter.

Obstipatie is een vaak voorkomende zwangerschapsklacht, is allen niet zo algemeen bekend.

Sterkte iig!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 13:16:27 #153
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_40268635
Karin, sterkte, hopelijk blijft die pijn weg en heeft het niets te maken met je zwangerschap.

Owlet, nog een keer neukie-neukie doen, wie weet helpt het nu wel!

Ik ben weer terug dus, alles prima, denk ik, want we hebben het nergens over gehad. Voelde even, hartje gehoord, bloeddruk gemeten (maar ik heb niet gevraagd wat het was) en weer klaar.

Maar de vlos vroeg wel of ik tussendoor nog een echo had gehad een keer. Nee dus.
"Wil je er één?"
"Euhm, ja! Dat vind ik wel leuk!"
"Oké. Doen we dat. Even denken, wel een reden erop zetten... Ligging. Zo, ja, anders doen ze het niet."
Nu moet ik volgende week op controle en mag ik dan een echo laten maken.Groot dilemma wordt nu: gaan we wel of niet vragen of ze vertellen wat het is? Aaaaaargh. Help me in deze beslissing, please?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_40268703
Sugar wist je het bij Maria ook of niet? Wij weten het nu 6 weken en vinden het zelf prettig en het is echt iets tussen ons. Voor de familie en dergelijke houden we het nog even spannend want er worden hele poules afgesloten op de kleine...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  vrijdag 28 juli 2006 @ 13:19:40 #155
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40268737
Ik heb het niet gedaan . Ik vond het zo leuk om dat pas na de geboorte te horen.
En heel bewust, want ik heb een stuk of 10 echo's gehad bij beiden, maar dan zei de gyn altijd dat ik ff niet moest kijken.

Ieder het zijne hoor, laat ik dat voorop stellen, maar het voelde voor mij als een kadootje al voor je verjaardag uitpakken .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 13:23:37 #156
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_40268873
Ja, Leah! Dat heb ik ook eigenlijk!
Ik vond het toch wel een supergrote verrassing pas die dag te weten of je een zoon of een dochter hebt. Daarom ook steeds niet gevraagd of ze het wilden zeggen (bij Maria niet en nu weer niet). Maar ja, nu, zo vlak voor de uitgerekende datum, is het misschien toch wel heel leuk? Aaai.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_40268889
NIet doen Sugar! Gewoon niet doen.
Zo, beslissing is gemaakt
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † vrijdag 28 juli 2006 @ 13:24:07 #158
43556 miss_dynastie
pi_40268891
Ik zou het zelf niet willen weten als ik zwanger zou zijn, maar ik ben wel heel benieuwd naar het geslacht van Wolfje
  vrijdag 28 juli 2006 @ 13:28:05 #159
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40269031
Juist om dat je vlak voor de bevalling zit Sugar, juist daarom!
Ik denk dat je er echt spijt van krijgt.
Al zou ik ook bloednieuwsgierig zijn hoor . Maar ken je dat gevoel dat je als kind stiekum ging speuren naar kadootjes, en als je ze dan gevonden had daar eigenlijk teleurgesteld over was?

Na ja, zoiets dus .
pi_40269043
Wij wisten het bij Myrthe wel een paar dagen tevoren (twee weken ofzo) en dat was wel handig met de geboortekaartjes
pi_40269117
Ja maar, ja maar wat is er dan onhandig met geboortekaartjes als je het niet weet? Enne, ze kunnen zich altijd nog vergissen!
  vrijdag 28 juli 2006 @ 13:34:54 #162
61800 Rottdog
May all your dreams come true
  vrijdag 28 juli 2006 @ 13:39:48 #163
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_40269449
Hahaha, ik kan me best vinden in jullie "nee, niet doen-adviezen". Maar ja, die man van me, he? Ook nog mannelijke argumenten tegen?

Ik opperde namelijk 2 weken geleden dat hij het volgens mij een superleuk cadeautje zou vinden als ik hem ineens kon vertellen dat ons kindje een jongen is, of een meisje. Gewoon ineenns nu die extra zekerheid ofzo. En dan eerlijk gezegd vooral als het een jongetje zou zijn. En daarna zei hij: Ja! Dat zou ik heeeeeeeeeeel leuk vinden om te weten. Heb je het niet stiekem al gedaan, zo'n echo?

Maar ik denk nu ook: ja, maar als het geen jongetje is, zou het bijna een soort teleurstelling kunnen zijn. En dan zijn die laatste weken ook niet leuk!
  vrijdag 28 juli 2006 @ 14:00:04 #164
103793 kozakken
Living the life
pi_40270069
Wij weten wat het wordt en vinden het juist extra leuk om het dit keer te weten. Alsof het een extra dimensie geeft aan de dromen die wat gerichter zijn. (alhoewel er natuurlijk ook nog gewoon fout gekeken kan zijn bij de echo )
Ik zou het dus wel willen weten Wat maak ik het je weer gemakkelijk he. Het komt er gewoon op neer dat jullie zelf alleen maar jullie eigen gevoel moeten volgen. Dan is alles toch gewoon goed, wat je ook kiest.

Hier vanmorgen een goed gesprek bij de vlos gehad. Had nog een aantal vragen en zorgen die ik graag even bespreken wilde. Ze nam zo uitgebreid de tijd voor me. Vond ik meer dan bijzonder fijn.
Bloeddruk prachtig, urnine goed, gewicht gegroeid (grrrr) maar te verklaren door alle vochtvasthouden en kindje is mooi ingedaald. Laat maar komen dus!
-Open naarrrrr onderrennnnnnn-
  vrijdag 28 juli 2006 @ 14:03:34 #165
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40270166
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 13:39 schreef Sugar het volgende:
Maar ik denk nu ook: ja, maar als het geen jongetje is, zou het bijna een soort teleurstelling kunnen zijn. En dan zijn die laatste weken ook niet leuk!
Dan wordt het wellicht uitgestelde teleurstelling?
Hoewel dat wel overstemd zal worden door de vreugde over het nieuwgeboren kindje.
Ik ben blij dat ik het van tevoren wist/weet. Nu heb ik alle tijd gehad om mijn 'teleurstelling' te verwerken en om te buigen naar "Yes! Leuk! We krijgen een zoon!"

Hoest inmiddels met Karin?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 14:07:12 #166
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40270270
Fijn dat alles goed was Kozakken!
Gooi de boel maar open!
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 14:00 schreef kozakken het volgende:
alle vochtvasthouden
Speaking of which, ik hou dus inmiddels ook nogal wat vocht vast. Tot halverwege mijn kuiten zo'n beetje. 's Nachts leg ik mijn benen een behoorlijk eindje omhoog, waardoor ze 's ochtends tot een acceptabel niveau (lees: niet meer zo pijnlijk) geslonken zijn. Maar nu word ik dus echt al een paar nachten om het uur (!!) wakker voor een flinke plas. Zou dat met het vocht afdrijven te maken hebben?
  vrijdag 28 juli 2006 @ 14:08:10 #167
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_40270298
Sugar, ik zou het niet doen, maar ik snap je dilemma. Ik wil het zelf ook niet weten en daarom zie ik de bevallings als iets leuks (nouja, soort van) namelijk als onthulling van het geslacht.
Verder weet je alles al (naam, kaartje etc, dat het mijn oren heeft (volgens de echoscopist!)) Dus dan is er voor mij iets om naar toe te leven, namelijk wat het wordt!

Karin, hopelijk ben je een beetje gerustgesteld? Schrikken hoor. Wat ET schrijft over de verstopping heb ik ook wel eens, zwanger maar vroeger ook al. Gewoon zo erg moeten maar dat het niet past lijkt het wel. Je kunt dan niet op de wc blijven zitten, maar ook niet staan of wat dan
ook.

Hier helaas nog geen regen, vanmorgen wel een buitje maar niet heftig. Nu is het weer superbenauwd, net even liggen slapen en het zweet straalt van me af, getver. ik slaap de laatste dagen zelfs met een natte koude handdoek over me heen!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 28 juli 2006 @ 14:08:53 #168
144006 chacama
Ondernemend!
pi_40270322
Karin heel veel en ik hoop met de anderen mee dat het niets is. Ook ik moest aan obstipatie denken. Heb er in het begin ook veel last van gehad. En de omschrijving die je geeft is heel erg herkenbaar. Ik weet nog dat ik een keer voor mijn zwangerschap HA heb laten bellen omdat ik dacht dat mijn baarmoeder spontaan het spiraaltje aan het afstoten was....zo voelde het in elk geval wel. Achteraf was het dus een zeer geprikkelde darm.

Nu eet ik elke dag havermout en veel fruit en groente. En ik moet zeggen dat ik nu toch wel elke dag kan. Heb na een paar kleine aanvallen in het begin geen last meer gehad. Ik KAN me trouwens wel heel goed je schrik voorstellen, want als ik terugdenk aan die ene keer dat ik lag te janken en de kronkelen van de pijn....meid ik duim voor je.

Hier wat rare en zeurderige steken onderin mijn buik. Het is een beetje constant aanwezig en wordt soms wat heftiger. Vooral als ik bezig ben geweest. Voel Pukkie overigens wel goed rondzwemmen en die zit hoger dan deze pijn. Heb de HA gebeld en die denkt in eerste instantie aan bandenpijn, maar ik moet mijn temp. in de gaten houden voor het geval het een blaas/nierbekkenontsteking is.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 14:09:06 #169
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_40270330
Sugar, je weet al hoe het is om het niet vooraf te weten, nu heb je de kans om het wel vooraf te weten. Ik wilde het bij Melvin ook niet weten, maar het was zo overduidelijk te zien op de echo.
Wij hadden toen zelf het idee dat het een meisje zou worden, dus het was wel even "wennen" dat het een jongen bleek. Toen ik het wist ben ik gelijk een aantal blauwe kleertjes gaan kopen, dat vond ik zo leuk. En ik vond het ook wel fijn om hem in onze gesprekken al Melvin te noemen. Ik moest alleen heel erg uitkijken dat ik dat tegen anderen ook niet zei.
Achteraf vond ik het dus helemaal niet zo erg dat ik vantevoren al wist dat het een jongetje zou worden.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  vrijdag 28 juli 2006 @ 14:09:14 #170
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40270336
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 11:29 schreef owlet het volgende:
Moonah, wat leuk! Ik vond dat ook zo speciaal maar mijn vriend wat minder geloof ik.
Nou, volgens mij maakte het toch meer indruk op hem dan hij had verwacht, ook al was het maar een formaliteit.
We gaan nu vanavond ook nog uiteten om het te vieren!
De schat....
  vrijdag 28 juli 2006 @ 14:10:51 #171
1762 YPPY
Yppiaans
pi_40270383
Dat heb ik ook Moonah, alleen moet ik om de drie kwartier uit het 80 cm hoge bed klimmen en half over de airco heen stappen. Is vast omdat je voeten (die van mij ook) 's nachts omhoog liggen. Kunnen we overdag weer lekker dikke voetjes kweken.

Wij hebben niet laten kijken Sugar, ook al waren we anderhalve week geleden erg nieuwsgierig. Anders vraag je of ze het opschrijven en in een dichte envelop stoppen. Kun je er nog langer over nadenken.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 28 juli 2006 @ 14:15:36 #172
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_40270547
hier regent het helaas ook niet. Heb het steeds benauwd, wordt er een beetje moe van.
Voor mijn zwangerschap had ik het maar heeel af en toe, vooral 's avonds, maar nu wel vaker, bah. En ik heb geen idee of ik er iets tegen kan doen, behalve rustig aan doen.
Ga zo maar eens in het bad zitten dat buiten staat eff afkoelen.
pi_40271529
Heb je meteen wat afleiding tijdens de weeën 'Zal ik de envelop openmaken of niet? Wil ik nu al weten voor wie ik dit doe of niet?'

Met 36w5d is er maar weinig kans dat de gyn ernaast zit als hij het geslacht vertelt nav de echo Snoopy en met Sugars zwangerschapsduur idem denk ik. Al heb je natuurlijk ook altijd nog babies bij wie er na de bevalling eerst het verkeerde geslacht gezegd wordt (door opgezwollen schaamlipjes enzo) en bij hen is het op de echo vast ook niet goed te zien.

De bloedtestuitslag is hier nog steeds niet binnen dus de assistente gaat nu rondvragen waarom het zo lang duurt (10 dagen nu).
Ik hoop dat ze 't niet kwijtgeraakt zijn heb niet zo erg veel vertrouwen in de administratie van het ziekenhuis hier.
/edit Volgens de huisarts kan het nog wel een week duren, dus dat is prettig. Als ze meer weten bellen ze me, hoef ik niet meer 3x per week tijdens het bloedtestspreekuur die in-gesprek-toon te horen. En sowieso volgende week bij de echo maar vragen wat de gyn ervan denkt dan.

[ Bericht 17% gewijzigd door poemojn op 28-07-2006 15:13:26 ]
  vrijdag 28 juli 2006 @ 14:51:57 #174
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_40271888
Ik denk niet dat er teleurstelling is bij de geboorte, als het weer een meisje blijkt te zijn. zeker niet bij mij, maar mijn man kennende ook niet bij hem. Die gaat alleen maar staan grienen van groot geluk.

Maar nu al weten dat het echt, echt, echt geen jochie is, zal hem misschien wel een beetje "teleurstellen". Gewoon omdat er nu ook niet meteen wél dat geweldige meisje is, een zusje voor Maria. En ik weet dat ik zijn enthousiaste steun juist erg nodig heb, nog zolang als het wachten gaat duren. Dus, ik hoop dat hij het ermee eens is dat we het niet willen weten. denk ik. Pieker ik. Denk ik.

Kozakken, goed dat je zo'n lekker gesprek had!!!

Oh en Mooooonah, gefeliciteerd met jullie erken-dagje! Toch wel heel leuk ook!
En uit eten helemaal, ben jaloers. Heb weer zo'n dag namelijk.

Zo dus:
misschien vanavond een leuke film huren (oh nee, we zijn vast te moe daarvoor)
misschien zouden we binnenkort weer even samen kunnen gaan eten (pas nog geweest, eigenlijk onzin dus)
misschien iets lekkers koken (maar met maria is het toch altijd een beetje vlug-vlug)
had ik niet dingen moeten doen vandaag (etiketten, opruimen, zolder, schoonmaken alles)
het weekend wordt vast weer niet leuk (sorry, dat is stom dat ik dat denk, maar ja)
ik wilde dat we de hele tijd leuke fijne dingen konden doen (zoals dus filmpje, uit eten, lunchen of terras en samen met harde muziek aan huis schoonmaken enzo)
pi_40272010
volgens mij als je zo'n envelop in huis hebt liggen, kan je er niet vanaf blijven ....

een vriendin is zwanger en weet al maanden wat het word. ze vind het heerlijk omdat ze zich nu al helemaal voor kan bereiden. denk dat het voor ieder persoonlijk is.
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_40272701
Het kan heel goed obstipatie zijn, de dokter dacht aan 3 mogelijke dingen, blaas,darm, of baarmoeder. Maar wat het is kon hij niet zeggen. Ik ben al daaaaagen niet naar de wc geweest..... dus wat dat betreft zou het dat kunnen zijn. Maar ik drink me helemaal suf, en ik hoef ook maar steeds niet te plassen, ja 1 keer per dag ofzo. Das toch ook raar.
Ik heb nog extra gevraagd of het niet door de blaasontstekingmedicijnen kon komen, maar dat kon echt niet, die moet ik ook blijven gebruiken tot de kuur op is, want een blaasontsteking kan een bevalling opwekken..... en dat moeten we niet hebben natuurlijk.
Het kon ook zo zijn dat de baarmoeder samentrekt, niet om het te verstoten, maar gewoon als reactie op veranderingen in het lichaam.
In ieder geval heb ik nog steeds geen bloeding of pijn, alleen een beetje misselijk.

Maar ohohoh wat schrok ik me lam vanmorgen....... ik kon bij de HA ook alleen maar huilen.
Vraagt hij of ik soms moeilijk zwanger kon raken.... nou nee het ging wel snel, maar daarom is het nog wel erg als het dan misgaat.
Ach ja zei hij, het is een natuurlijke reactie van het lichaam, uithuilen en doorgaan...

Maar we gaan er gewoon vanuit dat het allemaal goed is met ons kleine krummeltje.....
Allemaal bedankt voor de reacties, lieverds!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  vrijdag 28 juli 2006 @ 15:17:02 #177
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_40272872
Een blaasontsteking en niet hoeven plassen? Of is dat anders als je zwanger bent? Veel sterkte verder
pi_40272927
Wat is dat nou weer voor rare opmerking van die huisarts zeg!

Misschien kan je van die activia-yoghurtjes met vezels gaan eten. Dat wil wel helpen.
pi_40272961
ja ik merk totaal niks van die blaasontsteking, het kwam aan het licht toen ik mijn urine liet testen bij de huisarts omdat ik zo misselijk ben steeds. Maar volgens de dokter zat er toch een duidelijke blaasontsteking
  vrijdag 28 juli 2006 @ 15:22:43 #180
144006 chacama
Ondernemend!
pi_40273074
Dat is inderdaad een goede tip Snoopy. En als je die te prijzig vind.....yoghurt (rechtsdraaiend) met muesli..

En die opmerking van de HA slaat kant nog wal. Net alsof je je geen extra zorgen mag maken als je snel en zonder MMM zwanger bent geworden....
  vrijdag 28 juli 2006 @ 15:24:52 #181
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_40273145
Karin, dat heb ik ook gehad tijdens m'n zwangerschap. Ik had ontzettende steken in m'n buik, maar geen problemen met plassen en toch een blaasontsteking. Obstipatie was ook geen onbekend probleem Lijnzaad door je yoghurt of vla helpt. Succes
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  vrijdag 28 juli 2006 @ 15:34:41 #182
45621 Suzanna
Mama van...
pi_40273519
Wat raar zeg... Net of de éne miskraam minder erg is dan de andere. Nou kan je je voorstellen dat iemand die moeilijk zwanger raakt er langer verdriet van heeft (omdat een ander sneller na de miskraam weer zwanger wordt misschien?) maar het is altijd een kindje wat je verliest... toch? Ik vind het een ongevoelige opmerking van zo'n man ...

Enne, Karin, sterkte met je pijn!! doet het plassen ook pijn? Wel raar dat je zo weinig moet, dat vind ik er eigenlijk niet bijhoren (zelf vaak blaasontsteking gehad).

Sugar, wat een herkenbaar rijtje met dingen (in subscript )...

kan me voorstellen trouwens dat je het toch eigenlijk niet wilt weten, uiteindelijk kom je er toch wel achter wat het wordt! Wij wilden het bij Emma graag weten, maar het was ook weer zo'n verrassing toen ze kwam, we hadden echt geen idee namelijk...(ze konden het op de echo niet zien )
  vrijdag 28 juli 2006 @ 15:35:57 #183
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_40273563
Karin, wil je me even mailen ajb ?! Adres staat in mijn profiel !

Owlet.. sterkte met die loodjes meis ! Ronja heeft nog geen zin !
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_40273626
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 15:12 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Maar ohohoh wat schrok ik me lam vanmorgen....... ik kon bij de HA ook alleen maar huilen.
Vraagt hij of ik soms moeilijk zwanger kon raken.... nou nee het ging wel snel, maar daarom is het nog wel erg als het dan misgaat.
Ach ja zei hij, het is een natuurlijke reactie van het lichaam, uithuilen en doorgaan...
lekkere vent!
Eva
pi_40273896
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 15:35 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Karin, wil je me even mailen ajb ?! Adres staat in mijn profiel !
Ik heb je een mail gestuurd!
  vrijdag 28 juli 2006 @ 15:46:03 #186
154451 joeltje
Oldskooler
pi_40273943
Nou, zet mij als newby op dit forum ook maar neer. van de tweede, eerste is een dochter (sept. 03) de tweede komt tegelijk met ik80: 28 oktober 2006!

@Sugar: Hier een mannelijk argument tegen:

Bij mijn vrouw, en ons eerste kind, kon / mocht ik niets doen, of zeggen buiten een handje vast hgouden. Ik was errug blij dat ik iig de gene was die mocht zeggen dat het een dochter was. Toch nog iets "belangrijks" gedaan!

[ Bericht 55% gewijzigd door joeltje op 28-07-2006 15:48:50 (toevoeging) ]
Zolang je niet beweegt kun je nog alle kanten op
  vrijdag 28 juli 2006 @ 15:50:59 #187
1762 YPPY
Yppiaans
pi_40274115
Stomme huisarts zeg. Net of dat wat uitmaakt.

Gefeliciteerd joeltje.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  vrijdag 28 juli 2006 @ 15:56:01 #188
154451 joeltje
Oldskooler
pi_40274277
tnx Yppy.

@xxxKarinxxx: Die activa werkt bij mijn vrouw overigens ook heel goed, net als pruimen om eoa reden...
Zolang je niet beweegt kun je nog alle kanten op
  vrijdag 28 juli 2006 @ 16:01:54 #189
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_40274493
Karin heeft je vk geen telefonisch spreekuur ofzo? Ik zou namelijk even contact opnemen. Die hebben meestal wel begrip voor zulke dingen. En geven misschien meer duidelijkheid, ik vind die opmerking over binnen 24 uur een bloeding komen ook een beetje vaag namelijk. Ik zou dus bellen en je verhaal uitleggen, misschien geven ze je gewoon een antwoord of misschien zetten je ze afspraak wat naar voren. Dat lijkt me alleen maar prettig als je zo onzeker bent nu. Succes.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 16:05:34 #190
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40274620
Oeh, joeltje, voorkruipen he...
Gefeliciteerd!!
  vrijdag 28 juli 2006 @ 16:07:29 #191
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_40274673
Ik zou het willen weten hoor, Sugar!

Gefeliciteerd joeltje.

Wat een horkerige huisarts, XXXKarinXXX!
pi_40274804
Ik wil het ook weten, maar ook weer niet. Het is idd net als een cadeautje te vroeg uitpakken (of , die elk jaar weer zegt: ik heb iets leuks voor je verjaardag...... zal ik het zeggen? En dan zeg ik ja, en dan zegt hij het, en dan is het leuk, maar de verrassing is er af en dat is dan weer jammer... )
Geen hulp voor jou, Sugar
Eva
pi_40274868
Joeltje gefeliciteerd!

En ik ben net gebeld door de huisarts: de uitslag was helemaal goed. Ik heb al ooit eens vijfde ziekte gehad (waar ik al op hoopte met een moeder in het basisonderwijs) en ben niet onlangs nog besmet geweest. Geen enkel gevaar voor de baby dus. En hopelijk heeft Myrthe het nu ook gehad.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 16:16:20 #194
24188 Belana
kloon van belana
pi_40274968
wat fijn poemojn
stormy waters...
sailin'
pi_40275006
wat een lekker opgelucht gevoel moet dat zijn Poemojn
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_40275040
Ik heb geen idee hoe dat zit hier met de VK, ik kan haar alleen op ma en di tussen 12.30 en 13.00 uur bereiken, je schijnt een mobiel nummer te krijgen als je voor het eerst langskomt.
En mijn eerste afspraak is 22 aug. en de dag ervoor de echo.
Was het maar zover.....
Weetje ik ga er gewoon vanuit dat alles goed komt...Alleen hadden we dit weekend plannen om nog wat mensen in te lichten over ons kindje..... maar wie weet stellen we dat nog even uit.

En die HA was verder best aardig hoor (het was trouwens niet mijn eigen HA) alleen een paar onhandige opmerkingen......

Ik ga vanavond toch boodschappen doen, dan halen we meteen wat van die toetjes op.
pi_40275092
Ik voel me wel een dikke ego..... zit hier alleen mijn gal te spuien, terwijl anderen ook (leuke) dingen te melden hebben....

Allemaal gefeliciteerd!
  vrijdag 28 juli 2006 @ 16:21:58 #198
1762 YPPY
Yppiaans
pi_40275159
Logisch toch Karin? Je hebt iets verschrikkelijks meegemaakt vanochtend en moet nu maar afwachten. Daar is dit topic voor. En wij reageren op jouw waardoor jij weer terug reageert enz. Je moet gewoon posten.
*OUD heilige*
  vrijdag 28 juli 2006 @ 16:23:15 #199
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_40275215
Nou Karin als je na het weekend nog zo voelt zou ik gewoon even bellen. Vaak maken ze daar wel tijd voor.

Poemojn wat fijn wat fijn! was het nou deze zaterdag of de volgende? want morgen hebben we eigenlijk al iets en ik weet het niet meer, je weet wel enzo
pi_40275371
Ja gewoon dat ik nu ook niet ergens in m'n achterhoofd blijf zitten met een 'stel dat toch..'

22 augustus duurt nog wel even Karin, ik zou dan ook gewoon maandag even bellen. Vreemd dat ze zo slecht bereikbaar zijn als je nog geen eerste afspraak hebt gehad.

volgende week zaterdag Luchtbel omdat je deze zaterdag al iets had
  vrijdag 28 juli 2006 @ 16:28:36 #201
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40275420
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 13:23 schreef Sugar het volgende:
Ja, Leah! Dat heb ik ook eigenlijk!
Ik vond het toch wel een supergrote verrassing pas die dag te weten of je een zoon of een dochter hebt. Daarom ook steeds niet gevraagd of ze het wilden zeggen (bij Maria niet en nu weer niet). Maar ja, nu, zo vlak voor de uitgerekende datum, is het misschien toch wel heel leuk? Aaai.
Iedere keer denk ik dat weer, maar damn... wat gaat het snel!
  vrijdag 28 juli 2006 @ 16:34:32 #202
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40275600
XXXKarinXXX, volgens mij was het sweaty die er achter kwam dat ze zwanger was doordat ze onverklaarbaar hele erge buikpijnen had. Toen bleek dat ze zwanger was dus.
Dus het kan gewoon wel met de veranderingen in je lichaam te maken hebben.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 16:37:35 #203
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_40275707
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 16:28 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Iedere keer denk ik dat weer, maar damn... wat gaat het snel!
daarom ook niet willen weten nog zou ik denken. Wolfje wordt al snel geboren, gewoon nog één keer alles nieuw. Lijkt mij wel mooi.

Poemojn gelukkig gelukkig ik wist niet meer wat ik nou gezegd had, het goede dus juist.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 16:39:52 #204
24188 Belana
kloon van belana
pi_40275789
sugar, niet doen past niet bij jullie
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 28 juli 2006 @ 16:57:09 #205
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40276312
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 16:37 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

daarom ook niet willen weten nog zou ik denken. Wolfje wordt al snel geboren, gewoon nog één keer alles nieuw. Lijkt mij wel mooi.
Ja, zoiets zou ik ook hebben. Het is echt nog maar zo heel kort, ik zou nog even mijn geduld proberen te bewaren!
  vrijdag 28 juli 2006 @ 17:22:33 #206
45621 Suzanna
Mama van...
pi_40277073
Joeltje, gefeliciteerd!

Enne, Karin...waar anders moet je je 'gal spuien' (hoewel ik dat eigenlijk niet van toepassing vind op jouw situatie hoor) dan hier? Is toch helemaal logisch en helemaal niet erg. Hier voelt iedereen ook met je mee! Niet schuldig voelen hoor ...

Poemojn, heb jij trouwens ook al een aardig buikje? Die van mij begint nu pas echt te groeien, toch alweer 20 weken (bijna dan) ... gaat hard he?
Fijn dat de uitslag goed was!
  vrijdag 28 juli 2006 @ 17:53:09 #207
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_40277844
Lieve Karin, waarom bel je geen andere verloskundige? Zijn er niet meer in je regio? Ik vind het heel vreemd dat men niet verder kijkt om jou gerust te stellen. Rot voor je, hoor. Ik had trouwens soortgelijke dingen aan het begin van mijn zwangerschap. Alleen was ik toen niet zwanger, ik vond dat ik heel erge buikgriep had.

Sugar: Ik zou het willen weten! Ohnee, ik weet het al! En het is geweldig! Uiteindelijk maakt het geen zak uit wat je krijgt maar het is wel erg leuk er met zijn twee op voorbereid te zijn (of met de hele wereld) en er naar toe te leven en alvast te binden. Zo voelde ik dat iig wel.
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  vrijdag 28 juli 2006 @ 18:50:19 #208
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40279250
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 16:37 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Juist, dat bedoelde ik dus . Ik snap dat mensen het graag willen weten hoor ik wist al vanaf 20 weken dat ik een nichtje zou krijgen . Maar zo kort voor de bevalling hield ik het surprise element er nog even in .
En dan nog even dit, bij Freek had ik echt een afschuwelijke bevalling, het enige feestelijke aan het hele verhaal was de mededeling dat het een jochie was. Dat is voor mij de reden geweest om het bij de tweede weer niet te willen weten.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 19:03:27 #209
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_40279510
Maar hoe je kindje er uit ziet is toch al een hele verrassing? Zo heb je 2 keer een verrassing! Nu dat je weet wat het is, en straks dat je weet hoe het er uit ziet. Dubbelop fijn dus.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 19:08:55 #210
45621 Suzanna
Mama van...
pi_40279626
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 17:53 schreef Neuk het volgende:
Alleen was ik toen niet zwanger, ik vond dat ik heel erge buikgriep had.
Lange buikgriep is dat dan he, da's wel weer minder ... ik was erg opgelucht toen ik wist dat ik zwanger was, en aan de andere kant ook weer niet, want dan zou het nog 'even' gaan duren (bij mij zowat de hele zwangerschap (eerste dan) gespuugd )
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 19:03 schreef Spuuglokje het volgende:
Maar hoe je kindje er uit ziet is toch al een hele verrassing? Zo heb je 2 keer een verrassing! Nu dat je weet wat het is, en straks dat je weet hoe het er uit ziet. Dubbelop fijn dus.
Vind ik ook eigenlijk, daarom wilden we het bij alletwee weten, en nu weer (stomme ik, heb nog geen echoafspraak gemaakt en nu ben ik al 20 weken ... stomme vergeetachtigheid )
  † In Memoriam † vrijdag 28 juli 2006 @ 19:34:39 #211
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_40280222
Karin wat zul jij geschrokken zijn zeg. En die reactie van die huisarts vind ik ronduit belachelijk hoor. Gelukkig is het gebleven bij de ene pijnaanval. Ik had in het begin ook soms hele erge pijn en dan kwam dat vaak doordat ik te lang wachtte met plassen of ik had obstipatie. We duimen gewoon door dat alles goed blijft gaan!

Sugar de keuze is natuurlijk aan jullie, maar de verleiding is nu wel erg groot. Wel ontzettend leuk trouwens dat je deze echo nog in je schoot geworden krijgt (letterlijk ) . Wij willen wel heel graag weten wat het gaat worden. Gewoon omdat ons hele zwanger worden traject al zo openbaar was en iedereen precies wist wanneer er wat gebeurden. Het geslacht weten zal voor ons dan ons geheimpje zijn. Verder kan ik helemaal niet tegen verrassingen. Vroeger ging ik al stiekum midden in de nacht naar beneden om de cadeautjes onder de kerstboom te voelen en dan wist ik meestal wat erin zat
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_40280909
Karin we zijn er hier om ook je negatieve gevoelens en ervaring te delen hoor. Als je zo ontzettend schrikt dan is het toch juist fijn dat je je verhaal hier kwijt kan?
Die horkerige opmerking komt me erg bekend voor , helaas zijn er meer huisartsen die er zo "makkelijk" over denken. En wat iedereen zegt , gewoon een vk bellen , desnoods een andere dan waar je ingeschreven staat. Alles beter dan zoveel onzekerheid.

Sugar bij de 1e wilde ik het juist niet weten , was het echt mijn verrassings ei. Maar vanwege de bevalling die toch anders verliep dan we gedacht hadden en de keizersnede die erop volgde wilde ik het bij de 2e wel graag weten. Nu weet ik het dus al een week of 12 en ik vind het heerlijk om te weten. Maar als ik van te voren zou weten dat ik een gewone bevalling zou hebben had ik het niet willen weten.... Ik vind de keuze nogal persoonlijk dus of je het wel of niet zou doen en de enigen die weten of je het wel of niet moet gaan doen zijn jullie zelf.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 20:03:58 #213
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_40281062
Sugar, moeilijke beslissing.. maar in jouw geval zou ik denk ik nog even wachten tot de bevalling. Je hebt 't al zo lang niet geweten.. dat eventjes kan er ook nog wel bij

Karin, wat een hork van een huisarts zeg! Die groeipijnen van de baarmoeder voelden bij mij trouwens als hele hevige menstruatiekrampen.. Meer een soort 'doffe' pijn.. de pijn van m'n darmen was een stuk scherper. (ow, en geirriteerde blaas, volle darmen en groeipijnen verstevigen elkaar qua pijnlijkheid ben ik achter)

Daarnet nog even op bed met Saskia erbij. Mama beebie in buik dat weet ze ondertussen wel. "Saskia beebie kijken" en mevrouw probeert door m'n navel te kijken.. "Beebie weg? Waar is beebie nou? Saskia kan niet zien?"
Verteld dat we morgen dan maar naar de beebie gaan luisteren (bij de vk) en nadat de beebie welterusten gekust is, ging mevrouw naar bed
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 20:47:13 #214
94046 PM-girl
pi_40282232
Karin, daar zijn we hier toch voor? Delen van alle dingen, dus ook de ongezellige? Je hebt het denk ik niet meegekregen maar ik heb hier heel wat weekjes ongezellig gezeten, door onderzoeken ed.
Dat was voor mij iig erg fijn, om het hier kwijt te kunnen. Dus gewoon blijven schrijven he!
En wat anderen zeggen, ik zou toch proberen de vk te bellen, of evt. het zkh. Daar kunnen ze ook meer onderzoeken dan een ha denk ik.
*
  vrijdag 28 juli 2006 @ 21:08:26 #215
94046 PM-girl
pi_40282802
Joeltje, gefeliciteerd! EN niet eens achteraan hoeven sluiten!!

Poejmon, fijn dat je uitslag ok was!!

Maar dames, het REGENT!!!!

*
pi_40282928
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 21:08 schreef PM-girl het volgende:
Joeltje, gefeliciteerd! EN niet eens achteraan hoeven sluiten!!

Poejmon, fijn dat je uitslag ok was!!

Maar dames, het REGENT!!!!

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Hier nog niet, maar het is hier grauw en grijs en bijna groen! Het komt

Ik kan me trouwens zo ergeren aan die weermutsen van RTL: "morgenochtend bewolkt, en 22 graden, het valt dus wat tegen als u de gordijnen open doet. Gelukkig wordt het 's middags beter, 28 graden" Mens, hele volkstammen snakken naar wolken en 22 graden! - en om het nog even ontopic te maken: vooral mijn voeten waarboven ik mijn enkels niet meer terug kan vinden
Eva
  vrijdag 28 juli 2006 @ 21:43:51 #217
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_40283723
Beslissing genomen. Man vond het meteen oké toen ik zei dat het misschien echt beter is van niet. Hij was zelf ook erg aan het twijfelen, denk ik.
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 16:39 schreef Belana het volgende:
sugar, niet doen past niet bij jullie
Belaantje dit vond ik een heel lieve post. En klopt denk ik ook erg goed. Lief dat je dat zo aanvoelt.
pi_40283861

Ik voel me even klote. Mijn benen en voeten doen zeer van de spanning, zoveel vocht. Bewegen gaat moeilijk, lopen gaat moeilijk, en dan de drukkende warmte, en de regenwolken zijn ook al weer voorbij.
ik wil alleen nog maar janken, en ik wil dat die 8 weken NU voorbij zijn!

Maar ja, ik moet nog even, en morgen zal het wel beter gaan, maar nu is het even shit

Sorry voor de klaagpost., ik kruip mijn bedje in...
Eva
  vrijdag 28 juli 2006 @ 21:48:54 #219
24188 Belana
kloon van belana
pi_40283880
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 21:43 schreef Sugar het volgende:
Beslissing genomen. Man vond het meteen oké toen ik zei dat het misschien echt beter is van niet. Hij was zelf ook erg aan het twijfelen, denk ik.
[..]

Belaantje dit vond ik een heel lieve post. En klopt denk ik ook erg goed. Lief dat je dat zo aanvoelt.
lekker ding ben je
jullie krijgen gewoon een prachtig wolfje of wolfinnetje
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 28 juli 2006 @ 21:51:07 #220
24188 Belana
kloon van belana
pi_40283933
linda, klote is dat he!! ff lekker janken, lekker douchen, nog ff lekker janken en dan je bedje in
nog maar 8 weken meissie!! gaat heel snel en het wordt echt koeler.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 28 juli 2006 @ 21:52:07 #221
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_40283966
Karin, je bent toch al lange tijd erg gammel wat is juiste woord voor die vervelende misselijkheid en de energie die dat vreet? Dat kan bijdragen aan het feit dat alles nu meer zeer doet. Alsof je zenuwen getergd zijn. Krijg je ook nog eens een antibioticakuur en het is bloedheet en dan kan het wel eens te veel zijn. Tel daarbij op de mogelijke verklaringen die hier ook nog eens genoemd zijn en een miskraam is niet het enige waar je aan zou moeten/kunnen denken. Sterkte!
  vrijdag 28 juli 2006 @ 21:53:51 #222
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_40284009
Linda856763 ( ) Balen van die dingen soms, he? Ik heb met je te doen en kan maar 1 ding zeggen: accepteer dat het one of those days is en gun jezelf een jankmoment en een potje thee. Of ak ijs. Of cola light. Of nog een jankpartij. Dat is het beste wat je ervan kunt maken soms.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 21:53:58 #223
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_40284012
Sugar, wij wisten het wel, zelfs wie het eerste geboren zou worden. Degene met het toetertje lag voor de uitgang. Eén jongentje is zeker, werd ons vaak verteld bij echo's. Van het bovenste gelegen kindje is slechts eenmaal een geslacht bepaald. We hadden 2 jongensnamen voor j/j en 1 meisjesnaam voor j/m. Groot was de verassing toen Liz als eerste ter wereld kwam. Na de tranen ineens het besef: Heei, het jongentje lag toch voor? Daarna even verwarring bij lief en ik: Huh? Daarna een lichte paniek: Ships, we hebben maar 1 meisjesnaam. Zodadelijk heeft iedereen zich vergist. 'Gelukkig' begonnen toen de weeën weer, waardoor het vraagstuk ineens een prioriteit naar achteren opschoof. Cas bleek wel het voorspelde jongentje te zijn.... Wie overigens er nu nog steeds last van lijkt te hebben dat zijn zus hem te glad af is geweest door voor te dringen. Met terugwerkende kracht moet hij dat aspect nu nog compenseren.
Je vraagt om hulp in je dilemma? Nee, niet doen. Die twee weken zit je nog wel uit. Ik zou verrast willen worden.
pi_40284144
klinkt als de juiste keuze sugar, die paar weekjes maken ook niet meer uit.
Oh, en voor de puf-en-cheer-smilies weer losbarsten morgenochten. Ik ga lekker uitslapen en uitgebreid ontbijten, dus spaar jullie vingers. Als er wel wat gebeurt geef ik wel de opdracht een berichtje te posten
  vrijdag 28 juli 2006 @ 22:08:00 #225
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40284371
Owlet, die kijkt je dan ws zo aan:
Het mannetje vindt het ook maar apart als ik vertel over hier.
Maar zo langzaamaan heb ik hem al een beetje opgevoed hoor.

Sugar, goede beslissing over het niet willen weten. Het is ook de ultieme test vind ik om je nieuwsgierigheid te testen. Dat laatste stukje red je ook nog wel. En ookal dacht ik bijv zelf aan een meisje dit keer, ik was ook heel blij verrast toen ik het piemeltje zag hangen. Is zo'n leuk moment als je ziet 'wie' je daar in je armen krijgt.
Ik weet dat veel mensen het hier al weten wat ze krijgen, maar ik zou dat echt niet willen. Dan weet je al wie je krijgt en hoe hij of zij heet. Zou ik niet leuk vinden. Dat is voor mij persoonlijk gewoon het laatste kadootje wat je uitpakt, bij wijze van spreken.
Als je niet lacht, ben je dood.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')