abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40267250
Alle nieuwe zwangeren van harte en appelsap een wijze beslissing van jou, je partner en je familie... Ook wij hebben een babykamertje maar in het begin komt het kleintje ook bij ons op de kamer slapen in een wiegje!

Karin veel sterkte en hopen dat het niet ernstig wordt!

Het hoost hier nu overigens met onweer hagel en alles tegelijk... Moest even rennen om de was af te halen!
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  vrijdag 28 juli 2006 @ 12:39:20 #152
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_40267352
karin, ik moet meteen denken aan obstipatie De eerste weken van mijn zwangerschappen zat ik ook helemaal verstopt en had ik ook af en toe van die afgrijselijke krampen, heel scherp en geen idee hoe je moet zitten, staan of liggen.
De eerste keer zat ik ook meteen bij de gyn en die vroeg me toen 'wanneer ben je voor het laatst goed naar het toilet geweest?" Ik wist niet wanneer maar wel dat 't al een paar dagen (minimaal) geleden was.
Veel beweging, veel havermout, evt. vezels van de huisarts, veel drinken, zo weinig mogelijk 'vochtabsorberend' voedsel.. en daarmee ging het een stuk beter.

Obstipatie is een vaak voorkomende zwangerschapsklacht, is allen niet zo algemeen bekend.

Sterkte iig!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 13:16:27 #153
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_40268635
Karin, sterkte, hopelijk blijft die pijn weg en heeft het niets te maken met je zwangerschap.

Owlet, nog een keer neukie-neukie doen, wie weet helpt het nu wel!

Ik ben weer terug dus, alles prima, denk ik, want we hebben het nergens over gehad. Voelde even, hartje gehoord, bloeddruk gemeten (maar ik heb niet gevraagd wat het was) en weer klaar.

Maar de vlos vroeg wel of ik tussendoor nog een echo had gehad een keer. Nee dus.
"Wil je er één?"
"Euhm, ja! Dat vind ik wel leuk!"
"Oké. Doen we dat. Even denken, wel een reden erop zetten... Ligging. Zo, ja, anders doen ze het niet."
Nu moet ik volgende week op controle en mag ik dan een echo laten maken.Groot dilemma wordt nu: gaan we wel of niet vragen of ze vertellen wat het is? Aaaaaargh. Help me in deze beslissing, please?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_40268703
Sugar wist je het bij Maria ook of niet? Wij weten het nu 6 weken en vinden het zelf prettig en het is echt iets tussen ons. Voor de familie en dergelijke houden we het nog even spannend want er worden hele poules afgesloten op de kleine...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  vrijdag 28 juli 2006 @ 13:19:40 #155
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40268737
Ik heb het niet gedaan . Ik vond het zo leuk om dat pas na de geboorte te horen.
En heel bewust, want ik heb een stuk of 10 echo's gehad bij beiden, maar dan zei de gyn altijd dat ik ff niet moest kijken.

Ieder het zijne hoor, laat ik dat voorop stellen, maar het voelde voor mij als een kadootje al voor je verjaardag uitpakken .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 13:23:37 #156
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_40268873
Ja, Leah! Dat heb ik ook eigenlijk!
Ik vond het toch wel een supergrote verrassing pas die dag te weten of je een zoon of een dochter hebt. Daarom ook steeds niet gevraagd of ze het wilden zeggen (bij Maria niet en nu weer niet). Maar ja, nu, zo vlak voor de uitgerekende datum, is het misschien toch wel heel leuk? Aaai.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_40268889
NIet doen Sugar! Gewoon niet doen.
Zo, beslissing is gemaakt
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † vrijdag 28 juli 2006 @ 13:24:07 #158
43556 miss_dynastie
pi_40268891
Ik zou het zelf niet willen weten als ik zwanger zou zijn, maar ik ben wel heel benieuwd naar het geslacht van Wolfje
  vrijdag 28 juli 2006 @ 13:28:05 #159
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40269031
Juist om dat je vlak voor de bevalling zit Sugar, juist daarom!
Ik denk dat je er echt spijt van krijgt.
Al zou ik ook bloednieuwsgierig zijn hoor . Maar ken je dat gevoel dat je als kind stiekum ging speuren naar kadootjes, en als je ze dan gevonden had daar eigenlijk teleurgesteld over was?

Na ja, zoiets dus .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_40269043
Wij wisten het bij Myrthe wel een paar dagen tevoren (twee weken ofzo) en dat was wel handig met de geboortekaartjes
pi_40269117
Ja maar, ja maar wat is er dan onhandig met geboortekaartjes als je het niet weet? Enne, ze kunnen zich altijd nog vergissen!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 28 juli 2006 @ 13:34:54 #162
61800 Rottdog
May all your dreams come true
  vrijdag 28 juli 2006 @ 13:39:48 #163
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_40269449
Hahaha, ik kan me best vinden in jullie "nee, niet doen-adviezen". Maar ja, die man van me, he? Ook nog mannelijke argumenten tegen?

Ik opperde namelijk 2 weken geleden dat hij het volgens mij een superleuk cadeautje zou vinden als ik hem ineens kon vertellen dat ons kindje een jongen is, of een meisje. Gewoon ineenns nu die extra zekerheid ofzo. En dan eerlijk gezegd vooral als het een jongetje zou zijn. En daarna zei hij: Ja! Dat zou ik heeeeeeeeeeel leuk vinden om te weten. Heb je het niet stiekem al gedaan, zo'n echo?

Maar ik denk nu ook: ja, maar als het geen jongetje is, zou het bijna een soort teleurstelling kunnen zijn. En dan zijn die laatste weken ook niet leuk!
  vrijdag 28 juli 2006 @ 14:00:04 #164
103793 kozakken
Living the life
pi_40270069
Wij weten wat het wordt en vinden het juist extra leuk om het dit keer te weten. Alsof het een extra dimensie geeft aan de dromen die wat gerichter zijn. (alhoewel er natuurlijk ook nog gewoon fout gekeken kan zijn bij de echo )
Ik zou het dus wel willen weten Wat maak ik het je weer gemakkelijk he. Het komt er gewoon op neer dat jullie zelf alleen maar jullie eigen gevoel moeten volgen. Dan is alles toch gewoon goed, wat je ook kiest.

Hier vanmorgen een goed gesprek bij de vlos gehad. Had nog een aantal vragen en zorgen die ik graag even bespreken wilde. Ze nam zo uitgebreid de tijd voor me. Vond ik meer dan bijzonder fijn.
Bloeddruk prachtig, urnine goed, gewicht gegroeid (grrrr) maar te verklaren door alle vochtvasthouden en kindje is mooi ingedaald. Laat maar komen dus!
-Open naarrrrr onderrennnnnnn-
  vrijdag 28 juli 2006 @ 14:03:34 #165
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40270166
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 13:39 schreef Sugar het volgende:
Maar ik denk nu ook: ja, maar als het geen jongetje is, zou het bijna een soort teleurstelling kunnen zijn. En dan zijn die laatste weken ook niet leuk!
Dan wordt het wellicht uitgestelde teleurstelling?
Hoewel dat wel overstemd zal worden door de vreugde over het nieuwgeboren kindje.
Ik ben blij dat ik het van tevoren wist/weet. Nu heb ik alle tijd gehad om mijn 'teleurstelling' te verwerken en om te buigen naar "Yes! Leuk! We krijgen een zoon!"

Hoest inmiddels met Karin?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 14:07:12 #166
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40270270
Fijn dat alles goed was Kozakken!
Gooi de boel maar open!
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 14:00 schreef kozakken het volgende:
alle vochtvasthouden
Speaking of which, ik hou dus inmiddels ook nogal wat vocht vast. Tot halverwege mijn kuiten zo'n beetje. 's Nachts leg ik mijn benen een behoorlijk eindje omhoog, waardoor ze 's ochtends tot een acceptabel niveau (lees: niet meer zo pijnlijk) geslonken zijn. Maar nu word ik dus echt al een paar nachten om het uur (!!) wakker voor een flinke plas. Zou dat met het vocht afdrijven te maken hebben?
  vrijdag 28 juli 2006 @ 14:08:10 #167
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_40270298
Sugar, ik zou het niet doen, maar ik snap je dilemma. Ik wil het zelf ook niet weten en daarom zie ik de bevallings als iets leuks (nouja, soort van) namelijk als onthulling van het geslacht.
Verder weet je alles al (naam, kaartje etc, dat het mijn oren heeft (volgens de echoscopist!)) Dus dan is er voor mij iets om naar toe te leven, namelijk wat het wordt!

Karin, hopelijk ben je een beetje gerustgesteld? Schrikken hoor. Wat ET schrijft over de verstopping heb ik ook wel eens, zwanger maar vroeger ook al. Gewoon zo erg moeten maar dat het niet past lijkt het wel. Je kunt dan niet op de wc blijven zitten, maar ook niet staan of wat dan
ook.

Hier helaas nog geen regen, vanmorgen wel een buitje maar niet heftig. Nu is het weer superbenauwd, net even liggen slapen en het zweet straalt van me af, getver. ik slaap de laatste dagen zelfs met een natte koude handdoek over me heen!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 28 juli 2006 @ 14:08:53 #168
144006 chacama
Ondernemend!
pi_40270322
Karin heel veel en ik hoop met de anderen mee dat het niets is. Ook ik moest aan obstipatie denken. Heb er in het begin ook veel last van gehad. En de omschrijving die je geeft is heel erg herkenbaar. Ik weet nog dat ik een keer voor mijn zwangerschap HA heb laten bellen omdat ik dacht dat mijn baarmoeder spontaan het spiraaltje aan het afstoten was....zo voelde het in elk geval wel. Achteraf was het dus een zeer geprikkelde darm.

Nu eet ik elke dag havermout en veel fruit en groente. En ik moet zeggen dat ik nu toch wel elke dag kan. Heb na een paar kleine aanvallen in het begin geen last meer gehad. Ik KAN me trouwens wel heel goed je schrik voorstellen, want als ik terugdenk aan die ene keer dat ik lag te janken en de kronkelen van de pijn....meid ik duim voor je.

Hier wat rare en zeurderige steken onderin mijn buik. Het is een beetje constant aanwezig en wordt soms wat heftiger. Vooral als ik bezig ben geweest. Voel Pukkie overigens wel goed rondzwemmen en die zit hoger dan deze pijn. Heb de HA gebeld en die denkt in eerste instantie aan bandenpijn, maar ik moet mijn temp. in de gaten houden voor het geval het een blaas/nierbekkenontsteking is.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 14:09:06 #169
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_40270330
Sugar, je weet al hoe het is om het niet vooraf te weten, nu heb je de kans om het wel vooraf te weten. Ik wilde het bij Melvin ook niet weten, maar het was zo overduidelijk te zien op de echo.
Wij hadden toen zelf het idee dat het een meisje zou worden, dus het was wel even "wennen" dat het een jongen bleek. Toen ik het wist ben ik gelijk een aantal blauwe kleertjes gaan kopen, dat vond ik zo leuk. En ik vond het ook wel fijn om hem in onze gesprekken al Melvin te noemen. Ik moest alleen heel erg uitkijken dat ik dat tegen anderen ook niet zei.
Achteraf vond ik het dus helemaal niet zo erg dat ik vantevoren al wist dat het een jongetje zou worden.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  vrijdag 28 juli 2006 @ 14:09:14 #170
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40270336
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 11:29 schreef owlet het volgende:
Moonah, wat leuk! Ik vond dat ook zo speciaal maar mijn vriend wat minder geloof ik.
Nou, volgens mij maakte het toch meer indruk op hem dan hij had verwacht, ook al was het maar een formaliteit.
We gaan nu vanavond ook nog uiteten om het te vieren!
De schat....
  vrijdag 28 juli 2006 @ 14:10:51 #171
1762 YPPY
Yppiaans
pi_40270383
Dat heb ik ook Moonah, alleen moet ik om de drie kwartier uit het 80 cm hoge bed klimmen en half over de airco heen stappen. Is vast omdat je voeten (die van mij ook) 's nachts omhoog liggen. Kunnen we overdag weer lekker dikke voetjes kweken.

Wij hebben niet laten kijken Sugar, ook al waren we anderhalve week geleden erg nieuwsgierig. Anders vraag je of ze het opschrijven en in een dichte envelop stoppen. Kun je er nog langer over nadenken.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 28 juli 2006 @ 14:15:36 #172
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_40270547
hier regent het helaas ook niet. Heb het steeds benauwd, wordt er een beetje moe van.
Voor mijn zwangerschap had ik het maar heeel af en toe, vooral 's avonds, maar nu wel vaker, bah. En ik heb geen idee of ik er iets tegen kan doen, behalve rustig aan doen.
Ga zo maar eens in het bad zitten dat buiten staat eff afkoelen.
pi_40271529
Heb je meteen wat afleiding tijdens de weeën 'Zal ik de envelop openmaken of niet? Wil ik nu al weten voor wie ik dit doe of niet?'

Met 36w5d is er maar weinig kans dat de gyn ernaast zit als hij het geslacht vertelt nav de echo Snoopy en met Sugars zwangerschapsduur idem denk ik. Al heb je natuurlijk ook altijd nog babies bij wie er na de bevalling eerst het verkeerde geslacht gezegd wordt (door opgezwollen schaamlipjes enzo) en bij hen is het op de echo vast ook niet goed te zien.

De bloedtestuitslag is hier nog steeds niet binnen dus de assistente gaat nu rondvragen waarom het zo lang duurt (10 dagen nu).
Ik hoop dat ze 't niet kwijtgeraakt zijn heb niet zo erg veel vertrouwen in de administratie van het ziekenhuis hier.
/edit Volgens de huisarts kan het nog wel een week duren, dus dat is prettig. Als ze meer weten bellen ze me, hoef ik niet meer 3x per week tijdens het bloedtestspreekuur die in-gesprek-toon te horen. En sowieso volgende week bij de echo maar vragen wat de gyn ervan denkt dan.

[ Bericht 17% gewijzigd door poemojn op 28-07-2006 15:13:26 ]
  vrijdag 28 juli 2006 @ 14:51:57 #174
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_40271888
Ik denk niet dat er teleurstelling is bij de geboorte, als het weer een meisje blijkt te zijn. zeker niet bij mij, maar mijn man kennende ook niet bij hem. Die gaat alleen maar staan grienen van groot geluk.

Maar nu al weten dat het echt, echt, echt geen jochie is, zal hem misschien wel een beetje "teleurstellen". Gewoon omdat er nu ook niet meteen wél dat geweldige meisje is, een zusje voor Maria. En ik weet dat ik zijn enthousiaste steun juist erg nodig heb, nog zolang als het wachten gaat duren. Dus, ik hoop dat hij het ermee eens is dat we het niet willen weten. denk ik. Pieker ik. Denk ik.

Kozakken, goed dat je zo'n lekker gesprek had!!!

Oh en Mooooonah, gefeliciteerd met jullie erken-dagje! Toch wel heel leuk ook!
En uit eten helemaal, ben jaloers. Heb weer zo'n dag namelijk.

Zo dus:
misschien vanavond een leuke film huren (oh nee, we zijn vast te moe daarvoor)
misschien zouden we binnenkort weer even samen kunnen gaan eten (pas nog geweest, eigenlijk onzin dus)
misschien iets lekkers koken (maar met maria is het toch altijd een beetje vlug-vlug)
had ik niet dingen moeten doen vandaag (etiketten, opruimen, zolder, schoonmaken alles)
het weekend wordt vast weer niet leuk (sorry, dat is stom dat ik dat denk, maar ja)
ik wilde dat we de hele tijd leuke fijne dingen konden doen (zoals dus filmpje, uit eten, lunchen of terras en samen met harde muziek aan huis schoonmaken enzo)
pi_40272010
volgens mij als je zo'n envelop in huis hebt liggen, kan je er niet vanaf blijven ....

een vriendin is zwanger en weet al maanden wat het word. ze vind het heerlijk omdat ze zich nu al helemaal voor kan bereiden. denk dat het voor ieder persoonlijk is.
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')