abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40289122
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 00:56 schreef Shogo het volgende:
Collateral (2004)
Ik blijf deze film meesterlijk vinden, het acteerwerk, het verhaal, heerlijk gewoon. Het is zo tot in de puntjes gedetailleerd en gestyleerd dat het echt van niemand anders dan van Michael Mann kan zijn. Subliem is dan ook het camerawerk in HD, wat prachtig eruit ziet. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar Miami Vice waarbij dezelfde techniek weer wordt gebruikt.
Een brandweerman die wraak gaat nemen? Ik neem aan dat je mening over het meesterlijke verhaal wel wat sarcastisch is?
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  zaterdag 29 juli 2006 @ 01:05:51 #52
13148 Shogo
Psycho...
pi_40289210
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 01:00 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Een brandweerman die wraak gaat nemen? Ik neem aan dat je mening over het meesterlijke verhaal wel wat sarcastisch is?
Ga jij nou eerst maar eens verdiepen in welke film ik bedoel, zoals door op het linkje te klikken, als je dat hebt gedaan praten we wel weer verder.
pi_40289230
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 01:05 schreef Shogo het volgende:

[..]

Ga jij nou eerst maar eens verdiepen in welke film ik bedoel, zoals door op het linkje te klikken, als je dat hebt gedaan praten we wel weer verder.
Ach, ik had er voor mezelf al "Damage" achter geplakt. Excuses
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  zaterdag 29 juli 2006 @ 01:08:52 #54
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_40289269
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 14:12 schreef dolle_hond het volgende:
The Hole in the Wall

als madame mystera omkomt bij een ongeluk, moet the fox (EGR) iets nieuws verzinnen. net dan dient jean oliver zich aan. ze is een jaartje uit de gevangenis en zint op wraak tov de vrouw die haar er ingeluisd heeft.

leuke film, die nu 11 votes op imdb heeft. vooral voor de EGR-fans

Five Star Final

[afbeelding]

EGR speelt Randall, een hoofdredacteur van een krant. om de oplage te doen stijgen, rakelt hij een oude moordzaak op. de dader, nancy voorhees, leeft inmiddels anoniem onder een andere naam en heeft heel veel hinder van dit oprakelen. haar dochter gaat de volgende dag trouwen.

film begint matjes en overdreven, maar de laatste 10 minuten zijn subliem, vooral dankzij EGR. een van zijn sterkste scenes (en ik heb er al heel wat gezien)
Is het echt zo gangster film waar we EGR van kennen?
  zaterdag 29 juli 2006 @ 01:17:27 #55
13148 Shogo
Psycho...
pi_40289417
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 01:06 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Ach, ik had er voor mezelf al "Damage" achter geplakt. Excuses
Die film is idd behoorlijk bagger.
pi_40289551
Wolf Creek
ik kon geen sympathie meer opbrengen voor de slachtoffers omdat ze zo dom bezig waren, ik wil niks verklappen maar als je een verkrachtende moordenaar knock out hebt, in een kamer met alleen maar wapens maak je 'm toch af ipv een paar tikjes op z'n rug waarna je zeker weet dat ie terug komt omdat we pas op de helft van de film zitten
  zaterdag 29 juli 2006 @ 09:12:49 #57
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_40292573
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 01:08 schreef dvdfreak het volgende:

[..]

Is het echt zo gangster film waar we EGR van kennen?
nee
eigenlijk niet

The Hole in the Wall is de 1e film waarin EGR de hoofdrol speelt. Hij heeft wel een gun, maar de bende is niet zo aggressief als in films als Little Caesar.
de film is uit 1929.
het gangstergenre kwam iets later op gang met LC, Scarface en The Public Enenmy.

in Five Star Final is hij een hoofdredacteur van een krant.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 10:47:21 #58
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_40293506
(#402) Il deserto rosso (The Red Desert) (Michelangelo Antonioni, 1964)
Weer een toffe film van Antonioni met een fascinerende Monica Vitti en tof kleurgebruik. ****
  zaterdag 29 juli 2006 @ 11:37:09 #59
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_40294259
Hard Candy
Leuke film met enkele spannende momenten, maar na een tijdje had ik het allemaal wel gezien. Het werd wat eentonig en de film kon niet blijven boeien voor de hele 103 minuten. Het einde vond ik ook nogal onnozel. Al komt het nu misschien iets te negatief over voor een film die best wel fijn was.

Wolf Creek
Een stelletje jonge mensen die in de Australische bush op vakantie gaan, komen daar een psychopaat tegen en er vloeit dan natuurlijk veel bloed. Deze viel toch tegen, ik had op verschillende plaatsen gelezen dat deze een van de beteren was in zijn genre, maar uiteindelijk vond ik hem erg doorsnee. Maar hij blijft wel veel beter dan H stel.

O Auto da Compadecida
Aparte film. Een Braziliaanse love it or hate it komedie met 8.2 op IMDb. Het schijnt de verfilming te zijn van een vooral in Brazilie erg belangrijk/populair stukje cultuur, maar daar heb ik weinig aan. Maar het was vooral wennen aan de manier van acteren en de Braziliaanse humor, ze houden daar blijkbaar van over the top, kitscherig acteerwerk. Daarom was het in het begin wel even wennen en ook even doorbijten, maar uiteindelijk wordt het wel een prettige film. Maar ik kan wel begrijpen dat er een hoop mensen dit helemaal niets vinden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_40297036
Peeping Tom

Horrorfilm over voyeurisme dat toendertijd als zijnde schandaal de doodsteek werd voor de carriere van de regisseur, Michael Powell.

Ik vond de film sterk qua thematiek, maar logischerwijs niet erg schokkend meer. Toch had ik hier stiekem wel een beetje op gehoopt.
Net als bij Blow up vond ik de jaren 60 felle kleuren mooi, maar doet het de film in plaats van hip vooral gedateerd overkomen.

Aardig, maar had er meer van verwacht.
pi_40299848
Sommige mensen kijken hier films gek

Net Three Burials gezien met Tommy Lee Jones

Had em nog wel braaf in DVD-9 gehaald maar wat een bagger film. Het gaat nergens over, een paar corrupte border patrollers, en wat mexicaans gejengel erdoorheen.

In een South Western dorp in Texas/Arizona/New Mexico.

Bah wat een bagger, heb hem tot 1uur02min gekeken toen ben ik gaan doorspoelen.
JOHNNY HEITINGA
  zaterdag 29 juli 2006 @ 17:33:04 #62
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_40301558
Azumi
Voor de tweede keer, nog steeds vind ik het een hele vette film. De hele film biedt gewoon niet al te diepgaande actie maar wordt er zeker niet oppervlakkig of camp door. Het geheel ziet er goed verzorgd uit en het is duidelijk dat dit afgeleid is van een manga. Superfilm, een 8.

#58 Alien (director's cut)
Dit was de tweede keer en nog steeds is mijn mening onveranderlijk. Voor die tijd was hij zeker ultiem. Nu vind ik hem iets simplistisch maar qua sfeer zeker ok. Een 7.

#74 Aliens
Volgens mij had ik een special edition ofzo te pakken. Hoe Alien voornamelijk een goede suspense horror in ruimte was wat ging over 1 alien zien we nu een film waarin een gefrustreerde Ripley het op gaat nemen met een zwerm aliens. Deze film is een vette mix van actie en horror en daarom vind ik hem zeker beter dan zijn voorganger. Een 8 dus.

Hierna begon ik aan Alien 3, maar na de helft viel ik in slaap. Deel 3 en 4 ga ik dus nog zien. Wel jammer van mijn Alien marathon

Weather Man
Dit leek mij een nogal suffe film die niet echt super kon gaan boeien. Dit klopte zeker niet. De film begint heel rustig over het karakter van Nicolas Cage die nogal een kloteleven leidt en zekers te weten een midlife crisis heeft. Door dit gegeven wordt de film ook wel vergeleken met American Beauty maar daar ben ik het zeker niet mee eens. De film heeft een hele relaxte sfeer maar kon mij zeker boeien. Om nu echt een supertopper te worden mist het toch ergens iets. Misschien komt dat wel omdat het gehele verhaal realistisch is. Er wordt niet iemand vermoord of verminkt ofzo, nee, het bruutste wat er gebeurd is iemand die een paar slagen krijgt. Zeker fijne film. Een 7.

Serenity
Voor de tweede keer. Deze film is zeker speciaal. De film heeft een heel goede sfeer, ziet er super uit en de actie is echt heel gaaf. De scenes wisselen telkens goed af waardoor het zeker niet zo is dat het saai of langdradig wordt. Dit komt omdat de hele film telkens wel weer wat nieuws biedt. Een 8.

The Da Vinci Code
Deze film heb ik gezien in een theater van een camping. Weer eens wat anders want de projector stond bovenop een balkon waardoor je gewoon constant het echte projectorgeluid hoorde. Wel grappig voor de verandering. Over de film: De gehele film doet erg authentiek aan. De raadsels zijn interessant en de ontwikkelingen boeiend. Ik vond het fijn dat iedereen zijn moederstaal of andere taal sprak zodat er echt van alles langskwam. Nu ben ik een liefhebber van frans dus ik werd erg blij van de vele franse dialogen. Minpunten van de film: ALLES wordt verteld. Na de film is er niets meer om over te discussieren. Zelfs het einde had best wel wat vager gekund, maar nee, alles moest verklaard worden. Er zit geen rust in de film. De karakters gaan maar door en door, slapen kunnen ze wel vergeten. De verschillende eindes met wellicht een erg vergezocht feit. Zulke dingen zorgen toch voor een verminderde ervaring. Toch fijne film die me zeer kon boeien. Een 7.

Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest
De opvolger van een erg fijne film waarin een goede mix van humor, actie en karakters zat. Deze film borduurt daar natuurlijk op voort en probeert alles te overtreffen. Hierin zijn ze deels geslaagd. Vooral door het gehele CGI schip "The Flying Dutchman" en zijn bemanning krijgt de film een nogal overdreven fantasy sfeer. Dit was in de vorige film wel minder. De eerste helft duurt nogal lang. Het vinden van Jack Sparrow en ontsnappen is natuurlijk een zijverhaal. Hierdoor vond ik de eerste helft echt suf. Hierna kwam het geheel wel los en werd alles beter. Aan het einde kregen we zelfs een stukje drama waar je u tegen zegt. Uiteindelijk heb ik zeker zin gekregen in de volgende. Grootste minpunt is simpelweg dat dit deel 2 is en dat dit een aanloop is tot deel 3. Laat deel 3 dan maar weer super zijn. Een 7.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  zaterdag 29 juli 2006 @ 19:17:22 #63
67640 SaintOfKillers
pi_40303752
Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest

Sympathiek van Verbinski dat hij aan 5 verschillende mensen vroeg om een script te schrijven en dat hij ze dan allemaal tegelijk heeft verfilmd. Maar echt helpen doet het niet. Er zit véél te veel overbodige rommel in, de film duurt gewoon te lang. Zelden een film gezien die zo vaak in elkaar zakt om later terug herop te leven. Dat hele kannibaleneiland droeg niets bij tot het verhaal en een hele zijsprong van een half uur, enkel en alleen voor wat (flauwe) comic relief is ook overdreven. Depp blijft de drijvende kracht, al vond ik hem leuker in deel 1. Knightley doet ook weer haar ding en Bloom heeft nog steeds geen flauw idee wat zijn ding is.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_40303832
NIghtmare on Elm Street --> misschien leuk om met een groepje te kijken in de jaren '80, maar nu outdated en vooral niet eng
pi_40304496
Before Sunset
Hij duurt maar 77 minuten en ik heb maar 30 minuten volgehouden. Ik werd er moe van. Ze hielden maar niet op met praten en vooral op het begin kwam het wat kunstmatig over. Ik voelde me eigenlijk teveel een buitenstaander en merkte dat het me niks boeide of ze nou wel of niet bij elkaar zouden komen of niet. Ik weet het, beetje zwak om een film af te zeiken die je niet af hebt gezien, maar plaats mijn kritiek dan maar in die context, vond er gewoon niks aan.
Nou, laat het afzeiken maar komen .

5x2
Dat was dan wel weer een geweldig mooie film. Ozon begint zijn film met de scheiding van Marion en Gilles. Al snel blijkt dat er nog wederzijdse gevoelens van de twee aanwezig zijn, evenals spanningen en problemen. Dan wordt er van het heden naar het verleden in 4 stappen teruggeblikt op de relatie van de twee. Waar normaal niet-chronologische tijdsstructuren bij mij meestal leuk, maar verder redelijk onnodig overkomen, voegde het hier daadwerkelijk veel toe aan het verhaal. Valeria Bruni-Tedeschi is natuurlijk geweldig en Stéphane Freiss deed het ook helemaal goed. Een écht supermooie, rustige film mét mooie soundtrack en zeer herkenbare menselijke trekjes. Een dikke 9.

Kaos
Mooie film van de Taviani-broers met sfeervolle beelden, magische muziek en leuke en mooie verhalen. Eigenlijk niks mis mee, alhoewel het ene verhaal mooier is dan de andere (de film bestaat uit vijf verhalen die alleen met elkaar samenhangen door locatie). Een 8,5
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_40304665
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 19:48 schreef Doff het volgende:
Before Sunset
Hij duurt maar 77 minuten en ik heb maar 30 minuten volgehouden. Ik werd er moe van. Ze hielden maar niet op met praten en vooral op het begin kwam het wat kunstmatig over. Ik voelde me eigenlijk teveel een buitenstaander en merkte dat het me niks boeide of ze nou wel of niet bij elkaar zouden komen of niet. Ik weet het, beetje zwak om een film af te zeiken die je niet af hebt gezien, maar plaats mijn kritiek dan maar in die context, vond er gewoon niks aan.
Nou, laat het afzeiken maar komen .
Gast, jij spoort niet.
pi_40304720
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 19:55 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Gast, jij spoort niet.
Is dat alles?
pi_40304999
De rest van ons heeft zelfs respect voor randdebielen

zaterdag 29 juli 2006 @ 20:15:03 #69
67640 SaintOfKillers
pi_40305236
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 19:57 schreef Doff het volgende:

[..]

Is dat alles?
Je hebt dan ook gewoon gelijk.
  Moderator zaterdag 29 juli 2006 @ 20:17:42 #70
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_40305323
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 20:15 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Je hebt dan ook gewoon gelijk.
Gast, jij spoort niet.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 20:21:09 #71
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_40305433
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 20:17 schreef Mike het volgende:

[..]

Gast, jij spoort niet.
ja idd

Before Sunrise/Before Sunset
pi_40305540
Serieus, wat heb ik gemist/wat begreep ik niet?
  zaterdag 29 juli 2006 @ 20:38:43 #73
67640 SaintOfKillers
pi_40305963
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 20:24 schreef Doff het volgende:
De "Ik moet heel dringend, maar er is geen toilet in de buurt"-blik van Ethan Hawke moet eigenlijk doorgaan voor onderhuidse romantiek. En het is herkenbaar, want uiteraard praat iedereen zo.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 22:58:50 #74
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_40309193
Verplichte film als autosportliefhebber: Grand Prix.

Schitterend epos van zo'n drie uur, neergezet in de Formule 1 van de jaren zestig. Uiteraard doen sommige scenes wat gedateerd aan, maar de racescenes (waar er nogal veel van zijn) zijn realistisch en prachtig gefilmd, in tegenstelling tot gedrochten als Drivel en Days of Thunder.

Oh ja, er zat geloof ik ook nog een verhaallijntje in, met een paar vrouwspersonen en onderlinge rivaliteit ofzo.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 23:17:33 #75
40664 Durbin
Who knows..
pi_40309684
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 22:58 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Verplichte film als autosportliefhebber: Grand Prix.
Samen met Le Mans inderdaad verplichte kost. Ik vind Le Mans de betere film van de twee, maar Grand Prix is ook zeker de moeite waard door het gebruik van echte racebeelden en voor het spotten van de F1-coureurs van destijds, zoals Bandini, Clark en Hill.

Metal: A Headbanger's Journey (2005, Canada)

Een 90-minuten durende documentaire over de muziekstroom metal, gemaakt door de 30-jarige Sam Dunn. Naar eigen zeggen is hij vanaf zijn 12e metalhead en en dat blijkt ook wel uit het zichtbare plezier dat hij heeft in het afnemen van interviews en dergelijke. Maar net als dat bij andere muziekstromen het geval zou zijn, is het misschien te ambitieus om álle aspecten te willen behandelen in 90 minuten. Zo wordt o.a. de historie behandeld, de verschillende stromingen, de fans en de eventuele connecties met geweld en religie. Doordat hij al deze punten behandeld, wordt overal maar het topje van de ijsberg opgelicht en blijft de documentaire oppervlakkig. Daarentegen is het grote aantal (bekende) namen die hij heeft mogen interviewen best respectabel. En dat maakt deze documentaire ook voornamelijk leuk; de vele, bekende namen en bands die voorbij komen en af en toe een leuk verhaaltje of anekdote. Het is wel een leuke documentaire, maar voornamelijk alleen voor de genrefans.

[ Bericht 2% gewijzigd door Durbin op 29-07-2006 23:40:44 ]
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 23:44:23 #76
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_40310401
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 11:37 schreef SaintOfKillers het volgende:O Auto da Compadecida
Aparte film. Een Braziliaanse love it or hate it komedie met 8.2 op IMDb. Het schijnt de verfilming te zijn van een vooral in Brazilie erg belangrijk/populair stukje cultuur, maar daar heb ik weinig aan. Maar het was vooral wennen aan de manier van acteren en de Braziliaanse humor, ze houden daar blijkbaar van over the top, kitscherig acteerwerk. Daarom was het in het begin wel even wennen en ook even doorbijten, maar uiteindelijk wordt het wel een prettige film. Maar ik kan wel begrijpen dat er een hoop mensen dit helemaal niets vinden.
ook weer gezien

ik blijf het een juweeltje vinden
  zondag 30 juli 2006 @ 00:09:18 #77
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_40310908
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 20:24 schreef Doff het volgende:
Het eerste deel Before Sunrise.
pi_40312450
Ballada o soldate (Ballad of a Soldier)

Prachtige film, een wat ingetogen romantische verhaal, wat verder niks aan de film afdoet, goed gekozen camerastandpunten en mooie shots.

The Street with No Name

Heerlijke film-noir, Widmark speelt zijn rol weer erg sterk, dit keer de gemenrik in vergelijking met z'n vorige rol in Kiss of Death. Verder goede spannende sfeer en een alleraardigste cast.

pi_40316787
the sting
een oudere film die door het mooie, uitstekende script zich kan meten met alle toppers uit alle era's. Het is een dus een tijdloze film over wraak door middel van de perfecte 'con'. Als kijker wordt je er ook sowieso een paar keer tussen genomen. Qua acteurs is Paul Newman de koning van deze film.
Does the name Dr Pavlov ring a bell?
  zondag 30 juli 2006 @ 13:10:42 #80
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_40320203
Phenomenon (1996)
Best aardig drama over John Travolta, die opeens superslim wordt en telekinese kan gebruiken. Travolta laat (nog eens) zien meer te zijn dan alleen een gaaf stoer koppie. Jammer genoeg wordt de film af en toe iets te oversentimenteel en cliché naar mijn smaak. Zo worden de problemen van Kyra Sedgwick er wel heel erg dik boven op gedrukt.
cijfer: 6.5

The Hills Have Eyes (2006)

Ik vond hem gaaf. Iig één van de betere in het genre van degene die ik heb gezien. Vooral de scené's met de hond vond ik cool.
cijfer: 8
Opvallend hoe op de imdb-board wordt geklaagd dat deze film moralistisch te ver gaat

[ Bericht 5% gewijzigd door Lonewolf2003 op 30-07-2006 13:19:46 ]
  zondag 30 juli 2006 @ 13:21:26 #81
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_40320485
The Fast and the Furious: Tokyo Drift

- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
pi_40320641
Les Chevaliers du Ciel

Techniek:
Aardig filmpje, vrij simpel in elkaar gezet. Sommige beelden in/vanuit de cockpit kloppen niet omdat het lijkt als of de jet heel schichtig stuurt met rare onuitvoerbare draaingen.

Waarheidsgetrouw?
7/10. De vliegtuigen en dergelijke kloppen we. Helaas wordt er wel gesproken over de basis Orange en dathet maar 25min vliegen vanuit Engeland was...dat kan dus niet maargoed!

Verhaal:
Leuk plot waarin de geheime dienst ook een aandeel heeft, leuke rollen ook weggelegd voor 'female' pilots. Er worden mirages gestolen voor acties in Tchad.

Conclusie

6/10
  zondag 30 juli 2006 @ 13:36:40 #83
13148 Shogo
Psycho...
pi_40320910
quote:
Op zondag 30 juli 2006 13:10 schreef Lonewolf2003 het volgende:
The Hills Have Eyes (2006)
Ik vond hem gaaf. Iig één van de betere in het genre van degene die ik heb gezien. Vooral de scené's met de hond vond ik cool.
cijfer: 8
Opvallend hoe op de imdb-board wordt geklaagd dat deze film moralistisch te ver gaat
Op IMDB wordt ook veel geklaagd dat de scenes met de hond onrealistisch zijn. Nee een stel mutanten die mensen in de woestijn uitmoorden is lekker realistisch...

Ik vond die scenes met de hond ook juist wel gaaf.
pi_40321069
Janghwa, Hongryeon [A Tale of Two Sisters] [2003]
Was al een lastige film om te volgen door al z'n Sixth Sense / A Beautiful Mind achtige plotwendingen en de Koreanen waren ook nog eens moeilijk uit elkaar te houden
Maar wel scaaary
pi_40321762
Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom (Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring) (2003)
Ook in Bom Yeorum is de visuele pracht die we kennen uit andere Aziatische films als Hero aanwezig, zij het op een subtielere en minder overdonderende manier. Het prachtige verhaal blijft de hele film boeien. En last not but not least: ook de muziek is geweldig en past perfect bij de beelden.
9,0

Les Triplettes de Belleville (2003)
Unieke Europese animatiefilm zonder hoogstaande 3d-animatie maar met doeltreffende 2d-tekeningen. Less is more.
Met humor van het soort dat je niet laat schudden in je stoel maar simpelweg een glimlach op je gezicht tovert.
8,2

Vozvrashcheniye (2003)
Vozvrashcheniye boeide me tijdens de film niet echt. Toen echter ook de aftiteling voorbij was bleek de film toch wel enigszins indruk gemaakt te hebben door de manier waarop de gevoelens van de hoofdpersonen werden getoond.
De regie was wel vanaf het begin boeiend, debutant Zvyagintsev kiest bijvoorbeeld vaak voor niet-alledaagse maar leuke cameraposities.
7,2
  zondag 30 juli 2006 @ 14:46:46 #86
56685 kinky_queen
B Movie Snob
  zondag 30 juli 2006 @ 15:41:13 #87
13148 Shogo
Psycho...
pi_40323884
quote:
Op zondag 30 juli 2006 14:46 schreef kinky_queen het volgende:
CHAD VADER

Geniaal

[afbeelding]
  zondag 30 juli 2006 @ 18:07:34 #88
67640 SaintOfKillers
pi_40327854
Withnail & I
Lollig filmpje over 2 mislukte acteurs die eigenlijk een hele film tegen elkaar lopen te zeuren en op een bepaald moment naar het platteland trekken om zich te herbronnen, maar het slechte weer, een hitsige stier en een eveneens hitsige homo-oom gooien roet in het eten. Veel Jimi Hendrix in de soundtrack eveneens. Prettige tijdsbesteding, deze film heeft zelfs ooit in de IMDb top 250 gestaan, weliswaar toen die nog maar net bestond. Maar ja, toen stond Star Trek: First Contact zelfs nog in de top 10, dus ik weet niet of dat wel zoveel betekent.

Een paar dagen terug heb ik ook Brick gekeken, de mening daarover was dezelfde als degenen uit deze topics die hem al hebben gezien .
pi_40329106
2001: A Space Odyssey

Weergaloze film, echt genieten. magnefieke muziek en prachtige beelden.

zondag 30 juli 2006 @ 19:26:48 #90
93800 7eVeNL
IAM Prof?
pi_40330031

Wederom een prachtige film uit de handen van M night shyamalan, maar dit keer anders, dan we van hem gewend zijn. Erg apart, maar ook zeker interessant, iig zeker een film die je meer dan één keer moet kijken, en moeilijk genegerd kan worden... Ik wacht dan ook nu op de bioscoop release, of anders de DVD, die ik zeker ga aanschaffen

mijn eerste opmerking, gepost in mijn eigen topic;

" Dit is echt één van de meest vreemde, leuke, spannende, en interessantste films die ik in tijden heb gezien, Het verhaal lijkt op een gegeven moment meer nergens over te gaan, maar zodra je gaat 'denken' waar naar je zeker in de film wordt toegezet, beginnen de aanwezige puzzelstukjes in elkaar te vallen. Deze film heeft wederom een boodschap die vooral door die gasten van het appartement door de film heen worden uitgelegd."

hier meer: Lady in the Water ( M Night Shyamalan )
pi_40330047
quote:
Op zondag 30 juli 2006 18:07 schreef SaintOfKillers het volgende:

Een paar dagen terug heb ik ook Brick gekeken, de mening daarover was dezelfde als degenen uit deze topics die hem al hebben gezien .
Die gaat meer dan terecht zijn weg richting de IMDb top 250. Wat ben ik nog steeds beduusd door die film zeg. Heerlijk.

Down By Law
Typische Jim Jarmusch film. Daardoor gewoon net zo goed als de rest van zijn films. Misschien zelfs beter.

[ Bericht 14% gewijzigd door Morrigun99 op 30-07-2006 20:52:13 ]
  Licht Ontvlambaar zondag 30 juli 2006 @ 21:14:07 #92
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_40333153
enkele films uit Terayama Shuji - Experimental Image World
(avantgarde films)
  zondag 30 juli 2006 @ 23:24:05 #93
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_40337782
Ik was vanmiddag bij oma, en had vrij weinig zin om bij het bejaarde stel in de tuin te gaan zitten. Ik keek dus in de gids wat de T.V. te bieden had en kwam op het geweldige Side-Out, en die was best geinig, vergeleken bij twee uur met oma en haar neef en nicht in de tuin zitten.
  maandag 31 juli 2006 @ 00:44:13 #94
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_40340086
Seppuku (1962)
Op een dag komt er een ex-samurai, Hanshiro Tsugumo, bij een kasteel met een heel raar verzoek of hij daar seppuku mag plegen. Al snel leren we via een flashback vertelt door de lord van de clan dat hij niet de eerste met dit verzoek is. Eerder was er ook al een ex-samurai, Motome Chijiiwa, die het hetzelfde verzoek had, maar al snel door de mand viel en niet echt nobele bedoeling leek te hebben. Daarna is het de beurt aan Tsugumo om zijn levensverhaal te vertellen. Hier leren we wat zijn connectie met Motomo is, waarom Motomo in de eerste plaats naar dat kasteel ging met dat verzoek en blijkt al snel dat Tsugomo meer weer dan alleen seppuku plegen.

Wederom een pracht film van Masaki Kobayashi, die zich gerust kan meten aan de samurai films van die andere Japanse grootmeester, Akira Kurosawa. De film bevat prachige shots. En één van de beste één-op-één samurai gevechten die ik ooit heb gezien. Ook Tatsuya Nakadai schittert in deze film wederom. En de grote twee is bij mij nu definitief uit gegroeid tot de grote drie.
Enige minpunt is dat de film toch ook wel weer korter had gekund.
cijfer: 9

Cet obscur objet du désir (1977)
Dit is mijn eerste film van deze vergeten grootmeester van de cinema. En ook bij deze smaakt het naar meer.

De film begint met een oudere man, Mathieu die met de trein op reis gaat, nadat hij kennelijk ruzie gehad heeft met een vrouwpersoon. Als de trein op het punt staat te vertrekken zien we hoe die vrouw hem achtervolgt en ook de trein wil betreden. Mathieu verkomt dit (of beter wil dit voorkomen) door een emmer water over haar heen te gooien. Zijn mede-reizigers vinden dit echter niet echt een alledaagse vertoning en willen weten wat hem tot deze daad bracht. Daarna vertelt Matthieu over hoe hij geobsedeerd is geraakt met de jongere Conchita. Hoe ze telkens als hij er bijna is de boot weer afhoudt. Hoe ze dan toch weer "toevallig" elkaar ontmoetten. En het spel weer overnieuw begint.
De film is natuurlijk vooral bekend doordat Buñuel twee verschillende actrices in de hoofdrol gebruikte. Dus probeerde ik tijdens de film over de metaforische betekenis daarvan mijn hoofd te breken. Maar doordat de afwisseling gedurende de film steeds frequenter en sneller wordt, werd dat steeds lastiger. Uiteindelijk moet ik me toch aansluiten bij de opvatting dat de actrices verschillende kanten van Conchitas karakter moeten voorstellen. (Maar dat is mijn ¤0.02)
Fernando Rey speelt zijn rol zeer sterk. Op het eerste gezich lijkt het een hele lieve aardige man. Maar als hij begint te vertellen over hoe hij geobsedeerd raakt door Conchita, blijkt al snel dat hij helemaal niet zo lief is. En al vind hij zichzelf het slachtoffer en zijn actie gerechtvaardigd, al snel had ik de indruk dat dat misschien helemaal niet zo is. Hij ziet Conchita namelijk echt als een bezit, dat hij moet hebben. De titel is ook niet voor niks object van verlangen en niet vrouw van verlangen. Als tegen het einde duidelijk wordt welke streek Conchita heeft geflikt, kreeg ik toch weer meer sympathie voor hem. Dit alles wordt ook versterkt doordat de film totaal wordt verteld uit zijn oogpunt. En de echte motieven van Conchita voor de kijker net als voor Mathieu een raadsel blijven.
Minpunt is ook weer dat de film te lang duurt. Halverwege zakte de film in voor mij. Het punt van hoe hij geobsedeerd is met haar was wel duidelijk en hoe zij de boot afhiel ook wel. Daardoor bevat de film imo enkele overbodige scené's.
cijfer: 8.5
pi_40340419
Sideways

Leuke roadmovie, aardig tempo. Giamatti en Church zetten hun rollen beide goed neer met de nodige hilarische situaties en heerlijke dialogen.

A Streetcar Named Desire

Echte klassieker, al vroeg was duidelijk dat Marlon Brandon een groot acteur zou worden, dat blijkt al in deze film. Mooie dialogen tussen Brandon en Leigh die het tot het einde spannend hielden.

maandag 31 juli 2006 @ 01:06:08 #96
84524 Morwen
I got life
pi_40340603
Gisteren Phenomenom 1 en 2 gezien. Althans 1 helemaal en 2 huilend op de helft uitgezet Maar goed, 1 vond ik prima te verdragen, ik had er alleen wat meer van verwacht op het gebied van het paranormale. Het eind is voorspelbaar en te zoetsappig. Best jammer, de rest van de film is leuk in elkaar gezet. 2 ( ) is een herhaling van 1 en met herhaling bedoel ik letterlijk herhaling. Alles gaat hetzelfde als in 1 alleen de acteurs zijn anders. Zelfs de dialogen leken griezelig veel op die uit 1. Ik heb hem niet afgezien maar ga ervan uit dat ook het einde hetzelfde was.

Vanavond heb ik een stukje van Tarzan and the lost city gezien. Wat een ellende! Meer wil ik er niet over kwijt

Van de week maar eens kijken of POTC 2 net zo leuk is als 1
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_40340726
Saw 2, best wel ziekelijk, enne the Benchwarmers, hoe flauw maar toch erg leuk .
  maandag 31 juli 2006 @ 02:03:38 #98
99433 Tup
Tupperwaar
pi_40341632
Ghost World gezien. Eigenlijk erg goed, met een American Beauty achtig zwart randje.
Wasserwunderland
  maandag 31 juli 2006 @ 13:00:07 #99
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_40349568
The Battle Of Algiers
Prachtig, schrijnend, gevoelig en erg emotioneel. Dat is ongeveer de beste manier om deze film te omschrijven. Een film die je bij je keel pakt vanaf de eerste scene en pas los laat wanneer ie is afgelopen. Allebei de kanten, zowel de Algerijnse als de Franse, krijgen we te zien. Verassend genoeg kiest Pontecorvo geen kant, maar laat zien dat wat beide partijen het land aandoen heel erg is en niet valt goed te praten. Met een mix van "gewoon" camerawerk en een documentaire stijl, waarbij de documentaire stijl (vooral bij de explosies) het beste werkt, lijk het net alsof je zelf deel uit maakt van het geweld. Dat, gecombineerd met het sterke acteerwerk en dito soundtrack, maakt The Battle Of Algiers tot een prachtige en uiterst indrukwekkende oorlogsfilm.

IMDB Cijfer: 8,4/10
Mijn Cijfer: 8,8/10
pi_40350326
Hostel heb ik van de week gezien. Wel een vette film al vond ik sommige martelingen wel een beetje akelig om te zien.

United 93 heb ik gister gezien en dat was ook echt een goeie film. 1 klein stukje was zelfs grappig haha. Een pasagier zei tegen een stewardes: verzamel alles wat we als wapen kunnen gebruiken. Gaat die stewardes water koken wel vindingrijk iig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')