abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40222534
Point Blank

IJzersterke film, superrol van Lee Marvin, goede regie, meesterlijke flashbacks en montage.

[ Bericht 10% gewijzigd door pascalheister op 27-07-2006 00:30:54 ]
pi_40225141
in de tijd van Night of the Living Dead was het ook normaal om een vrouw eventjes knock-out te slaan
  donderdag 27 juli 2006 @ 02:56:25 #34
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_40226104
Banlieue 13

Nadat ik een aantal mooie achtervolgingsscene's had gezien op het www, had ik ff uitgezocht uit welke film deze kwamen. Dat bleek Banlieue 13 te zijn.

Deze film is een franse remake van Escape from New York.
In de nabije toekomst (2010) worden om een aantal ghetto's in Parijs muren gezet, waarna criminele bende's vrij spel hebben in die afgesloten gebieden.
Als er een bom wordt gestolen moet een undercover agent het gebied binnengaan om de bom binnen 24 uur onschadelijk te maken.

De film is lekker snel gemonteerd en de achtervolgingsscene's zijn een genot om naar te kijken.

The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  donderdag 27 juli 2006 @ 13:29:37 #35
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_40235930
The Brood (1979)
Best beklemmende thriller van Cronenberg. Best wel een aardige twist.

cijfer 6.5 / imdb 6.5

Good Burger
Tjee wie verzint dit en gaat het ook nog is produceren.

Tegen over Good Burger komt een mega Mondo Burger. Mondo probeert Good Burger dicht te krijgen. Ed de baliemedewerker van Good Burger is vrij irritant met ze doen en praten.

cijfer 4.5 / imdb 4.3

La Haine (1995)
Een baldadig groepje gasten die lopen te banjeren in Parijs.
Wel aardige shots van Parijs.

cijfer 6 / imdb 8.1

A Gentlemans Game (2001)
Gozer van een jaar of 12 gaat werken als Caddyboy op de golfclub van zijn vader. Al snel wordt het duidelijk dat hij talenten heeft.
Best aardig meer ook eigenlijk niet.

cijfer 6 / imdb 6.4

9/11 Martial Law
Het is echt heel erg triest gesteld met de mensheid. Ik weet al een jaar of wat dat het WTC gebeuren een farce is. Maar wat de gedachten er achter is. is gewoon te eng voor woorden. En wat voor gevolgen het heeft op ons het gewoon volk met de politie macht. Het is gewoon niet leuk meer.

Bush en andere regeringsleiders zijn gewoon leden van de illuminati club. Zo was Hitler bv lid van de duitse tak. Het blijkt dus dat gewoon nagenoeg elke US president lid is van deze duivelse sekte. Bones en Skulls (322).

Wat in deze docu naar voren komt is dat ze Schwarzenegger als president (van de wereld willen maken). Op dit moment zijn er wetswijzigingen onderweg zodat een niet-usa-geborene president kan worden.

Moores Fahrenheit 9/11 is zelfs een coverup voor het hele gebeuren van Bush activiteiten. En het trieste is, in deze popudocu wordt meneer zwart gemaakt maar het is een dekmantel voor het echte werk.

Nee de mensheid is echt ziek, dood en doodziek.

Had overigens altijd al disrespect voor politie en autoriteiten alleen kon ik het nooit echt goed verklaren, waarom. Nu met deze docu wel....
Tuurlijk zitten er wel dingen in wat misschien over de top is maar de strekking van het geheel is eng heel erg eng.

cijfer 8.5 / imdb 7.5

[ Bericht 7% gewijzigd door Lambiekje op 27-07-2006 14:08:26 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 27 juli 2006 @ 13:33:34 #36
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_40236043
The Third Man
Eén van de grootste film klassiekers allertijden en het is duidelijk waarom. Een geweldig verhaal dat door de briljante uitwerking de hele tijd uiterst spannend blijft. Ook al is deze film niet door Welles geregisseerd, z`n manier van filmen en z`n stijl is overduidelijk zichtbaar. De compositie van de shots, de belichting en de camera voering zijn duidelijk in Welles-stijl. Het gebruik van schaduwen is briljant en zorgt voor extra spanning.
De film zet je een paar keer op het verkeerde been, wat je aandacht er goed bij houdt. Het acteerwerk is geweldig, Welles zet in het kleine stukje van de film dat ie in beeld komt een sublieme en gedenkwaardige rol neer.Ook de rest van de cast is uitstekend en de inmiddels klassieke soundtrack van Anton Karas zorgt ook voor extra sfeer.
Kortom: een klassieker van formaat

IMDB Cijfer: 8,5/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
  donderdag 27 juli 2006 @ 14:03:11 #37
40664 Durbin
Who knows..
pi_40236956
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 13:29 schreef Lambiekje het volgende:
9/11 Martial Law
...
Het hele 9/11-gebeuren zit je wel dwars he?
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
pi_40236986
Schwarzenegger als president van de wereld, vet!!!
pi_40247111
Solyaris, ofwel Solaris, de oorspronkelijke Russische film van Tarkovsky uit 1972.

Gaat over 3 wetenschappers in een ruimtestation die een geheimzinnige planeet bestuderen en daarbij tegen hun eigen verleden en de grenzen van de wetenschap aanlopen.

Geen doorsnee sf-film, maar meer 2001 van Kubrick en dan nog een stap verder. Vervreemdend, bizar, filosofisch maar uiteindelijk veel aardser dan enig andere sf-film. De film is tergend traag, op het vervelende af, en de stroef lopende dialogen en lang durende shots zullen menig kijker op de zenuwen werken. Passief kijken naar deze film werkt niet, dan zul je snel de neiging hebben hem af te zetten. Tarkovsky verlangt van zijn kijker dat hij zelf meedenkt en zelf de vele bewust opengelaten gaten opvult.

Je zou kunnen zeggen dat Tarkovsky met dat laatste overdrijft: naar mijn mening had er meer in deze film gezeten. Slechts 2 personages worden echt onder de loep genomen en dat is jammer. Er worden wel talloze andere personages opgevoerd, maar die hangen er uiteindelijk maar een beetje bij, terwijl ze wel veel 'zendtijd' in beslag nemen, wat weer de aandacht van de hoofdlijn afhoudt. Wat dat betreft is Stalker beter opgebouwd, daar zijn minder personages maar die worden wel allemaal goed uitgewerkt.

De muziek is overigens prachtig: Bachs koraalprelude 'Ich ruf zu dir, Herr Jesu Christ', wat ongetwijfeld ook symbolisch bedoeld is door Tarkovsky.
  donderdag 27 juli 2006 @ 20:45:59 #40
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_40249457
zerkalo

mooie film, die de herinneringen van een stervende man aan zijn jeugd, zijn moeder en haar omgeving beschrijft.
denk ik.

zeker mooie beelden, maar de bedoelingen blijven steeds een beetje vaag
  vrijdag 28 juli 2006 @ 00:23:43 #41
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_40256588
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 08:55:47 #42
52357 Lambiekje
pi_40261335
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 14:03 schreef Durbin het volgende:

[..]

Het hele 9/11-gebeuren zit je wel dwars he?
Nou in zo verre dat Balkende echt een hielenlikker is van Bush. Dat wij Europa, en specifiek NL heel erg ja en amen zeggen tegen USA.

Als bush zegt van jullie moeten ene Paspoort MET vingerafdruk dan doen wij dat. Maar het trieste van het paspoort is dat het binnen 2 uur na te maken is en ten 2e meer gevoelig voor fraude. En ten derde USA doet het zelf niet met als rede, te onveilig. triest.

Ook een gevolgtrekking van het 9/11 gebeuren is dat we nu met de megatrieste bewaarplicht van ons internetverkeer. USA is gewoon bezig een "1984" regiem te maken van Europa. Angst wordt ons aangepraat. En dat er constant een druk van Terrorisme is. Amehoela terrorisme!!
Poos terug hingen er posters van als je en tas ziet .. bel direct de politie ... Ja leuk bommelding Alkmaar Noord. Tuurlijk. Wat zat er in die tas , een doktersroman ofzo .. Angst dat wordt ons aangepraat.

Bin Laden staat gewoon op de loonlijst van de CIA. En dan moeten wij (gewone volk) zeker denken dat het een moslimextremist is. PFFFFF

Je ziet zelf toch ook wel dat we hier ook steeds meer een politiestaat wordt. Je moet ID opzak hebben. Het is dus al zo ver als je een station te ver reist met de NS (kosten waarschijnlijk 1 eur). Boete 35 euro en als je dan geen ID bij je hebt wordt de Politie er bij gehaald. Dat kan je dus een nacht cel kosten. In mijn beleving worden wij steeds meer als criminelen gezien. (Dat wordt overigens ook wel duidelijk in die Martial Law docu.)

Dat zit me hoog met het hele 9/11 dat het geanceneerd is om een politiestaat van USA en Europa te maken.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 09:02:03 #43
52357 Lambiekje
pi_40261431
Love Stinks (1999)
Standaard comedy. Vrijgezelle dame wil kost wat kost trouwen met een vriend van haar beste vriendin haar man. Die vriend probeert haar aan het lijntje te houden. Als het niet snel genoeg gaat. Gaat ze hem sueen dat hij haar niet wil trouwen terwijl dat wel is toegezegd.
Film mist overigens een twist wat het wat leuker zou maken als geheel

Wel apart dat de film maar een keer onderbroken is met reclame. Kennelijk kan het dus wel op Veronica.

cijfer 5 / imdb 5.4
  vrijdag 28 juli 2006 @ 12:26:56 #44
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_40266958
Fun with Dick and Jane (2005)
Nog niet eens zo slecht als ik had verwacht. Er zitten best wat aardige grappige momenten in. Al zijn dat niet de stukjes, dat Carrey ouderwets gek gaat lopen doen, want die zijn zeer irritant. Bovendien heeft de film ook nog eens een onverwachte actuele sociaal-economische moraal als ondertoon.
cijfer: 5.5

Seven Men from Now (1956)
Aardige vermakelijke western voor één keertje. De oudere Randolph Scott is goed in de hoofdrol. Maar vooral Lee Marvin steelt de show.
cijfer: 6.5

Los Amantes del Círculo Polar (1998)
Lang leve de VPRO
Lang leve de Spaanse filmzomer
Lang leve knappe Spaanse meisjes met prachtig zwart haar en lieve grote zwarte puppy ogen
Maar vooral: Lang leve Julio Medem
cijfer: 8.5
  vrijdag 28 juli 2006 @ 12:34:50 #45
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_40267226
Edmond (Stuart Gordon, 2005)
Toen David Mamet dit schreef, een dikke twintig jaar geleden, had hij flink wat te vertellen over de wereld. Veel dialogen dus, die de film meer op een toneelstuk laten lijken dan goed is. Verder zijn de acties van William H. Macy's karakter soms wel erg geforceerd en nauwelijk onderbouwd. Desalniettemin is de film best onderhoudend. William H. Macy is goed in z'n rol en ook Julia Stiles heeft een leuk rolletje. De scenes tussen hen vormen het hoogtepunt van de film. ***
  vrijdag 28 juli 2006 @ 18:33:33 #46
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_40278851
Gisteren in de sneak:
The Lost City
Film van en met Andy Garcia over Cuba en vooral over Havana, en over het omslaan van het politieke regime.
De film is duidelijk met erg veel liefde gemaakt. Dat zie je aan alles af: de film ziet er prachtig uit met een (vooral in het eerste gedeelte) een heerlijk relaxte sfeer, is mooi gefilmd en de soundtrack is helemaal super. Daarnaast is het acteerwerk ook erg goed, Andy Garcia zet een fantastische rol neer.
Maar er zijn zeker ook een aantal minpunten: om te beginnen duurt de film met z`n 2,5 uur erg lang, het duurt een tijdje voordat de film op gang komt en de bijrollen van Bill Murray en Dustin Hoffman zijn naast onnodig ook redelijk irritant.
Ga `m zeker nog eens kans geven wanneer ik niet zo moe ben en `t niet zo warm is

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
pi_40280365
Running Scared. (2006)

http://www.imdb.com/title/tt0404390/

Geweldige actie-film, echt een van de betere films die ik het afgelopen jaar heb gezien, met veel visuele effecten, keiharde actie, zieke karakters, en een rommelig verhaal

9/10
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 juli 2006 @ 23:11:40 #48
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_40286284
Ultimate Avengers

tekenfilmversie van the Ultimates, wat eigenlijk gewoon the Avengers zijn maar dan iets gemoderniseerd. De personages zien er uit zoals in de comics, dus Captain America heeft geen vleugeltjes op z'n kop, Samuel L. Fury zit er in, Bruce Banner ziet eruit als Willem Dafoe en klinkt ook zo, Iron Man is niet cool en Thor weer wel.
Qua verhaal is het een afgeslankte versie van The Ultimates, waarbij ze het alien-plot wat versimpeld hebben (gelukkig), en uitpakken met een cool gevecht tussen de Ultimates Avengers en de Hulk.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  vrijdag 28 juli 2006 @ 23:18:08 #49
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_40286477
HOSTEL - Volgens vrienden vreselijk ziek e.d. Maar ik vond het hilarisch. Dat zegt waarschijnlijk meer over mijn vrienden dan over mij.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 00:56:59 #50
13148 Shogo
Psycho...
pi_40289056
Collateral (2004)
Ik blijf deze film meesterlijk vinden, het acteerwerk, het verhaal, heerlijk gewoon. Het is zo tot in de puntjes gedetailleerd en gestyleerd dat het echt van niemand anders dan van Michael Mann kan zijn. Subliem is dan ook het camerawerk in HD, wat prachtig eruit ziet. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar Miami Vice waarbij dezelfde techniek weer wordt gebruikt.
pi_40289122
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 00:56 schreef Shogo het volgende:
Collateral (2004)
Ik blijf deze film meesterlijk vinden, het acteerwerk, het verhaal, heerlijk gewoon. Het is zo tot in de puntjes gedetailleerd en gestyleerd dat het echt van niemand anders dan van Michael Mann kan zijn. Subliem is dan ook het camerawerk in HD, wat prachtig eruit ziet. Ik ben dan ook zeer benieuwd naar Miami Vice waarbij dezelfde techniek weer wordt gebruikt.
Een brandweerman die wraak gaat nemen? Ik neem aan dat je mening over het meesterlijke verhaal wel wat sarcastisch is?
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  zaterdag 29 juli 2006 @ 01:05:51 #52
13148 Shogo
Psycho...
pi_40289210
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 01:00 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Een brandweerman die wraak gaat nemen? Ik neem aan dat je mening over het meesterlijke verhaal wel wat sarcastisch is?
Ga jij nou eerst maar eens verdiepen in welke film ik bedoel, zoals door op het linkje te klikken, als je dat hebt gedaan praten we wel weer verder.
pi_40289230
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 01:05 schreef Shogo het volgende:

[..]

Ga jij nou eerst maar eens verdiepen in welke film ik bedoel, zoals door op het linkje te klikken, als je dat hebt gedaan praten we wel weer verder.
Ach, ik had er voor mezelf al "Damage" achter geplakt. Excuses
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  zaterdag 29 juli 2006 @ 01:08:52 #54
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_40289269
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 14:12 schreef dolle_hond het volgende:
The Hole in the Wall

als madame mystera omkomt bij een ongeluk, moet the fox (EGR) iets nieuws verzinnen. net dan dient jean oliver zich aan. ze is een jaartje uit de gevangenis en zint op wraak tov de vrouw die haar er ingeluisd heeft.

leuke film, die nu 11 votes op imdb heeft. vooral voor de EGR-fans

Five Star Final

[afbeelding]

EGR speelt Randall, een hoofdredacteur van een krant. om de oplage te doen stijgen, rakelt hij een oude moordzaak op. de dader, nancy voorhees, leeft inmiddels anoniem onder een andere naam en heeft heel veel hinder van dit oprakelen. haar dochter gaat de volgende dag trouwen.

film begint matjes en overdreven, maar de laatste 10 minuten zijn subliem, vooral dankzij EGR. een van zijn sterkste scenes (en ik heb er al heel wat gezien)
Is het echt zo gangster film waar we EGR van kennen?
  zaterdag 29 juli 2006 @ 01:17:27 #55
13148 Shogo
Psycho...
pi_40289417
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 01:06 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Ach, ik had er voor mezelf al "Damage" achter geplakt. Excuses
Die film is idd behoorlijk bagger.
pi_40289551
Wolf Creek
ik kon geen sympathie meer opbrengen voor de slachtoffers omdat ze zo dom bezig waren, ik wil niks verklappen maar als je een verkrachtende moordenaar knock out hebt, in een kamer met alleen maar wapens maak je 'm toch af ipv een paar tikjes op z'n rug waarna je zeker weet dat ie terug komt omdat we pas op de helft van de film zitten
  zaterdag 29 juli 2006 @ 09:12:49 #57
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_40292573
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 01:08 schreef dvdfreak het volgende:

[..]

Is het echt zo gangster film waar we EGR van kennen?
nee
eigenlijk niet

The Hole in the Wall is de 1e film waarin EGR de hoofdrol speelt. Hij heeft wel een gun, maar de bende is niet zo aggressief als in films als Little Caesar.
de film is uit 1929.
het gangstergenre kwam iets later op gang met LC, Scarface en The Public Enenmy.

in Five Star Final is hij een hoofdredacteur van een krant.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 10:47:21 #58
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_40293506
(#402) Il deserto rosso (The Red Desert) (Michelangelo Antonioni, 1964)
Weer een toffe film van Antonioni met een fascinerende Monica Vitti en tof kleurgebruik. ****
  zaterdag 29 juli 2006 @ 11:37:09 #59
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_40294259
Hard Candy
Leuke film met enkele spannende momenten, maar na een tijdje had ik het allemaal wel gezien. Het werd wat eentonig en de film kon niet blijven boeien voor de hele 103 minuten. Het einde vond ik ook nogal onnozel. Al komt het nu misschien iets te negatief over voor een film die best wel fijn was.

Wolf Creek
Een stelletje jonge mensen die in de Australische bush op vakantie gaan, komen daar een psychopaat tegen en er vloeit dan natuurlijk veel bloed. Deze viel toch tegen, ik had op verschillende plaatsen gelezen dat deze een van de beteren was in zijn genre, maar uiteindelijk vond ik hem erg doorsnee. Maar hij blijft wel veel beter dan H stel.

O Auto da Compadecida
Aparte film. Een Braziliaanse love it or hate it komedie met 8.2 op IMDb. Het schijnt de verfilming te zijn van een vooral in Brazilie erg belangrijk/populair stukje cultuur, maar daar heb ik weinig aan. Maar het was vooral wennen aan de manier van acteren en de Braziliaanse humor, ze houden daar blijkbaar van over the top, kitscherig acteerwerk. Daarom was het in het begin wel even wennen en ook even doorbijten, maar uiteindelijk wordt het wel een prettige film. Maar ik kan wel begrijpen dat er een hoop mensen dit helemaal niets vinden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_40297036
Peeping Tom

Horrorfilm over voyeurisme dat toendertijd als zijnde schandaal de doodsteek werd voor de carriere van de regisseur, Michael Powell.

Ik vond de film sterk qua thematiek, maar logischerwijs niet erg schokkend meer. Toch had ik hier stiekem wel een beetje op gehoopt.
Net als bij Blow up vond ik de jaren 60 felle kleuren mooi, maar doet het de film in plaats van hip vooral gedateerd overkomen.

Aardig, maar had er meer van verwacht.
pi_40299848
Sommige mensen kijken hier films gek

Net Three Burials gezien met Tommy Lee Jones

Had em nog wel braaf in DVD-9 gehaald maar wat een bagger film. Het gaat nergens over, een paar corrupte border patrollers, en wat mexicaans gejengel erdoorheen.

In een South Western dorp in Texas/Arizona/New Mexico.

Bah wat een bagger, heb hem tot 1uur02min gekeken toen ben ik gaan doorspoelen.
JOHNNY HEITINGA
  zaterdag 29 juli 2006 @ 17:33:04 #62
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_40301558
Azumi
Voor de tweede keer, nog steeds vind ik het een hele vette film. De hele film biedt gewoon niet al te diepgaande actie maar wordt er zeker niet oppervlakkig of camp door. Het geheel ziet er goed verzorgd uit en het is duidelijk dat dit afgeleid is van een manga. Superfilm, een 8.

#58 Alien (director's cut)
Dit was de tweede keer en nog steeds is mijn mening onveranderlijk. Voor die tijd was hij zeker ultiem. Nu vind ik hem iets simplistisch maar qua sfeer zeker ok. Een 7.

#74 Aliens
Volgens mij had ik een special edition ofzo te pakken. Hoe Alien voornamelijk een goede suspense horror in ruimte was wat ging over 1 alien zien we nu een film waarin een gefrustreerde Ripley het op gaat nemen met een zwerm aliens. Deze film is een vette mix van actie en horror en daarom vind ik hem zeker beter dan zijn voorganger. Een 8 dus.

Hierna begon ik aan Alien 3, maar na de helft viel ik in slaap. Deel 3 en 4 ga ik dus nog zien. Wel jammer van mijn Alien marathon

Weather Man
Dit leek mij een nogal suffe film die niet echt super kon gaan boeien. Dit klopte zeker niet. De film begint heel rustig over het karakter van Nicolas Cage die nogal een kloteleven leidt en zekers te weten een midlife crisis heeft. Door dit gegeven wordt de film ook wel vergeleken met American Beauty maar daar ben ik het zeker niet mee eens. De film heeft een hele relaxte sfeer maar kon mij zeker boeien. Om nu echt een supertopper te worden mist het toch ergens iets. Misschien komt dat wel omdat het gehele verhaal realistisch is. Er wordt niet iemand vermoord of verminkt ofzo, nee, het bruutste wat er gebeurd is iemand die een paar slagen krijgt. Zeker fijne film. Een 7.

Serenity
Voor de tweede keer. Deze film is zeker speciaal. De film heeft een heel goede sfeer, ziet er super uit en de actie is echt heel gaaf. De scenes wisselen telkens goed af waardoor het zeker niet zo is dat het saai of langdradig wordt. Dit komt omdat de hele film telkens wel weer wat nieuws biedt. Een 8.

The Da Vinci Code
Deze film heb ik gezien in een theater van een camping. Weer eens wat anders want de projector stond bovenop een balkon waardoor je gewoon constant het echte projectorgeluid hoorde. Wel grappig voor de verandering. Over de film: De gehele film doet erg authentiek aan. De raadsels zijn interessant en de ontwikkelingen boeiend. Ik vond het fijn dat iedereen zijn moederstaal of andere taal sprak zodat er echt van alles langskwam. Nu ben ik een liefhebber van frans dus ik werd erg blij van de vele franse dialogen. Minpunten van de film: ALLES wordt verteld. Na de film is er niets meer om over te discussieren. Zelfs het einde had best wel wat vager gekund, maar nee, alles moest verklaard worden. Er zit geen rust in de film. De karakters gaan maar door en door, slapen kunnen ze wel vergeten. De verschillende eindes met wellicht een erg vergezocht feit. Zulke dingen zorgen toch voor een verminderde ervaring. Toch fijne film die me zeer kon boeien. Een 7.

Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest
De opvolger van een erg fijne film waarin een goede mix van humor, actie en karakters zat. Deze film borduurt daar natuurlijk op voort en probeert alles te overtreffen. Hierin zijn ze deels geslaagd. Vooral door het gehele CGI schip "The Flying Dutchman" en zijn bemanning krijgt de film een nogal overdreven fantasy sfeer. Dit was in de vorige film wel minder. De eerste helft duurt nogal lang. Het vinden van Jack Sparrow en ontsnappen is natuurlijk een zijverhaal. Hierdoor vond ik de eerste helft echt suf. Hierna kwam het geheel wel los en werd alles beter. Aan het einde kregen we zelfs een stukje drama waar je u tegen zegt. Uiteindelijk heb ik zeker zin gekregen in de volgende. Grootste minpunt is simpelweg dat dit deel 2 is en dat dit een aanloop is tot deel 3. Laat deel 3 dan maar weer super zijn. Een 7.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')