abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40304665
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 19:48 schreef Doff het volgende:
Before Sunset
Hij duurt maar 77 minuten en ik heb maar 30 minuten volgehouden. Ik werd er moe van. Ze hielden maar niet op met praten en vooral op het begin kwam het wat kunstmatig over. Ik voelde me eigenlijk teveel een buitenstaander en merkte dat het me niks boeide of ze nou wel of niet bij elkaar zouden komen of niet. Ik weet het, beetje zwak om een film af te zeiken die je niet af hebt gezien, maar plaats mijn kritiek dan maar in die context, vond er gewoon niks aan.
Nou, laat het afzeiken maar komen .
Gast, jij spoort niet.
pi_40304720
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 19:55 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Gast, jij spoort niet.
Is dat alles?
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_40304999
De rest van ons heeft zelfs respect voor randdebielen

zaterdag 29 juli 2006 @ 20:15:03 #69
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_40305236
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 19:57 schreef Doff het volgende:

[..]

Is dat alles?
Je hebt dan ook gewoon gelijk.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Moderator zaterdag 29 juli 2006 @ 20:17:42 #70
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_40305323
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 20:15 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Je hebt dan ook gewoon gelijk.
Gast, jij spoort niet.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 20:21:09 #71
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_40305433
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 20:17 schreef Mike het volgende:

[..]

Gast, jij spoort niet.
ja idd

Before Sunrise/Before Sunset
pi_40305540
Serieus, wat heb ik gemist/wat begreep ik niet?
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  zaterdag 29 juli 2006 @ 20:38:43 #73
67640 SaintOfKillers
pi_40305963
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 20:24 schreef Doff het volgende:
De "Ik moet heel dringend, maar er is geen toilet in de buurt"-blik van Ethan Hawke moet eigenlijk doorgaan voor onderhuidse romantiek. En het is herkenbaar, want uiteraard praat iedereen zo.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 22:58:50 #74
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_40309193
Verplichte film als autosportliefhebber: Grand Prix.

Schitterend epos van zo'n drie uur, neergezet in de Formule 1 van de jaren zestig. Uiteraard doen sommige scenes wat gedateerd aan, maar de racescenes (waar er nogal veel van zijn) zijn realistisch en prachtig gefilmd, in tegenstelling tot gedrochten als Drivel en Days of Thunder.

Oh ja, er zat geloof ik ook nog een verhaallijntje in, met een paar vrouwspersonen en onderlinge rivaliteit ofzo.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 23:17:33 #75
40664 Durbin
Who knows..
pi_40309684
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 22:58 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Verplichte film als autosportliefhebber: Grand Prix.
Samen met Le Mans inderdaad verplichte kost. Ik vind Le Mans de betere film van de twee, maar Grand Prix is ook zeker de moeite waard door het gebruik van echte racebeelden en voor het spotten van de F1-coureurs van destijds, zoals Bandini, Clark en Hill.

Metal: A Headbanger's Journey (2005, Canada)

Een 90-minuten durende documentaire over de muziekstroom metal, gemaakt door de 30-jarige Sam Dunn. Naar eigen zeggen is hij vanaf zijn 12e metalhead en en dat blijkt ook wel uit het zichtbare plezier dat hij heeft in het afnemen van interviews en dergelijke. Maar net als dat bij andere muziekstromen het geval zou zijn, is het misschien te ambitieus om álle aspecten te willen behandelen in 90 minuten. Zo wordt o.a. de historie behandeld, de verschillende stromingen, de fans en de eventuele connecties met geweld en religie. Doordat hij al deze punten behandeld, wordt overal maar het topje van de ijsberg opgelicht en blijft de documentaire oppervlakkig. Daarentegen is het grote aantal (bekende) namen die hij heeft mogen interviewen best respectabel. En dat maakt deze documentaire ook voornamelijk leuk; de vele, bekende namen en bands die voorbij komen en af en toe een leuk verhaaltje of anekdote. Het is wel een leuke documentaire, maar voornamelijk alleen voor de genrefans.

[ Bericht 2% gewijzigd door Durbin op 29-07-2006 23:40:44 ]
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 23:44:23 #76
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_40310401
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 11:37 schreef SaintOfKillers het volgende:O Auto da Compadecida
Aparte film. Een Braziliaanse love it or hate it komedie met 8.2 op IMDb. Het schijnt de verfilming te zijn van een vooral in Brazilie erg belangrijk/populair stukje cultuur, maar daar heb ik weinig aan. Maar het was vooral wennen aan de manier van acteren en de Braziliaanse humor, ze houden daar blijkbaar van over the top, kitscherig acteerwerk. Daarom was het in het begin wel even wennen en ook even doorbijten, maar uiteindelijk wordt het wel een prettige film. Maar ik kan wel begrijpen dat er een hoop mensen dit helemaal niets vinden.
ook weer gezien

ik blijf het een juweeltje vinden
  zondag 30 juli 2006 @ 00:09:18 #77
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_40310908
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 20:24 schreef Doff het volgende:
Het eerste deel Before Sunrise.
pi_40312450
Ballada o soldate (Ballad of a Soldier)

Prachtige film, een wat ingetogen romantische verhaal, wat verder niks aan de film afdoet, goed gekozen camerastandpunten en mooie shots.

The Street with No Name

Heerlijke film-noir, Widmark speelt zijn rol weer erg sterk, dit keer de gemenrik in vergelijking met z'n vorige rol in Kiss of Death. Verder goede spannende sfeer en een alleraardigste cast.

pi_40316787
the sting
een oudere film die door het mooie, uitstekende script zich kan meten met alle toppers uit alle era's. Het is een dus een tijdloze film over wraak door middel van de perfecte 'con'. Als kijker wordt je er ook sowieso een paar keer tussen genomen. Qua acteurs is Paul Newman de koning van deze film.
Does the name Dr Pavlov ring a bell?
  zondag 30 juli 2006 @ 13:10:42 #80
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_40320203
Phenomenon (1996)
Best aardig drama over John Travolta, die opeens superslim wordt en telekinese kan gebruiken. Travolta laat (nog eens) zien meer te zijn dan alleen een gaaf stoer koppie. Jammer genoeg wordt de film af en toe iets te oversentimenteel en cliché naar mijn smaak. Zo worden de problemen van Kyra Sedgwick er wel heel erg dik boven op gedrukt.
cijfer: 6.5

The Hills Have Eyes (2006)

Ik vond hem gaaf. Iig één van de betere in het genre van degene die ik heb gezien. Vooral de scené's met de hond vond ik cool.
cijfer: 8
Opvallend hoe op de imdb-board wordt geklaagd dat deze film moralistisch te ver gaat

[ Bericht 5% gewijzigd door Lonewolf2003 op 30-07-2006 13:19:46 ]
  zondag 30 juli 2006 @ 13:21:26 #81
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_40320485
The Fast and the Furious: Tokyo Drift

- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
pi_40320641
Les Chevaliers du Ciel

Techniek:
Aardig filmpje, vrij simpel in elkaar gezet. Sommige beelden in/vanuit de cockpit kloppen niet omdat het lijkt als of de jet heel schichtig stuurt met rare onuitvoerbare draaingen.

Waarheidsgetrouw?
7/10. De vliegtuigen en dergelijke kloppen we. Helaas wordt er wel gesproken over de basis Orange en dathet maar 25min vliegen vanuit Engeland was...dat kan dus niet maargoed!

Verhaal:
Leuk plot waarin de geheime dienst ook een aandeel heeft, leuke rollen ook weggelegd voor 'female' pilots. Er worden mirages gestolen voor acties in Tchad.

Conclusie

6/10
  zondag 30 juli 2006 @ 13:36:40 #83
13148 Shogo
Psycho...
pi_40320910
quote:
Op zondag 30 juli 2006 13:10 schreef Lonewolf2003 het volgende:
The Hills Have Eyes (2006)
Ik vond hem gaaf. Iig één van de betere in het genre van degene die ik heb gezien. Vooral de scené's met de hond vond ik cool.
Opvallend hoe op de imdb-board wordt geklaagd dat deze film moralistisch te ver gaat
Op IMDB wordt ook veel geklaagd dat de scenes met de hond onrealistisch zijn. Nee een stel mutanten die mensen in de woestijn uitmoorden is lekker realistisch...

Ik vond die scenes met de hond ook juist wel gaaf.
pi_40321069
Janghwa, Hongryeon [A Tale of Two Sisters] [2003]
Was al een lastige film om te volgen door al z'n Sixth Sense / A Beautiful Mind achtige plotwendingen en de Koreanen waren ook nog eens moeilijk uit elkaar te houden
Maar wel scaaary
pi_40321762
Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom (Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring) (2003)
Ook in Bom Yeorum is de visuele pracht die we kennen uit andere Aziatische films als Hero aanwezig, zij het op een subtielere en minder overdonderende manier. Het prachtige verhaal blijft de hele film boeien. En last not but not least: ook de muziek is geweldig en past perfect bij de beelden.
9,0

Les Triplettes de Belleville (2003)
Unieke Europese animatiefilm zonder hoogstaande 3d-animatie maar met doeltreffende 2d-tekeningen. Less is more.
Met humor van het soort dat je niet laat schudden in je stoel maar simpelweg een glimlach op je gezicht tovert.
8,2

Vozvrashcheniye (2003)
Vozvrashcheniye boeide me tijdens de film niet echt. Toen echter ook de aftiteling voorbij was bleek de film toch wel enigszins indruk gemaakt te hebben door de manier waarop de gevoelens van de hoofdpersonen werden getoond.
De regie was wel vanaf het begin boeiend, debutant Zvyagintsev kiest bijvoorbeeld vaak voor niet-alledaagse maar leuke cameraposities.
7,2
  zondag 30 juli 2006 @ 14:46:46 #86
56685 kinky_queen
B Movie Snob
  zondag 30 juli 2006 @ 15:41:13 #87
13148 Shogo
Psycho...
pi_40323884
quote:
Op zondag 30 juli 2006 14:46 schreef kinky_queen het volgende:
CHAD VADER

Geniaal

[afbeelding]
  zondag 30 juli 2006 @ 18:07:34 #88
67640 SaintOfKillers
pi_40327854
Withnail & I
Lollig filmpje over 2 mislukte acteurs die eigenlijk een hele film tegen elkaar lopen te zeuren en op een bepaald moment naar het platteland trekken om zich te herbronnen, maar het slechte weer, een hitsige stier en een eveneens hitsige homo-oom gooien roet in het eten. Veel Jimi Hendrix in de soundtrack eveneens. Prettige tijdsbesteding, deze film heeft zelfs ooit in de IMDb top 250 gestaan, weliswaar toen die nog maar net bestond. Maar ja, toen stond Star Trek: First Contact zelfs nog in de top 10, dus ik weet niet of dat wel zoveel betekent.

Een paar dagen terug heb ik ook Brick gekeken, de mening daarover was dezelfde als degenen uit deze topics die hem al hebben gezien .
pi_40329106
2001: A Space Odyssey

Weergaloze film, echt genieten. magnefieke muziek en prachtige beelden.

zondag 30 juli 2006 @ 19:26:48 #90
93800 7eVeNL
IAM Prof?
pi_40330031

Wederom een prachtige film uit de handen van M night shyamalan, maar dit keer anders, dan we van hem gewend zijn. Erg apart, maar ook zeker interessant, iig zeker een film die je meer dan één keer moet kijken, en moeilijk genegerd kan worden... Ik wacht dan ook nu op de bioscoop release, of anders de DVD, die ik zeker ga aanschaffen

mijn eerste opmerking, gepost in mijn eigen topic;

" Dit is echt één van de meest vreemde, leuke, spannende, en interessantste films die ik in tijden heb gezien, Het verhaal lijkt op een gegeven moment meer nergens over te gaan, maar zodra je gaat 'denken' waar naar je zeker in de film wordt toegezet, beginnen de aanwezige puzzelstukjes in elkaar te vallen. Deze film heeft wederom een boodschap die vooral door die gasten van het appartement door de film heen worden uitgelegd."

hier meer: Lady in the Water ( M Night Shyamalan )
pi_40330047
quote:
Op zondag 30 juli 2006 18:07 schreef SaintOfKillers het volgende:

Een paar dagen terug heb ik ook Brick gekeken, de mening daarover was dezelfde als degenen uit deze topics die hem al hebben gezien .
Die gaat meer dan terecht zijn weg richting de IMDb top 250. Wat ben ik nog steeds beduusd door die film zeg. Heerlijk.

Down By Law
Typische Jim Jarmusch film. Daardoor gewoon net zo goed als de rest van zijn films. Misschien zelfs beter.

[ Bericht 14% gewijzigd door Morrigun99 op 30-07-2006 20:52:13 ]
  Licht Ontvlambaar zondag 30 juli 2006 @ 21:14:07 #92
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_40333153
enkele films uit Terayama Shuji - Experimental Image World
(avantgarde films)
  zondag 30 juli 2006 @ 23:24:05 #93
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_40337782
Ik was vanmiddag bij oma, en had vrij weinig zin om bij het bejaarde stel in de tuin te gaan zitten. Ik keek dus in de gids wat de T.V. te bieden had en kwam op het geweldige Side-Out, en die was best geinig, vergeleken bij twee uur met oma en haar neef en nicht in de tuin zitten.
  maandag 31 juli 2006 @ 00:44:13 #94
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_40340086
Seppuku (1962)
Op een dag komt er een ex-samurai, Hanshiro Tsugumo, bij een kasteel met een heel raar verzoek of hij daar seppuku mag plegen. Al snel leren we via een flashback vertelt door de lord van de clan dat hij niet de eerste met dit verzoek is. Eerder was er ook al een ex-samurai, Motome Chijiiwa, die het hetzelfde verzoek had, maar al snel door de mand viel en niet echt nobele bedoeling leek te hebben. Daarna is het de beurt aan Tsugumo om zijn levensverhaal te vertellen. Hier leren we wat zijn connectie met Motomo is, waarom Motomo in de eerste plaats naar dat kasteel ging met dat verzoek en blijkt al snel dat Tsugomo meer weer dan alleen seppuku plegen.

Wederom een pracht film van Masaki Kobayashi, die zich gerust kan meten aan de samurai films van die andere Japanse grootmeester, Akira Kurosawa. De film bevat prachige shots. En één van de beste één-op-één samurai gevechten die ik ooit heb gezien. Ook Tatsuya Nakadai schittert in deze film wederom. En de grote twee is bij mij nu definitief uit gegroeid tot de grote drie.
Enige minpunt is dat de film toch ook wel weer korter had gekund.
cijfer: 9

Cet obscur objet du désir (1977)
Dit is mijn eerste film van deze vergeten grootmeester van de cinema. En ook bij deze smaakt het naar meer.

De film begint met een oudere man, Mathieu die met de trein op reis gaat, nadat hij kennelijk ruzie gehad heeft met een vrouwpersoon. Als de trein op het punt staat te vertrekken zien we hoe die vrouw hem achtervolgt en ook de trein wil betreden. Mathieu verkomt dit (of beter wil dit voorkomen) door een emmer water over haar heen te gooien. Zijn mede-reizigers vinden dit echter niet echt een alledaagse vertoning en willen weten wat hem tot deze daad bracht. Daarna vertelt Matthieu over hoe hij geobsedeerd is geraakt met de jongere Conchita. Hoe ze telkens als hij er bijna is de boot weer afhoudt. Hoe ze dan toch weer "toevallig" elkaar ontmoetten. En het spel weer overnieuw begint.
De film is natuurlijk vooral bekend doordat Buñuel twee verschillende actrices in de hoofdrol gebruikte. Dus probeerde ik tijdens de film over de metaforische betekenis daarvan mijn hoofd te breken. Maar doordat de afwisseling gedurende de film steeds frequenter en sneller wordt, werd dat steeds lastiger. Uiteindelijk moet ik me toch aansluiten bij de opvatting dat de actrices verschillende kanten van Conchitas karakter moeten voorstellen. (Maar dat is mijn ¤0.02)
Fernando Rey speelt zijn rol zeer sterk. Op het eerste gezich lijkt het een hele lieve aardige man. Maar als hij begint te vertellen over hoe hij geobsedeerd raakt door Conchita, blijkt al snel dat hij helemaal niet zo lief is. En al vind hij zichzelf het slachtoffer en zijn actie gerechtvaardigd, al snel had ik de indruk dat dat misschien helemaal niet zo is. Hij ziet Conchita namelijk echt als een bezit, dat hij moet hebben. De titel is ook niet voor niks object van verlangen en niet vrouw van verlangen. Als tegen het einde duidelijk wordt welke streek Conchita heeft geflikt, kreeg ik toch weer meer sympathie voor hem. Dit alles wordt ook versterkt doordat de film totaal wordt verteld uit zijn oogpunt. En de echte motieven van Conchita voor de kijker net als voor Mathieu een raadsel blijven.
Minpunt is ook weer dat de film te lang duurt. Halverwege zakte de film in voor mij. Het punt van hoe hij geobsedeerd is met haar was wel duidelijk en hoe zij de boot afhiel ook wel. Daardoor bevat de film imo enkele overbodige scené's.
cijfer: 8.5
pi_40340419
Sideways

Leuke roadmovie, aardig tempo. Giamatti en Church zetten hun rollen beide goed neer met de nodige hilarische situaties en heerlijke dialogen.

A Streetcar Named Desire

Echte klassieker, al vroeg was duidelijk dat Marlon Brandon een groot acteur zou worden, dat blijkt al in deze film. Mooie dialogen tussen Brandon en Leigh die het tot het einde spannend hielden.

maandag 31 juli 2006 @ 01:06:08 #96
84524 Morwen
I got life
pi_40340603
Gisteren Phenomenom 1 en 2 gezien. Althans 1 helemaal en 2 huilend op de helft uitgezet Maar goed, 1 vond ik prima te verdragen, ik had er alleen wat meer van verwacht op het gebied van het paranormale. Het eind is voorspelbaar en te zoetsappig. Best jammer, de rest van de film is leuk in elkaar gezet. 2 ( ) is een herhaling van 1 en met herhaling bedoel ik letterlijk herhaling. Alles gaat hetzelfde als in 1 alleen de acteurs zijn anders. Zelfs de dialogen leken griezelig veel op die uit 1. Ik heb hem niet afgezien maar ga ervan uit dat ook het einde hetzelfde was.

Vanavond heb ik een stukje van Tarzan and the lost city gezien. Wat een ellende! Meer wil ik er niet over kwijt

Van de week maar eens kijken of POTC 2 net zo leuk is als 1
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_40340726
Saw 2, best wel ziekelijk, enne the Benchwarmers, hoe flauw maar toch erg leuk .
  maandag 31 juli 2006 @ 02:03:38 #98
99433 Tup
Tupperwaar
pi_40341632
Ghost World gezien. Eigenlijk erg goed, met een American Beauty achtig zwart randje.
Wasserwunderland
  maandag 31 juli 2006 @ 13:00:07 #99
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_40349568
The Battle Of Algiers
Prachtig, schrijnend, gevoelig en erg emotioneel. Dat is ongeveer de beste manier om deze film te omschrijven. Een film die je bij je keel pakt vanaf de eerste scene en pas los laat wanneer ie is afgelopen. Allebei de kanten, zowel de Algerijnse als de Franse, krijgen we te zien. Verassend genoeg kiest Pontecorvo geen kant, maar laat zien dat wat beide partijen het land aandoen heel erg is en niet valt goed te praten. Met een mix van "gewoon" camerawerk en een documentaire stijl, waarbij de documentaire stijl (vooral bij de explosies) het beste werkt, lijk het net alsof je zelf deel uit maakt van het geweld. Dat, gecombineerd met het sterke acteerwerk en dito soundtrack, maakt The Battle Of Algiers tot een prachtige en uiterst indrukwekkende oorlogsfilm.

IMDB Cijfer: 8,4/10
Mijn Cijfer: 8,8/10
pi_40350326
Hostel heb ik van de week gezien. Wel een vette film al vond ik sommige martelingen wel een beetje akelig om te zien.

United 93 heb ik gister gezien en dat was ook echt een goeie film. 1 klein stukje was zelfs grappig haha. Een pasagier zei tegen een stewardes: verzamel alles wat we als wapen kunnen gebruiken. Gaat die stewardes water koken wel vindingrijk iig
  maandag 31 juli 2006 @ 14:59:20 #101
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_40353209
Mrs Henderson Presents (2005)
Wist niet echt wat ik moest verwachten van deze film. Maar omdat Frears meestal garant staat voor leuke goede films en Judi Dench ook altijd een genot is om naar te kijken me toch maar aan deze film gewacht. En in beiden gevallen leek ik gelijk te krijgen. Judi Dench speelde zeer goed. En de film begint heel leuk met Dench als de bekakte weduwe van hogere stand die als hobby een schouwburg begint. Bob Hoskins bied de juiste tegenstand aan Dench. En de eerste helft is dan ook just lovely. Maar als de WO 2 uit breekt, wordt de film steeds serieuzer en wordt er ook nog een verhaaltje over één van de danseressen bij gehaald. Daardoor begon de film imo in te zakken.
cijfer: 7
O'ja er zitten natuurlijk blote tieten in deze film, wat ook mooi is mee genomen.
  maandag 31 juli 2006 @ 15:06:53 #102
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_40353428
En Bob Hoskins naakt, waardoor de film weer inzakt.
  maandag 31 juli 2006 @ 19:39:42 #103
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_40360983
LADY IN THE WATER

Shyamalan's poging tot een poetische film faalt bigtime

pi_40361071
Jammer, ik ben er wel benieuwd naar.
  maandag 31 juli 2006 @ 20:32:49 #105
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_40362849
takeshis

aardige film over beat takeshi kitano, die een look-a-like fan ontmoet. deze begint te dagdromen dat hij doorbreekt als actuer in soortgelijke rollen als beat.

soms lekker vaag, soms gewoon onbegrijpelijk. wel aardig

maandag 31 juli 2006 @ 20:58:31 #106
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_40363864
Poseidon

Een grote boot, een grote golf, een klein verhaal.
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
  maandag 31 juli 2006 @ 21:13:08 #107
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_40364506
quote:
Op maandag 31 juli 2006 20:58 schreef arneaux het volgende:
Poseidon

Een grote boot, een grote golf, een klein verhaal.
kort maar krachtig

Vanmiddag gezien:
Seven Samurai
Denk niet dat ik er veel woorden aan hoef vuil te maken. Een van de grootste film klassiekers aller tijden en terecht. Mooi verhaal met een keur aan verschillende personages die door de lange speelduur van de film goed de kans krijgen om uitgewerkt te worden. Het verhaal heeft voor ieder wat wils: drama, actie, de nodige humor en een beetje romantiek. Het sterke acteerwerk van de voltallige cast (Takashi Shimura in het bijzonder is steengoed) is sterk, de camera voering is geweldig en de soundtrack is ronduit briljant.
Absolute must.
Bring on die 3 disc Criterion

IMDB Cijfer: 8,8/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
  maandag 31 juli 2006 @ 21:25:45 #108
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_40364967
Daarmee komt er alweer een einde aan een maand film kijken. Tijd voor een lijstje:

De beste waren er meerdere: Punishment Park, Pirates Of The Caribbean: Dead Men`s Chest, Metropolis, The Third Man en Seven Samurai. Allen met een 9,0/10
De slechtste
was The Fast And The Furious: Tokyo Drift met een 2,0/10

Heb er 22 gezien in juli, waarvan ik er 4 al eerder had gezien

maandag 31 juli 2006 @ 21:36:57 #109
67640 SaintOfKillers
pi_40365351
Ach, ik ging vandaag toch geen films kijken, dus maandgedoe.

1. Brick (2005)
2. United 93 (2006)
3. Okaasan (1952)
4. Keulraesik (2003)
5. Warui yatsu hodo yoku nemuru (1960)
6. Aoi haru (2001)
7. Uprising (2001)
8. Obeo deo reinbou (2002)
9. Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest (2006)
10. Hard Candy (2005)

Voor zover het iets uitmaakt, Superman Returns zou 12e of 13e staan. Het matigste waren The Dukes of Hazzard, Fun with Dick and Jane en The Lizzie McGuire Movie.
  maandag 31 juli 2006 @ 22:17:53 #110
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_40366906
sinds zaterdag:

Lord of the Rings
Alle 3 achter elkaar vond het maar eens tijd voor een marathon... natuurlijk zijn ze alledrie geweldig

The Magnificent seven
klassieke western, gebaseerd op seven samurai... met steve mcqueen dus de film is cool.... en goed en geweldig en....
cijfer 8

The Texas Chainsaw Massacre (2003 remake)
voorspelbare saaie "griezel"film
cijfer 4

Wet Dreams 2
Koreaanse humor film alleen de humor komt niet verder dan een vent die scheten laat als ie een erectie heeft....
cijfer 5,5

Dark Water
Erg sfeervol met niet erg goed.... Jennifer Connolly is standaard lekker dus dat is dan wel weer mooi
cijfer 7
The more debt, the better
pi_40368322
Een maand waarin ik 36 films voor het eerst gezien heb en er een paar nieuwe favorieten zijn ontstaan:

Absolute top:
- Brick
- Magnolia
- Sling Blade

Ook ontzettend goed, maar minder:
- Vertigo
- Paths of Glory
- The Maltese Falcon
- Gattaca
- Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest
- Down by Law

Films die niet gemaakt hadden mogen worden:
- Chaplin
- Mystery Men
- Ultraviolet
- Scary Movie 4
pi_40371116
Dr. Jekyll and Mr. Hyde (1931)

Zoals gebruikelijk ben ik meer van de plaatjes dan van de woorden.

Wat een juweeltje. Geweldig gebruik van licht en schaduw alsook van camerastijlen. Vooral de first person view was goed geslaagd. Op punten zat ik mij af te vragen waar ze de camera hebben gelaten want men maakt een aantal keer gebruik van spiegels waarvan je zou denken dat de camera in de weg zou staan en in het beeld komt.

De special effect zijn ook verbluffend. Ik snap nog steeds niet hoe men de eerste transformatie
van Jekyll naar Hyde hebben klaar gespeeld. Ogenschijnlijk zonder cuts veranderd Jekkyl in Hyde. Verder vrij expressief acteerwerk, vast door de stille film die niet lang voor deze film nog heer en meester was in de industrie. Vooral het acteerwerk van Fredric March (Jekkyl/Hyde) indrukwekkend. Erg pakkend sfeertje

Op hetzelfde schijfje is ook een Bugs Bunny short te vinden. Wat een leuke toevoeging is samen met het commentaar.

Aan de andere kant van de disc staat de versie uit 1941. Die heb ik nog niet af gekeken. Tot nu toe is het verschil dat de sfeer niet beknellend is maar een stuk "ruimer". Valt een beetje moeilijk uit te leggen.

imdb cijfer: 7,6
Mijn cijfer: 9,2
pi_40371535
Ik doe ook maar eens een maandlijstje. 35 films deze maand.

Willekeurige top 10:

• True Romance - (1993)
  • Donnie Brasco - (1997)
  • Amantes del Círculo Polar, Los (Lovers from the North Pole, The) - (1998)
  • Tora! Tora! Tora! - (1970)
  • Groundhog Day - (1993)
  • Count of Monte Cristo, The - (2002)
  • Over the Hedge - (2006)
  • Alien - (1979)
  • Terminator 2: Judgment Day - (1991)
  • Once Upon a Time in America - (1984)

En de minste: Scary Movie 4, Taxi 2, Urban Legends: Final Cut, Ghetto
  • pi_40371861
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 18:52 schreef pascalheister het volgende:
    2001: A Space Odyssey

[afbeelding]

Weergaloze film, echt genieten. magnefieke muziek en prachtige beelden.

[afbeelding]
    Je hebt helemaal gelijk maar ik weet niet of het het tijdstip was maar ik was na de ontmanteling van HAL ineens even het spoor bijster. Al vermoed ik dat een aantal minuten in slaap was gedut.
    De "apen-scenes" (ja ik weet dat het geen apen waren maar de vroege mens, danwel de vroege voorouder van de mens) waren top. Het interieur van de schepen innovatief. Moet het toch maar nog een keertje proberen.
    pi_40372746
    Dead Man's Shoes

Wraakfilm die goed overtuigd, aangrijpende flashbacks rauwe sfeer en muziek die de spanning tot het einde erin houdt, met een tikkeltje verrassend einde.

pi_40373129
    de lijstjes

Juli
    1. 2001: A Space Odyssey (1968) :: 8.4
    2. Ballada o soldate (1959) :: 8.5
    3. High Fidelity (2000) :: 7.5
    4. Kill Bill: Vol. 1 (2003) :: 8.6
    5. Kill Bill: Vol. 2 (2004) :: 8.2
    6. Kinsey (2004) :: 7.6
    7. Sonatine (1993) :: 7.4
    8. The Manchurian Candidate (1962) :: 8.5
    9. The Street with No Name (1948) :: 7.3
    10 Point Blank (1967) :: 8.1
    11. A Streetcar Named Desire (1951) :: 8.2
    12. Sideways (2004) :: 7.8
    13. Dead Man's Shoes (2004) :: 8.0

btw klik is een handige site om het bij te houden
      † In Memoriam † dinsdag 1 augustus 2006 @ 01:09:59 #117
    4571 Sokolsky
    Wil eigenlijk geen ondertitel
    pi_40373175
    24 films in Juli, kwalitatief en kwantitatief wat matig. De leukste was Dinner for One, die ik het voor het eerst zag, maar da's een short. Sherlock Jr was ook wel aardig. Een top-10 van feature-length zou iets als dit worden:

1. Obchod na Korze (Ján Kadár, CZE, 1965)
    2. Leef! (Willem van de Sande Bakhuyzen, NED, 2005)
    3. Kontroll (Nimród Antal, HUN, 2003)
    4. Antonia (Marleen Gorris, NED, 1995)
    5. Iedereen beroemd! (Dominique Deruddere, BEL, 2000)
    6. My Left Foot (Jim Sheridan, IRL, 1989)
    7. La Historia oficial (Luis Puenzo, ARG, 1985)
    8. Land and Freedom (Ken Loach, GBR, 1995)
    9. Napoléon (Abel Gance, FRA, 1927)
    10. Omagh (Pete Travis, IRL, 2004)

met de kanttekening dat alleen de eerste drie in een reguliere maand-top-10 zouden kunnen voorkomen.
    Sheridana +1
      dinsdag 1 augustus 2006 @ 01:11:03 #118
    108759 zwartedoos
    Mijn doos is niet zwart.
    pi_40373199
    sperm swappers scene 2
    *I'm not perfect but parts of me are incredible*
    guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
      dinsdag 1 augustus 2006 @ 01:55:57 #119
    45532 ziggyziggyziggy
    wisselwachter, vlaggenzwaaier
    pi_40374056
    Hoop Dreams
    Interessante docu over twee basketballers uit een ghetto die proberen door te breken naar de hogere klassen van de sport.

The Terminal
    Verrassende lichtvoetige film over een Oosteuropeaanse immigrant die op een vliegveld in New York te horen krijgt dat hij de V.S. niet in mag, maar ook niet terug mag naar zijn vaderland. Opvallend aangename film, zeker gezien de combo Spielberg/Hanks, waar ik vooraf weinig goeds van verwachtte.
    Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
      dinsdag 1 augustus 2006 @ 11:34:36 #120
    25301 Gorro
    Reject False Icons
    pi_40379862
    Eergisteren op tv:

De Noorderlingen (Alex van Warmerdam, 1992)
    Wellicht de beste, maar zeker de leukste Nederlandse film die ik gezien heb. Erg leuke zwarte humor in een surrealistisch jasje. De hele plek waar het afspeelt alleen al. Zo'n verlaten nieuwbouwstraat in de middle of nowhere met een aangeplant bosje erbij. De hangjongere Theo van Gogh op z'n brommertje is geweldig, maar eigenlijk is elk personage leuk. ****½
      dinsdag 1 augustus 2006 @ 12:34:45 #121
    25301 Gorro
    Reject False Icons
    pi_40381678
    Deze maand 31 films gezien, waarvan geen enkele in de bios.

De films die mijn top 1000 haalden:

1. Dni zatmeniye (The Day of the Eclipse) (Aleksandr Sokurov, 1988) ***** (#43)
    2. Sátántángo (Béla Tarr, 1994) ****½ (#85)
    3. De noorderlingen (Alex van Warmerdam, 1992) ****½ (#150)
    4. Brick (Rian Johnson, 2005) ****½ (#161)
    5. The Thin Blue Line (Errol Morris, 1988) **** (#402)
    6. Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest (Gore Verbinski, 2006) **** (#461)
    7. Il deserto rosso (The Red Desert) (Michelangelo Antonioni, 1964) **** (#545)
    8. Warui yatsu hodo yoku nemuru (The Bad Sleep Well) (Akira Kurosawa, 1960) **** (#720)
    9. Yeelen (Brightness) (Souleymane Cissé, 1987) **** (#802)
    10. Why We Fight (Eugene Jarecki, 2005) **** (#806)

Kut waren Scary Movie 4 (*), Rocky V (*½), When a Stranger Calls (**) en An American Haunting (**).

Gemiddelde van 6.55 en voor het eerst dit jaar een film ***** mogen geven.
      dinsdag 1 augustus 2006 @ 12:42:04 #122
    30408 California
    Ondergewaardeerd mysterie.
    pi_40381905
    quote:
    Op dinsdag 1 augustus 2006 12:34 schreef Gorro het volgende:
    geen enkele in de bios.
    Geen sneaks?
    The short weekend begins with longing...
      dinsdag 1 augustus 2006 @ 12:43:06 #123
    25301 Gorro
    Reject False Icons
    pi_40381937
    quote:
    Op dinsdag 1 augustus 2006 12:42 schreef California het volgende:

[..]

Geen sneaks?
    Nee, zomerstop

Ook voor het eerste dat ze dat deden overigens. Vanavond weer
      dinsdag 1 augustus 2006 @ 14:58:08 #124
    69957 Lonewolf2003
    Cool. Cool, cool, cool
    pi_40386141
    When a Stranger Calls (2006)
    De film heeft wat het moet hebben, een goede spanningsboog, kleine schrikmomentjes en een leuke girl-next-door-babe.
    cijfer: 7.5

Transamerica (2005)
    Felicity Huffman speelt een transsexueel, die vlak voor de grote operatie er achter komt dat ze een zoon heeft, die in de gevangenis zit aan de andere kant van de VS, New York. Dus gaat ze naar hem toe, betaald zijn borg en overtuigd hem mee te gaan naar LA. Natuurlijk vertelt ze niet dat ze eigenlijk zijn vader is. Onderweg groeien de twee steeds meer naar elkaar. En op een gegeven moment volgt de onvermijdelijke confrontatie als het geheim onthuld wordt.
    Alle lof gaat in deze film naar Felicity Huffman, die een schitterende prestatie neer zet. Bijna even veel lof gaat ook uit naar de make-up afdeling, die Felicity er zeer geloofwaardig als transsexueel hebben laten uitzien. Zo goed dat ik soms vergat, dat het toch echt een vrouw was die het speelde. Iets minder lof, maar ook nog steeds zeer goed was Kevin Zegers als de zoon.

Maandlijstje voor Juli 2006:
    Alle films van goed naar slecht:
    1. Seppuku (1962) 9
    2. Lucía y el sexo (2001) 9
    3. Los Amantes del Círculo Polar (1998) 8.5
    4. Cet obscur objet du désir (1977) 8.5
    5. Rounders (1998) 8.5
    6. The Hills Have Eyes (2006) 8
    7. The Trouble with Harry (1955) 8
    8. The House on Telegraph Hill (1951) 8
    9. Hoshi ni natta shonen (Shining Boy & Little Randy) (2005) 7.5
    10. Office Space (1999) 7.5
    11. When a Stranger Calls (2006) 7.5
    12. Mrs Henderson Presents (2005) 7
    13. Seven Men from Now (1956) 6.5
    14. Phenomenon (1996) 6.5
    15. Fun with Dick and Jane (2005) 5.5
    16. Æon Flux (2005) 4
      dinsdag 1 augustus 2006 @ 16:41:20 #125
    40664 Durbin
    Who knows..
    pi_40389266
    Two Men Went to War (2002, UK)

Tijdens de 2e Wereld Oorlog neemt een uitgerangeerde sergeant het zichzelf kwalijk dat hij nog nooit echt aan het front heeft meegestreden. Vastberaden om daar verandering in te brengen, neemt hij een soldaat op sleeptouw en vertrekken ze op eigen houtje vanuit Engeland om met de boot in Frankrijk te raken. Daar proberen ze op verschillende manier zoveel mogeljik schade te berokkenen, voor zover dat mogelijk is met twee man. Een verrassend leuke film, mede doordat het geheel op een luchtige, humorvolle manier á la Indiana Jones wordt gebracht. Des te aardiger wordt het als blijkt dat het verhaal op waarheid berust.
    ..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
    pi_40394825
    BRICK

Postmodern filmnoir met een uitstekende Joseph Gordon-Levitt als de gedupeerde Brendan die steeds dieper in de misdaad wegzakt als hij op zoek gaat naar de moordenaar(s) van het enige meisje van wie hij ooit gehouden heeft

Sterke film met enige knipoogjes naar de klassiekers in het genre.

dinsdag 1 augustus 2006 @ 22:51:40 #127
    67640 SaintOfKillers
    pi_40400570
    Tange Sazen yowa: Hyakuman ryo no tsubo

Japanse komedie uit 1935 over een samurai met één oog en één arm die op zoek gaat naar een waardevolle pot. Fijn filmpje met fijn acteerwerk en af en toe een fijn grapje. Check vooral die IMDb-score .

[ Bericht 12% gewijzigd door SaintOfKillers op 01-08-2006 22:58:13 ]
      dinsdag 1 augustus 2006 @ 23:00:53 #128
    23107 dolle_hond
    topicverkoper
    pi_40400955
    Letyat zhuravli [The Cranes Are Flying]

Mooie film, waarin Boris naar de oorlog gaat, zij geliefde Veronica dat eigenlijk niet wil en tijdens zijn verblijf aan t front met zijn neef trouwt.
    toch blijft ze nog wachten en hopen op een teken van leven van Boris.

de film begint wat saai, maar gaandeweg blijkt het een mooie, frisse en jonge film te zijn, die zeker voor 1957 behoorlijk modern gefilmd is.

pi_40404350
    DEATH TUNNEL

Laat ik beginnen bij het pluspunt. De setting is redelijk creepy.

Ik ga niet alle minpunten opnoemen want dan tik ik mezelf een rsi.
    De montage/editting is VRE-SE-LIJK, al die snelle flitsende beelden en jumpcuts, ik werd er naar van, het zou verboden moeten worden net als al die cheaptricks die de film rijk is evenals al die 'schrikmuziek' als er iets 'spannends' gebeurt. Dat gebeurde niet.

Een stel gleuven in een spookhuis is nou niet echt origineel te noemen maar als je er aan begint, doe het dan goed zoals in HELL NIGHT, doe het campy zoals in NIGHT OF THE DEMONS of haal een bult akteergeweld en talent en doe het zoals in THE HAUNTING, maar niet zoals hier. Het akteren is op een uitzondering na abominabel, het plot is niet origineel genoeg, de muziek is irritant, de film is groen, letterlijk, camerawerk zit geen greintje originaliteit in maar het belangrijkste ingredient wat een horrorfilm moet hebben ontbreekt ook nog eens en dat is sfeer. ELKE op zijn minst matige horrorfilm heeft sfeer of een bepaalde charme en dat heeft dit dodelijk koude produkt niet.

De IMDB Bottom #63/100 is terecht

woensdag 2 augustus 2006 @ 01:17:27 #130
    23107 dolle_hond
    topicverkoper
    pi_40405213
    I Am a Fugitive from a Chain Gang

james allen (PM) zoekt na WO1 werk door t hele land. berooid gaat hij met een vaag figuur naar een eettent en die ander pleegt een overval. allen wordt gegrepen en krijgt 10 jaar dwangarbeid aan de broek.
    na enkele maanden lukt t hem om te vluchten en hij vertrekt naar een andere staat, chicago. daar bouwt hij een riant leven op onder de naam allen james. totdat iemand hem verlinkt.

aangrijpende en spannende film, waarin paul muni weer laat zien wat voor topper hij is/was
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')