quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 00:49 schreef kastanova het volgende:1. Ik kan er wel mee omgaan, de vrouwen in kwestie hebben er meer moeite mee...
En kunnen niet omgaan met mijn emotieloze houding...
En jij kan dan weer niet omgaan met de emoties (enorme woede of verdriet) die zij spuien ten gevolge van jouw onbegrip en vlakke houding. Zou je er wel mee om kunnen gaan, dan zouden ze door jou weer tot rust komen, maar juist wat jij doet, maakt de situatie alleen erger.
quote:
2. Tja, de "oplossingen" die jij aandroeg waren óf tegenstrijdig of simpelweg lachwekkend, dus als een vrouw het zelf al niet weet en zelf notabene niet eens weet wat de oorzaak is, hoe moet ik dan weten wat de oplossing is?
Het is als galgje spelen zonder dat er daadwerkelijk een woord gekozen is.
Het is ook niet makkelijk om het uit te leggen of te begrijpen, maar ik doe mijn best om het te verduidelijken. Als jij nou ook eens je best deed om het te begrijpen... Het zou bijvoorbeeld wel helpen als jij tijdens het galgje spelen in de gaten hebt gekregen dat er weer een letter is verschenen in het woord.
quote:
3. Ik geef je 1 jaartje, 1,5 max. voordat je met een "Boehoe, het is uit, m'n hele jeugd heb ik verspild en nu ga ik de beest uithangen" topic komt
![]()
.
Er zouden flink wat dingen moeten veranderen wil dat ook echt gebeuren. Omdat ik zin heb om weer eens een flink end weg te lullen zal ik je eens uitgebreid vertellen wat er zou moeten veranderen.
1 Als ik het idee heb dat ik te snel volwassen ben geworden en dat ik een deel van mijn jeugd heb gemist, zou het dan geen regressie zijn om alsnog het beest uit te gaan hangen? Ik heb geen behoefte aan achteruitgang.
2 Ik ben bij gelegenheden geweest waarbij het de bedoeling is dat je het beest uithangt. Deze gelegenheden vond ik bijzonder onplezierig en ze hebben ook heel vaak door mijn autisme een 'mental overload' tot gevolg gehad. Ik kreeg zoveel signalen te verwerken dat ik het op den duur niet meer aan kon. Een zeer vrouwelijke reactie daarop is een 'nervous breakdown'. En ik ben wel labiel, maar niet zo gek dat ik juist die dingen ga opzoeken die mij een 'nervous breakdown' geven.
3 Ik heb de behoefte aan een goed gesprek. Mijn gehoor schijnt toch al niet zo best te zijn en als er ook nog eens heel veel gepraat wordt of harde muziek wordt gedraaid, kan ik heel moeilijk het gesprek nog volgen. Zelf een gesprek aanknopen zal dan helemaal niet meer lukken. Mijn behoefte aan een goed gesprek wordt bij die gelegenheden waar je het beest uit kunt hangen niet bevredigd.
4 Op veel van de al beschreven gelegenheden wordt muziek gedraaid waar ik een schurfthekel aan heb. Ik wens daar dus niet langer dan een paar tellen rond te lopen.
5 Ik heb door mijn autisme een slechte grove motoriek, kan daardoor slecht dansen en vind het niet leuk om te dansen.
6 Ik kan, hoewel ik alcohol wel lekker vind, niet zo goed tegen alcohol. Ik ben nooit verder gegaan dan een 'buzz' en die vind ik al vervelend. Ik ben nog nooit dronken geweest, maar ik heb er ook geen behoefte aan om het te worden. Ik vind het al moeilijk zat om mezelf een beetje te handhaven, hoe erg zal ik wel niet zijn als ik dronken ben?
7 Ik praktiseer het principe van seriële monogamie. Wellicht meerdere achter elkaar en ik zal nog niet weten hoeveel, maar nooit meerdere relaties tegelijk. Losse seksuele contacten zonder liefde te voelen heb ik al gehad en over dat stadium ben ik inmiddels heen gegroeid.
Tot zo ver de behoefte om het beest uit te gaan hangen. Nu over het eventuele uit gaan van de relatie en spijt krijgen daarover:
1 ThE_ED en ik zijn (nog steeds) heel gelukkig met elkaar, passen goed bij elkaar en eigenlijk lijkt het er alleen steeds beter op te worden naarmate ik volwassener word en meer leer over mezelf, over hem, over onze relatie en over liefde in het algemeen.
2 ThE_ED heeft mij geholpen op mijn weg naar volwassenheid. Ik heb onder andere door hem geleerd wat liefde is. Hoe zou ik daar ooit spijt van kunnen krijgen?
Dan nu over het verspillen van mijn jeugd.
1 Pas op mijn 17e kreeg ik verkering. Mijn gehele jeugd daarvoor was zeker niet makkelijk of prettig, maar tijdsverspilling? Nee. Voor een autistisch kind is de jeugd nou eenmaal heel moeilijk omdat je nog zo gigantisch veel moet leren wil je je een beetje als een aangepast, normaal mens kunnen gedragen. Ik heb dan nu ook gelukkig al veel geleerd.
2 Tijdens mijn verkering met ThE_ED is de progressieve ontwikkeling alleen maar voortgezet, maar dan in sneltreinvaart.
Over het posten over de mislukte relatie.
1 Het is dan maar de vraag of ik dan nog steeds op Fok zal zijn. Ik doe er op zich vrij lang over om een forum te verslijten, maar ik heb er nu al twee achter de rug. En wie weet, misschien bestaat Fok over 1 á anderhalf jaar niet meer. Het eerste forum waar ik heen ging is ook inmiddels spoorloos verdwenen.
2 Zo'n verhaal zal naar alle waarschijnlijkheid uiterst negatieve informatie bevatten over ThE_ED en ik heb een afspraak met hem gemaakt dat ik dingen waar hij wellicht rode wangen van zal krijgen als hij er door iemand anders (dus niet ik) mee wordt geconfronteerd niet op Fok zet.
Kasta, zeg mij nu nog eens hoe waarschijnlijk je het acht dat het na 1 of anderhalf jaar uit zal zijn, ik spijt zal hebben, zal denken dat ik mijn jeugd heb verspild, dat ik besluit om het beest uit te gaan hangen en dat het hele verhaal op Fok terecht komt. Het lijkt mij net zo waarschijnlijk als sneeuw in juli in Nederland, of misschien komt het toch zelfs dichter bij die keer dat Pasen en Pinksteren op 1 dag zullen vallen.
quote:
En vergeet niet, uiteindelijk krijg ik altijd gelijk
![]()
.
Natuurlijk Kasta. Je hebt inmiddels al zoveel missers gemaakt, maar natuurlijk krijg je altijd gelijk