Waarom voelt het dan wel als vreemdgaan?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:20 schreef save_the_day het volgende:
LET OP: We hebben het hier niet over vreemdgaan!!!
Ik zou niet weten of het voelt als vreemdgaan. Omdat ik eerlijkheid in mijn relatie erg belangrijk vindt ben ik nog nooit vreemdgegaan. Ik zie vreemdgaan ook alleen als sex buiten de deur. Maar wat ik wil is meer, een relatie opbouwen en sex mag daar een deel van uitmaken.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:31 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Waarom voelt het dan wel als vreemdgaan?
Ik ook.quote:
"Ik ga niet vreemd, ik stel me eerst altijd netjes voor"quote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:38 schreef save_the_day het volgende:
[..]
Ik zou niet weten of het voelt als vreemdgaan. Omdat ik eerlijkheid in mijn relatie erg belangrijk vindt ben ik nog nooit vreemdgegaan. Ik zie vreemdgaan ook alleen als sex buiten de deur. Maar wat ik wil is meer, een relatie opbouwen en sex mag daar een deel van uitmaken.
Ik denk dat ze zo veel van je houdt dat ze het toelaat, maar anderszijds bang is dat ze zelf tekort komt. Als je man het ergens anders gaat zoeken, lijkt me niet echt goed voor je zelfvertrouwen.quote:Mijn vrouw is het er wel mee eens dat ik dat ga doen maar is zelf nog zeer onzeker over de gehele situatie.
Ze heeft er moeite mee, ja dat klopt maar we hebben er al veel over gesproken en ze wil me niet kwijt. Als ze het mij zou verbieden is ze bang dat ik toch achter haar rug om een relatie ga beginnen. Nu heb ik haar vertrouwen nog en zij weet wanneer ik bij die ander ben. Er hoeft dus niks stiekem gedaan te worden. Voor haar zal het ook een proces van gewenning zijn. Ze is het er mee eens dat we op deze manier, door eerlijkheid en vertrouwen, onze eigen relatie in stand kunnen houden, zoniet versterken.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:42 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik ook.
Zoals ik het lees, is ze er niet bepaald gelukkig mee dat jij je hang naar meerdere relaties in praktijk wilt brengen.
Dat is zo, maar het lijkt nou eenmaal de voorkeur van TS te zijn. Ze kan het zo laten of hem verlaten. Lullig dat hij er pas zo laat achter komt, maar ik vind het wel te vergelijken met homoseksualiteit en dergelijke. Als dat het enige is dat TS warm kan krijgen... Het is net zo goed lastig voor hem natuurlijk.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:42 schreef Copycat het volgende:
Zoals ik het lees, is ze er niet bepaald gelukkig mee dat jij je hang naar meerdere relaties in praktijk wilt brengen.
Nee, samenwonen daar is geen sprake van. De relatie die ik op zou bouwen is met een vrouw die zelf ook getrouwd is en dezelfde gevoelens heeft.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:43 schreef Untouchables het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar hoe je dat wilde doen? Stel je zou iemand vinden, zou je dan uiteindelijk met z'n 3en, of meer, samen willen wonen?
Zou je vrouw het daar ook mee eens zijn, dat samenwonen?
relatie of niet, maar zodra er sex bij komt kijken vind ik dat toch echt vreemdgaan.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:38 schreef save_the_day het volgende:
Ik zie vreemdgaan ook alleen als sex buiten de deur. Maar wat ik wil is meer, een relatie opbouwen en sex mag daar een deel van uitmaken.
Ik zou er geen moeite mee hebben als mijn vrouw er een relatie naast had. Zij heeft hier echter geen behoefte aan.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:45 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
"Ik ga niet vreemd, ik stel me eerst altijd netjes voor"
Mag je vrouw nu ook buiten de deur neuken met een ander een sexuele relatie opbouwen?
Ja, daar heb jij ook weer gelijk in. Maar zoals ik het zie is het voor de vrouw van TS letterlijk een kwestie van kiezen of delen. Ik kan me niet voorstellen dat, aangezien ze het nu al schoorvoetend toelaat, ze daar uiteindelijk wel gelukkig van gaat worden.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:50 schreef soylent het volgende:
Dat is zo, maar het lijkt nou eenmaal de voorkeur van TS te zijn. Ze kan het zo laten of hem verlaten. Lullig dat hij er pas zo laat achter komt, maar ik vind het wel te vergelijken met homoseksualiteit en dergelijke. Als dat het enige is dat TS warm kan krijgen... Het is net zo goed lastig voor hem natuurlijk.
Wat ik dus al zei, ze is onzeker en ze houdt van je en laat het toe en laat haar eigenwaarde achterwege. Geef het nummer maar van je vrouw, dan spreek ik wel wat met haar af. Maak ik er wel even duidelijk dat het niet normaal is dat ze voor haar eigen gevoel op moet komen. Nu heb ik sterk het idee dat ze in haar schulp kruipt en doet of haar neus bloedt.quote:
Het is inderdaad kiezen of delen. Mijn vrouw heeft voor mij gekozen om bij me te blijven en van delen is weinig spraken. Het zal niet zo zijn dat ik 2 a 3 dagen in de week bij die ander zou zijn maar meer 1 keer per maand.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:52 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ja, daar heb jij ook weer gelijk in. Maar zoals ik het zie is het voor de vrouw van TS letterlijk een kwestie van kiezen of delen. Ik kan me niet voorstellen dat, aangezien ze het nu al schoorvoetend toelaat, ze daar uiteindelijk wel gelukkig van gaat worden.
Maar het is inderdaad zeker haar eigen verantwoordelijkheid om hierin mee te gaan.
En jij houd van haar? Beetje ongeloofwaardig, lijkt een beetje op chantage "als ik het niet mag, dan laat ik je alleen"quote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:48 schreef save_the_day het volgende:
[..]
Ze heeft er moeite mee, ja dat klopt maar we hebben er al veel over gesproken en ze wil me niet kwijt. Als ze het mij zou verbieden is ze bang dat ik toch achter haar rug om een relatie ga beginnen. Nu heb ik haar vertrouwen nog en zij weet wanneer ik bij die ander ben. Er hoeft dus niks stiekem gedaan te worden. Voor haar zal het ook een proces van gewenning zijn. Ze is het er mee eens dat we op deze manier, door eerlijkheid en vertrouwen, onze eigen relatie in stand kunnen houden, zoniet versterken.
En die ene dag per maand bouw je een duurzame relatie op met die andere vrouw?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:56 schreef save_the_day het volgende:
[..]
Het is inderdaad kiezen of delen. Mijn vrouw heeft voor mij gekozen om bij me te blijven en van delen is weinig spraken. Het zal niet zo zijn dat ik 2 a 3 dagen in de week bij die ander zou zijn maar meer 1 keer per maand.
Ze doet zeker niet of haar neus bloed, we hebben het er vaak over. We bepalen samen de grenzen voor wat wel en niet kan.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:55 schreef Sc0rPi0n het volgende:
[..]
Wat ik dus al zei, ze is onzeker en ze houdt van je en laat het toe en laat haar eigenwaarde achterwege. Geef het nummer maar van je vrouw, dan spreek ik wel wat met haar af. Maak ik er wel even duidelijk dat het niet normaal is dat ze voor haar eigen gevoel op moet komen. Nu heb ik sterk het idee dat ze in haar schulp kruipt en doet of haar neus bloedt.
Ligt het nou aan mij of lees ik gewoon dat je vrouw hier doodongelukkig van wordt ?![]()
Mee eens,...en om dan te zeggen: "Voor haar zal het ook een proces van gewenning zijn"quote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:55 schreef Sc0rPi0n het volgende:
[..]
Wat is dus al zei, ze is onzeker en ze houdt van je en laat het toe en laat haar eigenwaarde achterwege. Geef het nummer maar van je vrouw, dan spreek ik wel wat met haar af. Maak ik er wel even duidelijk dat het niet normaal is dat ze haar voor haar eigen gevoel op moet komen. Nu heb ik sterk het idee dat ze in haar schulp kruipt en doet of haar neus bloedt.
Ligt het nou aan mij of lees ik gewoon dat je vrouw hier doodongelukkig van wordt ?![]()
Je bent blijkbaar hetzelfde als ik ... Want ook ik zou in een frequentie van 1x per maand geen duuzame relatie op kunnen bouwen. Wel een seksrelatie.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:59 schreef HassieBassie het volgende:
En die ene dag per maand bouw je een duurzame relatie op met die andere vrouw?
Ik weet het niet hoor.. als ik een vrouw maar 1 keer per maand zie liggen we de hele dag te neuken, maar goed, wie ben ik.
Lees deze site eens goed door! Dan weet je meer over mijn gevoelens en dat het ook zeker mogelijk is in de situatie van mij en m'n vrouw.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:56 schreef deepart het volgende:
[..]
En jij houd van haar? Beetje ongeloofwaardig, lijkt een beetje op chantage "als ik het niet mag, dan laat ik je alleen"
Hoe je het ook went of keert: jouw vrouw gaat mee in jouw fetish om jou niet te verliezen, niet omdat ze daar zelf achter staat. Lijkt mij niet bepaald een gelijkwaardige keuze.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:01 schreef save_the_day het volgende:
Lees deze site eens goed door! Dan weet je meer over mijn gevoelens en dat het ook zeker mogelijk is in de situatie van mij en m'n vrouw.
www.polyamory.nl
Ik heb er even op gekeken, maar het staat vol lulkoek. Die site is gemaakt door mensen die ook niet tevreden zijn met hun relatie en het "polyamory" noemen zodat ze lekker met andere naar bed kunnen gaan. Heb respect voor je vrouw, en haar gevoelens.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:01 schreef save_the_day het volgende:
[..]
Lees deze site eens goed door! Dan weet je meer over mijn gevoelens en dat het ook zeker mogelijk is in de situatie van mij en m'n vrouw.
www.polyamory.nl
Dan heb ik daar toch een andere mening over. Ik heb het idee dat jullie allemaal teveel op de sex zijn gefocust. Het is niet zo dat ik maar 1x in de maand contact heb dan, er is ook nog zoiets als telefoon, sms, msn, mail......dat is dagelijks contact, verder 1x per maand een afspraak, gezellig uit eten of zoiets.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:00 schreef Copycat het volgende:
[..]
Je bent blijkbaar hetzelfde als ik ... Want ook ik zou in een frequentie van 1x per maand geen duuzame relatie op kunnen bouwen. Wel een seksrelatie.
Je hebt de broek aan in jou relatie, en daar maak je aardig misbruik van. Hoe meer ik een beeld ervan vorm, hoe minder ik jou mag. Ik moet er niet aan denken dat mijn vriendin daarmee aankomt, dan is daar de deur.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:05 schreef save_the_day het volgende:
[..]
Dan heb ik daar toch een andere mening over. Ik heb het idee dat jullie allemaal teveel op de sex zijn gefocust. Het is niet zo dat ik maar 1x in de maand contact heb dan, er is ook nog zoiets als telefoon, sms, msn, mail......dat is dagelijks contact, verder 1x per maand een afspraak, gezellig uit eten of zoiets.
Dat is het nou, ze staat er wel achter maar heeft er ook wel moeite mee, dat probeer ik hier ook uit te leggen. Als ze er niet achter had gestaan was de keuze voor haar simpel geweest, dan lagen we nu in scheiding. (en dat zijn haar woorden!!)quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:03 schreef Copycat het volgende:
[..]
Hoe je het ook went of keert: jouw vrouw gaat mee in jouw fetish om jou niet te verliezen, niet omdat ze daar zelf achter staat. Lijkt mij niet bepaald een gelijkwaardige keuze.
Kan je niet gewoon vrienden zoeken dan?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:05 schreef save_the_day het volgende:
[..]
Dan heb ik daar toch een andere mening over. Ik heb het idee dat jullie allemaal teveel op de sex zijn gefocust. Het is niet zo dat ik maar 1x in de maand contact heb dan, er is ook nog zoiets als telefoon, sms, msn, mail......dat is dagelijks contact, verder 1x per maand een afspraak, gezellig uit eten of zoiets.
Nee, het is zeker beter om thuis niks te zeggen en lekker achter de rug van je partner vreemd te gaan....zoals 60% van de mannen en 50% van de vrouwen doen.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:07 schreef deepart het volgende:
[..]
Je hebt de broek aan in jou relatie, en daar maak je aardig misbruik van. Hoe meer ik een beeld ervan vorm, hoe minder ik jou mag. Ik moet er niet aan denken dat mijn vriendin daarmee aankomt, dan is daar de deur.
Het is toch goed mogelijk om ergens achter te staan maar er toch moeite mee te hebben. simpel voorbeeld: Je zoontje van 6 wil gaan motorcrossen, wat doe je, je laat hem daar aan beginnen maar leuk vind je het niet.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:10 schreef Copycat het volgende:
Als je ergens achter staat, dan heb je er doorgaans geen moeite mee. Ze kiest voor het minste van twee kwaden. Alleen vraag ik me ten zeerste af of ze daadwerkelijk de minste van de twee gekozen heeft.
Die twee relaties, gaan die straks trouwens helemaal apart van elkaar bestaan of zal jouw vrouw ook kennis maken met je bijvrouw?
Het beste zou natuurlijk zijn er eerlijk over zijn en je verlies nemen als blijkt dat je vrouw er niet volledig achterstaat ...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:12 schreef save_the_day het volgende:
Nee, het is zeker beter om thuis niks te zeggen en lekker achter de rug van je partner vreemd te gaan....zoals 60% van de mannen en 50% van de vrouwen doen.
Waarom niet eerlijk daarover zijn, eerlijkheid is tensloten de fundering van een goede relatie.
Ow dus het is óf eerlijk vertelle en neuken met een andere vrouw (jij hebt er een mooiere verwoording voor) óf je gaat vreemd? Is er niet nog iets als gewoon trouw blijven, en die energie in je vrouw steken? Ik weet heel zeker dat dit niet goed zal gaan.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:12 schreef save_the_day het volgende:
[..]
Nee, het is zeker beter om thuis niks te zeggen en lekker achter de rug van je partner vreemd te gaan....zoals 60% van de mannen en 50% van de vrouwen doen.
Waarom niet eerlijk daarover zijn, eerlijkheid is tensloten de fundering van een goede relatie.
Ander voorbeeld. Jij wilt er een vrouw bij en je vrouw wil dat natuurlijk niet. Jij houdt het dus bij 1 vrouw, alhoewel je dat niet leuk vindt.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:15 schreef save_the_day het volgende:
[..]
Het is toch goed mogelijk om ergens achter te staan maar er toch moeite mee te hebben. simpel voorbeeld: Je zoontje van 6 wil gaan motorcrossen, wat doe je, je laat hem daar aan beginnen maar leuk vind je het niet.
De 2 relaties zullen appart zijn van elkaar
Ja, dat bedoel ik. Dat verlies had ik ook genomen en gerespecteerd als ze had besloten bij me weg te gaan. En geloof me, daar heb ik al lang bij stil gestaan dat die concequentie er ook in zat voordat ik haar vertelde over mijn poly gevoelens.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:15 schreef Copycat het volgende:
[..]
Het beste zou natuurlijk zijn er eerlijk over zijn en je verlies nemen als blijkt dat je vrouw er niet volledig achterstaat ...
Of je conclusie trekken en op zoek gaan naar een vrouw die je wel wil delen met anderen.
dus als ze het er niet mee eens was geweest, had je gewoon alsnog een vrouw gezocht, alleen dan stiekemquote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:12 schreef save_the_day het volgende:
[..]
Dat doe ik ook met goede vrienden en vriendinnen, daar heb ik ook een goede relatie mee, alleen duik ik daar niet het bed mee in. Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat seks met een ander onder het mom van het opbouwen van een goede relatie met een ander wordt gepromoot.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:05 schreef save_the_day het volgende:
[..]
Dat is niet de situatie waarin ik nu zit. Ik heb ook al eerder geschreven dat dan mijn vrouw altijd achterdochtig zou zijn en me niet meer zou vertrouwen, dat zou zeker het einde van ons huwelijk zijn geweest.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:18 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Ander voorbeeld. Jij wilt er een vrouw bij en je vrouw wil dat natuurlijk niet. Jij houdt het dus bij 1 vrouw, alhoewel je dat niet leuk vindt.
Jij hebt het verhaal dus niet goed gelezenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:19 schreef Erik_84 het volgende:
[..]
dus als ze het er niet mee eens was geweest, had je gewoon alsnog een vrouw gezocht, alleen dan stiekem
Dus op het moment dat je haar vertelde over je verlangen naar andere vrouwen zette je haar dus gewoon voor het blok?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:22 schreef save_the_day het volgende:
[..]
Dat is niet de situatie waarin ik nu zit. Ik heb ook al eerder geschreven dat dan mijn vrouw altijd achterdochtig zou zijn en me niet meer zou vertrouwen, dat zou zeker het einde van ons huwelijk zijn geweest.
Ook hier weer, ik heb van begin afaan nooit gezegd dat het om SEX gaat, het MAG een onderdeel van die relatie zijn.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat doe ik ook met goede vrienden en vriendinnen, daar heb ik ook een goede relatie mee, alleen duik ik daar niet het bed mee in. Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat seks met een ander onder het mom van het opbouwen van een goede relatie met een ander wordt gepromoot.
Ja en mezelf ook!!! De kans was dus ook dat ze me hierom zou verlaten, en dat is zeker ook niet wat ik wil!!!!quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:24 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Dus op het moment dat je haar vertelde over je verlangen naar andere vrouwen zette je haar dus gewoon voor het blok?
Dan hebben jullie inderdaad een bovengemiddeld goede relatie![]()
Dus, als die andere vrouw absoluut geen seks met je zou willen, zou je daar tevreden mee zijn?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:24 schreef save_the_day het volgende:
Ook hier weer, ik heb van begin afaan nooit gezegd dat het om SEX gaat, het MAG een onderdeel van die relatie zijn.
Dat is ook het grote verschil en waarschijnljik het probleem voor bijvoorbeeld je vrouw.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:24 schreef save_the_day het volgende:
[..]
Ook hier weer, ik heb van begin afaan nooit gezegd dat het om SEX gaat, het MAG een onderdeel van die relatie zijn.
Ik snap iets niet.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:15 schreef Copycat het volgende:
[..]
Het beste zou natuurlijk zijn er eerlijk over zijn en je verlies nemen als blijkt dat je vrouw er niet volledig achterstaat ...
Of je conclusie trekken en op zoek gaan naar een vrouw die je wel wil delen met anderen.
Ik geloof er werkelijk niets van dat jij ook maar enig moment risico gelopen hebt. Jij had immers allang besloten wat je wilde en eventueel opstappen van je vrouw zou jammer zijnmisschien, maar ook de deur wijd openzetten voor zoveel nieuwe en goede relaties als je maar kon wensen.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:25 schreef save_the_day het volgende:
[..]
Ja en mezelf ook!!! De kans was dus ook dat ze me hierom zou verlaten, en dat is zeker ook niet wat ik wil!!!!
Ik ben het met CC eens dat als je er echt achter staat, je er geen moeite mee hebt.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:27 schreef Untouchables het volgende:
[..]
Ik snap iets niet.
Hij zegt toch duidelijk dat z'n vrouw het er wel mee eens is, maar er moeite mee heeft?
Waarom moet hij dan zijn conclusie trekken en iemand anders zoeken? Zijn vrouw staat er toch achter?
Ik snap niet dat iedereen denkt dat die vrouw zo'n zielig mensje is dat niet eens voor zichzelf op kan komen, als zij zelf aangeeft dat ze het wel ok vindt, dan is er weinig aan de hand, lijkt mij.
Geef die vrouw ook eens wat credit.
Dankje, ik geloof dat jij het begrijptquote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:27 schreef Untouchables het volgende:
[..]
Ik snap iets niet.
Hij zegt toch duidelijk dat z'n vrouw het er wel mee eens is, maar er moeite mee heeft?
Waarom moet hij dan zijn conclusie trekken en iemand anders zoeken? Zijn vrouw staat er toch achter?
Ik snap niet dat iedereen denkt dat die vrouw zo'n zielig mensje is dat niet eens voor zichzelf op kan komen, als zij zelf aangeeft dat ze het wel ok vindt, dan is er weinig aan de hand, lijkt mij.
Ja, eigenlijk vroeg hij zn vrouw gewoon of hij vrienden mocht zoeken, omdat alles alleen maar met zn 2en doen hem een beetje ging tegenstaanquote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:25 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dus, als die andere vrouw absoluut geen seks met je zou willen, zou je daar tevreden mee zijn?
Oh, ik denk niet dat zijn vrouw een zielig hoopje mens is en ik geloof zeker in eigen verantwoordleijkheid, ook van zijn vrouw.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:27 schreef Untouchables het volgende:
Ik snap iets niet.
Dat is dus niet het geval, ik hou heel veel van mijn vrouw en zou haar nooit kwijt willen.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik geloof er werkelijk niets van dat jij ook maar enig moment risico gelopen hebt. Jij had immers allang besloten wat je wilde en eventueel opstappen van je vrouw zou jammer zijnmisschien, maar ook de deur wijd openzetten voor zoveel nieuwe en goede relaties als je maar kon wensen.
Ben benieuwd naar je antwoord op deze vraagquote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:25 schreef Copycat het volgende:
Dus, als die andere vrouw absoluut geen seks met je zou willen, zou je daar tevreden mee zijn?
Het is ook een gevoelskwestie. Iedereen is anders, dat blijkt wel weer.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:31 schreef Gripper het volgende:
Ik kan poly-amory niet zo goed begrijpen. Ik zou het best leuk vinden om ook eens naar bed te kunnen gaan met goede vriendinnen van me, gewoon omdat we elkaar zo aardig vinden, maar ik zou niet verliefd op ze kunnen worden.
Liefde is alleen voor mijn vriendin, 1 relatie is genoeg, en ik zou er niet meer willen hebben. Mijn vriendin is echter helemaal monogaam, dus dat soort grapperij gaat voor mij dan ook gewoon niet plaatsvinden.
Het kan goed mogelijk zijn ja, dat er dan toch een goeie relatie uit voortvloeit. Nogmaals: SEX is nooit de insteek geweest, maar wel vriendschap, genegenheid, liefde.......enz.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:32 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar je antwoord op deze vraag.
En dat heb je dan echt niet genoeg van jouw vrouw?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:35 schreef save_the_day het volgende:
[..]
Het kan goed mogelijk zijn ja, dat er dan toch een goeie relatie uit voortvloeit. Nogmaals: SEX is nooit de insteek geweest, maar wel vriendschap, genegenheid, liefde.......enz.
Ik krijg zeker genoeg van mijn vrouw maar heb juist de behoefte dat ook van andere te krijgen. En ook het geven ervan, ik geef mijn vrouw voldoende maar wil het ook aan andere geven.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:38 schreef leonieke het volgende:
[..]
En dat heb je dan echt niet genoeg van jouw vrouw?
Ik begrijp het eerlijk gezegd ook niet zo goed. Als je vindt dat je niet genoeg vriendschap, genegenheid, liefde, ... krijgt van jouw vrouw, lijkt het mij eigenlijk beter om er een punt achter te zetten ipv op die manier die jij nu verkiest eerst al een goede relatie op te bouwen met iemand anders (een beetje rondkijken, zien wat er nog allemaal rondloopt) en dan uiteindelijk toch te vertrekken van jouw vrouw.
Speel het spel eerlijk en vertrek dan gewoon zodat jouw vrouw ook een nieuw leven kan opbouwen ipv op twee paarden te wedden.
Volgens mij is het helemaal niet de bedoeling om zijn vrouw te verlaten, daar gaat het niet om.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:38 schreef leonieke het volgende:
[..]
En dat heb je dan echt niet genoeg van jouw vrouw?
Ik begrijp het eerlijk gezegd ook niet zo goed. Als je vindt dat je niet genoeg vriendschap, genegenheid, liefde, ... krijgt van jouw vrouw, lijkt het mij eigenlijk beter om er een punt achter te zetten ipv op die manier die jij nu verkiest eerst al een goede relatie op te bouwen met iemand anders (een beetje rondkijken, zien wat er nog allemaal rondloopt) en dan uiteindelijk toch te vertrekken van jouw vrouw.
Speel het spel eerlijk en vertrek dan gewoon zodat jouw vrouw ook een nieuw leven kan opbouwen ipv op twee paarden te wedden.
Als je genoeg krijgt, waar komt die behoefte nog vandaan?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:42 schreef save_the_day het volgende:
[..]
Ik krijg zeker genoeg van mijn vrouw maar heb juist de behoefte dat ook van andere te krijgen. En ook het geven ervan, ik geef mijn vrouw voldoende maar wil het ook aan andere geven.
Dit gaat niet om honger, dit gaat om trekquote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:46 schreef leonieke het volgende:
[..]
Als je genoeg krijgt, waar komt die behoefte nog vandaan?
Als ik honger heb, heb ik behoefte aan eten, maar ik als voldaan ben na een heerlijke maaltijd heb ik echt geen behoefte meer aan eten.
Ook een rare vergelijking, maar toch..
Waarom ik zo gereageerd heb? Mijn pa heeft ook een tijd een andere relatie gehad met iemand, mijn ma wist er ook van en liet alles maar gebeuren (want anders zou ze alleen eindigen).quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:43 schreef Untouchables het volgende:
[..]
Volgens mij is het helemaal niet de bedoeling om zijn vrouw te verlaten, daar gaat het niet om.
Op de een of andere manier heeft hij de behoefte om er meerdere relaties op na te houden.
Hoe ik daar zelf over denk is een tweede, maar he, zijn vrouw heeft gewoon duidelijk de keuze gekregen en moet daar zelf over oordelen.
Het is niet zo moeilijk, de meeste vrouwen hier zouden de TS meteen de deur uitschoppen, maar zijn eigen vrouw blijkbaar niet.
Is dat niet uiteindelijk waar het over gaat? We kunnen hem gaan veroordelen tot t een ons weegt, maar uiteindelijk zal hij het toch wel doen. Die vrouw moet de keuze maken en dat heeft ze gedaan, wat haar beweegredenen achter die keuze waren, doet er eigenlijk niet toe.
Met trek kan je gewoon blijven leven he. Je wordt misschien een beetje lastig, maar het is niet levensbedreigend als je op dat moment geen eten krijgtquote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:47 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Dit gaat niet om honger, dit gaat om trek![]()
Heeft je vader dat vanuit dezelfde motieven gedaan? Of was het gewoon een verhouding?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:48 schreef leonieke het volgende:
[..]
Waarom ik zo gereageerd heb? Mijn pa heeft ook een tijd een andere relatie gehad met iemand, mijn ma wist er ook van en liet alles maar gebeuren (want anders zou ze alleen eindigen).
Na 27 jaar huwelijk is mijn pa toch vertrokken met die andere vrouw.
Mijn ma heeft het dus jarenlang ook gewoon 'goedgekeurd', maar ik ben er van overtuigd dat ze het niet oprecht deed, want verdorie, welke vrouw wil dat nu wel doen?
Dat klopt. Ik bezie het wellicht teveel vanuit mijn eigen idee.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:48 schreef dawg het volgende:
En Cc, ik begrijp je punt, maar het kan best dat je ooit iets doet, of ergens mee instemt, terwijl je dat toch moeilijk vindt. Als hun huwelijk en seksleven zo goed is als TS zegt, dan lijkt het mij dat zijn vrouw genoeg eigenwaarde heeft om er niet mee in te stemmen, mocht ze er écht niet achter staan.
Kiezen vind ik in dit geval maar een groot woord hoor. Mijn ma dacht aan haar twee kinderen en wou dat ze niets tekort kwamen.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:52 schreef Untouchables het volgende:
[..]
Heeft je vader dat vanuit dezelfde motieven gedaan? Of was het gewoon een verhouding?
Kijk het punt is gewoon, je moeder heeft voor zichzelf een keuze gemaakt, ze koos ervoor te accepteren dat je vader met iemand anders was, omdat ze niet alleen wilde zijn.
Ze had ook kunnen zeggen, flikker op met je verhouding, eerst scheiden, dan een andere vrouw.
Het is duidelijk dan? Jouw vader was fout bezig, maar je moeder wist ervan en koos ervoor om het te accepteren.
Bovendien is er in dit geval niet direct sprake van vreemdgaan, omdat zijn vrouw de keuze vantevoren heeft gekregen.
De vraag is juist in hoeverre zij een (vrije) keus had. Als ik het allemaal goed begrijp had zij die niet.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:43 schreef Untouchables het volgende:
Is dat niet uiteindelijk waar het over gaat? We kunnen hem gaan veroordelen tot t een ons weegt, maar uiteindelijk zal hij het toch wel doen. Die vrouw moet de keuze maken en dat heeft ze gedaan, wat haar beweegredenen achter die keuze waren, doet er eigenlijk niet toe.
Maar eigenlijk is hij gewoon op zoek naar vriendschap hoorquote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:57 schreef Lod het volgende:
[..]
De vraag is juist in hoeverre zij een (vrije) keus had. Als ik het allemaal goed begrijp had zij die niet.
Verder ben ik benieuwd naar de definitie van 'relatie' van de TS. In mijn belevingswereld hoort bij 'een relatie hebben' ook sex, anders is het gewoon vriendschap.
Ik doe ook niet alles waar ik zin in heb, de TS houdt er echter andere gevoelens op na.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:56 schreef leonieke het volgende:
[..]
Kiezen vind ik in dit geval maar een groot woord hoor. Mijn ma dacht aan haar twee kinderen en wou dat ze niets tekort kwamen.
Het was idd een verhouding van mijn pa, maar ik blijf erbij dat hij die vrouw zo beter is leren kennen en dan vertrokken is toen het voor de kinderen opeens geen probleem meer was.
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat TS heel gelukkig zal zijn met de situatie en zijn vrouw niet, maar ja... ze heeft het geaccepteerd dus is alles opeens goed.
Ik zal wel te romantisch ingesteld zijn en doe niet alles waar ik zin in heb, maar mijn vriend niet echt ziet zitten.
Wat heerlijk om te horen dat je jezelf zo wegcijfert! Vind ik echt knap van je!quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:42 schreef save_the_day het volgende:
[..]
ik geef mijn vrouw voldoende maar wil het ook aan andere geven.
Een vrije keus is er altijd, tenzij er een pistool tegen je hoofd wordt gedrukt.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:57 schreef Lod het volgende:
[..]
De vraag is juist in hoeverre zij een (vrije) keus had. Als ik het allemaal goed begrijp had zij die niet.
Dan zou ik hier niet aan beginnen. Sorry, ik kan hier niet echt iets over kwijt, behalve dat als je echt meent wat je in deze quote zegt, dat je het niet moet doen.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:31 schreef save_the_day het volgende:
[..]
Dat is dus niet het geval, ik hou heel veel van mijn vrouw en zou haar nooit kwijt willen.
Ik denk dat als dat zo is, je niet iets zou doen waar ze moeite mee heeft.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:31 schreef save_the_day het volgende:
[..]
Dat is dus niet het geval, ik hou heel veel van mijn vrouw en zou haar nooit kwijt willen.
Denk dat zo'n relatievorm wel geëmancipeerd is. Mag het hopen tenminstequote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:25 schreef Naief_And_Nasty het volgende:
Is polyamory een relatie tussen 1 man en meerdere vrouwen of is een langdurige relatie van 1 vrouw met meerdere mannen ook mogelijk.?
Het sleutelwoord hierin is: communicatie. Als je moeder het altijd gedoogd heeft maar nooit met je vader over gesproken.....dan loopt het ook mis. Leren praten in een huwelijk is niet makkelijk maar in een geval als dit uiterst nodzakelijk.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:48 schreef leonieke het volgende:
[..]
Waarom ik zo gereageerd heb? Mijn pa heeft ook een tijd een andere relatie gehad met iemand, mijn ma wist er ook van en liet alles maar gebeuren (want anders zou ze alleen eindigen).
Na 27 jaar huwelijk is mijn pa toch vertrokken met die andere vrouw.
Mijn ma heeft het dus jarenlang ook gewoon 'goedgekeurd', maar ik ben er van overtuigd dat ze het niet oprecht deed, want verdorie, welke vrouw wil dat nu wel doen?
Dat zit aardig in de goede richting!quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:59 schreef leonieke het volgende:
[..]
Maar eigenlijk is hij gewoon op zoek naar vriendschap hoor![]()
En zoiets moet je idd echt gaan bespreken met jouw partner want ik zou het ook niet willen hebben dat mijn partner een gewone vrouwelijke vriendin heeft... Nee hoor, wat zou ik dan stikjaloers zijn![]()
![]()
Juist ja, dat was wel de insteek van de topic, ervaring van andere in dezelfde situatiequote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:04 schreef Untouchables het volgende:
[..]
Ik doe ook niet alles waar ik zin in heb, de TS houdt er echter andere gevoelens op na.
Dat kan, maar in dit geval heeft het weinig zin om daar tegen in discussie te gaan, aangezien er al helemaal niets te kiezen meer valt en dit topic meer ging om andere ervaringen van mensen.
In dit geval is dus de acceptatie van de vrouw niet eens meer belangrijk, omdat ze dat al gedaan heeft. Anders had het topic wel "Zal ik er meerdere relaties op nahouden" of iets in die zin geheten.
Beetje sex erbij en klaarquote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:30 schreef save_the_day het volgende:
[..]
Dat zit aardig in de goede richting!
Nee, Sonnestraaltje ik kende nog niemand waarmee ik concreet ook een relatie mee op zou willen bouwen. Maar in mijn speurtocht naar wat mijn gevoelens werkelijk waren ben ik oa. op die site van polyamory gekomen en heb daar de herkenning gevonden van mijn gevoelens. Inmiddels heb ik dan over een paar weken een date met iemand waarmee ik nu 5 maanden intensief msn, sms en telefoneer.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:11 schreef sonnestraaltje het volgende:
Wat ik mij dus afvraag is of je op het moment dat je het er met je vrouw over had al iemand kende waarmee jij zo'n relatie wilde opbouwen (dat je er zegmaar niet meer omheen kon), of dat je het nu gewoon zeker wist dat jij je zo voelde en met die insteek met je vrouw bent gaan praten.
Ik heb veel respect voor je als jullie dit voor elkaar krijgen op een manier waarop jullie er allebei werkelijk gelukkig mee zijn, ik ben er van overtuigd dat het kan. (al kan ik dit niet).
Ja polyandrie vraagt veel tolerantie van mannen of jongens. Verder las ik laatst dat er in Nederland een mannenoverschot is dus het biedt wel een uitkomst.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:26 schreef Copycat het volgende:
[..]
Denk dat zo'n relatievorm wel geëmancipeerd is. Mag het hopen tenminste.
Ja dit geldt voor beide geslachten maar ook voor homosexuele relaties, wil je meer weten, neem dan eens een kijkje op www.polyamory.nlquote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:25 schreef Naief_And_Nasty het volgende:
Is polyamory een relatie tussen 1 man en meerdere vrouwen of is een langdurige relatie van 1 vrouw met meerdere mannen ook mogelijk.?
euh jah..quote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:30 schreef save_the_day het volgende:
[..]
Dat zit aardig in de goede richting!
Daar ben ik ook veel op het forum geweest en heb ik ook al veel van geleerd, maar ik dacht het hier ook eens te proberen omdat veel mensen die site niet kennen.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 14:08 schreef Copycat het volgende:
Ik denk dat je voor die ervaringsdeskundigen toch echt aan het betere adres bent op die door jou al meermalen genoemde site.
Denk niet dat FOK! daar echt de plek voor is.
Ja joh. Dan zit je samen met je vrouw, je échte vrouw (quote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:38 schreef save_the_day het volgende:
[..]
Inmiddels heb ik dan over een paar weken een date met iemand waarmee ik nu 5 maanden intensief msn, sms en telefoneer.
en daarna schrijf je:quote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:56 schreef save_the_day het volgende:
[..]
Het is inderdaad kiezen of delen. Mijn vrouw heeft voor mij gekozen om bij me te blijven en van delen is weinig spraken.
Vertaling: Jij vertelt wat je van plan bent en zij kan het slikken of wegwezen.quote:We bepalen samen de grenzen voor wat wel en niet kan.
Moeilijk voor jou?quote:Omdat we nu nog in de beginfase zitten is het daarom nog wel moeilijk voor haar (maar ook voor mij)
Als dat de bedoeling was, zou ik dan zoveel moeite doen om in deze discussie mee te gaan? Nee, het is zeker niet de bedoeling om die site te promoten.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 14:17 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Als dat je doel was om alleen de site bekend te maken dan is het een verkapte vorm van spam
Lezen is ook een kunstquote:Op dinsdag 25 juli 2006 14:28 schreef mgerben het volgende:
[..]
en daarna schrijf je:
[..]
Vertaling: Jij vertelt wat je van plan bent en zij kan het slikken of wegwezen.
en:
[..]
Moeilijk voor jou?
Waarom? Omdat je nog geen 2e vrouw hebt gevonden? Tsjonge, problemen zeg...
Je reactie was goed, maar iemand uitmaken voor iets hoort niet in R&P.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 14:32 schreef CoolGuy het volgende:
@ Sc0rpi0n: Vond je? Sorry dan, ik bedoelde het echter niet als scheldwoord, maar meer als woord wat in me opkwam voor de hele zienswijze/gedachtengang van TS. Samengevat vind ik dat hij egocentrisch is, en als je dat kunt, tegen de persoon waar je het meest van zou moeten houden, dan ben je een zak. Vandaar.
Deze reactie scheelt me een hoop tikwerk.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 14:36 schreef Roquefort het volgende:
Je kan je helemaal suf typen in je eigen redeneringen, maar je vrouw gaat er schoorvoetend mee akkoord, ondersteunt het niet van harte maar alleen omdat ze je niet kwijt wil.
U is een grote egoist meneer Save-the-day, en dat je behalve sex nog liefde en genegenheid zoekt ook maakt het drie keer zo erg. Je kan net zo goed een bord ophangen in je huiskamer: schat, ik heb niet genoeg aan je!
Wees je wel zo dapper om het aan ouders, schoonouders en familie te vertellen, als je het allemaal zo goed kan verdedigen, dat lompe gepolyameer van je?!
Oh, en je bent helemaal niet goed snik als je dacht dat een site als fok vol zat met gelijkgestemden en je gejank dat je niet beoordeeld wil worden is pathetisch!Af die oogkleppen, weg met de excuses, en denk eens normaal na over wat je met je vrouw doet. Dat zij het 'toestaat' ontslaat je niet van de plicht als echtgenoot om zelf na te denken wat voor gevolgen jouw akties hebben voor HAAR! In plaats van al die redeneringen van je die draaien om IKKE IKKE IKKE EN MIJN WIJF GAAT HET HIEPHIEPHOERA PIKKEN.
Maar hij heeft wel gelijk.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 14:36 schreef Sc0rPi0n het volgende:
[..]
Je reactie was goed, maar iemand uitmaken voor iets hoort niet in R&P.
Zal ik je eens een hele harde waarheid vertellen, dat gaat hoogstwaarschijnlijk niet groeien, dit gaat afstand maken tussen jullie beiden, zij staat het namelijk alleen toe omdat het jouw wens is, maar hou jij net zoveel rekening met haar gevoelens, nee....quote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:48 schreef save_the_day het volgende:
[..]
Ze heeft er moeite mee, ja dat klopt maar we hebben er al veel over gesproken en ze wil me niet kwijt. Als ze het mij zou verbieden is ze bang dat ik toch achter haar rug om een relatie ga beginnen. Nu heb ik haar vertrouwen nog en zij weet wanneer ik bij die ander ben. Er hoeft dus niks stiekem gedaan te worden. Voor haar zal het ook een proces van gewenning zijn. Ze is het er mee eens dat we op deze manier, door eerlijkheid en vertrouwen, onze eigen relatie in stand kunnen houden, zoniet versterken.
Niet zo'n grote kunst als je vrouw verdriet besparen...quote:
Ach jij was vroeger toch ook anti tot er genoeg op je ingepraat was.. die vrouw gaat na genoeg gezeur misschien ook wel overstagquote:Op dinsdag 25 juli 2006 14:42 schreef erodome het volgende:
[..]
Zal ik je eens een hele harde waarheid vertellen, dat gaat hoogstwaarschijnlijk niet groeien, dit gaat afstand maken tussen jullie beiden, zij staat het namelijk alleen toe omdat het jouw wens is, maar hou jij net zoveel rekening met haar gevoelens, nee....
Dit doet haar pijn waarschijnlijk, als ik jou was zou ik het idee in de ijskast zetten en er eerst nog veel meer over praten en doen voordat ik eraan zou beginnen, want als er zulke twijvels zijn is het een recept voor een hele berg ellende en dat weet ik heel zeker, zat van gezien.
In ons geval zijn we beiden open in de relatie, alhoewel relatie's opbouwen absoluut niet ons doel is hebben we wel een soortement van relatie met een erg select minie clubje mensen, die mensen zijn een stuk meer dan leuk voor seks, daar zijn echt gevoelens voor, een hele mooie en diepe vriendschap met een beetje extra.
Maar wat ik heb geleerd in vele jaren een open relatie hebben en naar anderen kijkend is dat het alleen je relatie versterkt als je er samen achter staat, samen er echt ok mee bent, overeenstemming hebt.
Pas op dat je je eigen verlangen niet teveel voorop zet en daardoor niet goed genoeg kijkt naar hoe zij zich eronder voelt, dat wil zeggen, als je haar niet kwijt wil, echt om haar geeft....
Dat is het niet als beide ervan weten en ermee akkoord gaan, vreemdgaan is liegen en bedriegen...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:51 schreef Sc0rPi0n het volgende:
[..]
relatie of niet, maar zodra er sex bij komt kijken vind ik dat toch echt vreemdgaan.
Nogmaals, juist in deze beginfase dien JIJ geduld te hebben, zolang zij het alleen maar toelaat omdat ze anders bang is je kwijt te raken en er niet echt vrede mee heeft gaat dit ellende opleveren, al zat mensen uit elkaar zien gaan met zeer veel verdriet omdat ze geen geduld hadden, niet genoeg zich in de ander inleefde...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:59 schreef save_the_day het volgende:
[..]
Ze doet zeker niet of haar neus bloed, we hebben het er vaak over. We bepalen samen de grenzen voor wat wel en niet kan.
Ze is zeker wel gelukkig met me, we hebben ongelogen een zeer goed huwelijk en ook een bovengemiddeld sexleven. Ze snapt mijn gevoelens nadat ik dat heb uitgelegd. Omdat we nu nog in de beginfase zitten is het daarom nog wel moeilijk voor haar (maar ook voor mij)
Was het maar alleen seks, dan was het makkelijker geweest liefje....quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:05 schreef save_the_day het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik ook in het geval van TS lijkt me niet dat zijn vrouw hier zonder mokken accoord mee is gedaan. Denk dus niet dat zij het zo geweldig vindt.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 14:57 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat is het niet als beide ervan weten en ermee akkoord gaan, vreemdgaan is liegen en bedriegen...
Alhoewel wat de TS zegt me toch een nare smaak in de mond geeft.
Ze heeft duidelijk haar twijvels, heeft hier zelf geen enkele behoefte aan, dat zegt wat hoor en zeker bij dit soort grapjes is het van enorm belang dat je op 1 lijn zit samen, er echt achter staat samen...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:27 schreef Untouchables het volgende:
[..]
Ik snap iets niet.
Het geduld is er zeker, het is mijn vrouw die op een gegeven moment gezegd heeft om maar eens een afspraak te gaan maken. Maar omdat het de eerste afspraak is blijft het natuurlijk toch moeilijk, dit is het moment dat ze me dan echt die vrijheid gaat geven. Het is een vrij normale reactie als zoiets dichterbij komt dat ze er weer meer moeite mee krijgt en er weer twijfels over heeft. Als ik praat over beginfase praat ik over een periode van ca 8 maanden dat we er al mee bezig zijn. Het kan goed nog een jaar duren voordat we een situatie gecreëerd hebben die voor alle partijen comfortabel is. We beseffen ons wel degelijk dat ook dit met vallen en opstaan.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 14:59 schreef erodome het volgende:
[..]
Nogmaals, juist in deze beginfase dien JIJ geduld te hebben, zolang zij het alleen maar toelaat omdat ze anders bang is je kwijt te raken en er niet echt vrede mee heeft gaat dit ellende opleveren, al zat mensen uit elkaar zien gaan met zeer veel verdriet omdat ze geen geduld hadden, niet genoeg zich in de ander inleefde...
Alle vormen zijn mogelijk, het is maar net wat je zelf wil...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:25 schreef Naief_And_Nasty het volgende:
Nonses, er is niet op mij ingepraat, ik ben zelf met het idee gekomen onze relatie uit te breiden, dat komt uit mijn perverse gedachtegang, niet uit de zijne, hij was er zelfs wat terughoudend in eerst, pas later, toen hij echt zeker wist dat ik dat wilde en niet omdat ik misschien zou denken dat hij dat wilde is hij ermee akkoord gegaan en dat is begonnen met dingen erbij voor mij, niet voor hem...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 14:43 schreef Laton het volgende:
[..]
Ach jij was vroeger toch ook anti tot er genoeg op je ingepraat was.. die vrouw gaat na genoeg gezeur misschien ook wel overstag
Als er dan weer fikse twijvels komen dan zet je het op een stop, dan duurt het maar wat langer, of helemaal niet, geef haar eens het idee dat ze echt wat te vertellen heeft in deze...dat zij op nummer 1 staat in jouw lijst.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 15:06 schreef save_the_day het volgende:
[..]
Het geduld is er zeker, het is mijn vrouw die op een gegeven moment gezegd heeft om maar eens een afspraak te gaan maken. Maar omdat het de eerste afspraak is blijft het natuurlijk toch moeilijk, dit is het moment dat ze me dan echt die vrijheid gaat geven. Het is een vrij normale reactie als zoiets dichterbij komt dat ze er weer meer moeite mee krijgt en er weer twijfels over heeft. Als ik praat over beginfase praat ik over een periode van ca 8 maanden dat we er al mee bezig zijn. Het kan goed nog een jaar duren voordat we een situatie gecreëerd hebben die voor alle partijen comfortabel is. We beseffen ons wel degelijk dat ook dit met vallen en opstaan.
Maar beste Erodome, dit is toch precies hetzelfde als het nu bij mij gaat???quote:Op dinsdag 25 juli 2006 15:12 schreef erodome het volgende:
[..]
Nonses, er is niet op mij ingepraat, ik ben zelf met het idee gekomen onze relatie uit te breiden, dat komt uit mijn perverse gedachtegang, niet uit de zijne, hij was er zelfs wat terughoudend in eerst, pas later, toen hij echt zeker wist dat ik dat wilde en niet omdat ik misschien zou denken dat hij dat wilde is hij ermee akkoord gegaan en dat is begonnen met dingen erbij voor mij, niet voor hem...
Je hebt eerder gezegd eerst heel erg anti te zijn maar dat je het gaandeweg wel interessant vond waar je man mee kwam ..quote:Op dinsdag 25 juli 2006 15:12 schreef erodome het volgende:
[..]
Nonses, er is niet op mij ingepraat, ik ben zelf met het idee gekomen onze relatie uit te breiden, dat komt uit mijn perverse gedachtegang, niet uit de zijne, hij was er zelfs wat terughoudend in eerst, pas later, toen hij echt zeker wist dat ik dat wilde en niet omdat ik misschien zou denken dat hij dat wilde is hij ermee akkoord gegaan en dat is begonnen met dingen erbij voor mij, niet voor hem...
Dat ik het als tienertje niet wilde is wat anders, dan zit je nog aan het vaste idee vast dat je huisje boompje beestje moet ambieren en dat alles wat anders is slecht is, pas als je later groot bent ga je goed inzien wat je wil in het leven...
Ja, je kunt nog lullen tot je een ons weegt vriend, maar wij horen alleen maar jouw zeer bevooroordeelde kant van het verhaal. Ik gok dat je vrouw dat zei omdat jij er niet meer over ophield. Natuurlijk ga je nu zeggen dat dat niet zo is, maar voor mij is het al wel duidelijk hoe de vork in de steel zit. Als je vrouw de keuze had, zou ze het niet doen. Nu zet jij haar voor het blok, en dan kiest ze in haar ogen de minste van 2 kwaden, want op deze manier houdt ze je iig bij zich.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 15:06 schreef save_the_day het volgende:
[..]
Het geduld is er zeker, het is mijn vrouw die op een gegeven moment gezegd heeft om maar eens een afspraak te gaan maken.
NEE! Want Erodome d'r man stelde het voor, hij was dus de 'agressor' om het zo maar te zeggen, maar toen ze er eenmaal aan toe waren kwamen er dingen bij voor HAAR, terwijl HIJ het graag wilde.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 15:15 schreef save_the_day het volgende:
[..]
Maar beste Erodome, dit is toch precies hetzelfde als het nu bij mij gaat???
Neen, want hij vond het wel een goed idee, maar wilde erg zeker zijn dat ik het ook een goed idee vond omdat ik als tiener nogal jaloers ben geweest.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 15:15 schreef save_the_day het volgende:
[..]
Maar beste Erodome, dit is toch precies hetzelfde als het nu bij mij gaat???
Dan heb je niet goed opgelet liefje....quote:Op dinsdag 25 juli 2006 15:16 schreef Laton het volgende:
[..]
Je hebt eerder gezegd eerst heel erg anti te zijn maar dat je het gaandeweg wel interessant vond waar je man mee kwam ..
Neen, IK stelde het voor, hij was terughoudend omdat hij er zeker van wilde zijn dat ik geen spijt zou krijgen van wat ik voorstelde.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 15:18 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
NEE! Want Erodome d'r man stelde het voor, hij was dus de 'agressor' om het zo maar te zeggen, maar toen ze er eenmaal aan toe waren kwamen er dingen bij voor HAAR, terwijl HIJ het graag wilde.
De situatie bij jou is dat JIJ het graag wil, en JIJ ook de eerste (en enige) bent die er iets bij krijgt, overduidelijk tegen de zin van je vrouw in.
En je weet zeker dat dit niet kwam omdat hij die gedachte bij je geplant heeft vroeger ?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 15:21 schreef erodome het volgende:
[..]
Dan heb je niet goed opgelet liefje....
Ik ben heeeeeeeeel erg jaloers geweest als jongeling en toen ik dat eenmaal echt goed uit de weg had geruimd ben ik met het idee de relatie uit te breiden gekomen, niet hij...
Mijn man is daar niet mee gekomen, och ik ben niet helemaal achtelijk, dus wist best wel dat hij een andere dame best prettig zou vinden, maar hij zou daar nooit en te nimmer zelf mee gekomen zijn als serieus idee.
Ik ben begonnen met dat soort fantasieen uiten en heb gevraagd naar de zijne en ik ben het die heeft aangegeven die fantasieen te willen uiten.
Ja, dat weet ik heel zeker, want als hij vroeger daarover begonnen was dan had ik hem vermoord, toen ik iets van 15 was vermoorde ik hem al bijna als hij perongelijk een richting in keek waar een leuke meid liepquote:Op dinsdag 25 juli 2006 15:23 schreef Laton het volgende:
[..]
En je weet zeker dat dit niet kwam omdat hij die gedachte bij je geplant heeft vroeger ?
Dat je toch uiteindelijk maar hem ook wilde behagen ?
Ik zie het. Helemaal verkeerd gelezenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 15:22 schreef erodome het volgende:
[..]
Neen, IK stelde het voor, hij was terughoudend omdat hij er zeker van wilde zijn dat ik geen spijt zou krijgen van wat ik voorstelde.
quote:Op dinsdag 25 juli 2006 15:27 schreef erodome het volgende:
Maar het is een fijner idee voor jou om te denken dat vrouwen zielige wezens zijn die zich in een hoek laten drukken en nooit degene zijn die zelf een perverse gedachtegang hebben?
Maar dan was het voor jou hetzelfde, je wist ook niet waar je dan aan begon en hoe hij zou reageren, toch?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 15:22 schreef erodome het volgende:
[..]
Neen, IK stelde het voor, hij was terughoudend omdat hij er zeker van wilde zijn dat ik geen spijt zou krijgen van wat ik voorstelde.
Als je het voor het eerst uit weet je niet hoe de ander daarop zal reageren nee, alhoewel ik wel al het idee had dat dat niet al te negatief zou worden opgevat en toen we eenmaal begonnen met handelen was dat ook best eng ja, want dat je de fantasie heel leuk vindt betekend nog niet dat het irl ook zo leuk is.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 15:40 schreef save_the_day het volgende:
[..]
Maar dan was het voor jou hetzelfde, je wist ook niet waar je dan aan begon en hoe hij zou reageren, toch?
Het lijkt misschien allemaal anders dan dat het bij ons in werkelijkheid is. Ik ben heel voorzichtig geweest in alles (en nog) We zijn volgens ons beide nu in de fase beland dat het echt gaat gebeuren, daardoor dat het ff een schrik effect krijgt.....oei, nu wordt het echt. Tuurlijk zijn er twijfels maar niet zo zwaar dat dat direct tot een probleem zal leiden. En neem van me aan, als ons huwelijk niet zo sterk was, waren we echt al uit elkaar geweest. Niemand kan in de toekomst kijken en weten wat er nog komen gaat. We gaan het proberen en de tijd zal het leren, het is niet zo dat er geen weg terug is.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 15:46 schreef erodome het volgende:
[..]
Het blijft even een eng moment die eerste keer, maar er is een verschil tussen oe spannend eng, maar wel leuk en de angst dat het zwaar fout gaat en afschuwelijk veel pijn gaat doen.
Als die angsten en twijvels er zijn en je huwelijk is je echt wat waard, breng dan meer geduld op op z'n minst, serieus, het is maar een advies, doe ermee wat je wil....
Wanneer kom je hier in mijn compkastje zitten om mijn spelling na te gaan?quote:
Toch bedankt Erodome, van jou kwamen de enige constructieve antwoorden vandaag. We gaan ons best doen.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 16:05 schreef erodome het volgende:
Ik wens je heel veel succes en ik hoop echt dat jullie er samen uitkomen, maar om eerlijk te zijn, heb dit iets te vaak mis zien gaan om erg veel hoop te hebben.
En met welke reden ?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 16:19 schreef save_the_day het volgende:
Mod. wat mij betreft mag je deze topic sluiten.
thx.
Ik denk dat jij bedoeld dat de van haar de enige antwoorden kwamen die in jouw straatje te pas kwamen.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 16:18 schreef save_the_day het volgende:
[..]
Toch bedankt Erodome, van jou kwamen de enige constructieve antwoorden vandaag. We gaan ons best doen.
Van Erodome kwamen de enige antwoorden die jij wilde horen lijkt me een betere omschrijvingquote:Op dinsdag 25 juli 2006 16:18 schreef save_the_day het volgende:
[..]
Toch bedankt Erodome, van jou kwamen de enige constructieve antwoorden vandaag. We gaan ons best doen.
Great minds think alikequote:Op dinsdag 25 juli 2006 16:29 schreef Lod het volgende:
[..]
Van Erodome kwamen de enige antwoorden die jij wilde horen lijkt me een betere omschrijving
Tja, mijn antwoord is dat het een link spelletje is zo en dat de kans enorm aanwezig is dat dit heel fout gaat straks, dus of hij dat antwoord wilde horen, ik weet het zo net nog nietquote:Op dinsdag 25 juli 2006 16:29 schreef Lod het volgende:
[..]
Van Erodome kwamen de enige antwoorden die jij wilde horen lijkt me een betere omschrijving
geen of weinig antwoorden op de vragen die ik stelde voor het delen van ervaring.quote:
Ik ook en dat is dan net geen reden om een topic te sluiten.quote:
... die dus in je straatje passen. Sorry maar daarvoor gaat dit topic niet op slot.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 16:33 schreef save_the_day het volgende:
[..]
geen of weinig antwoorden op de vragen die ik stelde voor het delen van ervaring.
ook goed, dan kletsen jullie lekker verder. Op één of andere manier hebben jullie niet begrepen waarom ik dit topic gestart ben. Maar even goeie vrienden. Mij zul je dan niet meer zien op dit topic.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 16:39 schreef Sc0rPi0n het volgende:
[..]
... die dus in je straatje passen. Sorry maar daarvoor gaat dit topic niet op slot.
Niet begrijp waarom je een topic start is wat anders dan onbegrip voor wat je in het topic vertelt.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 16:43 schreef save_the_day het volgende:
ook goed, dan kletsen jullie lekker verder. Op één of andere manier hebben jullie niet begrepen waarom ik dit topic gestart ben. Maar even goeie vrienden. Mij zul je dan niet meer zien op dit topic.
thx anyway
Ik snap hier niets van, als een topic een bepaald onderwerp heeft, met een specifieke vraag, is het dan vreemd als de persoon ontopic wilt blijven?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 16:46 schreef Copycat het volgende:
[..]
Niet begrijp waarom je een topic start is wat anders dan onbegrip voor wat je in het topic vertelt.
Ik vind het toch allemaal aardig on topic, hoor. Wilde TS ervaringen van anderen horen, dan had ie beter op het door hem meermalen genoemde forum kunnen posten en niet op een jongerenforum zoals FOK! in beginsel nog steeds is.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 16:50 schreef Untouchables het volgende:
[..]
Ik snap hier niets van, als een topic een bepaald onderwerp heeft, met een specifieke vraag, is het dan vreemd als de persoon ontopic wilt blijven?
Er zijn zat topics waarin mensen worden gevraagd om alsjeblieft OT te blijven, maar op de een of andere manier lukt dat hier niet.
Is het allemaal zo controversieel dan, dat er niet eens iemand een eigen topic over aanmaakt?
quote:Op dinsdag 25 juli 2006 16:53 schreef Copycat het volgende:
een jongerenforum zoals FOK! in beginsel nog steeds is.
In beginsel hèquote:
TS pikt alleen maar uit jouw antwoorden wat hij zelf wilde horen... ik vind het nog steeds eenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 16:32 schreef erodome het volgende:
[..]
Tja, mijn antwoord is dat het een link spelletje is zo en dat de kans enorm aanwezig is dat dit heel fout gaat straks, dus of hij dat antwoord wilde horen, ik weet het zo net nog niet
quote:Op dinsdag 25 juli 2006 16:59 schreef MUUS het volgende:
..
Voor je het weet heb je zeven vrouwen, 21 kinderen, een 'thuisschool' en sta je zelf jam te maken..
Tja, dat gevoel kan, maar zit naast de waarheid, mensen die dit soort dingen doen doen dat niet omdat er iets fout zit in de relatie, als je het zo doet dan heb je 0,0 kans van slagen, gaat met zekerheid hele grote problemen opleveren, je relatie uitbreiden naar anderen toe is geen goede methode tegen sleur of een slechte relatie, dat haalt hem omver.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 16:59 schreef MUUS het volgende:
Waarom nog meer sex en aandacht willen als je zo'n geweldig huwelijk hebt? Wordt het dan wel ineens genoeg of heb je er dan nóg een vrouw bij nodig?
Ik heb altijd een beetje het idee dat het om sleur gaat. Dit ken je al en nu wil je afwisseling. Niks meer liefde nodig, maar niet genoegen willen nemen met wat je hebt.
Voor je het weet heb je zeven vrouwen, 21 kinderen, een 'thuisschool' en sta je zelf jam te maken..
Kan niet werken dit, ze stemt er alleen maar mee in omdat ze je niet kwijt wil. Dat wil je iemand anders toch niet aan doen?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:48 schreef save_the_day het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen iemand willen bezitten en tussen in de Fata met het teigerprintje aan de vlinder uithangen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 10:53 schreef erodome het volgende:
Zo snap ik weer niet dat mensen monogaam willen zijn, dat ze hun partner willen bezitten, beknotten, ik vat niet waarom ze elkaar niet vrij kunnen laten en niet gelukkig voor elkaar kunnen zijn.
Als mijn man geniet met een ander ben ik blij voor hem, als hij me verteld dat hij iemand die ons erg na ligt zo ontzettend leuk vindt dan ben ik blij voor hem, ik misgun hem die vorm van liefde niet, die zit onze liefde niet in de weg, ik krijg er niet minder door ofzo...
Ik snap die bezittingsdrang niet, nou ja, wel een beertje, maar ik vond het maar snert, hoop negatief gedoe, liefde hoort te vliegen als een vlinder, als ze wil gaan dan gaat ze, als ze wil blijven dan komt ze zelf wel weer op je hand zitten.
Ik zie he tniet als bezitten en niet als ver- en geboden. Er wordt niet gesteld dat iets niet mag van de ander, er wordt samen afgesproken dat we dat stuk exclusief voor elkaar bewaren. Daar hoeven we het niet eens meer over te hebben; die afspraak staat en we zijn allebei van zins ons daaraan te houden, omdat we dat zelf willen, niet omdat dat wordt afgedwongen door de ander.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:08 schreef erodome het volgende:
Is het geen bezitten dan om verboden en geboden op te stellen, om te stellen jij mag nooit meer intiem zijn met een ander, jij mag nooit meer iets lichamelijks delen met een ander, nooit meer echte geestelijke intiemiteit delen met een ander?
Interessant. Ik kan me er zelf niets bij voorstellen, omdat wanneer ik een relatie heb (en die heb ik) ik vind dat bepaalde dingen exclusief voor die persoon is. Jij zegt dat jouw liefdes- en seksleven exponentieel beter worden wanneer je er meerdere banden met mensen op nahoudt die verder gaan dan vriendschap, maar minder ver dan een relatie. Hoe ik dit lees is eigenlijk (en ik wil je absoluut niet beledigen!!) dat je dus gewoon sex wil met meer mensen dan waar je een relatie mee hebt. Dat dan je sexleven dan exponentieel beter wordt snap ik wel trouwensquote:Op donderdag 27 juli 2006 03:56 schreef -Will- het volgende:
Wat een bizar topic om zo door te lezen. Vooral omdat ik van sommige users in dit topic weet dat ze nog nauwelijks of zelfs geen echte liefdes- en/of seksuele ervaring hebben opgedaan .
Ik kan sympathiseren met de gevoelens van de TS. Mijn liefdes- en seksleven worden exponentieel beter als ik met meerdere mensen een band onderhoud die verder gaat dan vriendschap, maar minder ver dan een relatie. De extra 'diepte' van een relatie is voor mij juist onaantrekkelijk, omdat ik me gemakkelijk in een ander kan verliezen - iets waar ik geen behoefte aan heb. Het is enorm veel druk op elkaar als je de enige in elkaars leven bent - de enige bron van intimiteit, de enige bron van seks, de enige bron van passie. Iemand moet bijna alles tegelijk kunnen - geen wonder dat men zo veel vreemd gaat! Wel afspreken dat je het niet met een ander zal doen en het dan toch doen is superieur aan eerlijk en open zijn tegen je partner en ze de keuze te geven?
Op zich heb ik geen waardeoordeel over mensen die niet voor een monogame relatie gaan, als dat is wat alle betrokken partijen willen. Zoals CoolGuy ook al zegt: in dit geval heb ik sterk het idee dat TS iets wil en dat doordrukt ten koste van de gevoelens en wensen van zijn vrouw. Dat vind ik wel verkeerd, maar dat zou ik vinden over alle zaken die de mensen in een relatie aangaan.quote:Op donderdag 27 juli 2006 03:56 schreef -Will- het volgende:
Wat een bizar topic om zo door te lezen. Vooral omdat ik van sommige users in dit topic weet dat ze nog nauwelijks of zelfs geen echte liefdes- en/of seksuele ervaring hebben opgedaan .
Ik kan sympathiseren met de gevoelens van de TS. Mijn liefdes- en seksleven worden exponentieel beter als ik met meerdere mensen een band onderhoud die verder gaat dan vriendschap, maar minder ver dan een relatie. De extra 'diepte' van een relatie is voor mij juist onaantrekkelijk, omdat ik me gemakkelijk in een ander kan verliezen - iets waar ik geen behoefte aan heb. Het is enorm veel druk op elkaar als je de enige in elkaars leven bent - de enige bron van intimiteit, de enige bron van seks, de enige bron van passie. Iemand moet bijna alles tegelijk kunnen - geen wonder dat men zo veel vreemd gaat!
Natuurlijk is dat niet superieur, maar ik geloof ook niet dat dat de mening is van de mensen die hier gereageerd hebben. Eerlijkheid is natuurlijk beter, maar je kunt ook eerlijk zijn en exclusiviteit voor elkaar bewaren, en je daar goed bij voelen. Jij maakt ook een oneerlijke vergelijking nu en ergens spreekt er uit jouw post wel een waardeoordeel, namelijk dat de monogame relatie verkeerd is. Komt dit omdat je het gevoel hebt, zoals ero ook zegt, dat je je veel meer moet verdedigen omdat je voor een andere vorm dan de meest gangbare hebt gekozen?quote:Wel afspreken dat je het niet met een ander zal doen en het dan toch doen is superieur aan eerlijk en open zijn tegen je partner en ze de keuze te geven?
Veel mensen oordelen heel gemakkelijk over anderenen veroordelen datgene dat anders is dan dat van henzelf of dat ze niet kunnen begrijpen. Ik kan me voorstellen dat het niet relaxt is dat er veel mensen zijn waarbij je het gevoel hebt dat je jouw keuzes moet verdedigen. Sowieso zou dat niet nodig moeten zijn; iedereen leeft zijn/haar eigen leven en hoeft daarover geen verantwoording af te leggen, behalve aan die paar mensen waarmee men een bepaalde relatie heeft en die daardoor recht hebben op die verantwoording. Nadeel is dat als mensen het idee hebben dat ze zichzelf moeten verdedigen, het snel klinkt alsof ze dan de andere ook maar gaan veroordelen; soort van terugslaan ofzo.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:38 schreef erodome het volgende:
Daar is niets mis mee zolang beide daar maar ok mee zijn, net als andersom, dat waardeoordeel is er niet dus.
Het enige wat me soms irriteerd is dat monogame mensen zo nu en dan nogal de neiging hebben hun manier als heilig te zien en de rest als verdorven en slecht, zovaak heb ik al te horen gekregen van mensen dat wij niet echt van elkaar houden, anders zouden we niet kunnen delen en dat soort ongein.
Je moet wat je doet onder stoelen en banken steken omdat mensen je erop veroordelen, denk erom, mensen kunnen erg hard zijn, ook al hebben ze geen donder met hetgeen te maken waar het over gaat, zullen ze er nooit last van hebben persoonlijk.
'nough said.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:30 schreef Echo99 het volgende:
TS: Ik vind je een kneus die zijn piel achterna loopt, zijn vrouw chanteert, het goed probeert te praten en als klap op de vuurpijl ook nog eens ontkent dat dit in normaal nederlands buiten de deur neuken heet. Sukkel![]()
Je somt precies mijn gevoelens op erodome. Ik zie zoveel posts op Fok die gaan van: "Als je van een ander durft te houden/naar kijken/mee vrijen" dan moet je een punt achter je relatie zetten, want dan houd je niet genoeg van haar".quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:08 schreef erodome het volgende:
Is het geen bezitten dan om verboden en geboden op te stellen, om te stellen jij mag nooit meer intiem zijn met een ander, jij mag nooit meer iets lichamelijks delen met een ander, nooit meer echte geestelijke intiemiteit delen met een ander?
...
Nu ben jezelf net zo kortzichtig. Iemand die monogaam is heeft die gevoelens gewoon niet. Natuurlijk vraag je je in een relatie wel eens af hoe het zou zijn met een ander, maar om ook echt de relatie, tegelijk, op te bouwen, komt veel minder voor. Het gebeurd wel, dat je bijv. in je huwelijk ook verliefd wordt op een ander, en dan van beide houdt. Maar dan meer door toeval, en de sleur misschien, dan door de drang een andere relatie erbij te hebben.quote:Het lijkt wel alsof de meeste strikt monogame Fok!ers maar ruimte hebben voor 1 persoon in hun hart en alles wat erop wijst dat andere mensen meer ruimte hebben als "des duivels" zien. Misschien is het een soort jaloezie, sommigen hebben misschien soortgelijke gevoelens, maar durven die niet te uiten omdat het slecht is om van meer dan 1 persoon te houden.
Dat lijkt me niet, TS heeft het over "zijn vrouw" en Joyceje heeft het over "mijn vriend".quote:Op vrijdag 28 juli 2006 00:31 schreef Escaflowne het volgende:
@ Joyceje: Begrijp ik het goed en ben jij de vrouw van de topic starter?
Hij schrijft zelf toch dat ze twijfels heeft?quote:Op donderdag 27 juli 2006 21:25 schreef releaze het volgende:
jeetje, tvp interessant onderwerp. maar ik vind dat mensen wel snel een oordeel vellen over de vrouw van de ts, terwijl ze zich alleen maar verplaatsen in haar rol. "Als ik een man had die er meerdere relaties op nahield en ik vond het een beetje huiverig en hij sprak zo met mij en sprak wat af" (want dat is het enige wat we nu nog weten) "nou dan negeerde hij mn gevoelens en probeert hij het erdoor te drukken" . Het gaat alleen maar om de eigen beleving he, want jullie weten geen HOL van de beleving van het vrouwtje.
Walgelijk. Zo bevooroordeeld naar de TS toe..
quote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:32 schreef Naief_And_Nasty het volgende:
Mijn oproep aan de vrouwen is te overwegen met meerdere mannen een duurzame relatie op te bouwen om zo prostitutie te stoppen. Bedenk dat Nederland een mannenoverschot heeft.
Ja dat is het CopyCat, maar ik denk dat jij als vrouw niet weet wat hoertjes echt doorstaan. Vertel me eens waar jij je mening op baseer dat het zo Okay is. Hoor je dat van bepaalde mannen of zo?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:37 schreef Copycat het volgende:
[..]
Overwogen en verworpen. Waarom zou prostitutie gestopt moeten worden? Is een legaal en soms zelfs nobel beroep.
Niet iedere hoer is een zielig hoopje mens dat wordt gedwongen haar lichaam te verkopen. Misschien moeilijk voor te stellen, maar een aardig aantal doet het werk met plezier. Natuurlijk zitten er ook schrijnende gevallen tussen, maar dat heb je in iedere beroepsgroepquote:Op vrijdag 28 juli 2006 10:17 schreef Naief_And_Nasty het volgende:
Ja dat is het CopyCat, maar ik denk dat jij als vrouw niet weet wat hoertjes echt doorstaan. Vertel me eens waar jij je mening op baseer dat het zo Okay is. Hoor je dat van bepaalde mannen of zo?
Je moet wel erg mooi zijn en/of erg veel zelfvertrouwen bezitten als vrouw om hoeren zo op te hemelen CopyCat. Anyway ik zie polyandrie als de remedie tegen de foute prostitutie maar het zal nog wel ff duren voor het zover is met de rest van de maatschappij.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 10:22 schreef Copycat het volgende:
[..]
Niet iedere hoer is een zielig hoopje mens dat wordt gedwongen haar lichaam te verkopen. Misschien moeilijk voor te stellen, maar een aardig aantal doet het werk met plezier. Natuurlijk zitten er ook schrijnende gevallen tussen, maar dat heb je in iedere beroepsgroep.
Elke hoer als een zielig hoopje mens zien, doet mi te kort aan deze professionele dames van plezier.
Mijn info heb ik uit diverse bronnen. Docu's, reportages in (opinie)bladen, heb jaren terug zelf ook eens een interviewtje gedaan met de rode draad. Waarbij ik trouwens in eerste instantie het zelfde vooroordeel had. Dat vooroordeel werd door mijn gesprekspartner direct teniet gedaan. .
Je moet ook als je een duurzame relatie aanga met meerdere mannen een vent zoeken die dezelfde bedprestaties levert. Maar neem maar van mij aan dat de meeste gozers min of meer hetzelfde presteren en dat 1 centimetertje of die ene keer meer klaarkomen kleinigheden zijn, goed het is een verschil maar als je het echt onoverkomelijk vindt, zoeken jullie gewoon door naar een geschiktere man.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 10:44 schreef Ultralaser het volgende:
Ik ben zelf monogaam en zou er niet aan moeten denken dat mijn vriendin wat met een ander ligt te doen. Kijk hoe zou jij het vinden als ze zeg van zo Ultralaser heeft mijn toch een snikkel pff daar is die van jou niets bij en 1 x klaarkomen zat er niet in maar wel 8 keer (hard overdreven natuurlijk normaal lukt mij dat bij vrouwen maar 4x) en ga zo maar door en dan zeg ze tegen je jij zou nog iets van hem kunnen leren. Ik kan gewoon niet geloven dat zoiets goed is voor je relatie.
dat betekent toch niet dat hij geen rekening houdt met haar gevoelens, zijn eigen wensen erdoor drukt, dat ie niet goed omgaat met zijn vrouw, etc etc. Dat zijn JOUW (algemeen) projecties omdat de beleving van de vrouw niet bekend is.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 08:40 schreef Pheno het volgende:
[..]
Hij schrijft zelf toch dat ze twijfels heeft?
Het is fok, het zit vol met vooroordelen. Je hebt mijn mening ook gelezen. Dat vind ik van dat gepolyquote:Op vrijdag 28 juli 2006 11:32 schreef releaze het volgende:
[..]
dat betekent toch niet dat hij geen rekening houdt met haar gevoelens, zijn eigen wensen erdoor drukt, dat ie niet goed omgaat met zijn vrouw, etc etc. Dat zijn JOUW (algemeen) projecties omdat de beleving van de vrouw niet bekend is.
wat las ik nou ergens in dit topic... "we kennen alleen jouw bevooroordeelde verhaal"
natuurlijk, maar je eigen verhaal is nog vele malen meer bevooroordeeld en staat in de verste verte niet tot de bron, namelijk het vrouwtje zelf.
ik vind het persoonlijk een beetje aso om zulke assumpties te maken, een relatie helemaal uit elkaar of uit z'n verband trekken vanwege eigen negatieve gevoelens en angst. Hou het er dan bij dat je polyamory kul vindt, omdat, en speel het niet op de man, want dat wordt er wel gedaan.
Omdat het vol zit met vooroordelen vind ik geen excuus om foute redenaties nog eens te benadrukkenquote:Op vrijdag 28 juli 2006 11:36 schreef Pheno het volgende:
[..]
Het is fok, het zit vol met vooroordelen. Je hebt mijn mening ook gelezen. Dat vind ik van dat gepoly
Het kan wel. Als ik getrouwd zou zijn zie ik het mezelf nog niet gauw hebben over "mijn man", dat klinkt gewoon erg oubollig en zakelijk i.m.o.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 08:30 schreef Christine het volgende:
Dat lijkt me niet, TS heeft het over "zijn vrouw" en Joyceje heeft het over "mijn vriend"..
Je hebt het verkeerd begrepen. Ik las zijn verhaal, en toen wat op die site, en leefde me heel erg in. Ik stelde me alleen voor hoe ik het zou vinden als mijn vriend het zou doen, en het resultaat is te lezen.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 00:31 schreef Escaflowne het volgende:
@ Joyceje: Begrijp ik het goed en ben jij de vrouw van de topic starter?
Als ik zo jouw reactie lees is het toch duidelijk dat het verlangen van je man wel degelijk een bedreiging vormt in jullie relatie. De vraag is dan wat zwaarder telt voor hem, jullie relatie of de bevrediging van zijn behoefte er andere relaties naast te kunnen hebben. Ik zou iig niet je eigen gevoel wegcijferen alleen om hem een plezier te doen. In een gelijkwaardige relatie hebben beiden gewoon evenveel recht van spreken en met een issue als dit is het maar beter om op 'safe' te spelen, als niet kunnen er immers behoorlijk diepe gevoelens gekwetst gaan worden, met alle gevolgen van dien.
Dat vind ik nog een behoorlijk discutabele stelling.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 15:02 schreef TechXP het volgende:
Zoals ook terecht werd opgemerkt door TS, is dat we monogaam gemaakt zijn door de maatschappij.
Als ze er werkelijk van harte mee zou instemmen, is er geen probleem. Maar ze stemt ermee in omdat ze bang is hem kwijt te raken.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 15:15 schreef Sjakie01 het volgende:
Je verwoord je drang naar een andere vrouw wat dus gewoonweg geilheid inhoudt, wel heel deftig in je OP.
Waar jij mee bezig bent is gewoon vreemd gaan.
Te gek voor woorden dat jou vriendin hiermee instemt.
Zowel monogamie als polygamie zijn evolutionair te verklaren en welke van de twee zich voordoet is afhankelijk van allerlei omstandigheden. 't Ene is niet natuurlijker dan 't andere.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 15:17 schreef Lod het volgende:
[..]
Dat vind ik nog een behoorlijk discutabele stelling.
Doelde op dat het de vraag is of we wel van nature monogaam zijn of niet.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 15:17 schreef Lod het volgende:
Dat vind ik nog een behoorlijk discutabele stelling.
Dat is evengoed iets heel anders dan de stelling dat "we" monogaam gemaakt zijn door de maatschappij. De meeste mensenvolken zijn/waren al monogaam voordat er sprake is/was van iets dat we als maatschappij jkunnen duiden.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 15:18 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Zowel monogamie als polygamie zijn evolutionair te verklaren en welke van de twee zich voordoet is afhankelijk van allerlei omstandigheden. 't Ene is niet natuurlijker dan 't andere.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |