abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 juli 2006 @ 22:58:41 #201
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_40148521
quote:
Op maandag 24 juli 2006 21:43 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Syriė en Iran zijn voorzichtig om anderen geen excuus te geven hun op (nog meer) sancties of zelfs militaire acties te trakteren.

Er zijn er genoeg die op hen azen.

Zoals een William Kristol, die de aanval op Libanon een 'opportunity' noemt.

[afbeelding]

"You Just Want War, War, War, And You Want Us In More War"

Dat is ook meteen het antwoord waarom hier zoveel aandacht voor is. Het is onderdeel van een veel groter geheel, waaronder wat er zich in Washington afspeelt. En het heeft de potentie om te escaleren tot een veel groter en zelfs wereldwijd conflict.

Energised Neo-Cons Say Israel's Fight is America's Fight
Dat is dan ook de hele reden van dit gebeuren natuurlijk. Uitlokken zoveel je maar kan.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  maandag 24 juli 2006 @ 23:01:44 #202
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_40148634
quote:
Op maandag 24 juli 2006 22:58 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Dat is dan ook de hele reden van dit gebeuren natuurlijk. Uitlokken zoveel je maar kan.
Ja precies. Al die haat tegen Israel, allemaal bedacht in Washington.
Wat zou Washington betaald hebben om die Israelis te laten ontvoeren...
Moet heerlijk zijn, zo'n droomwereldje.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
  maandag 24 juli 2006 @ 23:02:17 #203
132003 huupia34
veritas!!!
pi_40148653
The Story that so very few people have the research or guts to tell

de crisis gezien vanuit de conspiracy hoek , interessant artikel

conclusie: de joodse staat is onrechtmatig ontstaan

http://niburu.nl/index.php?showarticle.php?articleID=13895
"Those willing to sacrifice freedom for safety deserve and shall receive neither."
Benjamin Franklin
  maandag 24 juli 2006 @ 23:02:37 #204
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_40148662
quote:
Op maandag 24 juli 2006 23:01 schreef klez het volgende:

[..]

Soms vraag ik mij af hoe gestoord je moet zijn om zulke dingen te kunnen verzinnen. Maar andere kant wil ik dat ook helemaal niet weten.
  maandag 24 juli 2006 @ 23:05:42 #205
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_40148787
quote:

[..]

Je hoort mij niet zeggen dat ze die ontvoering in scene gezet hebben hoor (al zou het niet bepaald de eerste keer zijn dat ze zoiets flikken). tevens ontken ik die haat helemaal niet.

Het gigantisch laten escaleren en gewoon opfokken van alles is zeer zeker WEL een vooraf bedacht scenario. Hoe meer klachten van israelisch geweld er nu door de moslimnetwerken sijpelen, hoe meer kritiek er komt van die-hard anti-Israel landen, hoe beter het wordt voor de neo-cons.

Ze sturen hier al jaren lang op aan. Ze heben de scenario's nota bene zelf zo vaak toegegeven, of wil je dat soms ontkennen?
  maandag 24 juli 2006 @ 23:06:49 #206
70154 klez
pi_40148827
quote:
Op maandag 24 juli 2006 22:54 schreef Posdnous het volgende:

Maar bij Israel opeens wel, misschien is het dan ook omdat het juist om dat zielige Israel gaat, niet om zielige moslims. had je dat nu niet zelf kunnen verzinnen?
Volgens mij gaat het juist alleen maar over de zielige moslims die door de Joden en de rijke blanke man onrechtvaardig behandelt worden. Maar je redenering klopt verder wel natuurlijk. Dat is de reden dat er zoveel aandacht voor is.
pi_40148835
quote:

[..]

Nee joh, israel heeft die ontvoering in scene gezet en Nasrallah is gewoon
een CIA agent. Je weet toch, het grote zionistische complot en de NWO
zitten daar achter samen met de neocon's.
  maandag 24 juli 2006 @ 23:08:36 #208
70154 klez
pi_40148894
quote:
Op maandag 24 juli 2006 23:05 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Ze sturen hier al jaren lang op aan. Ze heben de scenario's nota bene zelf zo vaak toegegeven, of wil je dat soms ontkennen?
Inderdaad ontken ik dat. Integendeel, het hele verhaal Israel-Palestijnen is een - pain in the ass - voor de democratiseringstheorie van de Neocons.
pi_40148911
quote:
Op maandag 24 juli 2006 23:02 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Soms vraag ik mij af hoe gestoord je moet zijn om zulke dingen te kunnen verzinnen. Maar andere kant wil ik dat ook helemaal niet weten.
Anderzijds is de waarheid soms zo bizar dat de menselijke geest het
niet kan bevatten.
Ik sluit niets uit.
pi_40149054
Life is stranger than fiction...
pi_40149119
quote:
Op maandag 24 juli 2006 23:12 schreef -scorpione- het volgende:
Die zocht ik maar kon er niet opkomen.
  maandag 24 juli 2006 @ 23:15:14 #212
70154 klez
pi_40149179
quote:
Op maandag 24 juli 2006 23:12 schreef -scorpione- het volgende:
Zou het toch zo zijn dat de uitvinders van democratie en een menswaardige samenleving een dergelijk complot noodzakelijk achten om te voorkomen dat er weer een genocide op de Joden plaatsvindt, dan ben ik voor...
  maandag 24 juli 2006 @ 23:18:47 #213
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_40149328
quote:
Op maandag 24 juli 2006 23:15 schreef klez het volgende:

[..]

Zou het toch zo zijn dat de uitvinders van democratie en een menswaardige samenleving een dergelijk complot noodzakelijk achten om te voorkomen dat er weer een genocide op de Joden plaatsvindt, dan ben ik voor...
Dat is dan ook min of meer zo. Onder andere.

Maar dan wel over de rug van heel veel mensen die ze wat minder belangrijk achten.

Het is jammer dat men het hele throw-a-dog-a-bone principe om 'moreel verantwoord' vooruit te kunnen verdedigen inmiddels nog steeds niet meegekregen heeft.

Ik bedoel: welk 'gedemocratiseerd' land is nu zo gigantisch dom om juist terroristen moedwillig te blijven creeeren in plaats van ze te vernietigen.
Gaat er dan na enkele decennia niet een lampje branden of zo? .

Tuurlijk wel.
  † In Memoriam † maandag 24 juli 2006 @ 23:22:06 #214
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_40149477
quote:
Op maandag 24 juli 2006 23:08 schreef klez het volgende:

[..]

Inderdaad ontken ik dat.
Lees A Clean Break.

"An effective approach, and one with which American can sympathize, would be if Israel seized the strategic initiative along its northern borders by engaging Hizballah, Syria, and Iran, as the principal agents of aggression in Lebanon"

Wat pas kon nadat

"This effort can focus on removing Saddam Hussein from power in Iraq — an important Israeli strategic objective in its own right — as a means of foiling Syria’s regional ambitions."

Geschreven door: Richard Perle, James Colbert, Charles Fairbanks, Jr., Douglas Feith, Robert Loewenberg, David Wurmser en Meyrav Wurmser.
  maandag 24 juli 2006 @ 23:25:12 #215
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_40149617
Ja, lees dat, plus talloze andere bronnen vanuit de conservatieve hoek van jaren geleden tot nu.
pi_40149703
quote:
Op maandag 24 juli 2006 23:22 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Lees A Clean Break.
Resultaat van een denktank. En??
Regeren is vooruitzien. Scenario’s maken en gebruiken voor beleidsontwikkeling.
  maandag 24 juli 2006 @ 23:31:13 #217
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_40149920
quote:
Op maandag 24 juli 2006 23:26 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Precies.

Je bedoelt te zeggen dat al die serieuze denktanks, die in directe verbinding met Wolfowitz en dergelijke staan alleen maar scenario's maken waar niks mee gedaan wordt? .
pi_40150196
quote:
Op maandag 24 juli 2006 23:31 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Precies.

Je bedoelt te zeggen dat al die serieuze denktanks, die in directe verbinding met Wolfowitz en dergelijke staan alleen maar scenario's maken waar niks mee gedaan wordt? .
Een regering is er om vooruit te denken. Daarbij krijgen ze hulp van denktanks die
een advies geven over de te volgen strategie. Of dat nou over de economie, hezbollah
of Libanon gaat, er wordt over nagedacht.
Als er een goed advies ligt zal dat naar ik aanneem wel opgevolgd worden.

In Nederland gebeurd het niet veel anders.

het zou een slechte zaak zijn als een regering de opties en mogelijkheden die zich voor
kunnen doen in een - om het even welke- situatie pas gaat bekijken op het moment
dat die situatie zich voordoet.
  † In Memoriam † maandag 24 juli 2006 @ 23:40:58 #219
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_40150369
quote:
Op maandag 24 juli 2006 23:26 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Eugh.. en?? En jullie ontkennen het.
quote:

In the now infamous “Clean Break” policy paper crafted by Benjamin Netanyahu, Richard Perle, Douglas Feith and other notorious Washington and Israeli Zionists, a strategy was spelled out for the US and Israel dictating the war in Iraq, regime change for Sadaam Hussein, and attacks against Iran and Syria. The purpose of these wars was to ultimately lead to the elimination of both Hamas and Hizbullah, Islamic movements that had originally found power and legitimacy through popular international support, and most recently through democratic elections.

Israel's Clean Break

Ben het niet met dat hele artikel eens, maar de inleiding is correct en ook de conclusie dat het uiteindelijke doel een veel groter conflict is waarbij Iran en Syriė gebroken worden. Nevermind dat dit gemakkelijk tot een wereldwijd conflict kan leiden.

Of dit stuk
quote:

Israel Makes Its 'Clean Break'

Israel’s hawks have long recognized that the co-optation, or barring that, the destruction of Iraq was necessary for a more permanent approach, the clean break, the assertion of Israel’s monopoly of force in the Middle East. Our country, for only two trillion dollars and a few hundred thousand dead and maimed on all sides, has facilitated the destruction of Iraq.

Were we really needed for the next phase, launched this week?
De volgende fase van een plan dat stapje voor stapje is uitgevoerd met gebruikmaking van Amerika als domme kracht.
  maandag 24 juli 2006 @ 23:41:45 #220
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_40150399
@Incomplete

Uiteraard.

En aan de geschriften van die denktanks te lezen (zie o.a. post NorthernStar) gaat er vooral heel veel rond wat we hier constant lopen te vertellen maar wat belachelijk wordt gemaakt.
pi_40151397
quote:
Op maandag 24 juli 2006 23:40 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Eugh.. en?? En jullie ontkennen het.
[..]
Volgens mij voel ik me met "jullie" niet aangesproken.

Ik heb een aantal topic's geleden al geschreven dat ik er vanuit ga dat het IDF
niets doet wat niet vooraf in "war-games"(ik noem ze maar even zo) uitgeprobeerd
is. Dat het anders verloopt (?) als verwacht kan gebeuren. Ze zullen dat
best wel ingecalculeerd hebben. Een worste case scenario zal ook niet ontbreken.

Dat er achterliggende motieven aanwezig (kunnen) zijn weet ik niet maar het zou
me niet verbazen. Je brengt niet je halve leger in stelling om vervolgens weer
naar huis te gaan. dat dit in samenspraak/overleg met de USA is gegaan
zou zomaar kunnen. Lijkt me zelfs logisch.

Ik zeg niet dat wat jij stelt, een uitlokking voor een groter conflict, onmogelijk is.
Sterker nog, het zou zomaar heel erg waar kunnen zijn.

Het verschil tussen jou en mij is, dat ik het niet als complot zie maar als
een beleid wat uitgestippeld zou kunnen zijn en uitgevoerd wordt
Het is allemaal uiterst speculatief.

Ik heb de antwoorden ook niet maar probeer op bepaalde conspiracy-achtige
beweringen mijn gezond verstand los te laten. Denktanks hebben we in nederland
ook voldoende. Niks mysterieus aan.
Tijdens de koude oorlog trainde het nederlandse leger ook in Duitsland volgens
bepaalde scenario's. de draaiboeken daarvoor lagen ook klaar op de plank.
pi_40151643
quote:
Op maandag 24 juli 2006 23:41 schreef Posdnous het volgende:
@Incomplete

Uiteraard.

En aan de geschriften van die denktanks te lezen (zie o.a. post NorthernStar) gaat er vooral heel veel rond wat we hier constant lopen te vertellen maar wat belachelijk wordt gemaakt.
Je maakt jezelf belachelijk (nofi) door zo'n beetje alles wat je tegenkomt op het net
als bewijs te bestempelen. Misschien is hetgeen wat op het net staat wel een
concept, of bewuste des-info?? Weet jij het.?

Als een denktank morgen besluit dat het voor de USA verstandig is om
een verrassingsaanval op China uit te voeren omdat..whatever.. dan zal dat advies zeker
niet opgevolgd worden. het concept ligt er dan wel. Ook over de meest ondenkbare situatie's wordt nagedacht.
Het concept/verhaal verschijnt op het internet en voila, een nieuw complot over
de USA is geboren.

Daarom hecht ik er geen waarde aan.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 01:19:09 #223
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_40153530
quote:
Der pazifistische Impuls, den der jüngste israelische Abwehrkrieg in Deutschland und Europa mobilisierte, ist unüberlegt oder verlogen, in jedem Fall aber kontraproduktiv, provoziert er doch in seiner Konsequenz lediglich die noch schlimmere Schlacht. Die Schlussfolgerung aus Hitlers Vernichtungskrieg - "Nie wieder Faschismus! Nie wieder Krieg!" - wurde einst gezogen, damit ein antisemitischer Krieg nie wieder möglich wird. Was heute davon übrig geblieben ist - "Nie wieder Krieg gegen Faschismus!" - stellt die historische Erfahrung auf den Kopf.
http://www.spiegel.de/politik/debatte/0,1518,428093,00.html

Die Duitser spreekt de waarheid.
  † In Memoriam † dinsdag 25 juli 2006 @ 01:32:21 #224
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_40153869
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 00:16 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Als een denktank morgen besluit dat

Daarom hecht ik er geen waarde aan.
Het is niet een denktank, het zijn mensen die in de Bush regering zitten of hebben gezeten. Net als de PNAC-groep, waarvan een groot aantal dezelfden zijn als die van A Clean Break.

Als de leden van PNAC plaatsen in de Bush regering innemen, Cheney en Rumsfeld oa, en die regering gaat vervolgens uitvoeren wat ze eerder schreven, dan is dat niet speculatief, ingegeven door paranoia of whatever. Dat is voor iedereen na te lezen.

Andere kritiek dan dat men het verwerpt als "complot onzin" krijg je ook niet.

En wie pushen ondertussen in Washington weer voor escalatie en oorlog met Iran?

William Kristol, een van de oprichters van PNAC over de oorlog tegen Libanon:
quote:

And indeed, this is a great opportunity. I think our weakness, unfortunately, invited this aggression, but this aggression is a great opportunity to begin resuming the offensive against the terrorist groups. Israel is fighting four of our five enemies in the Middle East, in a sense. Iran, Syria, sponsors of terror; Hezbollah and Hamas. This is an opportunity to begin to reverse the unfortunate direction of the last six to nine months and get the terrorists and the jihadists back on the defensive.

Hezbollah en Hamas, die tegen de bezetting van Israel vechten, op een hoop gooien met Syriė en Iran, en het dan "The War on Terror" noemen. Kortom de opportunity is om Amerika in Israels conflicten te slepen.
quote:

Why wait? Does anyone think a nuclear Iran can be contained? That the current regime will negotiate in good faith? It would be easier to act sooner rather than later. Yes, there would be repercussions--and they would be healthy ones, showing a strong America that has rejected further appeasement.

Ah ja, Iran's scary nucleaire programma.

"Iran is a world problem, not an Israeli problem" (rrright) Iets wat evident is hoeft niet eindeloos benadrukt te worden, dit wel.

Alles gericht op:

Israel's Enemy is America's Enemy - zoals ze het van begin af aan hebben gewild (Iraq is not enough)

[ Bericht 2% gewijzigd door NorthernStar op 25-07-2006 01:41:29 ]
pi_40154640
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 01:32 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

[quote]Het is niet een denktank, het zijn mensen die in de Bush regering zitten of hebben gezeten. Net als de PNAC-groep, waarvan een groot aantal dezelfden zijn als die van A Clean Break.
Mensen die dus weten waar ze het over hebben.
quote:
Als de leden van PNAC plaatsen in de Bush regering innemen, Cheney en Rumsfeld oa, en die regering gaat vervolgens uitvoeren wat ze eerder schreven, dan is dat niet speculatief, ingegeven door paranoia of whatever. Dat is voor iedereen na te lezen.
Een Hirsi Ali die op het wetenschappelijk bureau van de PvdA, de Wiardi beckman
stichting, ook een denktank, haar ideeen geformuleerd heeft tbv de partij.
Dat de PvdA het daar niet mee eens was en de VVD zich er wel in kon vinden
betekende dat haar ideeen die zij mede uitgewerkt had in die denktank ten uitvoer
gebracht konden worden. Haar uiteindelijke ideeen zijn dermate aangepast dat van het eerste
concept weinig over gebleven is. wat is het verschil met een Cheney en Hirsi Ali??
Alsof alles letterlijk overgenomen wordt.
De overeenkomst tussen die twee ken ik wel, jij hebt aan allebei een hekel.
quote:
Andere kritiek dan dat men het verwerpt als "complot onzin" krijg je ook niet.
Misschien ligt het aan je vaak vooringenomen en drammerige manier van posten
quote:
En wie pushen ondertussen in Washington weer voor escalatie en oorlog met Iran?
Dat doet Israel al heel erg lang en in mijn ogen terecht.Ze hebben altijd gewaarschuwd
voor het gevaar van de geestelijke leiding van Iran.
quote:
William Kristol, een van de oprichters van PNAC over de oorlog tegen Libanon:
Hezbollah en Hamas, die tegen de bezetting van Israel vechten, op een hoop gooien met Syriė en Iran, en het dan "The War on Terror" noemen. Kortom de opportunity is om Amerika in Israels conflicten te slepen.
[..]

Ik vind dat wederom niet vreemd, zeker gelet op de reactie's hier en die in mijn eigen
omgeving. Wat verwacht je anders wat Kristol zal zeggen. Jij zou toch zo lang-
zamerhand wel moeten weten wie de hardliners/havikken zijn.
quote:
Ah ja, Iran's scary nucleaire programma.
"Iran is a world problem, not an Israeli problem" (rrright) Iets wat evident is hoeft niet eindeloos benadrukt te worden, dit wel.
Het zouden mijn woorden kunnen zijn.
quote:
Alles gericht op:
[url=url=http://weeklystandard.com/Content/Public/Articles/000/000/012/429okqjf.asp]Israel's Enemy is America's Enemy[/url] - zoals ze het van begin af aan hebben gewild
Als klein land, omsingeld door vijandige staten, zou ik ook zorgen dat mijn "grote broer"
en weldoener in mijn buurt blijft.
pi_40154678
quote:
Op maandag 24 juli 2006 20:19 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Nee, juist niet. Het zet het conflict en deze 'oorlog' in het juiste perspectief.

In een dag Irak vallen meer doden als in deze oorlog en in Congo of Sudan vallen al jaren veelvouden. Toch blijven de demonstraties van Internationale Socialisten uit. Er klinkt geen dondertaal van Iraanse presidenten. Helemaal.... niets.

Waarom toch niet, terwijl die conflicten vele malen bloediger zijn.

Nou: omdat er geen slaatje te slaan is en er geen joods complot de schuld gegeven kan worden.
Moorden Moslims moslims uit? Worden kinderen, vrouwen en bejaarden opgeblazen uit naam van allah op dorpspleinen? No spang: doodse stilte.
Worden Hezbollah-strijders gedood door Israeliers? Het ergste van het ergste, er wordt oorlogstaal gebezigd, massale demonstraties incl. rellen en vlagverbranden, Bush krijgt de schuld en ga zo maar door.

In 1 woord: hypocriet
Waarom gaat de Vs geen weldoener uithangen in Congo en daar democratie stichtten . De oorlog in Irak kost wel zo onvoorstelbaar veel ( al meer dan Vietnam !!) , terwijl er bijna geen reet wordt gedaan aan de vreselijke toestanden in Afrika . En dan raar vinden dat de VS gebashed wordt ???????????
pi_40154979
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 02:03 schreef Incomplete het volgende:

Een Hirsi Ali die op het wetenschappelijk bureau van de PvdA, de Wiardi beckman
stichting, ook een denktank, haar ideeen geformuleerd heeft tbv de partij.
Dat de PvdA het daar niet mee eens was en de VVD zich er wel in kon vinden
betekende dat haar ideeen die zij mede uitgewerkt had in die denktank ten uitvoer
gebracht konden worden. Haar uiteindelijke ideeen zijn dermate aangepast dat van het eerste
concept weinig over gebleven is. wat is het verschil met een Cheney en Hirsi Ali??
Alsof alles letterlijk overgenomen wordt.
Niet alles , maar op zeer belangrijke punten wel . Zo is de Defensie begroting verhoogd met exact het percentage dat het PNAC in het document adviseerde , op de tiende procent nauwkeurig .
Het passeren van de (ooit door de VS zelf opgerichte ) VN , door het nieuwe concept van preventieve oorlogsvoering te lanceren is precies wat het PNAC voor ogen had . En zo zijn er nog veel meer punten die de invloed van PNAC op het huidige buitenlandsbeleid van de VS duidelijk maken .
maar liefst 12 ondertekenaars van RAD zijn op belangrijke posities in de Bush admin terecht gekomen ,posities die met defensie en buitenlandbeleid te maken hebben.
pi_40155547
quote:
Op maandag 24 juli 2006 17:13 schreef klez het volgende:

[..]

Ik weet wel vrij zeker dat als ze dat niet zouden doen, Israel al niet meer zou bestaan.
Overigens verbleekt het gebruikte geweld door Israel bij het geweld wat de Arabieren gebruiken, zowel tegen Israel als de Palestijnen.
In het conflict Israel /Palestina heeft Israel in ieder geval vele malen meer doden onder de Palestijnen veroorzaakt dan andersom het geval is . Dit is voor velen een belangrijke reden om tegen Israel te zijn .

Waarom verzetten Hezbollah en de Hamas zich eigenlijk tegen Israel ? bij het antwoord op deze vraag komen velen niet verder dan het te steken op godsdienst of op hun genen . En daar rolt dan het uitermate simplistische goed/kwaad denken uit .
Deze gedachten worden gesteund door de (black) propaganda in het geval van de war on terror die door well-funded onderdelen van de Amerikaanse regering de wereld in worden geslingerd.
"a job that needs to be done " aldus Rumsfelt
Ook Israel beschikt over veel meer en betere middelen om de media berichtgeving in hun voordeel te beļnvloeden .

[ Bericht 3% gewijzigd door atmosphere1 op 25-07-2006 02:56:14 ]
pi_40155727
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 02:18 schreef atmosphere1 het volgende:

[..]

Niet alles , maar op zeer belangrijke punten wel . Zo is de Defensie begroting verhoogd met exact het percentage dat het PNAC in het document adviseerde , op de tiende procent nauwkeurig .
Het passeren van de (ooit door de VS zelf opgerichte ) VN , door het nieuwe concept van preventieve oorlogsvoering te lanceren is precies wat het PNAC voor ogen had . En zo zijn er nog veel meer punten die de invloed van PNAC op het huidige buitenlandsbeleid van de VS duidelijk maken .
maar liefst 12 ondertekenaars van RAD zijn op belangrijke posities in de Bush admin terecht gekomen ,posities die met defensie en buitenlandbeleid te maken hebben.
Wat is er vreemd aan als mensen die in een denktank zitten/gezeten hebben of mijn part bij elkaar op school en later in de regering komen zo veel mogelijk van hun plannen proberen waar te maken.? Doen alle politici dat niet, hun ideeen proberen te verwezenlijken.?

Dat jij dan een parallel trekt/ziet met de PNAC documenten mag van mij maar
ik denk daar het mijne van.

In mijn ogen is dat jouw bijbel waar je krampachtig aan vasthoudt
en elk teken, hoe klein ook, zie jij, wil jij zien als een bevestiging van het bestaan van jouw complot.
Nou, zoals ik tegen elke gelovige zeg, respect en have fun.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 04:15:06 #230
93877 Finchy
Da Finchy
pi_40156405

A Palestinian child holds up a poster showing an Israeli child writing on rockets being fired into Lebanon by the Israeli army, during a rally at the al-Alamari refugee camp by children in the West bank town of Ramallah. (AFP)
  † In Memoriam † dinsdag 25 juli 2006 @ 05:13:58 #231
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_40156673
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 02:59 schreef Incomplete het volgende:

[..]

Wat is er vreemd aan als mensen die in een denktank zitten/gezeten hebben of mijn part bij elkaar op school en later in de regering komen zo veel mogelijk van hun plannen proberen waar te maken.? Doen alle politici dat niet, hun ideeen proberen te verwezenlijken.?
Niet als het om de belangen van een ander land gaat. (Who lied us into war?)

Dual loyalty - is a term used to describe, a situation where a person has loyalty to two separate interests which potentially conflict with each other.

Momenteel loopt er weer een zaak tegen twee AIPAC leden wegens spionage.

"two pro-Israel lobbyists under federal indictment for obtaining and distributing classified information"

En het is niet de eerste keer dat AIPAC of Israel gesnapt is.

Maar goed, de Amerikanen hebben zelf niet op hun keuken gelet, ze moeten het ook zelf weer oplossen. Wat dat betreft is Putin meer alert als hij optreedt tegen NGO's en organisaties die geld uit het buitenland krijgen en mensen met een dubbele nationaliteit uit de overheid en regering weert.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 05:22:37 #232
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_40156714
Libanon is een beetje het belgie van het middenoosten geworden geloof ik .

vroegah, als "we"" in europa mot hadden dan trokken we naar belgie en gingen mekaar daar de hersens in slaan en schieten, de zionislamisten hebben beirut als speelplaatsje
opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
pi_40157120
quote:
Op maandag 24 juli 2006 23:25 schreef Posdnous het volgende:
Ja, lees dat, plus talloze andere bronnen vanuit de conservatieve hoek van jaren geleden tot nu.
Vanuit de conspiracyhoek bedoel je.
pi_40157164
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 02:48 schreef atmosphere1 het volgende:

[..]

In het conflict Israel /Palestina heeft Israel in ieder geval vele malen meer doden onder de Palestijnen veroorzaakt dan andersom het geval is . Dit is voor velen een belangrijke reden om tegen Israel te zijn .

Als er morgen 10.000 Israeli's zouden omkomen bij een aanval zou je opeens voor Israėl zijn ?
pi_40157240
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 08:17 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Als er morgen 10.000 Israeli's zouden omkomen bij een aanval zou je opeens voor Israėl zijn ?
Nee, dan zou het natuurlijk net goed zijn.

dinsdag 25 juli 2006 @ 09:44:39 #236
70154 klez
pi_40158336
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 05:13 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Niet als het om de belangen van een ander land gaat. (Who lied us into war?)

Dual loyalty - is a term used to describe, a situation where a person has loyalty to two separate interests which potentially conflict with each other.

Momenteel loopt er weer een zaak tegen twee AIPAC leden wegens spionage.

"two pro-Israel lobbyists under federal indictment for obtaining and distributing classified information"

En het is niet de eerste keer dat AIPAC of Israel gesnapt is.

Maar goed, de Amerikanen hebben zelf niet op hun keuken gelet, ze moeten het ook zelf weer oplossen. Wat dat betreft is Putin meer alert als hij optreedt tegen NGO's en organisaties die geld uit het buitenland krijgen en mensen met een dubbele nationaliteit uit de overheid en regering weert.
Ik begrijp het probleem ook niet zo. Dit is hoe het spel gespeeld word; de Israelis zijn er - gelukkig - veel beter in dan de beschaving ontberende Syriėrs en Iraniėrs.

Het verbaast me niets dat jij vind dat de racist/fascist ex-kgb-er Putin het beter doet dan de Neocons of Israel. Tenslotte heeft die slechts het bloed van 500.000 moslims in Tjetjenie aan zijn handen.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 09:46:10 #237
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_40158361
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 08:13 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Vanuit de conspiracyhoek bedoel je.
Aan bewindslieden die gewoon toegeven hoe het in elkaar zit is weinig conspiracy aan hoor.
pi_40158367
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 09:44 schreef klez het volgende:

Het verbaast me niets dat jij vind dat de racist/fascist ex-kgb-er Putin het beter doet dan de Neocons of Israel. Tenslotte heeft die slechts het bloed van 500.000 moslims in Tjetjenie aan zijn handen.
\
Sssst, dat Rusland onder Putin weer een dictatuur begint te worden die vele, vele malen meer brute doden op zijn geweten heeft dan heel de VS en Europa + Israel bij elkaar, dat zijn slechts vervelende details.

Hoor je NS en co ooit over Tjetjenie? Njet.

Immers: Israel + VS heel slecht: alles wat daar tegen is: goed.
pi_40158373
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 09:46 schreef Posdnous het volgende:

[..]

bewindslieden
  dinsdag 25 juli 2006 @ 09:47:13 #240
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_40158381
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 08:17 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Het bewijst wel hoe er zo simplistisch gedacht wordt hier in termen van 'ergens voor zijn'.
pi_40158393
Ja, want burgerdoelen zijn hetzelfde als militaire doelen
Allah Al Watan Al Malik
pi_40158428
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 09:44 schreef klez het volgende:

[..]

Ik begrijp het probleem ook niet zo. Dit is hoe het spel gespeeld word; de Israelis zijn er - gelukkig - veel beter in dan de beschaving ontberende Syriėrs en Iraniėrs.

Wat kan jou die moslims nou schelen man. Je doet alsof het je een reet interesseert hoeveel moslims er gedood zijn, maar als er harde feiten neergezet worden over wandaden of de hypocrisie van de VS of Israel, loop je gewoon weer te kankeren op de moslims of arabieren.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 25 juli 2006 @ 09:53:45 #243
70154 klez
pi_40158501
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 09:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat kan jou die moslims nou schelen man. Je doet alsof het je een reet interesseert hoeveel moslims er gedood zijn, maar als er harde feiten neergezet worden over wandaden of de hypocrisie van de VS of Israel, loop je gewoon weer te kankeren op de moslims of arabieren.
Jij bepaalt niet voor mij of iets me interesseert. Kan je geen normale discussie meer voeren, begin je maar zo? Sneu.
Met dit soort posts wordt maar een soort hypocrisie opvallend duidelijk: die van jou onder andere.
Het gaat dus inderdaad niet om de aantallen slachtoffers, maar om de Joden en hun Amerikaanse vrienden.
pi_40158550
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 09:53 schreef klez het volgende:

[..]

Jij bepaalt niet voor mij of iets me interesseert. Kan je geen normale discussie meer voeren, begin je maar zo? Sneu.
Met dit soort posts wordt maar een soort hypocrisie opvallend duidelijk: die van jou onder andere.
Het gaat dus inderdaad niet om de aantallen slachtoffers, maar om de Joden en hun Amerikaanse vrienden.
Rofl, wie begon hier zo sneu te praten over arabieren of over moslims, dat het eigenlijk huilies waren en dat ze alleen maar aandacht willen. Lees je eigen posts alsjeblieft. En dan als het in je eigen straatje past, haal je de gedode moslims in tsjetsjenie aan. Als je voor Rusland was geweest had je die 50.000 gedode moslims gewoon weer huilies genoemt hypocriet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40158674
quote:
Hezbollah a tough foe for Israeli military

JERUSALEM - Figures released by the Israeli army show the pace of Hezbollah rockets raining down on Israel has not slowed — and the guerrillas are nowhere close to being neutralized.

Air power alone is proving insufficient to rout Hezbollah, whose determination and intimate knowledge of the terrain are making them a tougher-than-expected foe.

Mideast observers say Hezbollah only has to remain standing — not beat Israel — to emerge victorious in Arab eyes.

Hezbollah actions such as blowing up an Israeli warship with an Iranian-made radar-guided missile or firing rockets at the once out-of-range city of Haifa have shattered taboos and astounded Israel and the world.

The Shiite group has built Viet Cong-style bunkers and tunnels near the Israeli border to shelter weapons and fighters, and its members easily blend in among civilians.

"You are dealing with groups of 10 to 12 very well organized, very well trained people who work out of their homes," said Timur Goksel, a university professor who spent more than two decades as a senior U.N. adviser in south Lebanon. "Don't underestimate the resilience of these people."

Israel says it has already taken out nearly half of the estimated 10,000 to 12,000 Hezbollah rockets in south Lebanon, and that its blockade of the country should help keep the guerrillas from restocking.

But Israeli army figures show there's been no letup in the number of rockets Hezbollah has fired at Israel. Since fighting began, the count stands at more than 1,100, with the number more or less evenly divided over the past 12 days. At least 80 rockets hit Israel on Monday, and two days ago the number was 129.

Most of Hezbollah's rockets have been Iranian-made Katyushas and Syrian-made Raads, with ranges up to 28 miles. Israel also believes Hezbollah possesses the Iranian-made "Zalzal" rocket, which has the range to hit Tel Aviv and cities farther south.

"Certainly Hezbollah doesn't seem to have suffered many casualties and I don't think their military capability has been degraded," Goksel said.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 10:05:55 #246
70154 klez
pi_40158733
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 09:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Rofl, wie begon hier zo sneu te praten over arabieren of over moslims, dat het eigenlijk huilies waren en dat ze alleen maar aandacht willen. Lees je eigen posts alsjeblieft. En dan als het in je eigen straatje past, haal je de gedode moslims in tsjetsjenie aan.
[quote] Als je voor Rusland was geweest had je die 50.000 gedode moslims gewoon weer huilies genoemt hypocriet.
Zwak dit. Het is namelijk niet waar. En de getallen kloppen niet.
Mijn gepraat over "Arabieren" en "Moslims" betreft alleen die groepen die verblind door haat zich op die postzegel die Israel heet concentreren. En denken dat het Westen de oorzaak van hun ellende is. Dat zal er misschien wel eens een keertje niet bij staan, jammer dan. Ik probeer het zoveel mogelijk wel te doen.
Verder maak ik geen enkel onderscheid tussen moslim, christen, pygmee, atheist of Nieuw-Zeelander. Ik houd gewoon niet van extremisten. Waarvan jij er zeker een bent met jou subjectieve stellingnames...
pi_40158794
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 10:05 schreef klez het volgende:

[..]

Zwak dit. Het is namelijk niet waar. En de getallen kloppen niet.
Mijn gepraat over "Arabieren" en "Moslims" betreft alleen die groepen die verblind door haat zich op die postzegel die Israel heet concentreren. En denken dat het Westen de oorzaak van hun ellende is. Dat zal er misschien wel eens een keertje niet bij staan, jammer dan. Ik probeer het zoveel mogelijk wel te doen.
Verder maak ik geen enkel onderscheid tussen moslim, christen, pygmee, atheist of Nieuw-Zeelander. Ik houd gewoon niet van extremisten. Waarvan jij er zeker een bent met jou subjectieve stellingnames...
Probeer alsjeblieft niet terug te krabbelen, want het betreft niet alleen dit topic. Ook in het Irak conflict, probeer je koste wat het kost, de reputatie van Amerika en Israel hoog te houden, (over de rug van moslims). Toegeven dat zij wandaden uitvoeren in dat gebied, zit er bij jou gewoonweg niet in. Ik heb nooit en te nimmer gezegd dat Hezbollah vrij is van bloed, tegenovergestelde zelfs, jij zal dat nooit durven te zeggen van je o zo geliefde Amerika. Amerika is vrij van blaam, de moslims zijn huilies, en de Israeliers hebben nooit wat fout gedaan. Over subjectieve stellingnames gesproken zeg.. Straks ga je nog zeggen dat al die dictaturen die de arabische wereld kent, gesteund worden door de arabische volkeren, en niet door het Westen.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 25 juli 2006 @ 10:10:29 #248
70154 klez
pi_40158822
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 10:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]Straks ga je nog zeggen dat al die dictaturen die de arabische wereld kent, gesteund worden door de arabische volkeren, en niet door het Westen.
Zou het waar kunnen zijn?
  dinsdag 25 juli 2006 @ 10:11:24 #249
70154 klez
pi_40158848
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 10:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
jij zal dat nooit durven te zeggen van je o zo geliefde Amerika. Amerika is vrij van blaam, de moslims zijn huilies, en de Israeliers hebben nooit wat fout gedaan.
Dat vind ik lullig voor je, dat je dat denkt.
pi_40158881
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 10:10 schreef klez het volgende:

[..]

Zou het waar kunnen zijn?
Onmogelijk, je hoeft daarvoor niet eens in een arabisch land te zijn geweest om dat te weten. Of wil je beweren dat Saddam kennelijk toch geliefd was bij de Irakezen. (terwijl je in het Irak conflict altijd beweerde dat Irakezen tegen Saddam waren). Je kronkelt alle kanten op.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')