Dat is dan ook de hele reden van dit gebeuren natuurlijk. Uitlokken zoveel je maar kan.quote:Op maandag 24 juli 2006 21:43 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Syrië en Iran zijn voorzichtig om anderen geen excuus te geven hun op (nog meer) sancties of zelfs militaire acties te trakteren.
Er zijn er genoeg die op hen azen.
Zoals een William Kristol, die de aanval op Libanon een 'opportunity' noemt.
[afbeelding]
"You Just Want War, War, War, And You Want Us In More War"
Dat is ook meteen het antwoord waarom hier zoveel aandacht voor is. Het is onderdeel van een veel groter geheel, waaronder wat er zich in Washington afspeelt. En het heeft de potentie om te escaleren tot een veel groter en zelfs wereldwijd conflict.
Energised Neo-Cons Say Israel's Fight is America's Fight
Ja precies. Al die haat tegen Israel, allemaal bedacht in Washington.quote:Op maandag 24 juli 2006 22:58 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Dat is dan ook de hele reden van dit gebeuren natuurlijk. Uitlokken zoveel je maar kan.
Soms vraag ik mij af hoe gestoord je moet zijn om zulke dingen te kunnen verzinnen. Maar andere kant wil ik dat ook helemaal niet weten.quote:Op maandag 24 juli 2006 23:01 schreef klez het volgende:
[..]
Ja precies. Al die haat tegen Israel, allemaal bedacht in Washington.![]()
Wat zou Washington betaald hebben om die Israelis te laten ontvoeren...
Moet heerlijk zijn, zo'n droomwereldje.
Je hoort mij niet zeggen dat ze die ontvoering in scene gezet hebben hoor (al zou het niet bepaald de eerste keer zijn dat ze zoiets flikken). tevens ontken ik die haat helemaal niet.quote:Op maandag 24 juli 2006 23:01 schreef klez het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het juist alleen maar over de zielige moslims die door de Joden en de rijke blanke man onrechtvaardig behandelt worden. Maar je redenering klopt verder wel natuurlijk. Dat is de reden dat er zoveel aandacht voor is.quote:Op maandag 24 juli 2006 22:54 schreef Posdnous het volgende:
Maar bij Israel opeens wel, misschien is het dan ook omdat het juist om dat zielige Israel gaat, niet om zielige moslims. had je dat nu niet zelf kunnen verzinnen?
Nee joh, israel heeft die ontvoering in scene gezet en Nasrallah is gewoonquote:Op maandag 24 juli 2006 23:01 schreef klez het volgende:
[..]
Inderdaad ontken ik dat. Integendeel, het hele verhaal Israel-Palestijnen is een - pain in the ass - voor de democratiseringstheorie van de Neocons.quote:Op maandag 24 juli 2006 23:05 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ze sturen hier al jaren lang op aan. Ze heben de scenario's nota bene zelf zo vaak toegegeven, of wil je dat soms ontkennen?
Anderzijds is de waarheid soms zo bizar dat de menselijke geest hetquote:Op maandag 24 juli 2006 23:02 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Soms vraag ik mij af hoe gestoord je moet zijn om zulke dingen te kunnen verzinnen. Maar andere kant wil ik dat ook helemaal niet weten.
Die zocht ik maar kon er niet opkomen.quote:Op maandag 24 juli 2006 23:12 schreef -scorpione- het volgende:
Life is stranger than fiction...
Zou het toch zo zijn dat de uitvinders van democratie en een menswaardige samenleving een dergelijk complot noodzakelijk achten om te voorkomen dat er weer een genocide op de Joden plaatsvindt, dan ben ik voor...quote:Op maandag 24 juli 2006 23:12 schreef -scorpione- het volgende:
Life is stranger than fiction...
Dat is dan ook min of meer zo. Onder andere.quote:Op maandag 24 juli 2006 23:15 schreef klez het volgende:
[..]
Zou het toch zo zijn dat de uitvinders van democratie en een menswaardige samenleving een dergelijk complot noodzakelijk achten om te voorkomen dat er weer een genocide op de Joden plaatsvindt, dan ben ik voor...![]()
Lees A Clean Break.quote:
Resultaat van een denktank. En??quote:
Precies.quote:Op maandag 24 juli 2006 23:26 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Resultaat van een denktank. En??
Regeren is vooruitzien. Scenario’s maken en gebruiken voor beleidsontwikkeling.
![]()
Een regering is er om vooruit te denken. Daarbij krijgen ze hulp van denktanks diequote:Op maandag 24 juli 2006 23:31 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Precies.
Je bedoelt te zeggen dat al die serieuze denktanks, die in directe verbinding met Wolfowitz en dergelijke staan alleen maar scenario's maken waar niks mee gedaan wordt?.
Eugh.. en?? En jullie ontkennen het.quote:Op maandag 24 juli 2006 23:26 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Resultaat van een denktank. En??
Regeren is vooruitzien. Scenario’s maken en gebruiken voor beleidsontwikkeling.
![]()
Ben het niet met dat hele artikel eens, maar de inleiding is correct en ook de conclusie dat het uiteindelijke doel een veel groter conflict is waarbij Iran en Syrië gebroken worden. Nevermind dat dit gemakkelijk tot een wereldwijd conflict kan leiden.quote:
In the now infamous “Clean Break” policy paper crafted by Benjamin Netanyahu, Richard Perle, Douglas Feith and other notorious Washington and Israeli Zionists, a strategy was spelled out for the US and Israel dictating the war in Iraq, regime change for Sadaam Hussein, and attacks against Iran and Syria. The purpose of these wars was to ultimately lead to the elimination of both Hamas and Hizbullah, Islamic movements that had originally found power and legitimacy through popular international support, and most recently through democratic elections.
Israel's Clean Break
De volgende fase van een plan dat stapje voor stapje is uitgevoerd met gebruikmaking van Amerika als domme kracht.quote:
Israel Makes Its 'Clean Break'
Israel’s hawks have long recognized that the co-optation, or barring that, the destruction of Iraq was necessary for a more permanent approach, the clean break, the assertion of Israel’s monopoly of force in the Middle East. Our country, for only two trillion dollars and a few hundred thousand dead and maimed on all sides, has facilitated the destruction of Iraq.
Were we really needed for the next phase, launched this week?
Volgens mij voel ik me met "jullie" niet aangesproken.quote:Op maandag 24 juli 2006 23:40 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Eugh.. en?? En jullie ontkennen het.
[..]
Je maakt jezelf belachelijk (nofi) door zo'n beetje alles wat je tegenkomt op het netquote:Op maandag 24 juli 2006 23:41 schreef Posdnous het volgende:
@Incomplete
Uiteraard.
En aan de geschriften van die denktanks te lezen (zie o.a. post NorthernStar) gaat er vooral heel veel rond wat we hier constant lopen te vertellen maar wat belachelijk wordt gemaakt.
http://www.spiegel.de/politik/debatte/0,1518,428093,00.htmlquote:Der pazifistische Impuls, den der jüngste israelische Abwehrkrieg in Deutschland und Europa mobilisierte, ist unüberlegt oder verlogen, in jedem Fall aber kontraproduktiv, provoziert er doch in seiner Konsequenz lediglich die noch schlimmere Schlacht. Die Schlussfolgerung aus Hitlers Vernichtungskrieg - "Nie wieder Faschismus! Nie wieder Krieg!" - wurde einst gezogen, damit ein antisemitischer Krieg nie wieder möglich wird. Was heute davon übrig geblieben ist - "Nie wieder Krieg gegen Faschismus!" - stellt die historische Erfahrung auf den Kopf.
Het is niet een denktank, het zijn mensen die in de Bush regering zitten of hebben gezeten. Net als de PNAC-groep, waarvan een groot aantal dezelfden zijn als die van A Clean Break.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 00:16 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Als een denktank morgen besluit dat
Daarom hecht ik er geen waarde aan.![]()
Hezbollah en Hamas, die tegen de bezetting van Israel vechten, op een hoop gooien met Syrië en Iran, en het dan "The War on Terror" noemen. Kortom de opportunity is om Amerika in Israels conflicten te slepen.quote:
And indeed, this is a great opportunity. I think our weakness, unfortunately, invited this aggression, but this aggression is a great opportunity to begin resuming the offensive against the terrorist groups. Israel is fighting four of our five enemies in the Middle East, in a sense. Iran, Syria, sponsors of terror; Hezbollah and Hamas. This is an opportunity to begin to reverse the unfortunate direction of the last six to nine months and get the terrorists and the jihadists back on the defensive.
Ah ja, Iran's scary nucleaire programma.quote:
Why wait? Does anyone think a nuclear Iran can be contained? That the current regime will negotiate in good faith? It would be easier to act sooner rather than later. Yes, there would be repercussions--and they would be healthy ones, showing a strong America that has rejected further appeasement.
Mensen die dus weten waar ze het over hebben.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 01:32 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
[quote]Het is niet een denktank, het zijn mensen die in de Bush regering zitten of hebben gezeten. Net als de PNAC-groep, waarvan een groot aantal dezelfden zijn als die van A Clean Break.
Een Hirsi Ali die op het wetenschappelijk bureau van de PvdA, de Wiardi beckmanquote:Als de leden van PNAC plaatsen in de Bush regering innemen, Cheney en Rumsfeld oa, en die regering gaat vervolgens uitvoeren wat ze eerder schreven, dan is dat niet speculatief, ingegeven door paranoia of whatever. Dat is voor iedereen na te lezen.
Misschien ligt het aan je vaak vooringenomen en drammerige manier van postenquote:Andere kritiek dan dat men het verwerpt als "complot onzin" krijg je ook niet.
Dat doet Israel al heel erg lang en in mijn ogen terecht.Ze hebben altijd gewaarschuwdquote:En wie pushen ondertussen in Washington weer voor escalatie en oorlog met Iran?
[..]quote:William Kristol, een van de oprichters van PNAC over de oorlog tegen Libanon:
Hezbollah en Hamas, die tegen de bezetting van Israel vechten, op een hoop gooien met Syrië en Iran, en het dan "The War on Terror" noemen. Kortom de opportunity is om Amerika in Israels conflicten te slepen.
Het zouden mijn woorden kunnen zijn.quote:Ah ja, Iran's scary nucleaire programma.
"Iran is a world problem, not an Israeli problem" (rrright) Iets wat evident is hoeft niet eindeloos benadrukt te worden, dit wel.
Als klein land, omsingeld door vijandige staten, zou ik ook zorgen dat mijn "grote broer"quote:Alles gericht op:
[url=url=http://weeklystandard.com/Content/Public/Articles/000/000/012/429okqjf.asp]Israel's Enemy is America's Enemy[/url] - zoals ze het van begin af aan hebben gewild
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |