Ik vind die aanhoudende destructieve redenatie echt zonde.quote:Op donderdag 20 juli 2006 03:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sisters of Suicide, das weer eens wat anders als de Sisters of Mercy
Nogal wat retorische vragen als je uiteindelijk zelf het antwoord geeft...quote:Op donderdag 20 juli 2006 03:58 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Kan iemand mij overigens vertellen welke staatsvorm de Palestijnen hadden, voordat de Joden hun land 'inpikte'?
Was het een Kalifaat? Een koning of keizerrijk? Of een republiek? En welke muntsoort hadden ze? En welke taal spraken en spreken ze? Palestijns?
Waarom hadden de Palestijnen voor 1967 geen soevereine staat die zij nu wel wensen (en via terroristische organisaties eisen)?
Oeh, dat is lang geleden. Floodland maar weer eens opzetten.quote:Op donderdag 20 juli 2006 03:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Sisters of Suicide, das weer eens wat anders als de Sisters of Mercy
Via de VN konden ze iig beiden toen een staat oprichten, en de Palestijnen gingen niet op die deal in.quote:Op donderdag 20 juli 2006 04:08 schreef Doderok het volgende:
[..]
Nogal wat retorische vragen als je uiteindelijk zelf het antwoord geeft...
Waarom hadden de joden voor 1948 geen eigen staat (die ze toen ook via terreuracties eisten)?
Er was dacht ik ook een Katholieke organisatie met die naam, maar weet het niet helemaal zeker.quote:Op donderdag 20 juli 2006 04:10 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Oeh, dat is lang geleden. Floodland maar weer eens opzetten.
Euhquote:Op donderdag 20 juli 2006 04:10 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Oeh, dat is lang geleden. Floodland maar weer eens opzetten.
De huidige? Is best.quote:Op donderdag 20 juli 2006 04:16 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ey Nighth4wk, mag ik jouw usericon gebruiken? [afbeelding]
Klopt. Die laatste vraag slaat nergens op. Ik had mezelf even niet in de handquote:Op donderdag 20 juli 2006 04:08 schreef Doderok het volgende:
[..]
Nogal wat retorische vragen als je uiteindelijk zelf het antwoord geeft...
Waarom hadden de joden voor 1948 geen eigen staat (die ze toen ook via terreuracties eisten)?
Wacht ff hoor ? Ik ga je proberen te begrijpenquote:Op donderdag 20 juli 2006 00:00 schreef remlof het volgende:
Ik snap echt niet waar Israel mee bezig in Libanon... Dat land was eindelijk weer een beetje opgebouwd, mede dankzij buitenlandse investeringen, na de verwoestingingen die na 1982 hebben plaatsgevonden. En net nu het Libanon weer een beetje voor de wind gaat gooit Israel alles weer in puin.
Weg investeerders, weg hoop, terug haat jegens Israel.
Wat Israel deze dagen doet met haar bombardementen is een nieuwe generatie Libanezen in de armen van de Hezbollah jagen...
bronquote:The IDF has found that Hizbullah is preventing civilians from leaving villages in southern Lebanon. Roadblocks have been set up outside some of the villages to prevent residents from leaving, while in other villages Hizbullah is preventing UN representatives from entering, who are trying to help residents leave. In two villages, exchanges of fire between residents and Hizbullah have broken out. (Hanan Greenberg)
bronquote:***************************************
Peres:cijfers Libanon onbetrouwbaar
` De Israëlische vice-premier Shimon
Peres trekt de cijfers van de Libanese
regering over het aantal slachtoffers
in twijfel.De Libanese premier Siniora
stelt dat door de Israëlische aanvallen
zeker 300 Libanezen zijn gedood.500.000
mensen zijn op de vlucht geslagen.
Tegenover CNN noemde Peres de aantallen
onbetrouwbaar.Ook zei hij dat het leger
maatregelen neemt om te vermijden dat
burgers het slachtoffer worden en dat
de infrastructuur wordt beschadigd.
Siniora vroeg de wereldgemeenschap
gisteren Libanon te hulp te komen.Hij
wil een staakt-het-vuren om humanitaire
hulpverlening mogelijk te maken.
Irrelevant. Feit is dat er nu een bevolkingsgroep is (ontstaan) die zich cultureel met elkaar identificeert en dus zelfbeschikkingsrecht hebben.quote:Op donderdag 20 juli 2006 03:58 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Kan iemand mij overigens vertellen welke staatsvorm de Palestijnen hadden, voordat de Joden hun land 'inpikte'?
Was het een Kalifaat? Een koning of keizerrijk? Of een republiek? En welke muntsoort hadden ze? En welke taal spraken en spreken ze? Palestijns?
Waarom hadden de Palestijnen voor 1967 geen soevereine staat die zij nu wel wensen (en via terroristische organisaties eisen)?
http://en.wikipedia.org/wiki/Palestinequote:Op donderdag 20 juli 2006 03:58 schreef damian5700 het volgende:
[..]
en maar ontkennenquote:
The IDF has found that Hizbullah is preventing civilians from leaving villages in southern Lebanon. Roadblocks have been set up outside some of the villages to prevent residents from leaving, while in other villages Hizbullah is preventing UN representatives from entering, who are trying to help residents leave. In two villages, exchanges of fire between residents and Hizbullah have broken out. (Hanan Greenberg)quote:Op donderdag 20 juli 2006 10:11 schreef Meki het volgende:
Duizenden Libanese burgers in de val
'Humanitaire ramp dreigt'
Duizenden burgers in verscheidene dorpen in Zuid-Libanon zitten ingesloten zonder voedsel en medicijnen en kunnen geen kant op. Een vrijwilliger van het Rode Kruis waarschuwde donderdag voor een 'humanitaire ramp' als Israël de hulpverleners niet toestaat de mensen te bereiken.
ff in Nederlands aubquote:Op donderdag 20 juli 2006 10:19 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
The IDF has found that Hizbullah is preventing civilians from leaving villages in southern Lebanon. Roadblocks have been set up outside some of the villages to prevent residents from leaving, while in other villages Hizbullah is preventing UN representatives from entering, who are trying to help residents leave. In two villages, exchanges of fire between residents and Hizbullah have broken out. (Hanan Greenberg)
quote:Op donderdag 20 juli 2006 09:58 schreef Glasnosteraar het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Palestine
edit: wel de moeite waard om even door te nemen, weet je meteen waarom sommige users hier liever niet over praten
quote:
ik heb nu HBO opleiding nadat ik me MBO opleiding heb afgerondquote:Op donderdag 20 juli 2006 10:26 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
wel heel erg matig dan. Net als je Nederlands maar goed je hebt geen opleiding neem ik aan?
Waar je de Nederlandse taal een beetje is bijgebracht.
Omdat, zoals Plae@ al aangaf je de media niet klakkeloos kunt geloven. Libanon en Hezbollah hebben er baat bij om zoveel mogelijk burgerslachtoffers in het nieuws te brengen. Hoe meer medelijden met de burgers hoe sneller de internationale opinie gaat roepen om een einde van het conflict. Hezbollah heeft flinke klappen gehad deze week maar je hoort niets over dode Hezbollah in de media van Libanon. Waarom, omdat ze dat niet willen natuurlijk.quote:Op donderdag 20 juli 2006 10:29 schreef Meki het volgende:
Waarom trekt Peres de doden in Libanon in twijfel ???
Een hoop mensen hebben het land kunnen ontvluchten. Afgelopen vrijdag is wel de belangrijkste hoofdweg naar Syrië gebombardeerd waardoor het nu helemaal lastig wordt om te vluchten.quote:Op donderdag 20 juli 2006 10:21 schreef PLAE@ het volgende:
Ik neem alle berichtgeving mte 20 korrels zout.
Het compleet mollen van de infrastructuur (inclusief bruggen) noem ik net zo goed het tegenwerken van burgers die willen vluchten.
Peres moet maar eens meer nieuws kijken en daar liggen alleen maar dode burgers.quote:Op donderdag 20 juli 2006 10:32 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Omdat, zoals Plae@ al aangaf je de media niet klakkeloos kunt geloven. Libanon en Hezbollah hebben er baat bij om zoveel mogelijk burgerslachtoffers in het nieuws te brengen. Hoe meer medelijden met de burgers hoe sneller de internationale opinie gaat roepen om een einde van het conflict. Hezbollah heeft flinke klappen gehad deze week maar je hoort niets over dode Hezbollah in de media van Libanon. Waarom, omdat ze dat niet willen natuurlijk.
Ik heb het nog niet eens zo zeer over die weg. Meer over bruggen enzo. Dan wordt het toch lastig om rivieren over te steken met je gezinnetje.quote:Op donderdag 20 juli 2006 10:33 schreef schatje het volgende:
[..]
Een hoop mensen hebben het land kunnen ontvluchten. Afgelopen vrijdag is wel de belangrijkste hoofdweg naar Syrië gebombardeerd waardoor het nu helemaal lastig wordt om te vluchten.
Jezus wat een scheve zinnen en jij doet HBO?quote:Op donderdag 20 juli 2006 10:33 schreef Meki het volgende:
[..]
Peres moet maar eens meer nieuws kijken en daar liggen alleen maar dode burgers.
tjaah dan had Israrel de kinderen moeten besparen en niet vermoorden dan stijgt de medelijden met Libanon en wordt Israel daartoe gehaat
Heb je begrepen wat ik schreef? Dat je dode burgers ziet in het nieuws wilt niet perse zeggen dat er dode burgers zijn gevallen. Een goede tvmaker kan met de beelden van een groep slachtoffers je laten geloven dat er 10x zoveel slachtoffers zijn. Dat door de manier van knippen, camerapositie etc etc.quote:Op donderdag 20 juli 2006 10:33 schreef Meki het volgende:
[..]
Peres moet maar eens meer nieuws kijken en daar liggen alleen maar dode burgers.
tjaah dan had Israrel de kinderen moeten besparen en niet vermoorden dan stijgt de medelijden met Libanon en wordt Israel daartoe gehaat
Een voorbeeld:quote:Op donderdag 20 juli 2006 10:32 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Hezbollah heeft flinke klappen gehad deze week maar je hoort niets over dode Hezbollah in de media van Libanon. Waarom, omdat ze dat niet willen natuurlijk.
quote:De Israëlische luchtmacht heeft in de nacht van woensdag op donderdag een bunker aangevallen in het zuiden van Beiroet waar leiders van de Libanese Hezbollah verscholen zitten. Dat deelde een woordvoerder van het Israëlische leger mee.
De aanval vond plaats in de wijk Bourj El-Barajneh, verduidelijkte de woordvoerder. Met die grootscheepse luchtaanval probeerde de Israëlische luchtmacht woensdagnacht de leider van Hezbollah, sjeik Hassan Nasrallah, uit te schakelen. Volgens informatie van de Israëlische inlichtingendienst hield Nasrallah zich samen met andere topfiguren van Hezbollah op in een bunker in een plaatselijk vluchtelingenkamp. In totaal werd 23 ton bommen op de bunker gedropt, waaronder zich ook materiaal bevond dat zich door de bescherming van de bunker boort, aldus de Israëlische radio. De piloten spraken over voltreffers.
De Libanese Hezbollah liet echter weten dat er geen enkele leider of lid om het leven gekomen is bij het bombardement door de Israëlische luchtmacht op een gebouw, dat volgens het Israëlische leger een bunker was waar leiders van Hezbollah verscholen zaten. "De waarheid is dat het gebouw dat gebombardeerd is door vijandelijke toestellen een moskee is die nog niet af is", staat in een persbericht van Hezbollah.
dat komt me bekend voor daar had BSB het ook overquote:Op donderdag 20 juli 2006 10:37 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Heb je begrepen wat ik schreef? Dat je dode burgers ziet in het nieuws wilt niet perse zeggen dat er dode burgers zijn gevallen. Een goede tvmaker kan met de beelden van een groep slachtoffers je laten geloven dat er 10x zoveel slachtoffers zijn. Dat door de manier van knippen, camerapositie etc etc.
Er zijn overigens zeker burgers omgekomen. Maar de cijfers geloof ik niet. Het lijkt me aan de Libanese kant vaak natte vingerwerk in de verwarring na een bombardement.
quote:Op donderdag 20 juli 2006 10:37 schreef Almere-Dude het volgende:
[..]
Jezus wat een scheve zinnen en jij doet HBO?
Vergeet niet dat de geavanceerdheid, of sluwheid (of juist primitiviteit), van een propaganda machine afhangt van de cultuur welke zij bedient.quote:
Dat heeft daar niets mee te maken. Heb je begrepen wat ik schreef over media? Dat iedere zijde het nieuws aanpast aan zijn doelstellingen?quote:Op donderdag 20 juli 2006 10:38 schreef Meki het volgende:
[..]
dat komt me bekend voor daar had BSB het ook over![]()
Elsevierquote:Israël: Bommen op hoofdkwartier Hezbollah
Het Israëlische leger zegt een bunker van Hezbollah te hebben gebombardeerd in het zuiden van de Libanese hoofdstad Beiroet. In de bunker zou zich de top van de Hezbollah-beweging hebben schuilgehouden, onder wie mogelijk Hezbollah-leider Hassan Nasrallah.
Een militaire bron zei dat aan de aanval tientallen vliegtuigen deelnamen. Of bij het bombardement doden zijn gevallen, is niet bekend. Volgens de tv-zender van Hezbollah, al-Manar, is het bericht onzin. Israël zou helemaal geen bunker hebben gebombardeerd, maar een moskee in aanbouw.
Massale evacuatie buitenlanders
Buitenlanders vertrekken massaal uit Libanon
Massale evacuatie buitenlanders
Evacuatie
Intussen gaat de uittocht van buitenlanders uit Libanon onverminderd door. Ongeveer vierhonderd Nederlanders worden vandaag met bussen naar Syrië gebracht, om van daaruit naar Nederland te vliegen. Dat meldt het ministerie van Buitenlandse Zaken. De eerste 286 Nederlandse evacués kwamen dinsdag in Nederland aan.
Ook uit de haven van Beiroet vertrekken veel buitenlanders. De schepen varen heen en weer tussen Libanon en Cyprus. Woensdagnacht zijn zo’n duizend Amerikanen aangekomen op Cyprus met een schip van de Amerikaanse marine. Woensdag arriveerden op Cyprus al ongeveer 1500 buitenlanders uit Libanon.
Niet iedereen die weg wil, slaagt daarin. In veel Libanese havens is de situatie chaotisch. Er is niet genoeg plek op de schepen voor de duizenden gegadigden. In het zuiden van Libanon kan een nog onbekend aantal Nederlanders niet worden bereikt. Mogelijk willen zij ook naar Nederland.
* Israëlische grondtroepen zijn donderdagochtend opnieuw de directe confrontatie aangegaan met militanten van de Hezbollahbeweging. Dat gebeurde langs de grens van Israël en Libanon, vlak bij het grensdorp Avivim. In hetzelfde gebied doodde Hezbollah woensdag twee Israëlische militairen.
* Israël heeft verklaard dat het offensief tegen Hezbollah voortduurt totdat de 'dreiging van deze 'As van het Kwaad' is weggenomen. Volgens het Israëlische leger zal de vernietiging van de infrastructuur van Hezbollah nog 'tien tot veertien dagen' in beslag nemen (lees ook Israël dreigt met grootscheepse oorlog).
* De Verenigde Staten wachten nog zeker een week voordat zij zich scharen achter de internationale roep om beëindiging van het geweld in Libanon. President George W. Bush vindt dat Israël het recht heeft zichzelf te verdedigen, en dat terreurgroep Hezbollah zelf het geweld over Libanon heeft afgeroepen (lees 'Amerika geeft Israël nog week vrij spel').
jep dat heb ik begrepen maar ik ben nog steeds overtuigd en geloof zeker dat er 300 - 400 burgers zijn omgekomen in Libanonquote:Op donderdag 20 juli 2006 10:41 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Dat heeft daar niets mee te maken. Heb je begrepen wat ik schreef over media? Dat iedere zijde het nieuws aanpast aan zijn doelstellingen?
Hoi Meki,quote:
bronquote:7. The presence or movements of the civilian population or individual civilians shall not be used to render certain points or areas immune from military operations, in particular in attempts to shield military objectives from attacks or to shield, favour or impede military operations. The Parties to the conflict shall not direct the movement of the civilian population or individual civilians in order to attempt to shield military objectives from attacks or to shield military operations.
Ondanks het feit dat ik leraar ben, en ik het vrijwel onmogelijk acht dat jij zelfs met succes een VMBO-t opleiding hebt kunnen afronden, laat staan MBO-4, en ik je dus ook niet geloof...quote:
camera neem ik mee naar Marokkoquote:Op donderdag 20 juli 2006 10:47 schreef B4CO het volgende:
[..]
Hoi Meki,
Ga eens met een camera daar filmen
en neem een telraam mee
nog 1 dag en dan.... vakantie![]()
Voorbeeld reactie van een leraarquote:Op donderdag 20 juli 2006 10:48 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ondanks het feit dat ik leraar ben, en ik het vrijwel onmogelijk acht dat jij zelfs met succes een VMBO-t opleiding hebt kunnen afronden, laat staan MBO-4, en ik je dus ook niet geloof...
Welke richting?
ik heb MBO afgerond richting handelquote:Op donderdag 20 juli 2006 10:48 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ondanks het feit dat ik leraar ben, en ik het vrijwel onmogelijk acht dat jij zelfs met succes een VMBO-t opleiding hebt kunnen afronden, laat staan MBO-4, en ik je dus ook niet geloof...
Welke richting?
Is school voor journalistiek niet meer voor jou?quote:Op donderdag 20 juli 2006 10:50 schreef Meki het volgende:
[..]
ik heb MBO afgerond richting handel
en nu ben ik bezig met HBO economie voornamelijk richting Handel
dat kan ook maar ik ben heel goed in Handel dus heb ik daarvoor gekozenquote:Op donderdag 20 juli 2006 10:51 schreef B4CO het volgende:
[..]
Is school voor journalistiek niet meer voor jou?
Er zullen in Libanon wel vacatures zijn momenteelquote:Op donderdag 20 juli 2006 10:51 schreef B4CO het volgende:
[..]
Is school voor journalistiek niet meer voor jou?
quote:Op donderdag 20 juli 2006 10:52 schreef Evil_Jur het volgende:
oew, de EU smeekt om een staakt het vuren, nu maar hopen dat ze geen boze brief sturen
Dat doen ze alleen maar om "erbij" te horen.quote:Op donderdag 20 juli 2006 10:52 schreef Evil_Jur het volgende:
oew, de EU smeekt om een staakt het vuren, nu maar hopen dat ze geen boze brief sturen
By JIM KRANE, Associated Press Writerquote:Analysts say Israel's targeting of civilian and government infrastructure overshadows its strikes on the offices and rocket launchers of Hezbollah guerrillas, whose capture of two Israeli soldiers triggered the attacks.
"This is a classic strategic bombing campaign," said Stephen Biddle, a former head of military studies at the U.S. Army War College now at the Council on Foreign Relations. "What the Israelis are trying to do is pressure others into solving their problem for them, hence the targeting of civilian infrastructure."
But the growing list of civilian casualties — despite Israel's use of U.S.-designed precision-guided bombs — could turn Arabs and others against the Jewish state and its key ally, the U.S., and still not fatally wound Hezbollah, said military analysts.
Israeli Cabinet ministers have said the bombing aims to punish Lebanon and make the government understand the entire country will suffer if Hezbollah — which operates freely in the south — isn't reined in.
But Israeli military spokesman Capt. Jacob Dallal said Wednesday that Israel's bombing targets have direct military significance, since Hezbollah uses roads to transport its rockets and stores them in houses.
"A lot of the rockets are stored in people's homes in urban areas, fired from within villages and brought in from the Damascus-Beirut highway," Dallal said. "We are in day eight and the present condition of Hezbollah is unlike it was on day one. There's no comparison, their infrastructure, their weaponry have all been degraded considerably."
Classic strategic bombardment campaigns aim to flatten key economic resources and are usually designed to bend the targeted government to the will of its attacker or turn the populace against the government.
The United States has been one of the chief proponents of strategic bombardment, launching campaigns in Vietnam, Iraq and Serbia. In World War II it targeted factories, railroads, bridges, ports and, in some cases, residential neighborhoods.
James Dobbins, a former Bush administration envoy to Afghanistan who now heads military analysis for the Rand Corp., said choice of targets by Israel was the key and may be misdirected.
"The military rationale seems rather thin, since many of the targets have no conceivable relationship to Hezbollah," he said.
Hezbollah has little visible presence and few links to Lebanon's military. It is skilled at cloaking its actions from Israeli sensors, while its primitive rockets — which have also killed innocents — are fired from easy-to-hide mobile launchers. Their lack of a guidance system leaves them without a traceable electronic signature, said Mustafa Alani, a military analyst with Dubai-based Gulf Research Center.
"The Israelis face their classic problem: They cannot punish Hezbollah, which has no physical structure to destroy," Alani said.
Instead, Israel is bombing Hezbollah's Shiite Muslim power base, leveling villages and office and apartment blocks in Shiite neighborhoods in the eastern Bekaa Valley, southern Lebanon and south Beirut.
Dallal said the Israeli military bombs civilian buildings or homes if intelligence points to a Hezbollah office or munitions on the site.
"If there is a rocket stored in an apartment building and we attack the apartment in the building in which it is stored," he said. "We have the right to attack because of the missile."
The Brookings Institution's Michael O'Hanlon said the Israeli campaign most closely resembles the U.S.-led NATO bombardment of Serbia in 1999, in which a victory was achieved without a land invasion.
But the 78-day NATO bombardment of Serbia had clear international legitimacy and was more gradual. Air crews targeted Serbian military and communications sites first, and when that didn't persuade the Serb military to pull out of Kosovo, planes hit civilian and government targets.
Targeting was far more discriminatory. Despite tens of thousands of sorties, NATO is thought to have killed 500 civilians in the 2- 1/2 month campaign. By contrast, Israel has killed more than 250 Lebanese in eight days.
And the Serbian actions that triggered NATO's airstrikes were far larger than anything launched from Lebanon, Dobbins said.
"The Serbian government was responsible for the ethnic cleansing in Kosovo that drove a million people from their homes," Dobbins said, "while the Lebanese government is not responsible for the rocket attacks upon Israel."
The government, however, has been unable to fulfill a U.N. directive that Hezbollah be disarmed and that government forces take control of southern Lebanon.
Israel has also chosen to hit targets that the United States would probably reject, because of the danger of killing civilians, said Michele Flournoy, a former
Pentagon strategist now with CSIS.
U.S. war planners realize their campaigns lose international and domestic support when innocents are killed, Flournoy said.
"Our own population is very discriminating in the use of force. People here have bought into the idea of proportionality and the just war," Flournoy said.
For Israel, "it's a balancing act," Flournoy said. "They want to use enough force to get through to the terrorists, while at the same time staying within international norms, so as not to become a pariah."
Israel's history, however, has produced a defense posture that views its enemies as fundamental and existential threats to the country's very survival.
"The airports and bridges don't belong to Hezbollah," Alani said. "People may understand their (Israeli) reactions for the first few days. But world leaders will soon say 'we don't see any links between your attacks and the threat you face.'"
http://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_exodus_from_Arab_landsquote:Op donderdag 20 juli 2006 09:58 schreef Glasnosteraar het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Palestine
edit: wel de moeite waard om even door te nemen, weet je meteen waarom sommige users hier liever niet over praten
hezbollah zei dat ze een moskee in aanbouw hebben gebombadeertquote:Op donderdag 20 juli 2006 11:37 schreef Glasnosteraar het volgende:
ik begin me nu af te vragen of Israel met het vernietigen van die bunker nu Nasrallah te grazen hebben genomen hebben, of niet.
Iemand iets nieuws gehoord?
quote:Op donderdag 20 juli 2006 11:27 schreef Meki het volgende:
Intussen zijn er advertenties in kranten
[afbeelding]
Probleem is dat je na die woorden al kunt stoppen met lezen. Net als veel perscommunicaties van het IDF, vrees ik...quote:Op donderdag 20 juli 2006 11:39 schreef Boomstam het volgende:
[..]
hezbollah zei dat ze een moskee in aanbouw hebben gebombadeert
en dat niemand gewond was.
maar het is wel sterk dat je 23ton explosieven gebruikt voor een moskee.....
er wordt beweerd dat er nauwelijks hezbollah leden gedood worden, maar je ziet dat Israel vrij succesvol is in de Westbank en Gaza met het liquideren van dergelijke types. Ik vraag me af of die Hezbollah of de benen heeft genomen, of de pan in gehakt worden.quote:Op donderdag 20 juli 2006 11:39 schreef Boomstam het volgende:
[..]
hezbollah zei dat ze een moskee in aanbouw hebben gebombadeert
en dat niemand gewond was.
maar het is wel sterk dat je 23ton explosieven gebruikt voor een moskee.....
ja volgens peretz ofzo, zou hezbollah liegen over aantal slachtoffers.quote:Op donderdag 20 juli 2006 11:46 schreef Glasnosteraar het volgende:
[..]
er wordt beweerd dat er nauwelijks hezbollah leden gedood worden, maar je ziet dat Israel vrij succesvol is in de Westbank en Gaza met het liquideren van dergelijke types. Ik vraag me af of die Hezbollah of de benen heeft genomen, of de pan in gehakt worden.
We zullen wel zien wanneer Nasrallah weer een video-appearance maakt, of niet.
die opmerking over die moskee is wel geestig, zag op Geenstijl; "Aha! dus daar zijn moskeeën voor..."![]()
Waar zeuren die Arabieren eigenlijk over?quote:Op donderdag 20 juli 2006 11:27 schreef Demophon het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_exodus_from_Arab_lands
Nou, na dat gelezen te hebben (tezamen wat de Europese nationalisten en communisten deden) kan ik mij gelijk voorstellen waarom de Joden een eigen staat kregen van de VN.
Ah, Libanon trekt zijn mond eens open, heel goed.quote:Op donderdag 20 juli 2006 11:46 schreef opinionr het volgende:
11:51 Lebanese PM: Hezbollah created `state within a state,` must be disarmed (AP)
![]()
Voorlopig zijn het alleen woorden, ze hadden beter wat aan de Hezbollah kunnen doen voor het offensief.quote:Op donderdag 20 juli 2006 11:59 schreef -scorpione- het volgende:
Ah, Libanon trekt zijn mond eens open, heel goed.
dat moet Peretz niet zeggenquote:Op donderdag 20 juli 2006 11:52 schreef Boomstam het volgende:
[..]
ja volgens peretz ofzo, zou hezbollah liegen over aantal slachtoffers.
Hij roept ook op om die cijfers niet te vertrouwen.
dus volgens jouw spreek de hezbollah de waarheid en dient aan geen van alle cijfers getwijfelt te worden......quote:Op donderdag 20 juli 2006 12:06 schreef Meki het volgende:
[..]
dat moet Peretz niet zeggen
om de cijfers niet te vertrouwen
Libanon spreekt de waarheidquote:Op donderdag 20 juli 2006 12:10 schreef Boomstam het volgende:
[..]
dus volgens jouw spreek de hezbollah de waarheid en dient aan geen van alle cijfers getwijfelt te worden......
dan weten we dat ook weer![]()
om zo de doden van kinderen en burgers te rechtvaardigenquote:Op donderdag 20 juli 2006 12:15 schreef Frances het volgende:
Vanmiddag in Amsterdam een pro-israel demonstratie. Komt allen!!!!!!!!!! Ik stap zo op de trein![]()
Am Yisrael chai
![]()
Dit lijkt me wel mooi voor Meki.quote:Op donderdag 20 juli 2006 12:15 schreef Frances het volgende:
Vanmiddag in Amsterdam een pro-israel demonstratie. Komt allen!!!!!!!!!! Ik stap zo op de trein![]()
Am Yisrael chai
![]()
nee meki, niet waar .quote:Op donderdag 20 juli 2006 12:18 schreef Meki het volgende:
[..]
om zo de doden van kinderen en burgers te rechtvaardigen![]()
Kijk!quote:Op donderdag 20 juli 2006 12:18 schreef Meki het volgende:
[..]
om zo de doden van kinderen en burgers te rechtvaardigen![]()
Erg trieste reactie.quote:Op donderdag 20 juli 2006 12:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kijk!
Zie een moslim radicaliseren!
Hoe gaan je vlieglessen, meki?
quote:Op donderdag 20 juli 2006 12:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kijk!
Zie een moslim radicaliseren!
Hoe gaan je vlieglessen, meki?
Is ook bedacht door de Libanese geheime dienst om zo een verschuiving van het slagveld te realiseren.quote:
Ngo monitor zegt natuurlijk dat de tekst van toepassing is, maar ik weet niet met zekerheid of artikel 51 zo moet geïnterpreteerd worden. Mogelijk is artikel 58 meer van toepassing:quote:Op donderdag 20 juli 2006 10:48 schreef schatje het volgende:
[..]
bron
Doderok, nog even over jouw eerdere bewering dat Hezbollah geen gebruikt maakt van menselijke schilden. De tekst hierboven is ook van toepassing op hen aangezien 1- het hoofdkantoor was gevestigd in een woonwijk en 2- omdat er raketten worden afgevuurd vanaf installaties in woonwijken.
quote:Article 58, Precautions Against the Effects of Attacks, creates a duty against the passive creation of proximity human shields: “Parties to a conflict, to the extent feasible, shall remove the civilian population and material under their control from the vicinity of military objectives, avoid locating military objectives within or proximate to densely populated areas, and take other necessary precautions to safeguard the civilian population and civilian objects under their control against the dangers of military operations.”
Hoe moeten zulke regels geïnterpreteerd worden wanneer men over guerilla groeperingen of organisaties als Hezbollah spreekt? Is het Hezbollah of de Libanese regering die de burgers onder haar controle heeft?quote:Given the modern nature of war and the transition of most societies to an industrialized economy with urban centers as their focal point, it seems likely that legitimate military targets will be located near civilians or civilian objects simply out of efficiency or because of urban growth. The Geneva Conventions and Additional Protocol I still mandate a duty on a party to a conflict to remove civilians from such an area, but that might not be practical in all situations.
Als artikel 51 van toepassing is op de situatie, dan kan Israël dat nog niet gebruiken als rechtvaardiging voor het aantal burgerslachtoffers:quote:On 21 June 1989, the Swiss Federal Department of Foreign Affairs received a letter from the Permanent Observer of Palestine to the United Nations Office at Geneva informing the Swiss Federal Council "that the Executive Committee of the Palestine Liberation Organization, entrusted with the functions of the Government of the State of Palestine by decision of the Palestine National Council, decided, on 4 May 1989, to adhere to the Four Geneva Conventions of 12 August 1949 and the two Protocols additional thereto".
On 13 September 1989, the Swiss Federal Council informed the States that it was not in a position to decide whether the letter constituted an instrument of accession, "due to the uncertainty within the international community as to the existence or non-existence of a State of Palestine".
quote:Article 51 notably does not excuse considering the presence of human shields during the targeting process
quote:Targets protected by human shields might still be attacked subject to the attacking party’s obligations under international law to minimize collateral damage. Collateral damage usually occurs when attacks targeting military objectives cause civilian casualties and damage to civilian objects. It often occurs when military targets are located in urban areas.
Principle of military necessity. Any attack must be justified by military necessity, which means attacks should be limited to legitimate military targets such as armed forces and civilian combatants; positions or installations occupied by armed forces, as well as objectives that are directly contested in battle; and military installations such as barracks, war ministries, munitions or fuel dumps, storage yards for vehicles, airfields, rocket launch ramps, and naval bases. Legitimate but not purely military targets are commonly referred to as dual-use targets and include infrastructure, communications, and military-industrial, military research, and energy production facilities.
http://www.au.af.mil/au/awc/awcgate/milreview/schoenekase.pdfquote:A more succinct definition of targeting is the use of “measures of regulated force not forbidden by international law which are indispensable for securing the prompt submission of the enemy, with the least possible expenditures of economic resources.”
Failure to adhere to this principle could have serious consequences. The Rome Statute for the ICC lists “extensive destruction and appropriation of property, not justified by military necessity and carried out unlawfully and wantonly” as a grave breach.
bij verreweg nietquote:Op donderdag 20 juli 2006 12:36 schreef ASroma het volgende:
ff vraagje: is het niet zo dat libanon langzamerhand israel voorbij streefde qua economie enzo?
Neequote:Op donderdag 20 juli 2006 12:36 schreef ASroma het volgende:
ff vraagje: is het niet zo dat libanon langzamerhand israel voorbij streefde qua economie enzo?
Libanonquote:Op donderdag 20 juli 2006 12:36 schreef ASroma het volgende:
was mij voor, na boomstamquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |