abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40003562
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 09:58 schreef Glasnosteraar het volgende:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Palestine

edit: wel de moeite waard om even door te nemen, weet je meteen waarom sommige users hier liever niet over praten
pi_40003579
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 10:25 schreef PLAE@ het volgende:

Hoe is je Engels
goed en slecht
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  donderdag 20 juli 2006 @ 10:26:30 #128
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_40003590
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 10:26 schreef Meki het volgende:

[..]

goed en slecht

wel heel erg matig dan. Net als je Nederlands maar goed je hebt geen opleiding neem ik aan?
Waar je de Nederlandse taal een beetje is bijgebracht.
  donderdag 20 juli 2006 @ 10:27:57 #129
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_40003630
Laat ik ook eens een WO-2 referentie plaatsen.

http://xkcd.com/c29.html
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_40003633
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 10:26 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

wel heel erg matig dan. Net als je Nederlands maar goed je hebt geen opleiding neem ik aan?
Waar je de Nederlandse taal een beetje is bijgebracht.
ik heb nu HBO opleiding nadat ik me MBO opleiding heb afgerond
  donderdag 20 juli 2006 @ 10:28:36 #131
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_40003652
wow
pi_40003673
Waarom trekt Peres de doden in Libanon in twijfel ???
  donderdag 20 juli 2006 @ 10:30:21 #133
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_40003699
propaganda, daar draait het allemaal om.
pi_40003743
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 10:29 schreef Meki het volgende:
Waarom trekt Peres de doden in Libanon in twijfel ???
Omdat, zoals Plae@ al aangaf je de media niet klakkeloos kunt geloven. Libanon en Hezbollah hebben er baat bij om zoveel mogelijk burgerslachtoffers in het nieuws te brengen. Hoe meer medelijden met de burgers hoe sneller de internationale opinie gaat roepen om een einde van het conflict. Hezbollah heeft flinke klappen gehad deze week maar je hoort niets over dode Hezbollah in de media van Libanon. Waarom, omdat ze dat niet willen natuurlijk.
  donderdag 20 juli 2006 @ 10:33:33 #135
16715 Mylene
*schatje*
pi_40003770
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 10:21 schreef PLAE@ het volgende:

Ik neem alle berichtgeving mte 20 korrels zout.

Het compleet mollen van de infrastructuur (inclusief bruggen) noem ik net zo goed het tegenwerken van burgers die willen vluchten.
Een hoop mensen hebben het land kunnen ontvluchten. Afgelopen vrijdag is wel de belangrijkste hoofdweg naar Syrië gebombardeerd waardoor het nu helemaal lastig wordt om te vluchten.

En ja, er is natuurlijk veel propaganda. Van beide kanten. Daar heb je gelijk in.

Maar goed, als Hezbollah daadwereklijk de burgerbevolking verhinderen om te vluchten zullen de mensen van de Verenigde Naties het zelf ook wel kenbaar maken. Nogmaals, het zou me niets verbazen dat het gebeurt.
pi_40003774
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 10:32 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Omdat, zoals Plae@ al aangaf je de media niet klakkeloos kunt geloven. Libanon en Hezbollah hebben er baat bij om zoveel mogelijk burgerslachtoffers in het nieuws te brengen. Hoe meer medelijden met de burgers hoe sneller de internationale opinie gaat roepen om een einde van het conflict. Hezbollah heeft flinke klappen gehad deze week maar je hoort niets over dode Hezbollah in de media van Libanon. Waarom, omdat ze dat niet willen natuurlijk.
Peres moet maar eens meer nieuws kijken en daar liggen alleen maar dode burgers.
tjaah dan had Israrel de kinderen moeten besparen en niet vermoorden dan stijgt de medelijden met Libanon en wordt Israel daartoe gehaat
  donderdag 20 juli 2006 @ 10:35:37 #137
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_40003819
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 10:33 schreef schatje het volgende:

[..]

Een hoop mensen hebben het land kunnen ontvluchten. Afgelopen vrijdag is wel de belangrijkste hoofdweg naar Syrië gebombardeerd waardoor het nu helemaal lastig wordt om te vluchten.
Ik heb het nog niet eens zo zeer over die weg. Meer over bruggen enzo. Dan wordt het toch lastig om rivieren over te steken met je gezinnetje.

Maar misschien houden ze mensen ook wel tegen ja.
  donderdag 20 juli 2006 @ 10:36:44 #138
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40003859
Dit is wel een leuke snapshot:

---

Whether there was significant Arab immigration into Palestine after the beginning of Jewish settlement there has been a matter of some controversy. Demographer Uziel Schmelz, in his analysis of Ottoman registration data for 1905 populations of Jerusalem and Hebron kazas, found that most Ottoman citizens living in these areas, comprising about one quarter of the population of Palestine, were living at the place where they were born.

Specifically, of Muslims, 93.1% were born in their current locality of residence, 5.2% were born elsewhere in Palestine, and 1.6% were born outside Palestine.

Of Christians, 93.4% were born in their current locality, 3.0% were born elsewhere in Palestine, and 3.6% were born outside Palestine.

Of Jews (excluding the large fraction who were not Ottoman citizens), 59.0% were born in their current locality, 1.9% were born elsewhere in Palestine, and 39.0% were born outside Palestine.

---

Weet iemand hoe het zit met the large fraction who were not Ottoman citizens?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_40003864
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 10:33 schreef Meki het volgende:

[..]

Peres moet maar eens meer nieuws kijken en daar liggen alleen maar dode burgers.
tjaah dan had Israrel de kinderen moeten besparen en niet vermoorden dan stijgt de medelijden met Libanon en wordt Israel daartoe gehaat
Jezus wat een scheve zinnen en jij doet HBO?
pi_40003875
Nieuwe ronde nieuwe kansen!
pi_40003876
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 10:33 schreef Meki het volgende:

[..]

Heb je begrepen wat ik schreef? Dat je dode burgers ziet in het nieuws wilt niet perse zeggen dat er dode burgers zijn gevallen. Een goede tvmaker kan met de beelden van een groep slachtoffers je laten geloven dat er 10x zoveel slachtoffers zijn. Dat door de manier van knippen, camerapositie etc etc.

Er zijn overigens zeker burgers omgekomen. Maar de cijfers geloof ik niet. Het lijkt me aan de Libanese kant vaak natte vingerwerk in de verwarring na een bombardement.
  donderdag 20 juli 2006 @ 10:37:19 #142
16715 Mylene
*schatje*
pi_40003879
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 10:32 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Hezbollah heeft flinke klappen gehad deze week maar je hoort niets over dode Hezbollah in de media van Libanon. Waarom, omdat ze dat niet willen natuurlijk.
Een voorbeeld:
quote:
De Israëlische luchtmacht heeft in de nacht van woensdag op donderdag een bunker aangevallen in het zuiden van Beiroet waar leiders van de Libanese Hezbollah verscholen zitten. Dat deelde een woordvoerder van het Israëlische leger mee.

De aanval vond plaats in de wijk Bourj El-Barajneh, verduidelijkte de woordvoerder. Met die grootscheepse luchtaanval probeerde de Israëlische luchtmacht woensdagnacht de leider van Hezbollah, sjeik Hassan Nasrallah, uit te schakelen. Volgens informatie van de Israëlische inlichtingendienst hield Nasrallah zich samen met andere topfiguren van Hezbollah op in een bunker in een plaatselijk vluchtelingenkamp. In totaal werd 23 ton bommen op de bunker gedropt, waaronder zich ook materiaal bevond dat zich door de bescherming van de bunker boort, aldus de Israëlische radio. De piloten spraken over voltreffers.

De Libanese Hezbollah liet echter weten dat er geen enkele leider of lid om het leven gekomen is bij het bombardement door de Israëlische luchtmacht op een gebouw, dat volgens het Israëlische leger een bunker was waar leiders van Hezbollah verscholen zaten. "De waarheid is dat het gebouw dat gebombardeerd is door vijandelijke toestellen een moskee is die nog niet af is", staat in een persbericht van Hezbollah.

bron
pi_40003908
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 10:37 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Heb je begrepen wat ik schreef? Dat je dode burgers ziet in het nieuws wilt niet perse zeggen dat er dode burgers zijn gevallen. Een goede tvmaker kan met de beelden van een groep slachtoffers je laten geloven dat er 10x zoveel slachtoffers zijn. Dat door de manier van knippen, camerapositie etc etc.

Er zijn overigens zeker burgers omgekomen. Maar de cijfers geloof ik niet. Het lijkt me aan de Libanese kant vaak natte vingerwerk in de verwarring na een bombardement.
dat komt me bekend voor daar had BSB het ook over
pi_40003923
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 10:37 schreef Almere-Dude het volgende:

[..]

Jezus wat een scheve zinnen en jij doet HBO?
  donderdag 20 juli 2006 @ 10:40:50 #145
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_40003974
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 10:37 schreef schatje het volgende:

Een voorbeeld:

bron
Vergeet niet dat de geavanceerdheid, of sluwheid (of juist primitiviteit), van een propaganda machine afhangt van de cultuur welke zij bedient.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_40003999
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 10:38 schreef Meki het volgende:

[..]

dat komt me bekend voor daar had BSB het ook over
Dat heeft daar niets mee te maken. Heb je begrepen wat ik schreef over media? Dat iedere zijde het nieuws aanpast aan zijn doelstellingen?
pi_40004077
quote:
Israël: Bommen op hoofdkwartier Hezbollah
Het Israëlische leger zegt een bunker van Hezbollah te hebben gebombardeerd in het zuiden van de Libanese hoofdstad Beiroet. In de bunker zou zich de top van de Hezbollah-beweging hebben schuilgehouden, onder wie mogelijk Hezbollah-leider Hassan Nasrallah.

Een militaire bron zei dat aan de aanval tientallen vliegtuigen deelnamen. Of bij het bombardement doden zijn gevallen, is niet bekend. Volgens de tv-zender van Hezbollah, al-Manar, is het bericht onzin. Israël zou helemaal geen bunker hebben gebombardeerd, maar een moskee in aanbouw.

Massale evacuatie buitenlanders

Buitenlanders vertrekken massaal uit Libanon
Massale evacuatie buitenlanders

Evacuatie
Intussen gaat de uittocht van buitenlanders uit Libanon onverminderd door. Ongeveer vierhonderd Nederlanders worden vandaag met bussen naar Syrië gebracht, om van daaruit naar Nederland te vliegen. Dat meldt het ministerie van Buitenlandse Zaken. De eerste 286 Nederlandse evacués kwamen dinsdag in Nederland aan.

Ook uit de haven van Beiroet vertrekken veel buitenlanders. De schepen varen heen en weer tussen Libanon en Cyprus. Woensdagnacht zijn zo’n duizend Amerikanen aangekomen op Cyprus met een schip van de Amerikaanse marine. Woensdag arriveerden op Cyprus al ongeveer 1500 buitenlanders uit Libanon.

Niet iedereen die weg wil, slaagt daarin. In veel Libanese havens is de situatie chaotisch. Er is niet genoeg plek op de schepen voor de duizenden gegadigden. In het zuiden van Libanon kan een nog onbekend aantal Nederlanders niet worden bereikt. Mogelijk willen zij ook naar Nederland.

* Israëlische grondtroepen zijn donderdagochtend opnieuw de directe confrontatie aangegaan met militanten van de Hezbollahbeweging. Dat gebeurde langs de grens van Israël en Libanon, vlak bij het grensdorp Avivim. In hetzelfde gebied doodde Hezbollah woensdag twee Israëlische militairen.

* Israël heeft verklaard dat het offensief tegen Hezbollah voortduurt totdat de 'dreiging van deze 'As van het Kwaad' is weggenomen. Volgens het Israëlische leger zal de vernietiging van de infrastructuur van Hezbollah nog 'tien tot veertien dagen' in beslag nemen (lees ook Israël dreigt met grootscheepse oorlog).

* De Verenigde Staten wachten nog zeker een week voordat zij zich scharen achter de internationale roep om beëindiging van het geweld in Libanon. President George W. Bush vindt dat Israël het recht heeft zichzelf te verdedigen, en dat terreurgroep Hezbollah zelf het geweld over Libanon heeft afgeroepen (lees 'Amerika geeft Israël nog week vrij spel').
Elsevier

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2006 10:46:20 ]
pi_40004080
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 10:41 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Dat heeft daar niets mee te maken. Heb je begrepen wat ik schreef over media? Dat iedere zijde het nieuws aanpast aan zijn doelstellingen?
jep dat heb ik begrepen maar ik ben nog steeds overtuigd en geloof zeker dat er 300 - 400 burgers zijn omgekomen in Libanon

als ik kijk naar de beelden op Al Jazeera , NOS etc. etc. dan moet Peres niet zeuren maar moet opgepakt worden en berecht worden
  donderdag 20 juli 2006 @ 10:47:38 #149
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_40004155
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 10:39 schreef Meki het volgende:

[..]

Hoi Meki,
Ga eens met een camera daar filmen
en neem een telraam mee

nog 1 dag en dan.... vakantie
Trotse papa van Eden
  donderdag 20 juli 2006 @ 10:48:02 #150
16715 Mylene
*schatje*
pi_40004166
quote:
7. The presence or movements of the civilian population or individual civilians shall not be used to render certain points or areas immune from military operations, in particular in attempts to shield military objectives from attacks or to shield, favour or impede military operations. The Parties to the conflict shall not direct the movement of the civilian population or individual civilians in order to attempt to shield military objectives from attacks or to shield military operations.
bron

Doderok, nog even over jouw eerdere bewering dat Hezbollah geen gebruikt maakt van menselijke schilden. De tekst hierboven is ook van toepassing op hen aangezien 1- het hoofdkantoor was gevestigd in een woonwijk en 2- omdat er raketten worden afgevuurd vanaf installaties in woonwijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')