Reken er maar niet op. Die enkele bui die gaat ontstaan geeft géén verlichting en er valt drie keer niets uit (in vergelijking met het te kort wat we hebben).quote:Op maandag 17 juli 2006 18:36 schreef it_was_me het volgende:
Zojuist op de radio bij 538. Het wordt in de loop van de week drukkend weer en vrijdag kans op onweer!
Misschien wel, maar ik vind de 35 die voor woensdag genoteerd staan ook wel een beetje te veel van het goeie. En dan kunnen er nog wel uitschieters bijzitten....quote:
't Is hier nu ook een graad of 32. Volgens mij voel ik 't verschil niet eens meer ..... Door de lage luchtvochtigheid en het weinige vocht in de grond wordt 't alleen maar warmer ....quote:Op maandag 17 juli 2006 19:27 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Misschien wel, maar ik vind de 35 die voor woensdag genoteerd staan ook wel een beetje te veel van het goeie. En dan kunnen er nog wel uitschieters bijzitten....
Het wordt tijd voor een airco.
Laagste temperaturen afgelopen nachtquote:Mussala (Bulgarien) -3°
Omu (Rumänien) -1°
Ponza (Italien) 0°
Vamdrup (Dänemark) 0°
Cherni Vrah (Top/Sommet) (Bulgarien) 0°
Nope toen hebben we nog de 40 gehaald meen ik. Werd toen nog code oranje gegeven bij energie bedrijven. Geen koelwater meerquote:Op maandag 17 juli 2006 18:57 schreef Gitanki het volgende:
hitterecord?
Zomer van 2003 is er tot nu toe niets bij![]()
Volgens mij word je dan 10x per dag opgepaktquote:Op maandag 17 juli 2006 20:00 schreef ASroma het volgende:
schaf gewoon dit setje aan en je komt deze zomer wel door
[afbeelding]
US$ 11.99
[afbeelding]
US$ 79
![]()
Duik wel de fontein in van het Florapleinquote:Op maandag 17 juli 2006 20:06 schreef Saekerhett het volgende:
Weer.nl geeft overmorgen een donkerrode plek ten oosten van Eindhoven. Nog donkerder dan De Bilt, waar al 35 graden bij staat
quote:Op maandag 17 juli 2006 20:06 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Duik wel de fontein in van het Floraplein![]()
Klopt, toen begon alles echt uit te drogen, maar nu is het ook al lange tijd best droog en warmquote:Op maandag 17 juli 2006 19:57 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Nope toen hebben we nog de 40 gehaald meen ik. Werd toen nog code oranje gegeven bij energie bedrijven. Geen koelwater meer
We hebben nog nooit de 40 gehaald, hoogste temperatuur in Nederland gemeten is 38,6 graden.quote:Op maandag 17 juli 2006 19:57 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Nope toen hebben we nog de 40 gehaald meen ik. Werd toen nog code oranje gegeven bij energie bedrijven. Geen koelwater meer
Mijn kamer heeft al meerdere malen de 40 + gehaaldquote:Op maandag 17 juli 2006 20:13 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
We hebben nog nooit de 40 gehaald, hoogste temperatuur in Nederland gemeten is 38,6 graden.
het gaat om een officiele metingquote:Op maandag 17 juli 2006 20:14 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Mijn kamer heeft al meerdere malen de 40 + gehaald
Maar hoe meten ze dat dan? Hebben ze in elk dorp, stad etc een meet instrument staan?
Kan toch best op een klein vierkant metertje in timboektoe veel warmer zijn geweest dan 38,6 ?
Hoe kunnen mensen dit lekker vinden,quote:
De aardappelprijs is al verdubbeld door het nu al aan zien komen van mislukte oogsten, hoge percentages ozon in de lucht, steeds meer airco's die aan gaan waardoor er steeds meer stroom verbruikt wordt en er te weinig koelwater... gezelligquote:Op maandag 17 juli 2006 20:10 schreef Gitanki het volgende:
[..]
Klopt, toen begon alles echt uit te drogen, maar nu is het ook al lange tijd best droog en warm
quote:De tweede landelijke hittegolf wordt woensdagochtend bijgeschreven. Daarmee is de zomer van 2006 nu al een bijzondere zomer. De laatste keer dat een zomer twee keer een hittegolf meemaakte was in 1948.
Spannend wordt wat de maximumtemperatuur woensdag en donderdag gaat doen. Een temperatuur van 35 graden in delen van Nederland behoort tot de mogelijkheden.
De kans op een bui neemt in de tweede helft van de week wel toe.
lolquote:Op maandag 17 juli 2006 21:38 schreef i2Them2 het volgende:
Mensen wees niet bang, 't wordt echt niet 38*C.
Max. 31
[afbeelding]
Max. 32
[afbeelding]
Max. 32
[afbeelding]
Voor alleen morgen... Dacht al.quote:Op maandag 17 juli 2006 21:54 schreef aloa het volgende:
Hier staat een animatie van de temperatuur verwachting.
Inderdaad, dat overleef ik nietquote:Op maandag 17 juli 2006 23:15 schreef Klonk het volgende:
wtf, ik ga toch echt bidden dat dat niet uit gaat komen
Dankjequote:Op maandag 17 juli 2006 23:19 schreef Klonk het volgende:
ik zal aan je denken.
Geen airco bij ons in magazijn, maar aardige baas die ons daar weg haald en in een gebouw met airco stopt om wat dingen te tellen oidquote:Op maandag 17 juli 2006 23:18 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Inderdaad, dat overleef ik niet.
Ik kijk erg uit naar morgen werken in een volledige glazen pand, zonder ramen die open kunnen, met plat dak én een op hol geslagen klimaatsysteem dat permanent op standje "verwarm het flink, want je zit op de noordpool"-stand staat.
Oja, geen schaduwmogelijkheden.
Sterkte morgenquote:Op maandag 17 juli 2006 23:18 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Inderdaad, dat overleef ik niet.
Ik kijk erg uit naar morgen werken in een volledige glazen pand, zonder ramen die open kunnen, met plat dak én een op hol geslagen klimaatsysteem dat permanent op standje "verwarm het flink, want je zit op de noordpool"-stand staat.
Oja, geen schaduwmogelijkheden.
Ik zou willen dat ze hier ook zo aardig zouden zijnquote:Op maandag 17 juli 2006 23:20 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Geen airco bij ons in magazijn, maar aardige baas die ons daar weg haaldt en in een gebouw met airco stopt om wat dingen te tellen oid
Oeh mijn typoquote:Op maandag 17 juli 2006 23:22 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik zou willen dat ze hier ook zo aardig zouden zijn.
Helaas is het hier zo dat de staf lekker gaat thuiswerken en wij mogen gaan zweten.
De BBC gaat daar al over een dag vanuit hoorquote:Op maandag 17 juli 2006 23:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
Mijn god mijn god![]()
[afbeelding]
Als dit uit komt dan krijgen we echt hele grote problemen, volgende week gewoon zonder moeite naar de 35 graden, oke het is ver weg maar tochen de regen kansen? ik praat daar maar niet over.
Ja oke, donderdag zou het wel eens 35 graden worden, daarna even verkoeling om vervolgens volgende week gewoon weer naar de 35 graden toe te knallen met waarschijndelijk in het noorden amper regen.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:26 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
De BBC gaat daar al over een dag vanuit hoor.
Ik wil nietquote:Op maandag 17 juli 2006 23:31 schreef Klonk het volgende:
Ensemble verwachting laat een zelfde lijn zien
[afbeelding]
Ben ik ff blij dat ikquote:Op maandag 17 juli 2006 23:45 schreef Roel_Jewel het volgende:
Nieuwe verwachtingen BBC voor Maastricht. Donderdag bijgesteld van 36 naar 38.
di 36
wo 38
do 38
vr 35
za 32
Gelukkig koelt 't na donderdag af.
in het vorige topic riepen we allemaal ja, maar ik zie het zo langzamerhand nog wel gebeuren, lokaal dan (bij ons in de buurt voornamelijk)quote:Op maandag 17 juli 2006 23:51 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Ben ik ff blij dat ik
deze week halve dagen werk...
Maar zijn die temp niet wat erg overdreven
De voorspellingen zijn ook lokaal (verschillen van plaats tot plaats). Hoewel vandaag wel redelijk overeenkwam met de voorspelling, ben ik erg benieuwd of die 38 graden gehaald gaat worden. Zouden toch records moeten gaan sneuvelen ...quote:Op maandag 17 juli 2006 23:52 schreef Klonk het volgende:
[..]
in het vorige topic riepen we allemaal ja, maar ik zie het zo langzamerhand nog wel gebeuren, lokaal dan (bij ons in de buurt voornamelijk)
dat gaat sowieso wel gebeuren, Juli is hard op weg om de warmste juli ooit te worden.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:54 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
De voorspellingen zijn ook lokaal (verschillen van plaats tot plaats). Hoewel vandaag wel redelijk overeenkwam met de voorspelling, ben ik erg benieuwd of die 38 graden gehaald gaat worden. Zouden toch records moeten gaan sneuvelen ...
wat doet het in de kas dan 50 ?quote:Op maandag 17 juli 2006 23:57 schreef T1andonly het volgende:
Bij 38 graden dan leg ik het werk in de kas gewoon neer
Dat zal zeker lukken. Al ben ik benieuwd of de absolute recordtemperatuur er ook aan gaat.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:55 schreef Klonk het volgende:
[..]
dat gaat sowieso wel gebeuren, Juli is hard op weg om de warmste juli ooit te worden.
Zeker als er geen wind op de plaats komtquote:Op maandag 17 juli 2006 23:52 schreef Klonk het volgende:
[..]
in het vorige topic riepen we allemaal ja, maar ik zie het zo langzamerhand nog wel gebeuren, lokaal dan (bij ons in de buurt voornamelijk)
En woensdag ook "maar" 38 gradenquote:Op maandag 17 juli 2006 23:54 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.bbc.co.uk/weather/5day.shtml?world=5070
Die voorspelde 25 graden als nachttemperatuur kan Vlissingen vergeten. Het wordt maar 24 graden.
quote:Op maandag 17 juli 2006 23:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
Mijn god mijn god![]()
[afbeelding]
Als dit uit komt dan krijgen we echt hele grote problemen, volgende week gewoon zonder moeite naar de 35 graden, oke het is ver weg maar tochen de regen kansen? ik praat daar maar niet over.
kwam ik ergens op weeronlineforum tegenquote:Je kunt aan de hand van het tjirpen van een krekel ongeveer berekenen hoe warm het is. Dat werd rond 1889 ontdekt door de Zweedse chemicus Svante August Arrhenius. Daarvoor moet je wel heel goed kunnen luisteren en snel kunnen tellen. De volgende formule is namelijk van toepassing: Tel het aantal tjirpen dat een krekel in 14 seconden maakt, tel daar 8 bij op, vermenigvuldig die uitkomst met 5 en deel dan door 9. De uitkomst is de temperatuur in graden Celsius. Deze methode schijnt een nauwkeurigheid te hebben van ongeveer twee graden.
Owkeeeee...quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:34 schreef Klonk het volgende:
[..]
kwam ik ergens op weeronlineforum tegen
mits krekels aanwezig natuurlijkquote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:41 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Owkeeeee...
En als er geen tjirpen/zijn..... dan vriest het !?!
Dan moet het hier nu zijn als op de noordpool
Kut... ik woon binnen zo'n lichtpaars gebied.quote:
Brrr, ik pak m'n shawls er maar vast bijquote:Op dinsdag 18 juli 2006 06:36 schreef aloa het volgende:
Het KNMI geeft voor woensdag 34 en voor donderdag 30 - 36 graden.
Daarna wordt het koud met nog maar 29/28 graden![]()
Verstandig!quote:Op dinsdag 18 juli 2006 07:07 schreef Klonk het volgende:
ik heb om 6.00 macaroni staan koken, heb ik vanavond toch een warme hap zonder dat ik in die pleurishitte moet staan, lang leve de magnetron....
Winterkleding van zolder gaat halenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 06:36 schreef aloa het volgende:
Het KNMI geeft voor woensdag 34 en voor donderdag 30 - 36 graden.
Daarna wordt het koud met nog maar 29/28 graden![]()
hm, had ik ook willen doen, zodat ik vanavond pastasalade kon maken. vergeten helaas....quote:Op dinsdag 18 juli 2006 07:07 schreef Klonk het volgende:
ik heb om 6.00 macaroni staan koken, heb ik vanavond toch een warme hap zonder dat ik in die pleurishitte moet staan, lang leve de magnetron....
Nee man:quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:41 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Owkeeeee...
En als er geen tjirpen/zijn..... dan vriest het !?!
Dan moet het hier nu zijn als op de noordpool
Dát dacht ik ook ja.. Nou ja, ben er nou al aan gewendquote:Op dinsdag 18 juli 2006 08:47 schreef Againzender het volgende:
[..]
Dit kan wel eens een hele lange hittegolf worden, want voorlopig komt de temperatuur niet onder de 25...
haha, helemaal waar Evil-Cherryquote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:54 schreef Evil-Cherry het volgende:
Kom op, het is niet zo dat de zon geland is op de aarde.
Het is nog niet eens 30 graden in Nederland.
Kom op zeg, we zijn Nederlanders en Nederlanders klagen altijd over het weerquote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:54 schreef Evil-Cherry het volgende:
Kom op, het is niet zo dat de zon geland is op de aarde.
Het is nog niet eens 30 graden in Nederland.
Zelf ÍK neem de moeite niet eens meer om te klagenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:04 schreef Nuongirl het volgende:
[..]
Kom op zeg, we zijn Nederlanders en Nederlanders klagen altijd over het weer
dat wordt dus nog even spannendquote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:54 schreef Againzender het volgende:
En De Bilt is weer tropisch. Dus als die morgen boven de 25 komen is de hittegolf officieel.
nou, inderdaadquote:
zekers, en dit noemen ze hier een winterquote:
Om maar niet te spreken van de hitte in mijn auto. Er lag nog een bonnetje van het tanken.. Die is dus nu zwart...quote:Op dinsdag 18 juli 2006 13:21 schreef BONG4002 het volgende:
Hier is het ook stevig warm (ongeveer 27/28c) maar dat wordt nog wel heter, in de schuur waar mn fiets staat is het 50c denk ik![]()
Ik leef met je mee danquote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:25 schreef MissHobje het volgende:
Ohooooooooo dat gaat niet leuk worden dan
Volgens mij de temperatuur, ben er ook niet zo in thuis hoorquote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:28 schreef Rens_Wilders het volgende:
Ik snap die grafiek niet echt, gaat het nou om neerslag of temperatuur?
beidequote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:28 schreef Rens_Wilders het volgende:
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:28 schreef Rens_Wilders het volgende:
Bron: http://members.chello.nl/(...)ten%20macromedia.htmquote:In dit diagram zijn opnieuw een aantal lijnen te vinden. De bovenste lijnenserie geeft de temperatuur op 850-hpa hoogte (zie de uitleg bij het interpreteren van de 850hpa-kaart hieronder) weer en de onderste de verwachte hoeveelheid neerslag. De dikke blauw lijn geeft de hoofdberekening weer, de witte lijn het gemiddelde van alle berekeningen en de dikke rode lijn het klimatologisch gemiddelde. Voor het GFS-ensemble geldt in grote lijnen hetzelfde als voor de EPS-pluim: des te groeter de verschillen tussen de computerberekeningen , des te groter de onzekerheid. Het is vooral een instrument om de betrouwbaarheid van de hoofdberekening te controleren. Het interpreteren van het ensemble is zeker voor leken zeer lastig aangezien niet de temperatuur aan het aardoppervlak (2m-temperatuur) wordt weergegevn zoals in de EPS-pluim, maar de temperatuur op 850-hpa hoogte (veelal tussen de 1200 en 1600 meter hoogte).
Mooi, dank uquote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:32 schreef Omaha het volgende:
[..]
[..]
Bron: http://members.chello.nl/(...)ten%20macromedia.htm
(Staat meer info over het lezen van weerkaarten)
begint op 1976 te lijken langzamerhand (als ik mijn vader moet geloven)quote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:39 schreef Caesu het volgende:
qua droogte begint het wel een probleem te worden zo langzamerhand.
[afbeelding]
donderdag/vrijdag valt er misschien een klein beetje.
Teringurkerquote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:49 schreef IedeK. het volgende:
Wij wonen dus precies in zo'n wit vlekje:
[[url=http://xs203.xs.to/xs203/06292/rdev_geografisch2.PNG]afbeelding][/url]
![]()
Wel oppassen als je barstjes of sterretjes in je ruit hebt met het aanzetten van de airco. Het temperatuurverschil tussen binnen en buiten wordt best groot.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 16:51 schreef IkWilbert het volgende:
Ik zie er nu al tegenop om straks in de auto te stappen... gelukkig sinds kort airco dus het wordt snel lekker koud.
Er zullen inderdaad extreem veel uitvallers zijn, met dit weer moet je echt elke kilometer een liter water naar binnen werken ofzo..quote:Op dinsdag 18 juli 2006 16:47 schreef DemonRage het volgende:
De wandelaars + toeschouwers van de Nijmeegse wandelvierdaagse vallen flauw van de hitte.
Het is echt niet meer leukquote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:24 schreef Omaha het volgende:
[afbeelding]
Lachen (of huilen) de aangekondigde afkoeling heeft plaatsgemaakt voor extreme hitte
Heel slecht jah.. verbrandings verschijnselen etc. koeien zie je spontaan in de sloot enzo.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 16:32 schreef mazaru het volgende:
Hoe zouden die arme paarden en koeien het uithouden in de weilanden, zonder beschutting?
Plaatselijk is het veel hoger geweest dan 38,6.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:54 schreef Orcaman1984 het volgende:
Weten jullie wat de hoogste temperatuur ooit gemeten is?
Op wikipedia staat 38,6 graden maar sommigen zeggen dat het
in Limburg wel eens boven de 40 graden is geweest!![]()
Hier grazen ze gewoon door op het bruine grasquote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:27 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Heel slecht jah.. verbrandings verschijnselen etc. koeien zie je spontaan in de sloot enzo.
Jezus, mietje man!quote:Op dinsdag 18 juli 2006 16:51 schreef IkWilbert het volgende:
Ik zie er nu al tegenop om straks in de auto te stappen... gelukkig sinds kort airco dus het wordt snel lekker koud.
Letterlijk en figuurlijk in een "wit" vlekje jaquote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:49 schreef IedeK. het volgende:
Wij wonen dus precies in zo'n wit vlekje:
[[url=http://xs203.xs.to/xs203/06292/rdev_geografisch2.PNG]afbeelding][/url]
![]()
Inderdaad. ALS je al de mazzel hebt een bui mee te pikken, dan vult dat niet het tekort aan, plus dat je ook nog eens heet + hoge luchtvochtigheid hebt.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:54 schreef DJKoster het volgende:
Die regenvoorspellingen voor do/vrij/za zijn inderdaad een lachtertje,
Door zo'n buitje is 't iig weer een week groen. Vorige week heeft 't hier ook geregent en daardoor is hier alles wel aardig groen, maar 't grote tekort aan neerslag blijft.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:23 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Inderdaad. ALS je al de mazzel hebt een bui mee te pikken, dan vult dat niet het tekort aan, plus dat je ook nog eens heet + hoge luchtvochtigheid hebt.
Nee, laat dan maar zitten dat buitje..
Denk het niet. Te weinig daarvoor, en te snel verdampt. Misschien dat je plantjes iets opfleuren, maar wat bruin is, zal bruin blijven.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:23 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Door zo'n buitje is 't iig weer een week groen. Vorige week heeft 't hier ook geregent en daardoor is hier alles wel aardig groen, maar 't grote tekort aan neerslag blijft.
34.1 dus.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:57 schreef Arcee het volgende:
34 graden in Eindhoven.
Eens kijken wat de exacte waarde wordt.
Klopt, dit zei ik al eens eerder, als je een bui van 50mm hebt dan krijg je 1 groot wateroverlast, want de tuin ligt zo vol water, kans dat het modder mee neemt is groot en dan heb je een puinhoop!quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:25 schreef Vava het volgende:
Mwa... droge grond, daar trekt het regenwater niet zomaar in...
pfff schijnt een keer de zonquote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:24 schreef aloa het volgende:
Vierdaagse afgelast
Dat is nog niet eerder voorgekomen, volgens mij![]()
Verrek, krijgt de BBC toch nog gelijkquote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:31 schreef Steijn het volgende:
Kut weerwat is er nou leuk aan 37 graden.
[afbeelding]
Het zuiden van Nederland wordt dus overgeslagenquote:
Hier ook alles opengezet, koelt nu lekker af iddquote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:42 schreef E.T. het volgende:
Er staat een beetje wind in Rotterdam.. alle ramen en deuren dus wagenwijd open, na de hele dag alles potdicht gehouden te hebben
heerlijk dat briesje dat langswaait
Ik zou hier wat op zeggen, maar ik hou me nog maar even in.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:45 schreef Vava het volgende:
[..]
Het zuiden van Nederland wordt dus overgeslagen
Waar vandaan als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:52 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik zou hier wat op zeggen, maar ik hou me nog maar even in.
19.3 graden momenteel.
Ja de BBC verwachtte 30 graden voor Den Helder, tis 25 gewordenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.knmi.nl/kd/nieuws/nieuws_zomer04.html
Die hoogste minimumtemperaturen kunnen de komende dagen ook wel es gaan sneuvelen ... BBC verwacht 25 graden voor Den Haag als hoogste minimumtemperatuur overmorgen.
Als ik naar het verschil in maximumtemperatuur kijk tussen woensdag en donderdag, dan denk ik dat er geen onweer komt. Het temperatuurverschil in het front is niet groot genoeg.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:54 schreef Frutsel het volgende:
kom maar op met die onweer morgenavond
Ja, de verkoeling wordt enkel veroorzaakt doordat de wind naar het westen draait, zodat er wat koelere zeelucht het land op komt.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:02 schreef SpeedyGJ het volgende:
Onweer??
Regen??
Buien??
Voorlopig eerst niet.
Dat kaartje is toch pas voor zaterdag.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
Tijdelijke verkoeling ja, 22mm hier?? zeg maar gerust, onweersbuitje van 5mm en welkom 30 graden, 5mm binnen 24 uur weer pleite.
Duh wat zeg ik nouquote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:09 schreef Steijn het volgende:
[..]
Dat kaartje is toch pas voor zaterdag.
Ja maar ik doelde op de verkoeling van woensdag op donderdag.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:10 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Duh wat zeg ik nou5mm houd het mee op
Die buien zullen niet eens verder komen dan Flevolandquote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:11 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ja maar ik doelde op de verkoeling van woensdag op donderdag.![]()
Vooral die nachttemperatuur. heeeeerlijk lijkt me dat. NOTquote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:26 schreef Caesu het volgende:
Vlissingen 39 graden volgens de BBC morgen.![]()
[afbeelding]
het is in het noorden duidelijk meer afgekoeld dan in het midden en zuiden. Ik denk dat we hier in Amsterdam niet veel onder de 18 zijn gekomen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 07:02 schreef SpeedyGJ het volgende:
Goedemorgen
14.8 als min temp momenteel is het 15.7 graden
in de stad gaan we daar in ieder geval overheen....quote:Op woensdag 19 juli 2006 07:37 schreef iamredleader het volgende:
Hier is het (Amsterdam Buitenveldert) al dik in de 20, en ik heb er een hard hoofd in dat het vandaag minder dan 34 wordt...
En op werk ook.. gisteren was het al 30 graden binnen (printers, faxen, computers, geen airco of ventilatie)quote:Op woensdag 19 juli 2006 07:38 schreef Againzender het volgende:
[..]
in de stad gaan we daar in ieder geval overheen....
goh, werken wij bij hetzelfde bedrijf toevalligquote:Op woensdag 19 juli 2006 07:39 schreef iamredleader het volgende:
[..]
En op werk ook.. gisteren was het al 30 graden binnen (printers, faxen, computers, geen airco of ventilatie)![]()
Waar werk je dan? Ik bij F. van Lanschot Bankiers op het Concertgebouw. Trouwens, veel plezier vandaag, ik ga nu naar werk...quote:Op woensdag 19 juli 2006 07:40 schreef Againzender het volgende:
[..]
goh, werken wij bij hetzelfde bedrijf toevallig
ben daarom ook maar wat eerder begonnen
geen collega's dusquote:Op woensdag 19 juli 2006 07:40 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Waar werk je dan? Ik bij F. van Lanschot Bankiers op het Concertgebouw. Trouwens, veel plezier vandaag, ik ga nu naar werk...
en een half uur later al 25,8 in Maastricht, gaat wel heel hard daar!quote:Op woensdag 19 juli 2006 08:11 schreef aloa het volgende:
Gaat flink oplopen vandaag. Onderin Limburg is het alweer 24.graden
[afbeelding]
Dit is een voorspelling? Of een actueel weerbeeld?quote:Op woensdag 19 juli 2006 08:11 schreef aloa het volgende:
Gaat flink oplopen vandaag. Onderin Limburg is het alweer 24.graden
[afbeelding]
Dit is actueel.. Of eerlijk gezegd, niet meer zo heel erg actueel, want het is alweer 2 (of 3, of 4, ofzo) graden warmeer inmiddelsquote:Op woensdag 19 juli 2006 09:29 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dit is een voorspelling? Of een actueel weerbeeld?
Aan de tijdstippen te zien moet 't dat eerste zijn, maar logischer lijkt mij dat laatse.
UTC, ik zie 't al. Da's 2 uur vroeger, dus klopt 't wel.quote:Op woensdag 19 juli 2006 09:29 schreef Evil-Cherry het volgende:
Dit is actueel.. Of eerlijk gezegd, niet meer zo heel erg actueel, want het is alweer 2 (of 3, of 4, ofzo) graden warmeer inmiddels![]()
Ik weet 't.quote:Op woensdag 19 juli 2006 09:33 schreef Evil-Cherry het volgende:
Kaartje is van 7:40. Op knmi.nl/actueel staat het nieeuwste kaartje alweer.
quote:Nederland beleeft tweede hittegolf
` Nederland beleeft voor de tweede keer
in korte tijd een hittegolf.Om 9.20 uur
was het in De Bilt 25 graden en werd de
hittegolf bereikt.Van een hittegolf is
sprake als het vijf dagen achtereen in
De Bilt minimaal 25 graden is,waarvan
drie dagen van 30 graden of meer.
De vorige hittegolf duurde van 30 juni
tot en met 6 juli.De langste hittegolf
was in 1975.Toen begon op 29 juli een
reeks van 18 zomerse dagen,waarvan zes
tropisch (30 graden of meer).
Het KNMI verwacht voor vandaag extreem
warm weer met plaatselijk 35 graden.Ook
de komende dagen blijft het warm,maar
het kwik haalt de 30 graden dan niet.
Twee weken hittegolf, jaja!quote:Nieuwe hittegolf houdt voorlopig aan
Vandaag snikheet met temperaturen van lokaal 37 graden
19 juli 2006 - De tweede hittegolf van deze zomer die het KNMI vanochtend om 9u20 uur vaststelde gaat langer duren dan de eerste. De komende tien dagen houdt het warme zomerweer met temperaturen tussen 25 en 30 graden aan.
Kaartje is van 9:10 uur. Onderin staat dat-ie aangemaakt is om 7:24 uur UTC. Dus lijkt het een voorspelling, als dat kaartje al bijna 2 uur vķķr de datum waar die voor geldt zou zijn aagemaakt.quote:Op woensdag 19 juli 2006 09:34 schreef Evil-Cherry het volgende:
Ok?! Wat heeft diee UTC ermee te maken dan?
Haha, zo! Ja verwarrendquote:Op woensdag 19 juli 2006 09:37 schreef Arcee het volgende:
[..]
Kaartje is van 9:10 uur. Onderin staat dat-ie aangemaakt is om 7:24 uur UTC. Dus lijkt het een voorspelling, als dat kaartje al bijna 2 uur vķķr de datum waar die voor geldt zou zijn aagemaakt.
Maar in Nederland zitten we op UTC + 2, dus dan is het 9:24 uur en dat kan dus wel.
Misschien wel plaats 1...quote:Op woensdag 19 juli 2006 10:48 schreef Ambrosius het volgende:
De hoogste temperatuur in NL gemeten is toch 38.6, vandaag komt dan vast wel in de top 10 van warmste dagen ooit lijkt me?
Dķllee pret!quote:In grote delen van Nederland zal naar verwachting woensdagmiddag 19 juli 2006 matige smog door ozon ontstaan. Mogelijk wordt aan het eind van de middag of begin van de avond zelfs lokaal de alarmdrempel voor smog door ozon overschreden en zal er sprake zijn van ernstige smog. Gegeven de onzekerheden in de modelberekeningen kan niet met zekerheid worden aangegeven of de alarmdrempel wordt overschreden.
De smogverwachting voor vanmiddag is:
Noord Nederland 230 microgram per kubieke meter
Midden Nederland 230 microgram per kubieke meter
Zuid Nederland 240 microgram per kubieke meter
Gisteren, dinsdag 18 juli 2006, was in grote delen van Nederland sprake van matige smog door ozon. De hoogste niveaus werden gemeten in het zuiden van Nederland. Op één meetstation van het Landelijk Meetnet Luchtkwaliteit in Breda werd de EU-alarmdrempel voor smog door ozon (240 microgram per kubieke meter) rond 18:00 overschreden.
Kan best kloppen. Langs de hele horizon zag je in Breda gister zo'n smerige waas hangen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:02 schreef Evil-Cherry het volgende:
http://www.rivm.nl/persbe(...)tigesmogdoorozon.jsp
[..]
Dķllee pret!
en drogere lucht warmt weer sneller opquote:Op woensdag 19 juli 2006 11:02 schreef Grimli het volgende:
Melde ik net nog 26 graden in Heerenveen
tis inmiddels 28 graden in Heerenveen
opmerkelijk is dat de luchtvochtigheid in kwartier met 5 % gedaald is
Hebben wij ff mazzelquote:Op woensdag 19 juli 2006 11:19 schreef Againzender het volgende:
[..]
en drogere lucht warmt weer sneller op
quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:23 schreef man_in_love het volgende:
De zon brandt wel harder dan de afgelopen dagen,..
Hij voelt heter aan als je buiten bent, stekender... Los van de temperatuur natuurlijk want die is idd hoger.quote:Op woensdag 19 juli 2006 11:47 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Het is 's nachts ook kouder dan buiten.
Volledig off-topic Weet iemand of hij in de buurt van de problemen zit? Heeft iemand van jullie buiten Fok! om ook kontakt met indahnesia?quote:Op zondag 2 juli 2006 21:33 schreef indahnesia.com het volgende:
Dit zal tevens mijn laatste topic zijn dat ik open vanuit Nederland. Over welgeteld 38 uur zit ik in het vliegtuig op weg naar Indonesië. De topic-titel is om deze reden dus dubbelzinnig.
Kijk eens 2 posts boven je, Indahnesia is online en kan je vragen zelf beantwoorden...quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:04 schreef it_was_me het volgende:
[..]
Volledig off-topic Weet iemand of hij in de buurt van de problemen zit? Heeft iemand buiten Fok! om ook kontakt met indahnesia?
Ik zit er nu en ik denk het nietquote:Op woensdag 19 juli 2006 11:54 schreef _Flea_ het volgende:
Zal het record van Warnsveld vandaag gebroken worden?
oke die postte dus toen ik aan het tikken wasquote:Op woensdag 19 juli 2006 12:06 schreef man_in_love het volgende:
[..]
Kijk eens 2 posts boven je, Indahnesia is online en kan je vragen zelf beantwoorden...![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hey is was me... bedankt voor de zorgen, maar met mij is alles goed. Als je op de topics in mijn sig klikt, zul je zien dat ik daar regelmatig bericht. Ook in De Lounge (GC) ben ik te vinden als ik eens online ben.quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:04 schreef it_was_me het volgende:
[..]
Volledig off-topic Weet iemand of hij in de buurt van de problemen zit? Heeft iemand van jullie buiten Fok! om ook kontakt met indahnesia?![]()
Hangt een beetje af van de windsterkte en de temperatuur. Er staat meer wind dan gisteren, dus het is de vraag of er wel een zeewind opsteekt.quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:07 schreef Droopie het volgende:
Hoelaat komt de zeewind ongeveer??
Kan ik naar de Maasvlakte!
wat een toevalquote:Op woensdag 19 juli 2006 12:07 schreef it_was_me het volgende:
[..]
oke die postte dus toen ik aan het tikken was
Maar indahnesia is alive and kicking!! Hai inda![]()
En daar kun je nu niet heen want?quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:07 schreef Droopie het volgende:
Hoelaat komt de zeewind ongeveer??
Kan ik naar de Maasvlakte!
Omdat het nu in mijn huis wel lekker is, hoewel ik mijn mooie zwarte lammelen in de slaapkamer vervloekt.quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:27 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
En daar kun je nu niet heen want?
Wie heeft het over maastricht?quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:38 schreef Omaha het volgende:
Dat record komt er niet denk ik, dan moet de temperatuur nog 5,7 graden stijgen in Maastricht.
de wind gaat pas morgenochtend draaien naar het westen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:41 schreef Droopie het volgende:
[..]
Omdat het nu in mijn huis wel lekker is, hoewel ik mijn mooie zwarte lammelen in de slaapkamer vervloekt.
De wind uit het oosten en niet van zee, en dat maakt het strand nu ook niet zo prettig.
Maar die weerman zei dat later op de dag de wind zou draaien en dan wordt het daar verdomd lekker.
Op 10 cm hoogte! Ja duh! Ga maar eens plat op het asfalt leggen, reken maar dat je pijn hebtquote:Op woensdag 19 juli 2006 12:48 schreef whisko het volgende:
Hier in Nijmegen 39 graden. Dat zal toch niet kloppen? Zie http://www.weerstationnijmegen.nl/current.html
toeval bestaat niet. Heb een aantal mezelf afgevraagd hoe het ging met je daar. Wist niet in welk gebied je precies zat. Maar het is hier lekker warm en droog!quote:
Ze zijn verplaatst naar zaterdag.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:44 schreef Verbal het volgende:
Heeft iemand enig idee wat er over is van de verwachte onweersklappen morgen?
V.
Wel een noordwesten wind, brengt hopelijk wat verkoeling van zee..quote:tot en met maandag
Overgang naar iets minder warm weer.Er
zijn perioden met zon en vooral
zaterdag is er kans op enkele regen- of
onweersbuien.De middagtemperatuur daalt
van 29 naar 26 graden.
GFS geeft al kans op neerslag voor vannacht. Verder vooral morgen aan 't eind van de dag.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:44 schreef Verbal het volgende:
Heeft iemand enig idee wat er over is van de verwachte onweersklappen morgen?
V.
Dat zijn de betere temperaturenquote:Op woensdag 19 juli 2006 13:49 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Wel een noordwesten wind, brengt hopelijk wat verkoeling van zee..![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |