quote:Op zondag 2 juli 2006 21:42 schreef Vjenne_kloet het volgende:
Foutje in de op.
IMG] hoort [IMG] te zijn.![]()
quote:Smogalarm door hoge temperaturen
AMSTERDAM - Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) heeft een smogalarm afgegeven.
Bejaarden, mensen met een aandoening aan de luchtwegen en kinderen moeten de komende dagen zware inspanningen vermijden. Vooral deze doelgroepen zijn dan kwetsbaar. Door een hoge temperatuur, morgen en overmorgen wordt het meer dan 30 graden Celsius, in combinatie met het vrijwel uitblijven van enige wind komt in het hele land matige smog voor, stelt het RIVM, het onderzoeksinstituut van de overheid op het gebied van volksgezondheid en milieu.
Smog kan leiden tot kortademigheid, hoofdpijn en irritatie aan luchtwegen en ogen. Het woord 'smog' is een samentrekking van de Engelse woorden 'smoke' (rook) en 'fog' (mist). De komende dagen hebben we last van de zogenaamde zomersmog: een combinatie van ozon, fijn stof en, in mindere mate, stikstofdioxide en zwaveldioxide. Gisteren kampte België al met matige smog. Die situatie doet zich nu dus ook bij ons voor.
Is daar ergens een kaartje van ofzo??quote:
Dat gaat snel an vandaagquote:
jeps... maar goed, ik meen me te herinneren dat 'vroeger' (10-15 jaar geleden) de ozon-waarden eigenlijk iedere zomer met een beetje warm weer al snel matig waren, dus op zich zijn we redelijk verwend met lage ozon-waardes in de lucht.quote:
quote:Voor de derde keer in korte tijd hebben door de hitte uitgezette rails tot oponthoud geleid. Deze zogenoemde spoorspatting, een soort kattenruggetje in de rail, is door spoorbeheerder ProRail nauwelijks tegen te gaan.
Ik moet een trein halen over een half uurquote:
Ik moet morgen naar Schipholquote:Op maandag 3 juli 2006 09:29 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ik moet een trein halen over een half uur![]()
Eindelijk naar Indonesië?quote:
Ozon wordt mede gevormd onder invloed van zonlicht, dus dat gaat vrij hard in de loop van de dag.quote:
Mooie foto's.quote:Op maandag 3 juli 2006 00:32 schreef -CRASH- het volgende:
[...]
Klik voor grotere foto's
Zweefvligveld Venlose Zweefvlieg Club
Stijgende in een thermiekbel
[[url=http://album.zoom.nl/user/14110/images/100/1474071/vzQv0Z.jpg]afbeelding][/url]
Op grote hoogte
Uitzicht![]()
[[url=http://album.zoom.nl/user/14110/images/100/1474359/fxqHcl.jpg]afbeelding][/url]
Sluizen Belfeld
Weer wat lager was het uitzicht weer beter
[[url=http://album.zoom.nl/user/14110/images/100/1474101/Iz1Ezq.jpg]afbeelding][/url]
Ben eigenlijk alleen in de tuin geweest, en daar is geen wind.quote:Op maandag 3 juli 2006 15:14 schreef indahnesia.com het volgende:
buiten is het niet benauwd in Eindhoven, heerlijk windje en luchtvochtigheid ligt zeker onder de 30% (m'n weerstation is sinds de middag opgeruimd)
Da's niet fijn inderdaad.quote:Op maandag 3 juli 2006 15:18 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Ben eigenlijk alleen in de tuin geweest, en daar is geen wind.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |