Reken er maar niet op. Die enkele bui die gaat ontstaan geeft géén verlichting en er valt drie keer niets uit (in vergelijking met het te kort wat we hebben).quote:Op maandag 17 juli 2006 18:36 schreef it_was_me het volgende:
Zojuist op de radio bij 538. Het wordt in de loop van de week drukkend weer en vrijdag kans op onweer!
Misschien wel, maar ik vind de 35 die voor woensdag genoteerd staan ook wel een beetje te veel van het goeie. En dan kunnen er nog wel uitschieters bijzitten....quote:
't Is hier nu ook een graad of 32. Volgens mij voel ik 't verschil niet eens meer ..... Door de lage luchtvochtigheid en het weinige vocht in de grond wordt 't alleen maar warmer ....quote:Op maandag 17 juli 2006 19:27 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Misschien wel, maar ik vind de 35 die voor woensdag genoteerd staan ook wel een beetje te veel van het goeie. En dan kunnen er nog wel uitschieters bijzitten....
Het wordt tijd voor een airco.
Laagste temperaturen afgelopen nachtquote:Mussala (Bulgarien) -3°
Omu (Rumänien) -1°
Ponza (Italien) 0°
Vamdrup (Dänemark) 0°
Cherni Vrah (Top/Sommet) (Bulgarien) 0°
Nope toen hebben we nog de 40 gehaald meen ik. Werd toen nog code oranje gegeven bij energie bedrijven. Geen koelwater meerquote:Op maandag 17 juli 2006 18:57 schreef Gitanki het volgende:
hitterecord?
Zomer van 2003 is er tot nu toe niets bij![]()
Volgens mij word je dan 10x per dag opgepaktquote:Op maandag 17 juli 2006 20:00 schreef ASroma het volgende:
schaf gewoon dit setje aan en je komt deze zomer wel door
[afbeelding]
US$ 11.99
[afbeelding]
US$ 79
![]()
Duik wel de fontein in van het Florapleinquote:Op maandag 17 juli 2006 20:06 schreef Saekerhett het volgende:
Weer.nl geeft overmorgen een donkerrode plek ten oosten van Eindhoven. Nog donkerder dan De Bilt, waar al 35 graden bij staat
quote:Op maandag 17 juli 2006 20:06 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Duik wel de fontein in van het Floraplein![]()
Klopt, toen begon alles echt uit te drogen, maar nu is het ook al lange tijd best droog en warmquote:Op maandag 17 juli 2006 19:57 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Nope toen hebben we nog de 40 gehaald meen ik. Werd toen nog code oranje gegeven bij energie bedrijven. Geen koelwater meer
We hebben nog nooit de 40 gehaald, hoogste temperatuur in Nederland gemeten is 38,6 graden.quote:Op maandag 17 juli 2006 19:57 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Nope toen hebben we nog de 40 gehaald meen ik. Werd toen nog code oranje gegeven bij energie bedrijven. Geen koelwater meer
Mijn kamer heeft al meerdere malen de 40 + gehaaldquote:Op maandag 17 juli 2006 20:13 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
We hebben nog nooit de 40 gehaald, hoogste temperatuur in Nederland gemeten is 38,6 graden.
het gaat om een officiele metingquote:Op maandag 17 juli 2006 20:14 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Mijn kamer heeft al meerdere malen de 40 + gehaald
Maar hoe meten ze dat dan? Hebben ze in elk dorp, stad etc een meet instrument staan?
Kan toch best op een klein vierkant metertje in timboektoe veel warmer zijn geweest dan 38,6 ?
Hoe kunnen mensen dit lekker vinden,quote:
De aardappelprijs is al verdubbeld door het nu al aan zien komen van mislukte oogsten, hoge percentages ozon in de lucht, steeds meer airco's die aan gaan waardoor er steeds meer stroom verbruikt wordt en er te weinig koelwater... gezelligquote:Op maandag 17 juli 2006 20:10 schreef Gitanki het volgende:
[..]
Klopt, toen begon alles echt uit te drogen, maar nu is het ook al lange tijd best droog en warm
quote:De tweede landelijke hittegolf wordt woensdagochtend bijgeschreven. Daarmee is de zomer van 2006 nu al een bijzondere zomer. De laatste keer dat een zomer twee keer een hittegolf meemaakte was in 1948.
Spannend wordt wat de maximumtemperatuur woensdag en donderdag gaat doen. Een temperatuur van 35 graden in delen van Nederland behoort tot de mogelijkheden.
De kans op een bui neemt in de tweede helft van de week wel toe.
lolquote:Op maandag 17 juli 2006 21:38 schreef i2Them2 het volgende:
Mensen wees niet bang, 't wordt echt niet 38*C.
Max. 31
[afbeelding]
Max. 32
[afbeelding]
Max. 32
[afbeelding]
Voor alleen morgen... Dacht al.quote:Op maandag 17 juli 2006 21:54 schreef aloa het volgende:
Hier staat een animatie van de temperatuur verwachting.
Inderdaad, dat overleef ik nietquote:Op maandag 17 juli 2006 23:15 schreef Klonk het volgende:
wtf, ik ga toch echt bidden dat dat niet uit gaat komen
Dankjequote:Op maandag 17 juli 2006 23:19 schreef Klonk het volgende:
ik zal aan je denken.
Geen airco bij ons in magazijn, maar aardige baas die ons daar weg haald en in een gebouw met airco stopt om wat dingen te tellen oidquote:Op maandag 17 juli 2006 23:18 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Inderdaad, dat overleef ik niet.
Ik kijk erg uit naar morgen werken in een volledige glazen pand, zonder ramen die open kunnen, met plat dak én een op hol geslagen klimaatsysteem dat permanent op standje "verwarm het flink, want je zit op de noordpool"-stand staat.
Oja, geen schaduwmogelijkheden.
Sterkte morgenquote:Op maandag 17 juli 2006 23:18 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Inderdaad, dat overleef ik niet.
Ik kijk erg uit naar morgen werken in een volledige glazen pand, zonder ramen die open kunnen, met plat dak én een op hol geslagen klimaatsysteem dat permanent op standje "verwarm het flink, want je zit op de noordpool"-stand staat.
Oja, geen schaduwmogelijkheden.
Ik zou willen dat ze hier ook zo aardig zouden zijnquote:Op maandag 17 juli 2006 23:20 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Geen airco bij ons in magazijn, maar aardige baas die ons daar weg haaldt en in een gebouw met airco stopt om wat dingen te tellen oid
Oeh mijn typoquote:Op maandag 17 juli 2006 23:22 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik zou willen dat ze hier ook zo aardig zouden zijn.
Helaas is het hier zo dat de staf lekker gaat thuiswerken en wij mogen gaan zweten.
De BBC gaat daar al over een dag vanuit hoorquote:Op maandag 17 juli 2006 23:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
Mijn god mijn god![]()
[afbeelding]
Als dit uit komt dan krijgen we echt hele grote problemen, volgende week gewoon zonder moeite naar de 35 graden, oke het is ver weg maar tochen de regen kansen? ik praat daar maar niet over.
Ja oke, donderdag zou het wel eens 35 graden worden, daarna even verkoeling om vervolgens volgende week gewoon weer naar de 35 graden toe te knallen met waarschijndelijk in het noorden amper regen.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:26 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
De BBC gaat daar al over een dag vanuit hoor.
Ik wil nietquote:Op maandag 17 juli 2006 23:31 schreef Klonk het volgende:
Ensemble verwachting laat een zelfde lijn zien
[afbeelding]
Ben ik ff blij dat ikquote:Op maandag 17 juli 2006 23:45 schreef Roel_Jewel het volgende:
Nieuwe verwachtingen BBC voor Maastricht. Donderdag bijgesteld van 36 naar 38.
di 36
wo 38
do 38
vr 35
za 32
Gelukkig koelt 't na donderdag af.
in het vorige topic riepen we allemaal ja, maar ik zie het zo langzamerhand nog wel gebeuren, lokaal dan (bij ons in de buurt voornamelijk)quote:Op maandag 17 juli 2006 23:51 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Ben ik ff blij dat ik
deze week halve dagen werk...
Maar zijn die temp niet wat erg overdreven
De voorspellingen zijn ook lokaal (verschillen van plaats tot plaats). Hoewel vandaag wel redelijk overeenkwam met de voorspelling, ben ik erg benieuwd of die 38 graden gehaald gaat worden. Zouden toch records moeten gaan sneuvelen ...quote:Op maandag 17 juli 2006 23:52 schreef Klonk het volgende:
[..]
in het vorige topic riepen we allemaal ja, maar ik zie het zo langzamerhand nog wel gebeuren, lokaal dan (bij ons in de buurt voornamelijk)
dat gaat sowieso wel gebeuren, Juli is hard op weg om de warmste juli ooit te worden.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:54 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
De voorspellingen zijn ook lokaal (verschillen van plaats tot plaats). Hoewel vandaag wel redelijk overeenkwam met de voorspelling, ben ik erg benieuwd of die 38 graden gehaald gaat worden. Zouden toch records moeten gaan sneuvelen ...
wat doet het in de kas dan 50 ?quote:Op maandag 17 juli 2006 23:57 schreef T1andonly het volgende:
Bij 38 graden dan leg ik het werk in de kas gewoon neer
Dat zal zeker lukken. Al ben ik benieuwd of de absolute recordtemperatuur er ook aan gaat.quote:Op maandag 17 juli 2006 23:55 schreef Klonk het volgende:
[..]
dat gaat sowieso wel gebeuren, Juli is hard op weg om de warmste juli ooit te worden.
Zeker als er geen wind op de plaats komtquote:Op maandag 17 juli 2006 23:52 schreef Klonk het volgende:
[..]
in het vorige topic riepen we allemaal ja, maar ik zie het zo langzamerhand nog wel gebeuren, lokaal dan (bij ons in de buurt voornamelijk)
En woensdag ook "maar" 38 gradenquote:Op maandag 17 juli 2006 23:54 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.bbc.co.uk/weather/5day.shtml?world=5070
Die voorspelde 25 graden als nachttemperatuur kan Vlissingen vergeten. Het wordt maar 24 graden.
quote:Op maandag 17 juli 2006 23:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
Mijn god mijn god![]()
[afbeelding]
Als dit uit komt dan krijgen we echt hele grote problemen, volgende week gewoon zonder moeite naar de 35 graden, oke het is ver weg maar tochen de regen kansen? ik praat daar maar niet over.
kwam ik ergens op weeronlineforum tegenquote:Je kunt aan de hand van het tjirpen van een krekel ongeveer berekenen hoe warm het is. Dat werd rond 1889 ontdekt door de Zweedse chemicus Svante August Arrhenius. Daarvoor moet je wel heel goed kunnen luisteren en snel kunnen tellen. De volgende formule is namelijk van toepassing: Tel het aantal tjirpen dat een krekel in 14 seconden maakt, tel daar 8 bij op, vermenigvuldig die uitkomst met 5 en deel dan door 9. De uitkomst is de temperatuur in graden Celsius. Deze methode schijnt een nauwkeurigheid te hebben van ongeveer twee graden.
Owkeeeee...quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:34 schreef Klonk het volgende:
[..]
kwam ik ergens op weeronlineforum tegen
mits krekels aanwezig natuurlijkquote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:41 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Owkeeeee...
En als er geen tjirpen/zijn..... dan vriest het !?!
Dan moet het hier nu zijn als op de noordpool
Kut... ik woon binnen zo'n lichtpaars gebied.quote:
Brrr, ik pak m'n shawls er maar vast bijquote:Op dinsdag 18 juli 2006 06:36 schreef aloa het volgende:
Het KNMI geeft voor woensdag 34 en voor donderdag 30 - 36 graden.
Daarna wordt het koud met nog maar 29/28 graden![]()
Verstandig!quote:Op dinsdag 18 juli 2006 07:07 schreef Klonk het volgende:
ik heb om 6.00 macaroni staan koken, heb ik vanavond toch een warme hap zonder dat ik in die pleurishitte moet staan, lang leve de magnetron....
Winterkleding van zolder gaat halenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 06:36 schreef aloa het volgende:
Het KNMI geeft voor woensdag 34 en voor donderdag 30 - 36 graden.
Daarna wordt het koud met nog maar 29/28 graden![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |