abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 juli 2006 @ 17:49:51 #1
142044 voidmage
ad maiora natus sumus
pi_39880912
na veel gelul en zwart wit verhalen komt er nu een 4 delige uitgebreid verslag op national geographic channel over de feiten (dus dingen die echt gebeurd zijn) die best wel wat vragen doen opsteken
quote:
Zes jaar vóór de tragedie werden op een laptop plannen gevonden om het World Trade Center aan te vallen met gekaapte vliegtuigen. De politie nam de laptop in beslag, die behoorde tot één van de terroristen die een bomaanslag uitvoerde op het World Trade Center in 1993. Echter het plan werd niet voorkomen. Waarom niet?

Nu wordt het ongelooflijke verhaal over 9/11 voor het eerst verteld. We gaan de gebeurtenissen na van deze noodlottige dag en beginnen met de Sovjet-invasie van 1979. We zien hoe de terroristen zich aansluiten bij de Amerikaanse gemeenschap en waarom de FBI en CIA waarschuwingssignalen over het hoofd zagen. Mogelijkheden voor de inlichtingendienst om Osama bin Laden te doden werden niet benut en ook een FBI-memo waarin het Witte Huis werd gealarmeerd over de Islamitische dreiging werd genegeerd.

Ramzi Yousef, de terrorist die een aanslag pleegde op de Twin Towers in 1993, zweerde aan FBI-agenten dat hij zou terugkomen om zijn werk af te maken. Zijn oom, Kaleed Sheikh Muhammed, is het brein achter de aanslagen van 2001. Waarom werden zij niet tegen gehouden?

Voor het eerst het volledige, ongelooflijke verhaal:

MIS HET NIET
Inside 9/11 - een exclusief vierdelig onderzoek
hier

vanaf dinsdag 22.00 wie gaat er allemaal kijken en wie neemt het op en dumpt het op internet?
Carpe Diem!
  zondag 16 juli 2006 @ 17:56:58 #2
103219 OpenYourMind
Question Everything
pi_39881076
Al gezien, en er komt niks in voor dat niet ook door het offciele verhaal verteld wordt. helaas...

Het is het offciele rapport maar dan in docu vorm. Geschiedvervalsing kun je het ook noemen.
"And if all others accepted the lie which the Party imposed - if all records told the same tale - then the lie passed into history and became truth. Who controls the past controls the future, who controls the present controls the past."
pi_39881095
Ik zie hem overigens om 23.00 staan.. op de .nl site.. ik ga wel kijken denk ik.
  zondag 16 juli 2006 @ 18:04:03 #4
142044 voidmage
ad maiora natus sumus
pi_39881280
quote:
Al gezien, en er komt niks in voor dat niet ook door het offciele verhaal verteld wordt. helaas...

Het is het offciele rapport maar dan in docu vorm. Geschiedvervalsing kun je het ook noemen
dus helemaal niet boeiend eigenlijk
Carpe Diem!
  zondag 16 juli 2006 @ 18:16:08 #5
103219 OpenYourMind
Question Everything
pi_39881576
BTW Ik raad wel iedereen aan om deze documentaire te kijken. De meesten lezen het officiele rapport toch niet en een documentaire kijkt toch een stuk makkelijker.

De documentaire is echter zeer selectief en behandeld alleen de offciele versie.

De documentaire laat net zoals het officiele rapport alle anomalies weg, negeert getuigenverklaringen die niet in hun straatje passen, negeert alle wistleblowers, negeert de timelines van NORAD en de FAA en komt met een eigen versie zodat de schuld aan het falen van het systeem gegeven kan worden, kortom er wordt alleen behandeld wat het officiele verhaal ondersteund. Het rapport leest dan ook nog eens weg als een roman en lijkt door 1 auteur geschreven te zijn waardoor het meer een thriller/roman is dan een onderzoeksrapport.

Voor het verhaal van de wistleblowers, de weggelaten feiten en andere opmerkelijkheden aan het officiele rapport, de geschiedenis voor 9/11, de gebeurtenissen op 9/11 en de motieven/gebeurtenissen na 9/11 zie de documetaires en lezingen die ik in dit topic gegeven heb [9-11] Feiten die de mainstream media grotendeels negeren .
"And if all others accepted the lie which the Party imposed - if all records told the same tale - then the lie passed into history and became truth. Who controls the past controls the future, who controls the present controls the past."
  zondag 16 juli 2006 @ 18:19:18 #6
103219 OpenYourMind
Question Everything
pi_39881647
quote:
Op zondag 16 juli 2006 18:04 schreef voidmage het volgende:

[..]

dus helemaal niet boeiend eigenlijk
Het officiele verhaal in een notedop. Zeker wel boeiend en de documentaire zelf is vrijgoed in elkaar gezet alleen is het de halve waarheid. Het is absoluut geen volledig verslag zoals ze zelf beweren. Af en toe ook wat sentimentele amerikaanse stukjes erbij om het verhaal wat sappiger te maken.
  zondag 16 juli 2006 @ 19:06:07 #7
142044 voidmage
ad maiora natus sumus
pi_39882769
quote:
Op zondag 16 juli 2006 18:16 schreef OpenYourMind het volgende:
BTW Ik raad wel iedereen aan om deze documentaire te kijken. De meesten lezen het officiele rapport toch niet en een documentaire kijkt toch een stuk makkelijker.

De documentaire is echter zeer selectief en behandeld alleen de offciele versie.

De documentaire laat net zoals het officiele rapport alle anomalies weg, negeert getuigenverklaringen die niet in hun straatje passen, negeert alle wistleblowers, negeert de timelines van NORAD en de FAA en komt met een eigen versie zodat de schuld aan het falen van het systeem gegeven kan worden, kortom er wordt alleen behandeld wat het officiele verhaal ondersteund. Het rapport leest dan ook nog eens weg als een roman en lijkt door 1 auteur geschreven te zijn waardoor het meer een thriller/roman is dan een onderzoeksrapport.

Voor het verhaal van de wistleblowers, de weggelaten feiten en andere opmerkelijkheden aan het officiele rapport, de geschiedenis voor 9/11, de gebeurtenissen op 9/11 en de motieven/gebeurtenissen na 9/11 zie de documetaires en lezingen die ik in dit topic gegeven heb [9-11] Feiten die de mainstream media grotendeels negeren .
vele van die die site's gegeven door jouw heb ik al lang geleden gelezen en gezien had alleen nog neit dat topic gezien waar het allemaal zo goed bijelkaar staat goed werk!

maar over de docu op ngc ik had er neit echt mega veel van verwacht want de discovery en ngc zijn zo corrupt als FOX etc.
Carpe Diem!
pi_39901595
Goh nu in eens heeft Bush het niet gedaan, maar waren ze enkel nalatig?

Ik zou je een geimpje vertellen, het is een Conspiracy van Rita Verdonk, zij is schuldig aan al die ellende daar. Ik zou je sterker vertellen, zij zit achter alle ellende in de wereld.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  maandag 17 juli 2006 @ 11:56:36 #9
103219 OpenYourMind
Question Everything
pi_39901782
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:50 schreef JohnDope het volgende:
Goh nu in eens heeft Bush het niet gedaan, maar waren ze enkel nalatig?

Ik zou je een geimpje vertellen, het is een Conspiracy van Rita Verdonk, zij is schuldig aan al die ellende daar. Ik zou je sterker vertellen, zij zit achter alle ellende in de wereld.
Je quote het officiele verhaal en probeerd daarna Bush te vertellen dat Verdonk erachter zat?

Als je al niet eens weet wat het officiele verhaal is zou ik die documentaire maar gaan kijken...
pi_39901904
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:56 schreef OpenYourMind het volgende:

[..]

Je quote het officiele verhaal en probeerd daarna Bush te vertellen dat Verdonk erachter zat?

Als je al niet eens weet wat het officiele verhaal is zou ik die documentaire maar gaan kijken...
Ik heb zowat alle conspiracies gezien en ik ben tot de conclusie gekomen dat Rita verdonk aan alle touwtjes in de wereld trekt.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  maandag 17 juli 2006 @ 19:32:10 #11
142044 voidmage
ad maiora natus sumus
pi_39915775
quote:
[..]

Ik heb zowat alle conspiracies gezien en ik ben tot de conclusie gekomen dat Rita verdonk aan alle touwtjes in de wereld trekt.
gezien je ondertekst kom jij maar al te snel tot conclusies
Carpe Diem!
pi_39917848
Ik geloof het wel... Genoeg docu's gezien over 9/11 op NGC die toch minstens twijfelachtig te noemen zijn.. deze zal hierop - zoals OpenYourMind al voor mij zegt - geen uitzondering zijn...

Als ze nou eens: "Inside the centre of Power" maken als docu.. dat de gewone burger even op een presenteerblaadje de stand van zaken in de wereld krijgt..

Ben wel benieuwd wat iedereen hier van vindt (de docu)!!
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_39925790
quote:
Op maandag 17 juli 2006 19:32 schreef voidmage het volgende:

[..]

gezien je ondertekst kom jij maar al te snel tot conclusies
Het is toch zo, met name de nrc-lezers hebben er een handje van omzichzelf hoog intellectueel te vinden(de meeste zeggen het niet met die woorden, maar ze vinden het wel van zichzelf).
  dinsdag 18 juli 2006 @ 00:03:01 #14
142044 voidmage
ad maiora natus sumus
pi_39925978
quote:
Op maandag 17 juli 2006 23:59 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het is toch zo, met name de nrc-lezers hebben er een handje van omzichzelf hoog intellectueel te vinden(de meeste zeggen het niet met die woorden, maar ze vinden het wel van zichzelf).
Dan vinden ze dat toch lekker! niemand die er mee zit.
op zijn ergst verbasteren ze de term intellectueel
Carpe Diem!
  dinsdag 18 juli 2006 @ 08:57:33 #15
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_39931091
Maar Verdonk wordt gestuurd door Kay van der Linden... dus eigenlijk zit hij achter de 9/11 aanslagen
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_40066515
Heb deze gemist helaas, maar als je loose change ziet begrijp je niet dat mensen dat kunnen slikken

zaken die worden beweert in die 'docu'

- de video waarin binladen de aanslagen opeist, zou in scene zijn gezet dmv acteurs
- de telefoongesprekken die werden gevoerd van burgers in het vliegtuig wat richting het WTC vloog, zouden zijn nagemaakt met een soort stem-immitatie software

enz
pi_40067115
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 03:17 schreef Schepseltje het volgende:
Heb deze gemist helaas, maar als je loose change ziet begrijp je niet dat mensen dat kunnen slikken

- de video waarin binladen de aanslagen opeist, zou in scene zijn gezet dmv acteurs
- de telefoongesprekken die werden gevoerd van burgers in het vliegtuig wat richting het WTC vloog, zouden zijn nagemaakt met een soort stem-immitatie software

enz
De laatste conspiracy-theory is dan ook dat de makers van Loose Change zélf op de payroll van de CIA of de illuminati of whatever staan. Met als doel om zoveel onzinnige desinformatie de wereld in te sturen dat mensen vanzelf weer het officiële verhaal gaan geloven.

Jaja, complottheorieën zijn niet voor bange mensen
  zaterdag 22 juli 2006 @ 07:45:26 #18
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_40067517
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 03:17 schreef Schepseltje het volgende:

enz
vooral dat laatste
[..]
pi_40073121
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 07:45 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

vooral dat laatste
http://video.google.nl/videoplay?docid=1519312457137943386

check 1 uur 10, daar begint het
  zaterdag 22 juli 2006 @ 15:22:31 #20
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_40076360
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 13:36 schreef Schepseltje het volgende:

[..]

http://video.google.nl/videoplay?docid=1519312457137943386

check 1 uur 10, daar begint het
loose change is big bullshit.

Ooh ja,posted by zwaffel.
[..]
pi_40078166
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 04:28 schreef HenriOsewoudt het volgende:

De laatste conspiracy-theory is dan ook dat de makers van Loose Change zélf op de payroll van de CIA of de illuminati of whatever staan. Met als doel om zoveel onzinnige desinformatie de wereld in te sturen dat mensen vanzelf weer het officiële verhaal gaan geloven.
Achja soms heb ik wel eens medelijden met al die mensen met paranoide persoonlijkheidsstoornis, die het als hun missie zien om deze verzonnen docu's te verspreiden. Op de FP lopen ook een aantal van die figuren rond. Je maakt jezelf helemaal gek, want de overheid is niet te vertrouwen, en de media is niet te vertrouwen, en het bedrijfsleven is niet te vertrouwen, en dan zijn er ook nog mede-complotaanhangers die mogelijk niet te vertrouwen zijn. Uiteindelijk denk je dat iedereen in het complot zit en sluit je je helemaal af van de wereld, waardoor de paranoia alleen maar erger wordt.
pi_40079955
En uiteindelijk na alle dwalingen kom je weer bij jezelf uit en kijk je tevreden terug over de achtergelaten wegen.. waarin voorstander en tegenstander van de 9/11 verhalen elkaar proberen te overtuigen van de waarheid terwijl men tegelijkertijd elkaar wel het leven zuur moet maken. Dit alles om het hele systeem in evenwicht te houden..

9/11.. haha ik kan er alleen nog maar om lachen.. tis slechts een miniscuul deel van mijn leven en ik heb het achter me gelaten. Ik ben het er zeker niet mee eens, ook niet met de gang van zaken.. maar ik heb voldoende gezien en gelezen om mijn eigen conclusies te trekken. En dat is: ik ben verantwoordelijk voor alles wat mij overkomt, gebeurt het bij toeval, dan heeft dit een reden. Vrijheid is niet te behalen middels 1 of andere theorie, of door de ander maar belachelijk te maken (paranoia bv).. vrijheid is erkennen dat men het gewoonweg niet weet.. en dat men het kan accepteren en dus verder kan gaan met het leven...

En Schepseltje: zij vertrouwen niemand, maar jij vertrouwt de regering blijkbaar wel? Hoe kun je nou zeggen dat ze paranoia zijn?? Misschien ben jij wel goedgelovig
  zaterdag 22 juli 2006 @ 20:06:15 #23
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_40084602
quote:
Op zondag 16 juli 2006 17:56 schreef OpenYourMind het volgende:

Het is het offciele rapport maar dan in docu vorm. Geschiedvervalsing kun je het ook noemen.
Dus je gelooft per definitie niets wat er in het officiele verhaal verteld wordt.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  zaterdag 22 juli 2006 @ 20:12:19 #24
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_40084781
quote:

Dus als het niet past met wat jij geloofd is het meteen geschiedvervalsing

Ik viel bijna van mijn stoel van het lachen
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 22 juli 2006 @ 22:45:28 #25
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40088523
quote:
Op zaterdag 22 juli 2006 20:12 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dus als het niet past met wat jij geloofd is het meteen geschiedvervalsing

Ik viel bijna van mijn stoel van het lachen
Ik vraag me af hoe conspiracy mensen de rollen ''as himself'' in de film United 93 verklaren?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:47:18 #26
103219 OpenYourMind
Question Everything
pi_41165024
Aankomende Maandag een nieuwe National Geographic documantaire met de titel "Triple Cross: Bin Laden's Spy in America"
quote:
National Geographic Channel reveals the extraordinary tale of Osama bin Laden's brilliant intelligence agent, Ali Mohamed, in a new two-hour documentary that examines the masterful maneuverings of a single man who played a key role in al Qaeda terror plots while "triple crossing’' U.S. officials on the road to 9/11.

Mohamed infiltrated the U.S. despite being on the State Department Terrorist Watch List, married an American, and became a U.S. citizen while training al Qaeda terrorists, including bin Laden himself. He then joined the U.S. Army and trained U.S. soldiers about Middle East politics and culture, while training members of the terror cell that bombed the WTC in 1993.

It's a real life epic that plays like a thriller as it takes you through twists and turns from Brooklyn to Khartoum, Afghanistan to Fort Bragg. "Triple Cross: Bin Laden's Spy In America" is the untold story of an ex-Egyptian Special Forces Major who slipped through every crevice of the U.S. intelligence community while working for bin Laden.

He is a worthy adversary who exploited our weaknesses and deserves to be examined. Now, with the benefit of hindsight, the space between the dots is as important as the act of connecting them.

Bron: http://channel.nationalgeographic.com/channel/triplecross/
Deze documentaire is gebasseerd op het werk van Peter Lance, auteur van:

• 1000 Years for revenge: International terrorism and the FBI - the untold Story
  • Cover-up: What the Government is Still Hiding about the War on Terror,
  • Triple Cross: How Bin Laden's Chief Security Adviser Penetrated the CIA, the FBI, and the Green Berets

De documentaire is echter al controversieel voordat hij wordt uitgezonden. Peter Lance en Curt Weldon (House Armed Services Committee vice chairman) die aan de documentaire hebben meegewerkt staan niet achter het eindproduct en beschuldigen National Geographic van het verzwakken van de documentaire om de overheid te beschermen. Zij willen nu dat hun aandeel en naam niet in het eindproduct getoond wordt.

http://www.peterlance.com/
    http://www.washingtontimes.com/upi/20060821-100843-9874r.htm
    http://www.alternet.org/mediaculture/40693/
    http://www.jsonline.com/story/index.aspx?id=486377

Deze documentaire gaat dus over de Able Danger cover-up.

Meer informatie over Able Danger:

• Cooperativeresearch.org - Able Danger
  • Wikipedia - Able Danger
  • "And if all others accepted the lie which the Party imposed - if all records told the same tale - then the lie passed into history and became truth. Who controls the past controls the future, who controls the present controls the past."
      vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:50:51 #27
    128155 Fir3fly
    Goodnight everybody!
    pi_41165140
    Lijkt me interessant om te zien hoe de zwakheden van de Amerikaanse inlichtingendiensten uitgebuit worden.
    And if you listen very hard
    The tune will come to you at last
    When all are one and one is all
    To be a rock and not to roll
    pi_41169566
    quote:
    Op vrijdag 25 augustus 2006 14:50 schreef Fir3fly het volgende:
    Lijkt me interessant om te zien hoe de zwakheden van de Amerikaanse inlichtingendiensten uitgebuit worden.
    Nou.. het vliegverkeer lag anders laatst wel stil
    pi_41171611
    quote:

En de documentaires over de holocaust zijn zeker ook geschiedvervalsing
      vrijdag 25 augustus 2006 @ 19:25:37 #31
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_41172467
    Ik las in een verdwaalde International Herald Tribune (New York Times) dat de daders van 9/11, volgens de FBI, eigenlijk helemaal niet zo extreem-moslim waren zoals vele politici ons voor willen schotelen.

Ze gebruikten gewoon drugs, alchol en 'casual sex'.

Ik vond dat vrij onverwacht.
    Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
    pi_41174110
    quote:
    Op vrijdag 25 augustus 2006 19:25 schreef Yildiz het volgende:
    Ik las in een verdwaalde International Herald Tribune (New York Times) dat de daders van 9/11, volgens de FBI, eigenlijk helemaal niet zo extreem-moslim waren zoals vele politici ons voor willen schotelen.

Hypocrisie is vrij normaal voor moslims, ongeacht hoe 'extreem' ze zijn.
      vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:43:49 #33
    103219 OpenYourMind
    Question Everything
    pi_41175440
    quote:
    Op vrijdag 25 augustus 2006 18:56 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

En de documentaires over de holocaust zijn zeker ook geschiedvervalsing
    Het is links of rechts, zwart of wit, You are either with us or against us. Met die logica en retoriek van jou kan je zelfs president worden, wist je dat?

Simpele ziel.
      vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:45:40 #34
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_41175506
    quote:
    Op vrijdag 25 augustus 2006 20:08 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Hypocrisie is vrij normaal voor moslims, ongeacht hoe 'extreem' ze zijn.
    Vertel mij wat over welk geloof dan ook.

Maar ik doel er vooral op datgene dat men bij een flink religeus moslim gelijk de associatie met terrorist wil leggen. 5x per dag bidden, koran volgen, dat soort dingen.
    Dat loopt nu dus mank.
    Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
    pi_41272459
    Heeft iemand hem???

Die docu?
    JOHNNY HEITINGA
    pi_41272572
    quote:
    Op vrijdag 25 augustus 2006 20:43 schreef OpenYourMind het volgende:

[..]

Het is links of rechts, zwart of wit, You are either with us or against us. Met die logica en retoriek van jou kan je zelfs president worden, wist je dat?

Simpele ziel.
    Jij noemt mij simpel? Jij bent een 9/11 ontkenner
      maandag 28 augustus 2006 @ 23:54:21 #37
    103219 OpenYourMind
    Question Everything
    pi_41276593
    quote:
    Op maandag 28 augustus 2006 22:17 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Jij noemt mij simpel? Jij bent een 9/11 ontkenner
    Right...

Omdat ik zeg dat de officiele versie niet helemaal klopt ontken ik dat 9/11 heeft plaatsgevonden... kruip eens gauw weer terug onder die steen, wil je.

[ Bericht 1% gewijzigd door OpenYourMind op 29-08-2006 00:04:14 ]
    pi_41290456
    quote:
    Op vrijdag 25 augustus 2006 19:25 schreef Yildiz het volgende:

Volgens de extremistische tak waarbij de betreffende islamieten zaten, mochten/mogen dat soort zaken die door Allah verboden zijn wel als je daarmee de vijand kunt bedriegen. Geboden overtreden voor het heilige doel, zeg maar. Ben de naam van de betreffende islamitische stroming kwijt, maar ik kan me nog herinneren dat na die aanslagen meer te lezen was over dit onderwerp, omdat het inderdaad nogal opviel.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')