Als zij het beste voor hebben met de Libanese bevolking dan zal hun antwoord positief zijn...quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:41 schreef rutger05 het volgende:
quote]Op zaterdag 15 juli 2006 23:37 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
De huidige regering heeft twee Hezbollah ministers. Wat zal hun antwoord zijn ?
Hij krijgt het zo wellicht in iedergeval voor elkaar om de aanvallen van Israel te dirigeren richting plaatsen welke Libanon minder pijn doen, Israel's hulp hebben ze volgens mij sowieso nodig, anders krijgen we weer een burgeroorlog daar, of niet?quote:Siniora kan dat wel beloven, maar ik heb er een hard hoofd in of hij dat werkelijk gaat verwezenlijken aangezien Hezbollah, zeker na de terugtrekking van Syrische troepen, hun machtsbasis hebben uitgebreid en een significant grotere militaire macht hebben dan de reguliere Libanese strijdkrachten. In 2000 nog heeft Hezbollah de in het zuiden gelegerde Libanese regeringstroepen verjaagd.
Ik vind dat gezien jouw eigen reacties totaal ongeloofwaardig.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:41 schreef Meki het volgende:
The General
Ik heb al eerder gezegd dat ik geen partij kies en ik heb gezegd dat ik voor onschuldigen ben.
Nee, het gebeurt niet een enkele keer. De Palestijnse 'vrijheidstrijders' gebruiken kinderen om aanslagen te plegen op onschuldige Israëlische burgers. Lees het volgende artikel maar eens goed.quote:
bronquote:Amnesty International reiterates its calls to Palestinian armed groups to put an immediate end to the use of children in armed activities.
“Palestinian armed groups must not use children under any circumstances to carry out armed attacks or to transport weapons or other material”, Amnesty International said.
On 22 May 2005 a 15-year-old Palestinian child carrying explosive was arrested by the Israeli army at the Huwara military checkpoint, at the entrance to the West Bank town of Nablus.
This is the third such incident this year in which Palestinian children have been arrested at Israeli military checkpoints while carrying explosives or munitions. On 3 February a 17-year-old was arrested at the same checkpoint while carrying explosives and bullets, and on 27 April two 15-year-olds also carrying explosives and bullets were arrested at a military checkpoint at the entrance of the West Bank town of Jenin.
Several Palestinian armed groups, including the al-Aqsa Martyrs’ Brigades, an offshoot of the ruling Fatah party, Hamas, Islamic Jihad, and the Palestinian Front for the Liberation of Palestine (PFLP), have used children to transport explosives and munitions, thereby endangering their lives. In some cases these groups have sent children to carry out suicide attacks.
On 1 November 2004 a 16-year-old Palestinian from the West Bank town of Nablus carried out a suicide bombing which killed three Israeli civilians in a Tel Aviv market. He was the youngest Palestinian to carry out such an attack. The PFLP claimed responsibility for the attack. The boy’s family condemned those who used their child for the attack.
Palestinian armed groups have repeatedly shown total disregard for the most fundamental human rights, notably the right to life, by deliberately targeting Israeli civilians and by using Palestinian children in armed attacks. Children are susceptible to recruitment by manipulation or may be driven to join armed groups for a variety of reasons, including a desire to avenge relatives or friends killed by the Israeli army.
Verdiep je eens in de Hamas. Hamas wilt helemaal niets met kinderen. Hamas streeft naar vernietiging van de staat Israël om in hetzelfde gebied een Palestijnse staat te vestigen, gebaseerd op een islamitische wetgeving (sharia).quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:41 schreef Meki het volgende:
The General
Ik heb al eerder gezegd dat ik geen partij kies en ik heb gezegd dat ik voor onschuldigen ben.
Wat mij verbaast is dat jij niks over de kinderen die worden mishandelt in kampen van Israel.
daar begon het en Hamas wilt die kinderen vrij krijgen
Meki, dergelijke zaken zijn eigenlijk al niet meer van toepassing.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:41 schreef Meki het volgende:
The General
Wat mij verbaast is dat jij niks over de kinderen die worden mishandelt in kampen van Israel.
daar begon het en Hamas wilt die kinderen vrij krijgen
idd, maar ik jou ook alleen al om je avater.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:42 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik vind dat gezien jouw eigen reacties totaal ongeloofwaardig.
omdat ik kijk naar de onschuldigen die worden Getroffen door Israelquote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:42 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Maar door nu een kant te kiezen, maakt het nu ook niet echt geloofwaardig.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:42 schreef rutger05 het volgende:
[..]
dat is ongeveer the current state of eventsquote:Lebanese Prime Minister Fouad Siniora on Saturday called Israel's military a "war machine" and said attacks had turned his country into a "disaster zone."
Israel later declared a state of emergency for the northern Gallilee region, Foreign Ministry spokesman Mark Regev said.
Twee ooms van mij, vrijmetselaars, waren vanmiddag hier op een verjaardag en hebben mij de instructie gegeven om op deze manier op Fok te posten om jou te pesten.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:43 schreef BaajGuardian het volgende:
grappig dat er in FB gezeken word omdat de waarheid verteld word ipv het tv nagepraat, je mag duidelijk niet je verstand gebruiken tegenwoordig dan voelen mensen zich aangevallen.
Ik denk dat Israél Libanon probeert te isoleren van zijn Arabische buren.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:42 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Hij krijgt het zo wellicht in iedergeval voor elkaar om de aanvallen van Israel te dirigeren richting plaatsen welke Libanon minder pijn doen, Israel's hulp hebben ze volgens mij sowieso nodig, anders krijgen we weer een burgeroorlog daar, of niet?
dat zijn foutquote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:42 schreef schatje het volgende:
[..]
Nee, het gebeurt niet een enkele keer. De Palestijnse 'vrijheidstrijders' gebruiken kinderen om aanslagen te plegen op onschuldige Israëlische burgers. Lees het volgende artikel maar eens goed.
[..]
bron
zucht... jou tagje mag er ook wel weer af... je bent net zo slim als bushquote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:43 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Verdiep je eens in de Hamas. Hamas wilt helemaal niets met kinderen. Hamas streeft naar vernietiging van de staat Israël om in hetzelfde gebied een Palestijnse staat te vestigen, gebaseerd op een islamitische wetgeving (sharia).
Heb ik vandaag speciaal voor de gelegenheid aangemaakt. Jij mag hem ook gebruiken.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:44 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
idd, maar ik jou ook alleen al om je avater.
Je weet dat een sharia slechts voor moslims geldt he? M.a.w., Christenen, Joden en Atheisten die in een land leven waar de sharia heerst, hebben daar niet per se enorm veel last van.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:43 schreef _The_General_ het volgende:
Verdiep je eens in de Hamas. Hamas wilt helemaal niets met kinderen. Hamas streeft naar vernietiging van de staat Israël om in hetzelfde gebied een Palestijnse staat te vestigen, gebaseerd op een islamitische wetgeving (sharia).
Net keek je nog naar alle onschuldige, toch maak ik uit al je post op dat een dood Palestijns kind toch erger is dan een dood Israelisch kind.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:44 schreef Meki het volgende:
[..]
omdat ik kijk naar de onschuldigen die worden Getroffen door Israel
en als ik kijk dat Israel zich druk maakt over 1 militair terwijl ze zelf honderden kinderen ontvoeren
Jep maar Israel zo westers is dan houden ze zich aan de rechten van kinderenquote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:43 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Meki, dergelijke zaken zijn eigenlijk al niet meer van toepassing.
Het enige dat er moet gebeuren, is ophouden met vechten, en werken aan vrede, los van wat er zich allemaal in het verleden heeft afgespeeld.
Als dat pad eenmaal is ingeslagen komt men toch vanzelf tot het vrijlaten van gevangenen, etc.?
Nee, het rechtvaardigt niet om de mensenrechten van deze kinderen te schenden.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:45 schreef Meki het volgende:
[..]
en om zo 400 kinderen te ontvoeren en zo te rechtvaardigen ???
quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:45 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Twee ooms van mij, vrijmetselaars, waren vanmiddag hier op een verjaardag en hebben mij de instructie gegeven om op deze manier op Fok te posten om jou te pesten.![]()
Beste Baaj, dat staat zelfs op de website van de Hamas. Dat wilt Bush ons niet laten geloven dat staat in de statuten van de Hamasquote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:45 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
zucht... jou tagje mag er ook wel weer af... je bent net zo slim als bush
en?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:46 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Heb ik vandaag speciaal voor de gelegenheid aangemaakt.
Wie vroeg jou naar je mening?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:47 schreef damian5700 het volgende:
Dat er problemen zijn tussen de islamitische en de christelijke divisies van de Libanese krijgsmacht is niet iets van de laatste tijd, maar of uit dit conflict een nieuwe burgeroorlog kan ontstaan durf ik niet te zeggen. De aard van dit conflict is een andere dan de basis van de burgeroorlog in 1982.
toch gebeurt het . wat vind jij dat ernou van ?? dat het toch gebeurt door Israelquote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:46 schreef schatje het volgende:
[..]
Nee, het rechtvaardigt niet om de mensenrechten van deze kinderen te schenden.
Natuurlijk klinkt het woord Sharia direct erg en doet het ons denken aan besnijden van vrouwen en ophangen van homo's en hoeft het zo niet te zijn. Maar een Sharia is praktisch altijd a-democratisch.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:46 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Je weet dat een sharia slechts voor moslims geldt he? M.a.w., Christenen, Joden en Atheisten die in een land leven waar de sharia heerst, hebben daar niet per se enorm veel last van.
Ze willen dus terug naar hoe het ooit was, een land waar iedereen vrij kan leven, zonder exclusieve toebedoeling aan een specifieke bevolkingsgroep.
Als je het zo omschrijft klinkt het opeens een stuk minder erg.
Uiteraard zal dit niet zo 1, 2, 3 geschieden, er zal vast wel weer teveel oud zeer zitten om zoiets te kunnen realiseren.
In that case, please ignore my previous postquote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:46 schreef Meki het volgende:
Jep maar Israel zo westers is dan houden ze zich aan de rechten van kinderen
ER MOET VREDE KOMEN
HAMAS en de ISRAELISCHE LEGER en HEZBOLLAH kunnen allebei dood vallen
Met alle respect, maar dat is bekend en een voldongen feit.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:42 schreef schatje het volgende:
[..]
Nee, het gebeurt niet een enkele keer. De Palestijnse 'vrijheidstrijders' gebruiken kinderen om aanslagen te plegen op onschuldige Israëlische burgers. Lees het volgende artikel maar eens goed.
[..]
bron
Het een sluit het ander niet uitquote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:47 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Beste Baaj, dat staat zelfs op de website van de Hamas. Dat wilt Bush ons niet laten geloven dat staat in de statuten van de Hamas![]()
quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:47 schreef Hallulama het volgende:
Hier Meki, een avatar voor jou als antwoord op de avatar van rutger05, al moet je er wel mee oppassen, want straks krijg je gelijk de AIVD achter je aan
[afbeelding]
*polariseer*
Zou u voor Sharia niet Fatwah in de plaats stellen ?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:48 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Natuurlijk klinkt het woord Sharia direct erg en doet het ons denken aan besnijden van vrouwen en ophangen van homo's en hoeft het zo niet te zijn. Maar een Sharia is praktisch altijd a-democratisch.
Doe dat nou niet.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:47 schreef Hallulama het volgende:
Hier Meki, een avatar voor jou als antwoord op de avatar van rutger05, al moet je er wel mee oppassen, want straks krijg je gelijk de AIVD achter je aan
[afbeelding]
*polariseer*
quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:47 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
[..]
Wie vroeg jou naar je mening?
quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:42 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Hij krijgt het zo wellicht in iedergeval voor elkaar om de aanvallen van Israel te dirigeren richting plaatsen welke Libanon minder pijn doen, Israel's hulp hebben ze volgens mij sowieso nodig, anders krijgen we weer een burgeroorlog daar, of niet?
Ik vind dat een zeer kwalijke zaak.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:47 schreef Meki het volgende:
[..]
toch gebeurt het . wat vind jij dat ernou van ?? dat het toch gebeurt door Israel
en daardoor onvoert HAMAS maar 1 militair
Ook al heb je geen Sharia, maar een democratie, dan zullen de Palestijnen/Arabieren/Moslims toch de meerderheid vormen he...quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:48 schreef _The_General_ het volgende:
Natuurlijk klinkt het woord Sharia direct erg en doet het ons denken aan besnijden van vrouwen en ophangen van homo's en hoeft het zo niet te zijn. Maar een Sharia is praktisch altijd a-democratisch.
Putin is 'right on the money' hier. Natuurlijk heeft Israel achterliggende doelen. Amerika zo manouvreren dat het Israels oorlogen gaat voeren.quote:
Putin thinks Israel 'pursuing wider goals'
President Vladimir Putin said Saturday that he thinks Israel is pursuing wider goals in its military campaign against Lebanon than the return of its captured soldiers.
Mogelijk andere landen die betrokken raken?quote:
Russian Defense Minister Sergei Ivanov on Saturday warned that other nations could be drawn into the escalating Middle East conflict, which he called "a war that has begun."
Ivanov warned that other nations in the region could be sucked into the conflict, calling it "basically, a war that has begun." He called on both sides to quickly calm the situation.
"Both sides in the conflict must exercise extreme restraint, caution and foresee the consequences of their actions," he told reporters hours before the formal opening of the Group of Eight summit.
Haaretz
quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:48 schreef Meki het volgende:
![]()
Nee ik kies de kant niet van HEZBOLLAH
maar die van onschuldige Libanezen en Palestijnen en Joden en Israeliers
Ik heb hem juist aangepast.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:47 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
en?
Ik heb m'n icoon juist weggehaald om in dit topic te kunnen posten.
Waarom? Een Sharia gaat altijd in tegen bepaalde democratische waarden. Een democratisch land heeft geen sharia nodig omdat daar religie en recht gescheiden zijn.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:49 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
[..]
Zou u voor Sharia niet Fatwah in de plaats stellen ?
quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:49 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Bush heeft er belang bij om dat te benadrukken maar het is de mening van Hamas zelf!
Ik had het hier over.quote:Verdiep je eens in de Hamas. Hamas wilt helemaal niets met kinderen. Hamas streeft naar vernietiging van de staat Israël om in hetzelfde gebied een Palestijnse staat te vestigen, gebaseerd op een islamitische wetgeving (sharia).
Voor jou en mij wel. Maar voor Meki kennelijk niet.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:48 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Met alle respect, maar dat is bekend en een voldongen feit.
Nee zoals gewoonlijk wou HAMAS juist Israel erkennenquote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:50 schreef schatje het volgende:
[..]
Ik vind dat een zeer kwalijke zaak.
Verder wil Hamas enkel dat die kinderen vrij worden gelaten zodat ze weer gebruikt kunnen worden om aanslagen o ponschuldige Israëlische burgers.
Geachte heer Van Heutz:quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:50 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Waarom? Een Sharia gaat altijd in tegen bepaalde democratische waarden. Een democratisch land heeft geen sharia nodig omdat daar religie en recht gescheiden zijn.
Daar kan ik om 23:52 met een warsteiner in mijn vuist mij niet druk om maken, helaasquote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:52 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
[..]
Geachte heer Van Heutz:
Het is niet EEN Sharia, maar DE Sharia.
dat is net als hetzelfdequote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:51 schreef schatje het volgende:
[..]
Voor jou en mij wel. Maar voor Meki kennelijk niet.
Toch mag Meki blijven!quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:51 schreef schatje het volgende:
[..]
Voor jou en mij wel. Maar voor Meki kennelijk niet.
Hamas wil Israël enkel erkennen met het doel dat de geldkraan vanuit de EU en VS weer open gaat. Dat snap je toch wel?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:51 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee zoals gewoonlijk wou HAMAS juist Israel erkennen
en dan verpest Israel het weer
Hamas wou het erkennen.
Er bestond dus gevaar dat de Hamas onder druk de staat Israël moest erkennen en daarom hebben zij weer een conflict veroorzaakt, zodat Hamas daar voorlopig onderuit kan komen. Dat bedoel je toch.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:51 schreef Meki het volgende:
[..]
Hamas wou het erkennen.
nee dat is onzin - ze willen gewoon terug
Was U ook in Amersfoort?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:53 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Daar kan ik om 23:52 met een warsteiner in mijn vuist mij niet druk om maken, helaas![]()
In Nederland!quote:
dat is helaas Israelische propogandaquote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:53 schreef schatje het volgende:
[..]
Hamas wil Israël enkel erkennen met het doel dat de geldkraan vanuit de EU en VS weer open gaat. Dat snap je toch wel?
Neen, ik ben vandaag niet verder gekomen dan een hangmat in de achtertuin,quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:54 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
[..]
Was U ook in Amersfoort?
Dat strand incident kwam inderdaad echt op een enorm slecht moment, verdorie vlak na de Palestijnse week van de dialoog, de pogingen tot toenadering van Hamas en Fatah tot elkaar, en het kenbaar maken van de wens tot het organiseren van een referendum onder de Palestijnse bevolking met de vraag of men Israel wenst te erkennen volgens de grenzen van 1967 als dat vrede brengt.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:51 schreef Meki het volgende:
Hamas wou het erkennen.
nee dat is onzin - ze willen gewoon terug
ik ga over een weekje wegquote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:54 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
[..]
In Nederland!
Het moet zelfs!
Een hangmat in de achtertuin!quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:55 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Neen, ik ben vandaag niet verder gekomen dan een hangmat in de achtertuin,
Er heeft tot nu toe geen enkele land zich zorgen gemaakt over de kinderen in de Israelische kampquote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:55 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Dat strand incident kwam inderdaad echt op een enorm slecht moment, verdorie vlak na de Palestijnse week van de dialoog, de pogingen tot toenadering van Hamas en Fatah tot elkaar, en het kenbaar maken van de wens tot het organiseren van een referendum onder de Palestijnse bevolking met de vraag of men Israel wenst te erkennen volgens de grenzen van 1967 als dat vrede brengt.
Overigens is het mij nog steeds niet geheel duidelijk wie/wat/waar wat betreft die granaatinslag, maar goed, dat maakt inmiddels al lang niet meer uit, de toon is reeds gezet![]()
Het gaat Israël om de Palestijnse 'vrijheidstrijders' die het liefst schoolbussen met Joodse kinderen willen opblazen.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:53 schreef Meki het volgende:
[..]
dat is net als hetzelfde
dat Israel alle mensen zomaar doodschiet
Geeft niks hoor!quote:
Ik hoop dat zijn vliegtuig om de een of andere reden in Israel zal moeten landen.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:57 schreef _The_General_ het volgende:
Weet iemand of Abu Jah-Jah ondertussen met een Ak74 aan het front staat of ging zijn vliegtuig toch niet
Abou heeft gewoon zijn IBAN-nummer door gegeven aan de OCMWquote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:57 schreef _The_General_ het volgende:
Weet iemand of Abu Jah-Jah ondertussen met een Ak74 aan het front staat of ging zijn vliegtuig toch niet
Nee, en ze zorgen er wel voor dat dat zo blijft.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:55 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Overigens is het mij nog steeds niet geheel duidelijk wie/wat/waar wat betreft die granaatinslag
dat zeg ik ook nergens maar jij gebruikt het op een manier alsof het erg is wat ze willen.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:47 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Beste Baaj, dat staat zelfs op de website van de Hamas. Dat wilt Bush ons niet laten geloven dat staat in de statuten van de Hamas![]()
en andersom gaat om de Israelische " terroristen " die het liefst kinderen en mensen doodschietenquote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:57 schreef schatje het volgende:
[..]
Het gaat Israël om de Palestijnse 'vrijheidstrijders' die het liefst schoolbussen met Joodse kinderen willen opblazen.
Rusland mag nog altijd aanschuiven bij de G-8 top. Sterker zij is dit jaar gastheer. Maar dat Rusland niet 'democratisch genoeg' is, lijkt me evident als je de zaak Chodorkovski even tegen het licht houdt en de drukpersvrijheid is in Rusland door de autoritaire trekjes van Poetin ook onder druk.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:50 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Putin is 'right on the money' hier. Natuurlijk heeft Israel achterliggende doelen. Amerika zo manouvreren dat het Israels oorlogen gaat voeren.
Putin weet bovendien wie zijn vijanden zijn. Mensen als Vladimir Goussinsky die Rusland hebben uitgekleed toen het land op haar knieën lag. Putin heeft de uitzuigende oligarchen aangepakt en waar vluchten ze naartoe? In Israel zijn het helden. Ze hebben er zelfs een TV-serie over de oligarchen.
Putin laatste zet was het verbieden van mensen met een dubbele nationaliteit voor overheids en regeringsfuncties.
Russian Parliament Restricts Dual Citizenship for Officials
Dat heeft Rusland nu oa. het WHO-lidmaatschap gekost. Volgens Bush was Rusland 'niet vrij en democratisch genoeg'. Rrright!
[..]
Mogelijk andere landen die betrokken raken?
Hoe duidelijk wil je het hebben..
Russia Warns Israel Against Military Attack on Iran
Bron:quote:Arab states take dim view of 'adventurism' by Hizbullah
US allies Saudi Arabia, Egypt and Jordan indirectly accused Hizbullah on Friday of harming Arab interests but also condemned the Israeli assault on Lebanon The remarks came amid fears of a wider regional conflict after President Mahmoud Ahmadinejad boasted Friday that Israel was not powerful enough to take on Iran and warned the Jewish state not to attack regional ally Syria.
While not naming Hizbullah, Egyptian President Hosni Mubarak and Jordan's King Abdul-lah II warned of the risk of "the region being dragged into 'adventurism' that does not serve Arab interests," according to a joint statement published by Amman's official Petra news agency after the two met in Cairo.
Similar language was used earlier by Saudi Arabia, which indirectly accused Hizbullah of adventurism in provoking Israel's onslaught on Lebanon and putting all Arab nations at risk.
"It is necessary to make a distinction between legitimate resistance [to occupation] and irresponsible adventurism adopted by certain elements within the state," an official Saudi source told the Saud Press Agency late Thursday.
"These elements ... risk putting in danger all the Arab countries and their achievements before these countries have said a word," the source added.
The Saudi position is aimed at preventing the Middle East from sliding into yet another destructive war and at upholding Arab interests, Mohammad al-Zalfa, a member of the appointed Shura Council, said Friday.
The Egyptian and Jordanian leaders urged the Lebanese government "to establish its authority over all Lebanese territory" as they condemned and called for an immediate halt to Israeli military escalation in Gaza and Lebanon.
They also highlighted "the need for all parties in the region to be responsible and not contribute to escalation that could drag the region into a dangerous situation."
Turkish Foreign Minister Abdullah Gul called on all sides in the Middle East to speedily cease fire before it is too late. "Deep instability can occur in the region," Gul warned. - Agencies
Is het niet erg dan? Het vernietigen van een democratie om er een Islamitische rechtstaat op basis van de Sharia in te voeren? Dus een land zoals Afghanistan voor de komst van de Amerikanen waar men homo's ophing, overspelige vrouwen met stenen doodsmeet ?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:58 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
dat zeg ik ook nergens maar jij gebruikt het op een manier alsof het erg is wat ze willen.
Tsja, balen hoor, wat een moment in de geschiedenis was dat, als je kijkt naar het contrast wat betreft de situatie voor en de situatie na, en de kans die er was.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:58 schreef NorthernStar het volgende:
Nee, en ze zorgen er wel voor dat dat zo blijft.
Olmert rejects international probe into Gaza beach deaths
Nee, dat geloof ik niet. Wel maakt Israël zich schuldig aan het collectief straffen van de Palestijnse bevolking. Het vernielen van waterbronnen bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:59 schreef Meki het volgende:
[..]
en andersom gaat om de Israelische " terroristen " die het liefst kinderen en mensen doodschieten
meki laat zich pimpen door zijn familie in Anatoliëquote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:59 schreef Meki het volgende:
Vertrek : 29 Juli om 07:30 vanaf Amsterdam [AMS]
2 Stops / via Toronto [YYZ] Denver [DEN] / 17h 25m
Aankomst : 29 Juli om 17:55 in Liberal [LBL]
Vertrek : 12 Augustus om 08:25 vanaf Liberal [LBL]
2 Stops / via Denver [DEN] Detroit [DTW] / 14h 30m
Aankomst : 13 Augustus om 05:55 in Amsterdam [AMS] +1
Prijs per volw ¤3676
(Subtotaal incl. vaste toeslagen ¤3919)
Ik zat hier gisteren eens over na te denken. Men pakt die 'makkelijke' doelen omdat het ze te moeilijk wordt gemaakt om militairen te pakken.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:57 schreef schatje het volgende:
[..]
Het gaat Israël om de Palestijnse 'vrijheidstrijders' die het liefst schoolbussen met Joodse kinderen willen opblazen.
En niet te vergeten werelderfgoed op heeft geblazen. Barbaren.quote:Op zondag 16 juli 2006 00:00 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Is het niet erg dan? Het vernietigen van een democratie om er een Islamitische rechtstaat op basis van de Sharia in te voeren? Dus een land zoals Afghanistan voor de komst van de Amerikanen waar men homo's ophing, overspelige vrouwen met stenen doodsmeet ?
nee.quote:Op zondag 16 juli 2006 00:00 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Is het niet erg dan? Het vernietigen van een democratie om er een Islamitische rechtstaat op basis van de Sharia in te voeren? Dus een land zoals Afghanistan voor de komst van de Amerikanen waar men homo's ophing, overspelige vrouwen met stenen doodsmeet ?
Als je Amerika in wilt zou ik maar oppassen met uitlatingen hierquote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:59 schreef Meki het volgende:
Prijs per volw ¤3676
de jouwe Israelische propoganda en de mijne dan weer Palestijnse propogandaquote:Op zondag 16 juli 2006 00:00 schreef schatje het volgende:
[..]
Nee, dat geloof ik niet. Wel maakt Israël zich schuldig aan het collectief straffen van de Palestijnse bevolking. Het vernielen van waterbronnen bijvoorbeeld.
Pas maar op. Is het niet stiekem zo'n geheime CIA vlucht?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:59 schreef Meki het volgende:
Vertrek : 12 Augustus om 08:25 vanaf Liberal [LBL]
2 Stops / via Denver [DEN] Detroit [DTW] / 14h 30m
Aankomst : 13 Augustus om 05:55 in Amsterdam [AMS] +1
Prijs per volw ¤3676
Dus je bent tegen homoseksuelen, overspelige vrouwen, vrijheid van meningsuiting, religie etc etc ?quote:
ach d'r is vrijwel geen mens hier op aarde dat daar niet mede-schuldig aan is.quote:Op zondag 16 juli 2006 00:01 schreef rutger05 het volgende:
[..]
En niet te vergeten werelderfgoed op heeft geblazen. Barbaren.
hoezo ik ben nog nooit in aanmerking gekomen met de politie ofzoquote:Op zondag 16 juli 2006 00:02 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Als je Amerika in wilt zou ik maar oppassen met uitlatingen hier![]()
De 'soft-targets' worden uitgekozen om een zo groot mogelijke ontwrichting in de samenleving te kunnen veroorzaken. Je begrijpt dat het toerisme bijvoorbeeld daar erg onder te lijden heeft?quote:Op zondag 16 juli 2006 00:01 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Ik zat hier gisteren eens over na te denken. Men pakt die 'makkelijke' doelen omdat het ze te moeilijk wordt gemaakt om militairen te pakken.
Zou men het dan niet makkelijker moeten maken om millitairen te grazen te nemen? In wezen naaien die nu hun eigen vrouwen en kinderen![]()
Ik dacht dat jij geen kant wou kiezen?quote:Op zondag 16 juli 2006 00:02 schreef Meki het volgende:
[..]
de jouwe Israelische propoganda en de mijne dan weer Palestijnse propoganda![]()
Right. Putin is bezig Rusland weer op te bouwen en stelt het belang van Rusland voorop, dàt maakt sommige mensen pissig. Denk je dat ze ene moer geven over "autoritaire trekjes"? Wie is hier de 'War-time president' met vergaande bevoegdheden? Patriot act anyone?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:59 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Rusland mag nog altijd aanschuiven bij de G-8 top. Sterker zij is dit jaar gastheer. Maar dat Rusland niet 'democratisch genoeg' is, lijkt me evident als je de zaak Chodorkovski even tegen het licht houdt en de drukpersvrijheid is in Rusland door de autoritaire trekjes van Poetin ook onder druk.
Tegelijkertijd heeft Saoedi-Arabië Hezbollah op de vingers getikt.
Jij dan?quote:Op zondag 16 juli 2006 00:03 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij geen kant wou kiezen?
Zou je dat willen toelichten?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |