Redelijk ja, maar denk dat ze het niet doenquote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:23 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Lijkt mij een zeer redelijk voorstel.
Nee, maar het is wel een slimme zet.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:25 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Dat staakt het vuren kan je dus wel vergeten.
Totaal onrealistisch voorstel.
72 oowquote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:25 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
[..]
Die verrekte Israëliërs heb 72 palestijnse meisje ontvoerd !
Ze wilden ook wel eens in het paradijs zijn.
Heb je dus eigenlijk respect voor mensen die zich weten te redden onder erbarmelijke omstandigheden? Of heb je slechts respect voor de veerkrachtigheid en moed van de staat Israël en haar bevolking?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:25 schreef rutger05 het volgende:
Ik heb respect voor de veerkrachtigheid en moed van de staat Israël en haar bevolking.
Zo zie je maar weer, dat de Joden met minder tevreden zijn.quote:
Dus toch niet zo gierigquote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:28 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer, dat de Joden met minder tevreden zijn.
Heb je wel eens gezien hoe een zebra een leeuw probeert te verdrinken?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:29 schreef _The_General_ het volgende:
Dus toch niet zo gierig
Terug on topic
Natuurlijk kan ik daar ook respect voor opbrengen. Ik geloof best dat er veel Palestijnen zijn die gewoon een normaal leven willen leiden. Het zijn ook gewoon mensen zoals jij en ik die echter onder veel moeilijker omstandigheden het hoofd boven water moeten zien te houden.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:28 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Heb je dus eigenlijk respect voor mensen die zich weten te redden onder erbarmelijke omstandigheden? Of heb je slechts respect voor de veerkrachtigheid en moed van de staat Israël en haar bevolking?
dat is enkel een keer gebeurdquote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:28 schreef schatje het volgende:
Israel/Occupied Territories: Palestinian armed groups must not use children
Daar begint het ook mee Meki.
Natuurlijk zijn de christenen die daar wonen van de politieke partijen die daar bestaan afhankelijk wat betreft de indeling van de maatschappij en oplossingen door politieke partijen van maatschappelijke vraagstukken.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 18:10 schreef Clourhide het volgende:
't Is trouwens misschien een beetje offtopic, maar tijdens het surfen stootte ik toevallig op dit achtergrondartikel over de houding van christenen in Palestina tov Hamas.
[..]
http://www.hln.be/hln/alg/pag/hln_index.jsp?p_page=midden-oosten&p_cat=israel-palestina&p_scherm=1&p_artid=171097&wt.bron=hlnRPBackgrounds
Dit vond ik toch érg opmerkelijk. Het geeft toch ook aan dat wij hier vanuit onze luie zetel alleen met de stereotypes werken die ons door de media worden aangereikt. Hamas wordt consistent afgebeeld als een extremistische islamitische organisatie, blijkt dat veel christenen in Palestina daar toch heel anders over denken! Daar gaat het gewoon om de materiële zaken, werk vinden, stabiliteit in de samenleving, etc.
nu weten we allemaal hoe Israel met kinderen omgaatquote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:28 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer, dat de Joden met minder tevreden zijn.
het is onaanvaardbaar dat je kiest voor een partij die honderden kinderen de rechten schendtquote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:31 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Natuurlijk kan ik daar ook respect voor opbrengen. Ik geloof best dat er veel Palestijnen zijn die gewoon een normaal leven willen leiden. Het zijn ook gewoon mensen zoals jij en ik die echter onder veel moeilijker omstandigheden het hoofd boven water moeten zien te houden.
Ik heb de indruk dat de huidige regering van Libanon niet van kwade wil is. Het zou mooi zijn als Israël en Libanon hier samen toch nog kunnen uitkomen.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:32 schreef Hallulama het volgende:
Libanon wil Israël tegemoetkomen
De Libanese premier Siniora belooft
dat hij het regeringsgezag tot heel
Libanon zal uitbreiden.In een tv-rede
zei hij dat eerst de Israëlische
aanvallen moeten worden beëindigd.Hij
vroeg de VN te werken aan een bestand.
Siniora kwam in zijn rede tegemoet aan
de belangrijkste eis van Israël.Israël
valt Libanon aan omdat Hezbollah het
zuiden beheerst en van daaruit Israël
bestookt.
In een reactie op de toespraak zegt de
Israëlische vice-premier Peres dat het
mooie woorden zijn,maar dat het gaat om
daden.Zolang die er niet zijn,zullen we
zelf Hezbollah verjagen,aldus Peres.
Bron: NOS Teletekst
---
[afbeelding]
Niet te vermijden incident.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:19 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Jij probeert incidenten die helaas niet te vermijden zijn uit te vergroten. Ik had het over al die grote landen die het kleine land Israël hebben aangevallen en toen hebben verloren.
Hamas had een knoert van een kans na de afgelopen verkiezingen, en die hebben ze niet gepakt. Ze hadden na het winnen van de verkiezingen het geweld moeten afzweren, en een referendum onder de Palestijnse bevolking moeten organiseren met als onderwerp de erkenning van Israel, maar helaas, ze bleven mokken, ruzieen met Fatah, en hup, daar hadden we het strand incident, en hup, Hamas greep weer naar de wapens, dat bedoel ik nou, emotionele mensen, ze krijgen het niet voor elkaar om het hoofd koel te houden, jammer.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:32 schreef damian5700 het volgende:
Hamas heeft een civiele tak die zich toelegt op de ontwikkeling van maatschappelijke dienstverlening door het oprichten van moskeeën, ziekenhuizen en crèches etc waardoor zij zich gesteund weet bij de lokale bevolking.. De militaire tak, de bataljons van Izz al-Din al-Qassem plegen aanslagen in Israël, waarbij zij onder andere gebruik maakt van islamitische theologie om mensen aan te zetten zelfmoordaanslagen te plegen. Hamas is een militante verzetsbeweging die door de internationale gemeenschap als terroristische organisatie wordt omschreven.
De Hamas regering heeft na de afgelopen parlementsverkiezingen geen financiële steun meer gekregen vanuit de E.U. en de V.S..
door nieuwsberichten en me verdiepen in deze zaakquote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:34 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
Meki!
Bij welke Madrassa heb je dat verhaal gehoord?
quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:35 schreef rutger05 het volgende:
Ik heb de indruk dat de huidige regering van Libanon niet van kwade wil is. Het zou mooi zijn als Israël en Libanon hier samen toch nog kunnen uitkomen.
En jij kiest voor een partij die onschuldige burgers die 's morgens naar school of werk gaan in 10.000 stukjes blaast.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:34 schreef Meki het volgende:
[..]
het is onaanvaardbaar dat je kiest voor een partij die honderden kinderen de rechten schendt
Siniora kan dat wel beloven, maar ik heb er een hard hoofd in of hij dat werkelijk gaat verwezenlijken aangezien Hezbollah, zeker na de terugtrekking van Syrische troepen, hun machtsbasis hebben uitgebreid en een significant grotere militaire macht hebben dan de reguliere Libanese strijdkrachten. In 2000 nog heeft Hezbollah de in het zuiden gelegerde Libanese regeringstroepen verjaagd.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:32 schreef Hallulama het volgende:
Libanon wil Israël tegemoetkomen
De Libanese premier Siniora belooft
dat hij het regeringsgezag tot heel
Libanon zal uitbreiden.In een tv-rede
zei hij dat eerst de Israëlische
aanvallen moeten worden beëindigd.Hij
vroeg de VN te werken aan een bestand.
Siniora kwam in zijn rede tegemoet aan
de belangrijkste eis van Israël.Israël
valt Libanon aan omdat Hezbollah het
zuiden beheerst en van daaruit Israël
bestookt.
In een reactie op de toespraak zegt de
Israëlische vice-premier Peres dat het
mooie woorden zijn,maar dat het gaat om
daden.Zolang die er niet zijn,zullen we
zelf Hezbollah verjagen,aldus Peres.
Bron: NOS Teletekst
---
[afbeelding]
De huidige regering heeft twee Hezbollah ministers. Wat zal hun antwoord zijn ?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:35 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat de huidige regering van Libanon niet van kwade wil is. Het zou mooi zijn als Israël en Libanon hier samen toch nog kunnen uitkomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |