Ik ben het niet me je eens. De Palestijnse kant van het verhaal wordt zeer regelmatig belicht in de media.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:59 schreef Hallulama het volgende:
Wij weten sowieso erg weinig van al dat er in het Midden-Oosten gaande is, nogmaals, Israel heeft luxueuze perscentra, Palestina heeft n i e t s.
En onze eindredacteuren in Nederland zijn meestal gepromoveerde lokale journalisten, ze hebben geen benul van wat er werkelijk in het Midden-Oosten gebeurt, en daar komt nog bij dat het enige nieuws dat wij westerlingen interessant vinden de berichten over zelfmoordaanslagen van terroristen zijn, en niet de berichten over de vreselijke omstandigheden waarin vele Palestijnen zich dagelijks moeten zien te redden, een aanslag is concreet, dat kan je filmen, en je kan er een kort verhaaltje over lullen, de dagelijkse gang van zaken voor bijvoorbeeld de Palestijnse bevolking biedt die mogelijkheid niet.
Eenzijdigheid galore. Weten wij veel. Maar moeten we uberhaupt veel weten? Nee, want alles dat we hoeven te weten, weten we al, namelijk, dat ruzie maken destructief en dus ongezond is
veel te weinig als je het mij vraagt.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:00 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik ben het niet me je eens. De Palestijnse kant van het verhaal wordt zeer regelmatig belicht in de media.
Klopt, zelfs een zender als CNN heeft regelmatig interviews met Palestijnen. Op de Nederlandse zenders zijn er regelmatig docu's over het leven in de Palestijnse gebieden.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:00 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik ben het niet me je eens. De Palestijnse kant van het verhaal wordt zeer regelmatig belicht in de media.
Er zijn er genoeg die blijkbaar willen vechten voor de islam.quote:
Yep, ze moeten eerst stoppen met het geweld, dat staat als een paal boven water, helaas dat ze maar weinig valium hebben daar, die mannetjes zijn simpelweg TE emotioneel, ze krijgen het NIET voor elkaar om de wapens eens een tijdje met rust te laten, en dat is erg, ze naaien hun eigen mensen daar uiteindelijk mee, en hun eigen mensen zien het blijkbaar niet.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:55 schreef _The_General_ het volgende:
Ik denk dat er alleen vrede kan zijn als de terroristische organisaties uitgeschakeld zijn. Die maken misbruik van de situatie, wakkeren de haat aan omdat ze leven van deze strijd. Hun macht, status alles hebben ze er aan te danken.
Ja, Tegenlicht laat wel eens iets goeds zien, maar bijvoorbeeld de journaals niet echt, toch?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:00 schreef rutger05 het volgende:
En dat vechten voor de Islam is dus juist wat de leiders van Terroristische organisatie's hun volgelingen willen laten geloven. Ze willen eigenlijk alleen maar macht voor hun zelf.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:02 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Er zijn er genoeg die blijkbaar willen vechten voor de islam.
Is diazepam ook in flesjes verkrijgbaar? Ik dacht alleen doordrukstrips.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:52 schreef Hallulama het volgende:
[..]
En terecht, de enige vraag die er nu is, is hoe krijgen we de leiders van alle betrokken partijen zover dat ze eindelijk eens lief doen tegen elkaar, ik bedoel, het volk wil dat al lang, het volk doet dat in beperkte mate (voor zover mogelijk) ook al lang, maar de leiders lukt 't nog niet echt.
Wait !
What about...
[afbeelding]
Inderdaad. Als het conflict er niet meer is, dan zijn ze alles kwijt.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:04 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
En dat vechten voor de Islam is dus juist wat de leiders van Terroristische organisatie's hun volgelingen willen laten geloven. Ze willen eigenlijk alleen maar macht voor hun zelf.
Als de mensen wat meer pespectief hadden in hun leven. Dus niet in arm bezet gebied leven dan sluiten ze zich ook niet zo snel bij een club als Hamas aan.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:04 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
En dat vechten voor de Islam is dus juist wat de leiders van Terroristische organisatie's hun volgelingen willen laten geloven. Ze willen eigenlijk alleen maar macht voor hun zelf.
Kruisvaarders vochten ook in naam van het christendom, Bush doet dat tegenwoordig ook.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:02 schreef rutger05 het volgende:
[..]
ze willen vechten voor hun volk, niet voor de islam, de islam is simpelweg bij alles aanwezig omdat het t beetje is wat men nog persoonlijk heeft.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:02 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ja, zouden we kunnen stellen dat er dus eigenlijk vier partijen betrokken zijn?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:04 schreef _The_General_ het volgende:
Bush maakt het alleen ergerquote:Bush: Hezbollah moet stoppen met aanvallen
ST.PETERSBURG - De Amerikaanse president heeft er zaterdag bij Syrië op aangedrongen dat het land zijn invloed bij Hezbollah aanwendt om de organisatie te bewegen de wapens neer te leggen.
De sjiitische organisatie moet stoppen met haar aanvallen op Israël, aldus Bush voorafgaand aan de G8-top.
Wanneer gaan we de Palestijnen nou weer noemen zoals ze echt heten en zijn: Filistijnen.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:02 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Klopt, zelfs een zender als CNN heeft regelmatig interviews met Palestijnen. Op de Nederlandse zenders zijn er regelmatig docu's over het leven in de Palestijnse gebieden.
Deze mensen en het land kunnen zich nooit ontwikkelen zolang dergelijke clubs bestaan. De terroristen houden de ontwikkeling en de welvaart tegen.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:06 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Als de mensen wat meer pespectief hadden in hun leven. Dus niet in arm bezet gebied leven dan sluiten ze zich ook niet zo snel bij een club als Hamas aan.
Jezus, wíl men gewoon weer tanks zien in het 8-uur journaal ofzo. Wat heeft zo'n tegenaanval, of een aanval überhaupt voor nut!?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:38 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik zag ook nog een poll op CNN:
Do you think the Israeli military response inside Lebanon is justified?
Yes 61% 100980 votes
No 39% 64944 votes
Total: 165924 votes
nee.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:04 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
ze vechten voor hun land die wordt gestolen door de zionistenquote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:05 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Inderdaad. Als het conflict er niet meer is, dan zijn ze alles kwijt.
Ha die Meki.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:06 schreef Meki het volgende:
[..]
Bush maakt het alleen erger
Hij weigert Israel aan te pakken
Nope, de bezetting houd de ontwikkeling tegen.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:07 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Deze mensen en het land kunnen zich nooit ontwikkelen zolang dergelijke clubs bestaan. De terroristen houden de ontwikkeling en de welvaart tegen.
Bij een partij als de Hezbollah heb je denk ik een militaire tak die uit is op macht en het conflict wilt laten bestaan,quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:06 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ja, zouden we kunnen stellen dat er dus eigenlijk vier partijen betrokken zijn?
De islamitsche landen Iran en Syrië willen ook wel vechten voor de islam en hebben zij niets anders?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:06 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ze willen vechten voor hun volk, niet voor de islam, de islam is simpelweg bij alles aanwezig omdat het t beetje is wat men nog persoonlijk heeft.
Mij best, Filistijnen !quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:07 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
Wanneer gaan we de Palestijnen nou weer noemen zoals ze echt heten en zijn: Filistijnen.
ja ze hebben hart voor de palestijnse zaak.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:09 schreef rutger05 het volgende:
[..]
De islamitsche landen Iran en Syrië willen ook wel vechten voor de islam en hebben zij niets anders?
Uw puzzel was mijn punt!quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:09 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Mij best, Filistijnen !
Echter...
1. Dat is naar de filistijnen.
Dat is onherstelbaar kapot.
Bron: Spreekwoorden.nl
Hoe komen we in godsnaam aan dat spreekwoord, of liever gezegd, hoe komen we er vanaf!
18 of 24quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:08 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
[..]
Ha die Meki.
Kun je nog ff een kratje Heineken langs brengen?
Ik weet wel dat er in het Oude Testament regelmatig gewaarschuwd is voor de Filistijnen.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:09 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Mij best, Filistijnen !
Echter...
1. Dat is naar de filistijnen.
Dat is onherstelbaar kapot.
Bron: Spreekwoorden.nl
Hoe komen we in godsnaam aan dat spreekwoord, of liever gezegd, hoe komen we er vanaf!
De Filistijnen waren een volk uit waarschijnlijk Kreta. Ze zijn verslagen door de Judea en verdreven. Daarna is eeuwen lang niets van hun vernomen. Er is allang bewezen dat de Palestijnen NIET van de Filistijnen afstammen maar toch echt Arabieren zijn. Al had Arafath er een handje van om zich een Filistijn te noemen.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:07 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
[..]
Wanneer gaan we de Palestijnen nou weer noemen zoals ze echt heten en zijn: Filistijnen.
Het Antisemitisme zal alleen verder groeien als Israel doorgaatquote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:09 schreef BaajGuardian het volgende:
tis echt te grappig voor woorden hoe die israeli spokesman het doet lijken alsof israel de passieve aangevallene is
Gelukkig ben jij niet naief.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:09 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ja ze hebben hart voor de palestijnse zaak.
Omdat ze islamitisch zijn ja.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:09 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ja ze hebben hart voor de palestijnse zaak.
dan kunnen we de zionisten ook wel noemen zoals ze echt zijn: europeanen.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:07 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
[..]
Waarom zou Bush Israel moeten aanpakken? Zou wel makkelijk zijn hè als de VS het probleem Israel oplost voor de Arabieren/moslims. Nou mooi niet, Israel verdient wat steun op dit moment om zich staande te kunnen houden. Ik sta aan geen kant, maar het moet niet een beetje Israel bashen zijn die proberen zich gewoon te verdedigen. Ik vind dat de Arabische wereld veeeeel te weinig doet om deze situatie op te lossen omdat ze zichzelf hebben wijsgemaakt dat ze het moslimgeloof verachten als ze helpen samen met de joden het punt gezamelijk op te lossen en vredig samen te leven. Zo basaal is het gewoon.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:06 schreef Meki het volgende:
[..]
Bush maakt het alleen erger
Hij weigert Israel aan te pakken
Ja, en ik snap ook niet echt wat Bush bedoelt.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:09 schreef BaajGuardian het volgende:
tis echt te grappig voor woorden hoe die israeli spokesman het doet lijken alsof israel de passieve aangevallene is
Arafat had het ALTIJD over Filistiniquote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:11 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
De Filistijnen waren een volk uit waarschijnlijk Kreta. Ze zijn verslagen door de Judea en verdreven. Daarna is eeuwen lang niets van hun vernomen. Er is allang bewezen dat de Palestijnen NIET van de Filistijnen afstammen maar toch echt Arabieren zijn. Al had Arafath er een handje van om zich een Filistijn te noemen.
Ik begin anders steeds meer respect te hebben voor Israel hoe ze zich tussen al die haat en aanvallen staande proberen te houden.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:11 schreef Meki het volgende:
[..]
Het Antisemitisme zal alleen verder groeien als Israel doorgaat
Palestijnen noemen zichzelf in hun eigen taal toch ook Filistini, vreemd...quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:11 schreef _The_General_ het volgende:
De Filistijnen waren een volk uit waarschijnlijk Kreta. Ze zijn verslagen door de Judea en verdreven. Daarna is eeuwen lang niets van hun vernomen. Er is allang bewezen dat de Palestijnen NIET van de Filistijnen afstammen maar toch echt Arabieren zijn. Al had Arafath er een handje van om zich een Filistijn te noemen.
Zoals Palestijnen in het Arabisch heten, ja.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:13 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
[..]
Arafat had het ALTIJD over Filistini
Ik heb respect voor de burgers van Israel en de Palestijnse burgers die ondanks deze waarzin toch proberen een bestaan op te bouwen.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:13 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ik begin anders steeds meer respect te hebben voor Israel hoe ze zich tussen al die haat en aanvallen staande proberen te houden.
Antisemitisme is voor de dommen, dat is voor mensen die graag met vingertjes willen wijzen zodat ze er daarna vanaf zijnquote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:11 schreef Meki het volgende:
Het Antisemitisme zal alleen verder groeien als Israel doorgaat
Volgens mijn Bijbel ook hoor.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:14 schreef Monidique het volgende:
[..]
Zoals Palestijnen in het Arabisch heten, ja.
jeses wat heb jij een verdraaid beeld van de wereldquote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:11 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Waarom zou Bush Israel moeten aanpakken? Zou wel makkelijk zijn hè als de VS het probleem Israel oplost voor de Arabieren/moslims. Nou mooi niet, Israel verdient wat steun op dit moment om zich staande te kunnen houden. Ik sta aan geen kant, maar het moet niet een beetje Israel bashen zijn die proberen zich gewoon te verdedigen. Ik vind dat de Arabische wereld veeeeel te weinig doet om deze situatie op te lossen omdat ze zichzelf hebben wijsgemaakt dat ze het moslimgeloof verachten als ze helpen samen met de joden het punt gezamelijk op te lossen en vredig samen te leven. Zo basaal is het gewoon.
Hear hear!quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:14 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Ik heb respect voor de burgers van Israel en de Palestijnse burgers die ondanks deze waarzin toch proberen een bestaan op te bouwen.
Ik had al veel respect voor Israël en hoe zij zich zolang al staande heeft weten te houden te midden van vijandige landen. Met zijn allen hebben deze grote vijandige landen geprobeerd het kleine land Israël aan te vallen, maar dat is vies tegengevallen.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:13 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ik begin anders steeds meer respect te hebben voor Israel hoe ze zich tussen al die haat en aanvallen staande proberen te houden.
mee eens, antisemitisme is een achterlijk iets, dit heeft niks met het jodenvolk te maken, en alles met het zionistische kutregime.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:14 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Antisemitisme is voor de dommen, dat is voor mensen die graag met vingertjes willen wijzen zodat ze er daarna vanaf zijn![]()
Vanaf het eerste uur, temidden van regimes en terreurbewegingen die er nog steeds alles aan doen om de eigen macht te consolideren desnoods ten koste van een land als Libanon, zelfs via het geloof van de vrede, gelukkig kunnen Joden zich beheersen.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:13 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
wat is salaatquote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:11 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
18 natuurlijk!
Halve liters!
Voor minder doe ik het niet.
Voor jouw zit er best nog wat extra Salaat in.
Hoe kunnen de Palestijnen puur van de Filistijnen afstammen als er nog eeuwen Romeinen, Judea, Ottomanen en tig andere stammen hebben geleefd?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:13 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Palestijnen noemen zichzelf in hun eigen taal toch ook Filistini, vreemd...
Voila, dat zijn de mensen waar de focus op moet komen te liggen!quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:14 schreef _The_General_ het volgende:
Ik heb respect voor de burgers van Israel en de Palestijnse burgers die ondanks deze waarzin toch proberen een bestaan op te bouwen.
Ja, zolang je elk kind wat ook maar in de buurt van een illegale nederzetting komt volknalt met lood, ben je wel goed bezig ja.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:15 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik had al veel respect voor Israël en hoe zij zich zolang al staande heeft weten te houden te midden van vijandige landen. Met zijn allen hebben deze grote vijandige landen geprobeerd het kleine land Israël aan te vallen, maar dat is vies tegengevallen.
Ik heb geen idee, maar ze noemen zichzelf slechts zo, het is maar een woord, een verzameling klanken, wat maakt 't ook eigenlijk uitquote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:16 schreef _The_General_ het volgende:
Hoe kunnen de Palestijnen puur van de Filistijnen afstammen als er nog eeuwen Romeinen, Judea, Ottomanen en tig andere stammen hebben geleefd?
Jep en ik veraschuw het regering en het leger en die mensen die het steunen dat Israel weigert 400 KINDEREN vrij te laten waaronder meisjes en vrouwenquote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:14 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Meki, het zou je zo enorm sieren als je eens wat gebalanceerder in deze discussie naar voren zou komen.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:18 schreef Meki het volgende:
Jep en ik veraschuw het regering en het leger en die mensen die het steunen dat Israel weigert 400 KINDEREN vrij te laten waaronder meisjes en vrouwen
Als je afschuw echt was, en je het echt eens was met mijn uitspraak waarom lees ik dan niets over onschuldige Israelische slachtoffers beste Meki ?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:18 schreef Meki het volgende:
[..]
Jep en ik veraschuw het regering en het leger en die mensen die het steunen dat Israel weigert 400 KINDEREN vrij te laten waaronder meisjes en vrouwen
Jij probeert incidenten die helaas niet te vermijden zijn uit te vergroten. Ik had het over al die grote landen die het kleine land Israël hebben aangevallen en toen hebben verloren.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:17 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ja, zolang je elk kind wat ook maar in de buurt van een illegale nederzetting komt volknalt met lood, ben je wel goed bezig ja.
Echt, ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat mensen een kant, een zijde, hier kunnen kiezen.
Dit is toch gewoon een oorlog waar alle landen in de regio min of meer schuldig aan zijn?
Bron ?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:18 schreef Meki het volgende:
Maar Israel bindt nu zich in , ze willen namelijk wapenstilstand onder voorwaarden
heeft Palestina 400 Israelische kinderen gevangenen en mishanelt ???quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:19 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Als je afschuw echt was, en je het echt eens was met mijn uitspraak waarom lees ik dan niets over onschuldige Israelische slachtoffers beste Meki ?
quote:Gaza, 7 maart 2005, (WAFA, Palestijns persagentschap)- Een woordvoerder van het Palestijns Ministerie voor de Belangen van Gevangenen (MBG) verklaarde dat 310 Palestijnse kinderen, waaronder ook 11 meisjes, nog steeds vastzitten in Israëlische gevangenissen. Hij benadrukte dat 25% van deze kinderen ziek is en dat 4% vastgehouden wordt zonder dat er enige aanklacht is tegen hen.
"Sinds het begin van de Aqsa Intifada in september 2004 zijn ongeveer 3000 Palestijnse kinderen gearresteerd. In 2004 arresteerden Israëlische troepen 451 Palestijnse kinderen. Op dit moment verblijven 321 Palestijnse kinderen in Israëlische gevangenissen of andere gesloten instellingen," aldus het MBG in een maandelijks rapport dat zondag werd vrijgegeven.
Verder staat in het rapport dat 78 van de kindgevangenen (wat neerkomt op 24%) aan uiteenlopende ziektes lijden. "Ze (de kinderen) zijn het recht op gezondheid ontzegd en ze hebben ook geen toegang tot medische verzorging. Tegen alle ziektes worden Acemol tabletten (Paracetamol analgesic) voorgeschreven," meldde het rapport.
Bovendien zijn de arrestaties van Palestijnse kinderen door de Israëlitische bezettingstroepen geen maatregel die als 'laatste toevlucht' kan gezien worden, noch is die maatregel voor een zo kort mogelijke tijd van kracht (zoals nochthans gestipuleerd is in artikel 37 van het internationaal Rode-Kruiscommitee van de Verenigde Naties). Integendeel, het arresteren van Palestijnse kinderen gebeurt als eerste toevlucht en ze worden juist heel lang gevangengezet.
"De Palestijnse kinderen worden onderworpen aan verschillende onmenselijke en wrede praktijken. Ze worden geslagen, ze krijgen geen voedsel of mogelijkheid tot slapen, ze worden gedwongen vernederende poses in te nemen (Shabeh), ze worden verbaal bedreigd (bijvoorbeeld met doodsbedreigingen, seksuele dreigementen en bedreigingen voor het eigen leven en dat van familieleden) en ze worden opgesloten in isolatie terwijl ze ondervraagd worden door de Israëlische algemene veiligheidsdiensten, door de militaire inlichtingendienst, of door de politie," aldus nog steeds het MBG
Als de militante Hezbollah-beweging zich terugtrekt uit het zuiden van Libanon en haar wapens inlevert bij het Libanese leger, overweegt Israël een staakt-het-vuren in acht te nemen.quote:
Wat natuurlijk niet gebeurt en iedereen weet het.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:22 schreef schatje het volgende:
[..]
Als de militante Hezbollah-beweging zich terugtrekt uit het zuiden van Libanon en haar wapens inlevert bij het Libanese leger, overweegt Israël een staakt-het-vuren in acht te nemen.
volledig artikel
Lijkt mij een zeer redelijk voorstel.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:22 schreef schatje het volgende:
[..]
Als de militante Hezbollah-beweging zich terugtrekt uit het zuiden van Libanon en haar wapens inlevert bij het Libanese leger, overweegt Israël een staakt-het-vuren in acht te nemen.
volledig artikel
Er komt dus geen staak het vuren. Hezbollah zal zich niet onderwerpen. Zonder wapens heeft Hezbollah geen machtsbasis in Libanon.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:22 schreef schatje het volgende:
[..]
volledig artikel
goh vind je het gek, je bent je land kwijt word onderdrukt en systematisch uitgemoord, en je bent maar gewone bevolking zonder high tech wapentuig wat israel wel heeft, gekregen van amerika.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:15 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik had al veel respect voor Israël en hoe zij zich zolang al staande heeft weten te houden te midden van vijandige landen. Met zijn allen hebben deze grote vijandige landen geprobeerd het kleine land Israël aan te vallen, maar dat is vies tegengevallen.
Je hebt dus respect voor het militair strategisch/tactisch inzicht en voor de technologische vaardigheden van de staat Israël tijdens de bedoelde oorlogen met de bedoelde Arabische landen?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:19 schreef rutger05 het volgende:
Jij probeert incidenten die helaas niet te vermijden zijn uit te vergroten. Ik had het over al die grote landen die het kleine land Israël hebben aangevallen en toen hebben verloren.
Omdat deze terroristen de burgerbevolking geen moer kan schelen.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:23 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wat natuurlijk niet gebeurt en iedereen weet het.
Dat staakt het vuren kan je dus wel vergeten.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:22 schreef schatje het volgende:
[..]
volledig artikel
Die verrekte Israëliërs heb 72 palestijnse meisje ontvoerd !quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:22 schreef Meki het volgende:
[..]
heeft Palestina 400 Israelische kinderen gevangenen en mishanelt ???
[..]
waarom omdat Palestijnen maar 2 militairen ontvoeren en Israel honderden kinderen en mishandelt ze elke dag
Ik heb respect voor de veerkrachtigheid en moed van de staat Israël en haar bevolking.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:24 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Je hebt dus respect voor het militair strategisch/tactisch inzicht en voor de technologische vaardigheden van de staat Israël tijdens de bedoelde oorlogen met de bedoelde Arabische landen?
Verder is de ene cultuur de ander niet.
Redelijk ja, maar denk dat ze het niet doenquote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:23 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Lijkt mij een zeer redelijk voorstel.
Nee, maar het is wel een slimme zet.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:25 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Dat staakt het vuren kan je dus wel vergeten.
Totaal onrealistisch voorstel.
72 oowquote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:25 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
[..]
Die verrekte Israëliërs heb 72 palestijnse meisje ontvoerd !
Ze wilden ook wel eens in het paradijs zijn.
Heb je dus eigenlijk respect voor mensen die zich weten te redden onder erbarmelijke omstandigheden? Of heb je slechts respect voor de veerkrachtigheid en moed van de staat Israël en haar bevolking?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:25 schreef rutger05 het volgende:
Ik heb respect voor de veerkrachtigheid en moed van de staat Israël en haar bevolking.
Zo zie je maar weer, dat de Joden met minder tevreden zijn.quote:
Dus toch niet zo gierigquote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:28 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer, dat de Joden met minder tevreden zijn.
Heb je wel eens gezien hoe een zebra een leeuw probeert te verdrinken?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:29 schreef _The_General_ het volgende:
Dus toch niet zo gierig
Terug on topic
Natuurlijk kan ik daar ook respect voor opbrengen. Ik geloof best dat er veel Palestijnen zijn die gewoon een normaal leven willen leiden. Het zijn ook gewoon mensen zoals jij en ik die echter onder veel moeilijker omstandigheden het hoofd boven water moeten zien te houden.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:28 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Heb je dus eigenlijk respect voor mensen die zich weten te redden onder erbarmelijke omstandigheden? Of heb je slechts respect voor de veerkrachtigheid en moed van de staat Israël en haar bevolking?
dat is enkel een keer gebeurdquote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:28 schreef schatje het volgende:
Israel/Occupied Territories: Palestinian armed groups must not use children
Daar begint het ook mee Meki.
Natuurlijk zijn de christenen die daar wonen van de politieke partijen die daar bestaan afhankelijk wat betreft de indeling van de maatschappij en oplossingen door politieke partijen van maatschappelijke vraagstukken.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 18:10 schreef Clourhide het volgende:
't Is trouwens misschien een beetje offtopic, maar tijdens het surfen stootte ik toevallig op dit achtergrondartikel over de houding van christenen in Palestina tov Hamas.
[..]
http://www.hln.be/hln/alg/pag/hln_index.jsp?p_page=midden-oosten&p_cat=israel-palestina&p_scherm=1&p_artid=171097&wt.bron=hlnRPBackgrounds
Dit vond ik toch érg opmerkelijk. Het geeft toch ook aan dat wij hier vanuit onze luie zetel alleen met de stereotypes werken die ons door de media worden aangereikt. Hamas wordt consistent afgebeeld als een extremistische islamitische organisatie, blijkt dat veel christenen in Palestina daar toch heel anders over denken! Daar gaat het gewoon om de materiële zaken, werk vinden, stabiliteit in de samenleving, etc.
nu weten we allemaal hoe Israel met kinderen omgaatquote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:28 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer, dat de Joden met minder tevreden zijn.
het is onaanvaardbaar dat je kiest voor een partij die honderden kinderen de rechten schendtquote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:31 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Natuurlijk kan ik daar ook respect voor opbrengen. Ik geloof best dat er veel Palestijnen zijn die gewoon een normaal leven willen leiden. Het zijn ook gewoon mensen zoals jij en ik die echter onder veel moeilijker omstandigheden het hoofd boven water moeten zien te houden.
Ik heb de indruk dat de huidige regering van Libanon niet van kwade wil is. Het zou mooi zijn als Israël en Libanon hier samen toch nog kunnen uitkomen.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:32 schreef Hallulama het volgende:
Libanon wil Israël tegemoetkomen
De Libanese premier Siniora belooft
dat hij het regeringsgezag tot heel
Libanon zal uitbreiden.In een tv-rede
zei hij dat eerst de Israëlische
aanvallen moeten worden beëindigd.Hij
vroeg de VN te werken aan een bestand.
Siniora kwam in zijn rede tegemoet aan
de belangrijkste eis van Israël.Israël
valt Libanon aan omdat Hezbollah het
zuiden beheerst en van daaruit Israël
bestookt.
In een reactie op de toespraak zegt de
Israëlische vice-premier Peres dat het
mooie woorden zijn,maar dat het gaat om
daden.Zolang die er niet zijn,zullen we
zelf Hezbollah verjagen,aldus Peres.
Bron: NOS Teletekst
---
[afbeelding]
Niet te vermijden incident.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:19 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Jij probeert incidenten die helaas niet te vermijden zijn uit te vergroten. Ik had het over al die grote landen die het kleine land Israël hebben aangevallen en toen hebben verloren.
Hamas had een knoert van een kans na de afgelopen verkiezingen, en die hebben ze niet gepakt. Ze hadden na het winnen van de verkiezingen het geweld moeten afzweren, en een referendum onder de Palestijnse bevolking moeten organiseren met als onderwerp de erkenning van Israel, maar helaas, ze bleven mokken, ruzieen met Fatah, en hup, daar hadden we het strand incident, en hup, Hamas greep weer naar de wapens, dat bedoel ik nou, emotionele mensen, ze krijgen het niet voor elkaar om het hoofd koel te houden, jammer.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:32 schreef damian5700 het volgende:
Hamas heeft een civiele tak die zich toelegt op de ontwikkeling van maatschappelijke dienstverlening door het oprichten van moskeeën, ziekenhuizen en crèches etc waardoor zij zich gesteund weet bij de lokale bevolking.. De militaire tak, de bataljons van Izz al-Din al-Qassem plegen aanslagen in Israël, waarbij zij onder andere gebruik maakt van islamitische theologie om mensen aan te zetten zelfmoordaanslagen te plegen. Hamas is een militante verzetsbeweging die door de internationale gemeenschap als terroristische organisatie wordt omschreven.
De Hamas regering heeft na de afgelopen parlementsverkiezingen geen financiële steun meer gekregen vanuit de E.U. en de V.S..
door nieuwsberichten en me verdiepen in deze zaakquote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:34 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
Meki!
Bij welke Madrassa heb je dat verhaal gehoord?
quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:35 schreef rutger05 het volgende:
Ik heb de indruk dat de huidige regering van Libanon niet van kwade wil is. Het zou mooi zijn als Israël en Libanon hier samen toch nog kunnen uitkomen.
En jij kiest voor een partij die onschuldige burgers die 's morgens naar school of werk gaan in 10.000 stukjes blaast.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:34 schreef Meki het volgende:
[..]
het is onaanvaardbaar dat je kiest voor een partij die honderden kinderen de rechten schendt
Siniora kan dat wel beloven, maar ik heb er een hard hoofd in of hij dat werkelijk gaat verwezenlijken aangezien Hezbollah, zeker na de terugtrekking van Syrische troepen, hun machtsbasis hebben uitgebreid en een significant grotere militaire macht hebben dan de reguliere Libanese strijdkrachten. In 2000 nog heeft Hezbollah de in het zuiden gelegerde Libanese regeringstroepen verjaagd.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:32 schreef Hallulama het volgende:
Libanon wil Israël tegemoetkomen
De Libanese premier Siniora belooft
dat hij het regeringsgezag tot heel
Libanon zal uitbreiden.In een tv-rede
zei hij dat eerst de Israëlische
aanvallen moeten worden beëindigd.Hij
vroeg de VN te werken aan een bestand.
Siniora kwam in zijn rede tegemoet aan
de belangrijkste eis van Israël.Israël
valt Libanon aan omdat Hezbollah het
zuiden beheerst en van daaruit Israël
bestookt.
In een reactie op de toespraak zegt de
Israëlische vice-premier Peres dat het
mooie woorden zijn,maar dat het gaat om
daden.Zolang die er niet zijn,zullen we
zelf Hezbollah verjagen,aldus Peres.
Bron: NOS Teletekst
---
[afbeelding]
De huidige regering heeft twee Hezbollah ministers. Wat zal hun antwoord zijn ?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:35 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik heb de indruk dat de huidige regering van Libanon niet van kwade wil is. Het zou mooi zijn als Israël en Libanon hier samen toch nog kunnen uitkomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |