abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:16:25 #251
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_39863848
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:13 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Ik begin anders steeds meer respect te hebben voor Israel hoe ze zich tussen al die haat en aanvallen staande proberen te houden.
Vanaf het eerste uur, temidden van regimes en terreurbewegingen die er nog steeds alles aan doen om de eigen macht te consolideren desnoods ten koste van een land als Libanon, zelfs via het geloof van de vrede, gelukkig kunnen Joden zich beheersen.
pi_39863854
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:11 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
18 natuurlijk!
Halve liters!
Voor minder doe ik het niet.

Voor jouw zit er best nog wat extra Salaat in.
wat is salaat
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_39863860
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:13 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Palestijnen noemen zichzelf in hun eigen taal toch ook Filistini, vreemd...
Hoe kunnen de Palestijnen puur van de Filistijnen afstammen als er nog eeuwen Romeinen, Judea, Ottomanen en tig andere stammen hebben geleefd?
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:17:02 #254
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_39863866
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:14 schreef _The_General_ het volgende:

Ik heb respect voor de burgers van Israel en de Palestijnse burgers die ondanks deze waarzin toch proberen een bestaan op te bouwen.
Voila, dat zijn de mensen waar de focus op moet komen te liggen!

26 juli a.s. zou er een referendum zijn in Palestina, met de vraag: "Wenst u Israël als staat te erkennen, volgens de grenzen van 1967, als dit ons vrede brengt?"

Ik moet helaas nog maar zien wat er van dat referendum terecht gaat komen.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:17:33 #255
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39863887
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:15 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ik had al veel respect voor Israël en hoe zij zich zolang al staande heeft weten te houden te midden van vijandige landen. Met zijn allen hebben deze grote vijandige landen geprobeerd het kleine land Israël aan te vallen, maar dat is vies tegengevallen.
Ja, zolang je elk kind wat ook maar in de buurt van een illegale nederzetting komt volknalt met lood, ben je wel goed bezig ja.

Echt, ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat mensen een kant, een zijde, hier kunnen kiezen.
Dit is toch gewoon een oorlog waar alle landen in de regio min of meer schuldig aan zijn?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:17:44 #256
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_39863892
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:16 schreef _The_General_ het volgende:

Hoe kunnen de Palestijnen puur van de Filistijnen afstammen als er nog eeuwen Romeinen, Judea, Ottomanen en tig andere stammen hebben geleefd?
Ik heb geen idee, maar ze noemen zichzelf slechts zo, het is maar een woord, een verzameling klanken, wat maakt 't ook eigenlijk uit
pi_39863904
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:14 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Ik heb respect voor de burgers van Israel en de Palestijnse burgers die ondanks deze waarzin toch proberen een bestaan op te bouwen.
Jep en ik veraschuw het regering en het leger en die mensen die het steunen dat Israel weigert 400 KINDEREN vrij te laten waaronder meisjes en vrouwen
pi_39863917
Maar Israel bindt nu zich in , ze willen namelijk wapenstilstand onder voorwaarden
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:19:12 #259
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_39863932
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:18 schreef Meki het volgende:

Jep en ik veraschuw het regering en het leger en die mensen die het steunen dat Israel weigert 400 KINDEREN vrij te laten waaronder meisjes en vrouwen
Meki, het zou je zo enorm sieren als je eens wat gebalanceerder in deze discussie naar voren zou komen.
pi_39863935
quote:

[..]

Als je afschuw echt was, en je het echt eens was met mijn uitspraak waarom lees ik dan niets over onschuldige Israelische slachtoffers beste Meki ?
pi_39863947
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:17 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ja, zolang je elk kind wat ook maar in de buurt van een illegale nederzetting komt volknalt met lood, ben je wel goed bezig ja.

Echt, ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat mensen een kant, een zijde, hier kunnen kiezen.
Dit is toch gewoon een oorlog waar alle landen in de regio min of meer schuldig aan zijn?
Jij probeert incidenten die helaas niet te vermijden zijn uit te vergroten. Ik had het over al die grote landen die het kleine land Israël hebben aangevallen en toen hebben verloren.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_39863948
Oje!
Daar snij ik me behoorlijk in de vingers

Bedekken van de geslachtsorganen
In geval van de man is hij verplicht om tenminste bedekt te zijn vanaf zijn navel tot over de zijkant van de knie. Het lichaam van de vrouw moet totaal bedekt zijn, op het gezicht en de handen na.
Niets baeten sal. Nogh caers nogh bril. Als den uyl niet sien en wil.
pi_39864004
quote:
Maar Israel bindt nu zich in , ze willen namelijk wapenstilstand onder voorwaarden
Bron ?
pi_39864030
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:19 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Als je afschuw echt was, en je het echt eens was met mijn uitspraak waarom lees ik dan niets over onschuldige Israelische slachtoffers beste Meki ?
heeft Palestina 400 Israelische kinderen gevangenen en mishanelt ???
quote:
Gaza, 7 maart 2005, (WAFA, Palestijns persagentschap)- Een woordvoerder van het Palestijns Ministerie voor de Belangen van Gevangenen (MBG) verklaarde dat 310 Palestijnse kinderen, waaronder ook 11 meisjes, nog steeds vastzitten in Israëlische gevangenissen. Hij benadrukte dat 25% van deze kinderen ziek is en dat 4% vastgehouden wordt zonder dat er enige aanklacht is tegen hen.

"Sinds het begin van de Aqsa Intifada in september 2004 zijn ongeveer 3000 Palestijnse kinderen gearresteerd. In 2004 arresteerden Israëlische troepen 451 Palestijnse kinderen. Op dit moment verblijven 321 Palestijnse kinderen in Israëlische gevangenissen of andere gesloten instellingen," aldus het MBG in een maandelijks rapport dat zondag werd vrijgegeven.

Verder staat in het rapport dat 78 van de kindgevangenen (wat neerkomt op 24%) aan uiteenlopende ziektes lijden. "Ze (de kinderen) zijn het recht op gezondheid ontzegd en ze hebben ook geen toegang tot medische verzorging. Tegen alle ziektes worden Acemol tabletten (Paracetamol analgesic) voorgeschreven," meldde het rapport.

Bovendien zijn de arrestaties van Palestijnse kinderen door de Israëlitische bezettingstroepen geen maatregel die als 'laatste toevlucht' kan gezien worden, noch is die maatregel voor een zo kort mogelijke tijd van kracht (zoals nochthans gestipuleerd is in artikel 37 van het internationaal Rode-Kruiscommitee van de Verenigde Naties). Integendeel, het arresteren van Palestijnse kinderen gebeurt als eerste toevlucht en ze worden juist heel lang gevangengezet.

"De Palestijnse kinderen worden onderworpen aan verschillende onmenselijke en wrede praktijken. Ze worden geslagen, ze krijgen geen voedsel of mogelijkheid tot slapen, ze worden gedwongen vernederende poses in te nemen (Shabeh), ze worden verbaal bedreigd (bijvoorbeeld met doodsbedreigingen, seksuele dreigementen en bedreigingen voor het eigen leven en dat van familieleden) en ze worden opgesloten in isolatie terwijl ze ondervraagd worden door de Israëlische algemene veiligheidsdiensten, door de militaire inlichtingendienst, of door de politie," aldus nog steeds het MBG

waarom omdat Palestijnen maar 2 militairen ontvoeren en Israel honderden kinderen en mishandelt ze elke dag
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:22:13 #265
16715 Mylene
*schatje*
pi_39864033
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:21 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Bron ?
Als de militante Hezbollah-beweging zich terugtrekt uit het zuiden van Libanon en haar wapens inlevert bij het Libanese leger, overweegt Israël een staakt-het-vuren in acht te nemen.

volledig artikel
pi_39864056
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:22 schreef schatje het volgende:

[..]

Als de militante Hezbollah-beweging zich terugtrekt uit het zuiden van Libanon en haar wapens inlevert bij het Libanese leger, overweegt Israël een staakt-het-vuren in acht te nemen.

volledig artikel
Wat natuurlijk niet gebeurt en iedereen weet het.
pi_39864057
quote:

[..]

volledig artikel
Lijkt mij een zeer redelijk voorstel.
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_39864061
quote:

[..]

volledig artikel
Er komt dus geen staak het vuren. Hezbollah zal zich niet onderwerpen. Zonder wapens heeft Hezbollah geen machtsbasis in Libanon.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:23:51 #269
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_39864070
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:15 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ik had al veel respect voor Israël en hoe zij zich zolang al staande heeft weten te houden te midden van vijandige landen. Met zijn allen hebben deze grote vijandige landen geprobeerd het kleine land Israël aan te vallen, maar dat is vies tegengevallen.
goh vind je het gek, je bent je land kwijt word onderdrukt en systematisch uitgemoord, en je bent maar gewone bevolking zonder high tech wapentuig wat israel wel heeft, gekregen van amerika.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_39864076
Isa
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:21 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Bron ?
http://www.telegraaf.nl/b(...)_wapenstilstand.html
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:24:11 #271
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_39864080
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:19 schreef rutger05 het volgende:

Jij probeert incidenten die helaas niet te vermijden zijn uit te vergroten. Ik had het over al die grote landen die het kleine land Israël hebben aangevallen en toen hebben verloren.
Je hebt dus respect voor het militair strategisch/tactisch inzicht en voor de technologische vaardigheden van de staat Israël tijdens de bedoelde oorlogen met de bedoelde Arabische landen?

Verder is de ene cultuur de ander niet.
pi_39864098
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:23 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wat natuurlijk niet gebeurt en iedereen weet het.
Omdat deze terroristen de burgerbevolking geen moer kan schelen.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:25:17 #273
121310 venomsnake
El Saltador
pi_39864115
quote:

[..]

volledig artikel
Dat staakt het vuren kan je dus wel vergeten.
Totaal onrealistisch voorstel.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_39864118
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:22 schreef Meki het volgende:

[..]

heeft Palestina 400 Israelische kinderen gevangenen en mishanelt ???
[..]

waarom omdat Palestijnen maar 2 militairen ontvoeren en Israel honderden kinderen en mishandelt ze elke dag
Die verrekte Israëliërs heb 72 palestijnse meisje ontvoerd !
Ze wilden ook wel eens in het paradijs zijn.
Niets baeten sal. Nogh caers nogh bril. Als den uyl niet sien en wil.
pi_39864132
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:24 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Je hebt dus respect voor het militair strategisch/tactisch inzicht en voor de technologische vaardigheden van de staat Israël tijdens de bedoelde oorlogen met de bedoelde Arabische landen?

Verder is de ene cultuur de ander niet.
Ik heb respect voor de veerkrachtigheid en moed van de staat Israël en haar bevolking.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')