Die premies ga ik dus echt niet betalen. Ze schaffen dat hele pensioen maar af, ik regel het zelf wel.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:57 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Oh, jij wilt nu wel hogere premies betalen zeg maar, dat maakt jou niets uit ..
ja ja
of werk je niet of zo ?
quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:07 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Die premies ga ik dus echt niet betalen. Ze schaffen dat hele pensioen maar af, ik regel het zelf wel.
Niet waar inderdaad.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:10 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ja wat dacht jij, als de VS al bijna falliet is, moet Japan wel op de rand van de afgrond leven, niet waar?![]()
Ik zou het jammer vinden voor minimaal de halve wereldquote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:17 schreef Yildiz het volgende:
Als het écht gebeurt, zou ik het oprecht jammer vinden voor al die inwoners in dat land...
Echter, met de huidige Bush Administration, zie ik nog wel dat ze in staat zijn het voor elkaar te krijgen. Maargoed dat ze niet nog 4 jaar door kunnen gaan.
Maakt weinig kans in Congress (bekijkt investeringen, en net nieuwe wetgeving mbt die onzin) en in een echte crises accepteren ze de verkopers die dollars waarschijnlijk niet meer maar willen goud ofzo zien.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:17 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Nee hoor, China koopt dan gewoon de VS![]()
Congress wordt aardig onderschat imo kwa uitgaven, die lui doen zwaar mee en zijn op aardig wat punten erger dan Bush.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:17 schreef Yildiz het volgende:
Als het écht gebeurt, zou ik het oprecht jammer vinden voor al die inwoners in dat land...
Echter, met de huidige Bush Administration, zie ik nog wel dat ze in staat zijn het voor elkaar te krijgen. Maargoed dat ze niet nog 4 jaar door kunnen gaan.
De VS zal zich dan aflsuiten van de wereld en daarnaast zal zulk gedrag zeker niet gewaardeerd worden door andere landen. Zo makkelijk gaat dat dus niet.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:39 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Maakt weinig kans in Congress (bekijkt investeringen, en net nieuwe wetgeving mbt die onzin) en in een echte crises accepteren ze de verkopers die dollars waarschijnlijk niet meer maar willen goud ofzo zien.
Linkse mensen (quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Opvallend trouwens dat vooral mensen met Linkse sympatieen zo negatief zijn over de schuld van de VS, dezelfde die zo lopen huilen als er in NL bezuinigt wordt op een politiek correct troetelkindje om te zorgen dat de NL staatsschuld omlaag gaat.
Dit heb ik je vaker horen zeggen. Ik denk dat we meer vertrouwen hebben in onze leiders dan die horken die nu de VS regeren. Zij kunnen het voor ons ook verzieken terwijl als we het voor ons zelf verzieken het onze eigen schuld is, hadden we maar niet op die en die moeten stemmen.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Opvallend trouwens dat vooral mensen met Linkse sympatieen zo negatief zijn over de schuld van de VS, dezelfde die zo lopen huilen als er in NL bezuinigt wordt op een politiek correct troetelkindje om te zorgen dat de NL staatsschuld omlaag gaat.
Hypocrisie is een betere aanduiding..quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:47 schreef knowall het volgende:
[..]
Linkse mensen () zijn gewoon erg begaan met het lot van de VS, zo blijkt maar weer.
Afsluiten? Dat kan militair en op andere manieren, maar dat eerste zal iig niet gebeuren om de crises niet nog veel groter te maken.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:46 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
De VS zal zich dan aflsuiten van de wereld en daarnaast zal zulk gedrag zeker niet gewaardeerd worden door andere landen. Zo makkelijk gaat dat dus niet.
Die conclusie had je van tevoren al gemaakt volgens mij. Je moest alleen nog even een debiele gedachtengang verzinnen ter bevestiging.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hypocrisie is een betere aanduiding..
Economische afsluitenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:50 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Afsluiten? Dat kan militair en op andere manieren, maar dat eerste zal iig niet gebeuren om de crises niet nog veel groter te maken.
De wereld gaat het niet leuk vinden idd, aangezien de grootste klappen eerst vallen in de gebieden met de meeste risico's, en de landen die er het fundamenteel gezien het beste bijliggen relatief minder worden gepakt door de crises.
Ik heb helemaal niemand gekozen.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:48 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Dit heb ik je vaker horen zeggen. Ik denk dat we meer vertrouwen hebben in onze leiders dan die horken die nu de VS regeren. Zij kunnen het voor ons ook verzieken terwijl als we het voor ons zelf verzieken het onze eigen schuld is, hadden we maar niet op die en die moeten stemmen.
Het past dus als de vuist op het oog, je pissig worden laat zien dat mijn opmerking goed raak was.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:51 schreef knowall het volgende:
[..]
Die conclusie had je van te voren al gemaakt volgens mij. Je moest alleen nog even een debiele gedachtengang verzinnen ter bevestiging.
Ben ik pissig dan? Ik speel gewoon even met je mee ter vermaeck ende vrolickheyt.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het past dus als de vuist op het oog, je pissig worden laat zien dat mijn opmerking goed raak was.
Hahah, stuur Zalm daarheen danquote:Op vrijdag 14 juli 2006 15:05 schreef Knarf het volgende:
Je kunt natuurlijk ook overdrijven het is 'maar' 8,4 biljoen.
http://www.brillig.com/debt_clock/
De eerste alinea was eigelijk alleen mbt militair. Die hazen van Congress zie ik er nog wel voor aan iig om wat economisch af te sluiten, Bush in mindere mate maar ook wel. Een gelukje is iig dat ze Paulson hebben, hij kent China aardig en is een goede baas.quote:
Jereinste kolder.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:47 schreef Dante_A het volgende:
Wat dat afsluiten voor de rest van de wereld betreft, dat is een heel boeiend punt.
Clinton was een President met een naast een interne blik ook een duidelijke extern gerichte kijk. Toen Bush president zou worden, en zelfs toen hij het al was tot precies 12 september 2001 waren de visies vanuit Europa en Azie dat de VS zich voor een deel zouden gaan afsluiten van de rest van de wereld. Er was niet of nauwelijks een ideologie, verkiezingspunt of zelfs maar een opmerking over het buitenland te horen uit de mond van Bush, ik geloof zelfs dat hij nog nooit in het buitenland was geweest.
Toen kwam 11 september en iedereen weet wat er is gebeurt, de Amerikanen waren alweer terug op het wereldtoneel van amper weggeweest.
Van ontrekken aan de wereldeconomie is en was geen sprake natuurlijk, geen enkel land kan zich ontrekken aan de wereldeconomie, zelfs Noord-Korea niet. Hoe je in die wereld staat is echter wel het gevolg van een duidelijke keuze.
Ik kan het inderdaad niets anders noemen dan een poging tot politiek-correcte anti-Bush geschiedvervalsing waar wel meer hippies last van hebben.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:58 schreef -scorpione- het volgende:
Jereinste kolder.
Waarom denk je dat amerika zn greep in het midden-oosten en azie probeert uit te breiden!??quote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:15 schreef Semisane het volgende:
[..]
Die crashed dus niet zolang olie in dollars wordt verhandeld.....dus jouw aanname moet omgedraait worden zeg maar.
Eerst moeten de olie-producerende landen aangeven dat ze euro's ipv dollars willen hebben voor hun olie en dan pas crashed de dollar. En Oooh boy zal die dan toch ff crashen zeg....in pakken en weg wezen, zeg maar.
Fraaie cirkelredenatie. De dollar stort inderdaad pas echt in wanneer men massaal het vertrouwen verliest in de dollar. En dat punt kan nabij zijn, wanneer er niet ingegrepen wordt, zoveel is zeker.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 23:11 schreef Napalm het volgende:
Aangezien de dollarkoers nog niet ingestort is denk ik dat de markten er nog wel vertrouwen in hebben..
Links en rechts!!?? waar gaat het over? Amerika is all about the money and power, democraten in amerika is rechtser als de vvd in nederland.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:47 schreef knowall het volgende:
[..]
Linkse mensen () zijn gewoon erg begaan met het lot van de VS, zo blijkt maar weer.
Hier sluit ik me bij aan , ohja...en het maakt me trouwens niks meer uitquote:Op vrijdag 14 juli 2006 23:30 schreef motionknight het volgende:
[..]
Links en rechts!!?? waar gaat het over? Amerika is all about the money and power, democraten in amerika is rechtser als de vvd in nederland.
Links en rechts zijn absoluut abstracte begrippen, gaat om de integrische invulling ervan om de waarde ervan in te schatten
Mensen die begrippen als bush-bashing en amerika-bashing gebruiken missen naar mijn mening een stukje objevtiviteit en realiteitszin die ze nodig hebben om te zien in wat voor wereld we echt leven.
We zijn de verkeerde weg ingeslagen en er is geen weg terug, dus bereid je maar alvast voor op iets wat niemand voor mogelijk heeft gehouden,
Het probleem is dat er geen duidelijkheid is of en wanneer de dollar zal vallen, de dollar is allang en breed voorbij het traditionele punt waarop een munt normaal gesproken hard valt.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 23:25 schreef knowall het volgende:
Fraaie cirkelredenatie. De dollar stort inderdaad pas echt in wanneer men massaal het vertrouwen verliest in de dollar. En dat punt kan nabij zijn, wanneer er niet ingegrepen wordt, zoveel is zeker.
Pardon? Misschien moet je je eens verdiepen in internationale politiek en de geschiedenis ervan.quote:
L E Z E Nquote:Op vrijdag 14 juli 2006 19:41 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
ben jij echt zo dom? Het gaat er dus om dat olie niet meer verkocht wordt in dollars en dan heb je dus een probleem vooral als niemand jouw dollars wil. Daarnaast als de dollar steeds meer in waarde zakt worden jouw reserves steeds minder waard en als je ze niet meer kunt inruilen is het praktisch waardeloos. Daar gaat het dus wel om.
Wat je zegt klopt wel, alleen zullen aanpassingen nooit zo abrupt zijn maar heel geleidelijk gaan.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:43 schreef knowall het volgende:
[..]
Dat klopt, maar er komt een punt waarop dit voordeel niet opweegt tegen het nadeel; het risico lopen om het geld dat je 'investeert' in de VS nooit meer terug te zien.
Ook vanuit het oogpunt van de VS lijkt het met trouwens niet bepaald wenselijk om zo afhankelijk te zijn van landen als China. Je weet nooit wat er in de wereld gebeurt, het kan zomaar gebeuren dat om welke reden dan ook de centrale bank van China besluit om 'over te schakelen' op bijvoorbeeld euro's en dan heeft de VS een probleem...
Dat was inderdaad een fascinerende omslag.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:47 schreef Dante_A het volgende:
Wat dat afsluiten voor de rest van de wereld betreft, dat is een heel boeiend punt.
Clinton was een President met een naast een interne blik ook een duidelijke extern gerichte kijk. Toen Bush president zou worden, en zelfs toen hij het al was tot precies 12 september 2001 waren de visies vanuit Europa en Azie dat de VS zich voor een deel zouden gaan afsluiten van de rest van de wereld. Er was niet of nauwelijks een ideologie, verkiezingspunt of zelfs maar een opmerking over het buitenland te horen uit de mond van Bush, ik geloof zelfs dat hij nog nooit in het buitenland was geweest.
Toen kwam 11 september en iedereen weet wat er is gebeurt, de Amerikanen waren alweer terug op het wereldtoneel van amper weggeweest.
Een recessie (of erger) in de USA gaat inderdaad de hele wereld voelen, en al helemaal de landen in oost Azie omdat die voor hun export zo sterk afhankelijk zijn van de USA.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:28 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik zou het jammer vinden voor minimaal de halve wereld, ik denk dat de gevolgen niet alleen in de VS hun effect zullen hebben.
Die zullen van wereldniveau zijn.
Dat is niet raar als je bedenkt dat de schuld maar blijft stijgen in de VS terwijl uitgaven aan sociale welvarendheid niet echt evenredig groter worden, nog zachtgezegd ook. Beetje trieste vergelijking dus.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Waar baseer je dat op? Bush heeft de uitgaven voor Medicare en Medicaid juist enorm verhoogd door ondermeer medicijnen voor bejaarden veel ruimer te gaan vergoeden. En dan vergeet je voor het gemak ook even de recessie zoals bijna iedereen in dit topic doet die zegt dat de VS niet zo kan doorgaan. IN NL is het tekort toch ook hoger als de economie tegenzit?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:25 schreef trancethrust het volgende:
Dat is niet raar als je bedenkt dat de schuld maar blijft stijgen in de VS terwijl uitgaven aan sociale welvarendheid niet echt evenredig groter worden, nog zachtgezegd ook. Beetje trieste vergelijking dus.
Misschien is het interessant om eerst zijn stukje leest. Hij doet net alsof Bush de VS helemaal van de wereld wilde afsluiten en zelfs nog nooit in het buitenland was geweest. Yeah right.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 10:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
http://amicus.am.funpic.de/schrott/pinguin.mpg
Je hele verhaal hierboven is behoorlijk genuanceerder als het kolderieke verhaal ervoor. Daarmee blijft de stelling dat het niet klopte dus overeind Tenzij je dit wil gaan verdedigen:quote:Op zaterdag 15 juli 2006 02:11 schreef Dante_A het volgende:
text
Verder, dat Bush zich meer intern ging richten was natuurlijk ook niet zo vreemd; dat wilde de kiezer in het democratische Amerika. Er waren problemen gerezen als de Dot-com bubble, offshoring en de huizenmarkt. Clinton had als een belangrijk doel vrede in het Midden Oosten en had nog wat trubbels gehad met Sadam. Al dat gedoe werd hem door de kiezer niet in dank afgenomen.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:47 schreef Dante_A het volgende: Er was niet of nauwelijks een ideologie, verkiezingspunt of zelfs maar een opmerking over het buitenland te horen uit de mond van Bush, ik geloof zelfs dat hij nog nooit in het buitenland was geweest.
Misschien moet je mijn verhaal eens wat beter lezen. Je leest er dingen in die niemand heeft gezegd maar die je graag 'niet wil lezen'.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 13:59 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Misschien is het interessant om eerst zijn stukje leest. Hij doet net alsof Bush de VS helemaal van de wereld wilde afsluiten en zelfs nog nooit in het buitenland was geweest. Yeah right.
Als jij dat graag als een kolderiek verhaal wil lezen, ga je gang. Ik kan je echter aanraden het nog eens te lezen...quote:Op zaterdag 15 juli 2006 14:06 schreef Napalm het volgende:
[..]
Je hele verhaal hierboven is behoorlijk genuanceerder als het kolderieke verhaal ervoor. Daarmee blijft de stelling dat het niet klopte dus overeind Tenzij je dit wil gaan verdedigen:
[..]
Buitenlandpolitiek speelt nooit een rol bij verkiezingen als een land niet in oorlog is. Clinton voerde ook enkel campagne op binnenlandse issues. Verkiezingsretoriek is dus ook geen relevante indicator voor beleidsvoornemens.quote:Verder, dat Bush zich meer intern ging richten was natuurlijk ook niet zo vreemd; dat wilde de kiezer in het democratische Amerika. Er waren problemen gerezen als de Dot-com bubble, offshoring en de huizenmarkt. Clinton had als een belangrijk doel vrede in het Midden Oosten en had nog wat trubbels gehad met Sadam. Al dat gedoe werd hem door de kiezer niet in dank afgenomen.
Je trekt nu je punt terug, dat is duidelijk.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 14:49 schreef Dante_A het volgende:
[..]
Misschien moet je mijn verhaal eens wat beter lezen. Je leest er dingen in die niemand heeft gezegd maar die je graag 'niet wil lezen'.
Ik heb nooit gezegd dat Bush de VS helemaal van de wereld wilde afsluiten, dat kan ook niet.
quote:The United States is heading for bankruptcy, according to an extraordinary paper published by one of the key members of the country's central bank.
Oh, dus een staatsschuld is okay als ie maar aan sociale zaken wordt gemaakt?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:25 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Dat is niet raar als je bedenkt dat de schuld maar blijft stijgen in de VS terwijl uitgaven aan sociale welvarendheid niet echt evenredig groter worden, nog zachtgezegd ook. Beetje trieste vergelijking dus.
Zoals ik t lees zijn die posten zo duur geworden vanwege vergrijzing, niet omdat Bush zich opeens sociaal voelde. Ik vind eerder een tegenvoorbeeld hiervan. Verder verbleken die kosten bij die van zijn 'nevenactiviteiten' in Irak, zelfs al als je alleen over 1 jaar kijkt. Samen vormen die twee posten de grootste oorzaak van hun begrotingstekort; maar zoals ik probeerde te zeggen, de verhoudingen zijn scheefgetrokken.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 13:53 schreef Napalm het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op? Bush heeft de uitgaven voor Medicare en Medicaid juist enorm verhoogd door ondermeer medicijnen voor bejaarden veel ruimer te gaan vergoeden. En dan vergeet je voor het gemak ook even de recessie zoals bijna iedereen in dit topic doet die zegt dat de VS niet zo kan doorgaan. IN NL is het tekort toch ook hoger als de economie tegenzit?
Voorspelbare reactie; als je een begrotingstekort heb laat het dan eerder komen dankzij onwil te snijden in sociale zaken dan oorlogen, lastenverlichting voor rijken, enzovoorts.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 17:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oh, dus een staatsschuld is okay als ie maar aan sociale zaken wordt gemaakt?
Het probleem is dat pensionfunds door bush zijn geplundert om de oa de oorlog te betalen.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 17:30 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Zoals ik t lees zijn die posten zo duur geworden vanwege vergrijzing, niet omdat Bush zich opeens sociaal voelde. Ik vind eerder een tegenvoorbeeld hiervan. Verder verbleken die kosten bij die van zijn 'nevenactiviteiten' in Irak, zelfs al als je alleen over 1 jaar kijkt. Samen vormen die twee posten de grootste oorzaak van hun begrotingstekort; maar zoals ik probeerde te zeggen, de verhoudingen zijn scheefgetrokken.
En recessie ok, maar is dat reden om je maximale debit met 3 biljoen omhoog te gooien? Klinkt eerder als wanbeleid.
Ik geloof dat jij een paar posters door elkaar haalt...quote:Op zaterdag 15 juli 2006 15:06 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Je trekt nu je punt terug, dat is duidelijk.
Als ze daarbij de regels van de VN zouden respecteren niet.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:28 schreef Maverick_tfd het volgende:
Zou de wereld echt zo veel slechter af zijn als de VS dat niet zou doen?
Heb je het PNAC wel "s gelezen?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 15:03 schreef Dante_A het volgende:
Er was op dat moment geen signaal dat de VS nog politieagentje zouden willen gaan spelen, laat staan dat ze zich zouden gaan bemoeien met het Midden-oosten.
Dat is eigenlijk wel heel eng als je het zo leest...quote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:52 schreef Resonancer het volgende:
[..]
June 3, 1997
We aim to make the case and rally support for American global leadership.
Tell me.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:59 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk wel heel eng als je het zo leest...
I. Lewis Libby , zit inmiddels al achter de tralies, i.m.o n kwestie van tijd tot de rest er ook zit.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:11 schreef Maverick_tfd het volgende:
Nu je het zegt, Dick Cheney staat er ook weer mooi bij; de Reinhard Heydrich van de 21e eeuw, wat heb ik een hekel aan die vent zeg. Oh en hij kan zelf niet eens met een wapen omgaan blijkt wel, schiet ie een vriend van em neer![]()
Lijkt me sterk dat de vergrijzing opeens toeslaat in een paar jaartjes onder Bush. Bovendien een vergrijzing die niet overeenkomt met een babyboom van terugkeer troepen na WO II. Lijkt me dus zeer sterk. Ik zal eens naar de cijfers kijken maar op je eerste link zie ik vooral getallen van tig jaar in de toekomst.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 17:30 schreef trancethrust het volgende:
Zoals ik t lees zijn die posten zo duur geworden vanwege vergrijzing, niet omdat Bush zich opeens sociaal voelde.
quote:Op zaterdag 15 juli 2006 18:34 schreef motionknight het volgende:
Het probleem is dat pensionfunds door bush zijn geplundert om de oa de oorlog te betalen.
Waarom niet? Vergrijzing slaat toe wanneer vergrijzing toe slaat; Bush of geen Bush. Je hebt gelijk dat het vanaf 2008 nog erger gaat worden (Terwijl de regering Bush daarvoor compleet geen maatregelen heeft getroffen), maar dat wil niet zeggen dat het nu geen factor was.quote:Op zondag 16 juli 2006 00:41 schreef Napalm het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat de vergrijzing opeens toeslaat in een paar jaartjes onder Bush.
(Vetgedrukt door mijzelf)quote:•Medicare. The health care program for the elderly saw its long-term deficit grow $4.5 trillion from 2004. The causes: higher medical costs and an aging population. Not a factor: the new Medicare prescription drug benefit. It was included in the 2004 number.
Klopt, die vergrijzing slaat 'pas' vanaf volgend jaar toe. Wordt een groot probleem voor de opvolgers van de regering Bush.quote:Bovendien een vergrijzing die niet overeenkomt met een babyboom van terugkeer troepen na WO II. Lijkt me dus zeer sterk. Ik zal eens naar de cijfers kijken maar op je eerste link zie ik vooral getallen van tig jaar in de toekomst.
(Zelfde bron)quote:The cost of retirement programs will start to soar when baby boomers — 79 million born between 1946 and 1964 — begin collecting Social Security in 2008 and Medicare in 2011.
Jedoch zijn niet alle Amerikanen in dienst bij een bedrijf, of wel?quote:[..]
Bron?
Ik dacht namelijk dat in de VS de pensioenen vooral in handen van de werknemers en bedrijven zelf zijn? En dat als een bedrijf dan failliet gaat het pensioen meegaat en dat daar altijd het gezeik over is? Maar blijkbaar geeft iedereen zijn centjes aan de boze Bush!
Hoe is het in Area 51 tegenwoordig? Is Bush nog steeds onder invloed van aliens?
(Zelfde bron)quote:• Government retirement benefits. Pension and retiree medical benefits for civil servants and military personnel are more generous than those for private-sector workers. But government has not set aside as much money as private companies to pay the costs.
Ik heb hier voor mijn neus die intermediar liggen. De vergelijkende lijstjes die erin staan zijn:quote:Op zondag 16 juli 2006 13:28 schreef klez het volgende:
Weer een poging? We hebben al zes keer zo'n topic gehad, elke keer was de uitkomst: nee, de VS gaat niet failliet. De toekomst is aan de VS, India en China. Europa is de zieke man van de wereld.
Van de week nog wat staatjes met economische indicatoren in een artikel in de intermediair over de droomsamenleving van Wouter Bos, Zweden, bekeken: in vrijwel elk lijstje staat de VS (met die paar landen in Europa die het Amerikaanse model overnemen, Gb en Ierland) bovenaan. Of het nu gaat over innovatie, productiviteit en of netto inkomen, kunnen wij een voorbeeld aan nemen.
Dat is dan knap. Dan hebben we in Europa zeker een probleem, aangezien alles wat je op de VS zou kunnen aanmerken ook voor Europa geld, maar dan erger. Van begrotingstekort tot staatschuld. Laat staan een land als Japan. Gelukkig gaat het met de rest van de wereld heel goed, kunnen ze die arme westerse wereld op de been helpen...quote:Op zondag 16 juli 2006 13:43 schreef -scorpione- het volgende:
Het VS model leidt ook zeker niet zomaar tot welvaart. GB gaat helemaal niet goed en Ierland is om andere redenen. Zweden is idd een puinhoop en als bos dat wil (ik heb het verhaal gelezen) gaat ook ons land naar de filistijnen. Ik begrijp ook wat wordt bedoeld met dat banen scheppen, dat is gewoon net agestudeerden bezighouden met allerlei baantjes voor laag salaris en dan net doen alsof ze structureel aan het werk zijn. Ik ben benieuwd of dat wat wordt.
De VS is wel degelijk op weg om tegen een muur aan te lopen.
In extreme vorm zelfs.quote:Op zondag 16 juli 2006 13:43 schreef Basp1 het volgende:
En hoe komt china eingelijk aan de hoge klassering van de economische groei, deze hebben toch niet het neo liberalisme van amerika overgenomen.
Nee, want de Euro wordt niet kunstmatig hoog gehouden, dat is het punt.quote:Op zondag 16 juli 2006 13:46 schreef klez het volgende:
[..]
Dat is dan knap. Dan hebben we in Europa zeker een probleem, aangezien alles wat je op de VS zou kunnen aanmerken ook voor Europa geld, maar dan erger. Van begrotingstekort tot staatschuld. Laat staan een land als Japan. Gelukkig gaat het met de rest van de wereld heel goed, kunnen ze die arme westerse wereld op de been helpen...![]()
Ach, wat is kunstmatig. Ik weet nog dat in de jaren '70, '80 de dollar van fl. 1,50 naar fl. 4,00 en weer terug ging. Niemand at er een boterham minder om. De globalisering is dermate ver dat er niet meer zoiets is als een land dat failliet kan gaan.quote:Op zondag 16 juli 2006 13:49 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Nee, want de Euro wordt niet kunstmatig hoog gehouden, dat is het punt.
Wordt snel uitgebreid. China is speciaal omdat de westerse vrijheden die normaal gesproken met de welvaart komen, worden tegengehouden. Dat moet wel gaan gebeuren anders gaat het gegarandeerd een keer fout.quote:Op zondag 16 juli 2006 13:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Overal of alleen in die speciale vrijhandels zones?
klopt maar vergrijzing is in principe een langzaam proces tenzij je er bijzondere gebeurtenissen bij betrekt. Denk aan oorlogen, rampen, ziektes of de terugkeer van de troepen. Dat laatste is bij de VS van belang maar dat was pas vanaf 1945 en kon dus nog nog niet van toepassing zijn. Overigens zal de vergrijzing in de VS lang zo hevig niet zijn als in West-Europa.quote:Op zondag 16 juli 2006 13:24 schreef trancethrust het volgende:
Waarom niet? Vergrijzing slaat toe wanneer vergrijzing toe slaat; Bush of geen Bush.
Waarom zou Bush dat moeten doen dan? Deed Clinton dat wel of is vergrijzing opeens een verrassing? Je hebt of kapitaaldekking of omslag. Heb je het eerste dan had dat ver voor Bush (Onder Nixon ofzo) moeten gebeuren, heb je het laatste dan hoeft Bush zich daar niet druk over te maken.quote:Op zondag 16 juli 2006 13:24 schreef trancethrust het volgende:
Je hebt gelijk dat het vanaf 2008 nog erger gaat worden (Terwijl de regering Bush daarvoor compleet geen maatregelen heeft getroffen), maar dat wil niet zeggen dat het nu geen factor was.
Ontken ik ook nergens dat vergrijzing niet gedeeltelijk een rol speelt echter Bush heeft het pakket verbreed en de eisen verlaagd. Daar zit de bulk van het extra geld, niet bij wat vergrijzing. Daarmee is het beleid van Bush op dit gebied socialer dan dat van zijn voorgangers.quote:
Ik zie motionknight nergens nuanceringen maken over wie hij het heeftquote:Op zondag 16 juli 2006 13:24 schreef trancethrust het volgende:
Jedoch zijn niet alle Amerikanen in dienst bij een bedrijf, of wel?
In NL is er ook geen geld genoeg gespaard voor de vergrijzing. De rapporten van de studiegroep begrotingsruimte laten dat keer op keer zien en toch sturen we troepen naar verre landen. Hebben KOK en Balk daarmee dan ook de pensioenen geplunderd?quote:Op zondag 16 juli 2006 13:24 schreef trancethrust het volgende:
Ik weet niet of Bush inderdaad geld dat bedoeld was voor deze pensioenen heeft gebruikt voor Irak, maar blijkbaar is het waarschijnlijk dat er niet genoeg geld voor opzij is gelegd. En over dat laatste deel; je maakt alleen maar één persoon belachelijk met zulke opmerkingen.
Wat gaat er in GB niet goed? Hun pensioenen zijn grotendeels kapitaal gedekt en hun werkgelegenheid al een tijd lang heel hoog, vanaf de jaren 70, toen ze economisch een derde wereld land waren (zowat) en per capita er slechter voor stonden dan de DDR, hebben ze een enorme welvaard opgebouwt.quote:Op zondag 16 juli 2006 13:43 schreef -scorpione- het volgende:
GB gaat helemaal niet goed en Ierland is om andere redenen.
Nee de pensionfunds zijn in handen van overheidinstellingen, zal wat bronnen proberen te achterhalen.quote:Op zondag 16 juli 2006 00:41 schreef Napalm het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat de vergrijzing opeens toeslaat in een paar jaartjes onder Bush. Bovendien een vergrijzing die niet overeenkomt met een babyboom van terugkeer troepen na WO II. Lijkt me dus zeer sterk. Ik zal eens naar de cijfers kijken maar op je eerste link zie ik vooral getallen van tig jaar in de toekomst.
[..]
Bron?
Ik dacht namelijk dat in de VS de pensioenen vooral in handen van de werknemers en bedrijven zelf zijn? En dat als een bedrijf dan failliet gaat het pensioen meegaat en dat daar altijd het gezeik over is? Maar blijkbaar geeft iedereen zijn centjes aan de boze Bush!
Hoe is het in Area 51 tegenwoordig? Is Bush nog steeds onder invloed van aliens?
Best leuk die lijstjes, maar gaat het niet om verdeling van welvaart?quote:Op zondag 16 juli 2006 13:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik heb hier voor mijn neus die intermediar liggen. De vergelijkende lijstjes die erin staan zijn:Hoogte belastingdruk Economische groei tussen 1991 en 2004 (en china staat daar boven aan gevolg door ierland india en korea) , Een BNP Lijstje (waarbij alleen luxemburg een grote uitschieter maakt)
Dat waren de lijstjes. (ik mis er nog enkele)
Klopt, de hele toko zit in elkaar verweven. Dat is ook zo grappig aan de mensen die dit topic als een uitgelezen kans zien om de VS (weer eens) te bashen, niet wetende dat mócht er iets mis gaan in de VS, hun pensioen, hypotheek, eigenlijk alles stuk loopt.quote:Op zondag 16 juli 2006 14:01 schreef klez het volgende:
...
De mensen die de touwtjes in handen hebben zitten zowel in de VS als Europa en Azie (voer voor conspiristen dit) en hebben hun belangen dusdanig gespreid dat die extreme crisissen in het westen niet meer voorkomen. Zij hebben nl. geen belang bij te veel onrust.
...
In Nederland 11% dacht ik, geen noemenswaardig verschil.quote:Op zondag 16 juli 2006 21:18 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Best leuk die lijstjes, maar gaat het niet om verdeling van welvaart?
http://www.osjspm.org/101_poverty.htm
The number of Americans living in poverty has grown significantly in in recent years, swelling to 37 million people in 2005 - nearly one out of every eight people in the United States. Poverty's rise to 12.7% of the total population represented an additional 7 million people falling into poverty since 2000.
Er zullen in de VS best wel aandachtspunten zijn, net zoals hier. Over het geheel genomen heeft de gemiddelde Amerikaan 2 keer het besteedbaar inkomen van de gemiddelde Europeaan, zullen we misschien eerst eens naar onszelf kijken?quote:Child poverty in the U.S. is much higher -- often two-to-three times higher -- than that of most other major Western industrialized countries.
According to the Children's Defense Fund, for every year that 14.5 million American children continue to experience poverty, their lifetime contribution to the economy will decline by an estimated $130 billion because poor children grow up to be less educated and often less productive workers.
Maar die kunnen dan mooi het leger in.
* About 15 million children -- one out of every four -- live below the official poverty line.
* 22% of Americans under the age of 18 -- and 25% under age 12 -- are hungry or at the risk of being hungry.
* Everyday 2,660 children are born into poverty; 27 die because of it.
* Children and families are the fastest growing group in the homeless population, representing 40%.
http://www.heartsandminds.org/articles/childpov.htm
En maar lullen dat het zoooo goed gaat.
Welzijn? Daar zijn al helemaal geen lijstjes van.
Nogmaals, moreel gezien is de USA reeds lang falliet.
Dat weet ik donders goed, daarom hoop ik er ook op.quote:Op zondag 16 juli 2006 21:26 schreef eL. het volgende:
Klopt, de hele toko zit in elkaar verweven. Dat is ook zo grappig aan de mensen die dit topic als een uitgelezen kans zien om de VS (weer eens) te bashen, niet wetende dat mócht er iets mis gaan in de VS, hun pensioen, hypotheek, eigenlijk alles stuk loopt.
Lijkt me een logisch gevolg van de wereldwijde economische neergang.quote:Op zondag 16 juli 2006 21:18 schreef Resonancer het volgende:
The number of Americans living in poverty has grown significantly in in recent years,
Goed plan, doe ik al jaren, maar in 'n topic als dit kijk ik vooral naar de VS.quote:Op zondag 16 juli 2006 22:03 schreef klez het volgende:
Over het geheel genomen heeft de gemiddelde Amerikaan 2 keer het besteedbaar inkomen van de gemiddelde Europeaan, zullen we misschien eerst eens naar onszelf kijken?
Ik heb over wel meer landen wat te zeiken maar n land (groep mensen) dat het voornemen heeft de wereld te laten worden naar haar maatstaven en aardig op weg is dat uit te voeren kan van mij de volle laag krijgen.quote:Moreel failliet ben je vooral als je alleen maar kan zeiken over wat er allemaal fout is in de VS imo.
Die Kotlikoff is maar één van de vele economen, uiteraard hebben de VS er financieel wel eens beter voorgestaan, maar als je kijkt naar absolute getallen is alles groot in de VS, maar landen als Frankrijk, Italie en Japan staan er relatief gezien nog slechter voor. Terwijl in deze landen de vergrijzing veel harder toeslaat dan in de VS.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 15:00 schreef eL. het volgende:
N.a.v. een stukje uit RTL-Z van vandaag en een verhaal dat al tijden rond gaat :
[..]
Video-item RTL-Z : klik
Dit wordt wel vaker gezegd, maar ditmaal is het dus door de Federal Reserve op papier gezet. Tot nu toe wordt het ontkent of weggewuifd, maar ik vraag me af hoe lang dat kunnen blijven doen, je hoort er steeds vaker over, maar ook al zo lang.
Ik vind dat ze nu al hele rare dingen doen.quote:Op maandag 17 juli 2006 09:43 schreef -IksRee- het volgende:
En voor de mensen die gniffelend hopen dat een dergelijke gebeurtenis het einde vd hegenomie van de VS zouden betekenen: think again. Het zou er eerder voor zorgen dat ze opeens hele rare dingen gaan doen: Duitsland was ook 'failliet'.
Ik vind dat 90% van de landen ter wereld veel gekkere dingen doen.quote:Op maandag 17 juli 2006 09:59 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Ik vind dat ze nu al hele rare dingen doen.
Een staatsschuld is een schuld van overheid aan wie dan ook.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 15:40 schreef Schepseltje het volgende:
Wie/wat gaat die schuld van amerika eisen dan? Een staatsschuld is een schuld van een overheid aan bedrijven en particulieren, denk niet dat die er belang bij hebben dat het land failliet gaat
Voor NL zou het rampzalig zijn, als (een van de) grootste investeerder in de VS sinds jaaaaren.quote:Op maandag 17 juli 2006 13:42 schreef kanaiken het volgende:
Hoe groot zou de klap voor Europa zijn als de VS failliet gaat? Is dit voor China en India groter of kleiner?
het zou heel goed kunnen dat China en India profiteren van een failliement van VSquote:Op maandag 17 juli 2006 13:42 schreef kanaiken het volgende:
Hoe groot zou de klap voor Europa zijn als de VS failliet gaat? Is dit voor China en India groter of kleiner?
Ik denk het niet. China heeft ongelofelijk veel dollars in kas en de VS is de belangrijkste exportland voor China. China krijgt een gigantische klap als de VS failliet gaat.quote:Op maandag 17 juli 2006 14:30 schreef Ole het volgende:
[..]
het zou heel goed kunnen dat China en India profiteren van een failliement van VS
China leeft van de VS! Ze exporteren ontiegelijk veel naar de VS, en veel fabrieken zijn betaald en in bezit van Amerikaanse bedrijven.quote:Op maandag 17 juli 2006 14:30 schreef Ole het volgende:
[..]
het zou heel goed kunnen dat China en India profiteren van een failliement van VS
vs
Yeah right. China KAN niet zonder de Amerikaanse afzetmarkt.quote:Op maandag 17 juli 2006 14:30 schreef Ole het volgende:
[..]
vs
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |