abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39832394
Gaat? Ze zijn allang falliet, moreel en financieel.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_39832499
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 20:57 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

Oh, jij wilt nu wel hogere premies betalen zeg maar, dat maakt jou niets uit ..

ja ja

of werk je niet of zo ?
Die premies ga ik dus echt niet betalen. Ze schaffen dat hele pensioen maar af, ik regel het zelf wel.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 21:08:37 #103
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_39832518
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 21:07 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Die premies ga ik dus echt niet betalen. Ze schaffen dat hele pensioen maar af, ik regel het zelf wel.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_39832713
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 20:10 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Ja wat dacht jij, als de VS al bijna falliet is, moet Japan wel op de rand van de afgrond leven, niet waar?
Niet waar inderdaad.

Om een voorbeeld te jatten van de econoom Quiggin: Australië had in de jaren zestig en zeventig een negatieve goederen-en-services-balans van slechts een paar procent (+/- 2% van het BBP), en in die tijd groeiden de totale claims van het buitenland op Australië naar 80 procent van het BBP van Australië. Toen Australië in de jaren negentig echter een klein overschot op de goederen-en-services-balans had van slechts een half procent van het BBP daalde het 'totale tekort' (dus inclusief internationale inkomenbetalingen) naar nog maar vijf procent van het BBP.

Een klein 'internationaal tekort' is dus zeker 'eeuwig' vol te houden, een grote staatsschuld is dus opzich ook niet direct een reden tot paniek, maar een land kan niet eeuwig meer goederen en services importeren dan exporteren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2006 21:15:48 ]
  vrijdag 14 juli 2006 @ 21:17:02 #105
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39832785
Als het écht gebeurt, zou ik het oprecht jammer vinden voor al die inwoners in dat land...

Echter, met de huidige Bush Administration, zie ik nog wel dat ze in staat zijn het voor elkaar te krijgen. Maargoed dat ze niet nog 4 jaar door kunnen gaan.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 21:28:11 #106
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_39833114
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 21:17 schreef Yildiz het volgende:
Als het écht gebeurt, zou ik het oprecht jammer vinden voor al die inwoners in dat land...

Echter, met de huidige Bush Administration, zie ik nog wel dat ze in staat zijn het voor elkaar te krijgen. Maargoed dat ze niet nog 4 jaar door kunnen gaan.
Ik zou het jammer vinden voor minimaal de halve wereld , ik denk dat de gevolgen niet alleen in de VS hun effect zullen hebben.

Die zullen van wereldniveau zijn.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 21:39:27 #107
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_39833433
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 20:17 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Nee hoor, China koopt dan gewoon de VS
Maakt weinig kans in Congress (bekijkt investeringen, en net nieuwe wetgeving mbt die onzin) en in een echte crises accepteren ze de verkopers die dollars waarschijnlijk niet meer maar willen goud ofzo zien.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 21:41:43 #108
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_39833510
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 21:17 schreef Yildiz het volgende:

Congress wordt aardig onderschat imo kwa uitgaven, die lui doen zwaar mee en zijn op aardig wat punten erger dan Bush.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 21:45:10 #109
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_39833632
Opvallend trouwens dat vooral mensen met Linkse sympatieen zo negatief zijn over de schuld van de VS, dezelfde die zo lopen huilen als er in NL bezuinigt wordt op een politiek correct troetelkindje om te zorgen dat de NL staatsschuld omlaag gaat.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_39833662
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 21:39 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Maakt weinig kans in Congress (bekijkt investeringen, en net nieuwe wetgeving mbt die onzin) en in een echte crises accepteren ze de verkopers die dollars waarschijnlijk niet meer maar willen goud ofzo zien.
De VS zal zich dan aflsuiten van de wereld en daarnaast zal zulk gedrag zeker niet gewaardeerd worden door andere landen. Zo makkelijk gaat dat dus niet.
pi_39833696
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 21:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Opvallend trouwens dat vooral mensen met Linkse sympatieen zo negatief zijn over de schuld van de VS, dezelfde die zo lopen huilen als er in NL bezuinigt wordt op een politiek correct troetelkindje om te zorgen dat de NL staatsschuld omlaag gaat.
Linkse mensen ( ) zijn gewoon erg begaan met het lot van de VS, zo blijkt maar weer.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2006 21:47:35 ]
pi_39833732
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 21:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Dit heb ik je vaker horen zeggen. Ik denk dat we meer vertrouwen hebben in onze leiders dan die horken die nu de VS regeren. Zij kunnen het voor ons ook verzieken terwijl als we het voor ons zelf verzieken het onze eigen schuld is, hadden we maar niet op die en die moeten stemmen.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 21:48:45 #113
45206 Pietverdriet
pi_39833745
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 21:47 schreef knowall het volgende:

[..]

Linkse mensen ( ) zijn gewoon erg begaan met het lot van de VS, zo blijkt maar weer.
Hypocrisie is een betere aanduiding..
  vrijdag 14 juli 2006 @ 21:50:10 #114
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_39833787
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 21:46 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

De VS zal zich dan aflsuiten van de wereld en daarnaast zal zulk gedrag zeker niet gewaardeerd worden door andere landen. Zo makkelijk gaat dat dus niet.
Afsluiten? Dat kan militair en op andere manieren, maar dat eerste zal iig niet gebeuren om de crises niet nog veel groter te maken.

De wereld gaat het niet leuk vinden idd, aangezien de grootste klappen eerst vallen in de gebieden met de meeste risico's, en de landen die er het fundamenteel gezien het beste bijliggen relatief minder worden gepakt door de crises.
pi_39833835
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 21:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hypocrisie is een betere aanduiding..
Die conclusie had je van tevoren al gemaakt volgens mij. Je moest alleen nog even een debiele gedachtengang verzinnen ter bevestiging.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2006 21:53:17 ]
pi_39833859
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 21:50 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Afsluiten? Dat kan militair en op andere manieren, maar dat eerste zal iig niet gebeuren om de crises niet nog veel groter te maken.

De wereld gaat het niet leuk vinden idd, aangezien de grootste klappen eerst vallen in de gebieden met de meeste risico's, en de landen die er het fundamenteel gezien het beste bijliggen relatief minder worden gepakt door de crises.
Economische afsluiten
pi_39833869
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 21:48 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Dit heb ik je vaker horen zeggen. Ik denk dat we meer vertrouwen hebben in onze leiders dan die horken die nu de VS regeren. Zij kunnen het voor ons ook verzieken terwijl als we het voor ons zelf verzieken het onze eigen schuld is, hadden we maar niet op die en die moeten stemmen.
Ik heb helemaal niemand gekozen.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 21:54:03 #118
45206 Pietverdriet
pi_39833903
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 21:51 schreef knowall het volgende:

[..]

Die conclusie had je van te voren al gemaakt volgens mij. Je moest alleen nog even een debiele gedachtengang verzinnen ter bevestiging.
Het past dus als de vuist op het oog, je pissig worden laat zien dat mijn opmerking goed raak was.
pi_39833950
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 21:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het past dus als de vuist op het oog, je pissig worden laat zien dat mijn opmerking goed raak was.
Ben ik pissig dan? Ik speel gewoon even met je mee ter vermaeck ende vrolickheyt.
pi_39833967
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 15:05 schreef Knarf het volgende:
Je kunt natuurlijk ook overdrijven het is 'maar' 8,4 biljoen.

http://www.brillig.com/debt_clock/
Hahah, stuur Zalm daarheen dan .
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_39834039
De Federal Reserve is een Corperation right? en het geld word allang niet meer gebacked door goud right? en die Corperation maakt zomaar geld uit het "niets" right?

En die banken werken allemaal samen right? ook met europese enzo
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
  vrijdag 14 juli 2006 @ 22:00:18 #122
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_39834099
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 21:52 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Economische afsluiten
De eerste alinea was eigelijk alleen mbt militair. Die hazen van Congress zie ik er nog wel voor aan iig om wat economisch af te sluiten, Bush in mindere mate maar ook wel. Een gelukje is iig dat ze Paulson hebben, hij kent China aardig en is een goede baas.

Maar iig, het gaat nog tijden duren voordat er problemen komen mbt de schulden.
pi_39834203
ze moeten gewoon de Federal Reserve uitzetten
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
  vrijdag 14 juli 2006 @ 22:47:35 #124
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_39835475
Wat dat afsluiten voor de rest van de wereld betreft, dat is een heel boeiend punt.

Clinton was een President met een naast een interne blik ook een duidelijke extern gerichte kijk. Toen Bush president zou worden, en zelfs toen hij het al was tot precies 12 september 2001 waren de visies vanuit Europa en Azie dat de VS zich voor een deel zouden gaan afsluiten van de rest van de wereld. Er was niet of nauwelijks een ideologie, verkiezingspunt of zelfs maar een opmerking over het buitenland te horen uit de mond van Bush, ik geloof zelfs dat hij nog nooit in het buitenland was geweest.

Toen kwam 11 september en iedereen weet wat er is gebeurt, de Amerikanen waren alweer terug op het wereldtoneel van amper weggeweest.

Van ontrekken aan de wereldeconomie is en was geen sprake natuurlijk, geen enkel land kan zich ontrekken aan de wereldeconomie, zelfs Noord-Korea niet. Hoe je in die wereld staat is echter wel het gevolg van een duidelijke keuze.
Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
  vrijdag 14 juli 2006 @ 22:53:41 #125
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_39835648
Bush vond dat Clinton zich te weinig op oa China had gericht en ging daar dus meer mee bezig, hij had weinig trek in het begin in nationbuilding enzo. Iig, aardig offtopic allemaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')